Het zouden geen trekdieren zijn, je kunt er niet lang mee lopen. Maar ik moet zeggen dat jouw argument (te heet) meer hout snijdt.quote:
Trekdieren in de zin van dieren die iets trekken zijn het niet, nee. Ze zijn nergens nuttig voor, behalve dan om de inhoud op te eten en de huid tot jasje te verwerken. (Of tot spek!)quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zouden geen trekdieren zijn, je kunt er niet lang mee lopen. Maar ik moet zeggen dat jouw argument (te heet) meer hout snijdt.
Joden trokken toch ook? Grote volksverhuizingen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Trekdieren in de zin van dieren die iets trekken zijn het niet, nee. Ze zijn nergens nuttig voor, behalve dan om de inhoud op te eten en de huid tot jasje te verwerken. (Of tot spek!)
Ik denk ook inderdaad, dat je niet ver met ze kunt lopen per dag.
Maar waarom zouden de joden dan problemen hebben met varkens? Ze woonden toch in een koninkrijk, wat betekent dat ze geen nomaden waren en dus niet trokken?
Ik zou moeten opzoeken waar het verbod op varkens voor het eerst genoemd wordt. Ik meen me te herinneren dat dat tijdens of na de terugkeer uit Egypte was.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Joden trokken toch ook? Grote volksverhuizingen?
En met trekdieren bedoel ik natuurlijk dieren waarmee je kunt trekken. Die korte pootjes lijken me niet zo geschikt.
De VS, de VN en eigenlijk de hele wereld beschouwt Hamas als een terreurorganisatie...quote:
De een zijn vrijheidsstrijder...quote:Op vrijdag 25 april 2014 06:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
De VS, de VN en eigenlijk de hele wereld beschouwt Hamas als een terreurorganisatie...
En ja, Israel grijpt ieder kutsmoesje aan om het "vredesproces" te saboteren of ze zorgen zelf voor een kutsmoesje door illegale settlements uit te breiden.
... en jij noemt dat een kutsmoesje...?
Je oorspronkelijke bericht was beter!quote:Op vrijdag 25 april 2014 06:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
De VS, de VN en eigenlijk de hele wereld beschouwt Hamas als een terreurorganisatie...
... en jij noemt dat een kutsmoesje...?
Ik zal het nooit écht snappen, waarom die haat nou zó hardnekkig is dat je er nieuwsfeiten voor moet verdraaien om nog tegen jezelf te kunnen zeggen: "zo klopt mijn wereldbeeld nog".quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je oorspronkelijke bericht was beter!
Met dank aan Papierversnipperaar.
Je snapt het primaquote:
Die haat valt bij de meeste mensen wel mee, het is jouw propaganda woordje. Israël en aanhangers zoals jij kunnen niet tegen kritiek en roepen om de 5 minuten anti-semitisme! Jodenhaat! om die kritiek te smoren. Zo erg dat anti-semitiet een geuzennaam geworden is. Tenminste, voor normale mensen en ex- CDA-premier van Agt.quote:, waarom die haat
Je hebt het nu over Israëli's en Zionisten.quote:nou zó hardnekkig is dat je er nieuwsfeiten voor moet verdraaien om nog tegen jezelf te kunnen zeggen: "zo klopt mijn wereldbeeld nog".
Was het maar waar, dan liet ik jullie haters gewoon links liggen. Maar het intrigeert me.quote:
Nee, die haat valt niet mee. En wie te pas en onpas met de term 'propaganda' loopt te smijten, heeft iets te verbergen.quote:Die haat valt bij de meeste mensen wel mee, het is jouw propaganda woordje.
Haatspraak.quote:Israël en aanhangers zoals jij kunnen niet tegen kritiek en roepen om de 5 minuten anti-semitisme! Jodenhaat! om die kritiek te smoren. Zo erg dat anti-semitiet een geuzennaam geworden is. Tenminste, voor normale mensen en ex- CDA-premier van Agt.
Nee, in dit geval toch echt over jodenhaters. Palestina ophemelen, Israël bagatelliseren. Als Palestijnen niet meer met Israël willen praten is dat terecht, als Israël niet meer met de Palestijnen wil praten is het een kutsmoesje. Maar het probleem is universeel. Confirmation Bias. Alleen is het HEEL hardnekkig bij hen die lijden aan haat.quote:Je hebt het nu over Israëli's en Zionisten.
Maar dat hebben de Israëli's aan zichzelf en mensen zoals jij te danken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:34 schreef Karrs het volgende:
Je kunt niets meer zeggen en het is antisemitisme.'. Het is inderdaad een geuzennaam geworden - en ook dat is slecht. Heel slecht.
Nee, je snapt het niet, omdat je steeds maar dezelfde trom staat te roeren.quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik zal het nooit écht snappen, waarom die haat nou zó hardnekkig is dat je er nieuwsfeiten voor moet verdraaien om nog tegen jezelf te kunnen zeggen: "zo klopt mijn wereldbeeld nog".
Ach, echt niet?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:40 schreef geavanceerd het volgende:
Ik krijg nooit echt antwoord op de vraag, wat Israël dan toch voor verschrikkelijke dingen doet of gedaan heeft.
Dit versterkt mijn conclusie dat het nazisme terug is.
Met andere woorden, je kunt niets opnoemen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, echt niet?
Lees dan de 128 voorafgaande topics maar eens door, dan kom je vast wel wat tegen.
Of je kijkt gewoon eens in een geschiedenisboek. Of, als dat te moeilijk voor je is, kun je de serie Het aanzien van 19?? eens doorbladeren.
Het is de correcte trom; of het jou nou bevalt of niet. En diep in je hart weet je dat ook wel.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet, omdat je steeds maar dezelfde trom staat te roeren.
Jawel, dat is ie wel.quote:De haat is om te beginnen helemaal niet zo hardnekkig
Nee, dat is ie niet.quote:en bovendien wederzijds.
Overtrokken reacties zijn dat.quote:Zoals je zelf al schrijft, is het stichten van illegale nederzettingen slecht, heel slecht.
Als je hier op FOK! wel eens discussies volgt over wat mensen met inbrekers willen doen, valt dat direct over te zetten naar de onderbuikreacties op illegale landroof. Doodknuppelen is nog wel het minste wat een beschaafd, Nederlands publiek met Nederlandse inbrekers wil doen.
Kan ik ook. Ik praat dat ook niet goed he, maar tegenover de Palestijnse reactie gezet (haat en terreur) is dat een lucifer ophouden tegen de Etna.quote:En als je ziet dat onze nationale rattenvanger al succes boekt terwijl er nog geen 5 % moslims in Nederland zijn, kun je je voorstellen hoe een veel minder onderlegde samenleving bijna 100 jaar geleden reageerde op oncontroleerbare en zeer gedreven golven van volkomen verschillende nieuwkomers.
Ad-hominem. En het interesseert me niet hoe het op jou overkomt.quote:Maar goed, ik zit je deels dingen uit te leggen die je zelf ook heel goed weet en soms ook correct beschrijft. Maar dan opeens trekt er een floers voor je ogen, lijkt het wel.
Neuh.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat hebben de Israëli's aan zichzelf en mensen zoals jij te danken.
El Fatah heeft, geheel volgens de wens van Israel, het vernietigen van de staat Israel uit het handvast geschrapt. Dat heeft hen geen enkel voordeel opgeleverd van de kant van Israel.quote:Op zondag 27 april 2014 10:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is de correcte trom; of het jou nou bevalt of niet. En diep in je hart weet je dat ook wel.
Rataplan, rataplan.
[..]
Jawel, dat is ie wel.
Het is de hoofdreden dat dit conflict zo door blijft etteren en er geen enkel initiatief vanuit het Palestijns kamp komt om drie woordjes te zeggen: wij erkennen Israël.
Het ene is een veronderstelling van jou. Die niet te ontkrachten is en die je dus simpel zonder moeite in stand kunt houden. Maar volkomen onbewezen is en, sinds El Fatah het vernietigen van de staat Israel schrapte, ook niet te bewijzen is.quote:[..]
Nee, dat is ie niet.
Ter illustratie: geef de Palestijnen de vuurkracht van Israël en Israël die van de Palestijnen. Dan begint morgenvroeg de operatie "Drijf ze allemaal de zee in" en is die morgenavond afgerond.
We mogen blij zijn dat de wapens in handen van de Israëli zijn, die ze in ieder geval NIET inzetten om genocide te plegen. Natuurlijk niet. Israëli weten beter. Het is ze overkomen...
Ik snap niet waar je het hier over hebt.quote:Noem anders eens een Jihad Mickey-equivalent.
Of een Israëlische versie van dit mens.
Je hoeft het niet te doen, want dit is retorisch. Maar je moet het nou gewoon eens erkennen. Rataplan, rataplan.
Ja, dat zijn het. En ik ga er ook altijd zeer tegenin. Maar veel mensen denken wel zo en ik kan me de reflex ook wel indenken. Toen ik ooit overvallen werd was mijn reflex ook agressief. En: jij vindt de agressie van Israel tegen de vermeende dreiging van Palestijnen ook terecht. Dus waarom is de verdediging van Palestijnen tegen Israel/joden niet terecht?quote:[..]
Overtrokken reacties zijn dat.
Onze nationale rattenvanger orkestreert woede en agressie tegen slechts 5 % moslims en nog minder Marokkanen. Hoe denk je dat dan gereageerd wordt op 20 tot 30 % doelgerichte nieuwkomers?quote:[..]
Kan ik ook. Ik praat dat ook niet goed he, maar tegenover de Palestijnse reactie gezet (haat en terreur) is dat een lucifer ophouden tegen de Etna.
Ja. Mij best!quote:[..]
Ad-hominem. En het interesseert me niet hoe het op jou overkomt.
Ik geloof ook niet dat haat standaard zal worden. Daarvoor zijn we een te sociale soort.quote:Nuchter verstand, vrij van geloof en haat, een blik op de realiteit en de historie zijn voldoende om te kijken en te huiveren van wat er gebeurt. Maar denk nooit dat de haat standaard zal worden. Je geeft de verkeerde de schuld. Heel hardnekkig. Heel lang, al. Terwijl je beter hoort te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |