Inderdaad, de hele wereld is aan het radicaliseren. Israel is wel het enige land dat daadwerkelijk handelt naar die radicale ideeën, waar het in Nederland blijft bij in het stemhokje op Geert Wilders stemmen. Vind dat wel een groot verschil, want zelfs als Geert Wilders aan de macht komt zou hij niet zomaar alle Marokkanen het land uit kunnen gooien. Israëliërs hebben er echter totaal geen problemen mee om Palestijnen weg te werken.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Als je nou de moeite neemt om even terug te bladeren:
[..]
In NL willen ze Marokkanen eruit trappen.Het liefst vandaag nog. Verbod op moskeeën . Meer dan 23% van de Nederlandse bevolking wil geen oost Europeanen.
In Frankrijk heeft extreem rechts een enorme meerderheid behaald. In Hongarije en heel oost Europa zie je explosieve groei van extreem rechts.
De crisis in de Ukraïne. De crisis in Irak. De crisis in Syria. De crisis in Libya. Brussel veranderd in rap tempo in een oorlogsgebied. ect ect ect ect
Wat ik wil zeggen dat ook Israël extreem rechts wordt. De gehele wereld is aan het radicaliseren.
Geschiedenis laat ons anderen dingen zien. Let op want voor je het weet zit je in de stront. En je ziet altijd na kapitalisme : fascisme.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:02 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Inderdaad, de hele wereld is aan het radicaliseren. Israel is wel het enige land dat daadwerkelijk handelt naar die radicale ideeën, waar het in Nederland blijft bij in het stemhokje op Geert Wilders stemmen. Vind dat wel een groot verschil, want zelfs als Geert Wilders aan de macht komt zou hij niet zomaar alle Marokkanen het land uit kunnen gooien. Israëliërs hebben er echter totaal geen problemen mee om Palestijnen weg te werken.
Oh, oké.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja maar er bestaan geen joden. Awel ze bestaan wel. Alleen hebben ze zich zo genoemd. Jij vroeg na aanleiding omdat ik zei "ik ben geen jood" : jawel toch
Nee. dat ben ik niet. Als je vanuit de joodse wet gaat beredeneren ben ik ook geen jood. Want je bent alleen joods als je moeder dat is of je moederslijn. Mijn vader is joods ja. En de opa van mijn oma ( moederskant) is joods. Zijn vrouw dus de oma van mijn oma was Islamitisch ( uit Kazan afkomstig)
Ikzelf ben geboren en getogen in Nederland en voel mij "Nederlands"
Het verband tussen kapitalisme en fascisme moet je me nog eens even uitleggen.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Geschiedenis laat ons anderen dingen zien. Let op want voor je het weet zit je in de stront. En je ziet altijd na kapitalisme : fascisme.
We moeten opletten dat we ons niet laten lijden door onderbuik gevoelens. Daarom zei ik in mijn vorige post dat het niet naief is om de wereld te willen verbeteren , maar wel naief is als je het verband tussen je eigen gemoedstoestand en de toestand van de wereld niet ziet.
De bekendste dagboekschrijfster van Nederland schreef in haar dagboek iets wat mij altijd heeft gefacineerd:
Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn, en zolang de gehele mensheid, zonder uitzondering, geen grote metamorfose heeft ondergaan, zal de oorlog woeden, zal alles wat opgebouwd, aangekweekt en gegroeid is, weer afgesneden en vernietigd worden, om daarna opnieuw te beginnen.
Als je het niet inziet kan ik er niet over discussiërenquote:Op maandag 16 juni 2014 20:04 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Het verband tussen kapitalisme en fascisme moet je me nog eens even uitleggen.
In welke zin heeft mijn gemoedstoestand dan invloed op de manier waarop ik de toestand van de wereld zie? Lijkt me vrij moeilijk oordelen vanachter een computer.
Offtopic. Vergeef me als ik het al eerder heb gevraagd , maar hoelang heb jij over de taal gedaan? (Hebrews?) en hoe heb je deze geleerd? (zelfstandig of met een leraar of op school) En je beheerst dus ook het Aramaic? Kan je ook het Arabisch?quote:
PM.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Offtopic. Vergeef me als ik het al eerder heb gevraagd , maar hoelang heb jij over de taal gedaan? (Hebrews?) en hoe heb je deze geleerd? (zelfstandig of met een leraar of op school) En je beheerst dus ook het Aramaic? Kan je ook het Arabisch?
Je kan dit Wikipedia-artikel even lezen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
köszi
Kan iemand hier Duits??
Kan iemand dit vertalen? Of moet ik naar een ander Subforum?
Verdrijving is een betere term, inderdaad. Als dat lukt zal uitroeiing niet meer interessant zijn. En ook te veel geld en moeite kosten.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:40 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Zijn ideeën komen in ieder geval totaal niet overeen met hetgeen TimeJumper suggereert.
[..]
Niet in deze context. Of wil je beweren dat er in dit conflict sprake is van uitroeiing?
Haha, Frans!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:59 schreef Rosario het volgende:
[..]
Je kan dit Wikipedia-artikel even lezen.
Ik weet ook niet of het waar is of niet, heb het boek dan ook niet gelezen, alleen een lezing over bijgewoond.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha, Frans!
Overigens wel een interessante theorie.
Zeker gekoppeld aan de bevindingen dat joden in hun DNA meer lijken op Palestijnen dan op de volken waar ze de gastvrijheid van genoten hebben.
Turul madárquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het waar is of niet, heb het boek dan ook niet gelezen, alleen een lezing over bijgewoond.
Elke natie heeft zo zijn eigen ontstaansmythes, lekker houden zo. Ik voel me ook niet verbonden aan de Kaninefaten ofzo.
Inderdaad. Maar aan de ontstaanmythes kent men het volk natuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het waar is of niet, heb het boek dan ook niet gelezen, alleen een lezing over bijgewoond.
Elke natie heeft zo zijn eigen ontstaansmythes, lekker houden zo. Ik voel me ook niet verbonden aan de Kaninefaten ofzo.
Dit zeg je wel vaker inderdaad. Ik kan het niet ontkennen, niets menselijks was de oude Israëlieten vreemd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar aan de ontstaanmythes kent men het volk natuurlijk wel.
Wat mij dan opviel na herhaalde lezing van Genesis, is hoe het ontstaan van de stammen van Israel gebaseerd is op leugen en bedrog, moord en doodslag, overspel en incest.
Een en ander in strijd met de Tien Geboden.
Of het ergens op slaat is inderdaad de vraag. Het waren trouwens de dochters van Noah die hun vader verkrachtten, Lot bood zijn dochters aan aan de moordzuchtige menigte. Zie Genesis van R. Crumb.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:40 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit zeg je wel vaker inderdaad. Ik kan het niet ontkennen, niets menselijks was de oude Israëlieten vreemd.
Jij hebt dat echter wel eens doorgetrokken naar de Joden van nu, en dat slaat natuurlijk nergens op.. Als je kijkt naar de verhalen die in synagogediensten worden behandeld en waar de religie op stoelt, dan zijn dat echt niet de dochters van Lot die hun vader verkrachten, God die Sodom verwoest of de beren die 42 kinderen afslachtten.
nogmaals lezenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of het ergens op slaat is inderdaad de vraag. Het waren trouwens de dochters van Noah die hun vader verkrachtten, Lot bood zijn dochters aan aan de moordzuchtige menigte. Zie Genesis van R. Crumb.
Je weet er niks vanaf maar je weet het allemaal wel precies te vertellen. Knap hoorquote:Ik weet niks van synagogediensten
en niet een wellicht zeer menslievende synagogedienst, wordt aangehaald als rechtvaardiging van de joodse staat Israel.
En synagogediensten kunnen blijkbaar ook heel verschillende uitwerkingen hebben. Sommige doen blijkbaar niet onder voor de meest extreme christen-, moslim-, hindoe-, boeddhist-, communist-, etc. bijeenkomsten.
Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja, er is nog de seculiere claim dat het land pakweg 2000 jaar geleden door joden bewoond was. Maar die is uiteraard net zo krachteloos als de claim dat een stuk land 2000 jaar geleden door Kelten bewoond was.
Cultuur en religieus zeer zeker ja. Maar religie is door en voor de mens. Religie heeft tot doel de aardse gevoelens te bevredigen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:44 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.
Complete verdrijving (etnisch zuiveren (wat die rare poster waar ik oorspronkelijk op reageerde claimde)) streeft Israel helemaal niet naar, zal ze ook niet lukken. In Israel wonen 1,6 miljoen arabieren die gelijke rechten genieten, alsmaar meer geaccepteerd worden en waartegen de staat sinds de jaren '50 geen (massale) pogingen tot verdrijving heeft ondernomen. Alleen al daarom is die claim stierenstront.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verdrijving is een betere term, inderdaad. Als dat lukt zal uitroeiing niet meer interessant zijn. En ook te veel geld en moeite kosten.
Uitroeiing zal in dit tempo niet echt lukken, hoewel ze achteloos 10 keer zo veel slachtoffers maken als ze te verstouwen krijgen.
Verdomd, ik sla Genesis open op 19: En Lot ging uit tot hen bij de ingang, de deur achter zich sluitend, en hij zei: "Mijn broeders, doet toch geen kwaad. Zie, ik heb twee dochters die geen man hebben bekend. Laat mij hen tot u naar buiten brengen, en doet met hen al wat u wilt."quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:29 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
nogmaals lezen
je spreekt je wel constant tegen.
[..]
Je weet er niks vanaf maar je weet het allemaal wel precies te vertellen. Knap hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |