abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140418972
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:06 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij staat hij eigenlijk te oefenen voor een kopstoot tegen Netanyahu.
Paus is gewoon een jood kijk zijn witte kippa op zijn kop
pi_140454677
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:10 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Paus is gewoon een jood kijk zijn witte kippa op zijn kop
Kan niet: de vorige paus heeft, zeer terecht, gezegd dat het katholieke geloof het enige ware geloof is. (Toen had Octopus Paul Zich nog niet gemanifesteerd, mag ik tot zijn verontschuldiging aanvoeren.) Dus eigenlijk zijn alle joden eigenlijk katholiek!

Overigens zou de spirituele argumentatie achter die petjes heel goed dezelfde kunnen zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:00:50 #163
176916 Karrs
2007-2017
pi_140459817
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.
Echt? :o

Het lijken wel nazi's, niet?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_140463332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.
Dan zijn de Palestijnen allang naar de Filistijnen.

En je mag geheime informatie niet uitlekken :(
pi_140495196
quote:
9s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

Echt? :o

Het lijken wel nazi's, niet?
Welnee.
De verhouding is ongeveer 1 Israeli op 10 Palestijnen.
De nazi's deden het veel beter. Maar ja, die pakten het ook Deutsch-gründlich aan, zoals het een Herrenvolk betaamt.
De rest van de redenering kun je zelf wel maken, denk ik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140587592
:D

De gemeente Eindhoven veegt Israël van de kaart
quote:
Vorige week zijn er bij een schietpartij in Brussel, bij het Joods Museum, vier onschuldige (Joodse) burgers doodgeschoten. De dader is vooralsnog voortvluchtig.

Premier Netanjahoe van Israël stelde dat dergelijke geweldsincidenten worden gestimuleerd door de continue haatcampagne tegen Israël, de enige Joodse staat. Iets wat werd weggehoond door sommige, met name linkse commentatoren: “mogen we dan geen kritiek op Israël hebben”?

Natuurlijk mag dat! Maar van normale, evenwichtige kritiek is allang geen sprake meer.
Vooral in linkse kringen begint het salonfähig te worden om Israël niet langer enkel te bekritiseren, maar om ook het bestaansrecht van dit land ter discussie te stellen of soms zelfs te ontkennen. Israël moet van hen worden opgeheven. Deze vernietigingsdroom doet zich alleen voor bij de Joodse staat, niet bijvoorbeeld bij de 18 officieel christelijke staten of de 26 officieel islamitische staten.

Waartoe dit kan leiden is te zien in de PvdA-gemeente Eindhoven. Daar, in het stadsdeel Woensel, ligt een aantal straten met namen als Nazarethlaan en Tiberiaspad.
Allemaal steden die, zo leert de Grote Bosatlas, in het noorden van Israël liggen, in internationaal onomstreden gebied.

De gemeente Eindhoven heeft onder de naambordjes bij deze straten echter het onderschrift ‘stad in Palestina’ laten plaatsen. Wat wil de Gemeente Eindhoven hiermee zeggen? Dat Tiberias, waar overwegend Joden wonen, eigenlijk door de radicaal-islamitische terreurorganisatie Hamas zou moeten worden bestuurd?
Hamas, die in zijn grondwet heeft staan dat alle Joden de zee in gedreven moeten worden, zodat ‘Palestina’ een puur islamitisch land wordt?

De gemeente Eindhoven liegt en bedrijft zo politiek. Politiek met een hele rare smaak. Het zou de gemeente Eindhoven daarom sieren als zij het onderschrift op de naambordjes bij straatnamen als Tiberiaspad zou verwijderen, of zou voorzien van ‘Stad in Israël’.

Zodat deze gemeente niet langer meedoet met de delegitimatie van Israël en de Joden, met alle gevolgen vandien.
http://likud.nl/2014/05/d(...)israel-van-de-kaart/
Kamervragen
Update 30 mei: de Groep Bontes / Van Klaveren heeft Kamervragen gesteld:

quote:
• Kunt u aangeven in hoeverre het klopt dat de gemeente Eindhoven straatnamen heeft waarop steden die in onomstreden gebieden van de staat Israël liggen worden aangeduid als steden die in Palestina zouden liggen?

• Kunt u aangeven waarom de gemeente Eindhoven suggereert dat bijvoorbeeld Tiberias geen onderdeel uitmaakt van de bevriende staat Israël?

• Deelt u de visie van onze fractie dat de gemeente Eindhoven mee lijkt te gaan te gaan in het groeiende anti-Israëlsentiment?

• Bent u, in navolging van onze fractie, van mening dat het – helemaal in deze tijd van toenemend antisemitisme – belangrijk is dat de feiten met betrekking tot de staat Israël juist worden weergegeven en niet bewust worden verdraaid?

• Bent u bereid de gemeente Eindhoven te verzoeken de straatnaamborden zo te wijzigen dat, overeenkomstig de waarheid, onder straatnamen als Tiberiaspad gewoon vermeld wordt dat het hier gaat om een stad in de staat Israël? Zo nee, waarom niet?
http://likud.nl/2014/05/d(...)israel-van-de-kaart/
_O- _O-
Likoed Nederland :')
Likoed :N
pi_140603680
Hahah hier Tilburg hebben we een wijk genaamd Jeruzalem
pi_140603868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welnee.
De verhouding is ongeveer 1 Israeli op 10 Palestijnen.
De nazi's deden het veel beter. Maar ja, die pakten het ook Deutsch-gründlich aan, zoals het een Herrenvolk betaamt.
De rest van de redenering kun je zelf wel maken, denk ik.
Palestijnen bestaan niet. De naam niet. Sowieso is de hele naam Palestina een beetje vreemd. Het is inderdaad ergens vanaf geleid van een bekende naam uit de oudheid maar deze kwamen uit het noord westen ( Griekenland). En deze huidige Palestijnen niet afkomstig van dit volk. Het Palestijnse volk is een gemixt volkje. Net als de Israëli's

Als je zegt dat de Palestijnen van de dit volk afstammen is hetzelfde zeggen dat de Hongaren afstammen van Atilla.
  zondag 1 juni 2014 @ 18:58:32 #169
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140603936
Noem het gewoon de Levant, klaar.
Say what?
pi_140609378
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Palestijnen bestaan niet. De naam niet. Sowieso is de hele naam Palestina een beetje vreemd. Het is inderdaad ergens vanaf geleid van een bekende naam uit de oudheid maar deze kwamen uit het noord westen ( Griekenland). En deze huidige Palestijnen niet afkomstig van dit volk. Het Palestijnse volk is een gemixt volkje. Net als de Israëli's

Als je zegt dat de Palestijnen van de dit volk afstammen is hetzelfde zeggen dat de Hongaren afstammen van Atilla.
Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen. In moderne context verwijst 'Palestijnen' gewoon naar personen die reeds aantal tientallen jaren voordat Israel werd gesticht (Joden uitgesloten, dus praktisch alleen maar Arabieren) in de regio Palestina woonden. Palestina is dan weer een verwijzing naar het historische volk Filistijnen, maar dat is niet relevant voor de term die nu gebruikt wordt.
pi_140611328
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen. In moderne context verwijst 'Palestijnen' gewoon naar personen die reeds aantal tientallen jaren voordat Israel werd gesticht (Joden uitgesloten, dus praktisch alleen maar Arabieren) in de regio Palestina woonden. Palestina is dan weer een verwijzing naar het historische volk Filistijnen, maar dat is niet relevant voor de term die nu gebruikt wordt.
Arafat
pi_140611746
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Arafat
:? :?
pi_140612538
Arafat? Laten we het over sjeik Yassin hebben die een voltreffer krijg . Weg rolstoel plus Yassin. *O* *O* *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_140627135
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:54 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

:? :?
Arafat omdat : "mijn Filistijnse volk"
pi_140627212
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen.
Arafat dacht daar dus anders over. En een groot deel van de Palestijnen eveneens.
pi_140646100
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:08 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Arafat omdat : "mijn Filistijnse volk"
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:10 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Arafat dacht daar dus anders over. En een groot deel van de Palestijnen eveneens.
Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.
pi_140646974
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:00 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[..]

Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.
pi_140647283
quote:

[..]

[..]

Klopt
pi_140656705
quote:

[..]

[..]

De P komt niet voor in het Arabisch, alleen in het Farsi. Daarom heeft het farsi-schrift ook een extra letter voor de P.

De discussie over het bestaan van Palestijnen is een non-discussie. Palestijnen zijn de inwoners van Palestina. Vroegâh waren dat moslims, christenen en joden. Gewoon, zoals er op de Veluwe ook katholieken, protestanten en atheïsten wonen.
De joden zijn in de joodse staat Israel gaan wonen of rekenen zichzelf tot die staat, en zijn dus Palestijn-af. Zodat de huidige Palestijnen alleen nog moslims en christenen zijn (en agnosten/atheïsten, misschien).
Op oude kaarten staat gewoon Palestina in diverse vertalingen. Op de munten van voor WO II staat in het Arabisch Filistin. Zoals ik zei: het Arabisch kent de P niet.
pi_140661005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De P komt niet voor in het Arabisch, alleen in het Farsi. Daarom heeft het farsi-schrift ook een extra letter voor de P.

De discussie over het bestaan van Palestijnen is een non-discussie. Palestijnen zijn de inwoners van Palestina.
Aha zo'n beetje als de inwoners van Slovakia zich Slovaken noemen.

quote:
De joden zijn in de joodse staat Israel gaan wonen of rekenen zichzelf tot die staat
Aha dus dit geldt precies hetzelfde voor de Palestijnen dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')