Ja, maar de boodschap wordt blijkbaar niet meer begrepen.quote:
Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.quote:Op maandag 28 april 2014 08:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, maar de boodschap wordt blijkbaar niet meer begrepen.
Te lang geleden, teveel een 'ver van mijn bed show'... die filosofen met hun 'rad des tijds' hebben toch wel een goed punt. Hij die niets leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen.
Dan hebben de Israëli's dus niets geleerd van hun eigen geschiedenis.quote:Op maandag 28 april 2014 08:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, maar de boodschap wordt blijkbaar niet meer begrepen.
Te lang geleden, teveel een 'ver van mijn bed show'... die filosofen met hun 'rad des tijds' hebben toch wel een goed punt. Hij die niets leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen.
Ik doelde meer op het verschijnsel dat de Holocaust mogelijk maakte, niet zozeer de 'doelgroep'. Hoewel het wel stom is dat die dezelfde is deze keer...quote:Op maandag 28 april 2014 08:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
quote:Israel risks becoming apartheid state if peace talks fail, says John Kerry
It is believed to be the first time a US official of Kerry's standing has used the term 'apartheid' in the context of Israel
The US secretary of state, John Kerry, has warned in a closed-door meeting that Israel risks becoming an "apartheid state" if US-sponsored efforts to reach an Israeli-Palestinian peace settlement fail.
In an apparent sign of Kerry's deep frustration over the almost certain collapse of the current nine-month round of peace talks – due to conclude on Tuesday – he blamed both sides for the lack of progress and said failure could lead to a resumption of Palestinian violence against Israeli citizens.
The remarks were made on Friday at the Trilateral Commission, a non-governmental organisation of experts and officials from the US, western Europe, Russia and Japan. A recording was acquired by the Daily Beast website.
Kerry also suggested that a change of either Israeli or Palestinian leadership might create more favourable conditions for peace and the final, long-delayed agreement on the shape of a Palestinian state.
Kerry's remarks represent a significant departure, as senior US officials historically have avoided the word "apartheid" relating to Israeli policies. It is believed to be the first time a US official of Kerry's standing has used the contentious term in the context of Israel, even if only as a warning for the future.
Although the danger to Israel of a failure to move towards a two-state solution has been framed by Israeli politicians in similar terms, US officials have long been wary of following suit. When the former president Jimmy Carter used it for the tile of his 2006 book Palestine: Peace or Apartheid, it caused controversy.
Kerry's comments reflect similar recent warnings to Israel from western diplomats that the collapse of the peace talks might lead to the country's increasing isolation.
Kerry said: "A two-state solution will be clearly underscored as the only real alternative. Because a unitary state winds up either being an apartheid state with second-class citizens – or it ends up being a state that destroys the capacity of Israel to be a Jewish state.
"Once you put that frame in your mind, that reality, which is the bottom line, you understand how imperative it is to get to the two-state solution, which both leaders, even yesterday, said they remain deeply committed to."
Kerry has had a sometimes strained relationship with some senior Israeli officials as the peace talks have become gridlocked. In January Israel's defence minister, Moshe Ya'alon, described Kerry as "obsessive and messianic".
In 2008 in an interview during his election campaign, Barack Obama explicitly rejected "injecting a term like apartheid" into the discussion over Israel and Palestine. "It's emotionally loaded, historically inaccurate, and it's not what I believe," he said.
Attempting to defuse the row, Jen Psaki, spokesperson for the US state department, said: "Secretary Kerry, like justice minister Livni and previous Israeli prime ministers Olmert and Barak, was reiterating why there's no such thing as a one-state solution if you believe, as he does, in the principle of a Jewish state.
"[Kerry] was talking about the kind of future Israel wants and the kind of future both Israelis and Palestinians would want to envision. The only way to have two nations and two peoples living side by side in peace and security is through a two-state solution. And without a two-state solution, the level of prosperity and security the Israeli and Palestinian people deserve isn't possible."
The Emergency Committee for Israel, whose chairman is the prominent neo-conservative William Kristol, said: "On Friday, secretary of state John Kerry raised the spectre of Israel as an 'apartheid state'. Even Barack Obama condemned the use of this term when running for president in 2008. It is no longer enough for the White House to clean up after the messes John Kerry has made. It is time for John Kerry to step down as secretary of state, or for President Obama to fire him."
Wat vind je van de uitspraak van Abbas?quote:Op maandag 28 april 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
America heeft kritiek op Israël! Een grote stap. Hulde
[..]
Stating the obvious.quote:Op maandag 28 april 2014 18:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat vind je van de uitspraak van Abbas?
Ok.quote:
Je had ook gewoon kunnen reageren op mijn weerwoord.quote:Op maandag 28 april 2014 06:57 schreef Karrs het volgende:
Oeioei, ik heb een fout gemaakt... ik moet daar toch eens van leren. Kees, het heeft weer geen enkele zin gehad met je in discussie te gaan. We zijn dus weer uitgepraat.
Edit Eén ding moet ik nog kwijt. Ook in de jaren 30 van de vorige eeuw was het standaard om aan (joden-)haat te lijden en ook toen werd dat weggehoond. Er was een wereldbrand voor nodig met enorme hoeveelheden dood, verderf en vernietiging voor de ogen opengingen. Schoktherapie.
Ik vrees dat het zich aan het herhalen is... en er is niets dat rede en verstand eraan kunnen doen. Niets.
De reacties gaan imo vooral over de brutaliteit van Netanyahu om de holocaust te misbruiken voor eigen politieke doeleinden. Niet zo vreemd op een holocaust-herdenking, trouwens. De paus zegent met Pasen ook de hele wereld. Maar natuurlijk wel overtrokken.quote:Op maandag 28 april 2014 06:59 schreef Karrs het volgende:
Netanyahu waarschuwt voor herhaling Holocaust
Moet je kijken naar die reacties...
Nog even en het wordt normaal om de verschrikkelijkste misdaad aller tijden te bagatelliseren of te projecteren op Israël zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 29-04-2014 00:04:44 ]Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Dat wel.quote:Op maandag 28 april 2014 13:58 schreef Karrs het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ust_gruwelijk__.html
Abbas noemt de Holocaust "de gruwelijkste misdaad tegen de menselijkheid in het moderne tijdperk”.
Een grote stap. Hulde.
Dat betwijfel ik toch wel.quote:
Ik begrijp deze zin niet goed. Te veel woorden kunnen op verschillende entiteiten slaan.quote:Op maandag 28 april 2014 08:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelfde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
De doelgroep kan iedereen zijn. Zie Rwanda en Bosnië.quote:Op maandag 28 april 2014 10:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het verschijnsel dat de Holocaust mogelijk maakte, niet zozeer de 'doelgroep'. Hoewel het wel stom is dat die dezelfde is deze keer...
Ik moet nog zien of het handen en voeten krijgt.quote:Op maandag 28 april 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
LeChaim Papierversnipperaar!quote:Op maandag 28 april 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe moeten Marokaanse Joden deze artikel lezen?quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:23 schreef Kees22 het volgende:
http://www.speld.nl/2014/(...)aar-eens-door-joden/
quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:23 schreef Kees22 het volgende:
http://www.speld.nl/2014/(...)aar-eens-door-joden/
En natuurlijk is de VS ertegen.quote:Palestijnen zoeken toch aansluiting bij Internationaal Strafhof
De Palestijnse Autoriteit trotseert de bezwaren van de Verenigde Staten en Israël en gaat aansluiting zoeken bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag. Dit heeft een zegsman van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Ramallah gezegd.
Tot nu toe zijn Israël en Palestina niet aangesloten bij het ICC. Daarom kan het hof verdachten van oorlogsmisdaden in het conflict tussen beide partijen niet vervolgen. De VS en Israël zijn gekant tegen Palestijnse toetreding, omdat Israëlische militairen dan in Den Haag voor de internationale rechter zouden kunnen worden gedaagd wegens oorlogsmisdaden in bezet Palestijns gebied.
Palestina heeft vooralsnog van de toetreding tot het ICC afgezien, mede met het oog op de nieuwe onderhandelingen met Israël die vorig jaar zijn begonnen. Toen werd vandaag vastgesteld als deadline voor het behalen van succes, maar dat bleef uit. Vorige week schortte Israël het vredesoverleg met de Fatah-beweging van de Palestijnse Autoriteit Mahmoud Abbas op, omdat die heeft besloten één regering te gaan vormen met de militante beweging Hamas.
Israël bouwt door
De organisatie Vrede Nu meldde vandaag dat Israël 14.000 huizen wil bouwen op de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem incluis. De huizen zijn bestemd voor Joodse kolonisten. De bouw van nederzettingen in bezet gebied is in strijd met internationale afspraken en kan worden vervolgd door het ICC.
Vanochtend vroeg raakte in de haven van Gaza de boot met de naam Gaza's Ark zwaar beschadigd door een explosie. Er raakte niemand gewond. Kort voor de ontploffing kregen de opvarenden de waarschuwing dat ze het schip moesten verlaten. Internationale activisten wilden het schip gebruiken om Palestijnse producten naar Europa te vervoeren en op die manier de economische blokkade van de Gazastrook door Israël omzeilen.
Bron: AD
Anders worden de joods donateurs boosquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Karrs het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erde-woordkeuze.html
Kerry krabbelt alweer terug.
quote:Government Official Who Makes Perfectly Valid, Well-Reasoned Point Against Israel Forced To Resign
WASHINGTON—State Department diplomat Nelson Milstrand, who appeared on CNN last week and offered an informed, thoughtful analysis implying that Israel could perhaps exercise more restraint toward Palestinian moderates in disputed territories, was asked to resign Tuesday. “The United States deeply regrets any harm Mr. Milstrand’s careful, even-tempered, and factually accurate remarks may have caused our democratic partner in the Middle East,” Secretary of State Hillary Clinton said in an unequivocal condemnation of the veteran foreign-service officer’s perfectly reasonable statements. “U.S. policy toward Israel continues to be one of unconditional support and fawning sycophancy.” Milstrand, 63, will reportedly appear at an AIPAC conference to offer a full apology as soon as his trial concludes and his divorce is finalized.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Natuurlijk, dát moet het zijn. Met diplomatieke betrekkingen en het feit dat die vergelijking eigenlijk nergens op slaat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Anders worden de joods donateurs boos
Die diplomatieke betrekkingen moeten goed zijn vanwege de lobby, Kerry ziet zelf ook wel dat het een walgelijk land is. De vergelijking slaat wel dergelijk ergens op, als je dat niet zietquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Natuurlijk, dát moet het zijn. Met diplomatieke betrekkingen en het feit dat die vergelijking eigenlijk nergens op slaat natuurlijk niet.
Tuurlijk, niet door handel, de machtsbalans, wereldpolitiek of de strijd tegen terrorisme, het idéé.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die diplomatieke betrekkingen moeten goed zijn vanwege de lobby
Kerry is geen moslim, denk ik, dus die zal dat niet zo snel zien.quote:Kerry ziet zelf ook wel dat het een walgelijk land is. De vergelijking slaat wel dergelijk ergens op, als je dat niet ziet
Israël is veel meer afhankelijk van de VS dan andersom.. Lol, strijd tegen terrorismequote:Op dinsdag 29 april 2014 21:59 schreef Karrs het volgende:
Tuurlijk, niet door handel, de machtsbalans, wereldpolitiek of de strijd tegen terrorisme, het idéé.
Wat een onzin is dit, heeft niks met moslims te maken. Christenen in het M-O maken zich er net zo goed druk om.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:59 schreef Karrs het volgende:
Kerry is geen moslim, denk ik, dus die zal dat niet zo snel zien.
Op hun gemak: die kunnen immers blijven zitten waar ze zitten.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:51 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hoe moeten Marokaanse Joden deze artikel lezen?
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Karrs het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erde-woordkeuze.html
Kerry krabbelt alweer terug.
Zoals ik al zei: eerst zien, dan geloven!quote:
quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]Was het maar waar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Rare vergelijking Karrs. Van Agt en Gretta Duisenberg en ik zijn ook geen moslim. En Obama ook niet en die heeft, evenals de niet-moslim Sarkozy, de pest aan de persoon Netanyahu.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tuurlijk, niet door handel, de machtsbalans, wereldpolitiek of de strijd tegen terrorisme, het idéé.
[..]
Kerry is geen moslim, denk ik, dus die zal dat niet zo snel zien.
Lol!quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Israël is veel meer afhankelijk van de VS dan andersom.. Lol, strijd tegen terrorismevandaar dat er terroristen in Syrië worden gesteund. Of dat Saddam werd aangevallen.
(Psst! Het hele conflict heeft met moslims te maken. Meer met moslims dan met joden, zelfs. Voor onderbouwing, zie mijn bijdragen aan dit topic over de jaren heen.)quote:Wat een onzin is dit, heeft niks met moslims te maken.
Van Agt en Duisenberg zijn overtuigde antisemieten, natuurlijk. Wat Obama en Sarkozy vinden van Netanyahu is niet van belang en is ook niet on-topic.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Rare vergelijking Karrs. Van Agt en Gretta Duisenberg en ik zijn ook geen moslim. En Obama ook niet en die heeft, evenals de niet-moslim Sarkozy, de pest aan de persoon Netanyahu.
Welnee: Van Agt en Duisenberg zijn bij mijn weten nog niet op antisemitisme betrapt. Dat wordt hen wel aangewreven, maar daar heb ik nog nooit een goed argument voor gezien. En schelden zonder onderbouwing is waardeloos.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Van Agt en Duisenberg zijn overtuigde antisemieten, natuurlijk. Wat Obama en Sarkozy vinden van Netanyahu is niet van belang en is ook niet on-topic.
Behalve herhaling van steeds dezelfde stelling heb ik geen onderbouwende redenering gezien. Maar goed, ik doe pas een jaar of drie mee, dus misschien dat je vijf jaar geleden iets onderbouwd hebt.quote:Op woensdag 30 april 2014 06:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lol!
[..]
(Psst! Het hele conflict heeft met moslims te maken. Meer met moslims dan met joden, zelfs. Voor onderbouwing, zie mijn bijdragen aan dit topic over de jaren heen.)
Maar om op het onderwerp terug te komen: als je Israël een walgelijk land vindt, moet je jodenhater of moslim zijn. Kerry is beiden niet, dus heeft hij geen reden om Israël een walgelijk land te vinden. Je ziet dan wel in waarom Israël doet wat het doet.
Jawel, maar confirmation bias voorkomt dat het 'landt'. En da's jouw probleem, niet het mijne.quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Behalve herhaling van steeds dezelfde stelling heb ik geen onderbouwende redenering gezien.
quote:Maar goed, ik doe pas een jaar of drie mee, dus misschien dat je vijf jaar geleden iets onderbouwd hebt.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 20:49 schreef ouderejongere het volgende:
Heeft Gretta Duisenberg al gereageerd?
quote:
Worden die mensen ook gehaat om hun afkomst? En om wat er in sprookjesboekjes staat? En om wat er (dientengevolge) constant in de media verschijnt?quote:Vet van mij.
Je stelling is het schoolvoorbeeld van een drogreden.
Als je het gedrag van Marokko in de Westelijke Sahara walgelijk vindt, ben je dan ook een jodenhater of moslim? Of het gedrag van China in Tibet? Rusland in Oekraïne? Servië in Bosnië?
En zo bewijs je mijn stelling ook nog eens, ouwe jodenhater.quote:Ik zie wel waarom Israel doet wat het doet. Dat vind ik juist zo walgelijk. En nog walgelijker is het dat iedereen er in lijkt te trappen.
Tuurlijk! Dat jij geen antwoord of argumenten meer geeft als het lastig wordt, zal daar niks mee te maken hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2014 07:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jawel, maar confirmation bias voorkomt dat het 'landt'. En da's jouw probleem, niet het mijne.
Nou ja, is het vijf jaar. Maar dan nog heb ik je geen steekhoudende argumenten zien geven. Argumenten aangaande het onderwerp, niet aangaande enige vooringenomenheid van de spreker. Want aan dat laatste lijden we natuurlijk allemaal.quote:[..]
[..]
[..]
Nee: het gedrag van Marokko wordt verworpen door onze nationale rattenvanger vanwege hun afkomst, maar inzake de Westelijke Sahara is de VN tegen vanwege het gedrag van de staat. Idem met de bezetting van Tibet door China. Grappig is wel dat Chinese studenten tijdens het bezoek van de Dalai Lama aan een Nederlandse universiteit allerlei verdedigingen aanvoerden, die Israelfielen ook voor Israel aanhalen. Eeuwenoude rechten en zo. Superieure cultuur. Ze zijn beter af. Maar die Chinezen werden overstemd door andere studenten en de organisatie.quote:[..]
Worden die mensen ook gehaat om hun afkomst? En om wat er in sprookjesboekjes staat? En om wat er (dientengevolge) constant in de media verschijnt?![]()
Beetje een drogreden dus, nietwaar? Een foute vergelijking. In tegenstelling tot de mijne, want dat is gewoon de waarheid. Wel een beetje zwart-wit trouwens, zie ik nou... daar moeten nog antizionistische orthodoxe joden bij en natuurlijk de nodige zwik hippiesmaar de strekking leek me wel duidelijk.
Ach, ik zal mijn joodse vrienden eens vragen of ze me zo zien.quote:[..]
En zo bewijs je mijn stelling ook nog eens, ouwe jodenhater.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:09 schreef Karrs het volgende:
Kees22, ik verafschuw je mening maar zal je recht 'm te hebben en te uiten verder respecteren.
Laten we maar weer on-topic gaan, want dit heeft niet alleen geen enkele zin, het is ook vermoeiend, irritant en energie-afdrijvend.
ja, ga fijn naar gazaquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:
Kees is geen jodenhater. Hij heeft in mijn ogen te weinig kennis van de staat Israel en indirect te weinig kennis van het jodendom en joden en de kwestie Palestijnen. Hij ziet en hoort vanalles op tv en ander media waaruit hij zijn conclusies trekt dat is duidelijk. Plus is Kees fel tegen de Tanakh.
Ik raad Kees echt aan om Israel een keer te bezoeken.
Als men vrede wil was dat allang gebeurd ! Dus het heeft geen enkel zin om vinger te wijzenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine ? report
http://rt.com/news/155700-israel-settlements-record-palestine/
Maar nee hoor, Israël wil echt vrede
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:23 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Als men vrede wil was dat allang gebeurd ! Dus het heeft geen enkel zin om vinger te wijzen
Je kent mijn mening amper. Althans: de mening die je me in de schoenen schuift, klopt niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:09 schreef Karrs het volgende:
Kees22, ik verafschuw je mening maar zal je recht 'm te hebben en te uiten verder respecteren.
Laten we maar weer on-topic gaan, want dit heeft niet alleen geen enkele zin, het is ook vermoeiend, irritant en energie-afdrijvend.
Vet van mij: wat is de Tanakh?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:
Kees is geen jodenhater. Hij heeft in mijn ogen te weinig kennis van de staat Israel en indirect te weinig kennis van het jodendom en joden en de kwestie Palestijnen. Hij ziet en hoort vanalles op tv en ander media waaruit hij zijn conclusies trekt dat is duidelijk. Plus is Kees fel tegen de Tanakh.
Ik raad Kees echt aan om Israel een keer te bezoeken.
Als je alleen maar blijft hangen in ja en nee zonder ooit met valide, invoelbare of rationele argumenten te komen, is het doodzonde van je tijd, inderdaad. Dan kun je net zo goed in een betonnen bunker gaan wonen met een plaat voor je kop.quote:
En allemaal illegaal.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine – report
http://rt.com/news/155700-israel-settlements-record-palestine/
Maar nee hoor, Israël wil echt vrede
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?quote:
De 5 boeken van Moshe jaquote:Op zondag 4 mei 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?
De Torah kan niet gelezen worden zonder de Mondelinge leer. Vandaar dat ik zei dat je te weinig kennis hebt.quote:Op zondag 4 mei 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?
Die heb ik wel gelezen hoor. Of ik daar fel tegen ben, zoals Skillsy zegt?
Mwa: ik geloof niet dat ze waar zijn.
Maar ik denk dat ze wel als waar aangenomen worden door veel mensen en dat ze dan ook de geestelijke gezondheid van die mensen aantasten.
Stel je voor: je krijgt enerzijds het absolute verbod op doden van mensen en anderzijds de opdracht om een heel volk, inclusief vrouwen en kinderen, uit te moorden. Van dezelfde god.
Ik heb dat woord geleerd: de eerste vijf boeken.quote:Op zondag 4 mei 2014 08:08 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De 5 boeken van Moshe ja
Waarom gebruik je het woord Pentateuch? Dit woord heeft niks met de Bijbel te maken. Tevens betekent het ook totaal iets anders dan de Torah.
Maar de Pentateuch oftewel de Torah is onderdeel van de Tanakh. De Tanakh is ook wel bekend als 'Het Oude Testament'
Torah is eerste vijf boeken van Moshe maar meestal bedoelen ze de gehele OT meequote:Op maandag 5 mei 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb dat woord geleerd: de eerste vijf boeken.
Ik wist nooit of de Torah nou het hele oude testament was of alleen de eerste vijf boeken.
Wat jij als Tanakh schrijft ken ik als Tenach.
Ik hoop dat ik het deze keer onthoud.
Oh okay maar ik bedoelde meer dat je weinig verstand van het Jodendom , Joden en diens geschiedenis ect hebt en indirect ook van de Torah ( OT) en de staat Israël. Ik denk dat dat vooral de reden is van je eenzijdige kijk op de kwestie Israël.quote:Op maandag 5 mei 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:
Blijft staan dat ik de Torah niet beschouw als een vertelling die waar is in de zin van historisch waar. Wat trouwens ook geldt voor het grootste deel van de Tenach/Tanakh.
Maar omdat velen er wel in geloven, wordt het geheel toch een soort van waarheid. Zoals het Romeinse verhaal van Romulus en Remus waar was voor de Romeinen.
http://www.telegraaf.nl/f(...)ael_te_mijden__.htmlquote:Pink Floyd vraagt artiesten Israël te mijden![]()
De Britse band Pink Floyd roept The Rolling Stones op geen concert te geven in Tel Aviv. Volgens de band is optreden in Israël moreel verwerpelijk.
Pink Floyd-oprichters Roger Waters en Nick Mason hebben een verklaring gepubliceerd waarin ze The Rolling Stones vragen hun concert op 4 juni in Tel Aviv te staken.
In de verklaring op de Amerikaanse website Salon schrijven Walters en Maison dat ze met hun actie steun willen betuigen aan BDS, een internationale onafhankelijke organisatie die sinds 2005 langs geweldloze en juridische weg opkomt voor de belangen van het Palestijnse volk.
Racisme
"Wij willen rockbands die van plan zijn in 2014 in Israël op te treden verzoeken om die beslissing te heroverwegen", aldus de voormalige Pink Floyd-musici. "Op dit moment in Israël spelen is het morele equivalent van spelen in Sun City tijdens de hoogtijdagen van de Zuid-Afrikaanse apartheid. Ongeacht wat je intenties zijn, door er concerten te geven voorzie je de Israëlische regering van propagandamateriaal om hun politiek van onrecht en racisme goed te praten.”, aldus de aankondiging.
Voor The Rolling Stones zal het concert op 4 juni het eerste concert in Israël zijn, in de 50-jarige carrière van de groep. De rockgroep heeft nog niet gereageerd op het verzoek.
Succes
Als één van de meest succesvolle en invloedrijke bands in de rockmuziek verkocht Pink Floyd wereldwijd meer dan 300 miljoen albums. Another brick in the wall (Part two) is één van de vele hits die de psychedelische band scoorde.
Domme uitspraak. Ik heb zo'n vermoeden dat we binnenkort een 'Israëlische lente 'krijgen. Heel de wereld lijkt focked up aan het wordenquote:Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
Netanjahoe wil vastleggen dat Israël alleen van Joden is
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-van-Joden-is.dhtml
Er is regelmatig een "lente" (in de zin van conflict) in Israël, de huidige tijd is echt niet zo speciaal als iedereen denkt.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:41 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Domme uitspraak. Ik heb zo'n vermoeden dat we binnenkort een 'Israëlische lente 'krijgen. Heel de wereld lijkt focked up aan het worden
Ben ik het niet mee eens. Er is zeker conflict aldaar (waar niet?) maar ik heb het over een opstand van het volk tegen de regering en tegen elkaar zoals we zien in de wereldquote:Op maandag 5 mei 2014 20:26 schreef waht het volgende:
[..]
Er is regelmatig een "lente" (in de zin van conflict) in Israël, de huidige tijd is echt niet zo speciaal als iedereen denkt.
Dan zijn we het in grote lijnen wel eens, denk ik.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:55 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Torah is eerste vijf boeken van Moshe maar meestal bedoelen ze de gehele OT mee
Tanakh is hetzelfde als Tenach alleen ik schrijf het anders
Ach, ik kan lezen en nadenken. En eenzijdig? Ik kan me zelfs jouw idee van Israel voorstellen.quote:[..]
Oh okay maar ik bedoelde meer dat je weinig verstand van het Jodendom , Joden en diens geschiedenis ect hebt en indirect ook van de Torah ( OT) en de staat Israël. Ik denk dat dat vooral de reden is van je eenzijdige kijk op de kwestie Israël.
Benieuwd wat de Stones gaan doen.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/f(...)ael_te_mijden__.html
Ja, want die arme Palestijnen.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/f(...)ael_te_mijden__.html
Raar dan dan uitgerekend een moslim hier afkeurend tegenaan kijkt. Islamitische staten doen immers niet anders.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
Netanjahoe wil vastleggen dat Israël alleen van Joden is
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-van-Joden-is.dhtml
Dat is correctquote:Op dinsdag 6 mei 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan zijn we het in grote lijnen wel eens, denk ik.
[..]
Ach, ik kan lezen en nadenken. En eenzijdig? Ik kan me zelfs jouw idee van Israel voorstellen.
Ik ben geen moslim maar een atheïstische autochtoon.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 07:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Raar dan dan uitgerekend een moslim hier afkeurend tegenaan kijkt. Islamitische staten doen immers niet anders.
Ik denk dat als dit gebeurt, moslims nog steeds beter af zijn in Israël dan in de omringende landen.
In tegenstelling tot joden in Islamitische landen, uiteraard.
En feitelijk is dit wel waar Israël om begonnen is...
Je kan ook geen discussie voeren met iemand die Gretta serieus neemtquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim maar een atheïstische autochtoon.
Voor de rest zal ik er maar niet op reageren want een discussie met iemand die Van Agt en Duisenberg als antisemieten ziet is niet bepaald nuttig.
Want?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je kan ook geen discussie voeren met iemand die Gretta serieus neemt
dat is net zoiets als een drol serieus nemen, een koude, stinkende drol.quote:
Goed argumentquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Welk weldenkend mens neemt Duisenberg Gretta serieus ?
Racisme (nazisme/fascisme) begint bij het ontmenselijken van medemensen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
dat is net zoiets als een drol serieus nemen, een koude, stinkende drol.
Van welk ras is Gretl?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Racisme (nazisme/fascisme) begint bij het ontmenselijken van medemensen.
Je bent al aardig op weg.
Oh ja: zionisme voldoet daar in principe niet, maar in de praktijk wel aan.
Dat maakt niet uit. Je ontmenselijkt haar.quote:
Gretta Duisenberg serieus nemen is als een koude/warme, stinkende drol serieus nemen. Ik zie niet waar Gretta Duisenberg hier zélf een koude/warme, stinkende drol wordt genoemd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook: door haar als koude, stinkende drol weg te zetten (het zijn juist de warme drollen die stinken, maar dit terzijde), ontmenselijk je haar.
Ik dacht meer aan:quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Gretta Duisenberg serieus nemen is als een koude/warme, stinkende drol serieus nemen. Ik zie niet waar Gretta Duisenberg hier zélf een koude/warme, stinkende drol wordt genoemd.
Is een beetje hetzelfde als:
- De koning kan ver zien
- Een olifant kan ver zien
- De koning is een olifant!![]()
je bent een trieste anti-semiet, keesje. Ga jij maar lekker aan warme drollen ruiken. Daar heb je blijkbaar ervaring in en past zo te horen prima bij je.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan:
- Een jood overleeft vervolging al 2000 jaar.
- Een kakkerlak overleeft een vervolging al 2000 jaar.
- De jood is een kakkerlak!
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:09 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
je bent een trieste anti-semiet, keesje. Ga jij maar lekker aan warme drollen ruiken. Daar heb je blijkbaar ervaring in en past zo te horen prima bij je.
Ga je verder weer negeren. Een drol is om door te spoelen of in jouw geval, om aan te ruiken.Niet om mee in discussie te gaan.
Onzin natuurlijk, je kan bij deze aansluiten bij de hordes mensen die niet weten wat fascisme inhoudt. Dat het om haat zou gaan maak je er zelf van en is feitelijk onjuist. Akkoord, haat is relevant maar vooral richting het Israelische volk, en blijft het primaire bestaansrecht van Israel.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Er is zeker conflict aldaar (waar niet?) maar ik heb het over een opstand van het volk tegen de regering en tegen elkaar zoals we zien in de wereld
Je ziet ook het groeiende zionisme in de staat Israël en deze vernieuwde zionisme is fascistisch tot en met. De haat druipt er af.
Dit kan elk moment over elk land worden gezegd, en in de praktijk gebeurt dat ook veelvuldig.quote:Maar het is normaal dat ook de staat Israël gaat veranderen. Zij is geen uitzondering. De wereld verkeerd in een crisis en staat Israël hoort daar gewoon bij.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan:
- Een jood overleeft vervolging al 2000 jaar.
- Een kakkerlak overleeft een vervolging al 2000 jaar.
- De jood is een kakkerlak!
quote:
quote:Israeli security forces have demolished 10 illegal houses in the West Bank outpost of Ma'ale Rehavam, after Israel's high court court rejected settlers' claims to have purchased the land legally from Palestinians.
The demolitions followed a an order for the destruction of 28 illegal buildings in three different settlements, in what Israeli media described as one of the biggest "evacuations" in recent years.
In Ramat Gilad, six buildings and a synagogue, built on private land, are earmarked for destruction while seven buildings are expected to be destroyed in Givat Yosef, before Thursday evening. Meanwhile in Mitzpe Yitzhar – where agreement was reached last week - one building was voluntarily demolished.
Among those who watched as his house was destroyed was Khoni Kaniel, 29, who had lived in it with his wife and three children. "When I first built it it was within the 'blue line' and regarded as acceptable [by the state]. Then the court redesignated it so that line so it ran through my house.
"I offered to remove half the house but the court was not interested. It is a crazy situation. The Israeli government needs to answer a question: does it want to support those building the country or to destroy it? Does it want to be a Zionist country or have negotiations with Palestinians [for a two-state solution]?"
Ja hallo!quote:
Dat de haat uitgaande van Israel of joodse Israeli's minder belangrijk is dan de haat tegen Israel lijkt me echt een ontkenning van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:26 schreef waht het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, je kan bij deze aansluiten bij de hordes mensen die niet weten wat fascisme inhoudt. Dat het om haat zou gaan maak je er zelf van en is feitelijk onjuist. Akkoord, haat is relevant maar vooral richting het Israelische volk, en blijft het primaire bestaansrecht van Israel.
Als binnenkort de dictators in Syrie en Egypte weer alle binnenlandse tegenstanders hebben geneutraliseerd komt de anti-Israelische retoriek weer uit de toverhoed. Haat sturen is de primaire uitlaatklep van een dictatuur, niet van een democratie.
[..]
Dit kan elk moment over elk land worden gezegd, en in de praktijk gebeurt dat ook veelvuldig.
Bovendien is het vrij makkelijk te beredeneren waarom Israel beter met die verandering omgaat dan de rest van de wereld.
Hij stelt wel een goede vraag: wil dit land zionistisch zijn of zoeken naar een oplossing?quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat de haat uitgaande van Israel of joodse Israeli's minder belangrijk is dan de haat tegen Israel lijkt me echt een ontkenning van de werkelijkheid.
Afgaande op woorden van de democratisch gevonden premier wil hij niets liever dan een heel land vernietigen. Hoe vol haat kun je zijn? Zelfs El Fatah haalt dat niveau niet meer.
Jeujeujeujeujeujeujeujeu hahahahahaaaaaa!quote:
Oh okayquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo!
Als je onzin tegen mij verkoopt, kun je dat heus wel terugkrijgen hoor!
Trololololol lalalol lalalol trololololooohquote:Op donderdag 15 mei 2014 15:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jeujeujeujeujeujeujeujeu hahahahahaaaaaa!
Ga weg goyquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Trololololol lalalol lalalol trololololoooh
Trololololol lalalol lalalol trololololoooh
Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.quote:
Nee joh Kees, van mij mag je blijven. Vree op aarde enzo.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.
Ik denk dat ik me hier maar eens een illegale nederzetting maak.
Gelukkig. Anders zou ik om vredeswil gedwongen zijn om de rechtmatige bewoners van dit topic te verjagen, af te grendelen en hen de aanvoer van voedsel en noodzakelijke medicijnen te onthouden. Alles in het kader van een proces van vrede en veiligheid, natuurlijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee joh Kees, van mij mag je blijven. Vree op aarde enzo.
quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.
Ik denk dat ik me hier maar eens een illegale nederzetting maak.
Dat maakt mij niks uit.quote:
Ja.je.hebt.gelijkquote:Op maandag 19 mei 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat maakt mij niks uit.
Het maakt mij echt niks uit wat iemands herkomst is, zolang hij of zij zich maar fatsoenlijk gedraagt.
Dat laatste is wel een probleem: wat voor de een fatsoenlijk is, kan voor de ander onfatsoenlijk zijn. Bekend voorbeeld: al dan niet boeren na een smakelijke maaltijd. Al dan niet een hand geven aan mensen van het andere geslacht.
Maar die verschillen kunnen na enige uitleg opgehelderd worden.
Stelen van woningen, grond en land wordt in het westen en grotendeels ook in het Midden-Oosten als onfatsoenlijk gezien. Doodschieten van mensen wordt algemeen onaanvaardbaar geacht.
En sinds de oprichting van de VN wordt het mishandelen van mensen in bezette gebieden als fout gezien.
Smoesjes zijn natuurlijk snel verzonnen, maar zelfs een conciërge van een middelbare school kan die doorzien.
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:32 schreef Skillsy het volgende:
Een jood zijn is een hele opgave. Dan ben je alleen maar aan het geven. En dat is moeilijk voor mensen. Om een niet-jood (goy) te zijn kost ons al moeite. Laat staan een jood (Goy kadosh)
... knusheid.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
Het afnemen van een vestigingsplaats is eigenlijk het geven van vrijheid?
En het afgrendelen van Gaza door de joodse staat Israel is eigenlijk het geven aan de Gazanen van .......?
... hun eigen stukje land.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
En het afgrendelen van Gaza door de joodse staat Israel is eigenlijk het geven aan de Gazanen van .......?
De staat Israel heeft dezelfde naam als Israel in de Bijbel. Er zit verschil tussen dezequote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen.
Nee, het zionisme wat we nu zien is een (politieke) beweging die terug keer wil naar Zion( Israel). Alleen is het terugkeer naar "Israel" niks anders dan vanuit de het egoisme naar het Licht. Deze verlangen wordt in de Bijbel ook wel "Israel" genoemd (direct verlangen naar de Schepper). Alleen Israel kan geven , de rest van de wereld niet. Zionisme is eigenlijk een heel mooi ietsquote:Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
Ik vind het nogal een merkwaardig onduidelijk filmpje. Waarom laten ze een beveiligingsbeelden zien terwijl er journalisten erbij waren??Waarom staan er uberhaubt journalisten? En die zijn er als de kippen bij en doen niks?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef heisenberg- het volgende:
Beelden van doodschieten Palestijnse jongens
Een mensenrechtenorganisatie heeft beelden vrijgegeven waarop is te zien hoe twee Palestijnse jongens worden gedood. Volgens Defence for Children International zijn de tieners vorige week donderdag onrechtmatig neergeschoten door Israëlische veiligheidsdiensten
Tuurlijk man het klopt niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:46 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een merkwaardig onduidelijk filmpje. Waarom laten ze een beveiligingsbeelden zien terwijl er journalisten erbij waren??Waarom staan er uberhaubt journalisten? En die zijn er als de kippen bij en doen niks?
Nee niet overtuigend. En al helemaal niet als ik hoor dat deze jongen in de borst was geschoten maar foto's laten een ander beeld zien. http://tinyurl.com/oex5zv6
En terug naar EUROPA?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:50 schreef heisenberg- het volgende:
[..]
Tuurlijk man het klopt niet.
-
FREE PALASTINA!
ZIONISTEN TERUG NAAR EUROPA
Het beloofde land bullshit..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Waarom stopt Israël niet gewoon met hun bezettingen?
Ja dat laatste is gewoon diplomatiek...quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:02 schreef heisenberg- het volgende:
[..]
Het beloofde land bullshit..
En de wereld kijkt toe en steunt de zionistische beesten .
Lebensraum.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Waarom stopt Israël niet gewoon met hun bezettingen?
Omdat meer lebensraum beter is? Waarom zouden ze wel stoppen is de vraag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien, maar het verklaart niet waarom ze er niet mee stoppen.
Als dat zo is, dan is Gaza autonoom en heeft Israel geen enkel recht om de kust van Gaza, de haven, de luchthaven, de tunnels tussen Egypte en Gaza af te grendelen.quote:
-quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat meer lebensraum beter is? Waarom zouden ze wel stoppen is de vraag.
Ik weet dat je dat vindt en kan er zelfs wel deels in meegaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De staat Israel heeft dezelfde naam als Israel in de Bijbel. Er zit verschil tussen deze
[..]
Nee, het zionisme wat we nu zien is een (politieke) beweging die terug keer wil naar Zion( Israel). Alleen is het terugkeer naar "Israel" niks anders dan vanuit de het egoisme naar het Licht. Deze verlangen wordt in de Bijbel ook wel "Israel" genoemd (direct verlangen naar de Schepper). Alleen Israel kan geven , de rest van de wereld niet. Zionisme is eigenlijk een heel mooi iets
Let op: de Bijbel( Tanakh OT EN NT)spreekt over een andere wereld niet het aardse. Daarom is de Torah (OT) voor Israel en niet voor de rest van de wereld. Snap je?
Wat je nu ziet : de "staat Israel" ( in deze wereld met dezelfde naam) en "Israel" in de Torah /Bijbel. Deze twee zijn niet hetzelfde
We want peace, piece by piece!quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien, maar het verklaart niet waarom ze er niet mee stoppen.
Ik redeneer vanuit het standpunt van Israël, theunderdog vroeg waarom ze de bezetting niet stoppen.quote:
Wat is dan het standpunt van de staat Israel, volgens jou?quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik redeneer vanuit het standpunt van Israël, theunderdog vroeg waarom ze de bezetting niet stoppen.
Nu jou standpunt, ben je voor landjepik en misdaden tegen het Palestijns volk.?quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik redeneer vanuit het standpunt van Israël, theunderdog vroeg waarom ze de bezetting niet stoppen.
Zoveel mogelijk lebensraum want niemand stopt ze.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is dan het standpunt van de staat Israel, volgens jou?
Nee, Israëlquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:06 schreef heisenberg- het volgende:
[..]
Nu jou standpunt, ben je voor landjepik en misdaden tegen het Palestijns volk.?
En nu de 'jou-e'. Ben je voor haat en misdaden tegen het Israëlisch volk?quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:06 schreef heisenberg- het volgende:
[..]
Nu jou standpunt, ben je voor landjepik en misdaden tegen het Palestijns volk.?
Israël kennende gebeurt dat ook, als er inderdaad een oorlogsmisdaad (of in ieder geval, een moord) is gepleegd, wat hier wordt gesuggereerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef heisenberg- het volgende:
Beelden van doodschieten Palestijnse jongens
Een mensenrechtenorganisatie heeft beelden vrijgegeven waarop is te zien hoe twee Palestijnse jongens worden gedood. Volgens Defence for Children International zijn de tieners vorige week donderdag onrechtmatig neergeschoten door Israëlische veiligheidsdiensten.
© reuters.
Palestijnse demonstranten gooien stenen naar Israëlische soldaten.
Dat gebeurde tijdens protesten waarbij met stenen werd gegooid bij een gevangenis in Beitunia op de bezette Westelijke Jordaanoever, waar Palestijnen zonder proces vastzitten. 'De beelden tonen het onrechtmatig doden van de kinderen, terwijl ze geen onmiddellijke bedreiging vormden', aldus Rifat Kassis van Defence for Children International.
De jongens, Nadeem Siam Nawara (17) en Mohammad Mahmoud Odeh (16), deden mee aan de protesten voor al-Nakba (de catastrofe), de vlucht van de Palestijnen uit Israël in 1948 die ieder jaar op 15 mei wordt herdacht.
Volgens Kassis gaat het mogelijk om oorlogsmisdaden. 'De Israëlische autoriteiten moeten dit serieus, onpartijdig en grondig onderzoeken en de daders verantwoordelijk stellen voor hun misdaden
http://www.volkskrant.nl/(...)tijnse-jongens.dhtml
Ja het is hetzelfde , allemaal uit hetzelfde zaadje.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Ik weet dat je dat vindt en kan er zelfs wel deels in meegaan.
Daarom gebruikte ik ook de term de staat Israel, die niet geeft maar neemt.
Overigens is het niet alleen Israel die/dat kan geven, maar ook de Boeddha. Van hem wordt gezegd dat hij niet het Nirwana wilde binnengaan voor alle mensen dat ook konden.
Maar goed, dan dwalen we wel erg af, vrees ik.
In deze serie topics gaat het om de (wan)daden van de staat Israel en de Palestijnen.
Omdat ze weten dat Tel Aviv de eerste stad is die genuked gaat worden als Iran z'n bom af heeft?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 04:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom is de moslim populatie in Tel Aviv maar 1% terwijl het in Israël 15-16% is?
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat Tel Aviv de eerste stad is die genuked gaat worden als Iran z'n bom af heeft?
Omdat het een gay stad is. Arab mensen houden niet van gay'squote:Op zaterdag 24 mei 2014 04:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom is de moslim populatie in Tel Aviv maar 1% terwijl het in Israël 15-16% is?
Dat antwoord is nog slechter dan de mijnequote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:49 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Omdat het een gay stad is. Arab mensen houden niet van gay's
hahaha Rofl. Kom niet meer bij.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:49 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Omdat het een gay stad is. Arab mensen houden niet van gay's
De media maakt veel kapot.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:10 schreef Karrs het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de schietpartij nu wel zal worden misbruikt door Israël en de Joodse gemeenschap voor propagandadoeleinden?
Grappig: de paus met zijn hoofd bonkend tegen de Scheidingsmuur.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:59 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.nytimes.com/20(...)st-bank.html?hp&_r=0
Leuke foto van de pope bij de veiligheidsmuur. Hij heeft een lekker gezond kleurtje.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:59 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.nytimes.com/20(...)st-bank.html?hp&_r=0
Lekker doorgaan met headbangen dan tegen de veiligheidsmuur. Is stevig beton dus kan tegen een stootjequote:Op maandag 26 mei 2014 23:06 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij staat hij eigenlijk te oefenen voor een kopstoot tegen Netanyahu.
Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:10 schreef Karrs het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de schietpartij nu wel zal worden misbruikt door Israël en de Joodse gemeenschap voor propagandadoeleinden?
Paus is gewoon een jood kijk zijn witte kippa op zijn kopquote:Op maandag 26 mei 2014 23:06 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij staat hij eigenlijk te oefenen voor een kopstoot tegen Netanyahu.
Kan niet: de vorige paus heeft, zeer terecht, gezegd dat het katholieke geloof het enige ware geloof is. (Toen had Octopus Paul Zich nog niet gemanifesteerd, mag ik tot zijn verontschuldiging aanvoeren.) Dus eigenlijk zijn alle joden eigenlijk katholiek!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Paus is gewoon een jood kijk zijn witte kippa op zijn kop
Echt?quote:Op maandag 26 mei 2014 23:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.
Dan zijn de Palestijnen allang naar de Filistijnen.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.
Welnee.quote:
Kamervragenquote:Vorige week zijn er bij een schietpartij in Brussel, bij het Joods Museum, vier onschuldige (Joodse) burgers doodgeschoten. De dader is vooralsnog voortvluchtig.
Premier Netanjahoe van Israël stelde dat dergelijke geweldsincidenten worden gestimuleerd door de continue haatcampagne tegen Israël, de enige Joodse staat. Iets wat werd weggehoond door sommige, met name linkse commentatoren: “mogen we dan geen kritiek op Israël hebben”?
Natuurlijk mag dat! Maar van normale, evenwichtige kritiek is allang geen sprake meer.
Vooral in linkse kringen begint het salonfähig te worden om Israël niet langer enkel te bekritiseren, maar om ook het bestaansrecht van dit land ter discussie te stellen of soms zelfs te ontkennen. Israël moet van hen worden opgeheven. Deze vernietigingsdroom doet zich alleen voor bij de Joodse staat, niet bijvoorbeeld bij de 18 officieel christelijke staten of de 26 officieel islamitische staten.
Waartoe dit kan leiden is te zien in de PvdA-gemeente Eindhoven. Daar, in het stadsdeel Woensel, ligt een aantal straten met namen als Nazarethlaan en Tiberiaspad.
Allemaal steden die, zo leert de Grote Bosatlas, in het noorden van Israël liggen, in internationaal onomstreden gebied.
De gemeente Eindhoven heeft onder de naambordjes bij deze straten echter het onderschrift ‘stad in Palestina’ laten plaatsen. Wat wil de Gemeente Eindhoven hiermee zeggen? Dat Tiberias, waar overwegend Joden wonen, eigenlijk door de radicaal-islamitische terreurorganisatie Hamas zou moeten worden bestuurd?
Hamas, die in zijn grondwet heeft staan dat alle Joden de zee in gedreven moeten worden, zodat ‘Palestina’ een puur islamitisch land wordt?
De gemeente Eindhoven liegt en bedrijft zo politiek. Politiek met een hele rare smaak. Het zou de gemeente Eindhoven daarom sieren als zij het onderschrift op de naambordjes bij straatnamen als Tiberiaspad zou verwijderen, of zou voorzien van ‘Stad in Israël’.
Zodat deze gemeente niet langer meedoet met de delegitimatie van Israël en de Joden, met alle gevolgen vandien.
http://likud.nl/2014/05/d(...)israel-van-de-kaart/
quote:• Kunt u aangeven in hoeverre het klopt dat de gemeente Eindhoven straatnamen heeft waarop steden die in onomstreden gebieden van de staat Israël liggen worden aangeduid als steden die in Palestina zouden liggen?
• Kunt u aangeven waarom de gemeente Eindhoven suggereert dat bijvoorbeeld Tiberias geen onderdeel uitmaakt van de bevriende staat Israël?
• Deelt u de visie van onze fractie dat de gemeente Eindhoven mee lijkt te gaan te gaan in het groeiende anti-Israëlsentiment?
• Bent u, in navolging van onze fractie, van mening dat het – helemaal in deze tijd van toenemend antisemitisme – belangrijk is dat de feiten met betrekking tot de staat Israël juist worden weergegeven en niet bewust worden verdraaid?
• Bent u bereid de gemeente Eindhoven te verzoeken de straatnaamborden zo te wijzigen dat, overeenkomstig de waarheid, onder straatnamen als Tiberiaspad gewoon vermeld wordt dat het hier gaat om een stad in de staat Israël? Zo nee, waarom niet?
http://likud.nl/2014/05/d(...)israel-van-de-kaart/
Palestijnen bestaan niet. De naam niet. Sowieso is de hele naam Palestina een beetje vreemd. Het is inderdaad ergens vanaf geleid van een bekende naam uit de oudheid maar deze kwamen uit het noord westen ( Griekenland). En deze huidige Palestijnen niet afkomstig van dit volk. Het Palestijnse volk is een gemixt volkje. Net als de Israëli'squote:Op donderdag 29 mei 2014 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee.
De verhouding is ongeveer 1 Israeli op 10 Palestijnen.
De nazi's deden het veel beter. Maar ja, die pakten het ook Deutsch-gründlich aan, zoals het een Herrenvolk betaamt.
De rest van de redenering kun je zelf wel maken, denk ik.
Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen. In moderne context verwijst 'Palestijnen' gewoon naar personen die reeds aantal tientallen jaren voordat Israel werd gesticht (Joden uitgesloten, dus praktisch alleen maar Arabieren) in de regio Palestina woonden. Palestina is dan weer een verwijzing naar het historische volk Filistijnen, maar dat is niet relevant voor de term die nu gebruikt wordt.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:55 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Palestijnen bestaan niet. De naam niet. Sowieso is de hele naam Palestina een beetje vreemd. Het is inderdaad ergens vanaf geleid van een bekende naam uit de oudheid maar deze kwamen uit het noord westen ( Griekenland). En deze huidige Palestijnen niet afkomstig van dit volk. Het Palestijnse volk is een gemixt volkje. Net als de Israëli's
Als je zegt dat de Palestijnen van de dit volk afstammen is hetzelfde zeggen dat de Hongaren afstammen van Atilla.
Arafatquote:Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen. In moderne context verwijst 'Palestijnen' gewoon naar personen die reeds aantal tientallen jaren voordat Israel werd gesticht (Joden uitgesloten, dus praktisch alleen maar Arabieren) in de regio Palestina woonden. Palestina is dan weer een verwijzing naar het historische volk Filistijnen, maar dat is niet relevant voor de term die nu gebruikt wordt.
Arafat dacht daar dus anders over. En een groot deel van de Palestijnen eveneens.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen.
quote:Op maandag 2 juni 2014 12:08 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Arafat omdat : "mijn Filistijnse volk"
Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Arafat dacht daar dus anders over. En een groot deel van de Palestijnen eveneens.
quote:Op maandag 2 juni 2014 21:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[..]
Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.
Kloptquote:Op maandag 2 juni 2014 21:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[..]
Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.
De P komt niet voor in het Arabisch, alleen in het Farsi. Daarom heeft het farsi-schrift ook een extra letter voor de P.quote:Op maandag 2 juni 2014 21:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[..]
Aha zo'n beetje als de inwoners van Slovakia zich Slovaken noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De P komt niet voor in het Arabisch, alleen in het Farsi. Daarom heeft het farsi-schrift ook een extra letter voor de P.
De discussie over het bestaan van Palestijnen is een non-discussie. Palestijnen zijn de inwoners van Palestina.
Aha dus dit geldt precies hetzelfde voor de Palestijnen dusquote:De joden zijn in de joodse staat Israel gaan wonen of rekenen zichzelf tot die staat
Ehm, waar komt dat stukje "Jaffa" (of Yafo) in "Tel Aviv-Jaffa" dan vandaan?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:00 schreef Skillsy het volgende:
Even serieus. Het heeft te maken dat Tel Aviv is gesticht door Joden zelf. Het was daarvoor namelijk een zandbak een leeg woest terrein waar niemand woonden. En het is nu een moderne bruisende (westelijke) stad. [..]
[...]
Ehm google? Bing? Overload aan informatie beschikbaar op het net. Vroeger moest je moeite doen hehequote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:54 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ehm, waar komt dat stukje "Jaffa" (of Yafo) in "Tel Aviv-Jaffa" dan vandaan?
Je zegt dat het een zandbak/leeg woest terrein was waar niemand woonde?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:57 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ehm google? Bing? Overload aan informatie beschikbaar op het net. Vroeger moest je moeite doen hehe
Tel aviv? Jah of zandduinen wat jij wilt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:59 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Je zegt dat het een zandbak/leeg woest terrein was waar niemand woonde?
Mijn vraag over Jaffa was overduidelijk retorisch. Als je doet wat je nu tegen mij zegt dan weet je dat Jaffa geen "leeg woest terrein" was.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:06 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Tel aviv? Jah of zandduinen wat jij wilt.
Jij spreekt nu over Tel aviv jaffa het hele gebied.
Je kan niet googlen? Of naar de biblotheek? Wat wil je zeggen? Wees duidelijker. Of zijn je vragen geen vragen. Dat lijkt er eerder op.
Hela ik had het over Tel Aviv niet Jaffa !!quote:Op woensdag 4 juni 2014 00:34 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Mijn vraag over Jaffa was overduidelijk retorisch. Als je doet wat je nu tegen mij zegt dan weet je dat Jaffa geen "leeg woest terrein" was.
En ja ik heb het over het hele gebied. Het heet ook niet voor niets Tel-Aviv-Jaffa/Yafo
Tel avivquote:De stad is een van de oudste steden van de wereld en was vele millennia lang een belangrijke havenstad. Het is de oudste havenstad van Palestina. Ooit werd Jaffa bewoond door Filistijnen.
In mei 1921 braken in Jaffa grootschalige onlusten uit tussen de Arabische en de Joodse bevolking van de stad. Hierbij kwamen 95 mensen om het leven. De onlusten leidden tot een administratieve scheiding van Jaffa en het nabijgelegen Joodse Tel Aviv.
Jaffa is onder andere bekend geworden vanwege de Jaffa-sinaasappels die wereldwijd geëxporteerd worden. De haven is inmiddels onder andere vanwege de opkomst van de havens van Haifa en Ashdod buiten gebruik geraakt als goederenhaven. Er liggen nu vissersboten en enkele jachten en rondvaartboten.
De nabijgelegen stad Tel Aviv, oorspronkelijk een dorpje, is door de jaren heen Jaffa voorbij gegroeid. In 1950 werd Jaffa opgenomen in de gemeente Tel Aviv-Jaffa.
Ik hoop dat je nu begrijpt dat Jaffa en Tel Aviv niet hetzelfde zijn? Dat bedoel ik met zelf zoeken. Je haalt deze twee steden door elkaar. Je komt aanzetten met Jaffa terwijl ik Jaffa niet genoemd hebt. We weten allemaal dat Jaffa een oer oude stad was uit het Kenaan gebied. Lijkt me vrij logisch dat het een belangrijke stad was voor volkeren en stammen die er langs trokken.quote:Tel Aviv is in 1908 door naar Palestina gekomen Joden gesticht, werd uit het niets opgebouwd en geldt nu als de tweede stad van Israel. Gebouwen ouder dan 1908 zijn er dus niet te vinden
Tel Aviv is begonnen als een nederzetting ten noorden van Jaffa. Tijdens de eerste immigratiegolf van Russische Joden in 1887, werd ten noordoosten van Jaffa de wijk Neve Zedek gebouwd. Neve Zedek werd modern opgezet, met straten die van noord naar zuid en van west naar oost liepen. In de daarop volgende jaren werden meer wijken gebouwd
Sinds 1950 is Tel Aviv samengegaan met Jaffa, als gemeente Tel Aviv-Jafo of Tel Aviv-Jaffa.
Je had het over Tel-Aviv. Dus ik ging uit van de gehele agglomeratie.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:08 schreef Skillsy het volgende:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tel_Aviv
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jaffa_(stad)
Jaffa:
[..]
Tel aviv
[..]
Ik hoop dat je nu begrijpt dat Jaffa en Tel Aviv niet hetzelfde zijn? Dat bedoel ik met zelf zoeken. Je haalt deze twee steden door elkaar. Je komt aanzetten met Jaffa terwijl ik Jaffa niet genoemd hebt. We weten allemaal dat Jaffa een oer oude stad was uit het Kenaan gebied. Lijkt me vrij logisch dat het een belangrijke stad was voor volkeren en stammen die er langs trokken.
Maar ik heb het over Tel aviv (let op : TEL AVIV) welke is opgericht door Joden uit het niets. Het bestond vooral uit zandduinen.
Snap je het nu? Vergeet niet als je Tel aviv bezoekt uiteraard een bezoekje brengt aan Jaffa
De gemeente Tel Aviv-Jaffa = agglomeratie = praktisch één stad. En zoals je misschien uit je wiki-bronnen kan opmaken was Jaffa een best wel belangrijke plek in die tijd. Zionisten zeggen vaak dat Israël een leeg stuk land was (wachtend op de joden om het te bevolken) en willen daarmee hun aanwezigheid rechtvaardigen. Alhoewel, volgens het verdelingsplan van '47 behoort Tel-Aviv (zonder Jaffa) wel toe aan de joden. Desalniettemin noem ik een leeg terrein rondom een stad geen leeg terrein. Als je daar bouwt dan ben je gewoon aan het uitbreiden.quote:In April 1950, Jaffa was formally merged with the Tel Aviv municipality and a unified city was established – Tel Aviv-Yafo. (Zie: http://www.reformjudaism.org/tel-aviv-city-never-sleeps)
Niet dus, anders had ik het gemeld. Ik heb het over de stad Tel Aviv.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:10 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Je had het over Tel-Aviv. Dus ik ging uit van de gehele agglomeratie.
In die tijd? Welke tijd? Het is een oer oude stad jongen. Logisch een haven stad. Volkeren en stammen en en gingen weer. Ergens in 500 vdj werd het veroverd door bvb de Flistijnen, een volk uit Griekenland (dacht ik) maakt verder niet uit. Ik sprak NIET overJaffa. Jij bracht dat ter sprakequote:De gemeente Tel Aviv-Jaffa = agglomeratie = praktisch één stad. En zoals je misschien uit je wiki-bronnen kan opmaken was Jaffa een best wel belangrijke plek in die tijd.
Tja wat zionisten en Arabieren of Palestijnen zeggen boeit me weinig. Feit blijft dat Tel Aviv direct noordelijk naast de stad Jaffa ligt is opgebouwd door de Joden. Het was zeer zeker een woest terein. Een zandduin. Of het van origne een nederzetting is of wat voor reden is opgezet interesseert me geen reet. Dat geldt inprincipe voor elke stad op deze aardkloot.quote:zionisten zeggen vaak dat Israël een leeg stuk land was (wachtend op de joden om het te bevolken) en willen daarmee hun aanwezigheid rechtvaardigen. Alhoewel, volgens het verdelingsplan van '47 behoort Tel-Aviv (zonder Jaffa) wel toe aan de joden.
Misschien heb je zelf niet door dat je een onzinnige discussie start. Ik ben al duidelijk genoeg geweest wat betreft mijn post over Tel Aviv-Jaffa. Je maakt mij een soort van tegenstander, terwijl dat helemaal niet nodig is.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:55 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Niet dus, anders had ik het gemeld. Ik heb het over de stad Tel Aviv.
[..]
In die tijd? Welke tijd? Het is een oer oude stad jongen. Logisch een haven stad. Volkeren en stammen en en gingen weer. Ergens in 500 vdj werd het veroverd door bvb de Flistijnen, een volk uit Griekenland (dacht ik) maakt verder niet uit. Ik sprak NIET overJaffa. Jij bracht dat ter sprake
[..]
Tja wat zionisten en Arabieren of Palestijnen zeggen boeit me weinig. Feit blijft dat Tel Aviv direct noordelijk naast de stad Jaffa ligt is opgebouwd door de Joden. Het was zeer zeker een woest terein. Een zandduin. Of het van origne een nederzetting is of wat voor reden is opgezet interesseert me geen reet. Dat geldt inprincipe voor elke stad op deze aardkloot.
Tel Aviv is een stad die is opgebouwd ergens eind 1800 door Joden. Jij beweert dat die plek helemaal niet een woestijn /leeg terrein was. Dat is dus niet correct. Jij verward Tel aviv (stad) met de naast gelegen stad (Jaffa)
Verder heb ik helemaal niks met het zionisme en als je me zou kennen heb ik een totaal andere definitie van deze en Israel.
Je hebt:
- Tel Aviv (stad) opgebouwd uit een woest terrein.
-Jaffa (stad) welke zuidelijker ligt en deze is een oer oude stad. Altijd geweest. Mooie stad overigens.
Tel Aviv is heel modern en de 2e grootste stad van Israel. En hetzelfde met bvb Khanty Mansk wat eerst niks was is het nu een bloeiende jonge stad. Iedereen vertrekt richting deze. Hetzelfde met Tel aviv.
Tel aviv en Jaffa zijn twee steden te samen gebracht. Het zelfde als Berkel en Enschot. En Tel aviv Jaffa bevind zich in het district Tel Aviv
Net zoals Utrecht in de provincie Utrecht ligt.
Zionisme pro of nega interesseert me weinig. Ik reageerde op iemand zijn post waarom zeer veel Joden in Tel Aviv wonen (99%). De redenen lijken me vrij duidelijk.
Verder houd ik erover op. Want je draait de disccusie zo om en hierdoor belandt ik nu in een zionitisch discussie en hebben we het niet meer over de stad Tel aviv. Tel aviv (stad) is ontstaan vanuit het niets (land leeg grond) door Joden zie mijn oorspronkelijk quote
Zoals je ziet wilde ik de discussie helemaal niet omdraaien. Ik wist dat jouw post een uitleg was op de vraag waarom er zo veel joden in Tel-Aviv wonen. Ik gaf alleen mijn mening wat betreft het "het was leeg terrein"-argument. Ik noem het dus uitbreiden. Dat is slechts een visie, niks meer niks minder.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:10 schreef Kikopuz het volgende:
Desalniettemin noem ik een leeg terrein rondom een stad geen leeg terrein. Als je daar bouwt dan ben je gewoon aan het uitbreiden.
Zou net zoiets zijn als dat een groep Duitsers Duivendrecht had gesticht en dat het vervolgens om Amsterdam heen zou groeien en het zou annexeren. Dan stellen dat er in die tijd toch niks anders om Amsterdam was dan wat grasveldjes en weide: Dus dan is het oké. (Edit: De vergelijking met Vleuten/Utrecht en Tel Aviv-Jaffa geeft een veel beter beeld van de realiteit dan de vergelijking Utrecht/Provincie Utrecht die jij maakt)
Maar goed, volgens mij had jouw post van zat 10:00u niks te maken met die achterliggende gedachten. I'm just saying.. (Edit: Ik doel dan op de zionisten-vs-palestijnendiscussie)
Oh , Okayquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:28 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Misschien heb je zelf niet door dat je een onzinnige discussie start. Ik ben al duidelijk genoeg geweest wat betreft mijn post over Tel Aviv-Jaffa. Je maakt mij een soort van tegenstander, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Het was dan ook fijn geweest als je op mijn hele post had gereageerd.
[..]
Zoals je ziet wilde ik de discussie helemaal niet omdraaien. Ik wist dat jouw post een uitleg was op de vraag waarom er zo veel joden in Tel-Aviv wonen. Ik gaf alleen mijn mening wat betreft het "het was leeg terrein"-argument. Ik noem het dus uitbreiden. Dat is slechts een visie, niks meer niks minder.
quote:Israëlische minister: 'Nederzettingen zijn geldverspilling'
De Israëlische minister van Financiën Yair Lapid heeft de bouw van joodse nederzettingen in afgelegen delen van de Westelijke Jordaanoever geldverspilling genoemd. Hij dreigt de regeringscoalitie ten val te brengen als die gehoor geeft aan de eis om de afgelegen gebieden in te lijven.
Lapid deed de uitspraken vandaag, tijdens een veiligheidsconferentie in de Israëlische stad Herzliya. Hij riep de regering op te stoppen met de bouw van nederzettingen in afgelegen gebieden. Hij noemde het zinloos om in infrastructuur te investeren in gebieden die nooit deel zullen blijven uitmaken van Israël. In plaats daarvan zou Israël deze nederzettingen moeten ontmantelen, zei hij.
Lapid, een voormalig journalist en televisiepresentator, is leider van de centrumpartij Yesh Atid, die in de verkiezingen vorig jaar negentien zetels behaalde. Yesh Ati werd daarmee de tweede partij in de Knesset, het Israëlische parlement.
Waarom heeft het zo lang geduurd voor dit volkomen logische geluid geuit werd?quote:
twitter:IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
Propaganda van de arabieren. IDF is een verdedigingsleger. Arabieren verstoppen zich tussen kinderen als menselijk schild, IDF doet dit niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Charismatisch het volgende:
Goes viral.[ afbeelding ]twitter:IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
Dit is maar een deel van het verhaal!quote:
Och, je verschuilen achter een gevangene of een gedode tegenstander verbinden aan een booby-trap doen ze dan weer wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:42 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Propaganda van de arabieren. IDF is een verdedigingsleger. Arabieren verstoppen zich tussen kinderen als menselijk schild, IDF doet dit niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.
Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.
De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).
[ Bericht 1% gewijzigd door tapirrr op 12-06-2014 03:45:14 ]
quote:Op donderdag 12 juni 2014 03:37 schreef tapirrr het volgende:
Nieuw bij de discussie op FOK! en dit plaatje zal ongetwijfeld al langs zijn gekomen, maar wat mij opvalt is dat de discussie vaak gaat over wie er eerder was en wie hoeveel doden maakt enz. Mij lijkt die discussie lastig omdat er aan beide kanten leugens worden verspreid (al heb ik, net als iedereen, het idee dat ik het echte van de leugens kan onderscheiden). Wat ik mij wel altijd heb afgevraagd is wat zionisten vinden van de volgende kaart:Ja. Je hebt een punt. Maar naar de Rijdende Rechter wordt niet geluisterd. Die wordt zelfs niet erkend door de nemende partij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.
Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.
De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).
En de de facto politieagent laat het afweten en kijkt een andere kant uit. Evenals zijn hulpjes.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Wat een stumpers.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Charismatisch het volgende:
Goes viral.[ afbeelding ]twitter:IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
Het is wel officieel een rechter.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja. Je hebt een punt. Maar naar de Rijdende Rechter wordt niet geluisterd. Die wordt zelfs niet erkend door de nemende partij.
En de de facto politieagent laat het afweten en kijkt een andere kant uit. Evenals zijn hulpjes.
Alleen als de partijen hem erkennen. Net zoals de partijen van het internationale hof.quote:
Het is een rechter. Achteraf kun je als partijen niet gaan roepen dat hij dat niet is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alleen als de partijen hem erkennen. Net zoals de partijen van het internationale hof.
En Israel, net als de VSvA, erkent het Internationale Hof van oorlogsmisdaden (het heet anders, dat weet ik, maar ik ben even vergeten wat de naam dan is en iedereen weet wel wat ik bedoel) niet. Daardoor is het ook niet gebonden aan de uitspraken van dat hof.
Israel is geen partij. En probeert zelfs Palestina te straffen voor pogingen om partij te worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is een rechter. Achteraf kun je als partijen niet gaan roepen dat hij dat niet is.
Israel is inderdaad iets anders. Ik heb het over de rechter hier. Israel doet wat men wil.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel is geen partij. En probeert zelfs Palestina te straffen voor pogingen om partij te worden.
Dat wel. De rechter heeft besloten dat Israel zijn boekje te buiten gaat.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Israel is inderdaad iets anders. Ik heb het over de rechter hier. Israel doet wat men wil.
Maar er zijn geen represailles. Dan zegt het niets. Maar we hadden het over de rijdende rechter......quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat wel. De rechter heeft besloten dat Israel zijn boekje te buiten gaat.
Dat is dus het probleem: niemand neemt maatregelen. Zoals bijvoorbeeld het stopzetten van geldstromen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar er zijn geen represailles. Dan zegt het niets. Maar we hadden het over de rijdende rechter......
Ik zou Israel gewoon internationaal keihard aanpakken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem: niemand neemt maatregelen. Zoals bijvoorbeeld het stopzetten van geldstromen.
Terwijl Israel wel het betalen van geld dat het int voor Palestina stopzet. Stel je voor: je int geld dat eigenlijk voor iemand anders is, maar je weigert het uit te betalen aan de rechthebbende.
En je bent jood.
Zou dat een vooroordeel bevestigen? Of zou het gewoon gaan over verduistering, chantage of diefstal?
Welke rechter zou dit goedkeuren?
Ja, ik ook. Maar dan gaat het mekkeren over antisemitisme en dan gaat iedereen weer in zijn schulp kruipen en zich verontschuldigen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik zou Israel gewoon internationaal keihard aanpakken.
Maar het kan wel als men wil. En dat gezeur over de oorlog en holocaust moet nu over zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar dan gaat het mekkeren over antisemitisme en dan gaat iedereen weer in zijn schulp kruipen en zich verontschuldigen.
Nu gaat het over het recht om een ander zijn land in te pikken. En om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te negeren.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar het kan wel als men wil. En dat gezeur over de oorlog en holocaust moet nu over zijn.
Ja. Ik word er misselijk van. Ook zeker over het gebrek aan ingrijpen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu gaat het over het recht om een ander zijn land in te pikken. En om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te negeren.
Grappig: dan zijn we het eens!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Ik word er misselijk van. Ook zeker over het gebrek aan ingrijpen.
Iets dat je later goed hebt uitgelegd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig: dan zijn we het eens!
Waar hadden we ook al weer twist over?
OK.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Iets dat je later goed hebt uitgelegd.
quote:Palestinian professor: no regrets over taking students to Auschwitz
Mohammed Dajani resigned amid row highlighting darkest taboos of conflict with Israel and each side's sense of victimhood in Holocaust and Nakba
Mohammed Dajani knew he was on sensitive ground when he took a group of students to visit the site of the Auschwitz concentration camp in Poland in March. But it took the furore that followed to make the Palestinian academic realise that he had entered a political and psychological minefield.
Dajani resigned from his post at Jerusalem's Al-Quds University this week after failing to win the unequivocal support of his employers in a row which highlighted the darkest taboos of the conflict with Israel and each side's enduring sense of victimhood.
The visit to the concentration camp was part of a project to study the Holocaust and teach tolerance and empathy. "It is about understanding the other," Dajani told the Guardian during a conference in the Qatari capital, Doha. "You need to understand the other because reconciliation is the only option we have. And the sooner we do it the better. Empathising with your enemy does not mean you sanction what your enemy is doing to you."
Organised in conjunction with three other universities, one German and two Israeli, the project also arranged for Israeli students to meet Palestinians living in refugee camps.
Dajani faced abuse, intimidation and death threats over the visit. Al-Quds dissociated itself from the project but defended his right to be involved. It insisted he had not been dismissed and supplied him with bodyguards. But in the end it accepted his resignation.
Implacable in the face of the uproar, he rejected accusations that he intended to promote the Zionist narrative of the conflict rather than respecting the primacy of the Nakba ("catastrophe" in Arabic) – the flight, expulsion and dispossession of hundreds of thousands of Palestinians that was the price of Israel's independence in 1948.
"I felt it was important for us Palestinians to learn about this event first because it is historically wrong to deny it and also because it is morally wrong to ignore it," he said. "I felt I should not be a bystander but take a stand. I lived in a culture where the Holocaust was not viewed in depth and was used artificially, linking it to the Nakba. We never learned about its impact, its lessons, why it happened, to whom it happened. It was always in the background as if it was a taboo topic."
Dajani, 66, is from one of Jerusalem's most famous families. In the 1960s he fought with Yasser Arafat's Fatah movement in Lebanon but abandoned the armed struggle to study in the US. In 1993, when Israel and the Palestine Liberation Organisation (PLO) signed the Oslo accord, taking the historic step of recognising each other, Dajani returned home and helped to train Palestinian civil servants.
Later he set up a pioneering Israeli studies programme at Al-Quds. Tackling the Holocaust, he said, grew out of his realisation that Arab attitudes had been distorted by hostility to Zionism and to the state of Israel – the creation of which owed so much to western guilt over the fate of the Jews during the second world war.
Propaganda that conflates antisemitism with opposition to Israel has also played a role. Israel's foreign minister, Abba Eban, famously talked about the country's "Auschwitz borders". Menachem Begin, the prime minister who invaded Lebanon in 1982, described Arafat "cowering in his bunker" in Beirut like Hitler in Berlin.
Wartime collaboration with the Nazis by the Palestinian leader Haj Amin al-Husseini was another factor. Few books on the subject appeared in Arabic. In 1984 Mahmoud Abbas, now the Palestinian president, denied the Holocaust in a doctoral thesis he defended in Moscow.
But attitudes change. This April, Abbas called the Holocaust the "most heinous crime" in modern history. Other Palestinians agree but still oppose Dajani's emphasis.
"The Holocaust was a terrible crime," the PLO official Husam Zomlot commented at the Doha conference. "But the Nazis were responsible for it. The Palestinians had nothing to do with it. The Israelis were responsible for the Nakba."
The 27 students who went to Auschwitz came under pressure before and after the trip. Two dropped out at the last minute.
Dajani said it was profoundly disturbing to be in the place where 1 million people, the vast majority of them Jews, were systematically murdered. When a Palestinian woman who had been jailed in Israel asked him the meaning of the slogan arbeit macht frei (work sets you free) over the camp entrance, she discovered that the SS commander had said that there was only one way out – through the chimneys of the crematoria.
"I told her that that is one way of making a distinction between our Nakba and their Holocaust," Dajani said. "In our Nakba you can negotiate, you can walk out of the prison. In their Holocaust there was no negotiation. There were victims and perpetrators and there was no dialogue or way out except through the chimneys of the crematorium.
"When we Palestinians look at the Holocaust we impose it on our own suffering. We see a Nazi guard tower and we think of the Israeli guard tower or barbed wire. But Jews see the "final solution" and an attempt to annihilate them as a people. One of my students thought Hitler had gathered the Jews in these camps in order to ship them to Palestine! This trip was highly emotional – and a very educational experience."
Misunderstanding played some role in the row. An article in an Israeli newspaper about the Auschwitz trip was mis-translated into Arabic. And the timing was unfortunate – just as the last round of US-brokered peace talks was on the brink of collapse – even though the project had begun long before.
There were angry objections from supporters of the Boycott, Disinvestment and Sanctions (BDS) movement, which rejects any kind of Palestinian "normalisation" with Israel.
Dajani, who founded a movement called Wasatia (Centrism) said he remained committed to a two-state solution to the conflict. "I knew it was a taboo and that it would be negatively received," he said. "But I did not realise how deep and how explosive it was for the Palestinian psyche. It was like walking in a minefield."
On the Israeli side, awareness of the Nakba has grown in recent years thanks to myth-busting historical research and to the work of an organisation called Zochrot, though that does not translate into Jewish support for the return of Palestinian refugees.
Dajani said there was an imbalance of empathy between the two sides. "If I wanted to make a comparison, I would say that the Jews know more about the Palestinians than the Palestinians know about the Jews. Because there is an asymmetry of power it is easier for those with power to show empathy than it is for the occupied, who are powerless. It is harder for the victims to feel sympathy when they are suffering on a daily basis. On their side they don't face the same pressures."
Dan ben jij de eerstequote:Op donderdag 12 juni 2014 03:37 schreef tapirrr het volgende:
Nieuw bij de discussie op FOK! en dit plaatje zal ongetwijfeld al langs zijn gekomen, maar wat mij opvalt is dat de discussie vaak gaat over wie er eerder was en wie hoeveel doden maakt enz. Mij lijkt die discussie lastig omdat er aan beide kanten leugens worden verspreid (al heb ik, net als iedereen, het idee dat ik het echte van de leugens kan onderscheiden).
Als je, zoals je hierboven beschreef goed de situatie in Israël kent dan zal je ook moeten vermelden de dubieuze rol van Engeland destijds.quote:Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.
Als je daadwerkelijk weet wat er in Israël afspeelt dan weet je dat het geen grondprobleem is noch religieus. En als je de leugen van de waarheid kan onderscheiden had je zeker dit niet geplaatst :quote:Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.
Finkelstein Norman wordt als labiel gezien en men twijfelt over zijn geestelijke gezondheid. Hij is zeer labiel. Vooral zijn uitspraken jegens de staat Israël (die constant veranderen) doet vermoeden dat hij geestelijk niet in orde is. Verder is hij zeer hypocriet.quote:De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).
Dat bedoelde ik sarcastisch.quote:
Ik ben zeker bekend met deze rol en er zijn zeker fouten gemaakt, niet alleen door Engeland die het mandaat in zekere zin ongewenst in handen kreeg. Nog eerder door de voorloper van de VN die op dat moment het mandaat aan Engeland gaf. Ik heb echter sterk het idee dat voor deze discussie (wiens schuld het in eerste plaats was) er nooit een antwoord gaat komen. Dat deze discussie er is vind ik ook niet geheel onbegrijpelijk. Waar ik mij echter wel aan erger is het feit dat zionisten de acties van Israel van de laatste 10 jaar goedkeuren, terwijl de reactie van Israel de laatste tien jaar buitensporig en totaal uit verhouding is geweest. Hier wijs ik weer op de kaart die ik postte, waar jij (verrassend genoeg) niks over zegt. Wat is jouw mening daarover?quote:Als je, zoals je hierboven beschreef goed de situatie in Israël kent dan zal je ook moeten vermelden de dubieuze rol van Engeland destijds.
Waarom steeds het denigrerende 'als je daadwerkelijk weet wat er afspeelt'? Is het zo moeilijk om een discussie op niveau te voeren? Ook dat typische 'jij weet het niet maar ik leg het ook niet uit', wat wil je hiermee nu bereiken? Dat ik mijn standpunt aanpas omdat jij zegt dat ik het verkeerd begrepen heb zonder ook maar iets over de, volgens jou, goede verklaring te vermelden?quote:Als je daadwerkelijk weet wat er in Israël afspeelt dan weet je dat het geen grondprobleem is noch religieus. En als je de leugen van de waarheid kan onderscheiden had je zeker dit niet geplaatst :
[..]
Finkelstein Norman wordt inderdaad door zionisten als labiel gezien. Wat gek? Je hebt het zelf nog over neutraliteit ook. Ik was neutraal ja, heb me zonder enige vooroordelen op deze kwestie gericht en ben tot de conclusie gekomen dat de Joden proberen de holocaust te herhalen in Palestina onder toeziend oog van de hele wereld.quote:Finkelstein Norman wordt als labiel gezien en men twijfelt over zijn geestelijke gezondheid. Hij is zeer labiel. Vooral zijn uitspraken jegens de staat Israël (die constant veranderen) doet vermoeden dat hij geestelijk niet in orde is. Verder is hij zeer hypocriet.
Hij gebruikt juist de holocaust om zijn doeleinden te rechtvaardigen . Hij is mediageil en heeft ene moment lovende woorden voor de staat Israël en de andere momenten noemt hij het een satanische staat. Van zowel zijn tegenstanders als voorstanders is zijn radicale kontdraaien erg vreemd. In sommige discussies kan hij ineens woest worden en andere keer zit ie te janken.
Dat je hem aanhaalt getuigd dat je absoluut niet neutraal bent in deze zaak.
En we gaan de rollen eens omdraaien : nu ben ik moe met die holocaust. Israël heeft niks maar dan ook niks met de holocaust te maken. De meeste Israëli's (toch wel 30% ) hebben (over)grootouders uit landen zoals Afrika, het Midden Oosten en Azië.
Dus je kan je holocaust kaarten weer terug in je pocket stoppen jongen.
Gvd!quote:
Wat je hier dus komt doen is het promoten van Finkelstein zijn boek? Je raadt iedereen aan the holocaust industry te lezen. Dat heb je gepost in je vorige post. Je beseft denk ik wel dat hij flink verdiend aan de holocaust? Je begrijpt dat ik niet graag discussieër met iemand die hem (Finkelstein ) promoot en over de holocaust begint en hem ook nog een "goede" jood noemt. Ja dan kan ik je niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:48 schreef tapirrr het volgende:
Finkelstein Norman wordt inderdaad door zionisten als labiel gezien. Wat gek? Je hebt het zelf nog over neutraliteit ook. Ik was neutraal ja, heb me zonder enige vooroordelen op deze kwestie gericht en ben tot de conclusie gekomen dat de Joden proberen de holocaust te herhalen in Palestina onder toeziend oog van de hele wereld.
Ik dacht trouwens dat holocaust kaarten alleen door zionisten werden gebruikt? Norman Finkelstein heeft het er juist over dat Joden de holocaust kaarten moeten wegstoppen. Mijn mening over dit conflict staat totaal los van de Holocaust, ik weet zelf ook dat het niks te maken heeft met de Holocaust. Ik zeg alleen dat Joden moeten stoppen met de Holocaust als excuus te gebruiken, meer niet.
Je laat mij een plaatje zien en wil dat ik daar iets over zeg. Prima. Het plaatje zegt me helemaal niks... Het had toch makkelijk kunnen zijn dat 'Der Judenstaat' in Kenia was gerealiseerd niet waar? Had je me dan ook een plaatje van Kenia laten zien?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:48 schreef tapirrr het volgende:
Ik heb echter sterk het idee dat voor deze discussie (wiens schuld het in eerste plaats was) er nooit een antwoord gaat komen. Dat deze discussie er is vind ik ook niet geheel onbegrijpelijk. Waar ik mij echter wel aan erger is het feit dat zionisten de acties van Israel van de laatste 10 jaar goedkeuren, terwijl de reactie van Israel de laatste tien jaar buitensporig en totaal uit verhouding is geweest. Hier wijs ik weer op de kaart die ik postte, waar jij (verrassend genoeg) niks over zegt. Wat is jouw mening daarover?
Jawel hoor. Dat de Joden hun holocaust trauma over de rug van de Palestijnen proberen op te lossen.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:07 schreef Skillsy het volgende:
In deze hele topic en vele topic reeksen komt de holocaust niet om de hoek.
Wat in feite Finkelstein ook doet.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dat de Joden hun holocaust trauma over de rug van de Palestijnen proberen op te lossen.
Maar toen postte jij hier nog niet.
Het blijft een feit dat de Israëli's het vredesproces systematisch ondermijnen en de Palestijnen onderdrukken. En bij het minste beetje kritiek de anti-semitisme-kaart trekken. Dan vraag je er zelf om. Dat poets je niet weg door het woord "onderbuikgevoelens" te misbruiken.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:59 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat in feite Finkelstein ook doet.
Blijft vreemd want vele Israëli's noch hun voorvaderen hebben ook maar iets met de holocaust te maken ( noch Europa ) Het Westen heeft een bepaald beeld van Israël die niet realistisch is
De staat Israël is er nou eenmaal. Die kun je niet terugdraaien. Evenals Amerikaanse staat niet. Ik ben geboren in Nederland maar heb geen Nederlandse voorouders. Ik voel me wel Nederlander en blijf gewoon in Nederland en gelukkig heb ik deze recht.
Mensen zouden hun onderbuik gevoelens eens moeten onderdrukken en naar de toekomst gaan kijken. Helaas is de mensheid dom en loopt het achter (daarom herhaald de geschiedenis zich ook steeds)
Bron?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:54 schreef Djibril het volgende:
Israel mag anti-semitisme kaart niet trekken maar telkens als Israel iets doet trekt de wereld een lijn met Nazi-Duitsland.
Daar geloof ik niks van.quote:Tegenstanders van Israel halen vaker de Tweede wereld-kaart te voorschijn dan andersom.
Zoek het op, volgens mij hebben ze bij occupy kampen wel internet.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Daar geloof ik niks van.
Het hele idee van een Joodse staat is gepushed vanwege de holocaust.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:00 schreef Djibril het volgende:
[..]
Zoek het op, volgens mij hebben ze bij occupy kampen wel internet.
Je doet nog steeds alsof ik de holocaust als argument gebruik, terwijl ik al meerdere keren heb gezegd dat ik het bij deze hele kwestie niet relevant vindt. Ik zeg alleen dat ik Finkelstein's visie een goede visie vind, inclusief het boek (waar hij beargumenteerd dat de Holocaust niks met de kwestie te maken zou moeten hebben en dus ook niet als argument gebruikt kan worden tijdens deze discussie. Aangezien jij blijkbaar niet in staat bent om mijn punt te begrijpen maar op hetzelfde punt het wel met mij eens bent (namelijk dat de Holocaust er niet toe doet) stel ik voor om dat hele punt niet meer ter sprake te laten komen. Het doet alleen af aan de discussie.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:07 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat je hier dus komt doen is het promoten van Finkelstein zijn boek? Je raadt iedereen aan the holocaust industry te lezen. Dat heb je gepost in je vorige post. Je beseft denk ik wel dat hij flink verdiend aan de holocaust? Je begrijpt dat ik niet graag discussieër met iemand die hem (Finkelstein ) promoot en over de holocaust begint en hem ook nog een "goede" jood noemt. Ja dan kan ik je niet serieus nemen.
In deze hele topic en vele topic reeksen komt de holocaust niet om de hoek. Jij komt binnen met de holocaust kaart. Of trek je nu deze kaart in? Stel he, gewoon een hypothese. Als de shoa niet had plaats gevonden was er geen Judenstaat ontstaan volgens jou?
Nu zeg je dat Finkelstein door zionisten gezien wordt als labiel, terwijl ik toch duidelijk in mijn vorige post dat niet heb gezegd. Bassaal gezegd je noemt mij nu een zionist? Iemand die met Finkelstein niet eens is = een zionist. Is beetje hetzelfde zeggen tegen iemand die tegen de staat Israel is = antisemiet. Toch?
Heb ik nu gelijk? Wat is zionisme? Heb je enig idee hoe dit is ontstaan? En het verloop? En Wikipedia is geen bron.
Hier volg ik je niet, als de Jodenstaat in Kenia was gerealiseerd en ze hetzelfde hadden gedaan ten opzichte van de Kenianen als tegen de Palestijnen had ik je inderdaad een kaartje laten zien van Kenia. Wat doet dat af van het kaartje op zichzelf? Wat vind je van het feit dat de Joden zo'n 90% van Israel hebben ingenomen? Wat vind je van het feit dat de Palestijnen systematisch in steeds kleiner wordende gebieden omgeven met hekken worden geplaatst? Hoe kan dit plaatje je nou niks zeggen?quote:Je laat mij een plaatje zien en wil dat ik daar iets over zeg. Prima. Het plaatje zegt me helemaal niks... Het had toch makkelijk kunnen zijn dat 'Der Judenstaat' in Kenia was gerealiseerd niet waar? Had je me dan ook een plaatje van Kenia laten zien?
Hier begin je de hele discussie te abstraheren waardoor je het uiteindelijke punt wat ik probeer te maken ontwijkt. We kunnen hier wel een hele discussie gaan voeren over de filosofie van het leven, wat goed is en wat niet maar op die manier kunnen we ook de Armeense genocide goedpraten. Ik beperk me even tot wat het Internationaal Recht ziet als goed en fout (want ondanks dat goed en fout in feite niet bestaan, hebben we toch in elk land een rechtssysteem waar rechters dagelijks beslissen wat wel mag en wat niet (in feite wat goed en fout is). Daarnaast kunnen we het toch met elkaar eens zijn dat systematisch uitroeien van een ander volk wel als redelijk fout beschouwd kan worden?quote:Je zegt "ik was neutraal ja". Is dat ook zo? Hoe kan je neutraal staan als je woorden gebruikt als " good guys and the bad guys" ? Want eerlijk is eerlijk: er bestaat geen kwaad en goed. Dat zijn menselijke begrippen. Zeg maar smaakverschillen. De een vindt het lekker, de ander vies maar het doet niks af van het product zelf.
Neutraliteit staat hier helemaal niet ter discussie want niemand is neutraal in deze kwestie. Elk onderwerp waar je over discussieert is in het voordeel van jouw smaak.
Stel we hebben het nu over de smaak van de tomaten kun je dan aan de hand van jouw belevenis en zintuigen anderen overtuigen dat tomaten smerig zijn? En pas deze methode eens toe op Israël en de gehele wereld?
De oplossing van conflict niet mogelijk ? Kijk in de spiegel , spuit Glassex en maak de spiegelbeeld schoon
Als je halve volk uitgemoord wordt is praktisch het enige wat je kan doen vluchten en verenigen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele idee van een Joodse staat is gepushed vanwege de holocaust.
De holocaust is echt wel de reden geweest dat de Israëli's ongestraft de Palestijnen kunnen onderdrukken. Ga maar eens met de ChristenUnie praten. Die steunen Israël nog steeds door dik en dun om de verkeerde redenen.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je halve volk uitgemoord wordt is praktisch het enige wat je kan doen vluchten en verenigen.
Tevens is de staat Israel opgericht ondanks de holocaust, niet dankzij.
Dat ligt er natuurlijk aan om welk volk het gaatquote:Op zondag 15 juni 2014 21:05 schreef tapirrr het volgende:
Daarnaast kunnen we het toch met elkaar eens zijn dat systematisch uitroeien van een ander volk wel als redelijk fout beschouwd kan worden?
Vluchten en verenigen, mee eens. Maar ga dan niet precies hetzelfde doen tegenover een ander volk. Je zou toch denken dat ze weten hoe het is om onderdrukt te worden? Israel 50/50 verdelen zou een prima oplossing zijn, maar nee omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is. Zou wel grappig zijn als die Palestijnen dan in een ander land een staat oprichten en vervolgens het volk wat daar woonde systematisch begint uit te roeien, wat voor reacties zou dat oproepen?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je halve volk uitgemoord wordt is praktisch het enige wat je kan doen vluchten en verenigen.
Die steunen Israel vanuit christelijke motieven, heeft niets met de holocaust te maken, dat weet jij ook wel. Verder bepaalt de CU niet de politieke koers van Nederland, ook al zou dat zo zijn dan is dat weinig relevant op wereldniveau.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De holocaust is echt wel de reden geweest dat de Israëli's ongestraft de Palestijnen kunnen onderdrukken. Ga maar eens met de ChristenUnie praten. Die steunen Israël nog steeds door dik en dun om de verkeerde redenen.
Dat heeft heel veel met de holocaust te maken.quote:
Want..quote:Op zondag 15 juni 2014 21:29 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Vluchten en verenigen, mee eens. Maar ga dan niet precies hetzelfde doen tegenover een ander volk. Je zou toch denken dat ze weten hoe het is om onderdrukt te worden? Israel 50/50 verdelen zou een prima oplossing zijn, maar nee omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is. Zou wel grappig zijn als die Palestijnen dan in een ander land een staat oprichten en vervolgens het volk wat daar woonde systematisch begint uit te roeien, wat voor reacties zou dat oproepen?
quote:Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef jamesdeen het volgende:
Verder bepaalt de CU niet de politieke koers van Nederland,
quote:
quote:. Er is volgens de lijsttrekker van de SGP coördinatie nodig tussen de pro-Israël Kamerleden omdat de PVV en CDA flink verlies hebben geleden bij de verkiezingen en het pro-Israël blok in de Tweede Kamer behoorlijk is uitgedund. Ook voert het kabinet Rutte II een minder pro-Israëlisch beleid.
Ik maak hieruit op dat de CU een vinger in de pap wil hebben, maar die niet of amper heeft heeft.quote:
Leg eens uit dan.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft heel veel met de holocaust te maken.
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:57 schreef TimeJumper het volgende:
Joden in Israël zijn gewoon de nieuwe nazi's.
En door de rest van de wereld wordt dat nog gedoogd ook
Nou het ligt er maar aan hoe ze over de Palestijnen denken.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou het ligt er maar aan hoe ze over de Palestijnen denken.
Maar als ze het ermee eens zijn dat die maar moeten vertrekken, uit hun huizen gezet kunnen worden en zo verder,
Dan ja, dan schaar ik ze onder "de nieuwe nazi's"
Idd dat was al te gemakkelijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?
De laatste twee zijn gewoon waarheid, of je het nou wil of niet. Kaartje wat ik gepost heb al gezien?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:47 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Want..
-Israel kan je op lijn zetten met nazi-Duitsland;
-Joden als volk hebben exclusieve morele verplichtingen;
-Israel rechtvaardigt zijn stichting en uitbreiding puur op religieuze gronden;
-Israel wil zijn land compleet van Palestijnen zuiveren;
-Israel roeit systematisch Palestijnen uit.
Dat zijn een boel claims kerel.
Net zoiets als 'Palestijnen zijn terroristen', wat ik soms ook weleens voorbij zie komen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:13 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Idd dat was al te gemakkelijk.
De joden die tegen de palestijnen zijn, correctie dus
Christenen hebben een groot aandeel in Jodenvervolging door de eeuwen heen en vooral de katholieke kerk heeft een slechte rol gespeeld in WOII. Dit heeft voor een schuldgevoel gezorgd waar Israël nog steeds misbruik van weet te maken.quote:
Ze onderdrukken iig de Palestijnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.
JIj begint over de holocaust. In je eerste post. Kun je nu wel terugkrabbelen.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:05 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je doet nog steeds alsof ik de holocaust als argument gebruik, terwijl ik al meerdere keren heb gezegd dat ik het bij deze hele kwestie niet relevant vindt. Ik zeg alleen dat ik Finkelstein's visie een goede visie vind, inclusief het boek (waar hij beargumenteerd dat de Holocaust niks met de kwestie te maken zou moeten hebben en dus ook niet als argument gebruikt kan worden tijdens deze discussie. Aangezien jij blijkbaar niet in staat bent om mijn punt te begrijpen maar op hetzelfde punt het wel met mij eens bent (namelijk dat de Holocaust er niet toe doet) stel ik voor om dat hele punt niet meer ter sprake te laten komen. Het doet alleen af aan de discussie.
De Turken hadden eerst Mesopotamië aangeboden voor een Judenstaat. Isaël wilden ze niet geven. Dit werd door de 'zionisten' destijds afgewezen.quote:Hier volg ik je niet, als de Jodenstaat in Kenia was gerealiseerd en ze hetzelfde hadden gedaan ten opzichte van de Kenianen als tegen de Palestijnen had ik je inderdaad een kaartje laten zien van Kenia.
Dat plaatje zegt me niks.quote:Wat vind je van het feit dat de Joden zo'n 90% van Israel hebben ingenomen? Wat vind je van het feit dat de Palestijnen systematisch in steeds kleiner wordende gebieden omgeven met hekken worden geplaatst? Hoe kan dit plaatje je nou niks zeggen?
Weer een holocaust / genocide praat? Wat weet jij over de geschiedenis van het zionisme buiten de boekjes van Finkelstein om? Je zegt dat je neutraal bent. Maar je ziet dus eigenlijk de hele joodse staat als verkeerd.quote:Hier begin je de hele discussie te abstraheren waardoor je het uiteindelijke punt wat ik probeer te maken ontwijkt. We kunnen hier wel een hele discussie gaan voeren over de filosofie van het leven, wat goed is en wat niet maar op die manier kunnen we ook de Armeense genocide goedpraten. Ik beperk me even tot wat het Internationaal Recht ziet als goed en fout (want ondanks dat goed en fout in feite niet bestaan, hebben we toch in elk land een rechtssysteem waar rechters dagelijks beslissen wat wel mag en wat niet (in feite wat goed en fout is). Daarnaast kunnen we het toch met elkaar eens zijn dat systematisch uitroeien van een ander volk wel als redelijk fout beschouwd kan worden?
Ach man. Mijn vader is Bukharian en bijna zijn hele familie woont in Israël tegenwoordig (ongeveer 200.000 Oezbeekse joden in Israël) Allemaal nazi's. Ze zijn allemaal anti Palestijnen zeker? Het zijn Boechaarse Joden. Hebben niks met Europa noch Adolfje noch met bagels of pijpekrulletjes.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De holocaust is echt wel de reden geweest dat de Israëli's ongestraft de Palestijnen kunnen onderdrukken. Ga maar eens met de ChristenUnie praten. Die steunen Israël nog steeds door dik en dun om de verkeerde redenen.
Bewijs die twee claims dan eerst maar eens aan voordat je ze almaar als waarheden loopt te verkondigen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De laatste twee zijn gewoon waarheid, of je het nou wil of niet. Kaartje wat ik gepost heb al gezien?
Daarnaast hebben Joden geen exclusieve morele verplichtingen, ik merkte gewoon op dat ze in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Maar ja, kinderen die in hun jeugd misbruiken gaan dat vaak zelf ook doen bij hun eigen kinderen. Dit lijkt er een beetje op.
quote:Daarnaast vind ik zeker dat je Israel op 1 lijn kan zetten als Nazi-Duitsland. Wat is het verschil volgens jou?
Toch wel raar dat de grootste katholieke instelling zich daar niks van aantrekt, de meeste eigenlijk niet. Maar van wie hoe en maakt Israel daar dan *misbruik* van? Heb je bronnen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Christenen hebben een groot aandeel in Jodenvervolging door de eeuwen heen en vooral de katholieke kerk heeft een slechte rol gespeeld in WOII. Dit heeft voor een schuldgevoel gezorgd waar Israël nog steeds misbruik van weet te maken.
Iedereen die in het huidige Israel leeft onderdrukt de Palestijnen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze onderdrukken iig de Palestijnen.
Je snapt het nog steeds niet, ik begon over een boek dat gaat over dat de Holocaust niks met de kwestie te maken heeft. Dan begin ik inderdaad over de Holocaust maar jij doet alsof ik het als argument in de kwestie gebruik terwijl ik dat niet doe. Snap je het nou niet of wil je het niet snappen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef Skillsy het volgende:
[..]
JIj begint over de holocaust. In je eerste post. Kun je nu wel terugkrabbelen.
In welke vorm is dit relevant ten opzichte van mijn stuk tekst? Je reageert totaal niet op mij maar begint met een verhaal over hoe uiteindelijk voor Israel is gekozen. Het is voor mij totaal niet relevant waarom er voor Israel gekozen is, als het ergens anders was geweest en daar mensen hadden onderdrukt had ik dat ook erg gevonden.quote:De Turken hadden eerst Mesopotamië aangeboden voor een Judenstaat. Isaël wilden ze niet geven. Dit werd door de 'zionisten' destijds afgewezen.
Daarna kwam Engeland , ze boden hen een gebied wat nu Kenia is , aan. Beide gebieden werden uiteindelijk na flink beraadt binnen de beweging afgewezen. Uiteindelijk werd besloten voor Israël.
De judenstaat is er jammer genoeg inderdaad. Daar kunnen we niks meer aan doen, waar we wel wat aan kunnen doen is het innemen van Palestijns grondgebied zoals het kaartje laat zien. Ik ben ook helemaal niet voor terugdraaien, wereld veranderen of iets dergelijks. Heb ik ook nergens gezegd, het beste wat er nu gedaan kan worden is een scheiding tussen Israel en Palestina aanbrengen en dat Israel zich aan die scheiding houdt. Wat is er zo moeilijk aan om andere mensen niet te verjagen?quote:Dat plaatje zegt me niks.
Wat ik ervan vind? De Judenstaat is er nou eenmaal PUNT. Mijn mening doet daar geen verandering aan. Deze kun je niet meer terugdraaien. Indien we dit willen zouden we de gehele wereld moeten veranderen. Wat ik van de huidige situatie vind kun je terug lezen in mijn vorige posten.
Ik heb mij goed ingelezen over deze kwestie, zeker niet alleen door boeken van Finkelstein. Ook pro-Israelische boeken gelezen. Ik heb al eerder gezegd, je zegt steeds dat het niet over grondgebied gaat maar waar gaat het dan wel om? Je zegt alleen maar wat het niet is, niet wat het wel is.quote:Weer een holocaust / genocide praat? Wat weet jij over de geschiedenis van het zionisme buiten de boekjes van Finkelstein om? Je zegt dat je neutraal bent. Maar je ziet dus eigenlijk de hele joodse staat als verkeerd.
Als het alleen maar om grondgebied gaat, waarom is er dan geen vrede denk je? Als het simpel een ordinair grondprobleem is dan had er toch allang vrede kunnen zijn? Maar die is er niet. Het conflict aldaar is geen grond probleem en kan ook nooit zo gezien worden laat staan opgelost worden. De oplossing ( vrede) in Israël of waar ook ter wereld is zeker wel te realiseren.
Het is zeker naief om niet het verband te zien tussen je eigen gemoedstoestand en de toestand van de wereld.
Ookal ben ik er van overtuigd dat deze cijfers niet kloppen, komen ze van een Israelische bron en zouden ze dus volgens jou moeten kloppen toch? Ze geven een klein beetje weer dat er voor elke Israelier volgens de Israëliërs al 10 Palestijnen worden gedood. Dat staat toch niet met elkaar in verhouding?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef jamesdeen het volgende:
Bewijs die twee claims dan eerst maar eens aan voordat je ze almaar als waarheden loopt te verkondigen.
En die kaart gaat over het zogenaamd afgenomen land van de Palestijnen, ik heb werkelijk waar geen idee hoe jij daarmee een logisch verband kan trekken met uitroeiing.
Ik vind het ook een behoorlijke vergelijking, doet helaas niet af aan de waarheid.quote:
Wat een flauwekul. De overspoeling van Palestina door joden was al lang en breed in gang voor er ook maar nazi's bestonden, laat staan de holocaust. En de verovering van Palestina door middel van terreurdaden ook.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Is de nieuwe president niet gekozen? En wat is zijn idee over Palestijnen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?
Het afnemen van land is geen oorzaak van uitroeiing?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Bewijs die twee claims dan eerst maar eens aan voordat je ze almaar als waarheden loopt te verkondigen.
En die kaart gaat over het zogenaamd afgenomen land van de Palestijnen, ik heb werkelijk waar geen idee hoe jij daarmee een logisch verband kan trekken met uitroeiing.
De verhouding van doden staat ongeveer 1 op 10, ten nadele van de Palestijnen. Dat de joden bedreigd worden in hun bestaan, wordt door dit cijfer ontkracht.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ookal ben ik er van overtuigd dat deze cijfers niet kloppen, komen ze van een Israelische bron en zouden ze dus volgens jou moeten kloppen toch? Ze geven een klein beetje weer dat er voor elke Israelier volgens de Israëliërs al 10 Palestijnen worden gedood. Dat staat toch niet met elkaar in verhouding?
[..]
Ik vind het ook een behoorlijke vergelijking, doet helaas niet af aan de waarheid.
Leuke aanname.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ookal ben ik er van overtuigd dat deze cijfers niet kloppen, komen ze van een Israelische bron en zouden ze dus volgens jou moeten kloppen toch? Ze geven een klein beetje weer dat er voor elke Israelier volgens de Israëliërs al 10 Palestijnen worden gedood. Dat staat toch niet met elkaar in verhouding?
Kijk eens naar de reactie waar ik op reageer, Kees.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. De overspoeling van Palestina door joden was al lang en breed in gang voor er ook maar nazi's bestonden, laat staan de holocaust. En de verovering van Palestina door middel van terreurdaden ook.
Precies, de oorzaak was antisemitisme.quote:De holocaust en het loslaten van joden uit Europa gaf de laatste zet, maar was niet de oorzaak.
Zijn ideeën komen in ieder geval totaal niet overeen met hetgeen TimeJumper suggereert.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is de nieuwe president niet gekozen? En wat is zijn idee over Palestijnen?
Niet in deze context. Of wil je beweren dat er in dit conflict sprake is van uitroeiing?quote:Op maandag 16 juni 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het afnemen van land is geen oorzaak van uitroeiing?
Je kan wel blijven zeggen dat ik geen bewijs aandraag maar die kaart in combinatie met het feit dat er voor elke Israelier er 10 Palestijnen worden gedood zie ik zeker als een geval van uitroeiing. Wat is volgens jou dan uitroeiing?quote:Op maandag 16 juni 2014 01:24 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Leuke aanname.
Bewijs blijft uit zie ik, lever dat eerst maar eens voordat je er weer andere onderwerpen bij gaat halen.
Je moeder ook.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze onderdrukken iig de Palestijnen.
Laten we er maar over ophouden. Ik ben geen Jood.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:38 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet, ik begon over een boek dat gaat over dat de Holocaust niks met de kwestie te maken heeft. Dan begin ik inderdaad over de Holocaust maar jij doet alsof ik het als argument in de kwestie gebruik terwijl ik dat niet doe. Snap je het nou niet of wil je het niet snappen?
[..]
In welke vorm is dit relevant ten opzichte van mijn stuk tekst? Je reageert totaal niet op mij maar begint met een verhaal over hoe uiteindelijk voor Israel is gekozen. Het is voor mij totaal niet relevant waarom er voor Israel gekozen is, als het ergens anders was geweest en daar mensen hadden onderdrukt had ik dat ook erg gevonden.
[..]
De judenstaat is er jammer genoeg inderdaad. Daar kunnen we niks meer aan doen, waar we wel wat aan kunnen doen is het innemen van Palestijns grondgebied zoals het kaartje laat zien. Ik ben ook helemaal niet voor terugdraaien, wereld veranderen of iets dergelijks. Heb ik ook nergens gezegd, het beste wat er nu gedaan kan worden is een scheiding tussen Israel en Palestina aanbrengen en dat Israel zich aan die scheiding houdt. Wat is er zo moeilijk aan om andere mensen niet te verjagen?
[..]
Ik heb mij goed ingelezen over deze kwestie, zeker niet alleen door boeken van Finkelstein. Ook pro-Israelische boeken gelezen. Ik heb al eerder gezegd, je zegt steeds dat het niet over grondgebied gaat maar waar gaat het dan wel om? Je zegt alleen maar wat het niet is, niet wat het wel is.
Ohja, en het is zeker naïef om geen verband te zien tussen je eigen afkomst en de toestand van de wereld. Of is het toeval dat je Joods en voor een Israelische staat bent? Ik ben wat dat betreft neutraler dan jij, waar je het in je vorige posts over had. Noch Joods, noch Palestijns en heb totaal geen belang bij deze kwestie.
Ohja en het is nooit goed bij jou, ik haal hier de Armeense genocide aan als vergelijking omdat we het niet over de Holocaust zouden hebben, is het ook niet goed. Dat jij niet in wil zien dat er totaal geen verschil zit tussen de kwestie Israel-Palestina en de Armeense genocide betekent niet dat ik het niet als argument zou mogen gebruiken omdat het toevallig ook een genocide is net als de Holocaust.
Jawel toch?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:12 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Laten we er maar over ophouden. Ik ben geen Jood.
In de Oudheid werden de studenten van Avraham Joden (Yehudim) genoemd ( 'verband') zij stonden namelijk in contact met de Schepper.quote:
Wat probeer je hier nu mee te zeggen? Er zijn door verschillende landen en leiders inderdaad grove fouten gemaakt bij het oplossen van het probleem wat al veel te lang voortduurde. Dit geeft Joden echter nog niet het recht om Palestina als eigen land te zien, wat hebben de Palestijnen überhaupt te maken met het hele probleem? Oke, dat is gebeurd, niks meer aan te doen. Maar waarom zou Israel nu dan elke Palestijn het land uit willen werken? Dat is waar ik grote problemen mee heb, ze zijn niet tevreden terwijl ze al 90% van het land in handen hebben.quote:
De etymologie van 'Joden' ligt toch echt bij 'Judah', de enige overgebleven stam na de Babylonische ballingschap.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:21 schreef Skillsy het volgende:
[..]
In de Oudheid werden de studenten van Avraham Joden (Yehudim) genoemd ( 'verband') zij stonden namelijk in contact met de Schepper.
De Joden zijn zich op een bepaald moment zelf zo gaan noemen. En die kennen we nu als Joden. Er bestaat geen Joodse volk of nationaliteit.
Als je nou de moeite neemt om even terug te bladeren:quote:Op maandag 16 juni 2014 17:29 schreef tapirrr het volgende:
Oke, dat is gebeurd, niks meer aan te doen. Maar waarom zou Israel nu dan elke Palestijn het land uit willen werken? Dat is waar ik grote problemen mee heb, ze zijn niet tevreden terwijl ze al 90% van het land in handen hebben.
In NL willen ze Marokkanen eruit trappen.Het liefst vandaag nog. Verbod op moskeeën . Meer dan 23% van de Nederlandse bevolking wil geen oost Europeanen.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:15 schreef Skillsy het volgende:
Je ziet ook het groeiende zionisme in de staat Israël en deze vernieuwde zionisme is fascistisch tot en met. De haat druipt er af.
Nope. Israëlieten zijn Kanaänieten, Edomieten, Moabieten, Ammonieten, Hetietten en achtergebleven groepjes uit vorige invallen. Een ware smeltkroes van culturenquote:Op maandag 16 juni 2014 17:40 schreef Rosario het volgende:
[..]
De etymologie van 'Joden' ligt toch echt bij 'Judah', de enige overgebleven stam na de Babylonische ballingschap.
Waarom kom je opeens met die naburige volkeren?quote:Op maandag 16 juni 2014 18:18 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nope. Israëlieten zijn Kanaänieten, Edomieten, Moabieten, Ammonieten, Hetietten en achtergebleven groetjes uit vorige invallen. Een ware smeltkroes van culturen
Ja maar er bestaan geen joden. Awel ze bestaan wel. Alleen hebben ze zich zo genoemd. Jij vroeg na aanleiding omdat ik zei "ik ben geen jood" : jawel tochquote:Op maandag 16 juni 2014 18:23 schreef Rosario het volgende:
[..]
Waarom kom je opeens met die naburige volkeren?
Ik had het over de etymologie van het woord 'Joden'.
Inderdaad, de hele wereld is aan het radicaliseren. Israel is wel het enige land dat daadwerkelijk handelt naar die radicale ideeën, waar het in Nederland blijft bij in het stemhokje op Geert Wilders stemmen. Vind dat wel een groot verschil, want zelfs als Geert Wilders aan de macht komt zou hij niet zomaar alle Marokkanen het land uit kunnen gooien. Israëliërs hebben er echter totaal geen problemen mee om Palestijnen weg te werken.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Als je nou de moeite neemt om even terug te bladeren:
[..]
In NL willen ze Marokkanen eruit trappen.Het liefst vandaag nog. Verbod op moskeeën . Meer dan 23% van de Nederlandse bevolking wil geen oost Europeanen.
In Frankrijk heeft extreem rechts een enorme meerderheid behaald. In Hongarije en heel oost Europa zie je explosieve groei van extreem rechts.
De crisis in de Ukraïne. De crisis in Irak. De crisis in Syria. De crisis in Libya. Brussel veranderd in rap tempo in een oorlogsgebied. ect ect ect ect
Wat ik wil zeggen dat ook Israël extreem rechts wordt. De gehele wereld is aan het radicaliseren.
Geschiedenis laat ons anderen dingen zien. Let op want voor je het weet zit je in de stront. En je ziet altijd na kapitalisme : fascisme.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:02 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Inderdaad, de hele wereld is aan het radicaliseren. Israel is wel het enige land dat daadwerkelijk handelt naar die radicale ideeën, waar het in Nederland blijft bij in het stemhokje op Geert Wilders stemmen. Vind dat wel een groot verschil, want zelfs als Geert Wilders aan de macht komt zou hij niet zomaar alle Marokkanen het land uit kunnen gooien. Israëliërs hebben er echter totaal geen problemen mee om Palestijnen weg te werken.
Oh, oké.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja maar er bestaan geen joden. Awel ze bestaan wel. Alleen hebben ze zich zo genoemd. Jij vroeg na aanleiding omdat ik zei "ik ben geen jood" : jawel toch
Nee. dat ben ik niet. Als je vanuit de joodse wet gaat beredeneren ben ik ook geen jood. Want je bent alleen joods als je moeder dat is of je moederslijn. Mijn vader is joods ja. En de opa van mijn oma ( moederskant) is joods. Zijn vrouw dus de oma van mijn oma was Islamitisch ( uit Kazan afkomstig)
Ikzelf ben geboren en getogen in Nederland en voel mij "Nederlands"
Het verband tussen kapitalisme en fascisme moet je me nog eens even uitleggen.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Geschiedenis laat ons anderen dingen zien. Let op want voor je het weet zit je in de stront. En je ziet altijd na kapitalisme : fascisme.
We moeten opletten dat we ons niet laten lijden door onderbuik gevoelens. Daarom zei ik in mijn vorige post dat het niet naief is om de wereld te willen verbeteren , maar wel naief is als je het verband tussen je eigen gemoedstoestand en de toestand van de wereld niet ziet.
De bekendste dagboekschrijfster van Nederland schreef in haar dagboek iets wat mij altijd heeft gefacineerd:
Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn, en zolang de gehele mensheid, zonder uitzondering, geen grote metamorfose heeft ondergaan, zal de oorlog woeden, zal alles wat opgebouwd, aangekweekt en gegroeid is, weer afgesneden en vernietigd worden, om daarna opnieuw te beginnen.
Als je het niet inziet kan ik er niet over discussiërenquote:Op maandag 16 juni 2014 20:04 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Het verband tussen kapitalisme en fascisme moet je me nog eens even uitleggen.
In welke zin heeft mijn gemoedstoestand dan invloed op de manier waarop ik de toestand van de wereld zie? Lijkt me vrij moeilijk oordelen vanachter een computer.
Offtopic. Vergeef me als ik het al eerder heb gevraagd , maar hoelang heb jij over de taal gedaan? (Hebrews?) en hoe heb je deze geleerd? (zelfstandig of met een leraar of op school) En je beheerst dus ook het Aramaic? Kan je ook het Arabisch?quote:
PM.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Offtopic. Vergeef me als ik het al eerder heb gevraagd , maar hoelang heb jij over de taal gedaan? (Hebrews?) en hoe heb je deze geleerd? (zelfstandig of met een leraar of op school) En je beheerst dus ook het Aramaic? Kan je ook het Arabisch?
Je kan dit Wikipedia-artikel even lezen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
köszi
Kan iemand hier Duits??
Kan iemand dit vertalen? Of moet ik naar een ander Subforum?
Verdrijving is een betere term, inderdaad. Als dat lukt zal uitroeiing niet meer interessant zijn. En ook te veel geld en moeite kosten.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:40 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Zijn ideeën komen in ieder geval totaal niet overeen met hetgeen TimeJumper suggereert.
[..]
Niet in deze context. Of wil je beweren dat er in dit conflict sprake is van uitroeiing?
Haha, Frans!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:59 schreef Rosario het volgende:
[..]
Je kan dit Wikipedia-artikel even lezen.
Ik weet ook niet of het waar is of niet, heb het boek dan ook niet gelezen, alleen een lezing over bijgewoond.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha, Frans!
Overigens wel een interessante theorie.
Zeker gekoppeld aan de bevindingen dat joden in hun DNA meer lijken op Palestijnen dan op de volken waar ze de gastvrijheid van genoten hebben.
Turul madárquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het waar is of niet, heb het boek dan ook niet gelezen, alleen een lezing over bijgewoond.
Elke natie heeft zo zijn eigen ontstaansmythes, lekker houden zo. Ik voel me ook niet verbonden aan de Kaninefaten ofzo.
Inderdaad. Maar aan de ontstaanmythes kent men het volk natuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het waar is of niet, heb het boek dan ook niet gelezen, alleen een lezing over bijgewoond.
Elke natie heeft zo zijn eigen ontstaansmythes, lekker houden zo. Ik voel me ook niet verbonden aan de Kaninefaten ofzo.
Dit zeg je wel vaker inderdaad. Ik kan het niet ontkennen, niets menselijks was de oude Israëlieten vreemd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar aan de ontstaanmythes kent men het volk natuurlijk wel.
Wat mij dan opviel na herhaalde lezing van Genesis, is hoe het ontstaan van de stammen van Israel gebaseerd is op leugen en bedrog, moord en doodslag, overspel en incest.
Een en ander in strijd met de Tien Geboden.
Of het ergens op slaat is inderdaad de vraag. Het waren trouwens de dochters van Noah die hun vader verkrachtten, Lot bood zijn dochters aan aan de moordzuchtige menigte. Zie Genesis van R. Crumb.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:40 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit zeg je wel vaker inderdaad. Ik kan het niet ontkennen, niets menselijks was de oude Israëlieten vreemd.
Jij hebt dat echter wel eens doorgetrokken naar de Joden van nu, en dat slaat natuurlijk nergens op.. Als je kijkt naar de verhalen die in synagogediensten worden behandeld en waar de religie op stoelt, dan zijn dat echt niet de dochters van Lot die hun vader verkrachten, God die Sodom verwoest of de beren die 42 kinderen afslachtten.
nogmaals lezenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of het ergens op slaat is inderdaad de vraag. Het waren trouwens de dochters van Noah die hun vader verkrachtten, Lot bood zijn dochters aan aan de moordzuchtige menigte. Zie Genesis van R. Crumb.
Je weet er niks vanaf maar je weet het allemaal wel precies te vertellen. Knap hoorquote:Ik weet niks van synagogediensten
en niet een wellicht zeer menslievende synagogedienst, wordt aangehaald als rechtvaardiging van de joodse staat Israel.
En synagogediensten kunnen blijkbaar ook heel verschillende uitwerkingen hebben. Sommige doen blijkbaar niet onder voor de meest extreme christen-, moslim-, hindoe-, boeddhist-, communist-, etc. bijeenkomsten.
Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja, er is nog de seculiere claim dat het land pakweg 2000 jaar geleden door joden bewoond was. Maar die is uiteraard net zo krachteloos als de claim dat een stuk land 2000 jaar geleden door Kelten bewoond was.
Cultuur en religieus zeer zeker ja. Maar religie is door en voor de mens. Religie heeft tot doel de aardse gevoelens te bevredigen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:44 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.
Complete verdrijving (etnisch zuiveren (wat die rare poster waar ik oorspronkelijk op reageerde claimde)) streeft Israel helemaal niet naar, zal ze ook niet lukken. In Israel wonen 1,6 miljoen arabieren die gelijke rechten genieten, alsmaar meer geaccepteerd worden en waartegen de staat sinds de jaren '50 geen (massale) pogingen tot verdrijving heeft ondernomen. Alleen al daarom is die claim stierenstront.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verdrijving is een betere term, inderdaad. Als dat lukt zal uitroeiing niet meer interessant zijn. En ook te veel geld en moeite kosten.
Uitroeiing zal in dit tempo niet echt lukken, hoewel ze achteloos 10 keer zo veel slachtoffers maken als ze te verstouwen krijgen.
Verdomd, ik sla Genesis open op 19: En Lot ging uit tot hen bij de ingang, de deur achter zich sluitend, en hij zei: "Mijn broeders, doet toch geen kwaad. Zie, ik heb twee dochters die geen man hebben bekend. Laat mij hen tot u naar buiten brengen, en doet met hen al wat u wilt."quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:29 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
nogmaals lezen
je spreekt je wel constant tegen.
[..]
Je weet er niks vanaf maar je weet het allemaal wel precies te vertellen. Knap hoor
Ja en? Dat maakt de claim toch niet minder absurd? Tweeduizend jaar geleden!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:44 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.
Kelten die uit, zegge, Engeland zijn verdreven door de Angelen en de Saksen hebben geen cultuur die hoop koestert op een terugkeer naar dat gebied, want zij vonden toevlucht in Wales (NB. beetje kort door de bocht, maar het punt is duidelijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |