Want..quote:Op zondag 15 juni 2014 21:29 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Vluchten en verenigen, mee eens. Maar ga dan niet precies hetzelfde doen tegenover een ander volk. Je zou toch denken dat ze weten hoe het is om onderdrukt te worden? Israel 50/50 verdelen zou een prima oplossing zijn, maar nee omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is. Zou wel grappig zijn als die Palestijnen dan in een ander land een staat oprichten en vervolgens het volk wat daar woonde systematisch begint uit te roeien, wat voor reacties zou dat oproepen?
quote:Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef jamesdeen het volgende:
Verder bepaalt de CU niet de politieke koers van Nederland,
quote:
quote:. Er is volgens de lijsttrekker van de SGP coördinatie nodig tussen de pro-Israël Kamerleden omdat de PVV en CDA flink verlies hebben geleden bij de verkiezingen en het pro-Israël blok in de Tweede Kamer behoorlijk is uitgedund. Ook voert het kabinet Rutte II een minder pro-Israëlisch beleid.
Ik maak hieruit op dat de CU een vinger in de pap wil hebben, maar die niet of amper heeft heeft.quote:
Leg eens uit dan.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft heel veel met de holocaust te maken.
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:57 schreef TimeJumper het volgende:
Joden in Israël zijn gewoon de nieuwe nazi's.
En door de rest van de wereld wordt dat nog gedoogd ook
Nou het ligt er maar aan hoe ze over de Palestijnen denken.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou het ligt er maar aan hoe ze over de Palestijnen denken.
Maar als ze het ermee eens zijn dat die maar moeten vertrekken, uit hun huizen gezet kunnen worden en zo verder,
Dan ja, dan schaar ik ze onder "de nieuwe nazi's"
Idd dat was al te gemakkelijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?
De laatste twee zijn gewoon waarheid, of je het nou wil of niet. Kaartje wat ik gepost heb al gezien?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:47 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Want..
-Israel kan je op lijn zetten met nazi-Duitsland;
-Joden als volk hebben exclusieve morele verplichtingen;
-Israel rechtvaardigt zijn stichting en uitbreiding puur op religieuze gronden;
-Israel wil zijn land compleet van Palestijnen zuiveren;
-Israel roeit systematisch Palestijnen uit.
Dat zijn een boel claims kerel.
Net zoiets als 'Palestijnen zijn terroristen', wat ik soms ook weleens voorbij zie komen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:13 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Idd dat was al te gemakkelijk.
De joden die tegen de palestijnen zijn, correctie dus
Christenen hebben een groot aandeel in Jodenvervolging door de eeuwen heen en vooral de katholieke kerk heeft een slechte rol gespeeld in WOII. Dit heeft voor een schuldgevoel gezorgd waar Israël nog steeds misbruik van weet te maken.quote:
Ze onderdrukken iig de Palestijnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Mijn halve familie is nazi omdat ze in Israel leven.
JIj begint over de holocaust. In je eerste post. Kun je nu wel terugkrabbelen.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:05 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je doet nog steeds alsof ik de holocaust als argument gebruik, terwijl ik al meerdere keren heb gezegd dat ik het bij deze hele kwestie niet relevant vindt. Ik zeg alleen dat ik Finkelstein's visie een goede visie vind, inclusief het boek (waar hij beargumenteerd dat de Holocaust niks met de kwestie te maken zou moeten hebben en dus ook niet als argument gebruikt kan worden tijdens deze discussie. Aangezien jij blijkbaar niet in staat bent om mijn punt te begrijpen maar op hetzelfde punt het wel met mij eens bent (namelijk dat de Holocaust er niet toe doet) stel ik voor om dat hele punt niet meer ter sprake te laten komen. Het doet alleen af aan de discussie.
De Turken hadden eerst Mesopotamië aangeboden voor een Judenstaat. Isaël wilden ze niet geven. Dit werd door de 'zionisten' destijds afgewezen.quote:Hier volg ik je niet, als de Jodenstaat in Kenia was gerealiseerd en ze hetzelfde hadden gedaan ten opzichte van de Kenianen als tegen de Palestijnen had ik je inderdaad een kaartje laten zien van Kenia.
Dat plaatje zegt me niks.quote:Wat vind je van het feit dat de Joden zo'n 90% van Israel hebben ingenomen? Wat vind je van het feit dat de Palestijnen systematisch in steeds kleiner wordende gebieden omgeven met hekken worden geplaatst? Hoe kan dit plaatje je nou niks zeggen?
Weer een holocaust / genocide praat? Wat weet jij over de geschiedenis van het zionisme buiten de boekjes van Finkelstein om? Je zegt dat je neutraal bent. Maar je ziet dus eigenlijk de hele joodse staat als verkeerd.quote:Hier begin je de hele discussie te abstraheren waardoor je het uiteindelijke punt wat ik probeer te maken ontwijkt. We kunnen hier wel een hele discussie gaan voeren over de filosofie van het leven, wat goed is en wat niet maar op die manier kunnen we ook de Armeense genocide goedpraten. Ik beperk me even tot wat het Internationaal Recht ziet als goed en fout (want ondanks dat goed en fout in feite niet bestaan, hebben we toch in elk land een rechtssysteem waar rechters dagelijks beslissen wat wel mag en wat niet (in feite wat goed en fout is). Daarnaast kunnen we het toch met elkaar eens zijn dat systematisch uitroeien van een ander volk wel als redelijk fout beschouwd kan worden?
Ach man. Mijn vader is Bukharian en bijna zijn hele familie woont in Israël tegenwoordig (ongeveer 200.000 Oezbeekse joden in Israël) Allemaal nazi's. Ze zijn allemaal anti Palestijnen zeker? Het zijn Boechaarse Joden. Hebben niks met Europa noch Adolfje noch met bagels of pijpekrulletjes.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De holocaust is echt wel de reden geweest dat de Israëli's ongestraft de Palestijnen kunnen onderdrukken. Ga maar eens met de ChristenUnie praten. Die steunen Israël nog steeds door dik en dun om de verkeerde redenen.
Bewijs die twee claims dan eerst maar eens aan voordat je ze almaar als waarheden loopt te verkondigen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De laatste twee zijn gewoon waarheid, of je het nou wil of niet. Kaartje wat ik gepost heb al gezien?
Daarnaast hebben Joden geen exclusieve morele verplichtingen, ik merkte gewoon op dat ze in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Maar ja, kinderen die in hun jeugd misbruiken gaan dat vaak zelf ook doen bij hun eigen kinderen. Dit lijkt er een beetje op.
quote:Daarnaast vind ik zeker dat je Israel op 1 lijn kan zetten als Nazi-Duitsland. Wat is het verschil volgens jou?
Toch wel raar dat de grootste katholieke instelling zich daar niks van aantrekt, de meeste eigenlijk niet. Maar van wie hoe en maakt Israel daar dan *misbruik* van? Heb je bronnen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Christenen hebben een groot aandeel in Jodenvervolging door de eeuwen heen en vooral de katholieke kerk heeft een slechte rol gespeeld in WOII. Dit heeft voor een schuldgevoel gezorgd waar Israël nog steeds misbruik van weet te maken.
Iedereen die in het huidige Israel leeft onderdrukt de Palestijnen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze onderdrukken iig de Palestijnen.
Je snapt het nog steeds niet, ik begon over een boek dat gaat over dat de Holocaust niks met de kwestie te maken heeft. Dan begin ik inderdaad over de Holocaust maar jij doet alsof ik het als argument in de kwestie gebruik terwijl ik dat niet doe. Snap je het nou niet of wil je het niet snappen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef Skillsy het volgende:
[..]
JIj begint over de holocaust. In je eerste post. Kun je nu wel terugkrabbelen.
In welke vorm is dit relevant ten opzichte van mijn stuk tekst? Je reageert totaal niet op mij maar begint met een verhaal over hoe uiteindelijk voor Israel is gekozen. Het is voor mij totaal niet relevant waarom er voor Israel gekozen is, als het ergens anders was geweest en daar mensen hadden onderdrukt had ik dat ook erg gevonden.quote:De Turken hadden eerst Mesopotamië aangeboden voor een Judenstaat. Isaël wilden ze niet geven. Dit werd door de 'zionisten' destijds afgewezen.
Daarna kwam Engeland , ze boden hen een gebied wat nu Kenia is , aan. Beide gebieden werden uiteindelijk na flink beraadt binnen de beweging afgewezen. Uiteindelijk werd besloten voor Israël.
De judenstaat is er jammer genoeg inderdaad. Daar kunnen we niks meer aan doen, waar we wel wat aan kunnen doen is het innemen van Palestijns grondgebied zoals het kaartje laat zien. Ik ben ook helemaal niet voor terugdraaien, wereld veranderen of iets dergelijks. Heb ik ook nergens gezegd, het beste wat er nu gedaan kan worden is een scheiding tussen Israel en Palestina aanbrengen en dat Israel zich aan die scheiding houdt. Wat is er zo moeilijk aan om andere mensen niet te verjagen?quote:Dat plaatje zegt me niks.
Wat ik ervan vind? De Judenstaat is er nou eenmaal PUNT. Mijn mening doet daar geen verandering aan. Deze kun je niet meer terugdraaien. Indien we dit willen zouden we de gehele wereld moeten veranderen. Wat ik van de huidige situatie vind kun je terug lezen in mijn vorige posten.
Ik heb mij goed ingelezen over deze kwestie, zeker niet alleen door boeken van Finkelstein. Ook pro-Israelische boeken gelezen. Ik heb al eerder gezegd, je zegt steeds dat het niet over grondgebied gaat maar waar gaat het dan wel om? Je zegt alleen maar wat het niet is, niet wat het wel is.quote:Weer een holocaust / genocide praat? Wat weet jij over de geschiedenis van het zionisme buiten de boekjes van Finkelstein om? Je zegt dat je neutraal bent. Maar je ziet dus eigenlijk de hele joodse staat als verkeerd.
Als het alleen maar om grondgebied gaat, waarom is er dan geen vrede denk je? Als het simpel een ordinair grondprobleem is dan had er toch allang vrede kunnen zijn? Maar die is er niet. Het conflict aldaar is geen grond probleem en kan ook nooit zo gezien worden laat staan opgelost worden. De oplossing ( vrede) in Israël of waar ook ter wereld is zeker wel te realiseren.
Het is zeker naief om niet het verband te zien tussen je eigen gemoedstoestand en de toestand van de wereld.
Ookal ben ik er van overtuigd dat deze cijfers niet kloppen, komen ze van een Israelische bron en zouden ze dus volgens jou moeten kloppen toch? Ze geven een klein beetje weer dat er voor elke Israelier volgens de Israëliërs al 10 Palestijnen worden gedood. Dat staat toch niet met elkaar in verhouding?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef jamesdeen het volgende:
Bewijs die twee claims dan eerst maar eens aan voordat je ze almaar als waarheden loopt te verkondigen.
En die kaart gaat over het zogenaamd afgenomen land van de Palestijnen, ik heb werkelijk waar geen idee hoe jij daarmee een logisch verband kan trekken met uitroeiing.
Ik vind het ook een behoorlijke vergelijking, doet helaas niet af aan de waarheid.quote:
Wat een flauwekul. De overspoeling van Palestina door joden was al lang en breed in gang voor er ook maar nazi's bestonden, laat staan de holocaust. En de verovering van Palestina door middel van terreurdaden ook.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je halve volk uitgemoord wordt is praktisch het enige wat je kan doen vluchten en verenigen.
Tevens is de staat Israel opgericht ondanks de holocaust, niet dankzij.
Is de nieuwe president niet gekozen? En wat is zijn idee over Palestijnen?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
En je neemt maar even voor het gemak aan dat (alle/de meeste/een groot deel?!) 'Joden in Israel' positief tegenover complete etnische zuivering staan?
Het afnemen van land is geen oorzaak van uitroeiing?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Bewijs die twee claims dan eerst maar eens aan voordat je ze almaar als waarheden loopt te verkondigen.
En die kaart gaat over het zogenaamd afgenomen land van de Palestijnen, ik heb werkelijk waar geen idee hoe jij daarmee een logisch verband kan trekken met uitroeiing.
De verhouding van doden staat ongeveer 1 op 10, ten nadele van de Palestijnen. Dat de joden bedreigd worden in hun bestaan, wordt door dit cijfer ontkracht.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:50 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ookal ben ik er van overtuigd dat deze cijfers niet kloppen, komen ze van een Israelische bron en zouden ze dus volgens jou moeten kloppen toch? Ze geven een klein beetje weer dat er voor elke Israelier volgens de Israëliërs al 10 Palestijnen worden gedood. Dat staat toch niet met elkaar in verhouding?
[..]
Ik vind het ook een behoorlijke vergelijking, doet helaas niet af aan de waarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |