quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:09 schreef Karrs het volgende:
Kees22, ik verafschuw je mening maar zal je recht 'm te hebben en te uiten verder respecteren.
Laten we maar weer on-topic gaan, want dit heeft niet alleen geen enkele zin, het is ook vermoeiend, irritant en energie-afdrijvend.
ja, ga fijn naar gazaquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:
Kees is geen jodenhater. Hij heeft in mijn ogen te weinig kennis van de staat Israel en indirect te weinig kennis van het jodendom en joden en de kwestie Palestijnen. Hij ziet en hoort vanalles op tv en ander media waaruit hij zijn conclusies trekt dat is duidelijk. Plus is Kees fel tegen de Tanakh.
Ik raad Kees echt aan om Israel een keer te bezoeken.
Als men vrede wil was dat allang gebeurd ! Dus het heeft geen enkel zin om vinger te wijzenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine ? report
http://rt.com/news/155700-israel-settlements-record-palestine/
Maar nee hoor, Israël wil echt vrede
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:23 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Als men vrede wil was dat allang gebeurd ! Dus het heeft geen enkel zin om vinger te wijzen
Je kent mijn mening amper. Althans: de mening die je me in de schoenen schuift, klopt niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:09 schreef Karrs het volgende:
Kees22, ik verafschuw je mening maar zal je recht 'm te hebben en te uiten verder respecteren.
Laten we maar weer on-topic gaan, want dit heeft niet alleen geen enkele zin, het is ook vermoeiend, irritant en energie-afdrijvend.
Vet van mij: wat is de Tanakh?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:
Kees is geen jodenhater. Hij heeft in mijn ogen te weinig kennis van de staat Israel en indirect te weinig kennis van het jodendom en joden en de kwestie Palestijnen. Hij ziet en hoort vanalles op tv en ander media waaruit hij zijn conclusies trekt dat is duidelijk. Plus is Kees fel tegen de Tanakh.
Ik raad Kees echt aan om Israel een keer te bezoeken.
Als je alleen maar blijft hangen in ja en nee zonder ooit met valide, invoelbare of rationele argumenten te komen, is het doodzonde van je tijd, inderdaad. Dan kun je net zo goed in een betonnen bunker gaan wonen met een plaat voor je kop.quote:
En allemaal illegaal.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
Israel approved record 14,000 settlements during peace talks with Palestine – report
http://rt.com/news/155700-israel-settlements-record-palestine/
Maar nee hoor, Israël wil echt vrede
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?quote:
De 5 boeken van Moshe jaquote:Op zondag 4 mei 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?
De Torah kan niet gelezen worden zonder de Mondelinge leer. Vandaar dat ik zei dat je te weinig kennis hebt.quote:Op zondag 4 mei 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Pentateuch ofwel de eerste vijf boeken van het Oude Testament?
Die heb ik wel gelezen hoor. Of ik daar fel tegen ben, zoals Skillsy zegt?
Mwa: ik geloof niet dat ze waar zijn.
Maar ik denk dat ze wel als waar aangenomen worden door veel mensen en dat ze dan ook de geestelijke gezondheid van die mensen aantasten.
Stel je voor: je krijgt enerzijds het absolute verbod op doden van mensen en anderzijds de opdracht om een heel volk, inclusief vrouwen en kinderen, uit te moorden. Van dezelfde god.
Ik heb dat woord geleerd: de eerste vijf boeken.quote:Op zondag 4 mei 2014 08:08 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De 5 boeken van Moshe ja
Waarom gebruik je het woord Pentateuch? Dit woord heeft niks met de Bijbel te maken. Tevens betekent het ook totaal iets anders dan de Torah.
Maar de Pentateuch oftewel de Torah is onderdeel van de Tanakh. De Tanakh is ook wel bekend als 'Het Oude Testament'
Torah is eerste vijf boeken van Moshe maar meestal bedoelen ze de gehele OT meequote:Op maandag 5 mei 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb dat woord geleerd: de eerste vijf boeken.
Ik wist nooit of de Torah nou het hele oude testament was of alleen de eerste vijf boeken.
Wat jij als Tanakh schrijft ken ik als Tenach.
Ik hoop dat ik het deze keer onthoud.
Oh okay maar ik bedoelde meer dat je weinig verstand van het Jodendom , Joden en diens geschiedenis ect hebt en indirect ook van de Torah ( OT) en de staat Israël. Ik denk dat dat vooral de reden is van je eenzijdige kijk op de kwestie Israël.quote:Op maandag 5 mei 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:
Blijft staan dat ik de Torah niet beschouw als een vertelling die waar is in de zin van historisch waar. Wat trouwens ook geldt voor het grootste deel van de Tenach/Tanakh.
Maar omdat velen er wel in geloven, wordt het geheel toch een soort van waarheid. Zoals het Romeinse verhaal van Romulus en Remus waar was voor de Romeinen.
http://www.telegraaf.nl/f(...)ael_te_mijden__.htmlquote:Pink Floyd vraagt artiesten Israël te mijden![]()
De Britse band Pink Floyd roept The Rolling Stones op geen concert te geven in Tel Aviv. Volgens de band is optreden in Israël moreel verwerpelijk.
Pink Floyd-oprichters Roger Waters en Nick Mason hebben een verklaring gepubliceerd waarin ze The Rolling Stones vragen hun concert op 4 juni in Tel Aviv te staken.
In de verklaring op de Amerikaanse website Salon schrijven Walters en Maison dat ze met hun actie steun willen betuigen aan BDS, een internationale onafhankelijke organisatie die sinds 2005 langs geweldloze en juridische weg opkomt voor de belangen van het Palestijnse volk.
Racisme
"Wij willen rockbands die van plan zijn in 2014 in Israël op te treden verzoeken om die beslissing te heroverwegen", aldus de voormalige Pink Floyd-musici. "Op dit moment in Israël spelen is het morele equivalent van spelen in Sun City tijdens de hoogtijdagen van de Zuid-Afrikaanse apartheid. Ongeacht wat je intenties zijn, door er concerten te geven voorzie je de Israëlische regering van propagandamateriaal om hun politiek van onrecht en racisme goed te praten.”, aldus de aankondiging.
Voor The Rolling Stones zal het concert op 4 juni het eerste concert in Israël zijn, in de 50-jarige carrière van de groep. De rockgroep heeft nog niet gereageerd op het verzoek.
Succes
Als één van de meest succesvolle en invloedrijke bands in de rockmuziek verkocht Pink Floyd wereldwijd meer dan 300 miljoen albums. Another brick in the wall (Part two) is één van de vele hits die de psychedelische band scoorde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |