abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135553095
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:58:19 #2
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135553340
Interessant topic, ik ben een man die 1 jaar geleden 75 kilo woog. Helaas ben ik mede door medicatie een kilo of 25 bijgekomen, dus 100 kilo, waarvan ik er in september-oktober 5 kilo heb verloren. Toen kwamen helaas de feestdagen, maar ben niets bijgekomen. Alleen het heeft gene nut af te vallen met deze dagen, en nu ben ik weer bezig van 95 naar 75 kilo.

Ik gebruik geen dieet programma, ik eet gewoon gezond, en weet ongeveer hoeveel calorieën ik per dag mag hebben om zoveel af te vallen. Door lichamelijke klachten is sporten helaas moeilijk. Succes iedereen trouwens. Ik zal hier ook af en toe komen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135553655
Lijstje!
O: Brinta (250 halfvolle melk + 40 gr Brinta)
S: uurtje zwemmen
T: Banaan
T: 150 ml magere yoghurt + 30 gr Special K
L: 3x spelt (halvarine, biefstukworst, pindakaas) 1x cracotte met halvarine en aardbeienjam
T: LU granenbiscuit (pakje van 2) + appel
S: 45 min hardlopen
D: risotto met witlof, champignons, uitje en slankie strooikaas)
T: 250 gr magere kwark

Kom uit op 1884 kcal. Goede hoeveelheid icm met 2x sporten?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:15:37 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135553801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Risotto! Altijd goed en voor mensen die gewend zijn traditioneel te eten vaak toch net wat anders. Ik maakte voor mijn moeder op vakantie risotto met gerookte zalm, spinazie en een kaasje (bijv. boursin, maar je kunt ook voor wat meer blauwschimmel gaan). Ik vind zelf een basisrisotto of citroenrisotto erg lekker met een salade met gegrilde zalm. Misschien houden ze wel van paddenstoelen? Bietjesrisotto? Zoveel keuze!
Krijg ik dat lekker zonder kaas.... lactoseintolerantie is a bitch? Wel een goed idee :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:11 schreef Luke83 het volgende:
Lijstje!
O: Brinta (250 halfvolle melk + 40 gr Brinta)
S: uurtje zwemmen
T: Banaan
T: 150 ml magere yoghurt + 30 gr Special K
L: 3x spelt (halvarine, biefstukworst, pindakaas) 1x cracotte met halvarine en aardbeienjam
T: LU granenbiscuit (pakje van 2) + appel
S: 45 min hardlopen
D: risotto met witlof, champignons, uitje en slankie strooikaas)
T: 250 gr magere kwark

Kom uit op 1884 kcal. Goede hoeveelheid icm met 2x sporten?
Ik vind het een prima lijstje ^O^ Ben even kwijt wat je nu weegt en hoe lang je bent, maar in combinatie met twee keer sporten zou je best wat extra's mogen. Wat meer yoghurt in je ochtend-t (of wat vollere yoghurt), een extra stuk fruit in je kwark 's avonds of een gekookt eitje bij je middag-t?

Mijn lijstje is wat vreemd, door rare werkdag en nog geen idee wat het diner wordt. Straks in ieder geval boodschappen doen voor de etende schoonouders dit weekend. Zal me eens verdiepen in risotto zonder kaas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135553871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Krijg ik dat lekker zonder kaas.... lactoseintolerantie is a bitch? Wel een goed idee :)
Bij risotto hoort echt kaas, maar er is één uitzondering op die ik heel lekker vind: citroenrisotto. Je kunt dit recept gebruiken, maar volgens mij wordt in andere recepten citroen vaak eerder toegevoegd. Dat weet ik niet zeker. Bij deze risotto vind ik vis en salade erg lekker.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:18:10 #6
419250 Spongeboss
pi_135553878
Hebben jullie zulke ingewikkelde lijstjes? Hier bedenk ik alles om de twee uur.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135553885
quote:

[..]

[..]

Ik vind het een prima lijstje ^O^ Ben even kwijt wat je nu weegt en hoe lang je bent, maar in combinatie met twee keer sporten zou je best wat extra's mogen. Wat meer yoghurt in je ochtend-t (of wat vollere yoghurt), een extra stuk fruit in je kwark 's avonds of een gekookt eitje bij je middag-t?

Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kg. Hmm eitje is inderdaad nog wel een idee, bedankt door de tips!
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 11:21:09 #8
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135553969
quote:
http://www.ah.nl/allerhan(...)rre/?rq=lenterisotto Mijn lievelings en ook zonder kaas te eten ;) Ik hou gewoon niet zo van kaas, dus eet 'm meestal ook zonder! :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_135553974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:18 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kg. Hmm eitje is inderdaad nog wel een idee, bedankt door de tips!
Ik vind het ook een heel aardig lijstje. Het is qua kcal misschien wat krap gezien het sporten, maar je moet kijken of het past in je weekschema. Als je elke dag zoveel sport en deze hoeveelheden eet, dan doe je er beter aan je inname op te schroeven. Dat kun je doen door tussen je lunch en diner wat substantiëlere tussendoortjes te eten. En van Slankie strooikaas over de risotto word ik héél verdrietig! Maak daar op z'n minst goede parmezaan van.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:46 #10
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135554191
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je een overzicht geven van wat je zoal eet op een dag?
Doordeweeks globaal dit:

O: 3 crackers met beleg (Kaas of vleeswaren) en een beker melk
T: 2 Evergreens
L: 4 bruine boterhammen met vleeswaren of kaas en een beker melk
T: 2 Appels (Elster of Jonagold, ligt eraan welke er bij de boer liggen)
D: Heel erg variërend, meestal groente, aardappels en vlees (5x in de week), vegatarisch (1x per week) en pasta (1x week), beker melk en half uurtje later yoghurt of kwark als toetje

Ik grijp nu vaak naar 1 van de 2 appels als extra tussendoortje 's morgens, maar dan heb ik 's middags eigenlijk weer wat te kort en dan pak ik een eierkoek. :)

Het avondeten bestaat bijna altijd uit verse groente met aardappels en vlees. Haal veel inspiratie uit de makkelijke maaltijd om snel en toch lekker te koken.

Na het avondeten heb ik nog 2 a 3 glazen Cola zero en that's it. :)
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:30:53 #11
419250 Spongeboss
pi_135554256
http://www.myfitnesspal.com/nl

Heeft iemand deze site al helpt misschien? Dan kan je zelf uitrekenen wat je mag en niet.
pi_135554303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef Spongeboss het volgende:

Heeft iemand deze site al helpt misschien? Dan kan je zelf uitrekenen wat je mag en niet.
Ik ben echt heel erg blij met deze app inderdaad :Y Heeft mij veel inzicht gegeven in mijn eetpatroon
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_135554340
quote:

[..]

[..]
Je kan zelf Kaas (paneer) maken van lactosevrije melk, dat wordt vooral gebruikt in curry e.d.
Maar ik denk dat zoiets ook echt lekker kan zijn bij een risotto.

Voorbeeld: http://www.wikihow.com/Make-Paneer-(Indian-Cheese)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135554372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:28 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Doordeweeks globaal dit:

D: Heel erg variërend, meestal groente, aardappels en vlees (5x in de week), vegatarisch (1x per week) en pasta (1x week), beker melk en half uurtje later yoghurt of kwark als toetje

Ik grijp nu vaak naar 1 van de 2 appels als extra tussendoortje 's morgens, maar dan heb ik 's middags eigenlijk weer wat te kort en dan pak ik een eierkoek. :)

Het avondeten bestaat bijna altijd uit verse groente met aardappels en vlees. Haal veel inspiratie uit de makkelijke maaltijd om snel en toch lekker te koken.

Dan begrijp ik wel dat je honger krijgt tussen ontbijt en lunch! Je ontbijt licht en die twee evergreens vullen nauwelijks. Waarschijnlijk lukt het je niet om 's ochtends zwaarder te ontbijten, aangezien je vroeg opstaat?

Je hebt al de tip gekregen om tussendoor kwark te eten. Dat vult prima, vind ik. Wat ik vaak doe, is voor ik honger krijg een handje noten eten. Die zijn gezond, eten makkelijk weg en maken toch dat ik rond het middaguur niet ineens een enorme hongerklop heb. Hoezeer ben je gehecht aan de evergreens? Het is niet echt gezond om te eten, maar als je er veel plezier aan beleeft zou ik er vooral een tussendoortje aan toevoegen.

Het is vaak ook een beetje ontdekken waardoor je zelf gevuld raakt. Misschien helpt het je om een van je middagboterhammen als tussendoortje te eten, met een bakje kwark erbij en wat fruit. Bij je lunch kun je eventueel een bak soep eten. Daar zitten (als je soep slim kiest) weinig calorieën in en mij geeft soep vaak een behaaglijk en gevuld gevoel, vooral in combinatie met boterhammen.

En nog een tip: ei op brood gaan eten! Oh, en wat drink je veel melk.
pi_135554543
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:18 schreef Spongeboss het volgende:
Ik ook. Ik plan nooit wat ik ga eten op een dag. Wel kijk ik per maaltijd of het in mijn kcal past en 's avonds schep ik op wat ik nog aan kcal over heb. Is het niet genoeg, dan een toetje (kwark) na. :P
pi_135554551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:32 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ik ben echt heel erg blij met deze app inderdaad :Y Heeft mij veel inzicht gegeven in mijn eetpatroon
Ik houd m'n eten ook nog braaf bij in FatSecret en dat helpt me toch ook wel, vooral om te zien wat ik nou gemiddeld binnenkrijg op een dag. Uiteindelijk vind ik het niet zo interessant of ik op één dag niet te weinig of te veel eet, maar of ik over een langere periode goed eet.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:40:56 #17
419250 Spongeboss
pi_135554579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:32 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ja heel fijn, ik vulde daar altijd van alles in. Nu ben ik daarmee gestopt, maar goed ik ga zo eens proberen te sporten maar met mijn lichamelijke lichaam kan ik maar 20 minuten en dan verga ik van de pijn dus weet n og niet hoe ik dit ga aanpakken.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ook. Ik plan nooit wat ik ga eten op een dag. Wel kijk ik per maaltijd of het in mijn kcal past en 's avonds schep ik op wat ik nog aan kcal over heb. Is het niet genoeg, dan een toetje (kwark) na. :P
Ja precies, ik heb ook een schema, maar goed als ik het goed aanpak kan ik binnen binnen een week of 15, weer op 80 kilo zitten, dan zijn het nog maar 5 kilo en dan ben ik weer mager :D
pi_135554590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef Spongeboss het volgende:

Ik hou alles daarop bij inderdaad. Ik vind dat de site de doelen soms wel wat laag zet, maar ze hebben een fijne database met een hoop producten. :Y
pi_135554599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarvoor moet je wel precies bijhouden hoeveel je binnenkrijgt, en ik denk dat het de meest mensen helpt om regelmaat en voorspelbaarheid in hun voedingspatroon aan te brengen. Dan heb je iets om je aan vast te klampen als je stopt met calorieen tellen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:42:31 #20
419250 Spongeboss
pi_135554634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik hou alles daarop bij inderdaad. Ik vind dat de site de doelen soms wel wat laag zet, maar ze hebben een fijne database met een hoop producten. :Y
Ja de doelen laag? Ik moet zeggen dat ik goed rondkom en als ik echt honger pak maak ik me een bak kwark soldaat.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:43:30 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135554664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:28 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Doordeweeks globaal dit:

Ik vind het niet raar dat jij je ochtend niet door komt. Die duurt behoorlijk lang en dan mag je best wat meer eten. Kun je bij je ontbijt niet kwark met fruit of volkorenbrood nemen? Het is erg weinig en die crackers heeft je lichaam zo snel verwerkt dat je snel weer honger krijgt. Voor de lunch geldt dat volkorenbrood voor de meeste mensen wat langer vult dan bruinbrood. Probeer er anders eens een eitje bij te nemen of lekker wat groente.

5 dagen in de week aardappels, groente en vlees is niks mis mee, maar misschien kun je wat meer varieren door bijvoorbeeld eens te roerbakken, wokken, maaltijdsalade of chili ofzo te maken. Zoete aardappel is ook erg lekker en is stiekem een groente. Die kun je makkelijk poffen, in partjes in de oven doen of gewoon koken.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:18 schreef Spongeboss het volgende:
Ik werk de hele dag en ben afhankelijk van wat ik meeneem. Als ik niet van tevoren bedenk hoe mijn dag er ongeveer uit ziet qua eten, kom ik net iets te vaak zonder tussendoortje of lunch op mijn werk, vandaar de lijstjes.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135554696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:33 schreef Skoap het volgende:

[..]

Je kan zelf Kaas (paneer) maken van lactosevrije melk, dat wordt vooral gebruikt in curry e.d.

De bedoeling van paneer is dat het kaas is die te bakken is en niet smelt. De bedoeling van de kaas door de risotto is dat het smelt. Mij lijkt paneer bij risotto geen lekkere combi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135554811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daarvoor moet je wel precies bijhouden hoeveel je binnenkrijgt, en ik denk dat het de meest mensen helpt om regelmaat en voorspelbaarheid in hun voedingspatroon aan te brengen. Dan heb je iets om je aan vast te klampen als je stopt met calorieen tellen.
Daar heb je gelijk in. Op zich zien mijn dagen qua eetpatroon er grotendeels hetzelfde uit, maar ik leef best onregelmatig dus dan vind ik het fijn om niet al vast te hebben staan wat ik allemaal 'mag' op een dag. Tussendoortjes zijn de ene keer noten, de andere keer fruit. Ook afhankelijk waar ik zin in heb. Als ik plan wat ik op een dag ga eten dan ben ik er teveel mee bezig in mijn hoofd en dan kost het me meer moeite om vol te houden.

Hoe dat straks zal zijn na het dieeten en kcal tellen... ik heb ik de 1.5 tot 2 jaar dat ik dit nu doe hele perioden (weken, maanden) gehad dat ik geen zin had om te tellen en op mijn eten te letten. In die perioden kwam ik niet aan, dus ik verwacht dat het wel goed komt. :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:48:50 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135554840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:33 schreef Skoap het volgende:

[..]

Dit lijkt me stiekem echt heel vies. Sowieso zou ik dan voor zaterdag nog een cheesecloth enzo moeten gaan regelen en dan moet ik dit voor de schoonouders maken terwijl ik geen idee heb of ik het lekker vind.

Thanks voor de tip, ik ga het zeker proberen, maar niet dit weekend.
pi_135554858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:42 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja de doelen laag? Ik moet zeggen dat ik goed rondkom en als ik echt honger pak maak ik me een bak kwark soldaat.
Ik kijk wel eens op het forum en dan vind ik het soms wel laag hoe de kcal doelen zijn bij andere mensen. Maar misschien willen die gewoon teveel afvallen per week. Ook vind ik het doel van suikers best laag, maar dat zal vast ergens op gebaseerd zijn.
pi_135554940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Op zich zien mijn dagen qua eetpatroon er grotendeels hetzelfde uit, maar ik leef best onregelmatig dus dan vind ik het fijn om niet al vast te hebben staan wat ik allemaal 'mag' op een dag. Tussendoortjes zijn de ene keer noten, de andere keer fruit. Ook afhankelijk waar ik zin in heb. Als ik plan wat ik op een dag ga eten dan ben ik er teveel mee bezig in mijn hoofd en dan kost het me meer moeite om vol te houden.
Ik eet het liefst elke dag hetzelfde, op het avondeten na! Maar ik kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen past. Ik ben nu weer een tijdje aan het bijhouden hoeveel ik binnenkrijg omdat ik wat veranderingen in mijn standaardschema heb aangebracht, maar ik kan er eigenlijk wel weer mee stoppen. Ik kom nu gemiddeld prima uit.

Ik heb afgelopen week voor het eerst m'n eten voor de dag erna 's avonds voorbereid en dat beviel me wel zo ontzettend goed! Dan kan ik op mijn werk ook nog alle dingen eten die ik thuis graag eet, inclusief mijn twee blokjes chocola. :+
pi_135555158
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De bedoeling van paneer is dat het kaas is die te bakken is en niet smelt. De bedoeling van de kaas door de risotto is dat het smelt. Mij lijkt paneer bij risotto geen lekkere combi.
Nou ik gebruik hem ook als een soort van creme-fraiche/room in curry en dat gaat ook prima.. (En dan bak ik hem ook niet)

Dus ik hoopte dat dit de risotto ook romiger zou maken.
pi_135555192
Ik voel me kut en wil me het liefst helemaal volproppen, maar dat ga ik uiteraard niet doen.. Ik heb m'n tussendoortjes al wel op, want ik was gammel vanochtend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heb ik alleen nog 4 boterhammen(mijn lunch) tot het avondeten. Ik moet vanavond nog werken en eet altijd na het werk.. Ben nu eerst onderweg naar huis, want duurt te lang tot werk.

Zal ik mijn avondeten opsplitsen in een deel voor het werk en een deel na?
pi_135555359
quote:
13s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:59 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik voel me kut en wil me het liefst helemaal volproppen, maar dat ga ik uiteraard niet doen.. Ik heb m'n tussendoortjes al wel op, want ik was gammel vanochtend.
SPOILER
Nu heb ik alleen nog 4 boterhammen(mijn lunch) tot het avondeten. Ik moet vanavond nog werken en eet altijd na het werk.. Ben nu eerst onderweg naar huis, want duurt te lang tot werk.

:* :*
pi_135555452
http://www.ah.nl/allerhan(...)ijn/?rq=pompoen+oven

tink, deze met een lekkere basic risotto erbij. Lactosevrij!
pi_135555765
quote:
SPOILER

Sodeju, dat is rot. Wanneer krijg je de uitslag?

Opsplitsen klinkt oké, of gewoon iets extra's eten tussendoor.
pi_135555798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd m'n eten ook nog braaf bij in FatSecret en dat helpt me toch ook wel, vooral om te zien wat ik nou gemiddeld binnenkrijg op een dag. Uiteindelijk vind ik het niet zo interessant of ik op één dag niet te weinig of te veel eet, maar of ik over een langere periode goed eet.
Inderdaad, maar het helpt mij ook vooral het eten uit verveling tegen te gaan. Omdat ik me echt bewust ben van wat iets nou aan kcal, vet en suikers bevat. Waar ik eerst gewoon een halve zak m&m's zou opeten en wel wist dat het nou niet bepaald 'goed' was, weet ik nu wat er in zit en dat mijn lichaam het eigenlijk niet nodig heeft.

Ik probeer nu meer naar mijn lichaam te luisteren en aan de gevolgen van bepaalde voedingsmiddelen te denken.
pi_135555840
Trouwens, een andere suggestie en iets wat volgens mij iedereen incl schoonouders lekker vindt is nasi. Ik maak de mijne tegenwoordig met zilvervliesrijst (proef je niets van) met kip gemarineerd in ketjap en sambal, zo'n nasi groente pakket en nog meer sambal, ketjap, uitje en knoflook om het op smaak te brengen. Niet heel Indisch maar wel heel lekker!
pi_135555845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sodeju, dat is rot. Wanneer krijg je de uitslag?

Opsplitsen klinkt oké, of gewoon iets extra's eten tussendoor.
4 februari pas.. Proberen om er niet te veel aan te denken.. :)

Heb je tips voor iets wat wel redelijk tot goed vult, maar niet te heftig is qua aantal calorien?
pi_135555847
quote:
SPOILER

:* Wanneer hoor je meer?
Ja opsplitsen of als je nog ruimte hebt een extraatje misschien? :9
pi_135555872
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

4 februari pas.. Proberen om er niet te veel aan te denken.. :)

Heb je tips voor iets wat wel redelijk tot goed vult, maar niet te heftig is qua aantal calorien?
Kwark of yoghurt met fruit. Anders een soepje met een boterham. Je kunt ook voor groenteknagen gaan. Eén dagje iets over je voorgenomen kcal gaan is echt geen ramp, vooral niet als je er een vreetbui later mee voorkomt.
pi_135555906
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kwark of yoghurt met fruit. Anders een soepje met een boterham. Je kunt ook voor groenteknagen gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

:* Wanneer hoor je meer?
Ja opsplitsen of als je nog ruimte hebt een extraatje misschien? :9
Hmm.. ik moet toch nog boodschappen doen.. ik ga wel voor een lichtere avondmaaltijd zodat ik wat extra's kan eten straks. :)

Thanks!
pi_135555949
En sterkte met het afwachten! Je kunt allerlei doemscenario's door gaan nemen, maar het heeft eenvoudigweg geen zin. Ik ben vanuit medisch oogpunt een freak en ik ben ook nog alive and kicking. 8-)
pi_135556056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef Zeester het volgende:
Trouwens, een andere suggestie en iets wat volgens mij iedereen incl schoonouders lekker vindt is nasi. Ik maak de mijne tegenwoordig met zilvervliesrijst (proef je niets van) met kip gemarineerd in ketjap en sambal, zo'n nasi groente pakket en nog meer sambal, ketjap, uitje en knoflook om het op smaak te brengen. Niet heel Indisch maar wel heel lekker!
Ik heb een heerlijke marinade voor nasivlees ontdekt, en die gebruik ik tegenwoordig altijd:

http://www.martinet.nl/recepten/nasi_goreng

Aanrader!
pi_135556071
quote:
SPOILER

Pff, wat ellendig. Zo lang wachten ook, niets fijn. Sterkte ermee!
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:23:58 #41
419250 Spongeboss
pi_135557842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kijk wel eens op het forum en dan vind ik het soms wel laag hoe de kcal doelen zijn bij andere mensen. Maar misschien willen die gewoon teveel afvallen per week. Ook vind ik het doel van suikers best laag, maar dat zal vast ergens op gebaseerd zijn.
Nouja het is noodzaak te blijven eten, zodat je lichaam niet in spaarstand gaat. Ik val er ook goed mee af met het programma, en is gratis. Maar sommige zullen niet genoegen nemen met 1 kilo per week of 0.5 kilo ik zelf vind 0.75 kilo het beste gaan. Langzaam maar zeker.

Sowieso drink ik ook soms een halve liter bier. Anders heb ik ook niets meer, nee je kan als je crash dieten en op een paar weken graatmager zijn. Maar daarna kom je net zo hard weer aan. Dit programma leert je afvallen maar ook daarna gezond eten omdat je toch altijd bewust blijft denken aan het programma.

Verder is het gewoon belangrijk labels te leren lezen. Als ik ben afgevallen blijf ik gewoon gezond en goed eten, maar zal zeker eens lekker eten. Of me vol stoppen bij het uiteten.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:37:25 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135558315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef Zeester het volgende:
Prima plan! Dat maken ze zelf nooit. Heb nog chinese tomatensoep in de vriezer, dus dan doen we mooi chinese tomatensoep vooraf en dan lekker homemade nasi. Ik laat dan wel de kip weg, heb nog vegasatéballetjes, die doen het vast ook goed. Beetje zelfgemaakte pindasaus erbij :Y)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb een heerlijke marinade voor nasivlees ontdekt, en die gebruik ik tegenwoordig altijd:

http://www.martinet.nl/recepten/nasi_goreng

Aanrader!
Ik maak mijn nasi eigenlijk altijd zonder vlees. Nu toevallig met vegaballetjes, maar meestal gewoon met extra groente.

Verder net geluncht met 2 volkoren en een kop tomatensoep. Ben nu aan het overwegen even boodschappen te gaan doen. We hebben een dringende behoefte aan broodbeleg en dan dus ook even groente voor de nasi enzo, maar het regent hier echt zo hard -O-
pi_135558500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Prima plan! Dat maken ze zelf nooit. Heb nog chinese tomatensoep in de vriezer, dus dan doen we mooi chinese tomatensoep vooraf en dan lekker homemade nasi. Ik laat dan wel de kip weg, heb nog vegasatéballetjes, die doen het vast ook goed. Beetje zelfgemaakte pindasaus erbij :Y)

[..]

Ik maak mijn nasi eigenlijk altijd zonder vlees. Nu toevallig met vegaballetjes, maar meestal gewoon met extra groente.

Verder net geluncht met 2 volkoren en een kop tomatensoep. Ben nu aan het overwegen even boodschappen te gaan doen. We hebben een dringende behoefte aan broodbeleg en dan dus ook even groente voor de nasi enzo, maar het regent hier echt zo hard -O-
Bijzonder, ik maak nasi nooit zonder vlees.
pi_135558586
http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/

Vanavond dus toch dit maken. Moet nog wel even wat ingredienten kopen. :P
pi_135558643
quote:

[..]

ik doe door risotto altijd parmezaanse kaas, en dat is lactosevrij.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:47:12 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135558667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik doe door risotto altijd parmezaanse kaas, en dat is lactosevrij.
Zegt wie? Ik weet wel dat ik 'nederlandse' kaas vanaf extra belegen aandurf, maar dat parmezaan lactosevrij zou zijn, heb ik nog nooit gehoord.
pi_135558702
Ik had het ook nog nooit gehoord, maar als ik er google op loslaat, kom ik dat ook tegen, inderdaad:
http://www.lactofree.nl/lactose-intolerantie/lactose-checker/
daar bijvoorbeeld.
pi_135558759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
En sterkte met het afwachten! Je kunt allerlei doemscenario's door gaan nemen, maar het heeft eenvoudigweg geen zin. Ik ben vanuit medisch oogpunt een freak en ik ben ook nog alive and kicking. 8-)
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pff, wat ellendig. Zo lang wachten ook, niets fijn. Sterkte ermee!
Komt goed dames! What doens't kill you makes you stronger!
pi_135558768
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zegt wie? Ik weet wel dat ik 'nederlandse' kaas vanaf extra belegen aandurf, maar dat parmezaan lactosevrij zou zijn, heb ik nog nooit gehoord.
hoe langer de kaas rijpt, hoe meer de lactose omgezet word in lactic acid (hoe heet dat in het NL?). Ik kreeg laatst een vriendin op bezoek die ook geen lactose eet, en die kon rustig parmezaanse kaas eten..
pi_135558811
Boodschappen gedaan.. een salade gekocht voor voor het werk, en na het werk wordt het broccoli. Ik kan alleen niet inschatten, dus nam 1,5 kilo mee voor mij en mijn moeder, want de stam moet er immers nog af. Nu zit ik met bijna 900 gram broccoli voor mij alleen vanavond, want weggooien is zonde :') Ik zit nog onder de 2000 kcal, dus geen probleem :7
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 13:55:29 #51
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135558962
quote:
SPOILER

Bah! :*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 13:56:55 #52
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135559016
Ik ging me gisteren wegen, en er was honderd gram af :+ Gelukkig was de app wel heel positief over mijn eerste gewichtsverlies :') Maar ik baalde er wel van, had meer gehoopt in mijn eerste week!

En nu dacht ik, oh ik ga mooi even mijn nieuwe überlelijke hardloopschoenen inlopen want ik moet toch naar de stad.. Maar het gíet!

Verder ben ik altijd heel positief ingesteld hoor *O*
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:57:37 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135559050
Hardlopen in de regen is echt lekker! :Y
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:59:00 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135559115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hoe langer de kaas rijpt, hoe meer de lactose omgezet word in lactic acid (hoe heet dat in het NL?). Ik kreeg laatst een vriendin op bezoek die ook geen lactose eet, en die kon rustig parmezaanse kaas eten..
Melkzuur. Dat wist ik, maar ik heb altijd geleerd dat dat alleen voor nederlandse kazen geldt. Als ik een keer weekend heb en niks hoef te doen, wil ik het best testen :)

Overigens vind ik die website kort door de bocht. Er staat dat er in kipfilet geen lactose in. In kipfilet voor op je brood zit dat dus mooi wel... Voor sommige harde broodjes geldt dat ook.
pi_135559184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Melkzuur. Dat wist ik, maar ik heb altijd geleerd dat dat alleen voor nederlandse kazen geldt. Als ik een keer weekend heb en niks hoef te doen, wil ik het best testen :)
wat ik op internet google zit er 0 gram lactose in. Zou voor mij een verlichting zijn, gewoon parmezaanse kaas te kunnen eten als ik niet tegen lactose zou kunnen!
pi_135559206
Dat zou wel heel mooi zijn, want parmezaan en risotto is een gouden combinatie!
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:05:38 #57
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135559368
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan begrijp ik wel dat je honger krijgt tussen ontbijt en lunch! Je ontbijt licht en die twee evergreens vullen nauwelijks. Waarschijnlijk lukt het je niet om 's ochtends zwaarder te ontbijten, aangezien je vroeg opstaat?

Je hebt al de tip gekregen om tussendoor kwark te eten. Dat vult prima, vind ik. Wat ik vaak doe, is voor ik honger krijg een handje noten eten. Die zijn gezond, eten makkelijk weg en maken toch dat ik rond het middaguur niet ineens een enorme hongerklop heb. Hoezeer ben je gehecht aan de evergreens? Het is niet echt gezond om te eten, maar als je er veel plezier aan beleeft zou ik er vooral een tussendoortje aan toevoegen.

Het is vaak ook een beetje ontdekken waardoor je zelf gevuld raakt. Misschien helpt het je om een van je middagboterhammen als tussendoortje te eten, met een bakje kwark erbij en wat fruit. Bij je lunch kun je eventueel een bak soep eten. Daar zitten (als je soep slim kiest) weinig calorieën in en mij geeft soep vaak een behaaglijk en gevuld gevoel, vooral in combinatie met boterhammen.

En nog een tip: ei op brood gaan eten! Oh, en wat drink je veel melk.
Ik heb een tijdje tussendoor yoghurt met honing meegenomen en at dan pas later weer de evergreens op. Dat werkte wel beter, maar door het ontbreken van een koelkast vind ik het niet echt ideaal om dat soort dingen lang buiten de koelkast mee te nemen. Vandaar ook de evergreens. Ik ben er niet aan verknocht ofzo, maar voor mij het makkelijkste tussendoortje met een acceptabele hoeveelheid calorieën. Noten vind ik ook geen slecht idee trouwens:)

Gek genoeg heb ik er van lunch naar avondeten niet superveel moeite mee, als ik de appels rond half drie opeet tenminste :) Begin rond vijven meestal al met koken en als ik op dat moment honger krijg dan vind ik zonde om nog een tussendoortje te pakken.

Ik ontbijt trouwens wel volkoren crackers en geen lichte cracottes ofzo, dat zou ik echt niet trekken

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

5 dagen in de week aardappels, groente en vlees is niks mis mee, maar misschien kun je wat meer varieren door bijvoorbeeld eens te roerbakken, wokken, maaltijdsalade of chili ofzo te maken. Zoete aardappel is ook erg lekker en is stiekem een groente. Die kun je makkelijk poffen, in partjes in de oven doen of gewoon koken.
Ik varieer heel veel met de groente en aardappels. Ik eet nooit twee keer gekookte aardappels achter elkaar bijvoorbeeld. Had gisteren bijvoorbeeld een fantastische gehakthachee met groentestampot. :)
»» Democracy is so overrated »»
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 14:12:47 #58
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135559657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
Hardlopen in de regen is echt lekker! :Y
Ja, maar ik wilde gewoon een stukje lopen om mijn schoenen in te lopen, niet rennen. En wellicht dat het met sportkleren anders is, maar ik ben niet zo'n fan van vastgeplakte broeken aan mijn benen :D

Maar. paraplu. :+
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:28:54 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135560309
quote:
17s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:12 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, maar ik wilde gewoon een stukje lopen om mijn schoenen in te lopen, niet rennen. En wellicht dat het met sportkleren anders is, maar ik ben niet zo'n fan van vastgeplakte broeken aan mijn benen :D

Maar. paraplu. :+
Nee, dan is het niks idd. :D
pi_135560953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe harder de kaas hoe beter. Parmezaanse kan ik ook prima handelen!te]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135561014
En door naar ronde 2 voor de job! *O*
pi_135561330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:47 schreef SilverSjoiis het volgende:
Super! *O*
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 15:56:31 #63
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135563712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:47 schreef SilverSjoiis het volgende:
*O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, dan is het niks idd. :D
Ik ben toch gegaan *O* Mijn voeten zijn wel heel blij nu dat de schoenen weer uitzijn :+
pi_135564013
Oe, ik heb een krulset gekocht vandaag O+. In de categorie 'afgezien van m'n gewicht ben ik awesome' ga ik meer aandacht aan m'n haar besteden, nu ik toch niet meer elke dag een stomme operatiemuts op heb. Haartjes mooi maken O+. Eén van m'n weinige vrouwelijke kanten :').
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:09:34 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135564299
Jum. Lv yoghurt met kersen :)
pi_135564529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

goh top zeg, dat wist ik niet!
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:16:14 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135564611
quote:
17s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Oe, ik heb een krulset gekocht vandaag O+. In de categorie 'afgezien van m'n gewicht ben ik awesome' ga ik meer aandacht aan m'n haar besteden, nu ik toch niet meer elke dag een stomme operatiemuts op heb. Haartjes mooi maken O+. Eén van m'n weinige vrouwelijke kanten :').
^O^ Up your game, zoals mijn baas dat noemt! *O*
Zo probeer ik ook wat meer te varieren met sierraden en er gewoon overal net een tikje meer moeite voor te doen.

Chell zei ooit eens heel treffend: als ik een spijkerbroek aan doe zien ze heus ook wel dat ik dik ben, dan kan ik maar beter iets aantrekken dat ik iig zelf ook leuk vind.
Zo waar! *O* En dus trok ik afgelopen zaterdag een jurkje aan voor ons optreden en dat was op zich best ok, ware het niet dat de spotlight precies op mij stond afgesteld. Ik heb de ergste foto's van onze fb site gedelete en de rest van de erge foto's untagged. :@ :')
Heel misschien staan we op een vrij groot podium in de oranjenacht en dus heb ik een prima streefdatum om er heel wat kilo'tjes weer af te krijgen. :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:21:33 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135564815
*ril* Had net een mier en mierzoete paprika. :{ Echt niet lekker. :X
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 januari 2014 @ 16:25:15 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135564957
Ow juk.. Daarom heb ik het liefst de groene om rauw te eten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:33:59 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135565316
Lijstje!

O: 2x spelt, 2x dieethalvarine, 1x kalkoenfilet, 1x philadelphia light
S: 30 min cardio, 1u krachttraining
L: Blikje tonijn, bakje kwark, 4x spelt met dieethalvarine, philadelhia light, kalkoenfilet, runderrookvlees en pindakaas.
T: 2x knackerbrod met magere filet american.
D: Sperziebonen, aardappelen, biefstuk, jus, turkse (jaja, turkse ipv griekse :P Holadijeej) yoghurt. Geen idee of het te vreten is :P
T: Smoothie van 250ml verse jus, kiwi, handje frambozen en 100gr kwark
T: 2x Knackerbrod met 20+ smeerkaas of 2x beschuit (wat zijn die dingen zout trouwens, die knackerbrod shizzle :o)
T: Spelt pindakaas.

Nieuwe vleeswaren meegenomen :9 Fricandeau, Casselerrib en nog wat maar dat ben ik vergeten ;(

Oeh en ik heb halfvolle roomboter voor op brood meegenomen. Dus, vanaf morgen doen we roomboter op brood :9
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135565374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

^O^ Up your game, zoals mijn baas dat noemt! *O*
Zo probeer ik ook wat meer te varieren met sierraden en er gewoon overal net een tikje meer moeite voor te doen.

Chell zei ooit eens heel treffend: als ik een spijkerbroek aan doe zien ze heus ook wel dat ik dik ben, dan kan ik maar beter iets aantrekken dat ik iig zelf ook leuk vind.
Zo waar! *O* En dus trok ik afgelopen zaterdag een jurkje aan voor ons optreden en dat was op zich best ok, ware het niet dat de spotlight precies op mij stond afgesteld. Ik heb de ergste foto's van onze fb site gedelete en de rest van de erge foto's untagged. :@ :')
Heel misschien staan we op een vrij groot podium in de oranjenacht en dus heb ik een prima streefdatum om er heel wat kilo'tjes weer af te krijgen. :D
Ja je houding maakt echt heel veel verschil denk ik. Ik vind nog steeds niets lelijker dan een dikkerd die zich in te kleine kleding propt, maar ben de afgelopen 3 jaar wel erg in stijl veranderd. Van wijde donkere kleding (of zoals m'n bff het zegt, kleding waarbij alles vanaf je schouders recht naar beneden liep en geen vorm te vinden was) zonder make up en nog met hoofddoek naar kleurrijk, verzorgde snoet met iig altijd mascara en oogpotlood, soms meer en mooi haar. Ik ben in feite nog even dik, maar voel me veel slanker dan toen.
pi_135569892
Over twee weken een sollicitatiegesprek *O*
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:29:28 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135570166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:22 schreef Sarabi het volgende:
Alvast succes :)

Ik eet zuurkool van gisteren en wil daar graag een stukje rookworst bij. Alleen eten we morgen iets compleets anders. Kun je dat invriezen of zou 't lekker zijn koud op brood?
pi_135570298
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik eet zuurkool van gisteren en wil daar graag een stukje rookworst bij. Alleen eten we morgen iets compleets anders. Kun je dat invriezen of zou 't lekker zijn koud op brood?
Beide :)
pi_135570309
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:22 schreef Sarabi het volgende:
Mooi, succes vast.
pi_135572391
Succes alvast Sarabi! *O*

Ik vries al mn stamppotten gewoon in, want ik maak standaard te veel. En ja, zuurkool valt hier ook onder stamppot :')

Vanavond nacho ovenschotel op. Lekker veel groente in een pittige tomatensaus met als bovenlaag wat nacho's en gesmolten kaas. Zal dieettechnisch niet het beste zijn, maar t smaalte prima! :D En ook dit weer voor een weeshuis gemaakt, dus het groenteprutje kan ook de vriezer in. Morgen spruitjes! *O*
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:20:55 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135572616
Hier ook stamppot voor O+ Boerenkool. Hij kan er nog 2x van eten, dus in de vriezer gemikt :Y)
pi_135573184
Oh, er is echt niets lekkerder dan flink trainen, daarna lekker eten, douchen en in pyjama op de bank ploffen en weten dat je de hele avond nog voor je hebt. O+

Sarabi, wat fijn!
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:06:57 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135575221
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vries het gewoon in, geen enkele probleem.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:32:13 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135576537
Nevermind... Ik at de hele rookworst op. Is de eerste keer in best een lange tijd dat ik echt geen controle heb over wat ik eet.
pi_135578094
Nog veel sterkte voor Patrique, wat een rotnieuws!

Ik heb vandaag niet heel goed gegeten, maar wel veel calorieen verbrand, namelijk de teringbende van een vriend opgeruimd. 5000 vuilniszakken buitengezet o.a. Het was nu ´netjes´ toen ik wegging, en morgen ga ik terug om het in te pakken, hij gaat nl. verhuizen.
pi_135580097
Vandaag goede keuzes gemaakt terwijl het slechte voedsel voor de hand lag
Ik ben blij :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:33:39 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135580122
Ik heb een appelkaneelcake gebakken voor zaterdag. Had een flinke plak op een bordje voor m'n neus en realiseerde me dat ik helemaal geen trek had. Hem het terug gelegd. Morgen borrel van m'n werk, dan wat olijfjes ofzo. Gelukkig is het makkelijk om nee te zeggen tegen borrelhapjes als je er ziek van wordt :)
pi_135581993
Patrique, sterkte. En ik snap echt niet dat het zo lang moet duren, uitslag van een biopt moet bij ons vaak binnen 5 of 10 werkdagen al bekend zijn omdat de patiënt dan de afspraak heeft voor de uitslag...

quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja je houding maakt echt heel veel verschil denk ik. Ik vind nog steeds niets lelijker dan een dikkerd die zich in te kleine kleding propt, maar ben de afgelopen 3 jaar wel erg in stijl veranderd. Van wijde donkere kleding (of zoals m'n bff het zegt, kleding waarbij alles vanaf je schouders recht naar beneden liep en geen vorm te vinden was) zonder make up en nog met hoofddoek naar kleurrijk, verzorgde snoet met iig altijd mascara en oogpotlood, soms meer en mooi haar. Ik ben in feite nog even dik, maar voel me veel slanker dan toen.
Clums O+ Gelukkig zijn, dat laat je post zien. Als dat goed zit komt dat slank/gezond gewicht ook wel :*

Lijstje:
O: overnight oats met banaan.
T: 3 mandarijnen
L: 3 volkoren met smeerkaas. Bleekselderij, cherrytomaatjes en stuk komkommer.
T: appel, rijstwafel
D: couscoussalade met falafel.
S: Bootcamp
T: magere kwark met wat whey erdoor. Eiwit met nog meer eiwit :') pfff.

Beetje veel fruit als ik mn lijstje zo zie... en ik ben inspiratieloos aan het worden.

Sporten was weer superlekker vandaag. Volgende is niet om mensen hier voor het hoofd te stoten oid... maar ik wil het gewoon even kwijt *egopost-alert* :)
Regelmatig hebben we oefeningen in duo's; stuk hardlopen - krachtoefeningen afgewisseld. #1 gaat lopen, #2 doet de oefening etc. Nu is dat in een groep vaak gewoon prettiger om fitte met "minder"-fitte mensen te koppelen. Zo kan ieder op zijn niveau trainen. Vandaag was ik dus de fitte van het duo... nou, dat ga ik morgen ook wel voelen :P
pi_135584848
De quinoa zoete aardappel chili was niet zo'n succes. :') Ik weet nu alleen niet of ik chili gewoon niet lekker vind of dat ik iets verkeerd bereid heb.
pi_135585345
quote:
17s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:03 schreef douche-eendje het volgende:
Patrique, sterkte. En ik snap echt niet dat het zo lang moet duren, uitslag van een biopt moet bij ons vaak binnen 5 of 10 werkdagen al bekend zijn omdat de patiënt dan de afspraak heeft voor de uitslag..
Tja.. weet het ook niet.. De arts zei ook, over twee week. Dus afspraak gemaakt bij de balie, de dame daar zei ook nog 2 week. Ze noemde een datum en ik zei, ja is goed. Maar toen ging ik rekenen.. is dus bijna 3 week. Maar goed. Ik neem aan dat als het ernstig is ze wel bellen ofzo.

En ik zet het gewoon even van me af.. volgende week toets week, de laatste dingen doen in ons huis komende weekenden. Komt goed.
pi_135586603
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:59 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Tja.. weet het ook niet.. De arts zei ook, over twee week. Dus afspraak gemaakt bij de balie, de dame daar zei ook nog 2 week. Ze noemde een datum en ik zei, ja is goed. Maar toen ging ik rekenen.. is dus bijna 3 week. Maar goed. Ik neem aan dat als het ernstig is ze wel bellen ofzo.

En ik zet het gewoon even van me af.. volgende week toets week, de laatste dingen doen in ons huis komende weekenden. Komt goed.
Wat ik nog wilde zeggen, totaal ongerelateerd aan al je medische dingen, is dat je prima broccolistelen kunt eten. Als ze een beetje taai zijn moet je dat eraf snijden, en de onderkant is vaak wat uitgedroogd, maar het is mijn lievelingsonderdeel van de broccoli!
pi_135587318
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:21 schreef Zeester het volgende:

[..]

Wat ik nog wilde zeggen, totaal ongerelateerd aan al je medische dingen, is dat je prima broccolistelen kunt eten. Als ze een beetje taai zijn moet je dat eraf snijden, en de onderkant is vaak wat uitgedroogd, maar het is mijn lievelingsonderdeel van de broccoli!
Haha. ok. Lijkt mij echt niks. Ik zal volgende keer eens een stukje proberen, als ik er aan denk :P
pi_135587758
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Haha. ok. Lijkt mij echt niks. Ik zal volgende keer eens een stukje proberen, als ik er aan denk :P
Gewoon meekoken in plakjes van een have cm dik ofzo inderdaad, lekker *O*.
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:59:07 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135588360
De broccolisteeltjes worden veel malser dan de roosjes :9 Goed schillen zodat het "merg" overblijft. Het lekkerste gedeelte van de broccoli
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 januari 2014 @ 07:22:52 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135591598
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

en anders gewoon mee pureren in de soep ;)
pi_135592059
Volgende week maar eens proberen dan!!

Mijn kwark was er niet.. dus andere meegenomen. Gadverdamme. Honing walnoten van de aldi. Zum kotzen :r
  vrijdag 17 januari 2014 @ 08:40:41 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135592166
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:59 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Komt wel goed. Ik zou het nu loslaten, je kunt er toch niks aan veranderen.

SPOILER
pi_135592521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_135592572
Ik vind 'vanaaf' ook zo verschrikkelijk :X
Spoilers!
pi_135592885
Dit is totaal offtopic, maar goed. Het is op zich niet zo raar dat mensen 'drie week' of 'drie maand' zeggen, want 'kwartier', 'uur' en 'jaar' kun je wel in het enkelvoud gebruiken om een meervoud aan te duiden. Zie ook het advies van Onze Taal.
pi_135593097
Ik zeg ook wel eens '3 maand' :x Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar '3 week' vind ik dan wel weer raar.

Gisteren weer lekker gebodypumpt, ik kan al meer gewicht pakken en de spierpijn is ook veel minder *O* Had voor m'n gevoel heel veel gegeten maar ik kwam op 1800 'bruto' uit.. dus ongeveer 1600 netto. Ik vind dat wel goed genoeg denk ik.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_135593158
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:34 schreef PluisigNijntje het volgende:

Gisteren weer lekker gebodypumpt, ik kan al meer gewicht pakken en de spierpijn is ook veel minder *O* Had voor m'n gevoel heel veel gegeten maar ik kwam op 1800 'bruto' uit.. dus ongeveer 1600 netto. Ik vind dat wel goed genoeg denk ik.
Wat maakt het verschil tussen bruto en netto?

Ik ga komende zaterdag voor het eerst met een Bodypumples meedoen. Ben benieuwd.
pi_135593488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat maakt het verschil tussen bruto en netto?

Ik ga komende zaterdag voor het eerst met een Bodypumples meedoen. Ben benieuwd.
Zonder en met aftrek van de verbrande calorieën door sport ;)
Het is leuk! Vooral omdat je het zo zwaar kan maken als je zelf wilt :)

Edit: foutje, ik kom dan eerder op 1500 uit..
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:02:05 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135593891
ATL *O* 72,0.

Ik mag lijen dat ik morgen die 71,9 aantik, just for funz
pi_135594035
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:48 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Zonder en met aftrek van de verbrande calorieën door sport ;)
Het is leuk! Vooral omdat je het zo zwaar kan maken als je zelf wilt :)

Edit: foutje, ik kom dan eerder op 1500 uit..
Ik wou al zeggen met bodypump verbrand je volgens mij wel meer ^O^
pi_135594874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

SPOILER
In Groningen wel :{w :@
pi_135594934
Maar inderdaad.. als je alleen 3 week of 3 maand ziet dan ziet dat er stom uit. Maar in een zin is dat zo gewoon, voor mij dan.
pi_135595426
SPOILER
pi_135595452
Wat verdrietig! :*

Hoeveel honden heb je eigenlijk?
pi_135595469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:53 schreef Patoshik het volgende:
SPOILER
Ow :* sterkte!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 14:46:07 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135603314
:X :X :X :X

Ik zit een beetje keihoog in mijn eiwitten vandaag :X 170gr _O-

Lol, broccoli maar even vervangen door bieten. 23gr eiwitten tov 8gr :D

Maar alsnog fucking 151 :')
  vrijdag 17 januari 2014 @ 16:25:45 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135607248
Kleine stapjes, kleine stapjes! *O*
Twee kopjes thee met een koekje en niet nemen.
De versierde cake van het feestje van mijn oudste, zo hup de prullebak in ipv in mijn mond. *)

Lijstje vandaag:
O: bak kwark met bessen
T: gekookt eitje
L: kipfiletje m gorgonzola, klein osseworstje
T: flinke rode paprika
D: omelet m aardappel, gevuld met feta en spinazie (met wat yoghurt en venkelzaadjes door die spinazie :9 )
pi_135607320
Erg mooi lijstje Be en *O* voor de kleine/grote stapjes.
pi_135608102
mijn lijste voor vandaag:

O: brinta
T : 2 kiwi's
L 2 volkoren, 1 keer pindakaas 1 keer kipfilet
T pastasalade
D : rijst met kipfilet en gewokte courget en paprika
T : niks

Vanavond namelijk verjaardag van mn moederm en omdat ik mijzelf niet compleet wil onthouden mag ik vanavond van mezelf een klein puntje appeltaart
pi_135608136
Gefeliciteerd met je moeder!
pi_135609548
Mooie lijstjes hoor!
Ik hoorde net van mijn vriend dat we vanavond all you can eat sushi gaan eten. Het wordt wat krap qua lijstje ben ik bang, maar gelukkig heb ik nog niet zoveel gegeten en ik heb het wel verdiend vind ik :) (hele drukke week gehad). Ga vooral sushi met zalm en avocado nemen, veel vis en biefstukjes en misschien een enkel gefrituurd dingetje. :)

Lijstje tot nu toe:
O: mueslireep (had haast ;( )
T: mandarijn, boterham leverpaté
L: 2 boterhammen met kip en kaas
T: nog niks
D: sushi/grill en 2 glaasjes wijn
pi_135609899
Morgen gewoon een mooi lijstje plannen Nijntje :)
En o|O voor je O ;)
pi_135610234
Gegeten bij mc donalds net. :')

Maar dagtotaal alsnog rond de 1500-1600 vandaag dus /care
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:01:56 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135610574
Mijn lijstje :

O: 2x spelt met halfvolle roomboter, kalkoenfilet en 20+ kaas
L: 4x spelt met halfvolle roomboter. Fricandeau, pindakaas, kalkoenfilet en philadelphia light.
S: 2u sportschool. Ik was zo lekker bezig, toen ik weer op de klok keek was het fucking 15:00 :') (Was er om 13u).
T: Bakje tonijn, bak kwark
D: Bieten met uitje en knoflook, varkenshaas met sambal, aardappelen, jus en trukse yoghurt.

De T's vogel is straks wel uit, want ik heb nog ontzettend veel kcal over en niet zoveel trek merk ik vandaag :')
pi_135610744
Vinden jullie boter onder vlees echt lekker? :o Jukkie :D.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:14:13 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135610914
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:08 schreef Heroinjunk het volgende:
Onder vlees wel. Anders is het hartstikke droog... Onder pindakaas en lv chocopasta dan weer niet.

Lijstje:
O: Lv yoghurt met een banaan. 2 volkoren. 1 runderrookvlees, 1 lv smeerkaas.
T: Crackertjes.
L: 4 volkoren. 2 runderrookvlees, 2 lv smeerkaas.
T: Appel.
S: Kwartier lopen.
Werkborrel: 3 bitter lemon, handje olijfjes.
S: Kwartier lopen.
D: Krieltjes uit de airfryer met een beetje olijfolie en rozemarijn, eetlepel fritessaus, komkommerfetasalade en zes mini gehaktballetjes.
S: Uur paardrijden.

Weet niet hoe ik qua kcals zit, maar het voelt als veel. Vanavond dus niks meer, morgenmiddag is er ook al cake.
pi_135610975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:54 schreef Ruby88 het volgende:
Wat verdrietig! :*

Hoeveel honden heb je eigenlijk?
We hadden 3 groten en 1 kleine. Maar daar zit wel even een verhaal achter.

SPOILER
pi_135611419
quote:
Roomboter :9
pi_135611438
Jukkie haha! Maar vlees eet ik over het algemeen op geroosterd brood, wat ik sowieso lekkerder vind. :)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:31:38 #122
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135611508
Boter op brood. :r
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135611624
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Alleen met hagelslag of zo snap ik dat. :P
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:37:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135611704
Jeetje Patoshik, wat verdrietig zo kort op elkaar... :'(
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:37:20 #125
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135611709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen met hagelslag of zo snap ik dat. :P
Zelfs daarmee niet, ik krijg het echt niet weg. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135612245
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:37 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Patoshik, wat verdrietig zo kort op elkaar... :'(
Ja, echt heel naar. En ik vrees dat het hondje van m'n oma ook niet lang gaat duren. Hij is al 14 en je ziet 'm gewoon wat aftakelen en ouderdom dingetjes te krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:31 schreef IJsdraakje het volgende:
+1! Gatver, ik vind dat zo vies. Alleen al van de geur word ik al misselijk. Hetzelfde voor kaas.. :r
pi_135612369
Vroeger at ik ook geen boter nu vind ik het juist lekker
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:01:54 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135612680
quote:
Ik heb jaren gehad dat ik geen boter vrat. Op een gegeven moment maar eens gaan veranderen.. ik doe echt 2gr per broodje. Dus ik kan net zo goed niks doen eigk :')
pi_135612696
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb jaren gehad dat ik geen boter vrat. Op een gegeven moment maar eens gaan veranderen.. ik doe echt 2gr per broodje. Dus ik kan net zo goed niks doen eigk :')
Ik vind het echt niet te vreten, alleen bij hagelslag zodat het er niet af flikkert _O-
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:03:14 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135612731
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:02 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik vind het echt niet te vreten, alleen bij hagelslag zodat het er niet af flikkert _O-
Hagelslag moet er dan weer een dikkevet laag onder idd en het liefst ook nog deels op _O-
pi_135612742
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hagelslag moet er dan weer een dikkevet laag onder idd en het liefst ook nog deels op _O-
Ugh hahahaha
pi_135612832
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:02 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Gewoon je brood pletten zodat het er niet vanaf kan vallen. :D Werkt prima.
pi_135612883
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:05 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Gewoon je brood pletten zodat het er niet vanaf kan vallen. :D Werkt prima.
Dat deed ik inderdaad toen ik nog klein was :P ik lust het nu wel bij hagelslag etc. maar bij vlees vind ik het zo vreselijk smerig _O-
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:11:04 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135613034
Men, ik zie net op FB een geweldige schets gemaakt door een tattooeerster. Fucking strak en met zoveel detail :o

Het is een bierfles van Heineken, dus het is niet iets wat ik zou laten zetten, maar kolere wat is die strak en gedetailleerd getekend. Doet me zwaar twijfelen over een nieuwe tattoo. Aan de andere kant heb ik er nu 1, laten zetten toen ik 15 was, vet lelijk gezet, en spijt van :')
pi_135613068
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:11 schreef Qwea het volgende:
Men, ik zie net op FB een geweldige schets gemaakt door een tattooeerster. Fucking strak en met zoveel detail :o

Het is een bierfles van Heineken, dus het is niet iets wat ik zou laten zetten, maar kolere wat is die strak en gedetailleerd getekend. Doet me zwaar twijfelen over een nieuwe tattoo. Aan de andere kant heb ik er nu 1, laten zetten toen ik 15 was, vet lelijk gezet, en spijt van :')
Mja, als je er nu een graag wil waarvan je zeker weet dat je hem wil, waarom niet. :) Ik heb er laatst ook een laten zetten, maar ik er heb er wel 7 jaar over nagedacht. :P
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:14:33 #136
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135613150
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:12 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mja, als je er nu een graag wil waarvan je zeker weet dat je hem wil, waarom niet. :) Ik heb er laatst ook een laten zetten, maar ik er heb er wel 7 jaar over nagedacht. :P
Ja, goed punt dat wel. Maar ik zit ook met mijn medicijn gebruik en infectie gevaar. Opzich niet zo boeiend, want ik ben van mening dat ik een tattoo wond wel kan handelen aangezien ik in goeie conditie ben.

Andere kant, ik zou dan graag het pootje van mijn hond willen hebben (voet afdruk). Als er ooit een ander hondje komt.. wat dan? :P Moet die dan ook weer?

Wat heb jij laten zetten?
pi_135613219
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, goed punt dat wel. Maar ik zit ook met mijn medicijn gebruik en infectie gevaar. Opzich niet zo boeiend, want ik ben van mening dat ik een tattoo wond wel kan handelen aangezien ik in goeie conditie ben.

Andere kant, ik zou dan graag het pootje van mijn hond willen hebben (voet afdruk). Als er ooit een ander hondje komt.. wat dan? :P Moet die dan ook weer?

Wat heb jij laten zetten?
Je kan ook gewoon een gewone pootafdruk laten zetten van een hond, dat laat je wel denken aan je hond, maar is toch algemeen mocht er een andere hond komen. O+

Ik heb dat laten zetten. :)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:17:44 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135613290
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:16 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een gewone pootafdruk laten zetten van een hond, dat laat je wel denken aan je hond, maar is toch algemeen mocht er een andere hond komen. O+
Dat zou ik dan absoluut weer niet willen :P

quote:
[ afbeelding ]

Ik heb dat laten zetten. :)
Heeft het nog een betekenis? Zelf ontworpen/bedacht? :)
pi_135613394
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat zou ik dan absoluut weer niet willen :P
Haha, ja dan weet ik het ook weer niet. :P

quote:
[..]

Heeft het nog een betekenis? Zelf ontworpen/bedacht? :)
Het is een angelic rune uit de film The Mortal Instruments, wat dus zeg maar een rune voor de Engelen is. Het gaat erom dat de hoofdpersonen in de boeken/films uit een engel geboren worden en daar is deze rune voor, maar het heeft zijn basis in ik geloof Keltische runes. Vind het een erg mooi teken en de serie is belangrijk voor me en het is een beetje voor dat ik het bestaansrecht heb om te leven; ik ben heel erg gepest vroeger.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:26:33 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135613595
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:20 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Haha, ja dan weet ik het ook weer niet. :P
Dat zeg ik, ik blijf wel denken voorlopig :P

quote:
Het is een angelic rune uit de film The Mortal Instruments, wat dus zeg maar een rune voor de Engelen is. Het gaat erom dat de hoofdpersonen in de boeken/films uit een engel geboren worden en daar is deze rune voor, maar het heeft zijn basis in ik geloof Keltische runes. Vind het een erg mooi teken en de serie is belangrijk voor me en het is een beetje voor dat ik het bestaansrecht heb om te leven; ik ben heel erg gepest vroeger.
Aah, oke. Wel tof dat je zoiets hebt laten zetten die die diepgang erachter dan iig. Is weer eens wat anders dan een simpele tribal zonder betekenis (hoi :').
pi_135613610
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat zeg ik, ik blijf wel denken voorlopig :P

[..]

Aah, oke. Wel tof dat je zoiets hebt laten zetten die die diepgang erachter dan iig. Is weer eens wat anders dan een simpele tribal zonder betekenis (hoi :').
Ik hou niet zo van tribals haha :D
pi_135613628
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:11 schreef Qwea het volgende:

ik heb er ook 1 het kriebelt ook naar meer :D van die van mij gelukkig geen spijt.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:49:08 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135614722
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

:9 Met knettervers tijgerbood! O+ Liefde! :Y
  vrijdag 17 januari 2014 @ 20:01:49 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135615328
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:27 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van tribals haha :D
Ja ik ook niet meer :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:27 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik heb er ook 1 het kriebelt ook naar meer :D van die van mij gelukkig geen spijt.
Ik ken het :P Bljft jeuken!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:9 Met knettervers tijgerbood! O+ Liefde! :Y
Ja! Wit! Ik heb besloten binnenkort een halfje wit te kopen en die soldaat te maken met Pindakaas en Hagelslag :9
pi_135619832
quote:
heel klein beetej.. anders vind ik het te droog.
onder chocopasta/jam geen boter, wel onder pindakaas/hagelslag

lijstje:
O: Brinta (200ml, 30gr) met banaan, lijnzaad
S: uur bodyshape, uur bodybalance
L: 250gr kwark met mango, pitahaya en handje hazelnoten
SPOILER
T: niks
D: Volkorenpasta met pastasaus, hoop groente en een beetje 30+ geraspte kaas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_135632963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

heel klein beetej.. anders vind ik het te droog.
onder chocopasta/jam geen boter, wel onder pindakaas/hagelslag

lijstje:
O: Brinta (200ml, 30gr) met banaan, lijnzaad
S: uur bodyshape, uur bodybalance
L: 250gr kwark met mango, pitahaya en handje hazelnoten
SPOILER
T: niks
D: Volkorenpasta met pastasaus, hoop groente en een beetje 30+ geraspte kaas
Is die vrucht te eten? De pitjes lijken op die van een kiwi en ben niet zo dol op kiwi.
pi_135633027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 07:53 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Is die vrucht te eten? De pitjes lijken op die van een kiwi en ben niet zo dol op kiwi.
is wat flauw qua smaak maar prima te eten....

whoopwhoop... van 78 op zondag naar 76 vandaag... *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 08:18:36 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135633082
*weggepiept gevloek*

Nu is na de droger, ook de wasmachine stuk. Hij pakt/krijgt geen water... De schoonouders komen vanmiddag, dus ik hoop dat die er even naar willen kijken, want de droger kan ik best missen, maar de wasmachine echt, echt, echt niet :(

Ot: ik heb kaas met appelstroop herontdekt. Jum! Niet voor elke dag, want het is dubbel beleg, maar voor af en toe.... :)
pi_135633087
Balen Tink
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 18 januari 2014 @ 08:28:07 #150
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135633145
Mogguh!

No such luck. Gisteren 72.0 dus ik had gehoopt de 71 te zien... Helaasch. 72,3. Better luck next time!

Vandaag komen mijn schoonouders voor m'n verjaardag. Had ik morgen geen zin in. En vanaaf uit eten naar het pannenkoekenhuis :9 neem vanaaf wel toetje ipv straks taart.

Kut zeg, Tink.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 januari 2014 @ 08:30:58 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135633162
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:06 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat deed ik inderdaad toen ik nog klein was :P ik lust het nu wel bij hagelslag etc. maar bij vlees vind ik het zo vreselijk smerig _O-
en heb je het dan over boter of over zo'n waterige plantaardig vet emulsie?
pi_135633294
Ik ben op zoek naar boeken
SPOILER
over afvallen. En dan niet het hoe te eten, maar het hoe te denken. De eyeopeners enzo. De knop is weer even zoek :@

Wie heeft er tips?

SPOILER
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_135633440
Zoek ff wat titels die je wil hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135633477
Oa. Beck? En ik ben op zoek naar aanraders van de dieeters, want ik zie door de bomen het bos niet met al die beschikbare titels :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_135633597
Ik ben ook wel even benieuwd. Ik weet best wat ik wel en niet moet eten, maar in mijn hoofd wil het niet.

En ik had afgelopen week weer zo'n moment, dat iedereen over zijn gewicht klaagt, je opmerkt dat je de zwaarste bent in het gezelschap en dan je gewicht noemt.. De stilte die dan valt.. En dat je dan wel te horen krijgt dat het mij niet aan is te zien dat ik zoveel weeg.... Ik word er heel verdrietig van, maar ik kan het maar niet goed omzetten in daden...
  zaterdag 18 januari 2014 @ 09:27:30 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135633692
Een vriendin leest "de voedselzandloper" en is er vrij lyrisch over.

Een andere vriendin leest "mindfull afvallen" en die vind dat weer een keigoed boek.
pi_135633781
Ik ben halverwege in de voedselzandloper en ik word echt intens verdrietig ervan.
pi_135633875
Je hebt ook nog Het geheim van slanke mensen
maar ik vond Beck beter/nuttiger
pi_135633984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:36 schreef Zeester het volgende:
Ik ben halverwege in de voedselzandloper en ik word echt intens verdrietig ervan.
Waarom?
Ik heb het niet gelezen, wel een en ander over gelezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135634100
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:36 schreef Zeester het volgende:
Ik vond de recepten wel leuk, maar heb het boekje nog niet helemaal uit. Wat vond je er niet leuk aan?

Geheim van slanke mensen heb ik ook zien liggen, maar Beck zegt me niks. :o
pi_135634209
Besloten morgen te gaan sporten ipv vandaag....
Kijken of dat goed gaat
pi_135634214
Je had eerder ook wel Uit de ban van eetbuien. Ging ook veel over de gedachten erachter..

Bah, ik voel mij alsof het overal 30+ graden is. Ik vrees dat er een griepje/zware verkoudheid op de loer ligt.. -O-
pi_135634274
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben ook wel even benieuwd. Ik weet best wat ik wel en niet moet eten, maar in mijn hoofd wil het niet.

En ik had afgelopen week weer zo'n moment, dat iedereen over zijn gewicht klaagt, je opmerkt dat je de zwaarste bent in het gezelschap en dan je gewicht noemt.. De stilte die dan valt.. En dat je dan wel te horen krijgt dat het mij niet aan is te zien dat ik zoveel weeg.... Ik word er heel verdrietig van, maar ik kan het maar niet goed omzetten in daden...
Vertrouwen hebben in jezelf dat je het kan. Een van de redenen dat ik een lange tijd te zwaar was had ermee te maken dat ik niet geloofde dat ik zou kunnen afvallen. Die opmerkingen vond ik toen ook heel vervelend weet ik nog wel.

Plan wanneer je begint, kies een methode en hou vol. In het begin viel ik af door geen frisdrank meer te drinken (alleen thee en water) en voedingsmiddelen te eten die beter vullen (zoals volkorenbrood ipv witbrood). Kleine stapjes. Dat bouw je uit en op een gegeven moment zal het dan makkelijk gaan en niet voelen als een dieet maar als een nieuwe levensstijl. :)
pi_135634394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vertrouwen hebben in jezelf dat je het kan. Een van de redenen dat ik een lange tijd te zwaar was had ermee te maken dat ik niet geloofde dat ik zou kunnen afvallen. Die opmerkingen vond ik toen ook heel vervelend weet ik nog wel.

Plan wanneer je begint, kies een methode en hou vol. In het begin viel ik af door geen frisdrank meer te drinken (alleen thee en water) en voedingsmiddelen te eten die beter vullen (zoals volkorenbrood ipv witbrood). Kleine stapjes. Dat bouw je uit en op een gegeven moment zal het dan makkelijk gaan en niet voelen als een dieet maar als een nieuwe levensstijl. :)
Dat eerste is hier zeker het probleem. Het tweede tja, ik heb het idee dat ik op zich netjes, gevarieerd en gezond eet over het algemeen. Dus dan zijn het of de porties, of ik schat het avondeten qua kcal niet altijd goed in. Ik ben in ieder geval alweer meer gaan bewegen, aangezien ik merk dat ik mij daar ook over het algemeen beter ga voelen.
pi_135634443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oa. Beck? En ik ben op zoek naar aanraders van de dieeters, want ik zie door de bomen het bos niet met al die beschikbare titels :@
kan Beck en het geheim van slanke mensen niet online vinden

Lijstje van vandaag:
O: boterham met 30+ kaas en gekookt eitje, boterham met sandwichspread
T: worteltjes
L: kwark met banaan/lijnzaad/muesli/peer
T: weet ik nog niet
D: Home made champignonsoep met broodjes
T: weet ik ook nog niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135634640
Beck heb ik pas wel online gevonden, zal even zoeken....
Onee alleen een voorbeeld op google books
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:34:30 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135635866
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben op zoek naar boeken
SPOILER
over afvallen. En dan niet het hoe te eten, maar het hoe te denken. De eyeopeners enzo. De knop is weer even zoek :@

Wie heeft er tips?

SPOILER
:o Ik dacht juist gisteren 'waar is DP? Het zal toch niet...'

Ik heb hem niet digitaal, maar ik kan je 'Het geheim van slanke mensen' aanraden. :Y
pi_135635867
Bah, gisteren een enorme vreetbui gehad. Gisteravond uit eten geweest, dat opzich vrij dieet verantwoord en netjes gehouden, maar dan toch nog zoiets hebben van "de dag is nu alweer verpest". Dus eenmaal thuis gingen er twee dozen chocolaatjes, 3 tosti's en nog een paar wijntjes doorheen, vrij ernstig. Dat extra gewicht op de weegschaal maakt me nu niet zoveel uit, dat is er zo weer af, maar ik maak me meer zorgen over het feit dat die enorme eetbuien (zelfs na bijna 40 kilo afgevallen te zijn), nog steeds niet weg zijn :(
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:37:14 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135635920
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Je hebt ook nog Het geheim van slanke mensen
maar ik vond Beck beter/nuttiger
Het geheim kopieert veel van Beck, maar leest wat luchtiger weg.
pi_135635944
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het geheim kopieert veel van Beck, maar leest wat luchtiger weg.
Het leest inderdaad luchtiger maar het bleef ook minder hangen bij mij.
pi_135635977
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:34 schreef Luke83 het volgende:
Bah, gisteren een enorme vreetbui gehad. Gisteravond uit eten geweest, dat opzich vrij dieet verantwoord en netjes gehouden, maar dan toch nog zoiets hebben van "de dag is nu alweer verpest". Dus eenmaal thuis gingen er twee dozen chocolaatjes, 3 tosti's en nog een paar wijntjes doorheen, vrij ernstig. Dat extra gewicht op de weegschaal maakt me nu niet zoveel uit, dat is er zo weer af, maar ik maak me meer zorgen over het feit dat die enorme eetbuien (zelfs na bijna 40 kilo afgevallen te zijn), nog steeds niet weg zijn :(
Dat is wel een 'goede' eetbui zeg....
Misschien idd ook eens zulke boeken gaan lezen als waar wij het nu net toevallig over hebben.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:39:51 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135635985
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het leest inderdaad luchtiger maar het bleef ook minder hangen bij mij.
Ik heb de online Facebook workshop erbij gedaan, dat scheelt misschien.
Hoewel dat af en.toe ook wat doorbijten was. ;)
pi_135636022
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb de online Facebook workshop erbij gedaan, dat scheelt misschien.
Hoewel dat af en.toe ook wat doorbijten was. ;)
Officieel zat ik ook bij een FB workshopgroep maar na 2 weken niet meer meegelezen. Wat een domme wijven daar.....zal wel net de verkeerde groep gehad hebben.
pi_135636056
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is wel een 'goede' eetbui zeg....
Misschien idd ook eens zulke boeken gaan lezen als waar wij het nu net toevallig over hebben.
Dat is inderdaad niet eens zo'n slecht idee. Ik baal er behoorlijk van.....
pi_135636139
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:42 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet eens zo'n slecht idee. Ik baal er behoorlijk van.....
Kan ik me voorstellen :Y vooral die gedachte 'het is toch al verpest' zien los te laten, daar heeft Beck volgens mij ook een hoofdstuk over.
Wat is je planning qua eten voor vandaag?
pi_135636450
Het boek staat bovenaan mijn lijstje, vanmiddag maar eens in de stad kijken....
Lijstje vandaag:
O: Brinta + beschuit met aardbeienjam
S: uurtje yoga
L: 3x spelt, belegd met halvarine, gekookt eitje, filet americain, 30+kaas
T: mandarijn, 2 cracottes met appelstroop en halvarine
S: half uurtje hardlopen
D: woknoedles met roerbakgroente en stukje kipfilet
T: 250 gr magere kwark met walnoten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:07:03 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135636636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Officieel zat ik ook bij een FB workshopgroep maar na 2 weken niet meer meegelezen. Wat een domme wijven daar.....zal wel net de verkeerde groep gehad hebben.
Ik heb het tot het eind volgehouden maar tien kreeg ik bonje.
Iets te veel door de internet-wol geverfd om mee te gaan in rammelende kanker-en-andere-ellende-verhalen. :') Kritische opmerkingen werden niet op prijs gesteld. :D
pi_135636808
Ik word verdrietig van de voedselzandloper omdat ik het een veel te klinische kijk op eten vind. Ik wil helemaal niet zo naar eten kijken, naar hoe oud ik ermee word enzo.
pi_135636845
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:15 schreef Zeester het volgende:
Ik word verdrietig van de voedselzandloper omdat ik het een veel te klinische kijk op eten vind. Ik wil helemaal niet zo naar eten kijken, naar hoe oud ik ermee word enzo.
Oh dat vind ik juist interessant. O+
pi_135636848
quote:
Waar gaat het verder nog over?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:23:42 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135636985
Lunch!

:9
Geroosterde, ontvelde paprika, hamburgertje en een stukje gorgonzola. Zo lekker! :Y
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 12:25:54 #183
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135637029
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
Lunch!

[ afbeelding ]

:9
Geroosterde, ontvelde paprika, hamburgertje en een stukje gorgonzola. Zo lekker! :Y
Eet smakelijk, ziet er goed uit! :D
pi_135637068
Lekker Be :9
Eet smakelijk!

Vanavond trouwens wokken met de schoonfamilie. Dus vooral groente en vis opscheppen en de bami/nasi/rijst/frituur links laten liggen.
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 12:43:36 #185
5428 crew  miss_sly
pi_135637413
Zo zeg, dat bodypump is best heftig! En lekker! En mijn spierballen pompten mooi op O+
Dat is allemaal weer weg, haha, maar het zag er wel mooi uit, eventjes :P
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 12:47:09 #186
5428 crew  miss_sly
pi_135637499
En honger! Niet normaal! Banaan, bak kwark met appel en all bran en een boterham met filet. We hebben wel kleine boterhammen, is ongeveer een halve gewone. Maar echt, mijn lichaam schreeuwt om voerrrr!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:09:53 #187
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135638096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:47 schreef miss_sly het volgende:
En honger! Niet normaal! Banaan, bak kwark met appel en all bran en een boterham met filet. We hebben wel kleine boterhammen, is ongeveer een halve gewone. Maar echt, mijn lichaam schreeuwt om voerrrr!
Herkenbaar!

Ik heb net 7!!! Broodjes weggewerkt. Pasta, hagelslag, pindakaas, kaas, filet american, smeerkaas. En een bak kwark met banaan en een blik tonijn. En nog trek _O-
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 13:12:14 #188
5428 crew  miss_sly
pi_135638171
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Herkenbaar!

Ik heb net 7!!! Broodjes weggewerkt. Pasta, hagelslag, pindakaas, kaas, filet american, smeerkaas. En een bak kwark met banaan en een blik tonijn. En nog trek _O-
Ik heb er nog een kleine boterham met filet achteraan genomen :@
Nu moet het maar even klaar zijn :P

7 broodjes? :D Waar laat je ze?
pi_135638219
quote:
Ah, ok. Hoe oud je ermee wordt is (naar mijn bescheiden mening) ook complete kolder. Wat je eet heeft mogelijk wel invloed op hoe gezond iemand is/blijft, ook als bejaarde.

Hoe wil jij wel naar eten kijken, in aanmerking genomen dat je wel een klinisch resultaat wil (minder gewicht voor jezelf). Wat voor informatie is voor jou wel stimulerend?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 13:28:07 #190
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135638611
Hoe zit het ook alweer qua brood? Ik lees hier veel over spelt, maar die hebben ze niet en ik vermoed dat er een kans bestaat dat ik dat niet lust (maar ga 't wel proberen als ze 'm wel weer hebben :) ). Ik eet nu volkoren, maar het was of meergranen of volkoren dat niet zo vult, maar ik weet niet hoe het zit :') Anyway dus, wat voor brood adviseren jullie? :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 januari 2014 @ 13:46:35 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135639160
Volkoren is prima :Y

Ik kan Beck aanraden, het geeft inzicht in hoe je denkpatroon is en hoe je dat kunt ombuigen. Erg confronterend soms...

Verder gisteren met vriendinnen gekook (doen we vier keer per jaar) en vandaag komen vrienden hier eten.
Lijstje van gisteren
O: krentenbol, boter, kaas
T: 2 mandarijntjes, brok speculaas
L: 4 sneden waldkorn, boter, notenpastei
T: handje druiven, banaan, 30 gram ongebrande noten
D: Waldorfsalade, heldere bospaddestoelsoep, venkelrisotto met gegrilde zalm, gepocheerde halve peer, zelfgedraaid yoghurtijs, chocoladesaus, witte wijn

Het hele diner in elkaargedraaid van verse spullies, zelfs de bouillon was eigen productie :)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 14:08:56 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135639883
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er nog een kleine boterham met filet achteraan genomen :@
Nu moet het maar even klaar zijn :P

7 broodjes? :D Waar laat je ze?
Ja echt, 7 :') en toen ging ik in bed liggen klein tukje doen. Nu zo sporten.

Ja, geen idee! Kan er nog wel 7 op :D
pi_135641514
douche-eendje en ik dachten dat een meet wel leuk zou zijn. Is daar meer animo voor?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:04:51 #194
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135641633
Meets zijn tof.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135641657
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:00 schreef clumsy_clown het volgende:
douche-eendje en ik dachten dat een meet wel leuk zou zijn. Is daar meer animo voor?
Ligt eraan waar, wanneer, wat & hoe :D
pi_135641898
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Herkenbaar!

Wauw _O-
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:35:30 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135642459
Pfffff 6 km in 35 min hardlopen. Ik ben dood :') nu nog 20 min uitfietsen :')
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:35:55 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135642470
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:14 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Wauw _O-
I know, right?!

Ik zweer je ik ga zo een complete bak kwark eten geloof ik :') mijn lichaam blijft schreeuwen _O-
pi_135642650
Even 15,2 km gewandeld en daarmee 1961 calorieën verbrand volgens mn app. Best wel kapot nu!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:51:15 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135642903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:42 schreef SilverSjoiis het volgende:
Even 15,2 km gewandeld en daarmee 1961 calorieën verbrand volgens mn app. Best wel kapot nu!
_O_

Hoelang heb je erover gedaan?
pi_135643776
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, ok. Hoe oud je ermee wordt is (naar mijn bescheiden mening) ook complete kolder. Wat je eet heeft mogelijk wel invloed op hoe gezond iemand is/blijft, ook als bejaarde.

Hoe wil jij wel naar eten kijken, in aanmerking genomen dat je wel een klinisch resultaat wil (minder gewicht voor jezelf). Wat voor informatie is voor jou wel stimulerend?
Ik wil eten zien als iets leuks. Iets positiefs. Niet iets waar ik mogelijk minder lang van leef, of hoe bepaalde voedingssoorten me ongelukkiger, dikker, langzamer enz maken. Maar ik wil eten niet meer zien als een beloning, of als een troost, maar gewoon altijd als positief. 'Ah, fijn, ik mag eten, en het is lekker, en het vult me.'

En animo voor nog een meet, het lijkt mij wel leuk. Maar dan iets dichterbij ;)!
pi_135643979
quote:
:o Dat is best veel!
pi_135644112
Oh en hoi allemaal! Ik was al in dit topic aawezig en was toen op een gegeven moment 22 kg afgevallen. Na een aantal jaren met de nodige persoonlijke ellende zat dat (want emo-eter) er allemaal weer aan plus wat extra's -O- Maar het gaat wat beter, ik lijk in de juiste flow te zitten en de eerste 4 van de 40kg die er sowieso afmoeten, zijn er nu af. *O*

Ik kom met jullie meepraten in hoop op de nodige inspirerende verhalen en opmerkingen ^O^
pi_135644122
Zeester, jij zit in Amsterdam toch? Ik wil m'n huis best beschikbaar stellen, ik zit in Rotterdam centrum. Ook nog niet om de hoek, maar wel makkelijk bereikbaar.
pi_135644240
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeester, jij zit in Amsterdam toch? Ik wil m'n huis best beschikbaar stellen, ik zit in Rotterdam centrum. Ook nog niet om de hoek, maar wel makkelijk bereikbaar.
Ik zit in A'dam ja. R'dam is voor mij al een heel stuk 'logischer' en makkelijker bereikbaar idd. Mijn huis is iets te klein voor een meet.
pi_135644274
quote:
Ik denk dat de app iets verkeerd berekent? 15 km is ongeveer anderhalf uur, in normaal looptempo.
Als je 200 kilo weegt en 90 minuten stevig doorstapt, dan verbrand je ongeveer zoveel als jouw app berekend heeft.
Weeg je 100 kilo en wandel je 100 minuten stevig, dan verbrand je iets meer dan 1000kcal.
Of heb je heel hard gelopen?

bron: http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/Calorieen-Verbranden.html
pi_135644492
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:36 schreef sigme het volgende:

Ik denk dat de app iets verkeerd berekent? 15 km is ongeveer anderhalf uur, in normaal looptempo.
Als je 200 kilo weegt en 90 minuten stevig doorstapt, dan verbrand je ongeveer zoveel als jouw app berekend heeft.
Weeg je 100 kilo en wandel je 100 minuten stevig, dan verbrand je iets meer dan 1000kcal.

Flink doorlopen is ongeveer 6 km per uur, niet 10 km/h dat is hardlopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_135644520
Welkom PaarsBeestje :)
pi_135644739
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:43 schreef Sarabi het volgende:
Welkom PaarsBeestje :)
Sarabi! :*
pi_135645195
quote:
Yes wij willen meet. En Rotterdam is prima :7
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:09:01 #211
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135645321
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Reismaatje. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135645418
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Reismaatje. O+
Haai stadsgenootje O+
pi_135645437
quote:
Jaaaa leuk
My salvation lies in your love..
pi_135645809
Vanaf volgende week dinsdag indoor bootcampen. Ben wel een beetje nerveus, het wordt in kleine groepjes gegeven en mn vriend heeft al 1 lesje meegegaan en is enthousiast.

Maar merk nu wel dat ik wat meer nodig heb dan 'alleen' cardio en krachttraining. Als het een beetje zwaar wordt of ik niet helemaal lekker in mn vel zit haak ik al gauw af :')
pi_135645936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:26 schreef Unfckingtitled het volgende:
Vanaf volgende week dinsdag indoor bootcampen. Ben wel een beetje nerveus, het wordt in kleine groepjes gegeven en mn vriend heeft al 1 lesje meegegaan en is enthousiast.

Maar merk nu wel dat ik wat meer nodig heb dan 'alleen' cardio en krachttraining. Als het een beetje zwaar wordt of ik niet helemaal lekker in mn vel zit haak ik al gauw af :')
Goedzo, bootcamp is leuk *O*
pi_135646063
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Goedzo, bootcamp is leuk *O*
Doe jij nog steeds bootcampen (buiten)? Gaat dat echt het hele jaar door?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:40:41 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135646222
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:31 schreef PaarsBeestje het volgende:
Oh en hoi allemaal! Ik was al in dit topic aawezig en was toen op een gegeven moment 22 kg afgevallen. Na een aantal jaren met de nodige persoonlijke ellende zat dat (want emo-eter) er allemaal weer aan plus wat extra's -O- Maar het gaat wat beter, ik lijk in de juiste flow te zitten en de eerste 4 van de 40kg die er sowieso afmoeten, zijn er nu af. *O*

Ik kom met jullie meepraten in hoop op de nodige inspirerende verhalen en opmerkingen ^O^
PB *O* :*
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:42:40 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135646279
"Ja nee, je moet ECHT EENS je speciaalbier gaan drinken, Q. Het gaat over datum zo!"
-Oke.. nou, kom zitten, doen we nog ff een biertje samen voordat we uit eten gaan...
"Ja hallo, ik ben bezig"

Ja nee, ik ga alleen zuipen :') Mannen :{w
pi_135646456
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

PB *O* :*
Slanke beeb! O+ *; :*
pi_135647107
O: kwark met muesli en chia seeds
L: 2 grof volkoren boterhammen met pindakaas en oploskoffie
T: mandarijn en appel
D: aardappelen, sla, gekookt eitje en zalm

Misschien later op de avond nog een tussendoortje erbij.
pi_135647959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Flink doorlopen is ongeveer 6 km per uur, niet 10 km/h dat is hardlopen.
Je hebt gelijk!
pi_135648759
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O_

Hoelang heb je erover gedaan?
2 uur 52 minuten en 26 seconde.
5.29 kilometer per uur. *O*
pi_135648897
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Haha ja in jouw berekening heb ik moeten rennen inderdaad!

Ik gebruik endomondo als app tijdens het wandelen en voer daar ook de rondjes van de sportschool op in. Daar zit wel een "enorm" verschil in, terwijl ik in beide gevallen mijn gewicht in kan voeren.
pi_135648957
Oh en! Ik trok net moeiteloos een broek mt 44 aan O+ en ik kom af van 50/52 =[

Fokken op mn telefoon sucks trouwens! ^^
pi_135649275
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:06 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Haha ja in jouw berekening heb ik moeten rennen inderdaad!

Ik gebruik endomondo als app tijdens het wandelen en voer daar ook de rondjes van de sportschool op in. Daar zit wel een "enorm" verschil in, terwijl ik in beide gevallen mijn gewicht in kan voeren.
Hoe dan ook, 15 km wandelen op een mooie zaterdag is ^O^!
pi_135649394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oh en! Ik trok net moeiteloos een broek mt 44 aan O+ en ik kom af van 50/52 =[

Fokken op mn telefoon sucks trouwens! ^^
_O_ ^O^
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:01:28 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135654704
Jeuj! Vreet alles wat los en vast zit avond. Ik ben dronken :')
pi_135657047
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik doe ook weer mee als ik nog bij jullie mag horen na al mijn gestrande dieetpogingen. Ik ben sinds de laatste meet alleen maar een paar kilo aangekomen :')
Spoilers!
pi_135657099
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik doe ook weer mee als ik nog bij jullie mag horen na al mijn gestrande dieetpogingen. Ik ben sinds de laatste meet alleen maar een paar kilo aangekomen :')
Natuurlijk hoor je er gewoon bij :*
pi_135661454
1 of 2 maart. Wie zou dan kunnen, willen? In Rotterdam dus, gewoon drankje, hapje, eventuele kledingswap? Mocht het lekker weer worden kunnen we picknicken in een nabij park.
pi_135661653
Ik heb liever 2 maart maar 1 maart kan ik overdag ook tot een uur of 6.

Picknick O+

Misschien is het handig om een apart topic te maken?
Spoilers!
pi_135661679
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:46 schreef clumsy_clown het volgende:
1 of 2 maart. Wie zou dan kunnen, willen? In Rotterdam dus, gewoon drankje, hapje, eventuele kledingswap? Mocht het lekker weer worden kunnen we picknicken in een nabij park.
Ik kan beide dagen. Dus ik zie het wel :P
pi_135664982
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

en heb je het dan over boter of over zo'n waterige plantaardig vet emulsie?
Gewoon überhaupt iets smeerbaars onder vlees. :P
pi_135665069
Ik werk in de horeca en ik heb vandaag 12 uur gewerkt, maar ik vraag me echt af hoeveel km ik nu op zo'n dag wegstap :')
pi_135666880
Waarschijnlijk heb ik 2 maart een hockeywedstrijd dus dan liever 1 maart :)
pi_135666890
Gister voor het eerst Bodypump en vandaag voor het eerst spierpijn in mijn schouders! Het is wel duidelijk dat die spiergroep achterblijft in m'n reguliere trainingen.
pi_135667051
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:01 schreef Qwea het volgende:
Jeuj! Vreet alles wat los en vast zit avond. Ik ben dronken :')
Ai ai vandaag de hele dag een rothumeur omdat je te veel hebt gegeten en gedronken en ook nog te futloos om te bewegen?

Dronken zijn, werkt bij mij alles tegen dus ik probeer het te laten. :P

Wat een mooie ochtend, ik ga zo dadelijk fietsen en hoop dat het nog heel rustig is.
  zondag 19 januari 2014 @ 08:59:07 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135667245
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 08:32 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Ai ai vandaag de hele dag een rothumeur omdat je te veel hebt gegeten en gedronken en ook nog te futloos om te bewegen?

Dronken zijn, werkt bij mij alles tegen dus ik probeer het te laten. :P

Wat een mooie ochtend, ik ga zo dadelijk fietsen en hoop dat het nog heel rustig is.
Welnee kan het makkelijk hebben :Y had kcal zat over ook :P
  zondag 19 januari 2014 @ 09:06:56 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135667315
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb liever 2 maart maar 1 maart kan ik overdag ook tot een uur of 6.

Picknick O+

Misschien is het handig om een apart topic te maken?
Ik kan beide dagen, heb een hele bak kleren in maat 42/44 (o.a. een toffe groene jurk, wat spijkerrokjes, een lange zwarte skinnyjeans, een spijkerbroek...) en ben enorm pro een meet :D

Overigens is er al een apart meet-topic, al gaat dat officieel over de meet bij mij thuis van oktober 2013. Lijkt me prima die te gebruiken, toch?

Gisteren zijn de schoonouders geweest, dat was echt een drama. Vanochtend toch nog een atl op de weegschaal. Vandaag uit eten bij de Griek. Ga geen frieten eten, wel lekkere rijst bij mijn vlees/vis. Gelukkig mag ik de sausjes allemaal niet eten, dus dat maakt het makkelijker om het gezond te houden.

Ow, en de wasmachine doet het weer *O* Het waterslot is kapot. Die heb ik er nu even tussenuit gehaald, morgen ofzo maar even een nieuwe kopen. Voor nu kan ik in ieder geval mijn beddengoed wassen :)
pi_135667614
quote:

[..]

Meh, + 1 :@
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 19 januari 2014 @ 09:56:16 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_135667845
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 09:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Kom, dan vallen we samen nog een paar kilo af voor de meet. Dan horen we er ook bij *O*
Spoilers!
pi_135667849
Oh, als er een meet in Rotterdam komt zou ik ook wel langs willen komen. Als dat mag. :@
  Licht Ontvlambaar zondag 19 januari 2014 @ 10:35:08 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135668394
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 01:53 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Gewoon überhaupt iets smeerbaars onder vlees. :P
ok, nou ja, dat kan hè... Ik word vrolijk van vers brood met goeie boter :Y)
pi_135668532
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 09:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

+1.. lijkt me erg gezellig!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_135669434
Ik heb iets leuks jongens:
Gratis 8 minuten work out apps van passion4people. gisteren met buikspieren begonnen. ideaal om thuis te doen.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135669479
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:42 schreef Qwea het volgende:
"Ja nee, je moet ECHT EENS je speciaalbier gaan drinken, Q. Het gaat over datum zo!"
-Oke.. nou, kom zitten, doen we nog ff een biertje samen voordat we uit eten gaan...
"Ja hallo, ik ben bezig"

Ja nee, ik ga alleen zuipen :') Mannen :{w
speciaalbier gaat ook niet snel over de datum?
Wat heb je liggen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135669552
1 of 2 maart? Vieren jullie geen carnaval? ;)

Gisteren netjes gegeten bij de Wok O+ eigenlijk wel een ideaal soort restaurant als je op wil letten.
  zondag 19 januari 2014 @ 11:54:15 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135669858
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

speciaalbier gaat ook niet snel over de datum?
Wat heb je liggen?
Pfff, wat heb ik liggen.

Maallust - Kolonist weizen (Die is over datum :P Die is van November :P )

Verder nog Maallust Vienna en Boswachter, Westvleteren 12, Rochfort 10, Delerium Tremens en Christmas.. Hoppy Christman van Brewdog, Santapaws van Brewdog, Lucifer, Lamme goedzak, Emelisse smoked rye ipa, wacht :P

SPOILER
SPOILER
  zondag 19 januari 2014 @ 11:56:12 #249
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135669900
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:33 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb iets leuks jongens:
Gratis 8 minuten work out apps van passion4people. gisteren met buikspieren begonnen. ideaal om thuis te doen.
Tof! :Y

Ik heb squat pro gedownload. Ook wel kek om bij te houden. Alhoewel ik al ruim 5 dagen niet heb kunnen squaten want mijn knieën doen me toch een pijn :X En ik heb eergisteren laminaat naar boven staan sjouwen en dat had ik ook beter niet kunnen doen, want mijn rechterhand wil sinds gisteren niet eens meer open of dicht. Laat staan dat ik er een potje mee kan openen of iets mee kan vasthouden :') En ik ben rechts :')
pi_135669997
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Pfff, wat heb ik liggen.

Maallust - Kolonist weizen (Die is over datum :P Die is van November :P )

Verder nog Maallust Vienna en Boswachter, Westvleteren 12, Rochfort 10, Delerium Tremens en Christmas.. Hoppy Christman van Brewdog, Santapaws van Brewdog, Lucifer, Lamme goedzak, Emelisse smoked rye ipa, wacht :P

SPOILER
SPOILER
ik ken ze niet allemaal maal veel daarvan gaan niet over de datum
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 19 januari 2014 @ 12:03:03 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135670021
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik ken ze niet allemaal maal veel daarvan gaan niet over de datum
Nee, ik weets. Het gros is sowieso tot 2016 geldig. Alleen die kolonist niet maar lekker belangrijk :P Die zal eind deze maand ook nog wel prima smaken. Over het algemeen is het zo dat hoelanger je ze laat liggen hoe beter ze zijn :9
pi_135670053
Zo, ik ben de dag goed begonnen met een ontbijtje van de mac :') . Croissantje en koffie waren iig heel lekker, maar die eggmcmuffin was echt te ranzig. Het was overigens ook niet mijn idee om te gaan, maar ja.. :p

Nu de hele dag keihard aan de slag met tentamens leren en vanavond ga ik mijn eigen O+ viscurry O+ maken. Met heel veel groente en een beetje rijst. Voor de rest zie ik het wel, wordt denk ik een laag kcal dagje om de zoute stengels en biertjes van gister te compenseren. En waarschijnlijk ga ik vanavond nog wel een half uurtje/ uur wandelen :)
pi_135670138
Ik moet ook blokken ;( hopelijk komt mijn lief zo thuis
ik noem hem de gatekeeper :P
hij moppert als ik te lang pauze houd of ga fokken en brengt me kopjes thee en (gezonde) snackjes O+
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135670744
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:39 schreef Sarabi het volgende:
1 of 2 maart? Vieren jullie geen carnaval? ;)

Gisteren netjes gegeten bij de Wok O+ eigenlijk wel een ideaal soort restaurant als je op wil letten.
ik woon in alkmaar. Carnaval wat is dat?
pi_135670783

Genoeg groente erin? :D
pi_135670871
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

ik woon in alkmaar. Carnaval wat is dat?
Zuipen :D verkleed zuipen.

Goed bezig Nijntje!
  zondag 19 januari 2014 @ 12:36:45 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135670898
Oei, carnaval! Dan ga ik 3 maart op vakantie. De 2e is dan niet zo handig...
  zondag 19 januari 2014 @ 12:38:03 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135670944
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed bezig Nijntje!
Dat is mijn ervaring sinds ik in Brabant woon ook. In Limburg vind ik het meer dan dat :) Niet per se beter, maar wel zoooo anders.
pi_135671157
Carnaval is stom ;( en ja ik kom uit Brabant.
pi_135671380
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring sinds ik in Brabant woon ook. In Limburg vind ik het meer dan dat :) Niet per se beter, maar wel zoooo anders.
Waar ik nu woon vind ik carnaval niets (doe er ook niets aan dus :) )
Maar waar ik eerst woonde was de optocht echt groots en mooi en dat vond ik altijd wel leuk.
En de dinsdagmorgen met gratis drank was ook altijd wel gezellig.
pi_135671893
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed bezig Nijntje!
weet je hoeveel kcal. Tsk.
pi_135672002
Sorry trouwens als iemand er last van heeft dat die foto echt megagroot is :@ Had hem vanaf mijn mobiel gepost..
  zondag 19 januari 2014 @ 13:29:31 #263
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135672880
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:08 schreef PluisigNijntje het volgende:
Sorry trouwens als iemand er last van heeft dat die foto echt megagroot is :@ Had hem vanaf mijn mobiel gepost..
Mijn dag is hierdoor verpest, je wordt bedankt. Als straf geen toetje vandaag!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_135674624
Oeh, straks m'n eerste afspraak in de sportschool. Let the change begin :9.
  zondag 19 januari 2014 @ 14:16:51 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135674695
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
*O*

Weet je al wat je gaat doen?

Ik ga over 14 min mezelf ook maar van de bank afgooien en sporten. 7 dagen op rij :O morgen nog 1 dag en dan heb ik een dag vrij O+
pi_135674790
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

*O*

Weet je al wat je gaat doen?

Ik ga over 14 min mezelf ook maar van de bank afgooien en sporten. 7 dagen op rij :O morgen nog 1 dag en dan heb ik een dag vrij O+
Nee we gaan straks een plan van aanpak maken. Ik ga iig 4 keer per week, dus dat zet hopelijk wel wat zoden aan de dijk.
  zondag 19 januari 2014 @ 14:20:25 #267
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135674844
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee we gaan straks een plan van aanpak maken. Ik ga iig 4 keer per week, dus dat zet hopelijk wel wat zoden aan de dijk.
Dikke vette props _O_

En wie weet ga je het ontzettend leuk vinden. Eerste paar keer was er geen flikker aan voor mij, toen je resultaat ging zien werd het epic :Y

Hoelaat mag je?
pi_135674997
15.30 *O*.
  zondag 19 januari 2014 @ 14:29:17 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135675198
quote:
*O*

Ik heb daarstrraks weer een stukje hard gelopen. 10-2-10. It's a start. Steeds een beetje langer weer. Van de week al 15-2-10 gedaan ook.

Low carben bevalt me iig weer heel goed. Ik moet alleen even de tijd nemen om eenw eekplan te maken voor mijn ontbijtjes en lunches, want nu moet ik het steeds bedenken en dat vind ik lastig. Ik zie mezelf maar zo de mist in gaan uit gemakszucht op enig moment. ;)
pi_135675255
quote:
*O* succes & have fun.

Ik ben trots op mijn vriendje die net 1,5 uur naar de sportschool is geweest O+
  zondag 19 januari 2014 @ 14:33:48 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135675386
quote:

[..]

Ik ben er ook niet op vooruit gegaan hoor, ook al was ik niet op die meet.

Bah, ik heb er zo de balen van dat ik nu alleen maar meer af moet vallen dan minder.

Vorige week dat optreden? Half november nam ik mezelf nog voor dat ik dan 85 kilo zou wegen, dat betekende 7 weken voor 5 kilo, op zich geen gek doel. Nou... Het was dus +5 ipv -5. :@ -O-
pi_135676592
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:29 schreef eleusis het volgende:

[..]

Mijn dag is hierdoor verpest, je wordt bedankt. Als straf geen toetje vandaag!
Dat was ik toch al niet van plan :+
Zit al aan mijn derde megamok thee, school schiet gelukkig wel op. Ik gebruik het maken van die viscurry als beloning voor als ik nu hard doorwerk. Koken is echt mijn favoriete SOG :')

Vind het trouwens echt wel jammer dat de sportschool hier in het weekend maar van 9 tot 1 open is, en de enige les is om kwart voor 10.. Zou graag achter in de middag nog een uurtje meepakken maar dat kan dus niet. -O-
  zondag 19 januari 2014 @ 15:04:17 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135677002
CC! Heel veel succes en plezier! Go get 'em tiger!
pi_135677233
c_c, veel plezier met het sporten O+

Ik heb vandaag ook weer heerlijk gesport, merk nu wel echt duidelijk de vooruitgang per keer. Ook als ik naar mn oude 8weeks groepje kijk; dan is het wel duidelijk dat mijn 2-3x per week echt effect hebben :)
pi_135678464
Avocado's in de aanbieding bij de AH :D
Ik wil ze dus al heel lang kopen, maar behalve ze gewoon opeten of er guacamole van maken weet ik eigenlijk weinig bereidingen.. iemand tips?
pi_135679228
Als ze rijp en smeerbaar zijn op brood, beetje zout & peper erop :9. Door een salade is het ook altijd lekker.
pi_135679433
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wil ze dus al heel lang kopen, maar behalve ze gewoon opeten of er guacamole van maken weet ik eigenlijk weinig bereidingen.. iemand tips?
In/bij wraps, bonen, taco's of iets anders mexicaans-achtigs.
Op een broodje met huttenkase/roomkaas/kipfilet
In de salade
Doormidden snijden, balsamico in het gat doen en uitlepelen (vriendin van mij zweert bij chilisaus ipv balsamico trouwens)
  zondag 19 januari 2014 @ 16:08:17 #278
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135680225
Ik krijg nog steeds teveel eiwitten binnen _O-
pi_135682419
Bedankt voor de tips :)
Zou het lekker zijn in een wrap met gerookte zalm en sla? Dat lijkt me een awesome lunch :9
pi_135682585
Ben je enthousiast om te sporten, wordt het nog een paar dagen uitgesteld :').

Net dus met de coach om de tafel gezeten, en m'n doelen en plannen besproken. Hij gaat nu een strak schema voor me maken, waar ik donderdag mee aan de slag kan. Donderdag krijg ik dan ook uitleg over welke spiergroepen ik hoe moet aanpakken enzo. Wegen daar was wel... confronterend weer. Was niet op nuchtere maag en met spijkerbroek aan, dus ook nog een 1,5 kilo zwaarder dan thuis, maar goed. Dit jaar gaan er gewoon 20 af, hebben we besloten *O*.

Straks ga ik heel, heel veel grofvuil van 2 hoog naar beneden slepen, dus dan is dat maar m'n beweging voor vandaag.
  zondag 19 januari 2014 @ 17:09:03 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135682681
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom?
Ik heb het niet gelezen, wel een en ander over gelezen.
Ik heb 'm liggen en vind het boek ook maar zo zo.
Heb wat moeite met de stelligheid waarmee een en ander gebracht wordt. Het is me te zwart-wit gedacht.

Edit: sorry voor de spuit 11 reactie

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkepink op 19-01-2014 17:14:09 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_135682808
Een zus van mijn oma zei laatst ook dat avocado op brood met grapefruit erop heel lekker is!

Ik ga de avocado´s zeker ook halen en dan eet ik deze week volkorenpasta met avocado als saus met alleen wat knoflook, een rode peper en wat peper en zout om het op smaak te brengen. Heerlijk!
pi_135682875
Mooi doel C_c *O*
pi_135683258
Ok.. wel 2 broodjes met ham gegeten vandaag. Ohja.. en een plakje kaas :')

Nu kerriesoep een schnitzel en slaaaa.
pi_135683364
C_c je kan het :*

Net een nieuwe broek gekocht, eentje is na 14 maanden toch echt niet meer te redden en gewoon op. Best lang voor mijn doen :D Normaal was een broek binnen een maand of 6 wel stuk tussen de benen. Kan bij de Esprit inmiddels dus een 29/30 aan. Op naar de 28/30, die pas ik van LTB dan wel al.
En bij steps jurkjes wezen passen, zoek nog wat voor de verjaardag van oma. Maat 38 mits genoeg ruimte in de tieten-zone O+

Laistje:
O: 2 volkoren boterhammen pindakaas, kop thee
LateL: Mandarijn, 2 volkoren boterhammen met kaas > tosti van gemaakt. Schaaltje tomaatjes. Kop thee.
D: Quiche :9
T: magere kwark en nog wat fruit.
pi_135685292
Wat een slechte week hier :{

Allemaal ellende. En dan boeit het me niet allemaal.
Ik baal van mezelf.
pi_135686847
Vervelend Lovelylady, wat is er gebeurd? Gelukkig is een weekje wat slechter eten ook niet het einde van de wereld. Gewoon weer proberen de draad op te pakken, desnoods in kleine stapjes. :)

Lijstje voor morgen:
O: 200 gram magere kwark, banaan
T: 2 mandarijnen
L: 4 boulognebrood, 15 gram pindakaas, 25 gram filet américain
T: handje hazelnoten
D: weer viscurry, nu met naanbrood ipv rijst
S: 45 min. Xco
T: weet ik nog niet
  zondag 19 januari 2014 @ 18:59:44 #288
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135687079
quote:
17s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:26 schreef douche-eendje het volgende:
C_c je kan het :*

Net een nieuwe broek gekocht, eentje is na 14 maanden toch echt niet meer te redden en gewoon op. Best lang voor mijn doen :D Normaal was een broek binnen een maand of 6 wel stuk tussen de benen. Kan bij de Esprit inmiddels dus een 29/30 aan. Op naar de 28/30, die pas ik van LTB dan wel al.
En bij steps jurkjes wezen passen, zoek nog wat voor de verjaardag van oma. Maat 38 mits genoeg ruimte in de tieten-zone O+

Laistje:
O: 2 volkoren boterhammen pindakaas, kop thee
LateL: Mandarijn, 2 volkoren boterhammen met kaas > tosti van gemaakt. Schaaltje tomaatjes. Kop thee.
D: Quiche :9
T: magere kwark en nog wat fruit.
Ik moet ook een nieuw, mt 27, maar ik ben te skeer. Want ik weet precies hoe dat gaat :') En echt ik herken het zo, broek ging bij mij ook altijd maar een maand of 3/4 mee vanwege het schuren bij de benen... nu niet meer :D
  zondag 19 januari 2014 @ 19:02:43 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135687175
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Ben je enthousiast om te sporten, wordt het nog een paar dagen uitgesteld :').

Net dus met de coach om de tafel gezeten, en m'n doelen en plannen besproken. Hij gaat nu een strak schema voor me maken, waar ik donderdag mee aan de slag kan. Donderdag krijg ik dan ook uitleg over welke spiergroepen ik hoe moet aanpakken enzo. Wegen daar was wel... confronterend weer. Was niet op nuchtere maag en met spijkerbroek aan, dus ook nog een 1,5 kilo zwaarder dan thuis, maar goed. Dit jaar gaan er gewoon 20 af, hebben we besloten *O*.

Straks ga ik heel, heel veel grofvuil van 2 hoog naar beneden slepen, dus dan is dat maar m'n beweging voor vandaag.
*O* *O* *O*

Ik zit op het punt dat het trainen met apparaten voor mij niks meer toevoegt. Ik doe vrijwel alles op maximale kg. En dan haal ik het nog vrij makkelijk. Ik moet gaan trainen met losse dumbells dus. Morgenvroeg maar ff wat eerder naar het sporten gaan, heb ik tijd over om mijn fysio te vragen hoe we dat gaan doen.

En schema's zijn handig en awesome! En je bent trots op jezelf hoor als je steeds zwaarder kan en het steeds beter vol houdt! Ik vind het ontzettend tof dat je gaat en zo gemotiveerd bent!
pi_135687221
quote:
9s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:14 schreef LovelyLady het volgende:

Ik baal van mezelf.
quote:
9s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:14 schreef LovelyLady het volgende:

Ik baal van mezelf.
That sucks -O-
Goed voor jezelf zorgen :*
  zondag 19 januari 2014 @ 19:05:23 #291
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135687268
Wtf :')

Ik heb net geheel gedachtenloos een sultana yofruit naar binnen geschoven _O- Pas bij het laatste hapje had ik zoiets van "whut??" Ik heb gvd nog geen 15min gelee gegeten _O-
pi_135687377
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:05 schreef Qwea het volgende:
Wtf :')

Ik heb net geheel gedachtenloos een sultana yofruit naar binnen geschoven _O- Pas bij het laatste hapje had ik zoiets van "whut??" Ik heb gvd nog geen 15min gelee gegeten _O-
Ik had precies hetzelfde, maar dan met een lepel pindakaas. Dat is niet eens lekker. :( :')
  zondag 19 januari 2014 @ 19:17:30 #293
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135687791
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:08 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde, maar dan met een lepel pindakaas. Dat is niet eens lekker. :( :')
Hoe dan!? _O-

Wat achterlijk he? :o
pi_135688008
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoe dan!? _O-

Wat achterlijk he? :o
Ik ging vast brood smeren voor morgen en toen ik klaar was stak ik zo een halve eetlepel pindakaas in mn mond voordat ik de pot wegzette. Geen idee waarom inderdaad.. :')
pi_135688081
Nu al je brood smeren voor morgen?! Maar maar, dan is het al helemaal zompig enzo!

Ik neem brood + beleg mee, omdat ik het anders niet te vreten vind :').
pi_135688230
quote:
11s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu al je brood smeren voor morgen?! Maar maar, dan is het al helemaal zompig enzo!

Ik neem brood + beleg mee, omdat ik het anders niet te vreten vind :').
Ik ben niet zo kieskeurig wat dat betreft.. en met smeerbeleg vind ik juist wel fijn dat het zacht blijft, als je een broodje kaas van tevoren smeert belegt wordt ie keidroog. Bewaar het trouwens wel in de koelkast, vooral nu omdat ik 2 boterhammen met filet americain heb en dat vind ik toch altijd een beetje eng.

En ik deed het zodat ik morgen rustig de tijd heb voor mijn ontbijt :Y 't Is altijd het een of het ander bij mij, ik ga er nooit op tijd uit.. :')
pi_135688405
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef PluisigNijntje het volgende:
mexicaanse tacosalade maken. Staat op de site van AH
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135688887
Iemand vroeg trouwens een tijdje geleden naar het recept van de couscoussalade met Jamie. Ik kan het recept ff niet meer vinden dus doe het uit m'n hoofd, maar dit werkt altijd:

couscous met gekookte groente- of kippenboullion 10 minuten afgedekt laten garen
Sperziebonen in stukken van 2 cm ofzo beetgaat koken
Laatste 2 minuten doperwtjes uit de vriezer erbij doen
Kipfilet zout en peperen en grillen/bakken
Handje platte peterselie fijnsnijden
Handje pijnboompitten roosteren
Boontjes uit laten lekken
Feta in blokjes snijden
Kipfilet in reepjes snijden
Alles bij de couscous flikkeren en op smaak brengen met citroensap en evt nog wat zout en peper (let op, boullion is al gekruid)
pi_135689694
Ik heb net mijn kater eruit gewandeld met een vriend. Gewoon een rondje door de buurt, lekker bij mensen naar binnen loeren en mooie architectuur bekijken. Was echt fijn, moet ik vaker doen.
  zondag 19 januari 2014 @ 20:02:40 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_135689974
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet op vooruit gegaan hoor, ook al was ik niet op die meet.

Bah, ik heb er zo de balen van dat ik nu alleen maar meer af moet vallen dan minder.

Vorige week dat optreden? Half november nam ik mezelf nog voor dat ik dan 85 kilo zou wegen, dat betekende 7 weken voor 5 kilo, op zich geen gek doel. Nou... Het was dus +5 ipv -5. :@ -O-
Wat maken we het onszelf toch moeilijk...
Spoilers!
  zondag 19 januari 2014 @ 20:43:20 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135692348
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat maken we het onszelf toch moeilijk...
:Y Erg he!

Gisteren zag ik bij een vriendin van mij een andere vriendin van haar die van net niet slank meer naar mooi slank gegaan was en ik betrapte me op de gedachte 'zou ik ooit weer echt slank kunnen zijn? Is dat niet way te ambitieus?' en toen dacht ik 'Nee, er naar streven kan gewoon altijd, en elke kilo minder is mooi meegenomen!' :Y We zullen zien hoe ver ik kom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')