abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:40:14 #226
176916 Karrs
2007-2017
pi_138920021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:25 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

Ik heb het over Zionisten niet over Joden!
:')

1. Wat denk je dat zionisten zijn?
2. Alsof dat ook maar een donder uitmaakt. Het Israëlische kind dat door jou gehaat wordt omdat het volgens jou een zionist is in plaats van een kind, gaat er niet minder dood van als ze een haatraket van je haatgenoten op haar hoofd krijgt.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:41:58 #227
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138920106
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

2. Alsof dat ook maar een donder uitmaakt. Het Israëlische kind dat door jou gehaat wordt omdat het volgens jou een zionist is in plaats van een kind, gaat er niet minder dood van als ze een haatraket van je haatgenoten op haar hoofd krijgt.
Zionisten komen uit Europa, en bezetten Palestina.
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:54:33 #228
176916 Karrs
2007-2017
pi_138920633
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

-O-

Kan iemand Iniesta8 even naar buiten begeleiden alsjeblieft? :N
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:39:35 #229
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138923186
pi_138924871
quote:

[..]

Kul, ken genoeg zionisten van buiten Europa. Ik ben ook een zionist.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_138924905
quote:

[..]

Er is geen palestina.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:08:27 #232
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138924910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:07 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Kul, ken genoeg zionisten van buiten Europa. Ik ben ook een zionist.
Gekkie
pi_138925036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:08 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

Gekkie
:9
pi_138926205
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je ziet het: zionisten zijn geen mensen, wordt er glashard beweerd. En hij is niet de enige... ik geloof dat een groot deel van de moslims zo denkt.

Je ziet het trouwens ook in het Syrië-topic, dat waanzinnige ontmenselijken van de tegenstander. Rebellen zijn daar 'rats' en 'rodents' in de verslagen. Geen mensen, dus mag je ze haten. Mag je erop schieten.

Het is iets menselijks. In een documentaire over de Tweede Wereldoorlog vertelde een Nederlands oud-strijder dat hij een Duitser uit een boom had geschoten, maar hij zei daarvan: een mens is niet gemaakt om een ander mens te doden. Het is 'm altijd blijven achtervolgen. Een andere veteraan vertelde dat hij op een gegeven moment niet meer schoot op Duitsers, maar op 'uniformen'. Dat hielp; weer een uniform uitgeschakeld. Het is maar om aan te geven dat ontmenselijking (of demonisering) van de tegenstander, het mogelijk maakt om het voor jezelf goed te praten. Je haat niet iemand, maar iets.

Maar dat Nederlandse moslimjongeren zo denken over Israëliers...? Dat is toch te gek voor woorden? Wat hebben zij er nou mee te maken? (Ja, de Islam natuurlijk). En ik ben bang dat Iniesta8 echt de enige niet is. Sterker nog, ik geloof dat zijn mening wordt gedeeld door een significant deel van de Nederlandse moslimjongeren.
Dit klopt helemaal. En het onmenselijken van complete bevolkingsgroepen is heel erg fout natuurlijk.

Ik ontmenselijk dan ook niet, maar ik zie ook niet elk mens als gelijkwaardig, integendeel.

Iemand als Robert M is voor mij nog minder waard dan de deurmat.

Door zijn daden is hij in mijn ogen gewoon een minderwaardig wezen. En de regering van Israël die er doelbewust voor kiest Palestijns gebied te bezetten is dat ook in mijn ogen ook.
pi_138930067
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je laat wat weg, want ik snap er niets van. Je bedoelt de indoctrinatie en leugens die het Duitse volk onderging in de jaren 30?
Ja, ik was wat kort.
Ik zag, op aanraden van een tegenstander, een documentair verslag van een schoolreisje van Israelische scholieren naar Auschwitz. Onderdeel van een serie, gemaakt door een Nederlander, geloof ik zelfs, maar dat weet ik niet zeker meer.
Wat me bijbleef was vooral hoe dat reisje begeleid werd door de staat en dat er voortdurend geduwd werd in de richting van gevaar en antisemitisme.
Sterkste voorbeeld: drie oude Poolse mannen die op een bank naar de langstrekkende kinderen kijken en belangstellend proberen een praatje aan te knopen. Wat natuurlijk niet lukt: de kinderen spreken geen Pools. De begeleidende agenten/soldaten waarschuwen de kinderen om door te lopen, want die mannen zijn antisemitisch. Als de documentairemaker vertelt dat ze gewoon vriendelijk waren en helemaal niet antisemitisch, wordt hem de mond gesnoerd.
quote:
[..]

Het mocht even duren, maar we zijn het roerend eens. :Y
Nou, roerend......
Ik snap de ingebakken fobie van de joden ook wel, maar een fobie is natuurlijk wel een angst die niet op een echt gevaar gestoeld is. Of althans maar voor een klein deel.

De angst van de Palestijnen dat hun land afgepakt wordt, is heel acuut en levend en wordt dagelijks bevestigd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138930412
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

En dát is het "Ja, maar hun..."-gedrag dat ik bedoelde. :Y
Twee vechten, twee schuld.

Je argumentatie lijkt op die van een vriendin die ik ooit had.
Ze zei: "Ik voel me klote, en dat is jouw schuld."
Waarop ik zei: "Ik voel me ook klote."
Zij: "Ja, dat is je eigen schuld: je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gevoel."
????
Ik: "Ah ja. Dus als jij je klote voelt is dat mijn schuld en als ik me klote voel is dat ook mijn schuld?"

quote:
[..]

Nee, dat heeft het niet. Dat je die vergelijking durft te maken, vind ik overigens schandalig.

En bovendien is dat ook het punt niet. Zelfkritiek moet je kunnen uiten zonder automatisch te gaan vingerwapperen. Als je dat niet kunt, dan heb je geen zelfkritiek. "Ja, maar het komt door hunnie" is nog nooit een geldig argument geweest om eigen wangedrag goed te praten en zal dat ook nooit worden. Ik had dat als achtarige al door, maar het schijnt in die omgeving zelfs bij volwassen mensen niet door te willen dringen. Zolang het in dat opzicht kinderen blijven (en -daar is ie weer- religieuze indoctrinatie staat altijd het zelf nadenken in de weg) zal de weg naar vrede lang zijn.
Oh, die vergelijking valt nog wel uitgebreid te onderbouwen ook hoor.

Ik ben dan toch wel benieuwd wanneer jij het wangedrag van Israel en Israeliërs gaat uiten zonder te gaan vingerwapperen.
Ik kan je enigszins cynische analyses van menselijk gedrag meestal nog wel volgen, maar je vergeet ze op jezelf en Israel/joden/Israeli's toe te passen.

Het is niet alleen religieuze indoctrinatie. Ik beschreef hierboven al een scene van indoctrinatie, maar of dat nou religieus, ethnisch of nationalistisch is, zou ik niet weten. Wel antisemitisch, aangezien die kinderen voor het leven misvormd worden. Welbewust ook nog! Van overheidswege!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138930600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:55 schreef Iniesta8 het volgende:
20% is behalve ongewenste import ook nog de politieke elite in zionistenland.

90% van de zionisten is niet in Palestina geboren maar zijn indringers en bezetters.
Volgens de Israelische pendant van het CBS klopte dat in 2005 niet.
(Ik ga er even van uit dat je joodse bewoners van Israel en de bezette gebieden aanduidt met zionisten.)
Toen was ongeveer 1/3 eerstegeneratieallochtoon (zelf geboren in een ander land), 1/3 tweedegeneratie-allochtoon (een van de ouders geboren in een ander land) en 1/3 geboren in Palestina, dus autochtoon. Waarvan een deel van de autochtonen inderdaad in Palestina geboren is, dus voor de uitroeping van de staat Israel.

Dat 20 % politieke elite is, lijkt me enigszins overdreven, maar verder normaal.
pi_138930761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:27 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Mooi!
Sterke redenering, was ik kwijt.
pi_138930978
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:59 schreef Karrs het volgende:

[knip]
Maar dat Nederlandse moslimjongeren zo denken over Israëliers...? Dat is toch te gek voor woorden? Wat hebben zij er nou mee te maken? (Ja, de Islam natuurlijk). En ik ben bang dat Iniesta8 echt de enige niet is. Sterker nog, ik geloof dat zijn mening wordt gedeeld door een significant deel van de Nederlandse moslimjongeren.
Vet van mij.
Je geloof kies je zelf.

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Israëli's zijn net zo erg. Dat zie je ook in deze reeks waar een hoop posters het leuk vinden om het consequent over "Pallies" te hebben.
Dat laatste mag niet meer!
Ik heb, als reactie, een tijdlang joden aangeduid met schmouzen en dat riep weerstand op. Nu mogen beide denigrerende benamingen niet meer.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat er nog zo denigrerend over Palestijnen gedacht wordt. Of zelfs over moslims in ruimer verband.
pi_138931222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:39 schreef Iniesta8 het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, 10 mils, Cu-Ni, 1927 t/m 1947.
Ik zoek nog 10 mils, Bro, 1942,1943; 20 mils, Cu-Ni, 1927 t/m 1941 en 20 mils, Bro, 1942,1944
En de 25 mils, Al, (1948,1949) of 5708, 5709
  woensdag 16 april 2014 @ 00:48:06 #241
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138931272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens de Israelische pendant van het CBS klopte dat in 2005 niet.
(Ik ga er even van uit dat je joodse bewoners van Israel en de bezette gebieden aanduidt met zionisten.)
Toen was ongeveer 1/3 eerstegeneratieallochtoon (zelf geboren in een ander land), 1/3 tweedegeneratie-allochtoon (een van de ouders geboren in een ander land) en 1/3 geboren in Palestina, dus autochtoon. Waarvan een deel van de autochtonen inderdaad in Palestina geboren is, dus voor de uitroeping van de staat Israel.

Dat 20 % politieke elite is, lijkt me enigszins overdreven, maar verder normaal.
Heb helemaal niks tegen Joden.
Die hebben altijd in vrede samengeleefd met de Palestijnen.

Gaat me om het zionistische tuig wat de Palestijnen al decennia lang bezet terwijl de wereld toekijkt en zelfs de bezetter steunt, maar wel willen ingrijpen wanneer Rusland de Krim binnenvalt..

Hypocrieten zionisten:(
pi_138931444
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:48 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

Gaat me om het zionistische tuig wat de Palestijnen al decennia lang bezet terwijl de wereld toekijkt en zelfs de bezetter steunt, maar wel willen ingrijpen wanneer Rusland de Krim binnenvalt..

Mwa, alsof de wereld wel ingrijpt als China Tibet binnenvalt of Rusland de Krim.
En grappig is wel: Chinezen verdedigen de annexatie van Tibet en Russen die van de Krim met dezelfde argumenten als Israelliefhebbers het bezetten/annexeren van Palestina.
Op zich is dat natuurlijk wel logisch: ze zijn geïndoctrineerd met het juiste gedachtengoed.
Vreemd is, dat Israel ook nog een heleboel medestanders heeft die helemaal niet joods of Israelisch zijn. En dat het land gesteund wordt in zijn expansionisme. Met grote hopen geld. En bijzondere rechten en zo.
  woensdag 16 april 2014 @ 08:52:31 #243
176916 Karrs
2007-2017
pi_138933173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:48 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

Hou eens op met die onzin, jochie. Je lijdt aan blinde haat jegens een bepaalde groep mensen. En dat maakt jou een kwaadaardig en verachtelijk persoon. Een bad guy.

En dat terwijl het jouw probleem helemaal niet is. Je komt er niet vandaan, je voorouders evenmin... maar toch zit die haat op de een of andere manier ZO diep dat je ze niet eens mensen vindt. Je zegt het zelf, notabene. Waar komt dat vandaan?

Het maakt geen verschil of je het verpakt in de gevoelloze term 'zionist' of niet. En dat je, heel hypocriet, 'niets hebt tegen andere joden'. Moslimextremisten hebben het ook over 'shiieten' in plaats van vrouwen en kinderen, als ze die de keel afsnijden of opblazen op een markt in Irak. En die hebben ook niets tegen 'andere moslims'. Dat maakt ze echt niet minder fout, verachtelijk en evil. Dat maakt het kind, dat dood is omdat die extremist het niet als mens maar als 'shiiet' beschouwde, echt niet minder dood of onschuldig.

Jullie moeten van die haat af. En wel onmiddellijk.

En kijk maar uit dat hier in Nederland niet hetzelfde gaat gebeuren met 'bontkraagjes'. Of is dat dan opeens wél fout en rasssssiess? }:|

[ Bericht 1% gewijzigd door Karrs op 16-04-2014 10:43:13 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 14:14:33 #244
176916 Karrs
2007-2017
pi_138941791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Twee vechten, twee schuld.
Merk ik hier de eerste barst op in Kees22's heilige overtuiging dat het alleen de schuld van Israël is...?
pi_138967750
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:14 schreef Karrs het volgende:

[..]

Merk ik hier de eerste barst op in Kees22's heilige overtuiging dat het alleen de schuld van Israël is...?
Ik heb nog nooit een zin gezien met zo veel fouten! Van de 19 woorden zijn er 8 correct: de, op, in, dat, het, de, van, is. Of het woord ik correct is, is onderwerp van discussie. Jij trekt een verkeerde conclusie, dus heeft de ik in jouw zin het bij het verkeerde eind. Ook al is het correct dat jij die verkeerde conclusie trekt.
Nee dus.

Maar ga eens in op mijn opmerkingen over jouw houding? Als je dan toch ad hominem reageert, kun je als tegenprestatie ook jezelf wel verantwoorden, lijkt me.
  donderdag 17 april 2014 @ 07:00:19 #246
176916 Karrs
2007-2017
pi_138968821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een zin gezien met zo veel fouten! Van de 19 woorden zijn er 8 correct: de, op, in, dat, het, de, van, is. Of het woord ik correct is, is onderwerp van discussie. Jij trekt een verkeerde conclusie, dus heeft de ik in jouw zin het bij het verkeerde eind. Ook al is het correct dat jij die verkeerde conclusie trekt.
Nee dus.
Het is dus nog steeds allemaal Israël's schuld.

Verstokt, hoor.
quote:
Maar ga eens in op mijn opmerkingen over jouw houding? Als je dan toch ad hominem reageert, kun je als tegenprestatie ook jezelf wel verantwoorden, lijkt me.
Nee.

[ Bericht 7% gewijzigd door Karrs op 17-04-2014 07:18:29 ]
pi_138968917
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je doet echt teveel moeite om jouw woorden door andermans strot te duwen. Hou op met woorden verdraaien en voer eens een fatsoenlijke discussie.
  donderdag 17 april 2014 @ 07:23:24 #248
176916 Karrs
2007-2017
pi_138968928
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Je doet echt teveel moeite om jouw woorden door andermans strot te duwen. Hou op met woorden verdraaien en voer eens een fatsoenlijke discussie.
Je maakt me nu anders zonder argumenten een verwijt. Als ik dat doe, dan heb ik het fatsoen om dat te onderbouwen, iets wat jij dus niet doet nu.

Probeer het nog eens een keer, maar dan onderbouwd. Oneliners plempen kan ik ook.
pi_138968940
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je maakt me nu anders zonder argumenten een verwijt. Als ik dat doe, dan heb ik het fatsoen om dat te onderbouwen, iets wat jij dus niet doet nu.

Probeer het nog eens een keer, maar dan onderbouwd. Oneliners plempen kan ik ook.
Iedereen die meeleest weet wat ik bedoel. Alleen jij bent zo verblind door haat dat je het niet inziet.

Misschien dat ik straks wat tijd vrij maak om je posts op de laatste pagina te quoten. Je laatste uitspraken zijn al voldoende namelijk.

Het wordt trouwens ook al meerdere keren gezegd. "Dit is niet wat X zei, Karrs." Maar je geeft geen gehoor en dramt nog steeds door wat je wilt horen.
  donderdag 17 april 2014 @ 07:29:29 #250
176916 Karrs
2007-2017
pi_138968958
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Iedereen die meeleest weet wat ik bedoel. Alleen jij bent zo verblind door haat dat je het niet inziet.
quote:
Misschien dat ik straks wat tijd vrij maak om je posts op de laatste pagina te quoten. Je laatste uitspraken zijn al voldoende namelijk.
Je kunt het doen. Je kunt het ook laten. Jouw mening over mij zal me namelijk volkomen aan m'n reet roesten.

Wat ik dan wel weer leuk vind, is dat er niet meer op het onderwerp wordt ingegaan, maar uitsluitend op de persoon. Dat betekent dat ik toch een gevoelige snaar heb geraakt bij de Israël-haters. :D

Kom dus maar op met die heerlijke tranen. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')