abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135554940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Op zich zien mijn dagen qua eetpatroon er grotendeels hetzelfde uit, maar ik leef best onregelmatig dus dan vind ik het fijn om niet al vast te hebben staan wat ik allemaal 'mag' op een dag. Tussendoortjes zijn de ene keer noten, de andere keer fruit. Ook afhankelijk waar ik zin in heb. Als ik plan wat ik op een dag ga eten dan ben ik er teveel mee bezig in mijn hoofd en dan kost het me meer moeite om vol te houden.
Ik eet het liefst elke dag hetzelfde, op het avondeten na! Maar ik kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen past. Ik ben nu weer een tijdje aan het bijhouden hoeveel ik binnenkrijg omdat ik wat veranderingen in mijn standaardschema heb aangebracht, maar ik kan er eigenlijk wel weer mee stoppen. Ik kom nu gemiddeld prima uit.

Ik heb afgelopen week voor het eerst m'n eten voor de dag erna 's avonds voorbereid en dat beviel me wel zo ontzettend goed! Dan kan ik op mijn werk ook nog alle dingen eten die ik thuis graag eet, inclusief mijn twee blokjes chocola. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_135555158
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De bedoeling van paneer is dat het kaas is die te bakken is en niet smelt. De bedoeling van de kaas door de risotto is dat het smelt. Mij lijkt paneer bij risotto geen lekkere combi.
Nou ik gebruik hem ook als een soort van creme-fraiche/room in curry en dat gaat ook prima.. (En dan bak ik hem ook niet)

Dus ik hoopte dat dit de risotto ook romiger zou maken.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135555192
Ik voel me kut en wil me het liefst helemaal volproppen, maar dat ga ik uiteraard niet doen.. Ik heb m'n tussendoortjes al wel op, want ik was gammel vanochtend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heb ik alleen nog 4 boterhammen(mijn lunch) tot het avondeten. Ik moet vanavond nog werken en eet altijd na het werk.. Ben nu eerst onderweg naar huis, want duurt te lang tot werk.

Zal ik mijn avondeten opsplitsen in een deel voor het werk en een deel na?
pi_135555359
quote:
13s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:59 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik voel me kut en wil me het liefst helemaal volproppen, maar dat ga ik uiteraard niet doen.. Ik heb m'n tussendoortjes al wel op, want ik was gammel vanochtend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heb ik alleen nog 4 boterhammen(mijn lunch) tot het avondeten. Ik moet vanavond nog werken en eet altijd na het werk.. Ben nu eerst onderweg naar huis, want duurt te lang tot werk.

:* :*
pi_135555452
http://www.ah.nl/allerhan(...)ijn/?rq=pompoen+oven

tink, deze met een lekkere basic risotto erbij. Lactosevrij!
pi_135555765
quote:
SPOILER

Sodeju, dat is rot. Wanneer krijg je de uitslag?

Opsplitsen klinkt oké, of gewoon iets extra's eten tussendoor.
pi_135555798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd m'n eten ook nog braaf bij in FatSecret en dat helpt me toch ook wel, vooral om te zien wat ik nou gemiddeld binnenkrijg op een dag. Uiteindelijk vind ik het niet zo interessant of ik op één dag niet te weinig of te veel eet, maar of ik over een langere periode goed eet.
Inderdaad, maar het helpt mij ook vooral het eten uit verveling tegen te gaan. Omdat ik me echt bewust ben van wat iets nou aan kcal, vet en suikers bevat. Waar ik eerst gewoon een halve zak m&m's zou opeten en wel wist dat het nou niet bepaald 'goed' was, weet ik nu wat er in zit en dat mijn lichaam het eigenlijk niet nodig heeft.

Ik probeer nu meer naar mijn lichaam te luisteren en aan de gevolgen van bepaalde voedingsmiddelen te denken.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_135555840
Trouwens, een andere suggestie en iets wat volgens mij iedereen incl schoonouders lekker vindt is nasi. Ik maak de mijne tegenwoordig met zilvervliesrijst (proef je niets van) met kip gemarineerd in ketjap en sambal, zo'n nasi groente pakket en nog meer sambal, ketjap, uitje en knoflook om het op smaak te brengen. Niet heel Indisch maar wel heel lekker!
pi_135555845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sodeju, dat is rot. Wanneer krijg je de uitslag?

Opsplitsen klinkt oké, of gewoon iets extra's eten tussendoor.
4 februari pas.. Proberen om er niet te veel aan te denken.. :)

Heb je tips voor iets wat wel redelijk tot goed vult, maar niet te heftig is qua aantal calorien?
pi_135555847
quote:
SPOILER

:* Wanneer hoor je meer?
Ja opsplitsen of als je nog ruimte hebt een extraatje misschien? :9
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_135555872
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

4 februari pas.. Proberen om er niet te veel aan te denken.. :)

Heb je tips voor iets wat wel redelijk tot goed vult, maar niet te heftig is qua aantal calorien?
Kwark of yoghurt met fruit. Anders een soepje met een boterham. Je kunt ook voor groenteknagen gaan. Eén dagje iets over je voorgenomen kcal gaan is echt geen ramp, vooral niet als je er een vreetbui later mee voorkomt.
pi_135555906
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kwark of yoghurt met fruit. Anders een soepje met een boterham. Je kunt ook voor groenteknagen gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

:* Wanneer hoor je meer?
Ja opsplitsen of als je nog ruimte hebt een extraatje misschien? :9
Hmm.. ik moet toch nog boodschappen doen.. ik ga wel voor een lichtere avondmaaltijd zodat ik wat extra's kan eten straks. :)

Thanks!
pi_135555949
En sterkte met het afwachten! Je kunt allerlei doemscenario's door gaan nemen, maar het heeft eenvoudigweg geen zin. Ik ben vanuit medisch oogpunt een freak en ik ben ook nog alive and kicking. 8-)
pi_135556056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef Zeester het volgende:
Trouwens, een andere suggestie en iets wat volgens mij iedereen incl schoonouders lekker vindt is nasi. Ik maak de mijne tegenwoordig met zilvervliesrijst (proef je niets van) met kip gemarineerd in ketjap en sambal, zo'n nasi groente pakket en nog meer sambal, ketjap, uitje en knoflook om het op smaak te brengen. Niet heel Indisch maar wel heel lekker!
Ik heb een heerlijke marinade voor nasivlees ontdekt, en die gebruik ik tegenwoordig altijd:

http://www.martinet.nl/recepten/nasi_goreng

Aanrader!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135556071
quote:
SPOILER

Pff, wat ellendig. Zo lang wachten ook, niets fijn. Sterkte ermee!
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:23:58 #41
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135557842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kijk wel eens op het forum en dan vind ik het soms wel laag hoe de kcal doelen zijn bij andere mensen. Maar misschien willen die gewoon teveel afvallen per week. Ook vind ik het doel van suikers best laag, maar dat zal vast ergens op gebaseerd zijn.
Nouja het is noodzaak te blijven eten, zodat je lichaam niet in spaarstand gaat. Ik val er ook goed mee af met het programma, en is gratis. Maar sommige zullen niet genoegen nemen met 1 kilo per week of 0.5 kilo ik zelf vind 0.75 kilo het beste gaan. Langzaam maar zeker.

Sowieso drink ik ook soms een halve liter bier. Anders heb ik ook niets meer, nee je kan als je crash dieten en op een paar weken graatmager zijn. Maar daarna kom je net zo hard weer aan. Dit programma leert je afvallen maar ook daarna gezond eten omdat je toch altijd bewust blijft denken aan het programma.

Verder is het gewoon belangrijk labels te leren lezen. Als ik ben afgevallen blijf ik gewoon gezond en goed eten, maar zal zeker eens lekker eten. Of me vol stoppen bij het uiteten.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:37:25 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135558315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:18 schreef Zeester het volgende:
Prima plan! Dat maken ze zelf nooit. Heb nog chinese tomatensoep in de vriezer, dus dan doen we mooi chinese tomatensoep vooraf en dan lekker homemade nasi. Ik laat dan wel de kip weg, heb nog vegasatéballetjes, die doen het vast ook goed. Beetje zelfgemaakte pindasaus erbij :Y)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb een heerlijke marinade voor nasivlees ontdekt, en die gebruik ik tegenwoordig altijd:

http://www.martinet.nl/recepten/nasi_goreng

Aanrader!
Ik maak mijn nasi eigenlijk altijd zonder vlees. Nu toevallig met vegaballetjes, maar meestal gewoon met extra groente.

Verder net geluncht met 2 volkoren en een kop tomatensoep. Ben nu aan het overwegen even boodschappen te gaan doen. We hebben een dringende behoefte aan broodbeleg en dan dus ook even groente voor de nasi enzo, maar het regent hier echt zo hard -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135558500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Prima plan! Dat maken ze zelf nooit. Heb nog chinese tomatensoep in de vriezer, dus dan doen we mooi chinese tomatensoep vooraf en dan lekker homemade nasi. Ik laat dan wel de kip weg, heb nog vegasatéballetjes, die doen het vast ook goed. Beetje zelfgemaakte pindasaus erbij :Y)

[..]

Ik maak mijn nasi eigenlijk altijd zonder vlees. Nu toevallig met vegaballetjes, maar meestal gewoon met extra groente.

Verder net geluncht met 2 volkoren en een kop tomatensoep. Ben nu aan het overwegen even boodschappen te gaan doen. We hebben een dringende behoefte aan broodbeleg en dan dus ook even groente voor de nasi enzo, maar het regent hier echt zo hard -O-
Bijzonder, ik maak nasi nooit zonder vlees.
pi_135558586
http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/

Vanavond dus toch dit maken. Moet nog wel even wat ingredienten kopen. :P
pi_135558643
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Krijg ik dat lekker zonder kaas.... lactoseintolerantie is a bitch? Wel een goed idee :)

ik doe door risotto altijd parmezaanse kaas, en dat is lactosevrij.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:47:12 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135558667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik doe door risotto altijd parmezaanse kaas, en dat is lactosevrij.
Zegt wie? Ik weet wel dat ik 'nederlandse' kaas vanaf extra belegen aandurf, maar dat parmezaan lactosevrij zou zijn, heb ik nog nooit gehoord.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135558702
Ik had het ook nog nooit gehoord, maar als ik er google op loslaat, kom ik dat ook tegen, inderdaad:
http://www.lactofree.nl/lactose-intolerantie/lactose-checker/
daar bijvoorbeeld.
pi_135558759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
En sterkte met het afwachten! Je kunt allerlei doemscenario's door gaan nemen, maar het heeft eenvoudigweg geen zin. Ik ben vanuit medisch oogpunt een freak en ik ben ook nog alive and kicking. 8-)
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pff, wat ellendig. Zo lang wachten ook, niets fijn. Sterkte ermee!
Komt goed dames! What doens't kill you makes you stronger!
pi_135558768
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zegt wie? Ik weet wel dat ik 'nederlandse' kaas vanaf extra belegen aandurf, maar dat parmezaan lactosevrij zou zijn, heb ik nog nooit gehoord.
hoe langer de kaas rijpt, hoe meer de lactose omgezet word in lactic acid (hoe heet dat in het NL?). Ik kreeg laatst een vriendin op bezoek die ook geen lactose eet, en die kon rustig parmezaanse kaas eten..
pi_135558811
Boodschappen gedaan.. een salade gekocht voor voor het werk, en na het werk wordt het broccoli. Ik kan alleen niet inschatten, dus nam 1,5 kilo mee voor mij en mijn moeder, want de stam moet er immers nog af. Nu zit ik met bijna 900 gram broccoli voor mij alleen vanavond, want weggooien is zonde :') Ik zit nog onder de 2000 kcal, dus geen probleem :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')