Maar dat heb je ook aan de andere kant hoor, die extremisten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:24 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Meer dan walgelijk, ik krijg bij die dorpsgekken toch wel echt een jodenhaat gevoel, net zoals ik dat krijg bij die enge extreem rechts demonstraties hier in Nederland.
De overige demonstranten lijken met die gekken wel vrede te hebben en dat is toch wel kwalijk..
Dat het vredig verloopt is in mijn optiek niet meer dan normaal, je wil een punt maken en misschien zoek je als demonstrant wat sympathie waarvoor je demonstreert, door die gekken ga je die sympathie echt niet krijgen..
Toepasselijke quote:quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:26 schreef Reki het volgende:
'Tenminste vijftien doden in Gaza door raket op school'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Israel has the right to defend itself!"
Als je iets onderdrukt (met geweld) groeit het juist in veel hevigere vormen. Lees je eens in in bv de Nederlandse Opstandquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:29 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Die mening over onze leiders deel ik niet, onze grote bolle knuffelbeer Opstelten ligt zoals gewoonlijk weer te slapen.
Die man is net zo traag in zijn werk, als dat hij zich profileert.
Dit groeiende extremisme moet met gang de kop ingedrukt worden.
Ik ben van mening dat er binnen onze samenleving geen plaats is voor dit soort gevaarlijke gestoorden.
Eensch, die heb je inderdaad overal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Maar dat heb je ook aan de andere kant hoor, die extremisten.
Bij bijv. de demonstratie in Amsterdam werden dat soort types dus niet getolereerd. Die kleine groep gekken en normale mensen moet je ook niet over 1 een kam scheren, dat is echt het meest simplistische wat je kunt doen.
Is dat een bijzonderheid dan, dat laatste. Of is dat iets wat eigenlijk een vrij menselijke eigenschap is. Overigens is het onzin hoor wat je stelt. De revoluties tonen je ongelijk aan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:14 schreef Disorder het volgende:
Wat me opvalt aan veel Moslims is dat ze slechts hun massale woede uiten wanneer Moslims gedood worden door Joden of Amerikanen. Wanneer Moslims andere Moslims in veel grotere getalen op zeer brute wijze afslachten (Irak, Syrië) hoor je een veel minder grote groep hun woede uitten. En wanneer ze dat wel doen is dat veel minder fel.
Dit bevestigt voor mij dat het niet zozeer om hun dode 'broeders' gaat, maar om wie hun broeders doden. Veel Moslims zijn selectief kwaad en het is ze, ondanks hun eigen uitleg, volgens mij helemaal niet om de Palestijnen te doen.
Deze mevrouw UN official Jacqueline Badcock zegt dat het zo is. Ik zie niets in die artikelen die bewijst dat het niet zo is, behalve een paar nobodies die tweeten.quote:
Ik noem je mening niet simplistisch, ik noem het feit dat mensen dat WEL doen, simplistisch. (En ja dat gebeurt veel.)quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:34 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Eensch, die heb je inderdaad overal.
Dit moeten ze ook niet tolereren, en de demonstranten moeten dit zelf toch ook niet willen ?
Als ik in een demonstratie loop en er iemand met een hakenkruis vlag staat te zwaaien wordt je als demonstrant toch echt gek of niet dan ?
Het is aan de organisatoren dus om zoveel mogelijk op te treden, en in de media hier afstand van te doen, want ik vindt het echt niet kunnen.
Ik scheer niet iedereen over een kam, en om mijn mening simplistisch te noemen vindt ik nogal kort door de bocht, ik licht nu duidelijk mijn woorden toe.
Welke revoluties bedoel je? Linkje?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat een bijzonderheid dan, dat laatste. Of is dat iets wat eigenlijk een vrij menselijke eigenschap is. Overigens is het onzin hoor wat je stelt. De revoluties tonen je ongelijk aan.
Gevestigde media, zucht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik noem je mening niet simplistisch, ik noem het feit dat mensen dat WEL doen, simplistisch. (En ja dat gebeurt veel.)
Voor de rest ben ik het met je eens, alleen is er 1 klein probleempje: de (simpele, niet alle gelukkig) media laat zulke types meestal exploderen. Bijv: Iemand draagt een hakenkruis vlag, media maakt een foto, en geeft vervolgens enkel een verslag daarvan. Dat is dus al helemaal niet correct.. als je het mij vraagt.
Alle revoluties zijn feitelijk begonnen vanwege een geslachtofferd persoon in de strijd voor een beter leven. Een persoon die door het regime is vermoord, leger of politie. De strijd in zowel Irak en Syrië is verder alles behalve onderbelicht, getuige het aantal jihadisten dat die kant op vertrekt. Die jihadisten vertrekken doorgaans met het idee ook aan de slachtpartijen een eind te maken door (hoe krom het ook klinkt) te vechten tegen de mensen die in hun ogen verantwoordelijk zijn voor de slachtpartij. De complexiteit van de conflicten in Irak en Syrie lenen zich echter niet voor de simpele demonstratie of sidepicking. Voor de doorsnee persoon, waaronder ook de westerling - is helemaal niet duidelijk wat er gebeurd en door wie en waarom. Dat is in het Israel-Palestina conflict wezenlijk anders. Het betreft daar een relatief afgebakende strijd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef Disorder het volgende:
[..]
Welke revoluties bedoel je? Linkje?
Het is vast menselijk hoor. We worden blijkbaar minder graag afgeslacht door mensen van een andere cultuur/afkomst dan door mensen van een vergelijkbare of dezelfde cultuur/afkomst. Toch vind ik het schrijnend hoe de situaties in Irak en Syrië onderberlicht zijn en vaak zelfs steun vinden onder Moslims. Daar vallen ze bij duizenden.
Hier, dat je misschien uit je onwetendheid gehaald wordt.quote:
2002-2005 staat er op je taartstat, en van 2002-2005 zie ik vervolgens niks in de lijst. Lees jij wel?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:26 schreef EdmundReid het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Als je naar de URL kijk zie je dat het van 1980 tot 2005 is.
Wat zal je steeds vaker zien? Moslims/Pro-Palestijnen in NL die worden aangevallen door Joden?quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dieptriest
Maar goed, dit zul je steeds vaker zien gebeuren, des te langer dit conflict door blijft gaan.
Dus je bedoelt Hamas steunen?quote:Ik ben er wel voor dat bedrijven en overheden afstand nemen van Israel, dus geen zaken meer mee doen, geen staatsburgers meer toegang of doortocht verlenen, etc etc... en op die manier de druk opvoeren om gewoon een vredelievende langdurige oplossing te vinden... maar van individuele burgers hoor je gewoon af te blijven, wat betreft fysiek geweld, intimidatie, etc etc.
Kennelijk niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Moeten wij dan ook zo reageren als wij ons storen aan al die moslim conflicten wereldwijd waar honderdduizenden mensen worden vermoord, ontvoerd, verkracht, onthoofd enz ?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moet de Palestijnse bevolking tegen hen in opstand komen.
Wen er maar aan, je zal hem alleen maar meer en meer gaan zien. Van de politie en staat hoef je echt niet te verwachten dat ze er wat tegen gaan doen. Theo van Gogh zei het al: "De bezetter is onder ons".quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je weet best welk idee er de laatste tijd achter zit, wanneer ze met dat ding zwaaien.
"Vroeger" zag ik hem zelden tot nooit in Nederland.
Precies. Jodenhaat dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:14 schreef Disorder het volgende:
Wat me opvalt aan veel Moslims is dat ze slechts hun massale woede uiten wanneer Moslims gedood worden door Joden of Amerikanen. Wanneer Moslims andere Moslims in veel grotere getalen op zeer brute wijze afslachten (Irak, Syrië) hoor je een veel minder grote groep hun woede uitten. En wanneer ze dat wel doen is dat veel minder fel.
Dit bevestigt voor mij dat het niet zozeer om hun dode 'broeders' gaat, maar om wie hun broeders doden. Veel Moslims zijn selectief kwaad en het is ze, ondanks hun eigen uitleg, volgens mij helemaal niet om de Palestijnen te doen.
En wie gaat ze beschermen tegen de agressie vanuit Israël? Want je bent echt ontzettend naïef als je vindt dat er alleen agressie vanuit Hamas en andere Palestijnse groeperingen komt.quote:
Jij bent behoorlijk gehersenspoeld als jij denkt dat Israël niet de mensen zal steunen die in opstand komen tegen groeperingen zoals Hamas.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:06 schreef Happel het volgende:
[..]
En wie gaat ze beschermen tegen de agressie vanuit Israël? Want je bent echt ontzettend naïef als je vindt dat er alleen agressie vanuit Hamas en andere Palestijnse groeperingen komt.
Las het net op Geenstijl. Dat had niks met Gaza te maken, maar meer de profilering van een paar extreme haatbaarden. Natuurlijk willen de Israël-fappers het ons graag doen geloven dat dit nou de pro-Palestina aanhangers vertegenwoordigd, maar zelf zij zouden beter moeten weten...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:09 schreef JayDeeNow het volgende:
Fijne betoging daar in Den Haag, krijg het een en ander mee en dat is niet echt positief te noemen..
Bedreigingen, scheldpartijen, ISIS vlaggen, lekker volkje daar.
Gelukkig zijn niet alle betogingen zo, maar deze mogen ze van mij per direct beeindigen.
twitter:Astro_Alex twitterde op woensdag 23-07-2014 om 19:47:48My saddest photo yet. From #ISS we can actually see explosions and rockets flying over #Gaza & #Israel http://t.co/jNGWxHilSy reageer retweet
Waarom denk je dat? Van beide kanten is er extreme haat naar elkaar. Hoe zat het ook al weer met die vrouw uit de Likud partij? Die heel de Palestijnse bevolking wil uitroeien? Heeft ze dat niet geuit?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk gehersenspoeld als jij denkt dat Israël niet de mensen zal steunen die in opstand komen tegen groeperingen zoals Hamas.
Wat verwacht je anders van diegenen die het opzettelijk vermoorden van onschuldige burgers als een legitiem middel beschouwen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:11 schreef Happel het volgende:
[..]
Las het net op Geenstijl. Dat had niks met Gaza te maken, maar meer de profilering van een paar extreme haatbaarden. Natuurlijk willen de Israël-fappers het ons graag doen geloven dat dit nou de pro-Palestina aanhangers vertegenwoordigd, maar zelf zij zouden beter moeten weten...
GeenStijl... wat is dat een dieptepunt...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van diegenen die het opzettelijk vermoorden van onschuldige burgers als een legitiem middel beschouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |