abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139997650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dan mag je blijven :D
pi_140010855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dan mag je blijven :D
*O* *O* *O* Sammy *O* *O* *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_140114981
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:06 schreef Skillsy het volgende:

[..]

_O_
Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.
Ik denk dat ik me hier maar eens een illegale nederzetting maak.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140115180
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:42 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

*O* *O* *O* Sammy *O* *O* *O*
Hai, kennen wij elkaar? :@
pi_140115209
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee joh Kees, van mij mag je blijven. Vree op aarde enzo.
pi_140115511
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:41 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee joh Kees, van mij mag je blijven. Vree op aarde enzo.
Gelukkig. Anders zou ik om vredeswil gedwongen zijn om de rechtmatige bewoners van dit topic te verjagen, af te grendelen en hen de aanvoer van voedsel en noodzakelijke medicijnen te onthouden. Alles in het kader van een proces van vrede en veiligheid, natuurlijk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140115755
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

:P
pi_140115798
Ik ben ook geen jood Kees
pi_140116352
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:54 schreef Skillsy het volgende:
Ik ben ook geen jood Kees
Dat maakt mij niks uit.
Het maakt mij echt niks uit wat iemands herkomst is, zolang hij of zij zich maar fatsoenlijk gedraagt.

Dat laatste is wel een probleem: wat voor de een fatsoenlijk is, kan voor de ander onfatsoenlijk zijn. Bekend voorbeeld: al dan niet boeren na een smakelijke maaltijd. Al dan niet een hand geven aan mensen van het andere geslacht.
Maar die verschillen kunnen na enige uitleg opgehelderd worden.

Stelen van woningen, grond en land wordt in het westen en grotendeels ook in het Midden-Oosten als onfatsoenlijk gezien. Doodschieten van mensen wordt algemeen onaanvaardbaar geacht.
En sinds de oprichting van de VN wordt het mishandelen van mensen in bezette gebieden als fout gezien.

Smoesjes zijn natuurlijk snel verzonnen, maar zelfs een conciërge van een middelbare school kan die doorzien.
pi_140116542
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat maakt mij niks uit.
Het maakt mij echt niks uit wat iemands herkomst is, zolang hij of zij zich maar fatsoenlijk gedraagt.

Dat laatste is wel een probleem: wat voor de een fatsoenlijk is, kan voor de ander onfatsoenlijk zijn. Bekend voorbeeld: al dan niet boeren na een smakelijke maaltijd. Al dan niet een hand geven aan mensen van het andere geslacht.
Maar die verschillen kunnen na enige uitleg opgehelderd worden.

Stelen van woningen, grond en land wordt in het westen en grotendeels ook in het Midden-Oosten als onfatsoenlijk gezien. Doodschieten van mensen wordt algemeen onaanvaardbaar geacht.
En sinds de oprichting van de VN wordt het mishandelen van mensen in bezette gebieden als fout gezien.

Smoesjes zijn natuurlijk snel verzonnen, maar zelfs een conciërge van een middelbare school kan die doorzien.
Ja.je.hebt.gelijk
pi_140116584
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:12 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja.je.hebt.gelijk
Uiteraard. _O- _O- _O- _O-
pi_140125913
Een jood zijn is een hele opgave. Dan ben je alleen maar aan het geven. En dat is moeilijk voor mensen. Om een niet-jood (goy) te zijn kost ons al moeite. Laat staan een jood (Goy kadosh)
pi_140156377
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:32 schreef Skillsy het volgende:
Een jood zijn is een hele opgave. Dan ben je alleen maar aan het geven. En dat is moeilijk voor mensen. Om een niet-jood (goy) te zijn kost ons al moeite. Laat staan een jood (Goy kadosh)
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
Het afnemen van een vestigingsplaats is eigenlijk het geven van vrijheid?
En het afgrendelen van Gaza door de joodse staat Israel is eigenlijk het geven aan de Gazanen van .......?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 04:10:19 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140157500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
En het afgrendelen van Gaza door de joodse staat Israel is eigenlijk het geven aan de Gazanen van .......?
... knusheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 20 mei 2014 @ 07:01:23 #116
176916 Karrs
2007-2017
pi_140157779
quote:

[..]

... hun eigen stukje land.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_140159078
quote:

[..]

Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen.
De staat Israel heeft dezelfde naam als Israel in de Bijbel. Er zit verschil tussen deze

quote:
Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
Nee, het zionisme wat we nu zien is een (politieke) beweging die terug keer wil naar Zion( Israel). Alleen is het terugkeer naar "Israel" niks anders dan vanuit de het egoisme naar het Licht. Deze verlangen wordt in de Bijbel ook wel "Israel" genoemd (direct verlangen naar de Schepper). Alleen Israel kan geven , de rest van de wereld niet. Zionisme is eigenlijk een heel mooi iets

Let op: de Bijbel( Tanakh OT EN NT)spreekt over een andere wereld niet het aardse. Daarom is de Torah (OT) voor Israel en niet voor de rest van de wereld. Snap je?

Wat je nu ziet : de "staat Israel" ( in deze wereld met dezelfde naam) en "Israel" in de Torah /Bijbel. Deze twee zijn niet hetzelfde
pi_140187978
Beelden van doodschieten Palestijnse jongens

Een mensenrechtenorganisatie heeft beelden vrijgegeven waarop is te zien hoe twee Palestijnse jongens worden gedood. Volgens Defence for Children International zijn de tieners vorige week donderdag onrechtmatig neergeschoten door Israëlische veiligheidsdiensten.

© reuters.
Palestijnse demonstranten gooien stenen naar Israëlische soldaten.
Dat gebeurde tijdens protesten waarbij met stenen werd gegooid bij een gevangenis in Beitunia op de bezette Westelijke Jordaanoever, waar Palestijnen zonder proces vastzitten. 'De beelden tonen het onrechtmatig doden van de kinderen, terwijl ze geen onmiddellijke bedreiging vormden', aldus Rifat Kassis van Defence for Children International.

De jongens, Nadeem Siam Nawara (17) en Mohammad Mahmoud Odeh (16), deden mee aan de protesten voor al-Nakba (de catastrofe), de vlucht van de Palestijnen uit Israël in 1948 die ieder jaar op 15 mei wordt herdacht.

Volgens Kassis gaat het mogelijk om oorlogsmisdaden. 'De Israëlische autoriteiten moeten dit serieus, onpartijdig en grondig onderzoeken en de daders verantwoordelijk stellen voor hun misdaden

http://www.volkskrant.nl/(...)tijnse-jongens.dhtml
pi_140190362
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef heisenberg- het volgende:

Een mensenrechtenorganisatie heeft beelden vrijgegeven waarop is te zien hoe twee Palestijnse jongens worden gedood. Volgens Defence for Children International zijn de tieners vorige week donderdag onrechtmatig neergeschoten door Israëlische veiligheidsdiensten
Ik vind het nogal een merkwaardig onduidelijk filmpje. Waarom laten ze een beveiligingsbeelden zien terwijl er journalisten erbij waren??Waarom staan er uberhaubt journalisten? En die zijn er als de kippen bij en doen niks?

Nee niet overtuigend. En al helemaal niet als ik hoor dat deze jongen in de borst was geschoten maar foto's laten een ander beeld zien. http://tinyurl.com/oex5zv6
pi_140190524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een merkwaardig onduidelijk filmpje. Waarom laten ze een beveiligingsbeelden zien terwijl er journalisten erbij waren??Waarom staan er uberhaubt journalisten? En die zijn er als de kippen bij en doen niks?

Nee niet overtuigend. En al helemaal niet als ik hoor dat deze jongen in de borst was geschoten maar foto's laten een ander beeld zien. http://tinyurl.com/oex5zv6
Tuurlijk man het klopt niet.

-

FREE PALASTINA!
ZIONISTEN TERUG NAAR EUROPA

[ Bericht 8% gewijzigd door Specularium op 21-05-2014 00:04:59 (Niet doen) ]
pi_140190710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:50 schreef heisenberg- het volgende:

[..]

Tuurlijk man het klopt niet.

-

FREE PALASTINA!
ZIONISTEN TERUG NAAR EUROPA
En terug naar EUROPA?

OEZBEKISTAN bedoel je. De meeste Joden komen niet uit EUROPA zotteke.

Ga naar bed joh.

[ Bericht 5% gewijzigd door Specularium op 21-05-2014 00:05:39 ]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:56:31 #123
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_140190776
Hap hap.
pi_140190777
Waarom stopt Israël niet gewoon met hun bezettingen?
pi_140191019
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Het beloofde land bullshit..

En de wereld kijkt toe en steunt de zionistische beesten .
pi_140191090
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:02 schreef heisenberg- het volgende:

[..]

Het beloofde land bullshit..

En de wereld kijkt toe en steunt de zionistische beesten .
Ja dat laatste is gewoon diplomatiek...

Irrelevant.
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:05:36 #127
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140191151
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Lebensraum.
Anti-Turkije
pi_140191326
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Lebensraum.
:')
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:11:31 #129
421524 SadPanda
pi_140191378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is wel de waarheid.
Anti-Turkije
pi_140191451
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Is wel de waarheid.
Misschien, maar het verklaart niet waarom ze er niet mee stoppen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:20:11 #131
421524 SadPanda
pi_140191686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat meer lebensraum beter is? Waarom zouden ze wel stoppen is de vraag.
Anti-Turkije
pi_140191811
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

... hun eigen stukje land.
Als dat zo is, dan is Gaza autonoom en heeft Israel geen enkel recht om de kust van Gaza, de haven, de luchthaven, de tunnels tussen Egypte en Gaza af te grendelen.
Evenmin als Nederland recht heeft om de kust van België te blokkeren. Over Antwerpen kunnen we twisten.
pi_140191975
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat meer lebensraum beter is? Waarom zouden ze wel stoppen is de vraag.
-
Je vind landjepik normaal?

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 21-05-2014 00:34:12 ]
pi_140192135
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:58 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De staat Israel heeft dezelfde naam als Israel in de Bijbel. Er zit verschil tussen deze

[..]

Nee, het zionisme wat we nu zien is een (politieke) beweging die terug keer wil naar Zion( Israel). Alleen is het terugkeer naar "Israel" niks anders dan vanuit de het egoisme naar het Licht. Deze verlangen wordt in de Bijbel ook wel "Israel" genoemd (direct verlangen naar de Schepper). Alleen Israel kan geven , de rest van de wereld niet. Zionisme is eigenlijk een heel mooi iets

Let op: de Bijbel( Tanakh OT EN NT)spreekt over een andere wereld niet het aardse. Daarom is de Torah (OT) voor Israel en niet voor de rest van de wereld. Snap je?

Wat je nu ziet : de "staat Israel" ( in deze wereld met dezelfde naam) en "Israel" in de Torah /Bijbel. Deze twee zijn niet hetzelfde
Ik weet dat je dat vindt en kan er zelfs wel deels in meegaan.
Daarom gebruikte ik ook de term de staat Israel, die niet geeft maar neemt.
Overigens is het niet alleen Israel die/dat kan geven, maar ook de Boeddha. Van hem wordt gezegd dat hij niet het Nirwana wilde binnengaan voor alle mensen dat ook konden.
Maar goed, dan dwalen we wel erg af, vrees ik.

In deze serie topics gaat het om de (wan)daden van de staat Israel en de Palestijnen.
pi_140192255
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We want peace, piece by piece!
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:42:41 #136
421524 SadPanda
pi_140192335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:28 schreef heisenberg- het volgende:

[..]

-
Je vind landjepik normaal?
Ik redeneer vanuit het standpunt van Israël, theunderdog vroeg waarom ze de bezetting niet stoppen.
Anti-Turkije
pi_140192598
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik redeneer vanuit het standpunt van Israël, theunderdog vroeg waarom ze de bezetting niet stoppen.
Wat is dan het standpunt van de staat Israel, volgens jou?
pi_140192784
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nu jou standpunt, ben je voor landjepik en misdaden tegen het Palestijns volk.?
  woensdag 21 mei 2014 @ 01:20:55 #139
421524 SadPanda
pi_140193013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is dan het standpunt van de staat Israel, volgens jou?
Zoveel mogelijk lebensraum want niemand stopt ze.
Anti-Turkije
  woensdag 21 mei 2014 @ 01:22:04 #140
421524 SadPanda
pi_140193027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:06 schreef heisenberg- het volgende:

[..]

Nee, Israël :r
Anti-Turkije
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:18:12 #141
176916 Karrs
2007-2017
pi_140205871
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:06 schreef heisenberg- het volgende:

[..]

En nu de 'jou-e'. Ben je voor haat en misdaden tegen het Israëlisch volk?
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:22:36 #142
176916 Karrs
2007-2017
pi_140206009
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef heisenberg- het volgende:

Een mensenrechtenorganisatie heeft beelden vrijgegeven waarop is te zien hoe twee Palestijnse jongens worden gedood. Volgens Defence for Children International zijn de tieners vorige week donderdag onrechtmatig neergeschoten door Israëlische veiligheidsdiensten.

© reuters.
Palestijnse demonstranten gooien stenen naar Israëlische soldaten.
Dat gebeurde tijdens protesten waarbij met stenen werd gegooid bij een gevangenis in Beitunia op de bezette Westelijke Jordaanoever, waar Palestijnen zonder proces vastzitten. 'De beelden tonen het onrechtmatig doden van de kinderen, terwijl ze geen onmiddellijke bedreiging vormden', aldus Rifat Kassis van Defence for Children International.

De jongens, Nadeem Siam Nawara (17) en Mohammad Mahmoud Odeh (16), deden mee aan de protesten voor al-Nakba (de catastrofe), de vlucht van de Palestijnen uit Israël in 1948 die ieder jaar op 15 mei wordt herdacht.

Volgens Kassis gaat het mogelijk om oorlogsmisdaden. 'De Israëlische autoriteiten moeten dit serieus, onpartijdig en grondig onderzoeken en de daders verantwoordelijk stellen voor hun misdaden

http://www.volkskrant.nl/(...)tijnse-jongens.dhtml
Israël kennende gebeurt dat ook, als er inderdaad een oorlogsmisdaad (of in ieder geval, een moord) is gepleegd, wat hier wordt gesuggereerd.

Maar over dat laatste bewaar ik voorlopig nog even wat scepsis. Het is namelijk bepaald niet 'des Israëls" om mensen zomaar dood te schieten, wat de haatzaaiers in (en buiten) dit topic ook lopen te schreeuwen.

En als dit weer in scène blijkt te zijn gezet door Pallywood, dat ze dan verzuipen in een vijf meter hoge strontberg.
pi_140206069
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, Israël :r
Gast :')
pi_140211015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:

Ik weet dat je dat vindt en kan er zelfs wel deels in meegaan.
Daarom gebruikte ik ook de term de staat Israel, die niet geeft maar neemt.
Overigens is het niet alleen Israel die/dat kan geven, maar ook de Boeddha. Van hem wordt gezegd dat hij niet het Nirwana wilde binnengaan voor alle mensen dat ook konden.
Maar goed, dan dwalen we wel erg af, vrees ik.

In deze serie topics gaat het om de (wan)daden van de staat Israel en de Palestijnen.
Ja het is hetzelfde , allemaal uit hetzelfde zaadje.

Ik ben niet bekent (of is het met een d?) met Nirvana. Alleen van het liedje El bosco

Moshe (Mozes) mocht eretz Yisrael ( ''land" Israël) niet binnen maar het "volk" wel :)
Maar inderdaad hoort niet thuis in dit topic. Alleen is het natuurlijk verwarrend de term eretz Yisrael ( "land" Israël) want deze is spiritueel in de Torah terwijl er ook in deze wereld een land bestaat die zo genoemd wordt namelijk : de staat Israël. De naam Israël = Isra El.

We zullen dat persoonlijk bespreken.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 03:50:51 #145
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_140303753
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 04:27:38 #146
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_140303952
Waarom is de moslim populatie in Tel Aviv maar 1% terwijl het in Israël 15-16% is?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 09:05:11 #147
176916 Karrs
2007-2017
pi_140305410
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 04:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom is de moslim populatie in Tel Aviv maar 1% terwijl het in Israël 15-16% is?
Omdat ze weten dat Tel Aviv de eerste stad is die genuked gaat worden als Iran z'n bom af heeft?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 09:05:29 #148
421524 SadPanda
pi_140305413
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:05 schreef Karrs het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat Tel Aviv de eerste stad is die genuked gaat worden als Iran z'n bom af heeft?
Anti-Turkije
pi_140305928
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 04:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Omdat het een gay stad is. Arab mensen houden niet van gay's
  zaterdag 24 mei 2014 @ 09:53:32 #150
176916 Karrs
2007-2017
pi_140305986
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:49 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat antwoord is nog slechter dan de mijne :')
pi_140306073
Even serieus. Het heeft te maken dat Tel Aviv is gesticht door Joden zelf. Het was daarvoor namelijk een zandbak een leeg woest terrein waar niemand woonden. En het is nu een moderne bruisende (westelijke) stad. Er emigreren veel Joden naar Tel Aviv. Hetzelfde dat er veel Russen naar Moskou gaan. Zo simpel is dat. Van een zandbak naar 1 van de moderne steden ter wereld.

Het is totaal niet vreemd zeker niet als je de populatie ziet en waar het allemaal centraliseerd. Over 20 jaar is Israel enorm drukbevolkt. Dat wordt nog een probleem hehe
pi_140329973
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:49 schreef Skillsy het volgende:

[..]

hahaha Rofl. Kom niet meer bij.
  zondag 25 mei 2014 @ 11:10:43 #153
176916 Karrs
2007-2017
pi_140338702

Ik neem aan dat de schietpartij nu wel zal worden misbruikt door Israël en de Joodse gemeenschap voor propagandadoeleinden?
pi_140339653
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:10 schreef Karrs het volgende:
[ afbeelding ]

Ik neem aan dat de schietpartij nu wel zal worden misbruikt door Israël en de Joodse gemeenschap voor propagandadoeleinden?
De media maakt veel kapot.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:59:25 #155
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_140371484
quote:
Grappig: de paus met zijn hoofd bonkend tegen de Scheidingsmuur.
Heeft hij ook een briefje in een spleet gestopt?

Vaag bericht, ik ben benieuwd.
pi_140390081
quote:
Leuke foto van de pope bij de veiligheidsmuur. Hij heeft een lekker gezond kleurtje. :9
pi_140408236
Volgens mij staat hij eigenlijk te oefenen voor een kopstoot tegen Netanyahu.
pi_140408876
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:06 schreef Kees22 het volgende:
Lekker doorgaan met headbangen dan tegen de veiligheidsmuur. Is stevig beton dus kan tegen een stootje |:( |:(
pi_140409060
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:10 schreef Karrs het volgende:
[ afbeelding ]

Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.
pi_140418972
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:06 schreef Kees22 het volgende:
Paus is gewoon een jood kijk zijn witte kippa op zijn kop
pi_140454677
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:10 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Paus is gewoon een jood kijk zijn witte kippa op zijn kop
Kan niet: de vorige paus heeft, zeer terecht, gezegd dat het katholieke geloof het enige ware geloof is. (Toen had Octopus Paul Zich nog niet gemanifesteerd, mag ik tot zijn verontschuldiging aanvoeren.) Dus eigenlijk zijn alle joden eigenlijk katholiek!

Overigens zou de spirituele argumentatie achter die petjes heel goed dezelfde kunnen zijn.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:00:50 #163
176916 Karrs
2007-2017
pi_140459817
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Natuurlijk, zoals altijd. Voor elke jood die is vermoord knallen ze tientallen palestijnen af.
Echt? :o

Het lijken wel nazi's, niet?
pi_140463332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dan zijn de Palestijnen allang naar de Filistijnen.

En je mag geheime informatie niet uitlekken :(
pi_140495196
quote:
9s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

Echt? :o

Het lijken wel nazi's, niet?
Welnee.
De verhouding is ongeveer 1 Israeli op 10 Palestijnen.
De nazi's deden het veel beter. Maar ja, die pakten het ook Deutsch-gründlich aan, zoals het een Herrenvolk betaamt.
De rest van de redenering kun je zelf wel maken, denk ik.
pi_140587592
:D

De gemeente Eindhoven veegt Israël van de kaart
quote:
Vorige week zijn er bij een schietpartij in Brussel, bij het Joods Museum, vier onschuldige (Joodse) burgers doodgeschoten. De dader is vooralsnog voortvluchtig.

Premier Netanjahoe van Israël stelde dat dergelijke geweldsincidenten worden gestimuleerd door de continue haatcampagne tegen Israël, de enige Joodse staat. Iets wat werd weggehoond door sommige, met name linkse commentatoren: “mogen we dan geen kritiek op Israël hebben”?

Natuurlijk mag dat! Maar van normale, evenwichtige kritiek is allang geen sprake meer.
Vooral in linkse kringen begint het salonfähig te worden om Israël niet langer enkel te bekritiseren, maar om ook het bestaansrecht van dit land ter discussie te stellen of soms zelfs te ontkennen. Israël moet van hen worden opgeheven. Deze vernietigingsdroom doet zich alleen voor bij de Joodse staat, niet bijvoorbeeld bij de 18 officieel christelijke staten of de 26 officieel islamitische staten.

Waartoe dit kan leiden is te zien in de PvdA-gemeente Eindhoven. Daar, in het stadsdeel Woensel, ligt een aantal straten met namen als Nazarethlaan en Tiberiaspad.
Allemaal steden die, zo leert de Grote Bosatlas, in het noorden van Israël liggen, in internationaal onomstreden gebied.

De gemeente Eindhoven heeft onder de naambordjes bij deze straten echter het onderschrift ‘stad in Palestina’ laten plaatsen. Wat wil de Gemeente Eindhoven hiermee zeggen? Dat Tiberias, waar overwegend Joden wonen, eigenlijk door de radicaal-islamitische terreurorganisatie Hamas zou moeten worden bestuurd?
Hamas, die in zijn grondwet heeft staan dat alle Joden de zee in gedreven moeten worden, zodat ‘Palestina’ een puur islamitisch land wordt?

De gemeente Eindhoven liegt en bedrijft zo politiek. Politiek met een hele rare smaak. Het zou de gemeente Eindhoven daarom sieren als zij het onderschrift op de naambordjes bij straatnamen als Tiberiaspad zou verwijderen, of zou voorzien van ‘Stad in Israël’.

Zodat deze gemeente niet langer meedoet met de delegitimatie van Israël en de Joden, met alle gevolgen vandien.
http://likud.nl/2014/05/d(...)israel-van-de-kaart/
Kamervragen
Update 30 mei: de Groep Bontes / Van Klaveren heeft Kamervragen gesteld:

quote:
• Kunt u aangeven in hoeverre het klopt dat de gemeente Eindhoven straatnamen heeft waarop steden die in onomstreden gebieden van de staat Israël liggen worden aangeduid als steden die in Palestina zouden liggen?

• Kunt u aangeven waarom de gemeente Eindhoven suggereert dat bijvoorbeeld Tiberias geen onderdeel uitmaakt van de bevriende staat Israël?

• Deelt u de visie van onze fractie dat de gemeente Eindhoven mee lijkt te gaan te gaan in het groeiende anti-Israëlsentiment?

• Bent u, in navolging van onze fractie, van mening dat het – helemaal in deze tijd van toenemend antisemitisme – belangrijk is dat de feiten met betrekking tot de staat Israël juist worden weergegeven en niet bewust worden verdraaid?

• Bent u bereid de gemeente Eindhoven te verzoeken de straatnaamborden zo te wijzigen dat, overeenkomstig de waarheid, onder straatnamen als Tiberiaspad gewoon vermeld wordt dat het hier gaat om een stad in de staat Israël? Zo nee, waarom niet?
http://likud.nl/2014/05/d(...)israel-van-de-kaart/
_O- _O-
Likoed Nederland :')
Likoed :N
pi_140603680
Hahah hier Tilburg hebben we een wijk genaamd Jeruzalem
pi_140603868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welnee.
De verhouding is ongeveer 1 Israeli op 10 Palestijnen.
De nazi's deden het veel beter. Maar ja, die pakten het ook Deutsch-gründlich aan, zoals het een Herrenvolk betaamt.
De rest van de redenering kun je zelf wel maken, denk ik.
Palestijnen bestaan niet. De naam niet. Sowieso is de hele naam Palestina een beetje vreemd. Het is inderdaad ergens vanaf geleid van een bekende naam uit de oudheid maar deze kwamen uit het noord westen ( Griekenland). En deze huidige Palestijnen niet afkomstig van dit volk. Het Palestijnse volk is een gemixt volkje. Net als de Israëli's

Als je zegt dat de Palestijnen van de dit volk afstammen is hetzelfde zeggen dat de Hongaren afstammen van Atilla.
  zondag 1 juni 2014 @ 18:58:32 #169
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140603936
Noem het gewoon de Levant, klaar.
Say what?
pi_140609378
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Palestijnen bestaan niet. De naam niet. Sowieso is de hele naam Palestina een beetje vreemd. Het is inderdaad ergens vanaf geleid van een bekende naam uit de oudheid maar deze kwamen uit het noord westen ( Griekenland). En deze huidige Palestijnen niet afkomstig van dit volk. Het Palestijnse volk is een gemixt volkje. Net als de Israëli's

Als je zegt dat de Palestijnen van de dit volk afstammen is hetzelfde zeggen dat de Hongaren afstammen van Atilla.
Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen. In moderne context verwijst 'Palestijnen' gewoon naar personen die reeds aantal tientallen jaren voordat Israel werd gesticht (Joden uitgesloten, dus praktisch alleen maar Arabieren) in de regio Palestina woonden. Palestina is dan weer een verwijzing naar het historische volk Filistijnen, maar dat is niet relevant voor de term die nu gebruikt wordt.
pi_140611328
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen. In moderne context verwijst 'Palestijnen' gewoon naar personen die reeds aantal tientallen jaren voordat Israel werd gesticht (Joden uitgesloten, dus praktisch alleen maar Arabieren) in de regio Palestina woonden. Palestina is dan weer een verwijzing naar het historische volk Filistijnen, maar dat is niet relevant voor de term die nu gebruikt wordt.
Arafat
pi_140611746
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Arafat
:? :?
pi_140612538
Arafat? Laten we het over sjeik Yassin hebben die een voltreffer krijg . Weg rolstoel plus Yassin. *O* *O* *O*
pi_140627135
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:54 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

:? :?
Arafat omdat : "mijn Filistijnse volk"
pi_140627212
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Niemand impliceert dat de huidige Palestijnen van Filistijnen afstammen.
Arafat dacht daar dus anders over. En een groot deel van de Palestijnen eveneens.
pi_140646100
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:08 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Arafat omdat : "mijn Filistijnse volk"
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:10 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Arafat dacht daar dus anders over. En een groot deel van de Palestijnen eveneens.
Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.
pi_140646974
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:00 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[..]

Ben jij niet gewoon in de war met de Arabische term? Ik heb het namelijk proberen te googlen in het Nederlands, maar dan kom ik slechts op vage blogjes uit en in het Engels, wat helemaal geen resultaten oplevert.
pi_140647283
quote:

[..]

[..]

Klopt
pi_140656705
quote:

[..]

[..]

De P komt niet voor in het Arabisch, alleen in het Farsi. Daarom heeft het farsi-schrift ook een extra letter voor de P.

De discussie over het bestaan van Palestijnen is een non-discussie. Palestijnen zijn de inwoners van Palestina. Vroegâh waren dat moslims, christenen en joden. Gewoon, zoals er op de Veluwe ook katholieken, protestanten en atheïsten wonen.
De joden zijn in de joodse staat Israel gaan wonen of rekenen zichzelf tot die staat, en zijn dus Palestijn-af. Zodat de huidige Palestijnen alleen nog moslims en christenen zijn (en agnosten/atheïsten, misschien).
Op oude kaarten staat gewoon Palestina in diverse vertalingen. Op de munten van voor WO II staat in het Arabisch Filistin. Zoals ik zei: het Arabisch kent de P niet.
pi_140661005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De P komt niet voor in het Arabisch, alleen in het Farsi. Daarom heeft het farsi-schrift ook een extra letter voor de P.

De discussie over het bestaan van Palestijnen is een non-discussie. Palestijnen zijn de inwoners van Palestina.
Aha zo'n beetje als de inwoners van Slovakia zich Slovaken noemen.

quote:
De joden zijn in de joodse staat Israel gaan wonen of rekenen zichzelf tot die staat
Aha dus dit geldt precies hetzelfde voor de Palestijnen dus
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:54:44 #181
297168 Kikopuz
I like goats
pi_140662023
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 10:00 schreef Skillsy het volgende:
Even serieus. Het heeft te maken dat Tel Aviv is gesticht door Joden zelf. Het was daarvoor namelijk een zandbak een leeg woest terrein waar niemand woonden. En het is nu een moderne bruisende (westelijke) stad. [..]

[...]
Ehm, waar komt dat stukje "Jaffa" (of Yafo) in "Tel Aviv-Jaffa" dan vandaan?
pi_140662088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:54 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ehm, waar komt dat stukje "Jaffa" (of Yafo) in "Tel Aviv-Jaffa" dan vandaan?
Ehm google? Bing? Overload aan informatie beschikbaar op het net. Vroeger moest je moeite doen hehe
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:59:15 #183
297168 Kikopuz
I like goats
pi_140662123
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:57 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ehm google? Bing? Overload aan informatie beschikbaar op het net. Vroeger moest je moeite doen hehe
Je zegt dat het een zandbak/leeg woest terrein was waar niemand woonde?
pi_140663951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:59 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Je zegt dat het een zandbak/leeg woest terrein was waar niemand woonde?
Tel aviv? Jah of zandduinen wat jij wilt.
Jij spreekt nu over Tel aviv jaffa het hele gebied.

Je kan niet googlen? Of naar de biblotheek? Wat wil je zeggen? Wees duidelijker. Of zijn je vragen geen vragen. Dat lijkt er eerder op.
  woensdag 4 juni 2014 @ 00:34:39 #185
297168 Kikopuz
I like goats
pi_140693327
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:06 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Tel aviv? Jah of zandduinen wat jij wilt.
Jij spreekt nu over Tel aviv jaffa het hele gebied.

Je kan niet googlen? Of naar de biblotheek? Wat wil je zeggen? Wees duidelijker. Of zijn je vragen geen vragen. Dat lijkt er eerder op.
Mijn vraag over Jaffa was overduidelijk retorisch. Als je doet wat je nu tegen mij zegt dan weet je dat Jaffa geen "leeg woest terrein" was.

En ja ik heb het over het hele gebied. Het heet ook niet voor niets Tel-Aviv-Jaffa/Yafo
pi_140696740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 00:34 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Mijn vraag over Jaffa was overduidelijk retorisch. Als je doet wat je nu tegen mij zegt dan weet je dat Jaffa geen "leeg woest terrein" was.

En ja ik heb het over het hele gebied. Het heet ook niet voor niets Tel-Aviv-Jaffa/Yafo
Hela ik had het over Tel Aviv niet Jaffa !!
pi_140697252
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tel_Aviv

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jaffa_(stad)

Jaffa:
quote:
De stad is een van de oudste steden van de wereld en was vele millennia lang een belangrijke havenstad. Het is de oudste havenstad van Palestina. Ooit werd Jaffa bewoond door Filistijnen.

In mei 1921 braken in Jaffa grootschalige onlusten uit tussen de Arabische en de Joodse bevolking van de stad. Hierbij kwamen 95 mensen om het leven. De onlusten leidden tot een administratieve scheiding van Jaffa en het nabijgelegen Joodse Tel Aviv.

Jaffa is onder andere bekend geworden vanwege de Jaffa-sinaasappels die wereldwijd geëxporteerd worden. De haven is inmiddels onder andere vanwege de opkomst van de havens van Haifa en Ashdod buiten gebruik geraakt als goederenhaven. Er liggen nu vissersboten en enkele jachten en rondvaartboten.

De nabijgelegen stad Tel Aviv, oorspronkelijk een dorpje, is door de jaren heen Jaffa voorbij gegroeid. In 1950 werd Jaffa opgenomen in de gemeente Tel Aviv-Jaffa.
Tel aviv

quote:
Tel Aviv is in 1908 door naar Palestina gekomen Joden gesticht, werd uit het niets opgebouwd en geldt nu als de tweede stad van Israel. Gebouwen ouder dan 1908 zijn er dus niet te vinden

Tel Aviv is begonnen als een nederzetting ten noorden van Jaffa. Tijdens de eerste immigratiegolf van Russische Joden in 1887, werd ten noordoosten van Jaffa de wijk Neve Zedek gebouwd. Neve Zedek werd modern opgezet, met straten die van noord naar zuid en van west naar oost liepen. In de daarop volgende jaren werden meer wijken gebouwd

Sinds 1950 is Tel Aviv samengegaan met Jaffa, als gemeente Tel Aviv-Jafo of Tel Aviv-Jaffa.
Ik hoop dat je nu begrijpt dat Jaffa en Tel Aviv niet hetzelfde zijn? Dat bedoel ik met zelf zoeken. Je haalt deze twee steden door elkaar. Je komt aanzetten met Jaffa terwijl ik Jaffa niet genoemd hebt. We weten allemaal dat Jaffa een oer oude stad was uit het Kenaan gebied. Lijkt me vrij logisch dat het een belangrijke stad was voor volkeren en stammen die er langs trokken.

Maar ik heb het over Tel aviv (let op : TEL AVIV) welke is opgericht door Joden uit het niets. Het bestond vooral uit zandduinen.

Snap je het nu? Vergeet niet als je Tel aviv bezoekt uiteraard een bezoekje brengt aan Jaffa :)
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:10:27 #188
297168 Kikopuz
I like goats
pi_140699814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:08 schreef Skillsy het volgende:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tel_Aviv

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jaffa_(stad)

Jaffa:

[..]

Tel aviv

[..]

Ik hoop dat je nu begrijpt dat Jaffa en Tel Aviv niet hetzelfde zijn? Dat bedoel ik met zelf zoeken. Je haalt deze twee steden door elkaar. Je komt aanzetten met Jaffa terwijl ik Jaffa niet genoemd hebt. We weten allemaal dat Jaffa een oer oude stad was uit het Kenaan gebied. Lijkt me vrij logisch dat het een belangrijke stad was voor volkeren en stammen die er langs trokken.

Maar ik heb het over Tel aviv (let op : TEL AVIV) welke is opgericht door Joden uit het niets. Het bestond vooral uit zandduinen.

Snap je het nu? Vergeet niet als je Tel aviv bezoekt uiteraard een bezoekje brengt aan Jaffa :)
Je had het over Tel-Aviv. Dus ik ging uit van de gehele agglomeratie.
quote:
In April 1950, Jaffa was formally merged with the Tel Aviv municipality and a unified city was established – Tel Aviv-Yafo. (Zie: http://www.reformjudaism.org/tel-aviv-city-never-sleeps)
De gemeente Tel Aviv-Jaffa = agglomeratie = praktisch één stad. En zoals je misschien uit je wiki-bronnen kan opmaken was Jaffa een best wel belangrijke plek in die tijd. Zionisten zeggen vaak dat Israël een leeg stuk land was (wachtend op de joden om het te bevolken) en willen daarmee hun aanwezigheid rechtvaardigen. Alhoewel, volgens het verdelingsplan van '47 behoort Tel-Aviv (zonder Jaffa) wel toe aan de joden. Desalniettemin noem ik een leeg terrein rondom een stad geen leeg terrein. Als je daar bouwt dan ben je gewoon aan het uitbreiden.

Zou net zoiets zijn als dat een groep Duitsers Duivendrecht had gesticht en dat het vervolgens om Amsterdam heen zou groeien en het zou annexeren. Dan stellen dat er in die tijd toch niks anders om Amsterdam was dan wat grasveldjes en weide: Dus dan is het oké.

Maar goed, volgens mij had jouw post van zat 10:00u niks te maken met die achterliggende gedachten. I'm just saying..
pi_140701098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:10 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Je had het over Tel-Aviv. Dus ik ging uit van de gehele agglomeratie.
Niet dus, anders had ik het gemeld. Ik heb het over de stad Tel Aviv.

quote:
De gemeente Tel Aviv-Jaffa = agglomeratie = praktisch één stad. En zoals je misschien uit je wiki-bronnen kan opmaken was Jaffa een best wel belangrijke plek in die tijd.
In die tijd? Welke tijd? Het is een oer oude stad jongen. Logisch een haven stad. Volkeren en stammen en en gingen weer. Ergens in 500 vdj werd het veroverd door bvb de Flistijnen, een volk uit Griekenland (dacht ik) maakt verder niet uit. Ik sprak NIET overJaffa. Jij bracht dat ter sprake

quote:
zionisten zeggen vaak dat Israël een leeg stuk land was (wachtend op de joden om het te bevolken) en willen daarmee hun aanwezigheid rechtvaardigen. Alhoewel, volgens het verdelingsplan van '47 behoort Tel-Aviv (zonder Jaffa) wel toe aan de joden.
Tja wat zionisten en Arabieren of Palestijnen zeggen boeit me weinig. Feit blijft dat Tel Aviv direct noordelijk naast de stad Jaffa ligt is opgebouwd door de Joden. Het was zeer zeker een woest terein. Een zandduin. Of het van origne een nederzetting is of wat voor reden is opgezet interesseert me geen reet. Dat geldt inprincipe voor elke stad op deze aardkloot.

Tel Aviv is een stad die is opgebouwd ergens eind 1800 door Joden. Jij beweert dat die plek helemaal niet een woestijn /leeg terrein was. Dat is dus niet correct. Jij verward Tel aviv (stad) met de naast gelegen stad (Jaffa)

Verder heb ik helemaal niks met het zionisme en als je me zou kennen heb ik een totaal andere definitie van deze en Israel.

Je hebt:

- Tel Aviv (stad) opgebouwd uit een woest terrein.

-Jaffa (stad) welke zuidelijker ligt en deze is een oer oude stad. Altijd geweest. Mooie stad overigens.

Tel Aviv is heel modern en de 2e grootste stad van Israel. En hetzelfde met bvb Khanty Mansk wat eerst niks was is het nu een bloeiende jonge stad. Iedereen vertrekt richting deze. Hetzelfde met Tel aviv.

Tel aviv en Jaffa zijn twee steden te samen gebracht. Het zelfde als Berkel en Enschot. En Tel aviv Jaffa bevind zich in het district Tel Aviv

Net zoals Utrecht in de provincie Utrecht ligt.

Zionisme pro of nega interesseert me weinig. Ik reageerde op iemand zijn post waarom zeer veel Joden in Tel Aviv wonen (99%). De redenen lijken me vrij duidelijk.

Verder houd ik erover op. Want je draait de disccusie zo om en hierdoor belandt ik nu in een zionitisch discussie en hebben we het niet meer over de stad Tel aviv. Tel aviv (stad) is ontstaan vanuit het niets (land leeg grond) door Joden zie mijn oorspronkelijk quote
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:28:38 #190
297168 Kikopuz
I like goats
pi_140702053
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Niet dus, anders had ik het gemeld. Ik heb het over de stad Tel Aviv.

[..]

In die tijd? Welke tijd? Het is een oer oude stad jongen. Logisch een haven stad. Volkeren en stammen en en gingen weer. Ergens in 500 vdj werd het veroverd door bvb de Flistijnen, een volk uit Griekenland (dacht ik) maakt verder niet uit. Ik sprak NIET overJaffa. Jij bracht dat ter sprake

[..]

Tja wat zionisten en Arabieren of Palestijnen zeggen boeit me weinig. Feit blijft dat Tel Aviv direct noordelijk naast de stad Jaffa ligt is opgebouwd door de Joden. Het was zeer zeker een woest terein. Een zandduin. Of het van origne een nederzetting is of wat voor reden is opgezet interesseert me geen reet. Dat geldt inprincipe voor elke stad op deze aardkloot.

Tel Aviv is een stad die is opgebouwd ergens eind 1800 door Joden. Jij beweert dat die plek helemaal niet een woestijn /leeg terrein was. Dat is dus niet correct. Jij verward Tel aviv (stad) met de naast gelegen stad (Jaffa)

Verder heb ik helemaal niks met het zionisme en als je me zou kennen heb ik een totaal andere definitie van deze en Israel.

Je hebt:

- Tel Aviv (stad) opgebouwd uit een woest terrein.

-Jaffa (stad) welke zuidelijker ligt en deze is een oer oude stad. Altijd geweest. Mooie stad overigens.

Tel Aviv is heel modern en de 2e grootste stad van Israel. En hetzelfde met bvb Khanty Mansk wat eerst niks was is het nu een bloeiende jonge stad. Iedereen vertrekt richting deze. Hetzelfde met Tel aviv.

Tel aviv en Jaffa zijn twee steden te samen gebracht. Het zelfde als Berkel en Enschot. En Tel aviv Jaffa bevind zich in het district Tel Aviv

Net zoals Utrecht in de provincie Utrecht ligt.

Zionisme pro of nega interesseert me weinig. Ik reageerde op iemand zijn post waarom zeer veel Joden in Tel Aviv wonen (99%). De redenen lijken me vrij duidelijk.

Verder houd ik erover op. Want je draait de disccusie zo om en hierdoor belandt ik nu in een zionitisch discussie en hebben we het niet meer over de stad Tel aviv. Tel aviv (stad) is ontstaan vanuit het niets (land leeg grond) door Joden zie mijn oorspronkelijk quote
Misschien heb je zelf niet door dat je een onzinnige discussie start. Ik ben al duidelijk genoeg geweest wat betreft mijn post over Tel Aviv-Jaffa. Je maakt mij een soort van tegenstander, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Het was dan ook fijn geweest als je op mijn hele post had gereageerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:10 schreef Kikopuz het volgende:
Desalniettemin noem ik een leeg terrein rondom een stad geen leeg terrein. Als je daar bouwt dan ben je gewoon aan het uitbreiden.

Zou net zoiets zijn als dat een groep Duitsers Duivendrecht had gesticht en dat het vervolgens om Amsterdam heen zou groeien en het zou annexeren. Dan stellen dat er in die tijd toch niks anders om Amsterdam was dan wat grasveldjes en weide: Dus dan is het oké. (Edit: De vergelijking met Vleuten/Utrecht en Tel Aviv-Jaffa geeft een veel beter beeld van de realiteit dan de vergelijking Utrecht/Provincie Utrecht die jij maakt)

Maar goed, volgens mij had jouw post van zat 10:00u niks te maken met die achterliggende gedachten. I'm just saying.. (Edit: Ik doel dan op de zionisten-vs-palestijnendiscussie)
Zoals je ziet wilde ik de discussie helemaal niet omdraaien. Ik wist dat jouw post een uitleg was op de vraag waarom er zo veel joden in Tel-Aviv wonen. Ik gaf alleen mijn mening wat betreft het "het was leeg terrein"-argument. Ik noem het dus uitbreiden. Dat is slechts een visie, niks meer niks minder.
pi_140706336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:28 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Misschien heb je zelf niet door dat je een onzinnige discussie start. Ik ben al duidelijk genoeg geweest wat betreft mijn post over Tel Aviv-Jaffa. Je maakt mij een soort van tegenstander, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Het was dan ook fijn geweest als je op mijn hele post had gereageerd.

[..]

Zoals je ziet wilde ik de discussie helemaal niet omdraaien. Ik wist dat jouw post een uitleg was op de vraag waarom er zo veel joden in Tel-Aviv wonen. Ik gaf alleen mijn mening wat betreft het "het was leeg terrein"-argument. Ik noem het dus uitbreiden. Dat is slechts een visie, niks meer niks minder.
Oh , Okay
pi_140761724
Skillsy, je zou echt naar Israel moeten gaan. Je kan eventueel met de boot. Dan kan je met eigen ogen zien waar je het over hebt. Tel Aviv betekend trouwens lenteheuvel.
Je zou ook via virtual reality therapie over je vliegangst heen kunnen komen.

Ik ga even zitten en m,n benen strekken. Ik volg sinds een aantal weken Krav Maga training. Ben gesloopt.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:17:09 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140844548
quote:
Israëlische minister: 'Nederzettingen zijn geldverspilling'

De Israëlische minister van Financiën Yair Lapid heeft de bouw van joodse nederzettingen in afgelegen delen van de Westelijke Jordaanoever geldverspilling genoemd. Hij dreigt de regeringscoalitie ten val te brengen als die gehoor geeft aan de eis om de afgelegen gebieden in te lijven.

Lapid deed de uitspraken vandaag, tijdens een veiligheidsconferentie in de Israëlische stad Herzliya. Hij riep de regering op te stoppen met de bouw van nederzettingen in afgelegen gebieden. Hij noemde het zinloos om in infrastructuur te investeren in gebieden die nooit deel zullen blijven uitmaken van Israël. In plaats daarvan zou Israël deze nederzettingen moeten ontmantelen, zei hij.

Lapid, een voormalig journalist en televisiepresentator, is leider van de centrumpartij Yesh Atid, die in de verkiezingen vorig jaar negentien zetels behaalde. Yesh Ati werd daarmee de tweede partij in de Knesset, het Israëlische parlement.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_140856954
quote:
7s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom heeft het zo lang geduurd voor dit volkomen logische geluid geuit werd?
Het bevestigt alle verdenkingen en weerspreekt alle goedpratingen, dat zal het zijn.

Hulde voor deze man!

Edit: De eis om deze afgelegen gebieden in te lijven?
Precies dat wat al die tijd ontkend werd: pogingen om geheel Palestina piece by piece in te lijven.
pi_140888017
quote:

[..]

Gaan de bezettingen dan nu ook echt stoppen of?
pi_140933926
Goes viral.

IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11 Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
-
pi_140935309
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef Charismatisch het volgende:
Goes viral.

IsraelWC1 twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 18:46:11 Selfie time with a 9 year old Palestian Girl @IsraelWC1 http://t.co/S2mX9vX2rv reageer retweet
[ afbeelding ]
Propaganda van de arabieren. IDF is een verdedigingsleger. Arabieren verstoppen zich tussen kinderen als menselijk schild, IDF doet dit niet.
pi_140939160
quote:

[..]

Dit is maar een deel van het verhaal!
Ik las vandaag een stukje in de regionale krant, waarin een completer verhaal stond.
Kop: Bouw 1.500 woningen in bezet gebied 'gepast antwoord'
> Israël reageert op de nieuwe Palestijnse regering door nog meer te gaan bouwen.
> Israelische ministers mogen alleen met Palestijnse ministers praten na voorafgaande toestemming van Wilders sorry: Netanyahu.
> Zowel de Palestijnse als de Israelische onderhandelaars (nou ja, tot april dan) keuren de bouwplannen af. Daaronder Livni.
> De VS keurt de Palestijnse regering niet en de bouwplannen wel af.
pi_140939326
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:42 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Propaganda van de arabieren. IDF is een verdedigingsleger. Arabieren verstoppen zich tussen kinderen als menselijk schild, IDF doet dit niet.
Och, je verschuilen achter een gevangene of een gedode tegenstander verbinden aan een booby-trap doen ze dan weer wel.
De foto's van Abu Greib zijn zeker ook propaganda!
Natuurlijk doen Israelische soldaten dat soort dingen ook.
pi_140979530
Nieuw bij de discussie op FOK! en dit plaatje zal ongetwijfeld al langs zijn gekomen, maar wat mij opvalt is dat de discussie vaak gaat over wie er eerder was en wie hoeveel doden maakt enz. Mij lijkt die discussie lastig omdat er aan beide kanten leugens worden verspreid (al heb ik, net als iedereen, het idee dat ik het echte van de leugens kan onderscheiden). Wat ik mij wel altijd heb afgevraagd is wat zionisten vinden van de volgende kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al ben je van mening dat de Joden de goede zijn en de Palestijnen de terroristen, dit plaatje spreekt toch voor zichzelf? Ik keur zelf het gedrag van Hamas af, maar ik begrijp het gedrag heel goed. Als jou land jaar in jaar uit verkleind wordt waarbij de bevolking vecht tegen een zware overmacht is het ontstaan van een terroristische organisatie. Ook de ontkenning in een groot deel van de wereld (bijvoorbeeld de Amerikaanse steun aan Israël en de onderkenning van het probleem) zou mij persoonlijk tot een heleboel kunnen drijven.

Israël blijft doorgaan met het aankondigen van nieuwe bouwprojecten in Palestijns gebied terwijl ze de Palestijnen verwijten het vredesproces te ondermijnen.

De persoon die dit alles een stuk beter kan verwoorden is wat mij betreft Norman Finkelstein. Een jood die zijn hele leven heeft gewijd aan deze kwestie, zelf na is gaan denken en tot dezelfde conclusie is gekomen als ik. Vooral het misbruik van de holocaust als argument (het boek De Holocaust-industrie kan ik zeker aanraden).

[ Bericht 1% gewijzigd door tapirrr op 12-06-2014 03:45:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')