quote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Nee.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zionistische haat bestaat niet? Deze Israëlische kinderen worden niet met haat opgevoed?
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee.
Kinderen opvoeden met jodenhaat is iets islamitisch. Het omgekeerde gebeurt niet; dat is projectie van moslims die de haat zelf wel hebben.
Je zult me natuurlijk niet horen ontkennen dat er flink gehaat wordt richting de Palestijnen (vooral de terroristen), want dat laatste had ik zelf ook gedaan en je hebt nou eenmaal overal dom volk. Of moeten de Israëliërs allemaal engeltjes zijn met IQ's van 160, anders moeten ze dood?
http://www.al-monitor.com(...)l.html#ixzz38JiJ7vVvquote:From the moment that Operation Protective Edge began, Hamas made an important strategic decision that changed the rules of the game by leaving itself with just two options. It would either ensure that the border crossings would be reopened, thereby allowing Hamas to continue controlling the Gaza Strip, or it would willingly give up the burden of government but go down in a blaze of glory, leaving a lasting impression of sacrifice and heroism. More precisely, Hamas decided to fight its last battle, a battle of life or death.
Klinkt als zionistische haat. Thanks for proving my point.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:12 schreef Karrs het volgende:
Kinderen opvoeden met jodenhaat is iets islamitisch.
hamas blijft gewoon, dat kun je helemaal niet uitroeienquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef EdmundReid het volgende:
Interessante analyse waarom Hamas dit doet:
[..]
http://www.al-monitor.com(...)l.html#ixzz38JiJ7vVv
Dat zeker, maar de 'extra' haat is ook de reden dat hier in Nederland de in Nederland geboren Nederlandse moslims zeer vurig zijn in hun haat naar de staat Israël die een goeie 4000 km verderop ligt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef sp3c het volgende:
sowieso geen interessante discussie eigenlijk
ga er maar vanuit dat zeker in de onderlagen van de beide landen grondig gehaat wordt naar elkaar
Gaat erom of ze aan de macht blijven en hoe dat 'spelletje' in elkaar zit...quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
hamas blijft gewoon, dat kun je helemaal niet uitroeien
denk dat de gemddelde jood ookgeen hoge et op heeft van moslimsquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de 'extra' haat is ook de reden dat hier in Nederland de in Nederland geboren Nederlandse moslims zeer vurig zijn in hun haat naar de staat Israël die een goeie 4000 km verderop ligt.
Dat is niet iets waar je je ogen voor zou moeten sluiten, want het is de kern van het oorspronkelijke probleem. Maar daar valt niet over te discussiëren met onze moslimbroeders in dit topic, vrees ik.
Israël kan dat niet maar de bevolking wel, als de bevolking niet meer op hun stemt dan verliezen ze de macht. Ze zijn hun glans die ze in 2006 hadden verloren, en worden nu ook als corrupt gezien die weinig bereiken. Het zou mooi zijn als ze realiseren dat gewapend verzet/terrorisme alleen maar averechts werkt en ze Fatah weer aan de macht helpen. Maar het lijkt erop dat ze in plaats daarvan de Islamic Jihad steunen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
hamas blijft gewoon, dat kun je helemaal niet uitroeien
Heh, nee, vind je 't gek.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat de gemddelde jood ookgeen hoge et op heeft van moslims
Moslims met nazi's vergelijken. Nog een voorbeeld van zionistische haat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
Heh, nee, vind je 't gek.
De gemiddelde jood had ook niet gek veel met nazi's...
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar vergelijk ik moslims met nazi's?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Moslims met nazi's vergelijken. Nog een voorbeeld van zionistische haat.
Jij bent inhoudelijk wel klaar, niet?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo grappig hoe dit figuur zich alleen maar blijft tegenspreken.
Waarom benoem je dan steeds de haat van moslim tegenover joden terwijl joden ook haat tegen moslims hebben?quote:
Kijk eens verder dan wat je quote..quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij bent inhoudelijk wel klaar, niet?
Ach, weet je wat, laat me toch nog eens een poging wagen om een discussie aan te gaan. Waarom niet.
Had je nog nagedacht over de mogelijke redenen dat Israël op ambulances zou schieten? Welke reden is volgens jou de hoofdzaak en waarom?
Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:25 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Waarom benoem je dan steeds de haat van moslim tegen over joden terwijl joden ook haat tegen moslims hebben?
Probeer nog eens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Omdat israel moreel failliet is, daarom.
Ok, bedankt voor je antwoord.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:
Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren; die loopt toch altijd uit op schelden en "nietesen jij bent degene die haat
".
Alleen het ene is even groter en feller dan het andere.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef sp3c het volgende:
sowieso geen interessante discussie eigenlijk
ga er maar vanuit dat zeker in de onderlagen van de beide landen grondig gehaat wordt naar elkaar
dat denkt de ander ook van de enequote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alleen het ene is even groter en feller dan het andere.
Joden met nazi's vergelijken mag wel zoals hier op FOK vele malen gebeurt?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Moslims met nazi's vergelijken. Nog een voorbeeld van zionistische haat.
Veel meer moslims deden mee met de geallieerden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar dat Moslims ook meededen met de Nazi's, wist je niet?
quote:From Kerry to Selena Gomez & Rihanna, Israel’s Claims of Precision, Compassion are Dissed
By Juan Cole | Jul. 21, 2014 |
You always wonder where John Kerry the anti-Vietnam War activist went, who compared the US campaigns in Southeast Asia to the predations of the Mongols. It turns out he is still in there somewhere, just not allowed to appear before the cameras. But in a ‘hot-mic’ moment on Fox on Sunday, Kerry appeared to reference the Israeli massacre at al-Shuja`iya in Gaza by Israeli planes and/or artillery, which left 60 dead & 200 wounded. Kerry called sardonically “a hell of a pinpoint operation.” His reference is to Israeli propagandists who keep saying that Israel’s airstrikes in densely populated Gaza are “precision strikes” when very obviously they are massive and indiscriminate, having killed over 500 as of Sunday night, over 70% of them noncombatants, including women and children. Although Hamas, the combatants, are fair game, the noncombatants are not. Israel doesn’t get off the hook by saying Hamas uses human shields. First, most of those people Israel killed were not being used as human shields. Second, international law forbids military commanders to strike if it seems likely they will kill a lot of innocents.
Kerry’s exasperation with Israeli brutality is shared around the world, though, as with Kerry, most public figures won’t express it in the open.
But some politicians and celebrities are daring to speak out.
British deputy prime minister Nick Clegg accused Israel of a “deliberately disproportionate” response to Hamas. That would would be a war crime if true.
Channel 4′s Jon Snow asked an Israeli spokesman all those same questions everyone else would like to, including why in the world Israel is bombing hospitals and old people’s homes and whether there is something wrong with their equipment or whether they have simply decided to commit war crimes if that is what it takes. Compare Snow’s actual journalism with any anchor on US network news and it is American journalism that stands shamed.
Some resorted to the tactic of tweeting “Free Palestine” and then deleting the tweet, claiming it was all a misunderstanding. This was the path chosen by Rihanna and Dwight Howard.
Rihanna is from Barbados and has Third-Worldist sympathies, occasionally deploying Arabesque imagery in her music videos.
But the award for bravery under fire must go to Selena Gomez, who posted this to her Instagram and Twitter accounts:
She has declined to delete the message, and it has garnered 500,000 retweets. She did say this:
But of course when you say “Pray for Gaza,” you have chosen sides, since the Israeli right wing is fighting this war in part to crush Gaza further.
Gomez’s hashtag on this post was #wearethenextgeneration and I think she got that one absolutely correct. The Millennials are a new generation with their own perspective on world affairs. They’re less interested in organized religion than their elders. In the US, they are substantially less Northern European in their heritage and tastes (this is also true in France e.g.) The Millennials have only seen the 2006, 2008-9, 2012, and the current wars, in which Israel is the superpower and its opponents lack tanks, artillery or planes. Palestinians in such an encounter look like the underdogs, not a powerful threat. I don’t think the Israeli leadership has the slightest conception of how the tide is turning against them over their colonial policies and tactics.
Plusquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.
Zonder die door de geestelijke leiders opgelegde haat waren de Palestijnen allang geïntegreerd in het nieuwe Israël, of hadden allang hun eigen staat Palestina gehad. Zonder die haat was er ook geen sprake van al die moslims die, zonder er ooit te zijn geweest, zo solidair zijn met de Palestijnse bevolking.
Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor die massaslachtingen onder moslims door andere moslims. Zie Syrië, zie Irak, zie Boko Haram.
De haat van joden (ik neem aan dat je Israëliërs bedoelt) is meer 'aards'; wij zouden in die situatie precies dezelfde haat voelen. Als het al haat is en niet gewoon oorlogsretoriek. En de domheid der onderlaag van de bevolking.
Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren; die loopt toch altijd uit op schelden en "nietesen jij bent degene die haat
".
had je ze geteld?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Veel meer moslims deden mee met de geallieerden.
Onzin!quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat denkt de ander ook van de ene
de waarheid zal ergens in het midden liggen, boeiend is het hoe dan ook niet want je kunt het niet echt langs een meetlatje leggen ofzo
Mag jij wereldwijde Joodse aanslagen/haat/censuur/etc opnoemen!quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Plus
Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor de Christenvervolgingen in vele Islamitische landen.
Of de aanslagen op Joodse instellingen in Europa, of gewoon aanslagen op hen die de islam belachelijk maken (denk aan die Deen die de MohammedCartoons maakte), of wat dacht je van de woede nav een uitspraak van de Paus over islam, of wat dacht je van de druk om Mohammed te censureren in SouthPark, maar Jezus niet.
Dat klopt maar de meeste van die moslims gingen onvrijwillig in dienst bij de koloniale legers.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Veel meer moslims deden mee met de geallieerden.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Mag jij wereldwijde Joodse aanslagen
Gaza de afgelopen 40 jaarquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onzin!
zie deze reactie:
[..]
Mag jij wereldwijde Joodse aanslagen/haat/censuur/etc opnoemen!
ik vind het wel best zoquote:
Dit zegt dus helemaal niks.quote:
Jij vroeg om joodse aanslagen, dus gaf ik daarvoor een bron. Uit die bron blijkt ook dat joden in de Verenigde Staten 1% meer aanslagen plegen dan moslims.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dit zegt dus helemaal niks.
others 16%Ik dacht dat het bijna altijd die anderen waren die het deden
ik noemde toch wat op of ben ik nou gek??quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je weet dus niks op te noemen? Zeg dat dan gewoon!
kennelijk ben je gek of wil je gewoon niet lezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik noemde toch wat op of ben ik nou gek??
Wat begrijp je niet aan wereldwijd?quote:daar worden flink wat aanslagen en al dat moois gepleegd hoor, meestal door kolonisten, lijkt mij een prima antwoord op je vraag en het boeit me niet genoeg om verder te zoeken
er is toch ook niet in de hele wereld gereld om die mohammed cartoonsquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
kennelijk ben je gek of wil je gewoon niet lezen.
Ik gaf een voorbeeld van wereldwijde aanslagen/haat/censuur/etc in de naam van Islam en vroeg dus wereldwijde aanslagen/haat/censuur/etc in de naam van Jodendom. Je hebt dus niks wereldwijds opgenoemd.
[..]
Wat begrijp je niet aan wereldwijd?
Nou ik probeer te weten hoe ze die percentages hebben opgebouwd, maar zie het zo snel niet hierquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:57 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Jij vroeg om joodse aanslagen, dus gaf ik daarvoor een bron. Uit die bron blijkt ook dat joden in de Verenigde Staten 1% meer aanslagen plegen dan moslims.
wel in genoeg landenquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:
er is toch ook niet in de hele wereld gereld om die mohammed cartoons
Mijn punt was hoe moslims zich buiten israël gedragen in vergelijking met hoe Joden zich buiten Isarël gedragen, als aanvulling op de reactie van Karrs (met de B.Pitt avatar) over de verschillen in achtergrond mbt haat.quote:de grootste concentratie van joden wereld wijd vind je in Israel dan is het niet zo gek dat het zwaartepunt van de misdragingen daar plaatsvind
Die hebben ze zelf geteld aan de hand van die link, kan jij ook doen als je het niet gelooft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou ik probeer te weten hoe ze die percentages hebben opgebouwd, maar zie het zo snel niet hier
http://www.fbi.gov/stats-(...)or02_05#terror_05sum
Genoeg voorbeelden op die link....quote:Nog steeds geen voorbeeld van Joodse aanslagen
Ik krijg alleen maar dat plaatje in het groot, dus dan lijkt je link niet te werken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Die hebben ze zelf geteld aan de hand van die link, kan jij ook doen als je het niet gelooft.
[..]
Genoeg voorbeelden op die link....
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen argumenten hebt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:
wat de woede over de paus met wereldwijde jodenhaat te maken heeft ontgaat me trouwens maar het is natuurlijk ook een compleet oninteressante discussie
Ik doel op die link die je zelf post, deze dus:quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik krijg alleen maar dat plaatje in het groot, dus dan lijkt je link niet te werken.
ik kan ook gewoon zeggen wat ik aan heb, zou ook helemaal nergens op slaanquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen argumenten hebt.
Nou je taartstatistiek is van 2002-2205quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Die hebben ze zelf geteld aan de hand van die link, kan jij ook doen als je het niet gelooft.
[..]
Genoeg voorbeelden op die link....
En jij komt met onwetendheid aanzettenquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan ook gewoon zeggen wat ik aan heb, zou ook helemaal nergens op slaan
de vraag was waar de haat naar elkaar erger was,kom jij met de paus aanzetten
haha ok manquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En jij komt met onwetendheid aanzetten
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou je taartstatistiek is van 2002-2205
Hier heb je een overzicht van de dag: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.606735quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:54 schreef Baklava95 het volgende:
Kan iemand mij de laatste updates geven. Ik ben moe van de gebeurtenissen in Syrië en Irak en wil nu overstappen naar Palestina.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:15 schreef Ketchupcurry het volgende:
Veel explosies, twee livestreams up:
http://www.ustream.tv/channel/jehadels
http://www.ustream.tv/occupiedair
twitter:BasKoops twitterde op woensdag 23-07-2014 om 23:38:04Bij oefenwedstrijd Maccabi Haifa - Lille in Oostenrijk zijn spelers aangevallen door groep met Palestijnse vlaggen http://t.co/Pht7XoUK2a reageer retweet
Haatpaardestaarten!quote:Op woensdag 23 juli 2014 02:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stropop. Wat zeg ik: een heel paasvuur.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de 'extra' haat is ook de reden dat hier in Nederland de in Nederland geboren Nederlandse moslims zeer vurig zijn in hun haat naar de staat Israël die een goeie 4000 km verderop ligt.
Dat is niet iets waar je je ogen voor zou moeten sluiten, want het is de kern van het oorspronkelijke probleem. Maar daar valt niet over te discussiëren met onze moslimbroeders in dit topic, vrees ik.
Klein verschil: de nazi's overspoelden Europa, de joden overspoelden Palestina.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hier:quote:
met jouw antwoord:quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat de gemddelde jood ookgeen hoge et op heeft van moslims
Q.E.D.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Cursief en omdraaiing van mij.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:22 schreef Karrs het volgende:
En 'islamitische haat' is een projectie van zionistische haat op de 'tegenstander'. Als jij haat, moet de tegenstander dezelfde haat voelen, is het algemene idee volgens mij. Je zult nog raar op je neus kijken als je erachter komt dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
http://t.co/veq4Iu6L2Bquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:21 schreef Perrin het volgende:
twitter:BasKoops twitterde op woensdag 23-07-2014 om 23:38:04Bij oefenwedstrijd Maccabi Haifa - Lille in Oostenrijk zijn spelers aangevallen door groep met Palestijnse vlaggen http://t.co/Pht7XoUK2a reageer retweet
quote:More than 50 Israeli reservists refuse to serve: Washington Post
WASHINGTON (Reuters) - More than 50 former Israeli soldiers have refused to serve in the nation's reserve force, citing regret over their part in a military they said plays a central role in oppressing Palestinians, the Washington Post reported on Wednesday.
"We found that troops who operate in the occupied territories aren’t the only ones enforcing the mechanisms of control over Palestinian lives. In truth, the entire military is implicated. For that reason, we now refuse to participate in our reserve duties, and we support all those who resist being called to service," the soldiers wrote in a petition posted online and first reported by the newspaper.
While some Israelis have refused to serve in the Palestinian territories of the West Bank, the military's structure is such that serving in any capacity forces one to play a role in the conflict, said the soldiers, most of whom are women who would have been exempted from combat.
"Many of us served in logistical and bureaucratic support roles; there, we found that the entire military helps implement the oppression of the Palestinians," they said.
Their comments come as the conflict in Gaza continues to escalate, displacing thousands more Palestinians in the battered territory even as the United States presses both sides for an immediate ceasefire and longer-term peace plan. [ID:nL6N0PY0Q2]
Earlier this month, Israel said it was mobilizing more reservists in anticipation of increased fighting. [ID:nL6N0PJ473]
In the petition, the soldiers pointed to the army's structure and fundamental role in Israeli society as reasons for being unable to decouple any form of service from the fighting.
"The military plays a central role in every action plan and proposal discussed in the national conversation, which explains the absence of any real argument about non-military solutions to the conflicts Israel has been locked in with its neighbors," the soldiers wrote.
"To us, the current military operation and the way militarization affects Israeli society are inseparable."
They said they opposed the Israeli Army and conscription law because of how women are limited to low-ranking secretarial positions and because of a screening system that discriminates against Jews whose families originate from Arab nations.
Most 18-year-olds must serve up to three years in the Israeli Defense Forces.
Some groups, such as ultra-Orthodox Jewish seminary students, had been exempted from service, but legislators this year moved to lift that exemption on such students starting in 2017. [ID:nL6N0M91KQ]
Arab-Israelis are exempt from compulsory service.
Yahoo.com
Interessant. Is dit al eens eerder(bijv 2012, 2008/2009) voorgekomen of is dit een nieuwe ontwikkeling?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:04 schreef Aloulou het volgende:
50 Israelische reservisten (voormalige militiaren) weigeren de oproep om het IDF te joinen:
[..]
Durf ik niet te zeggen of dit eerder op zo'n schaal is voorgekomen midden in een oorlog. Denk het niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Interessant. Is dit al eens eerder(bijv 2012, 2008/2009) voorgekomen of is dit een nieuwe ontwikkeling?
Ik kan me geen Israëlisch offensief herinneren dat niet gesteund werd door de overgrote meerderheid van de bevolking.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen of dit eerder op zo'n schaal is voorgekomen midden in een oorlog. Denk het niet.
Maar aan de andere kant blijkt uit alles dat de overgrote meerderheid van de Israeliers het offensief steunt, ook na inmiddels in totaal 32 Israelische soldaten die zijn omgekomen uit de laatste berichten.
Dit is echt wel interessant. Al was het maar omdat je nu verschillende soorten haat benoemt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat de 'haat van moslim' een diepere achterliggende oorzaak heeft. Eén die ervoor zorgt dat het, op zich zeer kleine, conflict nog bestaat. Die oorzaak is de islam en de manier waarop deze in de huidige tijd beleden wordt.
Zonder die door de geestelijke leiders opgelegde haat waren de Palestijnen allang geïntegreerd in het nieuwe Israël, of hadden allang hun eigen staat Palestina gehad. Zonder die haat was er ook geen sprake van al die moslims die, zonder er ooit te zijn geweest, zo solidair zijn met de Palestijnse bevolking.
Diezelfde haat (want joden zijn niet de enigen die allemaal dood moeten) zorgt trouwens voor die massaslachtingen onder moslims door andere moslims. Zie Syrië, zie Irak, zie Boko Haram.
De haat van joden (ik neem aan dat je Israëliërs bedoelt) is meer 'aards'; wij zouden in die situatie precies dezelfde haat voelen. Als het al haat is en niet gewoon oorlogsretoriek. En de domheid der onderlaag van de bevolking.
".
En joden ook, wist jij dat wel?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Joden met nazi's vergelijken mag wel zoals hier op FOK vele malen gebeurt?
Maar dat Moslims ook meededen met de Nazi's, wist je niet?
Jawel die waren er zeker wel hoor. En helemaal dat het snel kantelde die steun van de meerderheid na wat verliezen. Dit laatste is nu ook niet het geval. Er zijn juist meer stemmen dat men echt de tijd moet nemen "het eens goed uit te kammen die Gazastrook".quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik kan me geen Israëlisch offensief herinneren dat niet gesteund werd door de overgrote meerderheid van de bevolking.
Het is ook veel. Het komt niet alleen door deze oorlog nu maar in het algemeen is Israel al langer een bezettingsmacht natuurlijk en kan mij voorstellen dat er wel militiaren zijn waar dat gaat knagen, zeker als ze zaken moeten doen/situaties komen wat immoreel is. Denk aan de vele checkpoints in de Westbank en wel joodse kolonisten beschermen maar tegenover lokale Palestijnen die zich daartegen verzetten wel hard op moeten treden en leven zuur maken.quote:50 weigeraars vind ik iig aardig wat. Dat kan erop wijzen dat men in Israël ook een stukje kritischer begint te worden op het beleid en de oorlogen die worden gevoerd. Althans, dat hoop ik.
Dapper! Kan hen het leven kosten, een beetje zoals klokkenluiders in Nederland die in een caravan eindigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:04 schreef Aloulou het volgende:
50 Israelische reservisten (voormalige militiaren) weigeren de oproep om het IDF te joinen:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de beginfase van een offensief snel weerstand opleverde binnen Israël. Daarvan kan ik alleen zo snel Israëls inmenging in Libanon in 1982 herinneren. Maar het is ook laatquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jawel die waren er zeker wel hoor. En helemaal dat het snel kantelde die steun van de meerderheid na wat verliezen. Dit laatste is nu ook niet het geval.
Ik ben ervan overtuigd dat ook "flink uitkammen" geen zin heeft.quote:Er zijn juist meer stemmen dat men echt de tijd moet nemen "het eens goed uit te kammen die Gazastrook".
Maar misschien zet het wel een ontwikkeling in gang.quote:Het is ook veel. Het komt niet alleen door deze oorlog nu maar in het algemeen is Israel al langer een bezettingsmacht natuurlijk en kan mij voorstellen dat er wel militiaren zijn waar dat gaat knagen, zeker als ze zaken moeten doen/situaties komen wat immoreel is. Denk aan de vele checkpoints in de Westbank en wel joodse kolonisten beschermen maar tegenover lokale Palestijnen die zich daartegen verzetten wel hard op moeten treden en leven zuur maken.
Alleen zou het incorrect zijn om die 50 weigeraars voor te doen alsof er nu ook in deze oorlog een "kritischere massa is die zich ertegen keert"....dat blijkt nergens uit namelijk wat deze oorlog betreft dan.
Wat voor nieuwswaarde hebben dit soort plaatjes? Er zijn er ook genoeg van de andere kant die laat zien hoe Hamas kinderen of zwakbegaafden een geweer in de hand duwt om midden in de vuurlinie te gaan staan bijvoorbeeld. En het "grappige" is, de plaatjes van de beiden kanten worden vooral verspreid en gezien binnen eigen kring die zo alleen maar nog meer overtuigd raakt van het eigen gelijk. (en de tegenstander dehumaniseert)quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
http://electronicintifada(...)-his-rifle#instagram
Van vorig jaar.
Het nut is dat men inziet dat een Palestijns leven geen fuck waard is in Gaza. Niet voor de Israelische soldaten, en misschien ook wel niet voor Hamas. En dat dat gelul dat israel er juist alles aan doet om onschuldige slachtoffers te vermijden, een grove leugen is. Dat bleek uiteraard al uit alles, maar dat kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:03 schreef tfors het volgende:
[..]
Wat voor nieuwswaarde hebben dit soort plaatjes? Er zijn er ook genoeg van de andere kant die laat zien hoe Hamas kinderen of zwakbegaafden een geweer in de hand duwt om midden in de vuurlinie te gaan staan bijvoorbeeld. En het "grappige" is, de plaatjes van de beiden kanten worden vooral verspreid en gezien binnen eigen kring die zo alleen maar nog meer overtuigd raakt van het eigen gelijk. (en de tegenstander dehumaniseert)
Misschien wat vietnamezen sturen naar dat gebied.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:
Wat meer info uit een Haaretz artikel over de taktieken van Hamas in deze oorlog:
- Hamas militants entered Israeli territorium from a tunnel a few hundred meters away from the fence
- In the ensuing firefight they killed four soldiers, including a battalion commander
- All militants were also killed in that firefight
- They had been wearing IDF uniforms, including regulating combat netting on their helmets
- From nearby Israeli territory the infiltrators may have emerged undetected from under the ground
- Destroying tunnels is a dangerous job, as seen in the deaths of three IDF paratroopers
- They were blown up by a Hamas booby trap while entering a tunnel entrance
- IDF officers admitted they are astonished by the extent of Hamas' tunnelling operation
- Hamas didn't use its own members to do the digging but families from Rafah who are experienced
- Instruments to detect tunnels 15 meters underground are still under development and might not be entirely effective
Volgens mij waren (veel van de) tunnels die ze hebben gevonden circa 25 meter onder de grond.
En een Israëlisch leven ook niet voor Hamas al jaren lang, misschien kan geen enkel leven Hamas iets schelen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het nut is dat men inziet dat een Palestijns leven geen fuck waard is in Gaza. Niet voor de Israelische soldaten, en misschien ook wel niet voor Hamas. En dat dat gelul dat israel er juist alles aan doet om onschuldige slachtoffers te vermijden, een grove leugen is. Dat bleek uiteraard al uit alles, maar dat kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Het brengt Hamas schade toe, dat zeker. Maar zal ze nooit permanent verwijderen en/of uitschakelen. Na de oorlog bouwen ze hun arsenaal gewoon weer op. Om Hamas er weg te krijgen helpt de militaire oplossing niet. Speelt ze juist in de kaart.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ook "flink uitkammen" geen zin heeft.
Wellicht, maar gaan nog wel aantal tiental jaar overheen voordat dat echt wordt omgezet in andere politieke standpunten van bijv. Europese landen naar Israel's beleid en daden toe. Denk dat ondanks inderdaad steun afbrokkelt onder publieke opinie in ook Westen dat veel langzamer doordringt bij beleidsmakers en politieke leiders. Op internationaal niveau spelen ook andere zaken mee dan alleen Israelisch beleid, bijv. welke andere bondgenoten men dan in het Midden-Oosten kan vinden die net zo betrouwbaar zijn als Israel dat is.quote:Ik heb eerder in dit topic een klein artikel gepost met voorbeelden van de wegebbende steun voor Israël in de westerse wereld. Die onvoorwaardelijke steun voor Israël is hier echt aan het verdwijnen. Er komt nu een generatie hier die geen band of schuldgevoel meer heeft met het land en het volk. Het is wat mij betreft een gezonde ontwikkeling, en ik hoop dat de Israëli's zelf ook beter worden in zelfreflectie.
Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dachtquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:
Wat meer info uit een Haaretz artikel over de taktieken van Hamas in deze oorlog:
- Hamas militants entered Israeli territorium from a tunnel a few hundred meters away from the fence
- In the ensuing firefight they killed four soldiers, including a battalion commander
- All militants were also killed in that firefight
- They had been wearing IDF uniforms, including regulating combat netting on their helmets
- From nearby Israeli territory the infiltrators may have emerged undetected from under the ground
- Destroying tunnels is a dangerous job, as seen in the deaths of three IDF paratroopers
- They were blown up by a Hamas booby trap while entering a tunnel entrance
- IDF officers admitted they are astonished by the extent of Hamas' tunnelling operation
- Hamas didn't use its own members to do the digging but families from Rafah who are experienced
- Instruments to detect tunnels 15 meters underground are still under development and might not be entirely effective
Volgens mij waren (veel van de) tunnels die ze hebben gevonden circa 25 meter onder de grond.
Dat stelt het IDF ook vast ja. Heb aantal foto's gezien (kan je googlen) en ziet er indrukwekkend uit hoor. Honderden meters lang en tot circa 25 meter diep in de grond, sommigen zijn groot en wijd waar je echt veel kan verplaatsen en anderen zijn heen nauw en smal. Zo zie je maar hoe inventief de mens is, Egypte sluit de grens hermetisch af maar toch is er via de tunnels een levende handel en komen en gaan vanuit Gaza naar Egypte en de Sinai-woestijn. En dus ook vanuit Gaza naar Israel zoals blijkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dacht
Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat tunnelnetwerk lijkt geavanceerder dan ik dacht
Als je synagoges aan gaat vallen spoor je ook niet. Daar tref je net zo goed onschuldige mensen mee, die wellicht nog gedeeltelijk aan jouw kant staan ook wat betreft dit conflict, want er hebben zich al zeer veel joden (wereldwijd) uitgesproken tegen de acties van Israel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:24 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat dat allemaal moest kosten?
Maar nog terugkomend op die oorlogsplaatjes, het wakkert de haat alleen maar aan tussen de partijen en meer haat -> meer bloedvergieten. En dat groeit alleen maar door zo, dat zie je ook met die mensen in Parijs etc. die nu synagoges aanvallen enzo.
Hij heeft geschoten of?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
http://electronicintifada(...)-his-rifle#instagram
Van vorig jaar.
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reactiesquote:
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...quote:Years ago, Chris Hedges was raked over the coals when he wrote in Harper's (I believe it was Harper's) that he had personally witnessed IDF soldiers toss candy bars out into open spaces to lure children out and then terrify them by firing at them.
No surprise, Hedges was charged with being anti-Semitic for reporting what he had seen with his own eyes.
Ik kan me goed voorstellen als je continu blootgesteld wordt aan dat soort plaatjes dat je eerder geneigd ben om zulke stomme dingen te doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je synagoges aan gaat vallen spoor je ook niet. Daar tref je net zo goed onschuldige mensen mee, die wellicht nog gedeeltelijk aan jouw kant staan ook wat betreft dit conflict, want er hebben zich al zeer veel joden (wereldwijd) uitgesproken tegen de acties van Israel.
Die grenscontroles zijn toch zo erg niet?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reacties
[..]
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...
Ik snap ook niet waarom mensen een onderzoek zouden weigeren, alsof ze bij voorbaat al bang zijn voor de resultaten ofzo. Kan me dan echt boos maken om de blindheid van USA. Vraag me af of USA ooit iets kritisch over Israël zou kunnen zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Die ontvoerde kolonisten schijnen trouwens geen lieverdjes geweest te zijn...
http://www.mo.be/analyse/(...)erde-te-verpletteren
En de EU-landen en de VS laten wederom zien dat ze geen fuck geven om de Palestijnse slachtoffers...
http://www.aljazeera.com/(...)472316293283952.html
...als fatsoenlijk land wil je toch gewoon dat wel fatsoenlijk uitgezocht wordt wat er daar allemaal is gebeurd...!? Blijkbaar niet. Maar goed, 'wij' zijn ook geen fatsoenlijke landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |