Die zijn er niet gisteren naartoe getrokken. Dat blanke volk wat nu in de VS rondloopt is net zo goed import als de niet-joden in Israel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou het ook niet logisch zijn dat er palestijnen en arabieren in Israel zijn.
Net zoals er oorspronkelijke joden waren in Gaza. Waar zijn die nu dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:00 schreef Buitendam het volgende:
Die zijn er niet gisteren naartoe getrokken. Dat blanke volk wat nu in de VS rondloopt is net zo goed import als de niet-joden in Israel.
Ik ga niet over groepen praten, want in mijn ogen zijn die er niet. Ik zie wel volgers van bepaalde sites die geen spiegel willen zien, en alleen de negatieve berichten over Israél laten staan. Heb dit meerdere keren meegemaakt. Ik benoemde misstanden als bufferzone verbouwen, gedeelte van de muur die niet op eigen grond stond, en dat bleef staan, terwijl ik in een post eronder de wanpraktijken van Hamas benoemde uit een bron die ze notabene zelf gaven en meerdere bronnen gegeven , maar dat werd weggehaald. Heb toen mijn post veranderd en het gemeld dat ik het een beetje hypocriet vond mijn negatieve post over Israël wel bleef staan, maar dat die van Hamas werd verwijderd. Dus dan allebei niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat is niet alleen ginds
Ik merk dat die haat ook hier bij ons bij bepaalde groepen gewoon al ingebakken zit
Is het een retorische vraag, want als je serieus bent heb ik geen flauw idee wat je met die vraag wilt bereiken? Waar het mij om gaat is dat die Palestijnen niet vorige week binnen zijn gelopen in een land waar al honderden jaren joden wonen. Het zijn juist zij die zich beroepen op een heilig boek om te melden dat ze plaats moeten maken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Net zoals er oorspronkelijke joden waren in Gaza. Waar zijn die nu dan?
Nogmaals, ik zie het als een teken van intolerantie dat een gebied 'gezuiverd' is van een volk. Ik zie het als een teken van tolerantie als in een gebied meerdere volken met elkaar samen wonen. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef Buitendam het volgende:
Is het een retorische vraag, want als je serieus bent heb ik geen flauw idee wat je met die vraag wilt bereiken?
Nee, en zo werk het ook niet. Als eerst decennia lang grondgebied stukje bij beetje is ingenomen tot het punt dat je met 1,8 miljoen man op een stuk zo groot als tweemaal Texel gescheiden wordt door een muur en militairen van grondgebied waar je eerder nog leefde.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zie het als een teken van intolerantie dat een gebied 'gezuiverd' is van een volk. Ik zie het als een teken van tolerantie als in een gebied meerdere volken met elkaar samen wonen. Zo ingewikkeld is het niet.
Je probeert die intolerantie legitiem te maken (dat is subjectief), dat verandert niets aan het feit dat het intolerant is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:13 schreef Buitendam het volgende:
Nee, en zo werk het ook niet. Als eerst decennia lang grondgebied stukje bij beetje is ingenomen tot het punt dat je met 1,8 miljoen man op een stuk zo groot als tweemaal Texel gescheiden wordt door een muur en militairen van grondgebied waar je eerder nog leefde.
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je probeert die intolerantie legitiem te maken (dat is subjectief), dat verandert niets aan het feit dat het intolerant is.
Mijn prioriteit is dat mensen met elkaar kunnen samenleven, ongeacht geaardheid, kleur, afkomst of religie, en ongeacht landsgrenzen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:15 schreef Buitendam het volgende:
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.
En wat vind je dan van het feit dat hamas probeert om kinderen te beschieten met raketten maar er spijtig genoeg niet in slaagt ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:15 schreef Buitendam het volgende:
Nee, landjepik uitvoeren en kinderen bombarderen is legitiem. Je prioriteiten, werk eraan.
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wat vind je dan van het feit dat hamas probeert om kinderen te beschieten met raketten maar er spijtig genoeg niet in slaagt ?
Prioriteiten ? Werk eraan ?
Die zijn 1 geindoctrineerd en 2 ze worden dan meteen geëxecuteerd als ze dat doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.
wat zou -voor jou- dan een oplossing voor dit conflict kunnen zijn ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.
Tweestaten-oplossing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
wat zou -voor jou- dan een oplossing voor dit conflict kunnen zijn ?
En hoe moet ik mij dat voorstellen ?quote:
Ooit in Jeruzalem geweest? Met uitzondering van west-Jeruzalem kan ik een beter blauwdruk voor een tweestaten-oplossing niet voorstellen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En hoe moet ik mij dat voorstellen ?
Iedereen blijft waar hij is en we noemen hen apart 2 staten ?
Wat is er mis met West-Jeruzalem?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ooit in Jeruzalem geweest? Met uitzondering van west-Jeruzalem kan ik een beter blauwdruk voor een tweestaten-oplossing niet voorstellen.
Dat valt net zoals Gaza en de Westbank onder gebied wat door Israel is bezet. Als illegaal bezet gebied kun je dat niet als voorbeeld nemen voor een oplossing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat is er mis met West-Jeruzalem?
Je bedoelt Oost-Jeruzalem toch??quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat valt net zoals Gaza en de Westbank onder gebied wat door Israel is bezet. Als illegaal bezet gebied kun je dat niet als voorbeeld nemen voor een oplossing.
Nee, west-Jeruzalem. Als deel van de Westbank wordt dat door o.a. de VN Veiligheidsraad gezien als illegaal bezet gebied.quote:
Huh, ik volg je even niet, West-Jeruzalem is het gedeelte met een grote Joodse meerderheid, moderner, en behoort al sinds 1948 tot Israel (sterker nog daar is waar landen vroeger hun ambassades hadden veel). Oost-Jeruzalem is datgene wat later is veroverd dus ik snap de vergelijking met Gaza en de Westbank niet zo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, west-Jeruzalem. Als deel van de Westbank wordt dat door o.a. de VN Veiligheidsraad gezien als illegaal bezet gebied.
Je hebt gelijk, ik praat ernaast. Westbank en Oost-Jeruzalem. Het gedeelte wat in '67 werd geannexeerd en onderdeel is van de Westbank.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Huh, ik volg je even niet, West-Jeruzalem is het gedeelte met een grote Joodse meerderheid, moderner, en behoort al sinds 1948 tot Israel (sterker nog daar is waar landen vroeger hun ambassades hadden veel). Oost-Jeruzalem is datgene wat later is veroverd dus ik snap de vergelijking met Gaza en de Westbank niet zo.
Yeah right, het belang van de tunnels voor de bevolking daar is Hamas-reclame, en als je een paar tunnels kan stutten kan je ook schuilkelders bouwen voor dik 1.4 miljoen mensen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onzin. De invloed van het smokkelen door die tunnels wordt ver overschat. Je moet de propaganda van Hamas niet direct geloven. Het meeste aan wat jij noemt wordt 'gewoon' via de weg, vanuit Israël en Egypte, ingevoerd.
[..]
Ook nu overschat je het belang van de tunnels en bovendien bagatelliseer je de noodzaak voor schuilkelders.
[..]
Die allemaal tegelijk onder vuur liggen? En wat weet jij nou van schuilkelders? Als het in Tel Aviv kan, waarom dan niet in Gaza? Het is nu toch wel aangetoond dat er gewoon wél bouwmaterialen het land binnenkomen?
Drogredenatie, dus. Tot nu toe vind ik je argumentatie schandalig. Niet minder dan schandalig, sorry dat ik het zeg.
[..]
Een boel aannames, maar waar een wil is, is een weg zeg ik altijd maar. In het geval Hamas was de wil er totaal niet om de bevolking te beschermen (en dus schuilkelders te bouwen), omdat zij de dood omarmen en dat de rest van de bevolking ook opleggen. Wat natuurlijk alleen maar als schandalig en als kwaadaardig kan worden beoordeeld.
[..]
En zo praat je het voor jezelf weer goed. Want dat was natuurlijk de insteek.
Je overschat de waarde van het smokkelen, je bagatelliseert de kwaadaardigheid achter de keuze voor inzet van bouwmaterialen en je negeert het feit dat Hamas kiest voor oorlog, niet voor vrede.
En dat tunnelnetwerk is er echt niet voor de burgers; die is er omdat Hamas manieren zoekt zichzelf te beschermen tegen Israël en aanslagen te kunnen plegen. Ze hebben zich duidelijk laten inspireren door de tunnelstelsels van de Vietcong; een an sich verstandige keuze, zij het dat Israël waarschijnlijk in no-time technologieën ontwikkelt die het opsporen, binnendringen en vernietigen van tunnelstelsels mogelijk maken.
Haha ik dacht alquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik praat ernaast. Westbank en Oost-Jeruzalem. Het gedeelte wat in '67 werd geannexeerd en onderdeel is van de Westbank.
Ik lees overal dat 1,8 miljoen mensen op een piepklein gebied. Als je ff checkt zie je een bevolkingsdichtheid van 3500 mensen per vierkante kilometer, dat is ongeveer de helft van de gemeente Den Haag bijvoorbeeld, en zelfs in Den Haag heb je nog zat parken en open gebieden zoals malieveld. Maar goed, het blijft wel een hoge bevolkingsdichtheid natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Hamas een organisatie is waar we in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen qua mensenrechten. Laatste keer dat ik checkte bestond Hamas niet uit 1,8 miljoen personen in de Gazastrook, dus sla je met het legitimeren van bombardementen op burgers de plank compleet mis. De mensen die we nu Palestijnen noemen streken neer in dat gebied decennia voor we hier in Nederland vrouwenkiesrecht hebben, maar hen nu een minuscuul stokje land proppen en er bommen op smijten omdat er Hamasstrijders zijn die ook op kinderen schieten is een excuus van jan lul.
Nou het zal wel meevallen met 'die genocide' als het het snelst groeiende gebied is qua bevolkingsaantal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:28 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik lees overal dat 1,8 miljoen mensen op een piepklein gebied. Als je ff checkt zie je een bevolkingsdichtheid van 3500 mensen per vierkante kilometer, dat is ongeveer de helft van de gemeente Den Haag bijvoorbeeld, en zelfs in Den Haag heb je nog zat parken en open gebieden zoals malieveld. Maar goed, het blijft wel een hoge bevolkingsdichtheid natuurlijk.
Nog een interessant punt is dat vanouds Palestijnen het bevolkingscijfer juist zo snel mogelijk willen laten groeien als "demografisch wapen" (bron Arafat, ergens op google wel te vinden). Het is inderdaad zo dat Gaza het snelst groeiende gebied op aarde is in bevolkingsaantal. Dus over tien zitten er anderhalf keer zo veel personen en over twintig jaar misschien wel 4 miljoen i.p.v. 1,8 miljoen. ik ben benieuwd hoe ze daar uit gaan komen..
Overigens probeert Israël ook het aantal inwoners zo snel mogelijk te laten groeien, maar zij hebben nog voorlopig wel ff plaats.
Of het is er juist een logisch gevolg van.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:35 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Nou het zal wel meevallen met 'die genocide' als het het snelst groeiende gebied is qua bevolkingsaantal.
Als je bedenkt dat elke Israelische aanval een reactie is op terreurhandelingen in Gaza dan ziet het er al weer heel erg anders uit lijkt me zo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:17 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
'Schijnbaar' gemaakt op basis van UN data.
Ik denk dat jij de betekenis van genocide niet helemaal begrijpt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of het is er juist een logisch gevolg van.
Ga daar maar met de VN over stoeien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de betekenis van genocide niet helemaal begrijpt.
Nou ik zei weinig betekenissen van genocide waarin ook maar enigszins wordt gerefereerd naar een bevolkingstoename.quote:
Dat klopt niet. En mocht dat waar zijn.. waarom zijn die 'reactie's' dan vaak het vermoorden van kinderen en andere onschuldige mensen? Veel video's waar je ziet dat kinderen worden geslagen en ontvoerd. Waarom dan niet focussen op de mensen die de terreur veroorzaken?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat elke Israelische aanval een reactie is op terreurhandelingen in Gaza dan ziet het er al weer heel erg anders uit lijkt me zo.
Vaak? Volgens die gegevens zijn er vier Palestijnen omgekomen, heb jij enig idee wie?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat klopt niet. En mocht dat waar zijn.. waarom zijn die 'reactie's' dan vaak het vermoorden van kinderen en andere onschuldige mensen? Veel video's waar je ziet dat kinderen worden geslagen en ontvoerd. Waarom dan niet focussen op de mensen die de terreur veroorzaken?
Globaal gezien wel. Maar dan komt weer die redenatie naar voren: als Israël stopt met vechten, worden ze massaal de zee in gedreven. Als Gaza stopt met vechten, is het vrede.quote:
Vergeet Pallywood niet en in die gevallen dat het wel om de real thing gaat is er context en nuance die vaak ontbreken. Neem dat jongetje dat vastgebonden op de motorkap van een Israëlische jeep ligt: iedereen krijst "terror israelquote:En mocht dat waar zijn.. waarom zijn die 'reactie's' dan vaak het vermoorden van kinderen en andere onschuldige mensen? Veel video's waar je ziet dat kinderen worden geslagen en ontvoerd. Waarom dan niet focussen op de mensen die de terreur veroorzaken?
Dit kan nooit. Foto's en video's bewijzen het tegendeel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Vaak? Volgens die gegevens zijn er vier Palestijnen omgekomen, heb jij enig idee wie?
Kinderen en burgers die omkomen, dat is vaak het gevolg omdat Hamas zich verschuilt tussen de eigen burgers, dat idee heb ik in ieder geval ook omdat bijvoorbeeld die raketten in een VN-school (of scholen) werden gevonden (en de VN net doet alsof dat voor de eerste keer is).
Dit zijn volgens Happel VN-gegeven, en sowieso buiten deze oorlogen komen er relatief weinig Palestijnen om in Gaza, behalve bij zo'n strijd als deze dan maar dat is ook niet heel vaak.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:01 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit kan nooit. Foto's en video's bewijzen het tegendeel.
En dat weet jij omdat.....?!?!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Oh, ben ik even blij dat het nu goedgepraat is. Ze hadden die kinderen in zicht op het moment dat ze schoten.
Onzin, buiten de gewapende strijd is het vaak zeer rustig, en dan ook zeer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:01 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit kan nooit. Foto's en video's bewijzen het tegendeel.
Onzinquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:08 schreef Jano9 het volgende:
http://www.nrcreader.nl/a(...)aald-in-moslimwereld
Mooi stuk
Zo, jij kan snel lezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:09 schreef hoaxx het volgende:
Deze onmensen(Islamofoben) valt nie mee te praten..
[..]
Onzin
Haha, waar ik me aan stoor is het gebrek aan zelfreflectie bij veel moslims, misschien val jij daar ook wel onder daar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:09 schreef hoaxx het volgende:
Deze onmensen(Islamofoben) valt nie mee te praten..
[..]
Onzin
Al het leed wat iemand onterecht aan word gedaan is belangrijk. Maar ze krijgen nou eenmaal niet allemaal evenveel aandacht. En vooral niet door de westerse media.quote:
Meh, onzin omdat hier weer aan generalisatie word gedaan. ''Iemand draait door dus heeft het hele Israel-Palistina conflict geen waarde meer''quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:08 schreef Jano9 het volgende:
http://www.nrcreader.nl/a(...)aald-in-moslimwereld
Mooi stuk
... en jij getuigt bij iedere post weer over geen enkele vorm van zelfreflectie te beschikken, met je gelul over bepaalde idealen, en vervolgens de ogen sluiten voor de feiten en bewijzen wanneer die je aangereikt worden...quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:10 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Haha, waar ik me aan stoor is het gebrek aan zelfreflectie bij veel moslims, misschien val jij daar ook wel onder daar.
quote:Onderzoek door drie Belgische universiteiten toont aan dat Jodenhaat onder Belgische islamitische studenten zeven keer zo hoog was als die onder niet-moslims; bijna de helft van alle ondervraagde islamitische studenten hield er klassiek antisemitische denkbeelden op na. En ook hier haastten velen zich om deze bevindingen exclusief te wijten aan islamitische frustraties over het Israëlisch-Palestijns conflict.
Echter, professor Elchardus die het Belgisch onderzoek leidde, benadrukte dat deze Jodenhaat niet wordt veroorzaakt door het Israëlisch-Palestijns conflict, de sociaal-economische achterstand of het opleidingsniveau, maar dat „het antisemitisme bij die moslimleerlingen theologisch is geïnspireerd. Er is een rechtstreeks verband tussen moslim zijn en antisemitische gevoelens koesteren”.
Wat is Israel toch fantastisch goed in het uitvoeren van precisiebombardementen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:32 schreef Nibb-it het volgende:
Airstrike Hits School Sheltering Gaza Civilians
GAZA CITY — An apparent Israeli strike Thursday afternoon on a school sheltering Gaza residents who evacuated their homes killed and injured “multiple” people, according to the local director of the United Nations agency that is operating the shelter. - http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=0
In West Bank, Hamas Is Hailed for Its Fight Against Israel
AL AMARI REFUGEE CAMP, West Bank — Maher al-Naden, a street cleaner, said he had stopped buying Tapuzina, a popular Israeli orange-flavored drink, and Israeli dairy products. - http://www.nytimes.com/20(...)news&WT.nav=top-news
Israel Says That Hamas Uses Civilian Shields, Reviving Debate
GAZA CITY — Militant rockets can be seen launching from crowded neighborhoods, near apartment buildings, schools and hotels. Hamas fighters have set traps for Israeli soldiers in civilian homes and stored weapons in mosques and schools. Tunnels have been dug beneath private property. - http://www.nytimes.com/20(...)-gaza.html?ref=world
Volgens de IDF is hij dood.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:29 schreef JayDeeNow het volgende:
Hoe zit het nou met die vermiste militair ?
Ik kan er op internet niks over vinden, is hij dood of nog steeds vermist ?
Tja, de ene partij gooit scholen plat en de ander bewaart er raketten in, ga maar na welke actie de oorzaak of het gevolg is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat is Israel toch fantastisch goed in het uitvoeren van precisiebombardementen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |