abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135553095
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:58:19 #2
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135553340
Interessant topic, ik ben een man die 1 jaar geleden 75 kilo woog. Helaas ben ik mede door medicatie een kilo of 25 bijgekomen, dus 100 kilo, waarvan ik er in september-oktober 5 kilo heb verloren. Toen kwamen helaas de feestdagen, maar ben niets bijgekomen. Alleen het heeft gene nut af te vallen met deze dagen, en nu ben ik weer bezig van 95 naar 75 kilo.

Ik gebruik geen dieet programma, ik eet gewoon gezond, en weet ongeveer hoeveel calorieën ik per dag mag hebben om zoveel af te vallen. Door lichamelijke klachten is sporten helaas moeilijk. Succes iedereen trouwens. Ik zal hier ook af en toe komen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135553655
Lijstje!
O: Brinta (250 halfvolle melk + 40 gr Brinta)
S: uurtje zwemmen
T: Banaan
T: 150 ml magere yoghurt + 30 gr Special K
L: 3x spelt (halvarine, biefstukworst, pindakaas) 1x cracotte met halvarine en aardbeienjam
T: LU granenbiscuit (pakje van 2) + appel
S: 45 min hardlopen
D: risotto met witlof, champignons, uitje en slankie strooikaas)
T: 250 gr magere kwark

Kom uit op 1884 kcal. Goede hoeveelheid icm met 2x sporten?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:15:37 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135553801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Risotto! Altijd goed en voor mensen die gewend zijn traditioneel te eten vaak toch net wat anders. Ik maakte voor mijn moeder op vakantie risotto met gerookte zalm, spinazie en een kaasje (bijv. boursin, maar je kunt ook voor wat meer blauwschimmel gaan). Ik vind zelf een basisrisotto of citroenrisotto erg lekker met een salade met gegrilde zalm. Misschien houden ze wel van paddenstoelen? Bietjesrisotto? Zoveel keuze!
Krijg ik dat lekker zonder kaas.... lactoseintolerantie is a bitch? Wel een goed idee :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:11 schreef Luke83 het volgende:
Lijstje!
O: Brinta (250 halfvolle melk + 40 gr Brinta)
S: uurtje zwemmen
T: Banaan
T: 150 ml magere yoghurt + 30 gr Special K
L: 3x spelt (halvarine, biefstukworst, pindakaas) 1x cracotte met halvarine en aardbeienjam
T: LU granenbiscuit (pakje van 2) + appel
S: 45 min hardlopen
D: risotto met witlof, champignons, uitje en slankie strooikaas)
T: 250 gr magere kwark

Kom uit op 1884 kcal. Goede hoeveelheid icm met 2x sporten?
Ik vind het een prima lijstje ^O^ Ben even kwijt wat je nu weegt en hoe lang je bent, maar in combinatie met twee keer sporten zou je best wat extra's mogen. Wat meer yoghurt in je ochtend-t (of wat vollere yoghurt), een extra stuk fruit in je kwark 's avonds of een gekookt eitje bij je middag-t?

Mijn lijstje is wat vreemd, door rare werkdag en nog geen idee wat het diner wordt. Straks in ieder geval boodschappen doen voor de etende schoonouders dit weekend. Zal me eens verdiepen in risotto zonder kaas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135553871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Krijg ik dat lekker zonder kaas.... lactoseintolerantie is a bitch? Wel een goed idee :)
Bij risotto hoort echt kaas, maar er is één uitzondering op die ik heel lekker vind: citroenrisotto. Je kunt dit recept gebruiken, maar volgens mij wordt in andere recepten citroen vaak eerder toegevoegd. Dat weet ik niet zeker. Bij deze risotto vind ik vis en salade erg lekker.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:18:10 #6
419250 Spongeboss
pi_135553878
Hebben jullie zulke ingewikkelde lijstjes? Hier bedenk ik alles om de twee uur.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135553885
quote:

[..]

[..]

Ik vind het een prima lijstje ^O^ Ben even kwijt wat je nu weegt en hoe lang je bent, maar in combinatie met twee keer sporten zou je best wat extra's mogen. Wat meer yoghurt in je ochtend-t (of wat vollere yoghurt), een extra stuk fruit in je kwark 's avonds of een gekookt eitje bij je middag-t?

Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kg. Hmm eitje is inderdaad nog wel een idee, bedankt door de tips!
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 11:21:09 #8
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135553969
quote:
http://www.ah.nl/allerhan(...)rre/?rq=lenterisotto Mijn lievelings en ook zonder kaas te eten ;) Ik hou gewoon niet zo van kaas, dus eet 'm meestal ook zonder! :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_135553974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:18 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kg. Hmm eitje is inderdaad nog wel een idee, bedankt door de tips!
Ik vind het ook een heel aardig lijstje. Het is qua kcal misschien wat krap gezien het sporten, maar je moet kijken of het past in je weekschema. Als je elke dag zoveel sport en deze hoeveelheden eet, dan doe je er beter aan je inname op te schroeven. Dat kun je doen door tussen je lunch en diner wat substantiëlere tussendoortjes te eten. En van Slankie strooikaas over de risotto word ik héél verdrietig! Maak daar op z'n minst goede parmezaan van.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:46 #10
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135554191
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je een overzicht geven van wat je zoal eet op een dag?
Doordeweeks globaal dit:

O: 3 crackers met beleg (Kaas of vleeswaren) en een beker melk
T: 2 Evergreens
L: 4 bruine boterhammen met vleeswaren of kaas en een beker melk
T: 2 Appels (Elster of Jonagold, ligt eraan welke er bij de boer liggen)
D: Heel erg variërend, meestal groente, aardappels en vlees (5x in de week), vegatarisch (1x per week) en pasta (1x week), beker melk en half uurtje later yoghurt of kwark als toetje

Ik grijp nu vaak naar 1 van de 2 appels als extra tussendoortje 's morgens, maar dan heb ik 's middags eigenlijk weer wat te kort en dan pak ik een eierkoek. :)

Het avondeten bestaat bijna altijd uit verse groente met aardappels en vlees. Haal veel inspiratie uit de makkelijke maaltijd om snel en toch lekker te koken.

Na het avondeten heb ik nog 2 a 3 glazen Cola zero en that's it. :)
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:30:53 #11
419250 Spongeboss
pi_135554256
http://www.myfitnesspal.com/nl

Heeft iemand deze site al helpt misschien? Dan kan je zelf uitrekenen wat je mag en niet.
pi_135554303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef Spongeboss het volgende:

Heeft iemand deze site al helpt misschien? Dan kan je zelf uitrekenen wat je mag en niet.
Ik ben echt heel erg blij met deze app inderdaad :Y Heeft mij veel inzicht gegeven in mijn eetpatroon
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_135554340
quote:

[..]

[..]
Je kan zelf Kaas (paneer) maken van lactosevrije melk, dat wordt vooral gebruikt in curry e.d.
Maar ik denk dat zoiets ook echt lekker kan zijn bij een risotto.

Voorbeeld: http://www.wikihow.com/Make-Paneer-(Indian-Cheese)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135554372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:28 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Doordeweeks globaal dit:

D: Heel erg variërend, meestal groente, aardappels en vlees (5x in de week), vegatarisch (1x per week) en pasta (1x week), beker melk en half uurtje later yoghurt of kwark als toetje

Ik grijp nu vaak naar 1 van de 2 appels als extra tussendoortje 's morgens, maar dan heb ik 's middags eigenlijk weer wat te kort en dan pak ik een eierkoek. :)

Het avondeten bestaat bijna altijd uit verse groente met aardappels en vlees. Haal veel inspiratie uit de makkelijke maaltijd om snel en toch lekker te koken.

Dan begrijp ik wel dat je honger krijgt tussen ontbijt en lunch! Je ontbijt licht en die twee evergreens vullen nauwelijks. Waarschijnlijk lukt het je niet om 's ochtends zwaarder te ontbijten, aangezien je vroeg opstaat?

Je hebt al de tip gekregen om tussendoor kwark te eten. Dat vult prima, vind ik. Wat ik vaak doe, is voor ik honger krijg een handje noten eten. Die zijn gezond, eten makkelijk weg en maken toch dat ik rond het middaguur niet ineens een enorme hongerklop heb. Hoezeer ben je gehecht aan de evergreens? Het is niet echt gezond om te eten, maar als je er veel plezier aan beleeft zou ik er vooral een tussendoortje aan toevoegen.

Het is vaak ook een beetje ontdekken waardoor je zelf gevuld raakt. Misschien helpt het je om een van je middagboterhammen als tussendoortje te eten, met een bakje kwark erbij en wat fruit. Bij je lunch kun je eventueel een bak soep eten. Daar zitten (als je soep slim kiest) weinig calorieën in en mij geeft soep vaak een behaaglijk en gevuld gevoel, vooral in combinatie met boterhammen.

En nog een tip: ei op brood gaan eten! Oh, en wat drink je veel melk.
pi_135554543
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:18 schreef Spongeboss het volgende:
Ik ook. Ik plan nooit wat ik ga eten op een dag. Wel kijk ik per maaltijd of het in mijn kcal past en 's avonds schep ik op wat ik nog aan kcal over heb. Is het niet genoeg, dan een toetje (kwark) na. :P
pi_135554551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:32 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ik ben echt heel erg blij met deze app inderdaad :Y Heeft mij veel inzicht gegeven in mijn eetpatroon
Ik houd m'n eten ook nog braaf bij in FatSecret en dat helpt me toch ook wel, vooral om te zien wat ik nou gemiddeld binnenkrijg op een dag. Uiteindelijk vind ik het niet zo interessant of ik op één dag niet te weinig of te veel eet, maar of ik over een langere periode goed eet.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:40:56 #17
419250 Spongeboss
pi_135554579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:32 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ja heel fijn, ik vulde daar altijd van alles in. Nu ben ik daarmee gestopt, maar goed ik ga zo eens proberen te sporten maar met mijn lichamelijke lichaam kan ik maar 20 minuten en dan verga ik van de pijn dus weet n og niet hoe ik dit ga aanpakken.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ook. Ik plan nooit wat ik ga eten op een dag. Wel kijk ik per maaltijd of het in mijn kcal past en 's avonds schep ik op wat ik nog aan kcal over heb. Is het niet genoeg, dan een toetje (kwark) na. :P
Ja precies, ik heb ook een schema, maar goed als ik het goed aanpak kan ik binnen binnen een week of 15, weer op 80 kilo zitten, dan zijn het nog maar 5 kilo en dan ben ik weer mager :D
pi_135554590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef Spongeboss het volgende:

Ik hou alles daarop bij inderdaad. Ik vind dat de site de doelen soms wel wat laag zet, maar ze hebben een fijne database met een hoop producten. :Y
pi_135554599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarvoor moet je wel precies bijhouden hoeveel je binnenkrijgt, en ik denk dat het de meest mensen helpt om regelmaat en voorspelbaarheid in hun voedingspatroon aan te brengen. Dan heb je iets om je aan vast te klampen als je stopt met calorieen tellen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:42:31 #20
419250 Spongeboss
pi_135554634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik hou alles daarop bij inderdaad. Ik vind dat de site de doelen soms wel wat laag zet, maar ze hebben een fijne database met een hoop producten. :Y
Ja de doelen laag? Ik moet zeggen dat ik goed rondkom en als ik echt honger pak maak ik me een bak kwark soldaat.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:43:30 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135554664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:28 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Doordeweeks globaal dit:

Ik vind het niet raar dat jij je ochtend niet door komt. Die duurt behoorlijk lang en dan mag je best wat meer eten. Kun je bij je ontbijt niet kwark met fruit of volkorenbrood nemen? Het is erg weinig en die crackers heeft je lichaam zo snel verwerkt dat je snel weer honger krijgt. Voor de lunch geldt dat volkorenbrood voor de meeste mensen wat langer vult dan bruinbrood. Probeer er anders eens een eitje bij te nemen of lekker wat groente.

5 dagen in de week aardappels, groente en vlees is niks mis mee, maar misschien kun je wat meer varieren door bijvoorbeeld eens te roerbakken, wokken, maaltijdsalade of chili ofzo te maken. Zoete aardappel is ook erg lekker en is stiekem een groente. Die kun je makkelijk poffen, in partjes in de oven doen of gewoon koken.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:18 schreef Spongeboss het volgende:
Ik werk de hele dag en ben afhankelijk van wat ik meeneem. Als ik niet van tevoren bedenk hoe mijn dag er ongeveer uit ziet qua eten, kom ik net iets te vaak zonder tussendoortje of lunch op mijn werk, vandaar de lijstjes.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135554696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:33 schreef Skoap het volgende:

[..]

Je kan zelf Kaas (paneer) maken van lactosevrije melk, dat wordt vooral gebruikt in curry e.d.

De bedoeling van paneer is dat het kaas is die te bakken is en niet smelt. De bedoeling van de kaas door de risotto is dat het smelt. Mij lijkt paneer bij risotto geen lekkere combi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135554811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daarvoor moet je wel precies bijhouden hoeveel je binnenkrijgt, en ik denk dat het de meest mensen helpt om regelmaat en voorspelbaarheid in hun voedingspatroon aan te brengen. Dan heb je iets om je aan vast te klampen als je stopt met calorieen tellen.
Daar heb je gelijk in. Op zich zien mijn dagen qua eetpatroon er grotendeels hetzelfde uit, maar ik leef best onregelmatig dus dan vind ik het fijn om niet al vast te hebben staan wat ik allemaal 'mag' op een dag. Tussendoortjes zijn de ene keer noten, de andere keer fruit. Ook afhankelijk waar ik zin in heb. Als ik plan wat ik op een dag ga eten dan ben ik er teveel mee bezig in mijn hoofd en dan kost het me meer moeite om vol te houden.

Hoe dat straks zal zijn na het dieeten en kcal tellen... ik heb ik de 1.5 tot 2 jaar dat ik dit nu doe hele perioden (weken, maanden) gehad dat ik geen zin had om te tellen en op mijn eten te letten. In die perioden kwam ik niet aan, dus ik verwacht dat het wel goed komt. :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:48:50 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135554840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:33 schreef Skoap het volgende:

[..]

Dit lijkt me stiekem echt heel vies. Sowieso zou ik dan voor zaterdag nog een cheesecloth enzo moeten gaan regelen en dan moet ik dit voor de schoonouders maken terwijl ik geen idee heb of ik het lekker vind.

Thanks voor de tip, ik ga het zeker proberen, maar niet dit weekend.
pi_135554858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:42 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja de doelen laag? Ik moet zeggen dat ik goed rondkom en als ik echt honger pak maak ik me een bak kwark soldaat.
Ik kijk wel eens op het forum en dan vind ik het soms wel laag hoe de kcal doelen zijn bij andere mensen. Maar misschien willen die gewoon teveel afvallen per week. Ook vind ik het doel van suikers best laag, maar dat zal vast ergens op gebaseerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')