Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.quote:
Nee joh Kees, van mij mag je blijven. Vree op aarde enzo.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.
Ik denk dat ik me hier maar eens een illegale nederzetting maak.
Gelukkig. Anders zou ik om vredeswil gedwongen zijn om de rechtmatige bewoners van dit topic te verjagen, af te grendelen en hen de aanvoer van voedsel en noodzakelijke medicijnen te onthouden. Alles in het kader van een proces van vrede en veiligheid, natuurlijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee joh Kees, van mij mag je blijven. Vree op aarde enzo.
quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben geen jood en zou dus volgens jou weg moeten gaan.
Ik denk dat ik me hier maar eens een illegale nederzetting maak.
Dat maakt mij niks uit.quote:
Ja.je.hebt.gelijkquote:Op maandag 19 mei 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat maakt mij niks uit.
Het maakt mij echt niks uit wat iemands herkomst is, zolang hij of zij zich maar fatsoenlijk gedraagt.
Dat laatste is wel een probleem: wat voor de een fatsoenlijk is, kan voor de ander onfatsoenlijk zijn. Bekend voorbeeld: al dan niet boeren na een smakelijke maaltijd. Al dan niet een hand geven aan mensen van het andere geslacht.
Maar die verschillen kunnen na enige uitleg opgehelderd worden.
Stelen van woningen, grond en land wordt in het westen en grotendeels ook in het Midden-Oosten als onfatsoenlijk gezien. Doodschieten van mensen wordt algemeen onaanvaardbaar geacht.
En sinds de oprichting van de VN wordt het mishandelen van mensen in bezette gebieden als fout gezien.
Smoesjes zijn natuurlijk snel verzonnen, maar zelfs een conciërge van een middelbare school kan die doorzien.
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:32 schreef Skillsy het volgende:
Een jood zijn is een hele opgave. Dan ben je alleen maar aan het geven. En dat is moeilijk voor mensen. Om een niet-jood (goy) te zijn kost ons al moeite. Laat staan een jood (Goy kadosh)
... knusheid.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
Het afnemen van een vestigingsplaats is eigenlijk het geven van vrijheid?
En het afgrendelen van Gaza door de joodse staat Israel is eigenlijk het geven aan de Gazanen van .......?
... hun eigen stukje land.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen. Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
En het afgrendelen van Gaza door de joodse staat Israel is eigenlijk het geven aan de Gazanen van .......?
De staat Israel heeft dezelfde naam als Israel in de Bijbel. Er zit verschil tussen dezequote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heeft de staat Israel dat toch niet goed begrepen.
Nee, het zionisme wat we nu zien is een (politieke) beweging die terug keer wil naar Zion( Israel). Alleen is het terugkeer naar "Israel" niks anders dan vanuit de het egoisme naar het Licht. Deze verlangen wordt in de Bijbel ook wel "Israel" genoemd (direct verlangen naar de Schepper). Alleen Israel kan geven , de rest van de wereld niet. Zionisme is eigenlijk een heel mooi ietsquote:Of wil je zeggen dat het in bezit nemen van grond van iemand anders eigenlijk gezien moet worden als het geven van iets?
Ik vind het nogal een merkwaardig onduidelijk filmpje. Waarom laten ze een beveiligingsbeelden zien terwijl er journalisten erbij waren??Waarom staan er uberhaubt journalisten? En die zijn er als de kippen bij en doen niks?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:56 schreef heisenberg- het volgende:
Beelden van doodschieten Palestijnse jongens
Een mensenrechtenorganisatie heeft beelden vrijgegeven waarop is te zien hoe twee Palestijnse jongens worden gedood. Volgens Defence for Children International zijn de tieners vorige week donderdag onrechtmatig neergeschoten door Israëlische veiligheidsdiensten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |