Een antwoord geven over alleen de Palestijnen is te moeilijk voor je?quote:Op zondag 13 april 2014 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat net zo'n goed idee als Israëli's die leren begrip op te brengen voor Palestijnen.
Waarom zou ik me door jouw vraagstelling moeten beperken? Ben je bang dat je anders je propaganda niet goed kan spuien?quote:Op zondag 13 april 2014 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Een antwoord geven over alleen de Palestijnen is te moeilijk voor je?
Propagandaquote:Op zondag 13 april 2014 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom zou ik me door jouw vraagstelling moeten beperken? Ben je bang dat je anders je propaganda niet goed kan spuien?
Ik zag een verslag van een reisje van Israelische scholieren naar Auschwitz.quote:Op zondag 13 april 2014 13:06 schreef Karrs het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)jns-bezoek-auschwitz
[..]
Goede stap van die professor. Laat maar zien wat haat aanricht en ga dan eens naar jezelf kijken.
Lijkt me onmogelijk zelfs: het conflict betreft toch niet alleen de Palestijnen, maar wel degelijk ook de joden. En Papierversnipperaar heeft wel degelijk een goed punt: de toestand in de Gazastrook heeft voldoende weg van een concentratiekamp om een bezoek te rechtvaardigen.quote:Op zondag 13 april 2014 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Een antwoord geven over alleen de Palestijnen is te moeilijk voor je?
Je laat wat weg, want ik snap er niets van. Je bedoelt de indoctrinatie en leugens die het Duitse volk onderging in de jaren 30?quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zag een verslag van een reisje van Israelische scholieren naar Auschwitz.
Geschokt door de indoctrinatie en de leugens! De haat en angst werden versterkt en aangejaagd.
Het mocht even duren, maar we zijn het roerend eens.quote:Maar goede stap van die professor: misschien begrijpen Palestijnen dan de ingebakken fobie van de joden. Een beetje. Maar hoe dan ook is begrip kweken een goed initiatief.
En dát is het "Ja, maar hun..."-gedrag dat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me onmogelijk zelfs: het conflict betreft toch niet alleen de Palestijnen, maar wel degelijk ook de joden.
Nee, dat heeft het niet. Dat je die vergelijking durft te maken, vind ik overigens schandalig.quote:En Papierversnipperaar heeft wel degelijk een goed punt: de toestand in de Gazastrook heeft voldoende weg van een concentratiekamp om een bezoek te rechtvaardigen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:55 schreef Iniesta8 het volgende:
20% is behalve ongewenste import ook nog de politieke elite in zionistenland.
90% van de zionisten is niet in Palestina geboren maar zijn indringers en bezetters.
Zijn het ook medemensen van jou en mij? Of wordt het dan minder gemakkelijk om ze te haten?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:55 schreef Iniesta8 het volgende:
90% van de zionisten is niet in Palestina geboren maar zijn indringers en bezetters.
Zionisten zijn geen mensen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zijn het ook medemensen van jou en mij? Of wordt het dan minder gemakkelijk om ze te haten?
Het erge is: ik geloof dat je dit nog echt meent ook.quote:
quote:Why 'Jewish state' demand is a non-starter
Yousef Munayyer - 9 April 2014
If Washington accepts new Israeli demands, it moves the goal posts further away from a middle ground for a just peace.
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu demands Palestinians recognise Israel as "a Jewish state" and US President Barack Obama, who used this language in his state of the union address, signalled US support for this position. This is disastrous for the prospects for peace and not something the Palestinians can or should ever accept. Here is why.
First, the PLO accepted the Israeli demand to recognise the State of Israel decades ago and Israel never reciprocated with recognition of the State of Palestine or its right to exist. Now, while still denying self-determination to Palestinians, Israel demands recognition "as a Jewish state" not from the world but only from Palestinians. Israel does not want to formally change its name to "the Jewish State of Israel" which would allow it to join an elite group of theocracies like the Islamic Republic of Iran. It only wants Palestinians to accept it as such. Why?
Second, this demand adds insult to injury. The ostensibly pragmatic land-for-peace approach is one that says the parties will never agree on a historical narrative and must look to the future instead. But the Jewish state demand undercuts this and demands Palestinians accept the Israeli narrative that securing Jewish majoritarianism in Palestine was morally justified even if it necessitated destroying Palestinian society and created masses of Palestinian refugees. Asking Palestinians to make a deal that focuses on the future is one thing, but asking them to accept the crimes committed against them is another altogether. It is unbecoming of a party that claims to want a just peace.
Third, recognition of a "Jewish state" by Palestinians and by extension the US and the rest of the world that would accept agreements on such terms, would not only lend credibility to past measures to maintain a Jewish majority but it will also enable future ones. This directly imperils Palestinian citizens of Israel, like myself, living in the "Jewish state" as non-Jews.
It is conceivable that a state recognised by Palestinians as Jewish may soon say to its Palestinian citizens: "Go to the Palestinian state, that is where you belong," discriminate against them further, or engage in ethnic cleansing. Israeli Foreign Minister Avigdor Lieberman already openly advocates such policies today. To recognise Israel as a Jewish state would only give license to further efforts of marginalising or removing this population with the goal of maintaining Jewish majoritarianism.
A magical use of language would not sufficiently wed recognition of a Jewish state with the principle of safeguarding the rights of Palestinian citizens of Israel. Every Palestinian recalls that the 1917 Balfour Declaration, which established London's support for Zionism, noted that "nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine". This did little to prevent the Nakba which followed as Zionism's goal materialised.
As the Israeli historian Benny Morris said, "A Jewish state would not have come into being without the uprooting of 700,000 Palestinians. Therefore, it was necessary to uproot them. There was no choice but to expel that population." Legitimising the pursuit of Jewish majoritarianism ad infinitum opens the door to future actions like this.
Fourth, this is an entirely new demand from the Israeli side that did not exist a few years ago. Today, the Israelis present it as a deal breaker. That the Americans allow this is a significant problem. When Washington accepts new Israeli demands, Israel moves the goal posts further away from a middle ground where a just peace can be made. Making matters worse is that while Washington accepts new Israeli demands, it also fails to enforce Israeli obligations. The Road Map, which called for a settlement freeze, was never enforced. This allows Israel to have its cake, eat it, and then demand even more cake. Little more than the crumbs are left for Palestinians.
No Israeli politician has pushed this issue as strongly domestically and internationally as Netanyahu. He has created resonance in Israeli public opinion and argues now that his hands are tied on this matter.
The truth is, the main reason Netanyahu makes this demand is that he knows the Palestinians cannot accept it for all of the above reasons. Yet, he makes it, knowing it will be met with sympathy in Washington and put the Palestinians in the position of looking like rejectionists. This way, he aims to put a stop to any negotiations that would lead to an end to Israeli occupation.
Palestinians shouldn't stand for this, neither should anyone else.
Yousef Munayyer is Executive Director of The Jerusalem Fund and its educational programme, The Palestine Center. Prior to joining the Palestine Center, he served as a Policy Analyst for the American-Arab Anti-Discrimination Committee (ADC), the nation's largest Arab American membership organisation.
Bron
Ja.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het erge is: ik geloof dat je dit nog echt meent ook.
Ik beschouw bepaalde mensen ook als zeer minderwaardig.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het erge is: ik geloof dat je dit nog echt meent ook.
Dat niemand ooit nog bewere dat dit conflict niet in stand gehouden wordt door haat. Ik zal je voortaan altijd naar deze reactie verwijzen.quote:
Je vergeet de holocaust kaart te trekken...quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat niemand ooit nog bewere dat dit conflict niet in stand gehouden wordt door haat. Ik zal je voortaan altijd naar deze reactie verwijzen.
Iniesta8, bedankt voor het aantonen. En flikker nou maar op met je haat. Islamitische gek.
Je ziet het: zionisten zijn geen mensen, wordt er glashard beweerd. En hij is niet de enige... ik geloof dat een groot deel van de moslims zo denkt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beschouw bepaalde mensen ook als zeer minderwaardig.
Ontkennen dat het mensen zijn lijkt mij biologisch gezien alleen nogal onzinnig.
De Israëli's zijn net zo erg. Dat zie je ook in deze reeks waar een hoop posters het leuk vinden om het consequent over "Pallies" te hebben.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je ziet het: zionisten zijn geen mensen, wordt er glashard beweerd. En hij is niet de enige... ik geloof dat een groot deel van de moslims zo denkt.
Je ziet het trouwens ook in het Syrië-topic, dat waanzinnige ontmenselijken van de tegenstander. Rebellen zijn daar 'rats' en 'rodents' in de verslagen. Geen mensen, dus mag je ze haten. Mag je erop schieten.
Onzin.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Israëli's zijn net zo erg.
Ok, dan zijn ze erger.quote:
Hij zei 'zionisten', niet 'Israëliërs'.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:
Maar dat Nederlandse moslimjongeren zo denken over Israëliers...? Dat is toch te gek voor woorden?
Ik heb het over Zionisten niet over Joden!quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je ziet het: zionisten zijn geen mensen, wordt er glashard beweerd. En hij is niet de enige... ik geloof dat een groot deel van de moslims zo denkt.
Je ziet het trouwens ook in het Syrië-topic, dat waanzinnige ontmenselijken van de tegenstander. Rebellen zijn daar 'rats' en 'rodents' in de verslagen. Geen mensen, dus mag je ze haten. Mag je erop schieten.
Het is iets menselijks. In een documentaire over de Tweede Wereldoorlog vertelde een Nederlands oud-strijder dat hij een Duitser uit een boom had geschoten, maar hij zei daarvan: een mens is niet gemaakt om een ander mens te doden. Het is 'm altijd blijven achtervolgen. Een andere veteraan vertelde dat hij op een gegeven moment niet meer schoot op Duitsers, maar op 'uniformen'. Dat hielp; weer een uniform uitgeschakeld. Het is maar om aan te geven dat ontmenselijking (of demonisering) van de tegenstander, het mogelijk maakt om het voor jezelf goed te praten. Je haat niet iemand, maar iets.
Maar dat Nederlandse moslimjongeren zo denken over Israëliers...? Dat is toch te gek voor woorden? Wat hebben zij er nou mee te maken? (Ja, de Islam natuurlijk). En ik ben bang dat Iniesta8 echt de enige niet is. Sterker nog, ik geloof dat zijn mening wordt gedeeld door een significant deel van de Nederlandse moslimjongeren.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:25 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Ik heb het over Zionisten niet over Joden!
Zionisten komen uit Europa, en bezetten Palestina.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
1. Wat denk je dat zionisten zijn?
2. Alsof dat ook maar een donder uitmaakt. Het Israëlische kind dat door jou gehaat wordt omdat het volgens jou een zionist is in plaats van een kind, gaat er niet minder dood van als ze een haatraket van je haatgenoten op haar hoofd krijgt.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Zionisten komen uit Europa, en bezetten Palestina.
Kul, ken genoeg zionisten van buiten Europa. Ik ben ook een zionist.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Er is geen palestina.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Gekkiequote:Op dinsdag 15 april 2014 22:07 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Kul, ken genoeg zionisten van buiten Europa. Ik ben ook een zionist.
Dit klopt helemaal. En het onmenselijken van complete bevolkingsgroepen is heel erg fout natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is iets menselijks. In een documentaire over de Tweede Wereldoorlog vertelde een Nederlands oud-strijder dat hij een Duitser uit een boom had geschoten, maar hij zei daarvan: een mens is niet gemaakt om een ander mens te doden. Het is 'm altijd blijven achtervolgen. Een andere veteraan vertelde dat hij op een gegeven moment niet meer schoot op Duitsers, maar op 'uniformen'. Dat hielp; weer een uniform uitgeschakeld. Het is maar om aan te geven dat ontmenselijking (of demonisering) van de tegenstander, het mogelijk maakt om het voor jezelf goed te praten. Je haat niet iemand, maar iets.
Maar dat Nederlandse moslimjongeren zo denken over Israëliers...? Dat is toch te gek voor woorden? Wat hebben zij er nou mee te maken? (Ja, de Islam natuurlijk). En ik ben bang dat Iniesta8 echt de enige niet is. Sterker nog, ik geloof dat zijn mening wordt gedeeld door een significant deel van de Nederlandse moslimjongeren.
Ja, ik was wat kort.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je laat wat weg, want ik snap er niets van. Je bedoelt de indoctrinatie en leugens die het Duitse volk onderging in de jaren 30?
Nou, roerend......quote:[..]
Het mocht even duren, maar we zijn het roerend eens.
Twee vechten, twee schuld.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dát is het "Ja, maar hun..."-gedrag dat ik bedoelde.
Oh, die vergelijking valt nog wel uitgebreid te onderbouwen ook hoor.quote:[..]
Nee, dat heeft het niet. Dat je die vergelijking durft te maken, vind ik overigens schandalig.
En bovendien is dat ook het punt niet. Zelfkritiek moet je kunnen uiten zonder automatisch te gaan vingerwapperen. Als je dat niet kunt, dan heb je geen zelfkritiek. "Ja, maar het komt door hunnie" is nog nooit een geldig argument geweest om eigen wangedrag goed te praten en zal dat ook nooit worden. Ik had dat als achtarige al door, maar het schijnt in die omgeving zelfs bij volwassen mensen niet door te willen dringen. Zolang het in dat opzicht kinderen blijven (en -daar is ie weer- religieuze indoctrinatie staat altijd het zelf nadenken in de weg) zal de weg naar vrede lang zijn.
Volgens de Israelische pendant van het CBS klopte dat in 2005 niet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:55 schreef Iniesta8 het volgende:
Mooi!quote:
Vet van mij.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:
[knip]
Dat laatste mag niet meer!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Israëli's zijn net zo erg. Dat zie je ook in deze reeks waar een hoop posters het leuk vinden om het consequent over "Pallies" te hebben.
Ah, 10 mils, Cu-Ni, 1927 t/m 1947.quote:
Heb helemaal niks tegen Joden.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens de Israelische pendant van het CBS klopte dat in 2005 niet.
(Ik ga er even van uit dat je joodse bewoners van Israel en de bezette gebieden aanduidt met zionisten.)
Toen was ongeveer 1/3 eerstegeneratieallochtoon (zelf geboren in een ander land), 1/3 tweedegeneratie-allochtoon (een van de ouders geboren in een ander land) en 1/3 geboren in Palestina, dus autochtoon. Waarvan een deel van de autochtonen inderdaad in Palestina geboren is, dus voor de uitroeping van de staat Israel.
Dat 20 % politieke elite is, lijkt me enigszins overdreven, maar verder normaal.
Mwa, alsof de wereld wel ingrijpt als China Tibet binnenvalt of Rusland de Krim.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:48 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Heb helemaal niks tegen Joden.
Die hebben altijd in vrede samengeleefd met de Palestijnen.
Gaat me om het zionistische tuig wat de Palestijnen al decennia lang bezet terwijl de wereld toekijkt en zelfs de bezetter steunt, maar wel willen ingrijpen wanneer Rusland de Krim binnenvalt..
Hypocrieten zionisten:(
Hou eens op met die onzin, jochie. Je lijdt aan blinde haat jegens een bepaalde groep mensen. En dat maakt jou een kwaadaardig en verachtelijk persoon. Een bad guy.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:48 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Heb helemaal niks tegen Joden.
Die hebben altijd in vrede samengeleefd met de Palestijnen.
Gaat me om het zionistische tuig wat de Palestijnen al decennia lang bezet terwijl de wereld toekijkt en zelfs de bezetter steunt, maar wel willen ingrijpen wanneer Rusland de Krim binnenvalt..
Hypocrieten zionisten:(
Merk ik hier de eerste barst op in Kees22's heilige overtuiging dat het alleen de schuld van Israël is...?quote:
Ik heb nog nooit een zin gezien met zo veel fouten! Van de 19 woorden zijn er 8 correct: de, op, in, dat, het, de, van, is. Of het woord ik correct is, is onderwerp van discussie. Jij trekt een verkeerde conclusie, dus heeft de ik in jouw zin het bij het verkeerde eind. Ook al is het correct dat jij die verkeerde conclusie trekt.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Merk ik hier de eerste barst op in Kees22's heilige overtuiging dat het alleen de schuld van Israël is...?
Het is dus nog steeds allemaal Israël's schuld.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een zin gezien met zo veel fouten! Van de 19 woorden zijn er 8 correct: de, op, in, dat, het, de, van, is. Of het woord ik correct is, is onderwerp van discussie. Jij trekt een verkeerde conclusie, dus heeft de ik in jouw zin het bij het verkeerde eind. Ook al is het correct dat jij die verkeerde conclusie trekt.
Nee dus.
Nee.quote:Maar ga eens in op mijn opmerkingen over jouw houding? Als je dan toch ad hominem reageert, kun je als tegenprestatie ook jezelf wel verantwoorden, lijkt me.
Je doet echt teveel moeite om jouw woorden door andermans strot te duwen. Hou op met woorden verdraaien en voer eens een fatsoenlijke discussie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
1. Wat denk je dat zionisten zijn?
2. Alsof dat ook maar een donder uitmaakt. Het Israëlische kind dat door jou gehaat wordt omdat het volgens jou een zionist is in plaats van een kind, gaat er niet minder dood van als ze een haatraket van je haatgenoten op haar hoofd krijgt.
Je maakt me nu anders zonder argumenten een verwijt. Als ik dat doe, dan heb ik het fatsoen om dat te onderbouwen, iets wat jij dus niet doet nu.quote:Op donderdag 17 april 2014 07:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Je doet echt teveel moeite om jouw woorden door andermans strot te duwen. Hou op met woorden verdraaien en voer eens een fatsoenlijke discussie.
Iedereen die meeleest weet wat ik bedoel. Alleen jij bent zo verblind door haat dat je het niet inziet.quote:Op donderdag 17 april 2014 07:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je maakt me nu anders zonder argumenten een verwijt. Als ik dat doe, dan heb ik het fatsoen om dat te onderbouwen, iets wat jij dus niet doet nu.
Probeer het nog eens een keer, maar dan onderbouwd. Oneliners plempen kan ik ook.
quote:Op donderdag 17 april 2014 07:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Iedereen die meeleest weet wat ik bedoel. Alleen jij bent zo verblind door haat dat je het niet inziet.
Je kunt het doen. Je kunt het ook laten. Jouw mening over mij zal me namelijk volkomen aan m'n reet roesten.quote:Misschien dat ik straks wat tijd vrij maak om je posts op de laatste pagina te quoten. Je laatste uitspraken zijn al voldoende namelijk.
Een gevoelige snaar? Welnee, ik lach je alleen uit.quote:Op donderdag 17 april 2014 07:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
Je kunt het doen. Je kunt het ook laten. Jouw mening over mij zal me namelijk volkomen aan m'n reet roesten.
Wat ik dan wel weer leuk vind, is dat er niet meer op het onderwerp wordt ingegaan, maar uitsluitend op de persoon. Dat betekent dat ik toch een gevoelige snaar heb geraakt bij de Israël-haters.![]()
Kom dus maar op met die heerlijke tranen.
quote:Op donderdag 17 april 2014 07:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het wordt trouwens ook al meerdere keren gezegd. "Dit is niet wat X zei, Karrs." Maar je geeft geen gehoor en dramt nog steeds door wat je wilt horen.
Zionisme is een politieke stroming wat zeer nationalistisch is en heden dage kun je het huidige zionisme wel fascistisch noemen. Zionisme heeft niks met religie te maken overigens.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Hoe valt deze uitspraak te rijmen met je vorige post??quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:25 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Ik heb het over Zionisten niet over Joden!
quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:10 schreef Iniesta8 het volgende:
Elk normaal denkend mens is anti zionisme.
Joden :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je presenteerde een matruschka van stromannen. En nu zet je er weer een stroman overheen.quote:Op donderdag 17 april 2014 07:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is dus nog steeds allemaal Israël's schuld.
Verstokt, hoor.
Dan niet!quote:[..]
Nee.
Mán, dat scheelt. Ik dacht toch even van wel... blij dat dat is opgehelderd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En die gevoelige snaar waar je tegen Isetmyfriendonfire over had: ik ben geen Israelhater en al helemaal geen antisemiet
Gelukkig maar. Misschien worden we ooit nog vrienden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Mán, dat scheelt. Ik dacht toch even van wel... blij dat dat is opgehelderd.
quote:De Nederlander Robert Serry, de speciale gezant van de Verenigde Naties voor het vredesproces in het Midden-Oosten, is zaterdag tegengehouden bij een vreedzame paasprocessie. Dat meldt de VN in een verklaring. De processie werd geleid door Palestijnse christenen en voerde door de oude stad van Jeruzalem op weg naar de Heilig Grafkerk.
Serry en andere diplomaten werden door Israëlische veiligheidstroepen tegengehouden bij een controlepost in de buurt van de kerk. De Nederlander laat in een verklaring weten 'verbijsterd' te zijn over de situatie die vervolgens ontstond door 'onacceptabel gedrag' van de Israëlische autoriteiten.
"Ik roep alle partijen op het recht van vrijheid van godsdienst te respecteren en een ieder toegang te verlenen tot de heilige plaatsen van alle geloven", aldus Serry. Hij stelt dat alle partijen zich moeten onthouden van provocaties als het gaat om geloof. "Niet in de minste plaats tijdens religieuze feestdagen", voegde hij daaraan toe.
De Nederlander en zijn collega-diplomaten waren uitgenodigd door de Palestijnse christenen om deel te nemen aan de processie. De gemeenschap had vooraf de toezegging gekregen dat de processie ongestoord kon plaatsvinden. "De Israëlische politie weigerde ons toegang te verlenen omdat ze daarvoor order hadden gehad", stelt Serry.
Het is overigens niet de eerste keer dat Serry wordt tegengehouden. De VN-gezant moest zijn opdracht op de Krim vorige maand afbreken toen gewapende mannen hem duidelijk hadden gemaakt dat hij niet welkom was.
Ongestoord??? Vreedzaam? Er is elk jaar gezeik en eeuwenlang gezeik in de kerk of the Holy Sepulchre en eromheen. Holy???quote:
Is het niet erg onpraktisch om 2 losse gebieden centraal te besturen?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:37 schreef Charismatisch het volgende:
Fatah en Hamas willen één Palestijns kabinet
De rivaliserende Palestijnse organisaties Fatah en Hamas zijn overeengekomen weer één Palestijnse regering te vormen. Dit is woensdag van een Fatah-leider vernomen. Sinds 2007 is het Palestijnse bestuur verdeeld: Fatah regeert op de Westelijke Jordaanoever, terwijl Hamas de scepter zwaait in de Gazastrook.
http://www.nu.nl/buitenla(...)estijns-kabinet.html
Het lijkt me onhandiger dat Fatah met een terreurorganisatie het land gaat besturen...quote:Op woensdag 23 april 2014 15:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Is het niet erg onpraktisch om 2 losse gebieden centraal te besturen?
Wat doen VN-diplomaten bij een religieuze processie?quote:Op zondag 20 april 2014 19:01 schreef Charismatisch het volgende:
VN-gezant Robert Serry tegengehouden in Jeruzalem
[..]
Precies dat kutsmoesje hanteert Israel nu ook om te stoppen met de onderhandelingen.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het lijkt me onhandiger dat Fatah met een terreurorganisatie het land gaat besturen...
Mooi!quote:Op woensdag 23 april 2014 14:26 schreef Disana het volgende:
Eens iets moois voor de verandering:
http://www.slate.com/blog(...)series_eighteen.html
Mooie dingen worden maar al te gauw over het hoofd gezien in alle ellende.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mooi!
Altijd goed om dit soort dingen te zien.
Dat is waarom ze ook vaak ten onder gaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooie dingen worden maar al te gauw over het hoofd gezien in alle ellende.
Ja. Nou zou ik een omhoog stekende stoeptegel niet als ellende willen betitelen, maar ik snap wat je bedoelt. Wat ik ook bedoelde was dat zo veel mensen niets moois zien in de Palestijnen.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waarom ze ook vaak ten onder gaan.
Iets wat vervelend is, valt elke keer op: een omhoogstekende stoeptegel.
Iets wat goed is, valt nooit op: een goedliggende stoeptegel.
Helaas! Grootste probleem is dat mensen de omhoogstekende stoeptegel als norm gaan zien.
En dan ook helemaal niks moois.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja. Nou zou ik een omhoog stekende stoeptegel niet als ellende willen betitelen, maar ik snap wat je bedoelt. Wat ik ook bedoelde was dat zo veel mensen niets moois zien in de Palestijnen.
Ja dat klopt. Zo is het mij ook vergaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan ook helemaal niks moois.
Ik denk dat veel mensen hen gewoon niet zien. Punt.
Palestina werd een tijdlang beschouwd als een land zonder mensen, geschikt voor mensen zonder land.
Pas als je Palestijnen als mensen gaat zien, krijg je een probleem met Israel en zijn gedrag.
quote:Syria's Dagestan ruled by the sword of ISIS
A tank belonging to the rebels' Islamic Front is pictured in the middle of a street during reported clashes with government forces in the Hanano district of the northern city of Aleppo on April 17, 2014.
The village of Deir Foul is the last remaining gathering of Syrians of Dagestani descent. Prior to the crisis, the small village had a population of less than 2000. Most of them left, but the number remained the same. They were replaced by refugees from nearby villages and Homs. Today, the village has fallen under the control of the Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) and their brutal policies.
The village's strategic location seems have turned into a curse for its residents. For decades, they have been living around the villages of Malta, Khafiya, Jissin, and Aidoun, east of Homs, and al-Naem, Douaier, and Khirkhir, west of the city, in addition to Deir Shmayel in al-Ghab plains and Deir Foul in Talbiseh. The eight villages had been cleared of their Dagestani residents years ago. Most of them fled to the big cities and some moved to Deir Foul, which they called Syria's Dagestan. Since 1886, it had been populated by Dagestanis, a people from the northern Caucasus, and according to their descendants, they settled there on their way to Mecca with the permission of the Ottoman sultan. Others call it Syria's Caucasus, due to intermarriage between its families and families from nearby Circassian villages.
The village's strategic location seems have turned into a curse for its residents. It is 10 kilometers away from al-Rastan and close to Talbiseh, al-Zaafarana, and al-Saan in the Homs countryside and Silmieh in the Hama countryside. After losing most of its influence in Homs, ISIS used this as an excuse to take over the village. Its strategic location is also the reason behind al-Nusra Front and the Islamic Front's diehard attempts to regain the territory from ISIS.
Getting to the village is not easy, but not impossible. Coordinating with the residents is indispensable, but it has to be with one of the refugees and not an original inhabitant. This makes it easier to claim kinship to a host with a good revolutionary reputation who regularly attends congregational prayers, which makes it more difficult to accuse him of lying.
As a precaution, it is also good to have a solid story for staying in the village such as "fleeing the infidel Alawite regime," or "yearning for a life under an Islamic state." Try to remember Quranic verses and the Prophet's traditions as much as you can. Make sure you smell of mastic and not tobacco. To be more careful, look up information about the new jihadists. Listen to the latest declarations of [ISIS official spokesperson] Abu Mohammed al-Adnani and head to the village "under God's protection." However, none of the aforementioned precautions will mean anything if one breaks one of ISIS’ rules, such as remaining in the street after the call for prayer. To avoid committing such a crime, do exactly as your host says.
The detailed information provided by Ahmed (a pseudonym) on the situation of the village ensured that I was not shocked by the scenes reminiscent of historical TV series. When it is prayer time, the (few) shops close and everyone rushes to the mosque behind ISIS fighters who bring their weapons inside. It is easy to notice the explosive belts some are wearing, which are not hidden and sometimes even flaunted. I feel we are being carefully watched. But Ahmed's earlier warnings prevent me from turning around to verify this feeling. "Keep looking in front of you. It's better to look down when walking. They are strict about the rule of averting one's gaze." This piece of golden advice echoed in my mind all the way to the mosque, and even though the distance was short it felt endless.
We leave the mosque directly after prayers. It is time to go to Ahmed's home to talk over a cup of tea, away from the gaze of ISIS. Ahmed reminisces about arriving to this forgotten village after being displaced from Homs. He speaks about the demonstrations where they said whatever they wanted and which "were not safe from the bullets coming from the checkpoint set up by the shabbiha at the village entrance at the time, in addition to some security raids."
By the end of 2012, the village saw a turning point. Gunmen from al-Farouq Brigade attacked the nearby headquarters of the air defense battalion and took over the village. "Since then, warplanes began launching repeated air raids," Ahmed explains. The village suffered repeated power and communications outages and scarcity of food items like in many Syrian regions.
However, the most dangerous turning point was four months ago, when ISIS fighters took control of the village. "They treated us well at first," he says. "Then, bit by bit, they started to subdue us, under the pretext of Islamic law."
Rule by the sword
Then, bit by bit, they started to subdue us, under the pretext of Islamic law."The time to err is over. By God, we will enforce the rule of Sharia even if by the sword." This sentence, from a fiery speech by an ISIS commander in the village, stuck in the minds of the residents. ISIS had declared their right to be imams and only their sheikhs were allowed to give sermons. The edicts came one by one: "flogging for anyone who missed prayers," "flogging any girl over 12 if she does not wear the niqab, shows any adornment, or is seen walking without a mahram."
Ahmed recalls that the second decree was later amended after a particular incident. "They were about to flog a female school teacher, claiming she smelled of perfume," he says. "But the men of the villages gathered in the square and declared that this will only happen over their dead bodies." The ruling was cancelled and an ISIS sheikh later changed the fatwa to say, "flogging the father of any unmarried woman not wearing a niqab, shows any adornment, or is seen walking without a mahram." In case she is married, this will apply to her husband.
Most of the residents abided by the ISIS fatwas and there was only one case of a sentence being carried out. An 11-year-old boy was given 20 lashes after he was heard "swearing during a football game."
Deir Foul caught in the midst of rival militias
The battle between rival jihadist militias ultimately reached Deir Foul. Al-Nusra Front and the Islamic Front sent a strong warning to the ISIS fighters, giving them a choice between "retreating peacefully" from the village or "leaving as lifeless bodies." Naturally, the ISIS fighters refused to leave. This was followed by several attempts by the two groups to seize the village and several battles between the jihadis.
We hear the sound of intermittent bullets. Ahmed says "there is nothing to worry about." It is a daily occurrence and a mere reminder of the gunmen's presence. "The past two days were relatively calm. But there were fierce battles before that. Two mortar shells fell in the village square and one civilian was martyred," he adds.
I expressed my surprise about the inconsistency of information given by search engines about attacks on the village and the limited damage I saw. Had the news been true, the small village should have been completely destroyed. My host refused to go for a walk around Deir Foul, as this might raise suspicion. But he took us to visit someone he knows who is originally from the village.
Mohammed (also a pseudonym) greets us with the accustomed rural generosity and repeats some of the stories heard from Ahmed. "Yes. My roots go back to Dagestan. But I am Syrian," he explains. "Those strangers ruined our lives." He talks about what they did in the nearby villages of Ezzeddine and Abu Humama, mostly composed of Circassian Syrians. "They blew up the shrine of the Prophet's companion Sheikh Abu Umama al-Bahili, whom the village is named after. They also blew up the shrine of Sheikh Ezzeddine Abu Jarra in the village carrying his name. The excuse was the same: Shrines are a novelty. They should be destroyed because people worship them," he continues. "What kind of Islam is this?"
There is no need to answer the question. We spend the remaining time talking about the old days and making painful comparisons between Syria of yesterday and today’s Syria, while I wait for the green light to leave Syria's Dagestan in the same covert manner I got in.
http://english.al-akhbar.(...)tan-ruled-sword-isis
Mede daarom zijn standpunten ook zo hard, soms. Als je de vijand als onmenselijk of a-menselijk kunt zien, kun je hem ook gewoon negeren, doodwensen en doodmaken. Als je je konijn geen naam geeft, kun je het makkelijk slachten en opeten.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Zo is het mij ook vergaan.
Je verhaal is op alle fronten herkenbaar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mede daarom zijn standpunten ook zo hard, soms. Als je de vijand als onmenselijk of a-menselijk kunt zien, kun je hem ook gewoon negeren, doodwensen en doodmaken. Als je je konijn geen naam geeft, kun je het makkelijk slachten en opeten.
Terwijl ik mijn vorige post schreef, dacht ik aan Van Agt. Ik ben geen fan van hem. Toen hij premier was, steunde hij Israel, gewoon in de stroom van zijn functie. Pas later is hij gaan kijken naar Palestina en de situatie, los van verplichtingen.
Voor mijzelf: ik had indertijd respect en bewondering voor de krachtige manier waarop joden en Israel de droge Negev ontgonnen. En voor het idee van de kibboets.
Pas toen de illegale nederzettingen en de onderdrukking van Palestijnen duidelijk werden, begon ik te twijfelen.
Ik ben katholiek opgevoed en dus maar terzijde opgevoed met Palestina en Israel. Het waren wel de joden die Jezus aan de Romeinen overgeleverd hadden!quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Je verhaal is op alle fronten herkenbaar.
Ik ben opgevoed met de gedachte dat Israël het ideale land was en alle Palestijnen terroristen. Zo dachten mensen die de oorlog hadden meegemaakt. Pas toen ik volwassen werd, ging ik Palestijnen als gewone mensen zien.
Ik ben zonder religie opgevoed, maar mijn ouders hadden veel joden weggevoerd zien worden. Dus vandaar hun waardering voor Israël.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben katholiek opgevoed en dus maar terzijde opgevoed met Palestina en Israel. Het waren wel de joden die Jezus aan de Romeinen overgeleverd hadden!
Sinds ik zelf kon nadenken, ben ik agnost.
Ik vind het varken in je avatar leuk! Ik vind varkens leuke dieren, waar je veel lol mee kunt hebben.
Maar is dat een provocatie?
Ik kreeg even de indruk dat je een joodse achtergrond had. Maar dat is nu dus verklaard.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben zonder religie opgevoed, maar mijn ouders hadden veel joden weggevoerd zien worden. Dus vandaar hun waardering voor Israël.
Nee, het is geen provocatie. Ik vind varkens ook leuk. Ben onlangs nog naar een kinderboerderij geweest waar ze twee microvarkens hebben. Prachtige beestjes. Maar goed, dat is misschien wel een beetje provocerend, om het daar in dit topic over te hebben
Ik heb eveneens begrepen dat de afkeer van varkens zijn oorsprong heeft in het feit dat je met varkens niet rond kunt trekken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kreeg even de indruk dat je een joodse achtergrond had. Maar dat is nu dus verklaard.
Waardoor de suggestie van provocatie ook wegvalt.
Varkens zijn leuk. En lekker!
In het Midden-Oosten kunnen ze niet leven: ze zouden verbranden. Dus op zichzelf is het verbod op varkens voor Semitische volken wel logisch. Zij het overbodig: je kunt daar toch geen varkens houden.
Oh? Hoezo niet?quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb eveneens begrepen dat de afkeer van varkens zijn oorsprong heeft in het feit dat je met varkens niet rond kunt trekken.
Het zouden geen trekdieren zijn, je kunt er niet lang mee lopen. Maar ik moet zeggen dat jouw argument (te heet) meer hout snijdt.quote:
Trekdieren in de zin van dieren die iets trekken zijn het niet, nee. Ze zijn nergens nuttig voor, behalve dan om de inhoud op te eten en de huid tot jasje te verwerken. (Of tot spek!)quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zouden geen trekdieren zijn, je kunt er niet lang mee lopen. Maar ik moet zeggen dat jouw argument (te heet) meer hout snijdt.
Joden trokken toch ook? Grote volksverhuizingen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Trekdieren in de zin van dieren die iets trekken zijn het niet, nee. Ze zijn nergens nuttig voor, behalve dan om de inhoud op te eten en de huid tot jasje te verwerken. (Of tot spek!)
Ik denk ook inderdaad, dat je niet ver met ze kunt lopen per dag.
Maar waarom zouden de joden dan problemen hebben met varkens? Ze woonden toch in een koninkrijk, wat betekent dat ze geen nomaden waren en dus niet trokken?
Ik zou moeten opzoeken waar het verbod op varkens voor het eerst genoemd wordt. Ik meen me te herinneren dat dat tijdens of na de terugkeer uit Egypte was.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Joden trokken toch ook? Grote volksverhuizingen?
En met trekdieren bedoel ik natuurlijk dieren waarmee je kunt trekken. Die korte pootjes lijken me niet zo geschikt.
De VS, de VN en eigenlijk de hele wereld beschouwt Hamas als een terreurorganisatie...quote:
De een zijn vrijheidsstrijder...quote:Op vrijdag 25 april 2014 06:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
De VS, de VN en eigenlijk de hele wereld beschouwt Hamas als een terreurorganisatie...
En ja, Israel grijpt ieder kutsmoesje aan om het "vredesproces" te saboteren of ze zorgen zelf voor een kutsmoesje door illegale settlements uit te breiden.
... en jij noemt dat een kutsmoesje...?
Je oorspronkelijke bericht was beter!quote:Op vrijdag 25 april 2014 06:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
De VS, de VN en eigenlijk de hele wereld beschouwt Hamas als een terreurorganisatie...
... en jij noemt dat een kutsmoesje...?
Ik zal het nooit écht snappen, waarom die haat nou zó hardnekkig is dat je er nieuwsfeiten voor moet verdraaien om nog tegen jezelf te kunnen zeggen: "zo klopt mijn wereldbeeld nog".quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je oorspronkelijke bericht was beter!
Met dank aan Papierversnipperaar.
Je snapt het primaquote:
Die haat valt bij de meeste mensen wel mee, het is jouw propaganda woordje. Israël en aanhangers zoals jij kunnen niet tegen kritiek en roepen om de 5 minuten anti-semitisme! Jodenhaat! om die kritiek te smoren. Zo erg dat anti-semitiet een geuzennaam geworden is. Tenminste, voor normale mensen en ex- CDA-premier van Agt.quote:, waarom die haat
Je hebt het nu over Israëli's en Zionisten.quote:nou zó hardnekkig is dat je er nieuwsfeiten voor moet verdraaien om nog tegen jezelf te kunnen zeggen: "zo klopt mijn wereldbeeld nog".
Was het maar waar, dan liet ik jullie haters gewoon links liggen. Maar het intrigeert me.quote:
Nee, die haat valt niet mee. En wie te pas en onpas met de term 'propaganda' loopt te smijten, heeft iets te verbergen.quote:Die haat valt bij de meeste mensen wel mee, het is jouw propaganda woordje.
Haatspraak.quote:Israël en aanhangers zoals jij kunnen niet tegen kritiek en roepen om de 5 minuten anti-semitisme! Jodenhaat! om die kritiek te smoren. Zo erg dat anti-semitiet een geuzennaam geworden is. Tenminste, voor normale mensen en ex- CDA-premier van Agt.
Nee, in dit geval toch echt over jodenhaters. Palestina ophemelen, Israël bagatelliseren. Als Palestijnen niet meer met Israël willen praten is dat terecht, als Israël niet meer met de Palestijnen wil praten is het een kutsmoesje. Maar het probleem is universeel. Confirmation Bias. Alleen is het HEEL hardnekkig bij hen die lijden aan haat.quote:Je hebt het nu over Israëli's en Zionisten.
Maar dat hebben de Israëli's aan zichzelf en mensen zoals jij te danken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:34 schreef Karrs het volgende:
Je kunt niets meer zeggen en het is antisemitisme.'. Het is inderdaad een geuzennaam geworden - en ook dat is slecht. Heel slecht.
Nee, je snapt het niet, omdat je steeds maar dezelfde trom staat te roeren.quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik zal het nooit écht snappen, waarom die haat nou zó hardnekkig is dat je er nieuwsfeiten voor moet verdraaien om nog tegen jezelf te kunnen zeggen: "zo klopt mijn wereldbeeld nog".
Ach, echt niet?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:40 schreef geavanceerd het volgende:
Ik krijg nooit echt antwoord op de vraag, wat Israël dan toch voor verschrikkelijke dingen doet of gedaan heeft.
Dit versterkt mijn conclusie dat het nazisme terug is.
Met andere woorden, je kunt niets opnoemen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, echt niet?
Lees dan de 128 voorafgaande topics maar eens door, dan kom je vast wel wat tegen.
Of je kijkt gewoon eens in een geschiedenisboek. Of, als dat te moeilijk voor je is, kun je de serie Het aanzien van 19?? eens doorbladeren.
Het is de correcte trom; of het jou nou bevalt of niet. En diep in je hart weet je dat ook wel.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet, omdat je steeds maar dezelfde trom staat te roeren.
Jawel, dat is ie wel.quote:De haat is om te beginnen helemaal niet zo hardnekkig
Nee, dat is ie niet.quote:en bovendien wederzijds.
Overtrokken reacties zijn dat.quote:Zoals je zelf al schrijft, is het stichten van illegale nederzettingen slecht, heel slecht.
Als je hier op FOK! wel eens discussies volgt over wat mensen met inbrekers willen doen, valt dat direct over te zetten naar de onderbuikreacties op illegale landroof. Doodknuppelen is nog wel het minste wat een beschaafd, Nederlands publiek met Nederlandse inbrekers wil doen.
Kan ik ook. Ik praat dat ook niet goed he, maar tegenover de Palestijnse reactie gezet (haat en terreur) is dat een lucifer ophouden tegen de Etna.quote:En als je ziet dat onze nationale rattenvanger al succes boekt terwijl er nog geen 5 % moslims in Nederland zijn, kun je je voorstellen hoe een veel minder onderlegde samenleving bijna 100 jaar geleden reageerde op oncontroleerbare en zeer gedreven golven van volkomen verschillende nieuwkomers.
Ad-hominem. En het interesseert me niet hoe het op jou overkomt.quote:Maar goed, ik zit je deels dingen uit te leggen die je zelf ook heel goed weet en soms ook correct beschrijft. Maar dan opeens trekt er een floers voor je ogen, lijkt het wel.
Neuh.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat hebben de Israëli's aan zichzelf en mensen zoals jij te danken.
El Fatah heeft, geheel volgens de wens van Israel, het vernietigen van de staat Israel uit het handvast geschrapt. Dat heeft hen geen enkel voordeel opgeleverd van de kant van Israel.quote:Op zondag 27 april 2014 10:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is de correcte trom; of het jou nou bevalt of niet. En diep in je hart weet je dat ook wel.
Rataplan, rataplan.
[..]
Jawel, dat is ie wel.
Het is de hoofdreden dat dit conflict zo door blijft etteren en er geen enkel initiatief vanuit het Palestijns kamp komt om drie woordjes te zeggen: wij erkennen Israël.
Het ene is een veronderstelling van jou. Die niet te ontkrachten is en die je dus simpel zonder moeite in stand kunt houden. Maar volkomen onbewezen is en, sinds El Fatah het vernietigen van de staat Israel schrapte, ook niet te bewijzen is.quote:[..]
Nee, dat is ie niet.
Ter illustratie: geef de Palestijnen de vuurkracht van Israël en Israël die van de Palestijnen. Dan begint morgenvroeg de operatie "Drijf ze allemaal de zee in" en is die morgenavond afgerond.
We mogen blij zijn dat de wapens in handen van de Israëli zijn, die ze in ieder geval NIET inzetten om genocide te plegen. Natuurlijk niet. Israëli weten beter. Het is ze overkomen...
Ik snap niet waar je het hier over hebt.quote:Noem anders eens een Jihad Mickey-equivalent.
Of een Israëlische versie van dit mens.
Je hoeft het niet te doen, want dit is retorisch. Maar je moet het nou gewoon eens erkennen. Rataplan, rataplan.
Ja, dat zijn het. En ik ga er ook altijd zeer tegenin. Maar veel mensen denken wel zo en ik kan me de reflex ook wel indenken. Toen ik ooit overvallen werd was mijn reflex ook agressief. En: jij vindt de agressie van Israel tegen de vermeende dreiging van Palestijnen ook terecht. Dus waarom is de verdediging van Palestijnen tegen Israel/joden niet terecht?quote:[..]
Overtrokken reacties zijn dat.
Onze nationale rattenvanger orkestreert woede en agressie tegen slechts 5 % moslims en nog minder Marokkanen. Hoe denk je dat dan gereageerd wordt op 20 tot 30 % doelgerichte nieuwkomers?quote:[..]
Kan ik ook. Ik praat dat ook niet goed he, maar tegenover de Palestijnse reactie gezet (haat en terreur) is dat een lucifer ophouden tegen de Etna.
Ja. Mij best!quote:[..]
Ad-hominem. En het interesseert me niet hoe het op jou overkomt.
Ik geloof ook niet dat haat standaard zal worden. Daarvoor zijn we een te sociale soort.quote:Nuchter verstand, vrij van geloof en haat, een blik op de realiteit en de historie zijn voldoende om te kijken en te huiveren van wat er gebeurt. Maar denk nooit dat de haat standaard zal worden. Je geeft de verkeerde de schuld. Heel hardnekkig. Heel lang, al. Terwijl je beter hoort te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |