quote:Op maandag 21 juli 2014 16:34 schreef Drxx het volgende:
[..]
Vreemde reactie van jou, aangezien de overgrote meerderheid in Nederland én de VS nog steeds achter Israël staan. Ondanks de vele misdaden die zij begaan, en steeds meer Joden komen ook zelf naar voren over de wandaden van de Israëlische regering. Zoals deze man, wiens bestaan ik niet eens wist totdat iemand op FOK! mij erop wees. Bizar dat deze kant van het verhaal onderbelicht blijft:
Miko Peled (born 1961 in Jerusalem) is an Israeli peace activist. Born and raised in Jerusalem in 1961, Peled grew up in a prominent Zionist family; his grandfather, Avraham Katsnelson, signed Israel’s Declaration of Independence. His father, Mattityahu Peled, fought in the 1948 war, and served as a general in the war of 1967; later, after the Israeli cabinet ignored his investigation of a 1967 alleged Israeli war crime, he became a peace activist. Miko Peled followed his father’s footsteps at first, joining Israel’s Special Forces after high school and earning the red beret, but he soon grew to regret his decision. He surrendered his status as soon as he earned it, becoming a medic, and finally, disgusted by the 1982 Lebanon invasion, he buried his service pin in the dirt.
Citaat:
[..]
Als ik dit als buitenstaander lees, dan word ik boos en denk ik: HOE kun je zo'n regering in hemelsnaam steunen? Dit klinkt meer als genocide, dan het optreden tegen terroristen. Vervolgens bedenk je je: de mensen die daar raketten afvuren op Israël, zichzelf opblazen, het bloed kunnen drinken van joden, zijn degenen die het met eigen ogen hebben gezien. Zij hebben familieleden verloren. Hun grootouders werden 60 jaar geleden LETTERLIJK uit hun huizen getrapt... Vind jij het dan serieus vreemd dat mensen anti-Israëlsentimenten uiten? Begrijp me niet verkeerd, geweld over en weer is destructief, en contraproductief. Maar wanneer emoties een boiling point bereiken, wat gaat men dan doen?
Net als het 'waarschuwen' van de bevolking voordat ze hen bombarderen... Waar gaan ze dan heen?Ze zijn hermetisch afgesloten. Wat denk je dat er met hen gaat gebeuren als ze de straten opgaan? En dan vind jij het vreemd dat steeds meer mensen zich keren tegen Israël.
En voordat er weer een supervoorspelbare, en typische reactie terugkomt over Hamas: Nee, Hamas doet het niet goed nee. Maar ze doen iets, en dat is, vermoed ik, waarom het Palestijnse volk ze wél mag. De rest van de wereld schreeuwt dat Israël verkeerd is, kijk bijvoorbeeld naar Turkije en de Arabische landen, maar ze doen vervolgens helemaal niets.
En dan nog de Knesset... Wat een figuren die daar rondlopen
[..]
Ze willen dus niet alleen haar het zwijgen opleggen, ook Balad moest eraan geloven. Balad is een Israëlische-Arabische politieke partij die gelijke rechten wil voor Palestijnen in Israël.
[..]
Likud vindt dit dus te ver gaan. En raad eens waar het Israëlische volk massaal op stemt? Likud. Natuurlijk worden ze dan gehaat door de Palestijnen, ieder vorm van verandering middels democratie van binnen Israël zelf wordt massaal geboycot.
Ja maar Israël waarschuwt ze wel voordat ze de Palestijnen bombarderen... Ach, wat lief van ze...
Gelukkig zien we ook grote veranderingen binnen Israël, aangezien steeds meer mensen geloven dat een twee-statenoplossing de beste oplossing is. Maar vooralsnog wordt daar weinig mee gedaan, en ik vermoed ook dat niet alle Palestijnen dit meekrijgen vanwege Hamas; die weer hun eigen geheime agenda lijken te hebben.
Weet je wat pas echt pijnlijk is om te zien? Dat mensen die anti-Israël zijn, of überhaupt ENIGE vorm van kritiek durven te uiten jegens Israël, antisemitisch worden genoemd. Zelfs Joden zelf worden antisemiet genoemd door andere JodenWaarom denkt men überhaupt zo in het Westen? Enkel en alleen omdat de voorouders van Europeanen, de voorouders van deze Joden hebben geprobeerd uit te moorden. Schuldgevoelens galore. Wat een grap. Dat Westerse mensen (lees: christenen) mee wilden werken aan de oprichting van een Joodse staat, voor het volk van God, is op zichzelf al een zeer nieuw concept van pak 'm beet 150 jaar geleden.
Straks is deze rage ook weer voorbij, mede geholpen door Israël's eigen gedragen; namelijk dat van een schizofreen. Benieuwd wat er vervolgens gaat gebeuren, want i.t.t. wat de meeste hier lijken te denken is het feit dat ze Joods zijn niet dé reden dat ze gehaat worden door de Arabische wereld. Hun gedrag maakt het alleen maar erger, en als ze zo door blijven gaan en niet heeeeel snel tot inkeer komen dan kunnen ze niet meer terugdeinzen van geweld, en moeten ze op moordtocht, omdat ze anders opgevreten zullen worden. Dit beseffen de Joden die een twee-statenoplossing propageren zich gelukkig ook, dus er is nog wel wat hoop denk ik.
Je vraagt om een verklaring voor het feit dat Israël-conflict meer leeft onder moslims, en je krijgt daar een antwoord op:quote:Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Onderbouw eens jou volgende standpunten met objectieve gefundeerde bronnen.
Ik vraag over de 3 aan mijn aangehaalde punten om een bron / feitelijke onderbouwing, niet meer niet minder.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je vraagt om een verklaring voor het feit dat Israël-conflict meer leeft onder moslims, en je krijgt daar een antwoord op:
- het conflict in Palestina loopt veel langer, velen zijn er groot mee geworden;
- het religieuze belang van de geografische locatie (o.a. de Al-Aqsa moskee);
- er is sprake van stelselmatige zuivering van Palestijnen;
- het huidige conflict is door het Westen gecreëerd;
- het Westen steunt Israël in zijn doen en laten, VN resoluties worden genegeerd;
- het is juist opvallend omdat joden in het verleden zelf een genocide hebben ondergaan;
Vervolgens pak je drie zaken uit mijn antwoord, die overigens voldoende verdedigbaar zijn, en ga je niet in op de verklaring zelf, maar vraag je om bronnen?
Waarom toch... Ik heb geen verstand van bouwkundige zaken maar zo'n tunnel kost toch heel wat pieken. Bouw voor dat geld een ziekenhuis, een elektriciteitscentrale of zorg voor voldoende schoon drinkwater. Met raketten en tunnels kom je nergens.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef Nibb-it het volgende:
Gaza tunnels take IDF by surprise
The ground phase of Operation Protective Edge raises many questions that will require answers once the campaign is over. Was Israel aware of the extent and scope of the Hamas terrorist tunnel project? Was the Israeli military establishment aware of it, and if so, did it provide Israels decision-makers with a comprehensive or even a near comprehensive account of the dozens of high-quality tunnels being excavated between the Gaza Strip and Israel, which would be put into use once the order arrived? Did the Israeli political echelon know about these tunnels? Were they silent about them? Were they showing restraint? And if so, why? - http://www.al-monitor.com(...)failure-welfare.html
Ik snap die tunnels überhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open. Ik heb nog nooit een grens tussen in oorlog zijnde landen open gezien. Of hebben jullie voorbeelden.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waarom toch... Ik heb geen verstand van bouwkundige zaken maar zo'n tunnel kost toch heel wat pieken. Bouw voor dat geld een ziekenhuis, een elektriciteitscentrale of zorg voor voldoende schoon drinkwater. Met raketten en tunnels kom je nergens.
Dat is het hele probleem in die regio. Het enige wat Hamas (en Iran & Hezbollah) willen is het Israelische volk dood. Dat is voor hen belangrijker dan het eigen volk in Gaza.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waarom toch... Ik heb geen verstand van bouwkundige zaken maar zo'n tunnel kost toch heel wat pieken. Bouw voor dat geld een ziekenhuis, een elektriciteitscentrale of zorg voor voldoende schoon drinkwater. Met raketten en tunnels kom je nergens.
Lekker eenzijdig verhaaltje weer dit!quote:Op maandag 21 juli 2014 19:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap die tunnels überhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open. Ik heb nog nooit een grens tussen in oorlog zijnde landen open gezien. Of hebben jullie voorbeelden.
De raketregen stroomt al heel lang op Israël. dat ze weinig slachtoffers maken ligt aan het afweergeschut denk ik. Heeft hamas trouwens de burgers daar voorbereid op een mogelijke gerichte aanval op het leger
Klopt, en Israëliërs willen de Arabieren dood en streven naar Groot-Israël.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:59 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem in die regio. Het enige wat Hamas (en Iran & Hezbollah) willen is het Israelische volk dood. Dat is voor hen belangrijker dan het eigen volk in Gaza.
Enige wat het nog goed zou kunnen praten is het smokkelen van goederen (non-wapentuig) vanwege Israëlische sancties. Maar goed, als je een van de hoogste geboortecijfers ter wereld in stand kan houden gaat die vlieger ook niet op.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap die tunnels überhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open. Ik heb nog nooit een grens tussen in oorlog zijnde landen open gezien. Of hebben jullie voorbeelden.
De raketregen stroomt al heel lang op Israël. dat ze weinig slachtoffers maken ligt aan het afweergeschut denk ik. Heeft hamas trouwens de burgers daar voorbereid op een mogelijke gerichte aanval op het leger
Als dat zo was zou er geen arabier in de wijde omtrek van Israël meer leven.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en Israëliërs willen de Arabieren dood en streven naar Groot-Israël.
Ze verdedigen hun land slechts aggressief. Dat moet, aangezien ze omgeven zijn door vijanden. Zodra ze hun zwakte tonen gaan ze eraan.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en Israëliërs willen de Arabieren dood en streven naar Groot-Israël.
Je legt me de woorden in de mond.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:04 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Als dat zo was zou er geen arabier in de wijde omtrek van Israël meer leven.
Israël streeft niet naar groot-Israel, zij willen enkel en alleen dat hun burgers in vrede en veiligheid kunnen leven zonder angst dat er een raket op hun huis valt.
En hebben in het verleden al een genocide meegemaakt (ongeveer 6 miljoen joden).quote:Op maandag 21 juli 2014 20:05 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je legt me de woorden in de mond.
Mensen hier begrijpen volgens mij niet dat Israel in haar korte bestaan als land al tig keren is aangevallen. Van meerdere kanten én door een groter leger. Logisch dat ze zich zo verdedigen.
Die er weer zou komen, mocht het aan enkele terrorisme steunende landen om hen heen liggen.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:07 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
En hebben in het verleden al een genocide meegemaakt (ongeveer 6 miljoen joden).
bang voor iran saudi arabia die hebben genoeg geld en wapens om israel binnen een half uur plat te gooienquote:Op maandag 21 juli 2014 20:04 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Als dat zo was zou er geen arabier in de wijde omtrek van Israël meer leven.
Je bedoelt zoals die keer dat Israël zelf Egypte begon aan te vallen "omdat ze troepen langs de grens hadden staan"? Dit gaat dus over '67.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:05 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Mensen hier begrijpen volgens mij niet dat Israel in haar korte bestaan als land al tig keren is aangevallen. Van meerdere kanten én door een groter leger. Logisch dat ze zich zo verdedigen.
quote:Yitzhak Rabin, who served as the Chief of the General Staff for Israel during the war stated: "I do not believe that Nasser wanted war. The two divisions he sent into Sinai on May 14 would not have been enough to unleash an offensive against Israel. He knew it and we knew it."
quote:Israeli Foreign Minister Abba Eban wrote in his autobiography that he found "Nasser's assurance that he did not plan an armed attack" convincing, adding that "Nasser did not want war; he wanted victory without war". As Abba Eban put it, Nasser wanted victory without a war
Nee, de Palestijnse bevolking moet inzien dat Hamas er niet zit voor vrede maar persoonlijk gewin. Meer doden= meer steun, en dat bespelen ze verdomd goed. Dat hele grond offensief komt dan ook van 2 kanten en was er zonder Hamas ook niet geweest.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:22 schreef Nintex het volgende:
Krijg zo het gevoel dat Israel blijft doorstoten en Hamas voor eens en altijd wil uitschakelen nu de Jihadisten verspreid zijn over Syrie, Irak en andere plaatsen.
De vraag is echter of dat uberhaupt mogelijk is en of dit de beste strategie is.
Nee hoor, van verdediging is geen sprake, getuige de bezettingen en nieuwe nederzettingen. Er is gewoon sprake van een religieus ingegeven drang naar Groot-Israël. Alle goy moeten daarvoor dood of onderworpen worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:04 schreef DaggerOne het volgende:
Ze verdedigen hun land slechts aggressief. Dat moet, aangezien ze omgeven zijn door vijanden. Zodra ze hun zwakte tonen gaan ze eraan.
Zoiets geeft toch hoop inderdaadquote:Op maandag 21 juli 2014 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi om te zien al die demonstraties in de gehele wereld.
David Sheen is wel echt een baas. Hoop dat hij niet wordt omgebrachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iran met die oude rommel ? daar lacht Israël om, ik denk dat Iran eerder bang is van Israël anders hadden ze allang wat gedaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef klawie het volgende:
[..]
bang voor iran saudi arabia die hebben genoeg geld en wapens om israel binnen een half uur plat te gooien
Egypte heeft ook echt een freakin huge ass army. Maar goed, geen van die landen hebben uberhaupt de behoefte om in een oorlog te belanden, in tegenstelling tot wat anderen beweren.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef klawie het volgende:
[..]
bang voor iran saudi arabia die hebben genoeg geld en wapens om israel binnen een half uur plat te gooien
De tijd zal het leren, op dit moment beginnen er ook meer doden te vallen aan Israëlische kant, wat kan betekenen dat Israël de bombardementen gaat opschroeven en meer militairen de Gaza strook in gaat sturen wat automatisch weer extra burgerslachtoffers gaat opleveren.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:22 schreef Nintex het volgende:
Krijg zo het gevoel dat Israel blijft doorstoten en Hamas voor eens en altijd wil uitschakelen nu de Jihadisten verspreid zijn over Syrie, Irak en andere plaatsen.
De vraag is echter of dat uberhaupt mogelijk is en of dit de beste strategie is.
Egypte heeft een groot leger ja, zeer slecht uitgerust met allemaal oude rotzooi, organisatorisch een grote puinhoop, dus die gaan het risico niet lopen.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Egypte heeft ook echt een freakin huge ass army. Maar goed, geen van die landen hebben uberhaupt de behoefte om in een oorlog te belanden, in tegenstelling tot wat anderen beweren.
Terreur groeit alleen maar door geweld van de tegenstander. Dat hebben de Amerikanen al heel goed bewezen. Maar vooral denken dat dit 'het einde' van de terreur van Hamas zal betekenen.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:44 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, op dit moment beginnen er ook meer doden te vallen aan Israëlische kant, wat kan betekenen dat Israël de bombardementen gaat opschroeven en meer militairen de Gaza strook in gaat sturen wat automatisch weer extra burgerslachtoffers gaat opleveren.
Ik hoop oprecht dat er eindelijk een einde gemaakt gaat worden aan de terreur van Hamas, het begin is gemaakt.
Open? Ik dacht dat het Egyptische leger juist met miljarden dollars wordt gesteund door de VS zodat ze blijven collaboreren met Israël.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:58 schreef paddy het volgende:
Ik snap die tunnels überhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open.
Nee hoor, het heeft een grootscheepse modernisering ondergaan. Uiteraard zit er ook nog oude zooi tussen, maar de slagkracht is alles behalve gering van het Egyptische leger. Met dank aan de miljardensteun vanuit de VS.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:46 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Egypte heeft een groot leger ja, zeer slecht uitgerust met allemaal oude rotzooi, organisatorisch een grote puinhoop, dus die gaan het risico niet lopen.
Die modernisering is bij lange na niet goed genoeg om Israël te kunnen verslaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, het heeft een grootscheepse modernisering ondergaan. Uiteraard zit er ook nog oude zooi tussen, maar de slagkracht is alles behalve gering van het Egyptische leger. Met dank aan de miljardensteun vanuit de VS.
Overigens geldt dat bijna alle Islamitische landen in die gehele regio hun wapenarsenaal hebben gemoderniseerd (in een vrij rap tempo). Was ook hard nodig.
Onzin - Egypte is enorm sterk en corruptie weerhoud het land er echt niet van om (bij een eenduidige vijand) goed te functioneren. In tegenstelling tot vroeger hebben we het over professionele legers met enorm veel macht. Zelfs Saudi-Arabië zou Egypte niet head on kunnen hebben. Feit is dat, zoals ik al zei, al die landen helemaal geen behoefte hebben om een oorlog te starten. En dat heeft geen enkele zak met de Amerikaanse bemoeienis te maken, maar meer met het feit dat ze genoeg aan hun hoofd hebben. De landen om Israël heen willen prima verder met Israël en zijn gewoon bereid vredesverdragen met het land te sluiten (en dus te erkennen), maar niet met deze gang van zaken.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:54 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Die modernisering is bij lange na niet goed genoeg om Israël te kunnen verslaan.
Daarbij genomen: corruptie binnen het Egyptische leger en de chaotische organisatie dat een oorlog met Israël bij voorbaat al verloren is.
De modernisering van de andere legers in islamitische landen klopt, maar nogmaals niet goed genoeg om een oorlog te winnen van Israël.
Het enige land wat nog een kans zou maken is Saudi-Arabië, maar zoals ik al zei denken die wel twee keer na, want dan gaat Amerika zich ermee bemoeien en is het ook voor hun gedaan.
Interessant.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:12 schreef Vasilevski het volgende:
Dacht dat dat van de 'JDL' gelul was, maar dan ga je eens zoeken en zie je dit:
http://www.dailymail.co.u(...)n-demonstrators.html
Hopelijk gaan we dit soort gekte hier niet krijgen.
Ik ben niet overtuigd van de Egyptische strijdkrachten, het is groot maar daar houd het mee op.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin - Egypte is enorm sterk en corruptie weerhoud het land er echt niet van om (bij een eenduidige vijand) goed te functioneren. In tegenstelling tot vroeger hebben we het over professionele legers met enorm veel macht. Zelfs Saudi-Arabië zou Egypte niet head on kunnen hebben. Feit is dat, zoals ik al zei, al die landen helemaal geen behoefte hebben om een oorlog te starten. En dat heeft geen enkele zak met de Amerikaanse bemoeienis te maken, maar meer met het feit dat ze genoeg aan hun hoofd hebben. De landen om Israël heen willen prima verder met Israël en zijn gewoon bereid vredesverdragen met het land te sluiten (en dus te erkennen), maar niet met deze gang van zaken.
Het calimeroverhaaltje van 'oh alle boze Arabieren willen ons dood hebben' - 'we hebben alleen maar vijanden om ons heen' - kan naar de prullenmand worden gesmeten. Door continu oorlogen van decennia terug erbij te halen maak je als land echt geen punt. Of moeten we nu ook maar de holocaust erbij halen en de Duitsers continu kosten wat het kost als vijand benoemen.,
Dan niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:09 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd van de Egyptische strijdkrachten, het is groot maar daar houd het mee op.
Ook de modernisering is lang niet goed genoeg om een land als Israël te verslaan.
Het leger van Saudi-Arabië heeft beter materieel en is beter georganiseerd (zeker de luchtmacht).
Dat geen van die landen niet ingrijpt heeft alles te maken met de Amerikanen.
Wat wel een feit is dat beide landen niet gebaat zijn bij een oorlog, zeker niet als de Amerikanen zich ermee gaan bemoeien.
Ik ben er niet zo zeker van als die landen de kans zouden krijgen om Israël aan te pakken wat er zou gebeuren...
twitter:AFP twitterde op maandag 21-07-2014 om 21:25:53More than 100,000 Palestinians displaced in Gaza, UN says http://t.co/LsFEtmp7Mu via @YahooNews http://t.co/losVvsyO7S reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |