abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140979554
-

[ Bericht 99% gewijzigd door tapirrr op 12-06-2014 03:44:40 ]
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2014 @ 16:35:02 #202
137949 Disana
pi_141017091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 03:37 schreef tapirrr het volgende:
Nieuw bij de discussie op FOK! en dit plaatje zal ongetwijfeld al langs zijn gekomen, maar wat mij opvalt is dat de discussie vaak gaat over wie er eerder was en wie hoeveel doden maakt enz. Mij lijkt die discussie lastig omdat er aan beide kanten leugens worden verspreid (al heb ik, net als iedereen, het idee dat ik het echte van de leugens kan onderscheiden). Wat ik mij wel altijd heb afgevraagd is wat zionisten vinden van de volgende kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.

Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.

De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).
Ja. Je hebt een punt. Maar naar de Rijdende Rechter wordt niet geluisterd. Die wordt zelfs niet erkend door de nemende partij.

En de de facto politieagent laat het afweten en kijkt een andere kant uit. Evenals zijn hulpjes.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141017835
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Charismatisch het volgende:
Goes viral.

IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11 Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een stumpers.
pi_141017904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja. Je hebt een punt. Maar naar de Rijdende Rechter wordt niet geluisterd. Die wordt zelfs niet erkend door de nemende partij.

En de de facto politieagent laat het afweten en kijkt een andere kant uit. Evenals zijn hulpjes.
Het is wel officieel een rechter.
pi_141017983
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:21 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is wel officieel een rechter.
Alleen als de partijen hem erkennen. Net zoals de partijen van het internationale hof.
En Israel, net als de VSvA, erkent het Internationale Hof van oorlogsmisdaden (het heet anders, dat weet ik, maar ik ben even vergeten wat de naam dan is en iedereen weet wel wat ik bedoel) niet. Daardoor is het ook niet gebonden aan de uitspraken van dat hof.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141017994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alleen als de partijen hem erkennen. Net zoals de partijen van het internationale hof.
En Israel, net als de VSvA, erkent het Internationale Hof van oorlogsmisdaden (het heet anders, dat weet ik, maar ik ben even vergeten wat de naam dan is en iedereen weet wel wat ik bedoel) niet. Daardoor is het ook niet gebonden aan de uitspraken van dat hof.
Het is een rechter. Achteraf kun je als partijen niet gaan roepen dat hij dat niet is.
pi_141018038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is een rechter. Achteraf kun je als partijen niet gaan roepen dat hij dat niet is.
Israel is geen partij. En probeert zelfs Palestina te straffen voor pogingen om partij te worden.
pi_141018066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel is geen partij. En probeert zelfs Palestina te straffen voor pogingen om partij te worden.
Israel is inderdaad iets anders. Ik heb het over de rechter hier. Israel doet wat men wil.
pi_141018108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Israel is inderdaad iets anders. Ik heb het over de rechter hier. Israel doet wat men wil.
Dat wel. De rechter heeft besloten dat Israel zijn boekje te buiten gaat.
pi_141018128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat wel. De rechter heeft besloten dat Israel zijn boekje te buiten gaat.
Maar er zijn geen represailles. Dan zegt het niets. Maar we hadden het over de rijdende rechter......
pi_141018185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar er zijn geen represailles. Dan zegt het niets. Maar we hadden het over de rijdende rechter......
Dat is dus het probleem: niemand neemt maatregelen. Zoals bijvoorbeeld het stopzetten van geldstromen.
Terwijl Israel wel het betalen van geld dat het int voor Palestina stopzet. Stel je voor: je int geld dat eigenlijk voor iemand anders is, maar je weigert het uit te betalen aan de rechthebbende.
En je bent jood.
Zou dat een vooroordeel bevestigen? Of zou het gewoon gaan over verduistering, chantage of diefstal?

Welke rechter zou dit goedkeuren?
pi_141018199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem: niemand neemt maatregelen. Zoals bijvoorbeeld het stopzetten van geldstromen.
Terwijl Israel wel het betalen van geld dat het int voor Palestina stopzet. Stel je voor: je int geld dat eigenlijk voor iemand anders is, maar je weigert het uit te betalen aan de rechthebbende.
En je bent jood.
Zou dat een vooroordeel bevestigen? Of zou het gewoon gaan over verduistering, chantage of diefstal?

Welke rechter zou dit goedkeuren?
Ik zou Israel gewoon internationaal keihard aanpakken.
pi_141018552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik zou Israel gewoon internationaal keihard aanpakken.
Ja, ik ook. Maar dan gaat het mekkeren over antisemitisme en dan gaat iedereen weer in zijn schulp kruipen en zich verontschuldigen.

En die zachte heelmeesters maken zeer stinkende wonden.

Gelukkig hebben de heelmeesters daar zelf dan geen last van. })
pi_141018571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar dan gaat het mekkeren over antisemitisme en dan gaat iedereen weer in zijn schulp kruipen en zich verontschuldigen.
Maar het kan wel als men wil. En dat gezeur over de oorlog en holocaust moet nu over zijn.
pi_141018885
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:11 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar het kan wel als men wil. En dat gezeur over de oorlog en holocaust moet nu over zijn.
Nu gaat het over het recht om een ander zijn land in te pikken. En om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te negeren.
pi_141018896
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nu gaat het over het recht om een ander zijn land in te pikken. En om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te negeren.
Ja. Ik word er misselijk van. Ook zeker over het gebrek aan ingrijpen.
pi_141018939
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. Ik word er misselijk van. Ook zeker over het gebrek aan ingrijpen.
Grappig: dan zijn we het eens!

Waar hadden we ook al weer twist over?
pi_141018945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig: dan zijn we het eens!

Waar hadden we ook al weer twist over?
Iets dat je later goed hebt uitgelegd.
pi_141018950
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:40 schreef Globali het volgende:

[..]

Iets dat je later goed hebt uitgelegd.
OK. :* Trusten!
pi_141018962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK. Trusten!
Jij ook. Het wordt weer te laat.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:15:43 #222
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141039118
quote:
Palestinian professor: no regrets over taking students to Auschwitz

Mohammed Dajani resigned amid row highlighting darkest taboos of conflict with Israel and each side's sense of victimhood in Holocaust and Nakba

Mohammed Dajani knew he was on sensitive ground when he took a group of students to visit the site of the Auschwitz concentration camp in Poland in March. But it took the furore that followed to make the Palestinian academic realise that he had entered a political and psychological minefield.

Dajani resigned from his post at Jerusalem's Al-Quds University this week after failing to win the unequivocal support of his employers in a row which highlighted the darkest taboos of the conflict with Israel and each side's enduring sense of victimhood.

The visit to the concentration camp was part of a project to study the Holocaust and teach tolerance and empathy. "It is about understanding the other," Dajani told the Guardian during a conference in the Qatari capital, Doha. "You need to understand the other because reconciliation is the only option we have. And the sooner we do it the better. Empathising with your enemy does not mean you sanction what your enemy is doing to you."

Organised in conjunction with three other universities, one German and two Israeli, the project also arranged for Israeli students to meet Palestinians living in refugee camps.

Dajani faced abuse, intimidation and death threats over the visit. Al-Quds dissociated itself from the project but defended his right to be involved. It insisted he had not been dismissed and supplied him with bodyguards. But in the end it accepted his resignation.

Implacable in the face of the uproar, he rejected accusations that he intended to promote the Zionist narrative of the conflict rather than respecting the primacy of the Nakba ("catastrophe" in Arabic) – the flight, expulsion and dispossession of hundreds of thousands of Palestinians that was the price of Israel's independence in 1948.

"I felt it was important for us Palestinians to learn about this event first because it is historically wrong to deny it and also because it is morally wrong to ignore it," he said. "I felt I should not be a bystander but take a stand. I lived in a culture where the Holocaust was not viewed in depth and was used artificially, linking it to the Nakba. We never learned about its impact, its lessons, why it happened, to whom it happened. It was always in the background as if it was a taboo topic."

Dajani, 66, is from one of Jerusalem's most famous families. In the 1960s he fought with Yasser Arafat's Fatah movement in Lebanon but abandoned the armed struggle to study in the US. In 1993, when Israel and the Palestine Liberation Organisation (PLO) signed the Oslo accord, taking the historic step of recognising each other, Dajani returned home and helped to train Palestinian civil servants.

Later he set up a pioneering Israeli studies programme at Al-Quds. Tackling the Holocaust, he said, grew out of his realisation that Arab attitudes had been distorted by hostility to Zionism and to the state of Israel – the creation of which owed so much to western guilt over the fate of the Jews during the second world war.

Propaganda that conflates antisemitism with opposition to Israel has also played a role. Israel's foreign minister, Abba Eban, famously talked about the country's "Auschwitz borders". Menachem Begin, the prime minister who invaded Lebanon in 1982, described Arafat "cowering in his bunker" in Beirut like Hitler in Berlin.

Wartime collaboration with the Nazis by the Palestinian leader Haj Amin al-Husseini was another factor. Few books on the subject appeared in Arabic. In 1984 Mahmoud Abbas, now the Palestinian president, denied the Holocaust in a doctoral thesis he defended in Moscow.

But attitudes change. This April, Abbas called the Holocaust the "most heinous crime" in modern history. Other Palestinians agree but still oppose Dajani's emphasis.

"The Holocaust was a terrible crime," the PLO official Husam Zomlot commented at the Doha conference. "But the Nazis were responsible for it. The Palestinians had nothing to do with it. The Israelis were responsible for the Nakba."

The 27 students who went to Auschwitz came under pressure before and after the trip. Two dropped out at the last minute.

Dajani said it was profoundly disturbing to be in the place where 1 million people, the vast majority of them Jews, were systematically murdered. When a Palestinian woman who had been jailed in Israel asked him the meaning of the slogan arbeit macht frei (work sets you free) over the camp entrance, she discovered that the SS commander had said that there was only one way out – through the chimneys of the crematoria.

"I told her that that is one way of making a distinction between our Nakba and their Holocaust," Dajani said. "In our Nakba you can negotiate, you can walk out of the prison. In their Holocaust there was no negotiation. There were victims and perpetrators and there was no dialogue or way out except through the chimneys of the crematorium.

"When we Palestinians look at the Holocaust we impose it on our own suffering. We see a Nazi guard tower and we think of the Israeli guard tower or barbed wire. But Jews see the "final solution" and an attempt to annihilate them as a people. One of my students thought Hitler had gathered the Jews in these camps in order to ship them to Palestine! This trip was highly emotional – and a very educational experience."

Misunderstanding played some role in the row. An article in an Israeli newspaper about the Auschwitz trip was mis-translated into Arabic. And the timing was unfortunate – just as the last round of US-brokered peace talks was on the brink of collapse – even though the project had begun long before.

There were angry objections from supporters of the Boycott, Disinvestment and Sanctions (BDS) movement, which rejects any kind of Palestinian "normalisation" with Israel.

Dajani, who founded a movement called Wasatia (Centrism) said he remained committed to a two-state solution to the conflict. "I knew it was a taboo and that it would be negatively received," he said. "But I did not realise how deep and how explosive it was for the Palestinian psyche. It was like walking in a minefield."

On the Israeli side, awareness of the Nakba has grown in recent years thanks to myth-busting historical research and to the work of an organisation called Zochrot, though that does not translate into Jewish support for the return of Palestinian refugees.

Dajani said there was an imbalance of empathy between the two sides. "If I wanted to make a comparison, I would say that the Jews know more about the Palestinians than the Palestinians know about the Jews. Because there is an asymmetry of power it is easier for those with power to show empathy than it is for the occupied, who are powerless. It is harder for the victims to feel sympathy when they are suffering on a daily basis. On their side they don't face the same pressures."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_141043904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 03:37 schreef tapirrr het volgende:
Nieuw bij de discussie op FOK! en dit plaatje zal ongetwijfeld al langs zijn gekomen, maar wat mij opvalt is dat de discussie vaak gaat over wie er eerder was en wie hoeveel doden maakt enz. Mij lijkt die discussie lastig omdat er aan beide kanten leugens worden verspreid (al heb ik, net als iedereen, het idee dat ik het echte van de leugens kan onderscheiden).
Dan ben jij de eerste

quote:
Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.
Als je, zoals je hierboven beschreef goed de situatie in Israël kent dan zal je ook moeten vermelden de dubieuze rol van Engeland destijds.

quote:
Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.
Als je daadwerkelijk weet wat er in Israël afspeelt dan weet je dat het geen grondprobleem is noch religieus. En als je de leugen van de waarheid kan onderscheiden had je zeker dit niet geplaatst :

quote:
De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).
Finkelstein Norman wordt als labiel gezien en men twijfelt over zijn geestelijke gezondheid. Hij is zeer labiel. Vooral zijn uitspraken jegens de staat Israël (die constant veranderen) doet vermoeden dat hij geestelijk niet in orde is. Verder is hij zeer hypocriet.

Hij gebruikt juist de holocaust om zijn doeleinden te rechtvaardigen . Hij is mediageil en heeft ene moment lovende woorden voor de staat Israël en de andere momenten noemt hij het een satanische staat. Van zowel zijn tegenstanders als voorstanders is zijn radicale kontdraaien erg vreemd. In sommige discussies kan hij ineens woest worden en andere keer zit ie te janken.

Dat je hem aanhaalt getuigd dat je absoluut niet neutraal bent in deze zaak.

En we gaan de rollen eens omdraaien : nu ben ik moe met die holocaust. Israël heeft niks maar dan ook niks met de holocaust te maken. De meeste Israëli's (toch wel 30% ) hebben (over)grootouders uit landen zoals Afrika, het Midden Oosten en Azië.

Dus je kan je holocaust kaarten weer terug in je pocket stoppen jongen.
pi_141061013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:24 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dan ben jij de eerste
Dat bedoelde ik sarcastisch.

quote:
Als je, zoals je hierboven beschreef goed de situatie in Israël kent dan zal je ook moeten vermelden de dubieuze rol van Engeland destijds.
Ik ben zeker bekend met deze rol en er zijn zeker fouten gemaakt, niet alleen door Engeland die het mandaat in zekere zin ongewenst in handen kreeg. Nog eerder door de voorloper van de VN die op dat moment het mandaat aan Engeland gaf. Ik heb echter sterk het idee dat voor deze discussie (wiens schuld het in eerste plaats was) er nooit een antwoord gaat komen. Dat deze discussie er is vind ik ook niet geheel onbegrijpelijk. Waar ik mij echter wel aan erger is het feit dat zionisten de acties van Israel van de laatste 10 jaar goedkeuren, terwijl de reactie van Israel de laatste tien jaar buitensporig en totaal uit verhouding is geweest. Hier wijs ik weer op de kaart die ik postte, waar jij (verrassend genoeg) niks over zegt. Wat is jouw mening daarover?

quote:
Als je daadwerkelijk weet wat er in Israël afspeelt dan weet je dat het geen grondprobleem is noch religieus. En als je de leugen van de waarheid kan onderscheiden had je zeker dit niet geplaatst :

[..]
Waarom steeds het denigrerende 'als je daadwerkelijk weet wat er afspeelt'? Is het zo moeilijk om een discussie op niveau te voeren? Ook dat typische 'jij weet het niet maar ik leg het ook niet uit', wat wil je hiermee nu bereiken? Dat ik mijn standpunt aanpas omdat jij zegt dat ik het verkeerd begrepen heb zonder ook maar iets over de, volgens jou, goede verklaring te vermelden?

quote:
Finkelstein Norman wordt als labiel gezien en men twijfelt over zijn geestelijke gezondheid. Hij is zeer labiel. Vooral zijn uitspraken jegens de staat Israël (die constant veranderen) doet vermoeden dat hij geestelijk niet in orde is. Verder is hij zeer hypocriet.

Hij gebruikt juist de holocaust om zijn doeleinden te rechtvaardigen . Hij is mediageil en heeft ene moment lovende woorden voor de staat Israël en de andere momenten noemt hij het een satanische staat. Van zowel zijn tegenstanders als voorstanders is zijn radicale kontdraaien erg vreemd. In sommige discussies kan hij ineens woest worden en andere keer zit ie te janken.

Dat je hem aanhaalt getuigd dat je absoluut niet neutraal bent in deze zaak.

En we gaan de rollen eens omdraaien : nu ben ik moe met die holocaust. Israël heeft niks maar dan ook niks met de holocaust te maken. De meeste Israëli's (toch wel 30% ) hebben (over)grootouders uit landen zoals Afrika, het Midden Oosten en Azië.

Dus je kan je holocaust kaarten weer terug in je pocket stoppen jongen.
Finkelstein Norman wordt inderdaad door zionisten als labiel gezien. Wat gek? Je hebt het zelf nog over neutraliteit ook. Ik was neutraal ja, heb me zonder enige vooroordelen op deze kwestie gericht en ben tot de conclusie gekomen dat de Joden proberen de holocaust te herhalen in Palestina onder toeziend oog van de hele wereld.

Ik dacht trouwens dat holocaust kaarten alleen door zionisten werden gebruikt? Norman Finkelstein heeft het er juist over dat Joden de holocaust kaarten moeten wegstoppen. Mijn mening over dit conflict staat totaal los van de Holocaust, ik weet zelf ook dat het niks te maken heeft met de Holocaust. Ik zeg alleen dat Joden moeten stoppen met de Holocaust als excuus te gebruiken, meer niet.
pi_141061434
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gvd! ^O^
Wat een dappere man!
En wat een openbaringen levert dat op als je durft mee te denken!
Laten we hopen dat niet alle parels door de zwijnen opgevreten worden.
pi_141112218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:48 schreef tapirrr het volgende:

Finkelstein Norman wordt inderdaad door zionisten als labiel gezien. Wat gek? Je hebt het zelf nog over neutraliteit ook. Ik was neutraal ja, heb me zonder enige vooroordelen op deze kwestie gericht en ben tot de conclusie gekomen dat de Joden proberen de holocaust te herhalen in Palestina onder toeziend oog van de hele wereld.

Ik dacht trouwens dat holocaust kaarten alleen door zionisten werden gebruikt? Norman Finkelstein heeft het er juist over dat Joden de holocaust kaarten moeten wegstoppen. Mijn mening over dit conflict staat totaal los van de Holocaust, ik weet zelf ook dat het niks te maken heeft met de Holocaust. Ik zeg alleen dat Joden moeten stoppen met de Holocaust als excuus te gebruiken, meer niet.
Wat je hier dus komt doen is het promoten van Finkelstein zijn boek? Je raadt iedereen aan the holocaust industry te lezen. Dat heb je gepost in je vorige post. Je beseft denk ik wel dat hij flink verdiend aan de holocaust? Je begrijpt dat ik niet graag discussieër met iemand die hem (Finkelstein ) promoot en over de holocaust begint en hem ook nog een "goede" jood noemt. Ja dan kan ik je niet serieus nemen.

In deze hele topic en vele topic reeksen komt de holocaust niet om de hoek. Jij komt binnen met de holocaust kaart. Of trek je nu deze kaart in? Stel he, gewoon een hypothese. Als de shoa niet had plaats gevonden was er geen Judenstaat ontstaan volgens jou?

Nu zeg je dat Finkelstein door zionisten gezien wordt als labiel, terwijl ik toch duidelijk in mijn vorige post dat niet heb gezegd. Bassaal gezegd je noemt mij nu een zionist? Iemand die met Finkelstein niet eens is = een zionist. Is beetje hetzelfde zeggen tegen iemand die tegen de staat Israel is = antisemiet. Toch?

Heb ik nu gelijk? Wat is zionisme? Heb je enig idee hoe dit is ontstaan? En het verloop? En Wikipedia is geen bron.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:48 schreef tapirrr het volgende:

Ik heb echter sterk het idee dat voor deze discussie (wiens schuld het in eerste plaats was) er nooit een antwoord gaat komen. Dat deze discussie er is vind ik ook niet geheel onbegrijpelijk. Waar ik mij echter wel aan erger is het feit dat zionisten de acties van Israel van de laatste 10 jaar goedkeuren, terwijl de reactie van Israel de laatste tien jaar buitensporig en totaal uit verhouding is geweest. Hier wijs ik weer op de kaart die ik postte, waar jij (verrassend genoeg) niks over zegt. Wat is jouw mening daarover?
Je laat mij een plaatje zien en wil dat ik daar iets over zeg. Prima. Het plaatje zegt me helemaal niks... Het had toch makkelijk kunnen zijn dat 'Der Judenstaat' in Kenia was gerealiseerd niet waar? Had je me dan ook een plaatje van Kenia laten zien?

Je zegt "ik was neutraal ja". Is dat ook zo? Hoe kan je neutraal staan als je woorden gebruikt als " good guys and the bad guys" ? Want eerlijk is eerlijk: er bestaat geen kwaad en goed. Dat zijn menselijke begrippen. Zeg maar smaakverschillen. De een vindt het lekker, de ander vies maar het doet niks af van het product zelf.

Neutraliteit staat hier helemaal niet ter discussie want niemand is neutraal in deze kwestie. Elk onderwerp waar je over discussieert is in het voordeel van jouw smaak.

Stel we hebben het nu over de smaak van de tomaten kun je dan aan de hand van jouw belevenis en zintuigen anderen overtuigen dat tomaten smerig zijn? En pas deze methode eens toe op Israël en de gehele wereld?

De oplossing van conflict niet mogelijk ? Kijk in de spiegel , spuit Glassex en maak de spiegelbeeld schoon
  zondag 15 juni 2014 @ 16:18:52 #227
pi_141112673
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:07 schreef Skillsy het volgende:

In deze hele topic en vele topic reeksen komt de holocaust niet om de hoek.
Jawel hoor. Dat de Joden hun holocaust trauma over de rug van de Palestijnen proberen op te lossen.

Maar toen postte jij hier nog niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_141115935
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dat de Joden hun holocaust trauma over de rug van de Palestijnen proberen op te lossen.

Maar toen postte jij hier nog niet.
Wat in feite Finkelstein ook doet.

Blijft vreemd want vele Israëli's noch hun voorvaderen hebben ook maar iets met de holocaust te maken ( noch Europa ) Het Westen heeft een bepaald beeld van Israël die niet realistisch is

De staat Israël is er nou eenmaal. Die kun je niet terugdraaien. Evenals Amerikaanse staat niet. Ik ben geboren in Nederland maar heb geen Nederlandse voorouders. Ik voel me wel Nederlander en blijf gewoon in Nederland en gelukkig heb ik deze recht.

Mensen zouden hun onderbuik gevoelens eens moeten onderdrukken en naar de toekomst gaan kijken. Helaas is de mensheid dom en loopt het achter (daarom herhaald de geschiedenis zich ook steeds)
  zondag 15 juni 2014 @ 19:07:22 #229
pi_141118080
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat in feite Finkelstein ook doet.

Blijft vreemd want vele Israëli's noch hun voorvaderen hebben ook maar iets met de holocaust te maken ( noch Europa ) Het Westen heeft een bepaald beeld van Israël die niet realistisch is

De staat Israël is er nou eenmaal. Die kun je niet terugdraaien. Evenals Amerikaanse staat niet. Ik ben geboren in Nederland maar heb geen Nederlandse voorouders. Ik voel me wel Nederlander en blijf gewoon in Nederland en gelukkig heb ik deze recht.

Mensen zouden hun onderbuik gevoelens eens moeten onderdrukken en naar de toekomst gaan kijken. Helaas is de mensheid dom en loopt het achter (daarom herhaald de geschiedenis zich ook steeds)
Het blijft een feit dat de Israëli's het vredesproces systematisch ondermijnen en de Palestijnen onderdrukken. En bij het minste beetje kritiek de anti-semitisme-kaart trekken. Dan vraag je er zelf om. Dat poets je niet weg door het woord "onderbuikgevoelens" te misbruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Papierversnipperaar op 15-06-2014 19:17:26 ]
pi_141120395
Israel mag anti-semitisme kaart niet trekken maar telkens als Israel iets doet trekt de wereld een lijn met Nazi-Duitsland. Tegenstanders van Israel halen vaker de Tweede wereld-kaart te voorschijn dan andersom.
  zondag 15 juni 2014 @ 19:58:05 #231
pi_141120623
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:54 schreef Djibril het volgende:
Israel mag anti-semitisme kaart niet trekken maar telkens als Israel iets doet trekt de wereld een lijn met Nazi-Duitsland.
Bron?
quote:
Tegenstanders van Israel halen vaker de Tweede wereld-kaart te voorschijn dan andersom.
Daar geloof ik niks van.
pi_141120792
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Daar geloof ik niks van.
Zoek het op, volgens mij hebben ze bij occupy kampen wel internet.
  zondag 15 juni 2014 @ 20:15:34 #233
pi_141121763
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:00 schreef Djibril het volgende:

[..]

Zoek het op, volgens mij hebben ze bij occupy kampen wel internet.
Het hele idee van een Joodse staat is gepushed vanwege de holocaust.
pi_141124988
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:07 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat je hier dus komt doen is het promoten van Finkelstein zijn boek? Je raadt iedereen aan the holocaust industry te lezen. Dat heb je gepost in je vorige post. Je beseft denk ik wel dat hij flink verdiend aan de holocaust? Je begrijpt dat ik niet graag discussieër met iemand die hem (Finkelstein ) promoot en over de holocaust begint en hem ook nog een "goede" jood noemt. Ja dan kan ik je niet serieus nemen.

In deze hele topic en vele topic reeksen komt de holocaust niet om de hoek. Jij komt binnen met de holocaust kaart. Of trek je nu deze kaart in? Stel he, gewoon een hypothese. Als de shoa niet had plaats gevonden was er geen Judenstaat ontstaan volgens jou?

Nu zeg je dat Finkelstein door zionisten gezien wordt als labiel, terwijl ik toch duidelijk in mijn vorige post dat niet heb gezegd. Bassaal gezegd je noemt mij nu een zionist? Iemand die met Finkelstein niet eens is = een zionist. Is beetje hetzelfde zeggen tegen iemand die tegen de staat Israel is = antisemiet. Toch?

Heb ik nu gelijk? Wat is zionisme? Heb je enig idee hoe dit is ontstaan? En het verloop? En Wikipedia is geen bron.
Je doet nog steeds alsof ik de holocaust als argument gebruik, terwijl ik al meerdere keren heb gezegd dat ik het bij deze hele kwestie niet relevant vindt. Ik zeg alleen dat ik Finkelstein's visie een goede visie vind, inclusief het boek (waar hij beargumenteerd dat de Holocaust niks met de kwestie te maken zou moeten hebben en dus ook niet als argument gebruikt kan worden tijdens deze discussie. Aangezien jij blijkbaar niet in staat bent om mijn punt te begrijpen maar op hetzelfde punt het wel met mij eens bent (namelijk dat de Holocaust er niet toe doet) stel ik voor om dat hele punt niet meer ter sprake te laten komen. Het doet alleen af aan de discussie.

quote:
Je laat mij een plaatje zien en wil dat ik daar iets over zeg. Prima. Het plaatje zegt me helemaal niks... Het had toch makkelijk kunnen zijn dat 'Der Judenstaat' in Kenia was gerealiseerd niet waar? Had je me dan ook een plaatje van Kenia laten zien?
Hier volg ik je niet, als de Jodenstaat in Kenia was gerealiseerd en ze hetzelfde hadden gedaan ten opzichte van de Kenianen als tegen de Palestijnen had ik je inderdaad een kaartje laten zien van Kenia. Wat doet dat af van het kaartje op zichzelf? Wat vind je van het feit dat de Joden zo'n 90% van Israel hebben ingenomen? Wat vind je van het feit dat de Palestijnen systematisch in steeds kleiner wordende gebieden omgeven met hekken worden geplaatst? Hoe kan dit plaatje je nou niks zeggen?

quote:
Je zegt "ik was neutraal ja". Is dat ook zo? Hoe kan je neutraal staan als je woorden gebruikt als " good guys and the bad guys" ? Want eerlijk is eerlijk: er bestaat geen kwaad en goed. Dat zijn menselijke begrippen. Zeg maar smaakverschillen. De een vindt het lekker, de ander vies maar het doet niks af van het product zelf.

Neutraliteit staat hier helemaal niet ter discussie want niemand is neutraal in deze kwestie. Elk onderwerp waar je over discussieert is in het voordeel van jouw smaak.

Stel we hebben het nu over de smaak van de tomaten kun je dan aan de hand van jouw belevenis en zintuigen anderen overtuigen dat tomaten smerig zijn? En pas deze methode eens toe op Israël en de gehele wereld?

De oplossing van conflict niet mogelijk ? Kijk in de spiegel , spuit Glassex en maak de spiegelbeeld schoon
Hier begin je de hele discussie te abstraheren waardoor je het uiteindelijke punt wat ik probeer te maken ontwijkt. We kunnen hier wel een hele discussie gaan voeren over de filosofie van het leven, wat goed is en wat niet maar op die manier kunnen we ook de Armeense genocide goedpraten. Ik beperk me even tot wat het Internationaal Recht ziet als goed en fout (want ondanks dat goed en fout in feite niet bestaan, hebben we toch in elk land een rechtssysteem waar rechters dagelijks beslissen wat wel mag en wat niet (in feite wat goed en fout is). Daarnaast kunnen we het toch met elkaar eens zijn dat systematisch uitroeien van een ander volk wel als redelijk fout beschouwd kan worden?
pi_141125150
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het hele idee van een Joodse staat is gepushed vanwege de holocaust.
Als je halve volk uitgemoord wordt is praktisch het enige wat je kan doen vluchten en verenigen.

Tevens is de staat Israel opgericht ondanks de holocaust, niet dankzij.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:10:13 #236
pi_141125304
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:08 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Als je halve volk uitgemoord wordt is praktisch het enige wat je kan doen vluchten en verenigen.

De holocaust is echt wel de reden geweest dat de Israëli's ongestraft de Palestijnen kunnen onderdrukken. Ga maar eens met de ChristenUnie praten. Die steunen Israël nog steeds door dik en dun om de verkeerde redenen.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:17:38 #237
pi_141125805
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:05 schreef tapirrr het volgende:

Daarnaast kunnen we het toch met elkaar eens zijn dat systematisch uitroeien van een ander volk wel als redelijk fout beschouwd kan worden?
Dat ligt er natuurlijk aan om welk volk het gaat :P :o :@ ;)
pi_141126710
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:08 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Vluchten en verenigen, mee eens. Maar ga dan niet precies hetzelfde doen tegenover een ander volk. Je zou toch denken dat ze weten hoe het is om onderdrukt te worden? Israel 50/50 verdelen zou een prima oplossing zijn, maar nee omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is. Zou wel grappig zijn als die Palestijnen dan in een ander land een staat oprichten en vervolgens het volk wat daar woonde systematisch begint uit te roeien, wat voor reacties zou dat oproepen?
pi_141126811
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De holocaust is echt wel de reden geweest dat de Israëli's ongestraft de Palestijnen kunnen onderdrukken. Ga maar eens met de ChristenUnie praten. Die steunen Israël nog steeds door dik en dun om de verkeerde redenen.
Die steunen Israel vanuit christelijke motieven, heeft niets met de holocaust te maken, dat weet jij ook wel. Verder bepaalt de CU niet de politieke koers van Nederland, ook al zou dat zo zijn dan is dat weinig relevant op wereldniveau.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:44:17 #240
pi_141127820
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef jamesdeen het volgende:

heeft niets met de holocaust te maken,
Dat heeft heel veel met de holocaust te maken.
pi_141128087
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:29 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Vluchten en verenigen, mee eens. Maar ga dan niet precies hetzelfde doen tegenover een ander volk. Je zou toch denken dat ze weten hoe het is om onderdrukt te worden? Israel 50/50 verdelen zou een prima oplossing zijn, maar nee omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is. Zou wel grappig zijn als die Palestijnen dan in een ander land een staat oprichten en vervolgens het volk wat daar woonde systematisch begint uit te roeien, wat voor reacties zou dat oproepen?
Want..

-Israel kan je op lijn zetten met nazi-Duitsland;
-Joden als volk hebben exclusieve morele verplichtingen;
-Israel rechtvaardigt zijn stichting en uitbreiding puur op religieuze gronden;
-Israel wil zijn land compleet van Palestijnen zuiveren;
-Israel roeit systematisch Palestijnen uit.

Dat zijn een boel claims kerel.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:48:06 #242
pi_141128112
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef jamesdeen het volgende:

Verder bepaalt de CU niet de politieke koers van Nederland,
quote:
quote:
. Er is volgens de lijsttrekker van de SGP coördinatie nodig tussen de pro-Israël Kamerleden omdat de PVV en CDA flink verlies hebben geleden bij de verkiezingen en het pro-Israël blok in de Tweede Kamer behoorlijk is uitgedund. Ook voert het kabinet Rutte II een minder pro-Israëlisch beleid.
pi_141128329
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik maak hieruit op dat de CU een vinger in de pap wil hebben, maar die niet of amper heeft heeft.
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat heeft heel veel met de holocaust te maken.
Leg eens uit dan.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:57:14 #244
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141128668
Joden in Israël zijn gewoon de nieuwe nazi's.
En door de rest van de wereld wordt dat nog gedoogd ook ;(
Rayen 2½ jaar!
pi_141129014
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:57 schreef TimeJumper het volgende:
Joden in Israël zijn gewoon de nieuwe nazi's.
En door de rest van de wereld wordt dat nog gedoogd ook ;(
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:05:46 #246
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141129204
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.
Nou het ligt er maar aan hoe ze over de Palestijnen denken.
Maar als ze het ermee eens zijn dat die maar moeten vertrekken, uit hun huizen gezet kunnen worden en zo verder,
Dan ja, dan schaar ik ze onder "de nieuwe nazi's"
Rayen 2½ jaar!
pi_141129861
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou het ligt er maar aan hoe ze over de Palestijnen denken.
Maar als ze het ermee eens zijn dat die maar moeten vertrekken, uit hun huizen gezet kunnen worden en zo verder,
Dan ja, dan schaar ik ze onder "de nieuwe nazi's"
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?
  zondag 15 juni 2014 @ 22:13:54 #248
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141129995
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?
Idd dat was al te gemakkelijk.
De joden die tegen de palestijnen zijn, correctie dus :P
Rayen 2½ jaar!
pi_141130318
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:47 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Want..

-Israel kan je op lijn zetten met nazi-Duitsland;
-Joden als volk hebben exclusieve morele verplichtingen;
-Israel rechtvaardigt zijn stichting en uitbreiding puur op religieuze gronden;
-Israel wil zijn land compleet van Palestijnen zuiveren;
-Israel roeit systematisch Palestijnen uit.

Dat zijn een boel claims kerel.
De laatste twee zijn gewoon waarheid, of je het nou wil of niet. Kaartje wat ik gepost heb al gezien?
Daarnaast hebben Joden geen exclusieve morele verplichtingen, ik merkte gewoon op dat ze in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Maar ja, kinderen die in hun jeugd misbruiken gaan dat vaak zelf ook doen bij hun eigen kinderen. Dit lijkt er een beetje op.

Daarnaast vind ik zeker dat je Israel op 1 lijn kan zetten als Nazi-Duitsland. Wat is het verschil volgens jou?
pi_141130837
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:13 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Idd dat was al te gemakkelijk.
De joden die tegen de palestijnen zijn, correctie dus :P
Net zoiets als 'Palestijnen zijn terroristen', wat ik soms ook weleens voorbij zie komen.

Nog steeds een behoorlijk vage en breed te interpreteren correctie, maar goed als jij die term zo wil toepassen dan heb je daar vooral jezelf mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')