abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140979554
-

[ Bericht 99% gewijzigd door tapirrr op 12-06-2014 03:44:40 ]
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2014 @ 16:35:02 #202
137949 Disana
pi_141017091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 03:37 schreef tapirrr het volgende:
Nieuw bij de discussie op FOK! en dit plaatje zal ongetwijfeld al langs zijn gekomen, maar wat mij opvalt is dat de discussie vaak gaat over wie er eerder was en wie hoeveel doden maakt enz. Mij lijkt die discussie lastig omdat er aan beide kanten leugens worden verspreid (al heb ik, net als iedereen, het idee dat ik het echte van de leugens kan onderscheiden). Wat ik mij wel altijd heb afgevraagd is wat zionisten vinden van de volgende kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.

Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.

De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).
Ja. Je hebt een punt. Maar naar de Rijdende Rechter wordt niet geluisterd. Die wordt zelfs niet erkend door de nemende partij.

En de de facto politieagent laat het afweten en kijkt een andere kant uit. Evenals zijn hulpjes.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141017835
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Charismatisch het volgende:
Goes viral.

IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11 Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een stumpers.
pi_141017904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja. Je hebt een punt. Maar naar de Rijdende Rechter wordt niet geluisterd. Die wordt zelfs niet erkend door de nemende partij.

En de de facto politieagent laat het afweten en kijkt een andere kant uit. Evenals zijn hulpjes.
Het is wel officieel een rechter.
pi_141017983
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:21 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is wel officieel een rechter.
Alleen als de partijen hem erkennen. Net zoals de partijen van het internationale hof.
En Israel, net als de VSvA, erkent het Internationale Hof van oorlogsmisdaden (het heet anders, dat weet ik, maar ik ben even vergeten wat de naam dan is en iedereen weet wel wat ik bedoel) niet. Daardoor is het ook niet gebonden aan de uitspraken van dat hof.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141017994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alleen als de partijen hem erkennen. Net zoals de partijen van het internationale hof.
En Israel, net als de VSvA, erkent het Internationale Hof van oorlogsmisdaden (het heet anders, dat weet ik, maar ik ben even vergeten wat de naam dan is en iedereen weet wel wat ik bedoel) niet. Daardoor is het ook niet gebonden aan de uitspraken van dat hof.
Het is een rechter. Achteraf kun je als partijen niet gaan roepen dat hij dat niet is.
pi_141018038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is een rechter. Achteraf kun je als partijen niet gaan roepen dat hij dat niet is.
Israel is geen partij. En probeert zelfs Palestina te straffen voor pogingen om partij te worden.
pi_141018066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel is geen partij. En probeert zelfs Palestina te straffen voor pogingen om partij te worden.
Israel is inderdaad iets anders. Ik heb het over de rechter hier. Israel doet wat men wil.
pi_141018108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Israel is inderdaad iets anders. Ik heb het over de rechter hier. Israel doet wat men wil.
Dat wel. De rechter heeft besloten dat Israel zijn boekje te buiten gaat.
pi_141018128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat wel. De rechter heeft besloten dat Israel zijn boekje te buiten gaat.
Maar er zijn geen represailles. Dan zegt het niets. Maar we hadden het over de rijdende rechter......
pi_141018185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar er zijn geen represailles. Dan zegt het niets. Maar we hadden het over de rijdende rechter......
Dat is dus het probleem: niemand neemt maatregelen. Zoals bijvoorbeeld het stopzetten van geldstromen.
Terwijl Israel wel het betalen van geld dat het int voor Palestina stopzet. Stel je voor: je int geld dat eigenlijk voor iemand anders is, maar je weigert het uit te betalen aan de rechthebbende.
En je bent jood.
Zou dat een vooroordeel bevestigen? Of zou het gewoon gaan over verduistering, chantage of diefstal?

Welke rechter zou dit goedkeuren?
pi_141018199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem: niemand neemt maatregelen. Zoals bijvoorbeeld het stopzetten van geldstromen.
Terwijl Israel wel het betalen van geld dat het int voor Palestina stopzet. Stel je voor: je int geld dat eigenlijk voor iemand anders is, maar je weigert het uit te betalen aan de rechthebbende.
En je bent jood.
Zou dat een vooroordeel bevestigen? Of zou het gewoon gaan over verduistering, chantage of diefstal?

Welke rechter zou dit goedkeuren?
Ik zou Israel gewoon internationaal keihard aanpakken.
pi_141018552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 01:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik zou Israel gewoon internationaal keihard aanpakken.
Ja, ik ook. Maar dan gaat het mekkeren over antisemitisme en dan gaat iedereen weer in zijn schulp kruipen en zich verontschuldigen.

En die zachte heelmeesters maken zeer stinkende wonden.

Gelukkig hebben de heelmeesters daar zelf dan geen last van. })
pi_141018571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar dan gaat het mekkeren over antisemitisme en dan gaat iedereen weer in zijn schulp kruipen en zich verontschuldigen.
Maar het kan wel als men wil. En dat gezeur over de oorlog en holocaust moet nu over zijn.
pi_141018885
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:11 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar het kan wel als men wil. En dat gezeur over de oorlog en holocaust moet nu over zijn.
Nu gaat het over het recht om een ander zijn land in te pikken. En om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te negeren.
pi_141018896
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nu gaat het over het recht om een ander zijn land in te pikken. En om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te negeren.
Ja. Ik word er misselijk van. Ook zeker over het gebrek aan ingrijpen.
pi_141018939
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. Ik word er misselijk van. Ook zeker over het gebrek aan ingrijpen.
Grappig: dan zijn we het eens!

Waar hadden we ook al weer twist over?
pi_141018945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig: dan zijn we het eens!

Waar hadden we ook al weer twist over?
Iets dat je later goed hebt uitgelegd.
pi_141018950
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:40 schreef Globali het volgende:

[..]

Iets dat je later goed hebt uitgelegd.
OK. :* Trusten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')