abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139330564
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_139330929
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:12 schreef waht het volgende:

[..]

Daarom is Israel noodzakelijk.
Ja, maar de boodschap wordt blijkbaar niet meer begrepen.

Te lang geleden, teveel een 'ver van mijn bed show'... die filosofen met hun 'rad des tijds' hebben toch wel een goed punt. Hij die niets leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_139331052
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 08:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Te lang geleden, teveel een 'ver van mijn bed show'... die filosofen met hun 'rad des tijds' hebben toch wel een goed punt. Hij die niets leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen.
Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
  maandag 28 april 2014 @ 10:01:09 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139332555
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 08:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dan hebben de Israëli's dus niets geleerd van hun eigen geschiedenis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139333755
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:35 schreef waht het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
Ik doelde meer op het verschijnsel dat de Holocaust mogelijk maakte, niet zozeer de 'doelgroep'. Hoewel het wel stom is dat die dezelfde is deze keer...
pi_139339571
http://www.telegraaf.nl/b(...)ust_gruwelijk__.html

Abbas noemt de Holocaust "de gruwelijkste misdaad tegen de menselijkheid in het moderne tijdperk”.

Een grote stap. Hulde. *O*
  maandag 28 april 2014 @ 16:22:34 #7
pi_139344510
America heeft kritiek op Israël! Een grote stap. Hulde *O*

quote:
Israel risks becoming apartheid state if peace talks fail, says John Kerry

It is believed to be the first time a US official of Kerry's standing has used the term 'apartheid' in the context of Israel

The US secretary of state, John Kerry, has warned in a closed-door meeting that Israel risks becoming an "apartheid state" if US-sponsored efforts to reach an Israeli-Palestinian peace settlement fail.

In an apparent sign of Kerry's deep frustration over the almost certain collapse of the current nine-month round of peace talks – due to conclude on Tuesday – he blamed both sides for the lack of progress and said failure could lead to a resumption of Palestinian violence against Israeli citizens.

The remarks were made on Friday at the Trilateral Commission, a non-governmental organisation of experts and officials from the US, western Europe, Russia and Japan. A recording was acquired by the Daily Beast website.

Kerry also suggested that a change of either Israeli or Palestinian leadership might create more favourable conditions for peace and the final, long-delayed agreement on the shape of a Palestinian state.

Kerry's remarks represent a significant departure, as senior US officials historically have avoided the word "apartheid" relating to Israeli policies. It is believed to be the first time a US official of Kerry's standing has used the contentious term in the context of Israel, even if only as a warning for the future.

Although the danger to Israel of a failure to move towards a two-state solution has been framed by Israeli politicians in similar terms, US officials have long been wary of following suit. When the former president Jimmy Carter used it for the tile of his 2006 book Palestine: Peace or Apartheid, it caused controversy.

Kerry's comments reflect similar recent warnings to Israel from western diplomats that the collapse of the peace talks might lead to the country's increasing isolation.

Kerry said: "A two-state solution will be clearly underscored as the only real alternative. Because a unitary state winds up either being an apartheid state with second-class citizens – or it ends up being a state that destroys the capacity of Israel to be a Jewish state.

"Once you put that frame in your mind, that reality, which is the bottom line, you understand how imperative it is to get to the two-state solution, which both leaders, even yesterday, said they remain deeply committed to."

Kerry has had a sometimes strained relationship with some senior Israeli officials as the peace talks have become gridlocked. In January Israel's defence minister, Moshe Ya'alon, described Kerry as "obsessive and messianic".

In 2008 in an interview during his election campaign, Barack Obama explicitly rejected "injecting a term like apartheid" into the discussion over Israel and Palestine. "It's emotionally loaded, historically inaccurate, and it's not what I believe," he said.

Attempting to defuse the row, Jen Psaki, spokesperson for the US state department, said: "Secretary Kerry, like justice minister Livni and previous Israeli prime ministers Olmert and Barak, was reiterating why there's no such thing as a one-state solution if you believe, as he does, in the principle of a Jewish state.

"[Kerry] was talking about the kind of future Israel wants and the kind of future both Israelis and Palestinians would want to envision. The only way to have two nations and two peoples living side by side in peace and security is through a two-state solution. And without a two-state solution, the level of prosperity and security the Israeli and Palestinian people deserve isn't possible."

The Emergency Committee for Israel, whose chairman is the prominent neo-conservative William Kristol, said: "On Friday, secretary of state John Kerry raised the spectre of Israel as an 'apartheid state'. Even Barack Obama condemned the use of this term when running for president in 2008. It is no longer enough for the White House to clean up after the messes John Kerry has made. It is time for John Kerry to step down as secretary of state, or for President Obama to fire him."
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_139347848
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat vind je van de uitspraak van Abbas?
  maandag 28 april 2014 @ 19:23:25 #9
pi_139349643
quote:
5s.gif Op maandag 28 april 2014 18:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat vind je van de uitspraak van Abbas?
Stating the obvious.
  maandag 28 april 2014 @ 20:39:17 #10
176916 Karrs
2007-2017
pi_139352540
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stating the obvious.
Ok.

Aangaande apartheid: leuk, he, een negatieve term met Israël kunnen associëren ;)
De Amerikanen hebben een goed punt, maar ik denk niet dat je daar met Israël echt bang voor hoeft te zijn. Die hebben, in tegenstelling tot vele anderen, de les 'holocaust' en de oorzaken ervan, nog goed in 't achterhoofd zitten.
pi_139360805
quote:
13s.gif Op maandag 28 april 2014 06:57 schreef Karrs het volgende:
Oeioei, ik heb een fout gemaakt... ik moet daar toch eens van leren. Kees, het heeft weer geen enkele zin gehad met je in discussie te gaan. We zijn dus weer uitgepraat. :)

Edit Eén ding moet ik nog kwijt. Ook in de jaren 30 van de vorige eeuw was het standaard om aan (joden-)haat te lijden en ook toen werd dat weggehoond. Er was een wereldbrand voor nodig met enorme hoeveelheden dood, verderf en vernietiging voor de ogen opengingen. Schoktherapie.

Ik vrees dat het zich aan het herhalen is... en er is niets dat rede en verstand eraan kunnen doen. Niets. :N
Je had ook gewoon kunnen reageren op mijn weerwoord.

Overigens geloof ik niet meteen dat het in de jaren 30 standaard was om aan jodenhaat te lijden en die wereldbrand had helemaal niet zo veel te maken met joden. Japan begon met Mantsjoerije en China aan te vallen en Hitler met Oostenrijk en Bohemen in te lijven.

quote:
13s.gif Op maandag 28 april 2014 06:59 schreef Karrs het volgende:
Netanyahu waarschuwt voor herhaling Holocaust

Moet je kijken naar die reacties... :N

Nog even en het wordt normaal om de verschrikkelijkste misdaad aller tijden te bagatelliseren of te projecteren op Israël zelf.
De reacties gaan imo vooral over de brutaliteit van Netanyahu om de holocaust te misbruiken voor eigen politieke doeleinden. Niet zo vreemd op een holocaust-herdenking, trouwens. De paus zegent met Pasen ook de hele wereld. Maar natuurlijk wel overtrokken.

De verschrikkelijkste misdaad aller tijden? Nounou, je kunt jezelf ook wel een beetje opblazen natuurlijk.
Twee kanttekeningen daarbij.
1) Ik kan het wel eens zijn dat de doelgerichte uitroeiing van een bepaalde groep een verschrikkelijke misdaad is. Maar is wel eens uitgerekend hoe snel de genocide in Rwanda eigenlijk ging? En dat was een actie die niet geïndustrialiseerd en dus onpersoonlijk was, maar een die zeer persoonlijk gericht was tegen buren en vrienden. En vergis je niet: die smeult nog na!
Het inladen van onbekende mensen in een treinwagon vind ik toch begrijpelijker dan het aan stukken hakken van je buurman, waar je af en toe gereedschap van leende. Minder grof maar even onbegrijpelijk vind ik moordpartijen in Joegoslavië, waar zelfs familieleden elkaar naar het leven stonden.
2) Los van de 6 miljoen joden zijn er ook ettelijke homo's, zigeuners en gehandicapten vermoord. En pakweg 30 miljoen Sovjetburgers. En natuurlijk een hele zooi Duitsers.\

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 29-04-2014 00:04:44 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139360866
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 13:58 schreef Karrs het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ust_gruwelijk__.html

Abbas noemt de Holocaust "de gruwelijkste misdaad tegen de menselijkheid in het moderne tijdperk”.

Een grote stap. Hulde. *O*
Dat wel.
Maar het zal hem niks helpen. De joden gaan gewoon door met het inpikken van zijn land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 28-04-2014 23:52:59 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139361076
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:12 schreef waht het volgende:

[..]

Daarom is Israel noodzakelijk.
Dat betwijfel ik toch wel.
Stel dat iemand met voldoende vernietigende kracht Israel zou aanvallen, dan had hij toch binnen een half jaar even veel joden vermoord als Hitler in vijf jaar.

Ik vraag me af wat ik zou doen als ik dacht dat ik jood was. En in leven zou willen blijven.
pi_139361263
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:35 schreef waht het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelfde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
Ik begrijp deze zin niet goed. Te veel woorden kunnen op verschillende entiteiten slaan.
Wie bedoel je met de zondebok, wie met het volk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139361284
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het verschijnsel dat de Holocaust mogelijk maakte, niet zozeer de 'doelgroep'. Hoewel het wel stom is dat die dezelfde is deze keer...
De doelgroep kan iedereen zijn. Zie Rwanda en Bosnië.
pi_139361337
quote:

[..]

Ik moet nog zien of het handen en voeten krijgt.
pi_139361868
pi_139362332
quote:

LeChaim Papierversnipperaar!
pi_139362500
quote:
Hoe moeten Marokaanse Joden deze artikel lezen? :D
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 05:28:18 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139364239
het is de speld, dat moet je lezen met een glimlach en een biertje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 april 2014 @ 07:09:36 #21
176916 Karrs
2007-2017
pi_139364435
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:00:34 #22
176916 Karrs
2007-2017
pi_139367646
pi_139368101
Wat een dwaas is het ook.
pi_139383647
quote:
Palestijnen zoeken toch aansluiting bij Internationaal Strafhof

De Palestijnse Autoriteit trotseert de bezwaren van de Verenigde Staten en Israël en gaat aansluiting zoeken bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag. Dit heeft een zegsman van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Ramallah gezegd.

Tot nu toe zijn Israël en Palestina niet aangesloten bij het ICC. Daarom kan het hof verdachten van oorlogsmisdaden in het conflict tussen beide partijen niet vervolgen. De VS en Israël zijn gekant tegen Palestijnse toetreding, omdat Israëlische militairen dan in Den Haag voor de internationale rechter zouden kunnen worden gedaagd wegens oorlogsmisdaden in bezet Palestijns gebied.

Palestina heeft vooralsnog van de toetreding tot het ICC afgezien, mede met het oog op de nieuwe onderhandelingen met Israël die vorig jaar zijn begonnen. Toen werd vandaag vastgesteld als deadline voor het behalen van succes, maar dat bleef uit. Vorige week schortte Israël het vredesoverleg met de Fatah-beweging van de Palestijnse Autoriteit Mahmoud Abbas op, omdat die heeft besloten één regering te gaan vormen met de militante beweging Hamas.

Israël bouwt door
De organisatie Vrede Nu meldde vandaag dat Israël 14.000 huizen wil bouwen op de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem incluis. De huizen zijn bestemd voor Joodse kolonisten. De bouw van nederzettingen in bezet gebied is in strijd met internationale afspraken en kan worden vervolgd door het ICC.

Vanochtend vroeg raakte in de haven van Gaza de boot met de naam Gaza's Ark zwaar beschadigd door een explosie. Er raakte niemand gewond. Kort voor de ontploffing kregen de opvarenden de waarschuwing dat ze het schip moesten verlaten. Internationale activisten wilden het schip gebruiken om Palestijnse producten naar Europa te vervoeren en op die manier de economische blokkade van de Gazastrook door Israël omzeilen.
Bron: AD
En natuurlijk is de VS ertegen.
Ура для россии
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:17:13 #25
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139384593
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Karrs het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erde-woordkeuze.html

Kerry krabbelt alweer terug.
Anders worden de joods donateurs boos :')
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:35:22 #26
pi_139388038
quote:
Government Official Who Makes Perfectly Valid, Well-Reasoned Point Against Israel Forced To Resign

WASHINGTON—State Department diplomat Nelson Milstrand, who appeared on CNN last week and offered an informed, thoughtful analysis implying that Israel could perhaps exercise more restraint toward Palestinian moderates in disputed territories, was asked to resign Tuesday. “The United States deeply regrets any harm Mr. Milstrand’s careful, even-tempered, and factually accurate remarks may have caused our democratic partner in the Middle East,” Secretary of State Hillary Clinton said in an unequivocal condemnation of the veteran foreign-service officer’s perfectly reasonable statements. “U.S. policy toward Israel continues to be one of unconditional support and fawning sycophancy.” Milstrand, 63, will reportedly appear at an AIPAC conference to offer a full apology as soon as his trial concludes and his divorce is finalized.
SPOILER
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:35:13 #27
176916 Karrs
2007-2017
pi_139391697
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Anders worden de joods donateurs boos :')
Natuurlijk, dát moet het zijn. Met diplomatieke betrekkingen en het feit dat die vergelijking eigenlijk nergens op slaat natuurlijk niet. :')
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:38:28 #28
421524 SadPanda
pi_139391871
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:35 schreef Karrs het volgende:

[..]

Natuurlijk, dát moet het zijn. Met diplomatieke betrekkingen en het feit dat die vergelijking eigenlijk nergens op slaat natuurlijk niet. :')
Die diplomatieke betrekkingen moeten goed zijn vanwege de lobby, Kerry ziet zelf ook wel dat het een walgelijk land is. De vergelijking slaat wel dergelijk ergens op, als je dat niet ziet :')
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:59:06 #29
176916 Karrs
2007-2017
pi_139392886
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Die diplomatieke betrekkingen moeten goed zijn vanwege de lobby
Tuurlijk, niet door handel, de machtsbalans, wereldpolitiek of de strijd tegen terrorisme, het idéé. :')
quote:
Kerry ziet zelf ook wel dat het een walgelijk land is. De vergelijking slaat wel dergelijk ergens op, als je dat niet ziet :')
Kerry is geen moslim, denk ik, dus die zal dat niet zo snel zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Karrs op 29-04-2014 22:13:48 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:07:59 #30
421524 SadPanda
pi_139396886
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:59 schreef Karrs het volgende:
Tuurlijk, niet door handel, de machtsbalans, wereldpolitiek of de strijd tegen terrorisme, het idéé.
Israël is veel meer afhankelijk van de VS dan andersom.. Lol, strijd tegen terrorisme _O- vandaar dat er terroristen in Syrië worden gesteund. Of dat Saddam werd aangevallen.

quote:
Wat een onzin is dit, heeft niks met moslims te maken. Christenen in het M-O maken zich er net zo goed druk om.
Veel organisaties/landen die voor Palestina strijden/streden zijn/waren seculier: PLO, PFLP, Fatah, Egypte, Syrië, Irak enzovoort...
Anti-Turkije
pi_139398140
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:51 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Hoe moeten Marokaanse Joden deze artikel lezen? :D
Op hun gemak: die kunnen immers blijven zitten waar ze zitten.
pi_139398207
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Karrs het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erde-woordkeuze.html

Kerry krabbelt alweer terug.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:17 schreef waht het volgende:
Wat een dwaas is het ook.
Zoals ik al zei: eerst zien, dan geloven!
pi_139398304
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

SPOILER
Was het maar waar! ^O^
pi_139398412
quote:

[..]

Tuurlijk, niet door handel, de machtsbalans, wereldpolitiek of de strijd tegen terrorisme, het idéé. :')

[..]

Rare vergelijking Karrs. Van Agt en Gretta Duisenberg en ik zijn ook geen moslim. En Obama ook niet en die heeft, evenals de niet-moslim Sarkozy, de pest aan de persoon Netanyahu.
pi_139402082
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Israël is veel meer afhankelijk van de VS dan andersom.. Lol, strijd tegen terrorisme _O- vandaar dat er terroristen in Syrië worden gesteund. Of dat Saddam werd aangevallen.
Lol!
quote:
Wat een onzin is dit, heeft niks met moslims te maken.
(Psst! Het hele conflict heeft met moslims te maken. Meer met moslims dan met joden, zelfs. Voor onderbouwing, zie mijn bijdragen aan dit topic over de jaren heen.)

Maar om op het onderwerp terug te komen: als je Israël een walgelijk land vindt, moet je jodenhater of moslim zijn. Kerry is beiden niet, dus heeft hij geen reden om Israël een walgelijk land te vinden. Je ziet dan wel in waarom Israël doet wat het doet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Karrs op 30-04-2014 12:43:11 ]
pi_139408689
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Rare vergelijking Karrs. Van Agt en Gretta Duisenberg en ik zijn ook geen moslim. En Obama ook niet en die heeft, evenals de niet-moslim Sarkozy, de pest aan de persoon Netanyahu.
Van Agt en Duisenberg zijn overtuigde antisemieten, natuurlijk. Wat Obama en Sarkozy vinden van Netanyahu is niet van belang en is ook niet on-topic.
pi_139440012
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Van Agt en Duisenberg zijn overtuigde antisemieten, natuurlijk. Wat Obama en Sarkozy vinden van Netanyahu is niet van belang en is ook niet on-topic.
Welnee: Van Agt en Duisenberg zijn bij mijn weten nog niet op antisemitisme betrapt. Dat wordt hen wel aangewreven, maar daar heb ik nog nooit een goed argument voor gezien. En schelden zonder onderbouwing is waardeloos.

Jouw stelling was dat Kerry geen moslim was en dus de verwerpelijkheid van Israels daden niet zo snel zou zien. Alsof je moslim moet zijn om verwerpelijk gedrag te herkennen.
pi_139440292
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:47 schreef Karrs het volgende:

[..]

Lol!

[..]

(Psst! Het hele conflict heeft met moslims te maken. Meer met moslims dan met joden, zelfs. Voor onderbouwing, zie mijn bijdragen aan dit topic over de jaren heen.)

Maar om op het onderwerp terug te komen: als je Israël een walgelijk land vindt, moet je jodenhater of moslim zijn. Kerry is beiden niet, dus heeft hij geen reden om Israël een walgelijk land te vinden. Je ziet dan wel in waarom Israël doet wat het doet.
Behalve herhaling van steeds dezelfde stelling heb ik geen onderbouwende redenering gezien. Maar goed, ik doe pas een jaar of drie mee, dus misschien dat je vijf jaar geleden iets onderbouwd hebt.

Vet van mij.
Je stelling is het schoolvoorbeeld van een drogreden.
Als je het gedrag van Marokko in de Westelijke Sahara walgelijk vindt, ben je dan ook een jodenhater of moslim? Of het gedrag van China in Tibet? Rusland in Oekraïne? Servië in Bosnië?

Ik zie wel waarom Israel doet wat het doet. Dat vind ik juist zo walgelijk. En nog walgelijker is het dat iedereen er in lijkt te trappen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 07:21:10 #39
176916 Karrs
2007-2017
pi_139442279
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Behalve herhaling van steeds dezelfde stelling heb ik geen onderbouwende redenering gezien.
Jawel, maar confirmation bias voorkomt dat het 'landt'. En da's jouw probleem, niet het mijne.
quote:
Maar goed, ik doe pas een jaar of drie mee, dus misschien dat je vijf jaar geleden iets onderbouwd hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2008 20:49 schreef ouderejongere het volgende:
Heeft Gretta Duisenberg al gereageerd? :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2008 20:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bedoelt kees22? :')
O-)
quote:
Vet van mij.
Je stelling is het schoolvoorbeeld van een drogreden.
Als je het gedrag van Marokko in de Westelijke Sahara walgelijk vindt, ben je dan ook een jodenhater of moslim? Of het gedrag van China in Tibet? Rusland in Oekraïne? Servië in Bosnië?
Worden die mensen ook gehaat om hun afkomst? En om wat er in sprookjesboekjes staat? En om wat er (dientengevolge) constant in de media verschijnt? O-)

Beetje een drogreden dus, nietwaar? Een foute vergelijking. In tegenstelling tot de mijne, want dat is gewoon de waarheid. Wel een beetje zwart-wit trouwens, zie ik nou... daar moeten nog antizionistische orthodoxe joden bij en natuurlijk de nodige zwik hippies ;) maar de strekking leek me wel duidelijk.
quote:
Ik zie wel waarom Israel doet wat het doet. Dat vind ik juist zo walgelijk. En nog walgelijker is het dat iedereen er in lijkt te trappen.
En zo bewijs je mijn stelling ook nog eens, ouwe jodenhater. :D
pi_139476440
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 07:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jawel, maar confirmation bias voorkomt dat het 'landt'. En da's jouw probleem, niet het mijne.
Tuurlijk! Dat jij geen antwoord of argumenten meer geeft als het lastig wordt, zal daar niks mee te maken hebben.
quote:
[..]

[..]

[..]

O-)
Nou ja, is het vijf jaar. Maar dan nog heb ik je geen steekhoudende argumenten zien geven. Argumenten aangaande het onderwerp, niet aangaande enige vooringenomenheid van de spreker. Want aan dat laatste lijden we natuurlijk allemaal.
quote:
[..]

Worden die mensen ook gehaat om hun afkomst? En om wat er in sprookjesboekjes staat? En om wat er (dientengevolge) constant in de media verschijnt? O-)

Beetje een drogreden dus, nietwaar? Een foute vergelijking. In tegenstelling tot de mijne, want dat is gewoon de waarheid. Wel een beetje zwart-wit trouwens, zie ik nou... daar moeten nog antizionistische orthodoxe joden bij en natuurlijk de nodige zwik hippies ;) maar de strekking leek me wel duidelijk.
Nee: het gedrag van Marokko wordt verworpen door onze nationale rattenvanger vanwege hun afkomst, maar inzake de Westelijke Sahara is de VN tegen vanwege het gedrag van de staat. Idem met de bezetting van Tibet door China. Grappig is wel dat Chinese studenten tijdens het bezoek van de Dalai Lama aan een Nederlandse universiteit allerlei verdedigingen aanvoerden, die Israelfielen ook voor Israel aanhalen. Eeuwenoude rechten en zo. Superieure cultuur. Ze zijn beter af. Maar die Chinezen werden overstemd door andere studenten en de organisatie.
Zou het gaan over Palestina en Israel, dan had het Centrum voor Intimidatie en DesInformatie in de zaal gezeten en was dat verweer serieus genomen. Sterker nog: dan zou de Palestijnse evenknie van de Dalai Lama verketterd worden. Dus hoezo jodenhaat?
quote:
[..]

En zo bewijs je mijn stelling ook nog eens, ouwe jodenhater. :D
Ach, ik zal mijn joodse vrienden eens vragen of ze me zo zien.
Verder: water van een eend en geen geldig argument. Stroman. De fik erin.

Naschrift: heb jij het nou over het sprookjesboek waar de joden in geloven?

Nanaschrift: de speelfilm Süsskind morgen op tv? Waargebeurd verhaal zegt de aankondiging.
Helaas bezig.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:09:34 #41
176916 Karrs
2007-2017
pi_139478767
Kees22, ik verafschuw je mening maar zal je recht 'm te hebben en te uiten verder respecteren.

Laten we maar weer on-topic gaan, want dit heeft niet alleen geen enkele zin, het is ook vermoeiend, irritant en energie-afdrijvend.

:W
pi_139483235
Kees is geen jodenhater. Hij heeft in mijn ogen te weinig kennis van de staat Israel en indirect te weinig kennis van het jodendom en joden en de kwestie Palestijnen. Hij ziet en hoort vanalles op tv en ander media waaruit hij zijn conclusies trekt dat is duidelijk. Plus is Kees fel tegen de Tanakh.

Ik raad Kees echt aan om Israel een keer te bezoeken.
pi_139486321
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:09 schreef Karrs het volgende:
Kees22, ik verafschuw je mening maar zal je recht 'm te hebben en te uiten verder respecteren.

Laten we maar weer on-topic gaan, want dit heeft niet alleen geen enkele zin, het is ook vermoeiend, irritant en energie-afdrijvend.

^O^ idd doodzonde van je tijd.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_139488098
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:
Kees is geen jodenhater. Hij heeft in mijn ogen te weinig kennis van de staat Israel en indirect te weinig kennis van het jodendom en joden en de kwestie Palestijnen. Hij ziet en hoort vanalles op tv en ander media waaruit hij zijn conclusies trekt dat is duidelijk. Plus is Kees fel tegen de Tanakh.

ja, ga fijn naar gaza ^O^
pi_139497481
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:37 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

ja, ga fijn naar gaza ^O^
Waarom?
pi_139499500
heeft hij geen kosten aan het openbaar vervoer. Alles is daar op loopafstand te bereiken. :Y
  vrijdag 2 mei 2014 @ 20:18:36 #47
421524 SadPanda
pi_139499741
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine – report
http://rt.com/news/155700-israel-settlements-record-palestine/

Maar nee hoor, Israël wil echt vrede :')
Anti-Turkije
pi_139502556
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine ? report

Als men vrede wil was dat allang gebeurd ! Dus het heeft geen enkel zin om vinger te wijzen
pi_139540821
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Als men vrede wil was dat allang gebeurd ! Dus het heeft geen enkel zin om vinger te wijzen
^O^ Dat is duidelijk een waarheid! Onloochenbaar en zonder kant te kiezen.
pi_139541139
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:09 schreef Karrs het volgende:

Je kent mijn mening amper. Althans: de mening die je me in de schoenen schuift, klopt niet.
En voor een belangrijk deel zijn we het zelfs eens.
Dus we zijn on-topic als we onze meningen over het conflict in Palestina en de onderbouwing van die meningen uitwisselen.
Maar ja, dan moet je wel wat onderbouwen en niet jezelf beperken tot iets vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 04-05-2014 01:33:30 ]
pi_139541182
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:

Vet van mij: wat is de Tanakh?
pi_139541230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:45 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

^O^ idd doodzonde van je tijd.
Als je alleen maar blijft hangen in ja en nee zonder ooit met valide, invoelbare of rationele argumenten te komen, is het doodzonde van je tijd, inderdaad. Dan kun je net zo goed in een betonnen bunker gaan wonen met een plaat voor je kop.
pi_139541277
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine – report

En allemaal illegaal.
Oh wacht! Israel heeft dat internationale verdrag niet ondertekend. Dus zijn die nederzettingen volgens bijna alle landen illegaal, maar hoeft Israel zich daar niks van aan te trekken.
Zo werkt het internationale recht.
  zondag 4 mei 2014 @ 01:24:46 #54
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_139541369
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij: wat is de Tanakh?
De Tenach.
pi_139541465
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 01:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

De Tenach.
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?
Die heb ik wel gelezen hoor. Of ik daar fel tegen ben, zoals Skillsy zegt?
Mwa: ik geloof niet dat ze waar zijn.
Maar ik denk dat ze wel als waar aangenomen worden door veel mensen en dat ze dan ook de geestelijke gezondheid van die mensen aantasten.
Stel je voor: je krijgt enerzijds het absolute verbod op doden van mensen en anderzijds de opdracht om een heel volk, inclusief vrouwen en kinderen, uit te moorden. Van dezelfde god.
pi_139543315
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De 5 boeken van Moshe ja
Waarom gebruik je het woord Pentateuch? Dit woord heeft niks met de Bijbel te maken. Tevens betekent het ook totaal iets anders dan de Torah.

Maar de Pentateuch oftewel de Torah is onderdeel van de Tanakh. De Tanakh is ook wel bekend als 'Het Oude Testament'
pi_139543341
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die heb ik wel gelezen hoor. Of ik daar fel tegen ben, zoals Skillsy zegt?
Mwa: ik geloof niet dat ze waar zijn.
Maar ik denk dat ze wel als waar aangenomen worden door veel mensen en dat ze dan ook de geestelijke gezondheid van die mensen aantasten.
Stel je voor: je krijgt enerzijds het absolute verbod op doden van mensen en anderzijds de opdracht om een heel volk, inclusief vrouwen en kinderen, uit te moorden. Van dezelfde god.
De Torah kan niet gelezen worden zonder de Mondelinge leer. Vandaar dat ik zei dat je te weinig kennis hebt.

Niet dat je kennis nodig hebt (matan Torah) :)
pi_139574203
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 08:08 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De 5 boeken van Moshe ja
Waarom gebruik je het woord Pentateuch? Dit woord heeft niks met de Bijbel te maken. Tevens betekent het ook totaal iets anders dan de Torah.

Maar de Pentateuch oftewel de Torah is onderdeel van de Tanakh. De Tanakh is ook wel bekend als 'Het Oude Testament'
Ik heb dat woord geleerd: de eerste vijf boeken.
Ik wist nooit of de Torah nou het hele oude testament was of alleen de eerste vijf boeken.
Wat jij als Tanakh schrijft ken ik als Tenach.
Ik hoop dat ik het deze keer onthoud.

Blijft staan dat ik de Torah niet beschouw als een vertelling die waar is in de zin van historisch waar. Wat trouwens ook geldt voor het grootste deel van de Tenach/Tanakh.
Maar omdat velen er wel in geloven, wordt het geheel toch een soort van waarheid. Zoals het Romeinse verhaal van Romulus en Remus waar was voor de Romeinen.
pi_139589713
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb dat woord geleerd: de eerste vijf boeken.
Ik wist nooit of de Torah nou het hele oude testament was of alleen de eerste vijf boeken.
Wat jij als Tanakh schrijft ken ik als Tenach.
Ik hoop dat ik het deze keer onthoud.
Torah is eerste vijf boeken van Moshe maar meestal bedoelen ze de gehele OT mee
Tanakh is hetzelfde als Tenach alleen ik schrijf het anders

quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:

Blijft staan dat ik de Torah niet beschouw als een vertelling die waar is in de zin van historisch waar. Wat trouwens ook geldt voor het grootste deel van de Tenach/Tanakh.
Maar omdat velen er wel in geloven, wordt het geheel toch een soort van waarheid. Zoals het Romeinse verhaal van Romulus en Remus waar was voor de Romeinen.
Oh okay maar ik bedoelde meer dat je weinig verstand van het Jodendom , Joden en diens geschiedenis ect hebt en indirect ook van de Torah ( OT) en de staat Israël. Ik denk dat dat vooral de reden is van je eenzijdige kijk op de kwestie Israël.
  maandag 5 mei 2014 @ 17:59:04 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139589818
quote:
Pink Floyd vraagt artiesten Israël te mijden

De Britse band Pink Floyd roept The Rolling Stones op geen concert te geven in Tel Aviv. Volgens de band is optreden in Israël moreel verwerpelijk.

Pink Floyd-oprichters Roger Waters en Nick Mason hebben een verklaring gepubliceerd waarin ze The Rolling Stones vragen hun concert op 4 juni in Tel Aviv te staken.
In de verklaring op de Amerikaanse website Salon schrijven Walters en Maison dat ze met hun actie steun willen betuigen aan BDS, een internationale onafhankelijke organisatie die sinds 2005 langs geweldloze en juridische weg opkomt voor de belangen van het Palestijnse volk.

Racisme
"Wij willen rockbands die van plan zijn in 2014 in Israël op te treden verzoeken om die beslissing te heroverwegen", aldus de voormalige Pink Floyd-musici. "Op dit moment in Israël spelen is het morele equivalent van spelen in Sun City tijdens de hoogtijdagen van de Zuid-Afrikaanse apartheid. Ongeacht wat je intenties zijn, door er concerten te geven voorzie je de Israëlische regering van propagandamateriaal om hun politiek van onrecht en racisme goed te praten.”, aldus de aankondiging.
Voor The Rolling Stones zal het concert op 4 juni het eerste concert in Israël zijn, in de 50-jarige carrière van de groep. De rockgroep heeft nog niet gereageerd op het verzoek.

Succes
Als één van de meest succesvolle en invloedrijke bands in de rockmuziek verkocht Pink Floyd wereldwijd meer dan 300 miljoen albums. Another brick in the wall (Part two) is één van de vele hits die de psychedelische band scoorde.
http://www.telegraaf.nl/f(...)ael_te_mijden__.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:01:50 #61
421524 SadPanda
pi_139589894
Netanjahoe wil vastleggen dat Israël alleen van Joden is
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-van-Joden-is.dhtml
Anti-Turkije
pi_139591082
quote:
13s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
Domme uitspraak. Ik heb zo'n vermoeden dat we binnenkort een 'Israëlische lente 'krijgen. Heel de wereld lijkt focked up aan het worden
  maandag 5 mei 2014 @ 20:26:38 #63
93664 waht
Mushir
pi_139595705
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:41 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Domme uitspraak. Ik heb zo'n vermoeden dat we binnenkort een 'Israëlische lente 'krijgen. Heel de wereld lijkt focked up aan het worden
Er is regelmatig een "lente" (in de zin van conflict) in Israël, de huidige tijd is echt niet zo speciaal als iedereen denkt.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:13:48 #64
421524 SadPanda
pi_139598120
David the Nahlawi' sparks viral protest in Israel
http://www.al-monitor.com(...)ns-provocations.html

Wat een idioten :r
Anti-Turkije
pi_139598210
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:26 schreef waht het volgende:

[..]

Er is regelmatig een "lente" (in de zin van conflict) in Israël, de huidige tijd is echt niet zo speciaal als iedereen denkt.
Ben ik het niet mee eens. Er is zeker conflict aldaar (waar niet?) maar ik heb het over een opstand van het volk tegen de regering en tegen elkaar zoals we zien in de wereld

Je ziet ook het groeiende zionisme in de staat Israël en deze vernieuwde zionisme is fascistisch tot en met. De haat druipt er af.

Maar het is normaal dat ook de staat Israël gaat veranderen. Zij is geen uitzondering. De wereld verkeerd in een crisis en staat Israël hoort daar gewoon bij.
pi_139609434
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Torah is eerste vijf boeken van Moshe maar meestal bedoelen ze de gehele OT mee
Tanakh is hetzelfde als Tenach alleen ik schrijf het anders
Dan zijn we het in grote lijnen wel eens, denk ik.
quote:
[..]

Oh okay maar ik bedoelde meer dat je weinig verstand van het Jodendom , Joden en diens geschiedenis ect hebt en indirect ook van de Torah ( OT) en de staat Israël. Ik denk dat dat vooral de reden is van je eenzijdige kijk op de kwestie Israël.
Ach, ik kan lezen en nadenken. En eenzijdig? Ik kan me zelfs jouw idee van Israel voorstellen.
pi_139609450
quote:
Benieuwd wat de Stones gaan doen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 07:14:41 #68
176916 Karrs
2007-2017
pi_139609903
quote:
Ja, want die arme Palestijnen. :')

Domme oproep, dient natuurlijk gewoon gevoeglijk genegeerd (en bespot) te worden.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 07:17:01 #69
176916 Karrs
2007-2017
pi_139609911
quote:
13s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
Raar dan dan uitgerekend een moslim hier afkeurend tegenaan kijkt. Islamitische staten doen immers niet anders.

Ik denk dat als dit gebeurt, moslims nog steeds beter af zijn in Israël dan in de omringende landen. ;)
In tegenstelling tot joden in Islamitische landen, uiteraard.

En feitelijk is dit wel waar Israël om begonnen is...
pi_139610390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan zijn we het in grote lijnen wel eens, denk ik.

[..]

Ach, ik kan lezen en nadenken. En eenzijdig? Ik kan me zelfs jouw idee van Israel voorstellen.
Dat is correct :D
  dinsdag 6 mei 2014 @ 18:39:16 #71
421524 SadPanda
pi_139626752
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:17 schreef Karrs het volgende:

[..]

Raar dan dan uitgerekend een moslim hier afkeurend tegenaan kijkt. Islamitische staten doen immers niet anders.

Ik denk dat als dit gebeurt, moslims nog steeds beter af zijn in Israël dan in de omringende landen. ;)
In tegenstelling tot joden in Islamitische landen, uiteraard.

En feitelijk is dit wel waar Israël om begonnen is...
Ik ben geen moslim maar een atheïstische autochtoon.
Voor de rest zal ik er maar niet op reageren want een discussie met iemand die Van Agt en Duisenberg als antisemieten ziet is niet bepaald nuttig.
Anti-Turkije
pi_139637457
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 18:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik ben geen moslim maar een atheïstische autochtoon.
Voor de rest zal ik er maar niet op reageren want een discussie met iemand die Van Agt en Duisenberg als antisemieten ziet is niet bepaald nuttig.
Je kan ook geen discussie voeren met iemand die Gretta serieus neemt :)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:38:51 #73
421524 SadPanda
pi_139637918
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:33 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je kan ook geen discussie voeren met iemand die Gretta serieus neemt :)
Want?
Anti-Turkije
pi_139642191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Want?
dat is net zoiets als een drol serieus nemen, een koude, stinkende drol.
pi_139643861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Want?
Welk weldenkend mens neemt Duisenberg Gretta serieus ? :?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:46:13 #76
421524 SadPanda
pi_139648132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:44 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Welk weldenkend mens neemt Duisenberg Gretta serieus ? :?
Goed argument :')
Anti-Turkije
pi_139649512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

dat is net zoiets als een drol serieus nemen, een koude, stinkende drol.
Racisme (nazisme/fascisme) begint bij het ontmenselijken van medemensen.
Je bent al aardig op weg.
Oh ja: zionisme voldoet daar in principe niet, maar in de praktijk wel aan.
pi_139653923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Racisme (nazisme/fascisme) begint bij het ontmenselijken van medemensen.
Je bent al aardig op weg.
Oh ja: zionisme voldoet daar in principe niet, maar in de praktijk wel aan.
Van welk ras is Gretl?
pi_139685736
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:26 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Van welk ras is Gretl?
Dat maakt niet uit. Je ontmenselijkt haar.

En daarmee wat mij betreft impliciet jezelf, maar dat is misschien mijn persoonlijke opvatting.

Maar hoe dan ook: door haar als koude, stinkende drol weg te zetten (het zijn juist de warme drollen die stinken, maar dit terzijde), ontmenselijk je haar. Zoals de nazi's de joden ontmenselijkten.
Leuke vrienden heb je!
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:46:30 #80
176916 Karrs
2007-2017
pi_139691045
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook: door haar als koude, stinkende drol weg te zetten (het zijn juist de warme drollen die stinken, maar dit terzijde), ontmenselijk je haar.
Gretta Duisenberg serieus nemen is als een koude/warme, stinkende drol serieus nemen. Ik zie niet waar Gretta Duisenberg hier zélf een koude/warme, stinkende drol wordt genoemd.

Is een beetje hetzelfde als:
- De koning kan ver zien
- Een olifant kan ver zien
- De koning is een olifant! B-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Karrs op 08-05-2014 23:14:12 ]
pi_139728442
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:46 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gretta Duisenberg serieus nemen is als een koude/warme, stinkende drol serieus nemen. Ik zie niet waar Gretta Duisenberg hier zélf een koude/warme, stinkende drol wordt genoemd.

Is een beetje hetzelfde als:
- De koning kan ver zien
- Een olifant kan ver zien
- De koning is een olifant! B-)
Ik dacht meer aan:
- Een jood overleeft vervolging al 2000 jaar.
- Een kakkerlak overleeft een vervolging al 2000 jaar.
- De jood is een kakkerlak!
pi_139732392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan:
je bent een trieste anti-semiet, keesje. Ga jij maar lekker aan warme drollen ruiken. Daar heb je blijkbaar ervaring in en past zo te horen prima bij je.
Ga je verder weer negeren. Een drol is om door te spoelen of in jouw geval, om aan te ruiken.Niet om mee in discussie te gaan.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:11:36 #83
421524 SadPanda
pi_139732419
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:09 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

je bent een trieste anti-semiet, keesje. Ga jij maar lekker aan warme drollen ruiken. Daar heb je blijkbaar ervaring in en past zo te horen prima bij je.
Ga je verder weer negeren. Een drol is om door te spoelen of in jouw geval, om aan te ruiken.Niet om mee in discussie te gaan.
:')
Anti-Turkije
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:26:24 #84
93664 waht
Mushir
pi_139732712
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:15 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Er is zeker conflict aldaar (waar niet?) maar ik heb het over een opstand van het volk tegen de regering en tegen elkaar zoals we zien in de wereld

Je ziet ook het groeiende zionisme in de staat Israël en deze vernieuwde zionisme is fascistisch tot en met. De haat druipt er af.
Onzin natuurlijk, je kan bij deze aansluiten bij de hordes mensen die niet weten wat fascisme inhoudt. Dat het om haat zou gaan maak je er zelf van en is feitelijk onjuist. Akkoord, haat is relevant maar vooral richting het Israelische volk, en blijft het primaire bestaansrecht van Israel.

Als binnenkort de dictators in Syrie en Egypte weer alle binnenlandse tegenstanders hebben geneutraliseerd komt de anti-Israelische retoriek weer uit de toverhoed. Haat sturen is de primaire uitlaatklep van een dictatuur, niet van een democratie.
quote:
Maar het is normaal dat ook de staat Israël gaat veranderen. Zij is geen uitzondering. De wereld verkeerd in een crisis en staat Israël hoort daar gewoon bij.
Dit kan elk moment over elk land worden gezegd, en in de praktijk gebeurt dat ook veelvuldig.

Bovendien is het vrij makkelijk te beredeneren waarom Israel beter met die verandering omgaat dan de rest van de wereld.
pi_139733058
We gaan zien
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:44:18 #86
93664 waht
Mushir
pi_139733112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:42 schreef Skillsy het volgende:
We gaan zien
Correct.
pi_139746565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan:
:? Rare gedachtes als je het mij vraagt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:50:40 #88
pi_139954466
Ah, het kan wel:

quote:
quote:
Israeli security forces have demolished 10 illegal houses in the West Bank outpost of Ma'ale Rehavam, after Israel's high court court rejected settlers' claims to have purchased the land legally from Palestinians.

The demolitions followed a an order for the destruction of 28 illegal buildings in three different settlements, in what Israeli media described as one of the biggest "evacuations" in recent years.

In Ramat Gilad, six buildings and a synagogue, built on private land, are earmarked for destruction while seven buildings are expected to be destroyed in Givat Yosef, before Thursday evening. Meanwhile in Mitzpe Yitzhar – where agreement was reached last week - one building was voluntarily demolished.

Among those who watched as his house was destroyed was Khoni Kaniel, 29, who had lived in it with his wife and three children. "When I first built it it was within the 'blue line' and regarded as acceptable [by the state]. Then the court redesignated it so that line so it ran through my house.

"I offered to remove half the house but the court was not interested. It is a crazy situation. The Israeli government needs to answer a question: does it want to support those building the country or to destroy it? Does it want to be a Zionist country or have negotiations with Palestinians [for a two-state solution]?"
pi_139971124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

:? Rare gedachtes als je het mij vraagt.
Ja hallo!
Als je onzin tegen mij verkoopt, kun je dat heus wel terugkrijgen hoor!
pi_139971325
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:26 schreef waht het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, je kan bij deze aansluiten bij de hordes mensen die niet weten wat fascisme inhoudt. Dat het om haat zou gaan maak je er zelf van en is feitelijk onjuist. Akkoord, haat is relevant maar vooral richting het Israelische volk, en blijft het primaire bestaansrecht van Israel.

Als binnenkort de dictators in Syrie en Egypte weer alle binnenlandse tegenstanders hebben geneutraliseerd komt de anti-Israelische retoriek weer uit de toverhoed. Haat sturen is de primaire uitlaatklep van een dictatuur, niet van een democratie.

[..]

Dit kan elk moment over elk land worden gezegd, en in de praktijk gebeurt dat ook veelvuldig.

Bovendien is het vrij makkelijk te beredeneren waarom Israel beter met die verandering omgaat dan de rest van de wereld.
Dat de haat uitgaande van Israel of joodse Israeli's minder belangrijk is dan de haat tegen Israel lijkt me echt een ontkenning van de werkelijkheid.
Afgaande op woorden van de democratisch gevonden premier wil hij niets liever dan een heel land vernietigen. Hoe vol haat kun je zijn? Zelfs El Fatah haalt dat niveau niet meer.
pi_139971470
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah, het kan wel:

[..]

[..]

Hij stelt wel een goede vraag: wil dit land zionistisch zijn of zoeken naar een oplossing?

Tot nog toe zegt het te zoeken naar een oplossing, maar doet het zionistisch.

En sommigen durven zelfs te beweren dat het zionistisch doen een onderdeel is van het zoeken naar een oplossing.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:22:58 #92
176916 Karrs
2007-2017
pi_139983193
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat de haat uitgaande van Israel of joodse Israeli's minder belangrijk is dan de haat tegen Israel lijkt me echt een ontkenning van de werkelijkheid.
Afgaande op woorden van de democratisch gevonden premier wil hij niets liever dan een heel land vernietigen. Hoe vol haat kun je zijn? Zelfs El Fatah haalt dat niveau niet meer.
pi_139984198
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hohohoho HOoooooooo
pi_139984296
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:31:47 #95
176916 Karrs
2007-2017
pi_139985441
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:52 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Hohohoho HOoooooooo
Jeujeujeujeujeujeujeujeu hahahahahaaaaaa!
pi_139990390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja hallo!
Als je onzin tegen mij verkoopt, kun je dat heus wel terugkrijgen hoor!
Oh okay
pi_139990803
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jeujeujeujeujeujeujeujeu hahahahahaaaaaa!
Trololololol lalalol lalalol trololololoooh
pi_139990955
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:17 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ga weg goy
pi_139991047
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:23 schreef Skillsy het volgende: