SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.quote:Op maandag 16 december 2013 21:22 schreef Verbosity het volgende:
Lees het boek eerst eens.
Wordt geadviseerd om hill sprints te doen of hardlopen met een weighted vest.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
2x stevige rugzak pakken, volgooien met zand (of flesjes water) en aan beide kanten aan doen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.![]()
![]()
Hallo vrienden
Iemand toevallig zin om naar m'n (eerste) voedingsschematje te kijken?
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kleine achtergrond misschien handig inderdaad:quote:
Gewicht: 62 half, leeftijd: 25, lengte: 1.70m, BMI: 21,5.
Qua sport. Van +/- 19-21 'gefitnesst'. Toen van 54kg naar 67kg 'gegroeid' zonder écht eetschema e.d. (wel netjes eiwitten). Ja ik was (ben) zo'n klein dun ventje. Ondanks dat het nu niet veel meer is put ik toch hoop uit het groeien van toen. Er was potentie, laten we maar zeggen
Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken. Eigenlijk niet bodybuidling persé.. maar wel massa, explosiviteit en omdat het toch ook over spiermassa opbouwen gaat heb ik het hier maar gepost ipv fitness afdeling.![]()
De bedoeling was om dieper te squatten zodat je enigszins kan voelen wat de beperkende factor is. Niet dat je structureel dieper squat, zou wel een optie kunnen zijn. Want met een squat breng je de structuren op rek anders zou je die buttwink niet krijgen. Maar beter ga je gericht te werk en stretch je de fuck uit je hammies.quote:Op maandag 16 december 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dieper squatten is het probleem niet.
Ja, precies. Ik zat inderdaad ook te denken aan de hamstrings. Die maar eens even onder handen nemen.
Thanks!Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.
Eieren, volle melk, pinda's, havermout, worst (mini salami, chorizo), kaas om maar een paar dingen te noemen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.![]()
Tegenwoordig eet ik idd dagelijks pinda's (50 gram) is echt maar een klein handje en makkelijk om weg te krijgen. Ideaal. Helemaal omdat ik gewoonweg niks met (veel) eten heb (nooit gehad), maar ik heb het er uiteraard wel voor over.quote:Op maandag 16 december 2013 22:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.
Eieren, volle melk, pinda's, havermout, worst (mini salami, chorizo), kaas om maar een paar dingen te noemen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.
Probleem dat ik met zuivel heb is dat m'n huid het niet kan hebben. Die kwark en brinta zijn wat dat betreft echt max.Thx voor answer
![]()
![]()
Ik eet idd 2x een schaaltje van 50 gram. Ergens in de middag en na het avondeten, toch weer 600kcal.
En die in de avond merk ik niet eens, eet ik zo op als ik achter m'n computer zit.![]()
Heb ook weer vanalles op m'n moeder's (quote:Op maandag 16 december 2013 22:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.)boodschappenlijstje geschreven.
Laatste tijd veel te weinig gegeten, ook een tijdje weinig naar de sportschool geweest maar dat heb ik iig weer opgepakt.
Ecto genetics zijn kutHeb ook heel weinig honger, als ik niet oplet zit ik maar op de 1500-2000 kcal ofzo
Maar als ik eenmaal aan het eten ben gaat over t algemeen alles er wel in
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ik heb nu juist hoe meer ik eet, hoe erger de honger is. Zit op 3500/dag, maar meestal zit het meer rond de 4000![]()
![]()
Vandaag weer deadlift-dag, zat al tijdje te dubben tussen sumo en conventional, en merk dat ik met sumo veel 'smoother' lift en dat ik makkelijk in de startpositie kom, wat bij conventional een ander verhaal is helaas..
Enig idee wat de 'grote' verschillen zijn tussen de twee stijlen? Mentaal toch stukje zonde als ik weet dat je bij conventional bijv meer spier x, y, aanspreekt..
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Aangezien 't bijna kerst is en ik nog steeds niets op m'n lijstje heb staan zei iemand tegen me waarom ik niet "zo'n gewicht" vroeg. Op zich wel een leuk idee om een ez curl bar te vragen, dan weet ik tenminste nog iets.
Maar ik vraag me af of het wel nut heeft. Ik train nu maar 1 a 2 keer in de week (erg druk met studie+werk helaas) dus dat betekent dat er nog dagen over zijn waar ik thuis eventueel lekker met de ez-curl bar aan de slag zou kunnen, toch? Ik doe SS + chinups/dips dus doe verder geen isolatie oefeningen.
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?![]()
Als je al iets zou vragen zou ik een fatsoenlijke bar met rek vragen/kopen alleen zit je dan al gelijk aan redelijke bedragen. Een EZ bar only imo not worth the moneyquote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef DannyDeko het volgende:
Aangezien 't bijna kerst is en ik nog steeds niets op m'n lijstje heb staan zei iemand tegen me waarom ik niet "zo'n gewicht" vroeg. Op zich wel een leuk idee om een ez curl bar te vragen, dan weet ik tenminste nog iets.
Maar ik vraag me af of het wel nut heeft. Ik train nu maar 1 a 2 keer in de week (erg druk met studie+werk helaas) dus dat betekent dat er nog dagen over zijn waar ik thuis eventueel lekker met de ez-curl bar aan de slag zou kunnen, toch? Ik doe SS + chinups/dips dus doe verder geen isolatie oefeningen.
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?![]()
Conventional deadlift: Torso is horizontaler, heup staat verder naar achteren, meer dorsiflexie van de enkel (omhoog brengen van de enkel).quote:Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag weer deadlift-dag, zat al tijdje te dubben tussen sumo en conventional, en merk dat ik met sumo veel 'smoother' lift en dat ik makkelijk in de startpositie kom, wat bij conventional een ander verhaal is helaas..
Enig idee wat de 'grote' verschillen zijn tussen de twee stijlen? Mentaal toch stukje zonde als ik weet dat je bij conventional bijv meer spier x, y, aanspreekt..
Als gevolg gebruik je meer hamstrings, glutes en spinale erectors en minder de quadriceps en adductoren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sumo deadlift: Torso is verticaler, heupen staan verder naar voren, minder dorsiflexie (strekt het enkel gewricht dus), voeten staan verder en naar buiten gedraaid (exorotatie)
Hierbij gebruik je meer quadriceps en adductoren en minder hamstrings, glutes en spinale erectors.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Let er wel op dat dit allemaal in verhouding is en dat je ook met sumo deadlifts sterke hamstrings en glutes kan bouwen. Van alle spieren wordt veel kracht gevraagd, echter bij de een niet is meer of minder dan bij de andere variant.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Had ik ook, maar dat was ook alleen maar omdat ik in een soort survival mode zat wat betreft gewicht en eten. Nu vreet ik meer dan de gemiddelde gezinstafel bij elkaar, gewoonweg omdat ik honger heb.quote:Op maandag 16 december 2013 22:52 schreef Pastapipos het volgende:
Ecto genetics zijn kutHeb ook heel weinig honger, als ik niet oplet zit ik maar op de 1500-2000 kcal ofzo
Maar als ik eenmaal aan het eten ben gaat over t algemeen alles er wel in
In het begin mag je als ecto zeker wat eten gaan forceren/proppen, anders went je maag er nooit aan en zal je bijna niets ontwikkelen.
![]()
Ja klopt, komt ook deels omdat ik laatste tijd dus voeding heb verwaarloosd. Zal wss vanzelf weer snel een gewoonte worden. Had eerst sowieso ook meer honger toen ik meer atquote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Had ik ook, maar dat was ook alleen maar omdat ik in een soort survival mode zat wat betreft gewicht en eten. Nu vreet ik meer dan de gemiddelde gezinstafel bij elkaar, gewoonweg omdat ik honger heb.In het begin mag je als ecto zeker wat eten gaan forceren/proppen, anders went je maag er nooit aan en zal je bijna niets ontwikkelen.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Wat wil je met een ez-curl bar bereiken dan?quote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef DannyDeko het volgende:
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?
Enige wat er echt mee te trainen valt zijn je biceps en triceps de rest valt gemakkelijker te trainen met een rechte stang. Dus zou eerder een rechte stang vragen waarmee je de biceps en triceps ook goed kan trainen.
Of je er veel progressie mee zal bereiken hangt af van je doel. Hypertrofie van je armen spieren wil wel enigszins. Zal niet veel zijn maar wel wat. Voor kracht kan je beter je tijd besteden aan SS in een sportschool.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Iedereen die lift zou verplicht een anatomie boek en Starting Strength moeten lezen. Dan zou 95% van de vragen niet meer gesteld worden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heb het nog even terug gelezen. Was geen weighted vest maar een prowler. Maar die heb je waarschijnlijk ook niet.quote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Kijk dit was de reactie die ik zocht! Helemaal helder, bedankt. Dat wordt dus sumo pullen voor mij, voelt veel natuurlijker aanquote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Conventional deadlift: Torso is horizontaler, heup staat verder naar achteren, meer dorsiflexie van de enkel (omhoog brengen van de enkel).
Als gevolg gebruik je meer hamstrings, glutes en spinale erectors en minder de quadriceps en adductoren.
Sumo deadlift: Torso is verticaler, heupen staan verder naar voren, minder dorsiflexie (strekt het enkel gewricht dus), voeten staan verder en naar buiten gedraaid (exorotatie)
Hierbij gebruik je meer quadriceps en adductoren en minder hamstrings, glutes en spinale erectors.
Let er wel op dat dit allemaal in verhouding is en dat je ook met sumo deadlifts sterke hamstrings en glutes kan bouwen. Van alle spieren wordt veel kracht gevraagd, echter bij de een niet is meer of minder dan bij de andere variant.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Zorg er wel voor dat je ook de conventionele deadlift uitvoert voor het extra ontwikkelen van je posterior chain (hamstrings, glutes en spinale erectors). Sumo deadlift kan je eigenlijk zien als een mix van een squat en deadlift.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:25 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Kijk dit was de reactie die ik zocht! Helemaal helder, bedankt. Dat wordt dus sumo pullen voor mij, voelt veel natuurlijker aan
Het zal natuurlijker aanvoelen omdat je minder mobiliteit nodig hebt in je lage rug wat de meeste mensen niet gewend zijn. Zijn vaak geneigd om bij het hurken/bukken de rug te bollen i.p.v. de hamstrings en glutes aan te spannen en ontspannen ze deze juist. Met een sumo deadlift hoef je minder ver te buigen met de rug omdat de heupen lager staan door de wijde stance.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
![]()
![]()
![]()
I love that gym
[ Bericht 1% gewijzigd door kidkash19 op 17-12-2013 11:17:02 ]Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Helpt zo een spotter nu echt als het mis gaat? + stel de stang valt naar achter dan vang je hem vooral met je gezicht op als spotter zijnde.![]()
het is niet voor je evenwicht, maar om je net ff door dat dooie punt te helpen als het zou moeten...quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef Questular het volgende:
Helpt zo een spotter nu echt als het mis gaat? + stel de stang valt naar achter dan vang je hem vooral met je gezicht op als spotter zijnde.
moet wel zeggen dat het mentaal heel erg helpt als iemand spot met squat
als stang naar achter dan spotter dood denk![]()
![]()
Mentaal en dode punt inderdaad, gewoon laten vallen dat gewicht en de spotter waarchuwenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
lolquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Mentaal en dode punt inderdaad, gewoon laten vallen dat gewicht en de spotter waarchuwen
njjjjjhnhhaaaaaaa "komt i"![]()
quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Hallo vrienden
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Hallo vrienden
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.![]()
bereid per 100gram is dat ongeveer 130kcalsquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:17 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
[..]
100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.
zal best tien procent kunnen schelen afhankelijk hoe een nat papje of het geworden is, maar 340 is het echt niet
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=828![]()
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/zilvervlies-rijst-lassiequote:Op dinsdag 17 december 2013 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
bereid per 100gram is dat ongeveer 130kcals
zal best tien procent kunnen schelen afhankelijk hoe een nat papje of het geworden is, maar 340 is het echt niet
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=828![]()
Dat is ongekookt 100gram wat ze in jouw link bedoelen. Daar zit iets meer dan een factor 2 tussen dat klopt wel per gewicht ook ongeveer....quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:32 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/zilvervlies-rijst-lassie
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 17-12-2013 12:40:35 ]![]()
if not dan zit ik op 5700 i.p.v. 5200 lolquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat is ongekookt 100gram wat ze in jouw link bedoelen. Daar zit iets meer dan een factor 2 tussen dat klopt wel per gewicht ook....
zal wel niet![]()
5.200, hoe flik je dat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
if not dan zit ik op 5700 i.p.v. 5200 lol
zal wel nietZit zelf op de ~4.100.
![]()
geen enkel probleem meequote:Op dinsdag 17 december 2013 12:42 schreef Faeroer het volgende:
[..]
5.200, hoe flik je dat?Zit zelf op de ~4.100.
gewoon door etenliters volle melk enz enz
![]()
Net even je keukenprinces video bekeken. Ik begrijp het nu beter.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
geen enkel probleem mee
gewoon door etenliters volle melk enz enz
Geweldige video! Zitten toch wel goede ideetjes in, die ik zal gaan proberen. Koken voor een hele week zal mij nog niet gaan lukken, maar ik kook nu elke dag en kom hierdoor vaak in tijdnood + geen zin etc.
![]()
gewoon koken en eten hoe je zelf het makkelijkst vind hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:54 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Net even je keukenprinces video bekeken. Ik begrijp het nu beter.Geweldige video! Zitten toch wel goede ideetjes in, die ik zal gaan proberen. Koken voor een hele week zal mij nog niet gaan lukken, maar ik kook nu elke dag en kom hierdoor vaak in tijdnood + geen zin etc.
WSaarsch. vind je het niet te vreten zoals ik het maak namelijk lol
't was meer gewoon "zo doe ik het" hehe
maar idd. bijv. gewoon X maal 7 maaltijden maken in 1x per week die je zo kan opeten is gewoon veel makkeljker dan elke dag in de keuken, elke dag je keuken vies enz enz![]()
Mijn fout inderdaad, niet goed ingevuld!quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:17 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
[..]
100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.
Zo'n pakje van 450 gram kook ik voor 4 dagen. Dus dat is ongekookt 112 gram idd.
Deed het schema via mijn voedingscentrum.nl vond het aantal kcal al weinig.
Edit; hmm zie dat die pakken 400 gram zijn, dus ongekookt 100g per dag. Eens ff aanpassen in het schema.
[ Bericht 3% gewijzigd door BurungElang op 17-12-2013 13:56:36 ]![]()
Heel ff overnieuw voor de zekerheid, want mijn VWO-verleden trekt dit niet (aka Raymond zit moeilijk te doen).
Ik vreet dagelijks een kookbuiltje Lassie zilvervliesrijst (zonder plastic), 125 gram.
Achterop staat 100 gram = 342 kcals. Dus 1 zakje 125 gram is ongeveer 400 kcals. Gekookt zal dit niet veel afwijken toch, want water.
Of ben ik nou achterlijk?![]()
yup wijkt niks af, gewoon het ongekookte gewicht meten en gebruiken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:54 schreef BeamofLight het volgende:
Heel ff overnieuw voor de zekerheid, want mijn VWO-verleden trekt dit niet (aka Raymond zit moeilijk te doen).
Ik vreet dagelijks een kookbuiltje Lassie zilvervliesrijst (zonder plastic), 125 gram.
Achterop staat 100 gram = 342 kcals. Dus 1 zakje 125 gram is ongeveer 400 kcals. Gekookt zal dit niet veel afwijken toch, want water.
Of ben ik nou achterlijk?I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
gekookt gaat het 2,5 x zoveel wegen ongeveerquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:54 schreef BeamofLight het volgende:
Of ben ik nou achterlijk?
Als die Lassie luitjes van ongekookt gewicht zijn uitgegaan in hun tabel (waar het wel heel sterk oplijkt in jouw geval, maar ik wel idioot vind eigenlijk) zit je een factor 2,5 verkeerd.
Of is het hele vette rijst?![]()
Ik kom wel meer sources van zo'n 120kcal per 100gram tegen gekookt. dat is dus zo'n 40gram ongekookt...
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 17-12-2013 14:08:19 ]![]()
Hoelang is kip eigenlijk houdbaar in de koelkast nadat het gebakken is?
Ik bereid nu steeds kip en rijst voor 4 dagen voor... Maar de kip wordt er nou niet echt malser op iedere dag![]()
![]()
Ik hou 2-3 dagen aan voor bereidde kip in de koelkast. Als het langer moet gooi ik het in de vriezer.![]()
Dat merk je vanzelf, zeker bij kip.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef BurungElang het volgende:
Hoelang is kip eigenlijk houdbaar in de koelkast nadat het gebakken is?
Ik bereid nu steeds kip en rijst voor 4 dagen voor... Maar de kip wordt er nou niet echt malser op iedere dag![]()
![]()
Overigens wat tips voor het koken van rijst:
- volg niet de Nederlandse gebruiksaanwijzing, srs
- Voor porties tot 160g ongekookt kun je de kleinst mogelijke pan gebruiken ( van et Ikea pannensetje)
- doe ongeveer 0,5 EL olie bij de rijst om te zorgen dat het niet aan de pan blijft plakken
- naar smaak, doe er wat zout bij.
- zelf koop ik zakken van 4,5kg basmati en meng het met 5 losse kg zakken van zilvervliesrijst. Deze mix geeft je het volume en enigszins zachtheid van witte rijst, maar vult veel beter dan witte rijst alleen.
- vul de pan met rijst, olie en zout en daarna met water. De hoeveelheid water kun je meten door je wijsvinger op de rijst te leggen en de pan met water vullen tot net voorbij het eerste vingerkootje.
- laat de rijst met het water op een hard vuurtje koken totdat het water net is weggetrokken, doe dan een deksel op de pan en zet het vuur op halfzacht. Meestal begin ik zelf dan pas met het koken van mijn vles want zodra mijn vlees gaar is, is mijn rijst het ook.
Mijn moeder heeft overigens ook nog een recept voor rijst waarbij je de onderkant van de pan met aardappelschifjejs bekleed. Het resultaat is echt ongelofelijk lekker( al onze Nederlandse vrienden willen het recept hiervan hebben en zelf kan ik die shit ook nooit laten staan). Zeker handig voor de bulkers onder ons, zal van de week wel om het recept vragen aangezien ik het zelf nooit maak omdat ik anders niet genoeg rijst kan maken( low carbs)
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Jasmijn rijst:quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:16 schreef Drinky het volgende:
- Voor porties tot 160g ongekookt kun je de kleinst mogelijke pan gebruiken ( van et Ikea pannensetje)
- doe ongeveer 0,5 EL olie bij de rijst om te zorgen dat het niet aan de pan blijft plakken
- zelf koop ik zakken van 4,5kg basmati en meng het met 5 losse kg zakken van zilvervliesrijst. Deze mix geeft je het volume en enigszins zachtheid van witte rijst, maar vult veel beter dan witte rijst alleen.
- vul de pan met rijst, olie en zout en daarna met water. De hoeveelheid water kun je meten door je wijsvinger op de rijst te leggen en de pan met water vullen tot net voorbij het eerste vingerkootje.
- laat de rijst met het water op een hard vuurtje koken totdat het water net is weggetrokken, doe dan een deksel op de pan en zet het vuur op halfzacht. Meestal begin ik zelf dan pas met het koken van mijn vles want zodra mijn vlees gaar is, is mijn rijst het ook.
Mijn moeder heeft overigens ook nog een recept voor rijst waarbij je de onderkant van de pan met aardappelschifjejs bekleed. Het resultaat is echt ongelofelijk lekker( al onze Nederlandse vrienden willen het recept hiervan hebben en zelf kan ik die shit ook nooit laten staan). Zeker handig voor de bulkers onder ons, zal van de week wel om het recept vragen aangezien ik het zelf nooit maak omdat ik anders niet genoeg rijst kan maken( low carbs)
1) De juiste hoeveelheid per persoon is 1 afgestreken koffiekopje
2) water opwarmen totdat het kookt, de rijst erin en 8 min zachtjes koken met de deksel erop
3) rijst in de fijnzeef gooien totdat het water eruit is en zout naar smaak aanbrengen
4) terug in de pan en met de deksel erop 15 min laten nastomen
nu heb je heerlijke niet te droge rijst.![]()
Zo wordt de rijst ook niet te droog (komt voornamelijk vanwege de zilvervliesrijst die het vocht minder goed opneemt), en zelfs met alleen basmati is het erg goed te doen. Rijstcultuur alles, als mijn huisgenoten rijst maken (zoals hoe jij het hebt aangegeven) is het vaak meer pap dan rijst en het maakt een bende van de panquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jasmijn rijst:
1) De juiste hoeveelheid per persoon is 1 afgestreken koffiekopje
2) water opwarmen totdat het kookt, de rijst erin en 8 min zachtjes koken met de deksel erop
3) rijst in de fijnzeef gooien totdat het water eruit is en zout naar smaak aanbrengen
4) terug in de pan en met de deksel erop 15 min laten nastomen
nu heb je heerlijke niet te droge rijst.
Drinky is een baas![]()
Klinkt te moeilijk als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:16 schreef Drinky het volgende:
Ik gooi mijn pan voor de helft met water, laat het koken en zodra het kookt 1kg rijst erin, wekker op 8 min, afgieten, klaar. Geen geklonte, aangebakte of papperige rijst.![]()
de minuten zijn gewoon belangrijk, kook je het te lang, dan heb je pap.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zo wordt de rijst ook niet te droog (komt voornamelijk vanwege de zilvervliesrijst die het vocht minder goed opneemt), en zelfs met alleen basmati is het erg goed te doen. Rijstcultuur alles, als mijn huisgenoten rijst maken (zoals hoe jij het hebt aangegeven) is het vaak meer pap dan rijst en het maakt een bende van de pan
Het is iig failproof dan dat wat gerotzooi met de hoeveelheid water.![]()
Mwah is niet echt gerotzooi, je hebt het snel door(gewoon even je vinger in het water dippen) en het is bijna niet te verneuken. Ik heb de Nederlandse manier al een aantal keer geprobeerd maar vind de rijst er niet echt lekker op wordenquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de minuten zijn gewoon belangrijk, kook je het te lang, dan heb je pap.
Het is iig failproof dan dat wat gerotzooi met de hoeveelheid water.
Drinky is een baas![]()
Rijstkoker.
Rijst erin, water erin. Douchen, afdrogen, trainingsbroek en tshirt aan. Vlees in de wok, groente in de wok. Rijst en kruiden/saus erbij ff roeren klaar.
15 mins tops.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Vandaag faalde mijn grip op de deadlift (5/3/1) voor het eerst in tijden weer waardoor ik mn rep out niet volledig af heb kunnen maken. Nu weer na elke rug dag een 100 kg barbell vasthouden voor setjes om de grip op de deadlift te verbeteren.
Iemand wellicht nog andere tips voor grip strength op de deadlift, uitvoerbaar in een normale gym (e.g. geen farmerswalk equipment etc)?![]()
Spuug, of schreeuwen tegen barbell. Werkt altijd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef moonhammer het volgende:
Vandaag faalde mijn grip op de deadlift (5/3/1) voor het eerst in tijden weer waardoor ik mn rep out niet volledig af heb kunnen maken. Nu weer na elke rug dag een 100 kg barbell vasthouden voor setjes om de grip op de deadlift te verbeteren.
Iemand wellicht nog andere tips voor grip strength op de deadlift, uitvoerbaar in een normale gym (e.g. geen farmerswalk equipment etc)?![]()
Magnesium bal scoren?Behulpzaam als een waterkraan.
static holds doenquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef moonhammer het volgende:
Iemand wellicht nog andere tips voor grip strength op de deadlift, uitvoerbaar in een normale gym (e.g. geen farmerswalk equipment etc)?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik neem mijn woorden over 70KG BOR terugBleek dus niet echt een BOR te zijn. Filmpjes komen zo wel, incl. deadlift met goede form.
![]()
waardeer je eerlijkheid, met die instelling ga je ver komen met krachttrainingquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:36 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik neem mijn woorden over 70KG BOR terugBleek dus niet echt een BOR te zijn. Filmpjes komen zo wel, incl. deadlift met goede form.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weerquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:38 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
waardeer je eerlijkheid, met die instelling ga je ver komen met krachttraining![]()
![]()
Het gewicht gaat niet snel genoeg op de grond?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weer![]()
![]()
zit je vol met lucht als je naar beneden gaat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weer
probeer echt een 3D ademteug te nemen... dus dat je hele core gevuld raakt met luchtBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hou die stang zowel op de heen- als terugweg zo dicht mogelijk langs je. Dat is de grootste fout die jij maakte in de video.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weerOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
dit ook jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hou die stang zowel op de heen- als terugweg zo dicht mogelijk langs je. Dat is de grootste fout die jij maakte in de video.
zodra de stang ook maar iets van je lichaam/benen af komt komt de spanning lekker op je wervels te staanBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit ook ja
zodra de stang ook maar iets van je lichaam/benen af komt komt de spanning lekker op je wervels te staan
Volgensmij moet die BOR veel verder "bent over"![]()
![]()
Zoek eens op yates rows want zo voor je ze nu uit. En zoek dan eens op een bent over row waar de rug horizontaal is. Wat je kan doen is pendlay rows uitvoeren op die manier moet je rug wel horizontaal staan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:00 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Volgensmij moet die BOR veel verder "bent over"![]()
Op de terugweg met je deadlift: kantel eerst voorover met je rug en zodra je voorbij de knieën bent kan je die naar voren toe brengen. Wat je nu doet is telkens knieën naar voren brengen, waardoor ze later in de weg komen te zitten.
P.s. stretch je hamstrings en kantel je bekken meer (donald duck houding).Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Pff, horizontale rug is wel killingquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zoek eens op yates rows want zo voor je ze nu uit. En zoek dan eens op een bent over row waar de rug horizontaal is. Wat je kan doen is pendlay rows uitvoeren op die manier moet je rug wel horizontaal staan.
Op de terugweg met je deadlift: kantel eerst voorover met je rug en zodra je voorbij de knieën bent kan je die naar voren toe brengen. Wat je nu doet is telkens knieën naar voren brengen, waardoor ze later in de weg komen te zitten.
P.s. stretch je hamstrings en kantel je bekken meer (donald duck houding)., mag dan weer met 40KG gaan stoeien denk
en thx voor de tip, is de houding voor de rest goed?![]()
Bij de BOR hef je de schouders om het gewicht extra omhoog te brengen terwijl schouders naar achteren de enige bedoeling is. Maar dit is simpel op te lossen door pendlay rows te doen waarbij je horizontaal staat met je rug. Dan heeft het heffen van je schouders geen enkel nut meer en zal. Probeer dan eraan te denken om de ellebogen naar achteren te halen i.p.v. het gewicht zo hoog mogelijk tillen. Dus zo ver mogelijk de ellebogen bij elkaar te brengen achter je rug alsof je ze elkaar wil laten raken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Pff, horizontale rug is wel killing, mag dan weer met 40KG gaan stoeien denk
en thx voor de tip, is de houding voor de rest goed?
Bij de deadlift wordt het al beter, alleen is je onderrug nog steeds licht gebold. Kan komen door twee dingen. Dat je er niet actief op let dat je je bekken gekanteld houdt of dat je hamstrings verkort zijn.
De houding die hoort is op het plaatje te zien aan de linker kant. Hierop is een lichte holling (lordose) te zien van de onderrug.
Bij jou zie je juist een bolling(kyphose) van je onderrug en bekken. Heb even twee rode lijnen erin gezet van de correcte houding voor de onderrug en middenrug en de houding die jij aanneemt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hoi, ik heb een vraag. Ik doe sinds een maand of 5 KT in de sportschool, een splitschema. Nu zag ik langzame progressie, af en toe kon ik gewichten verhogen. Maar sinds 2 weken heb ik ineens flinke progressie in benen. Met legpress bijvoorbeeld, ik ging langzaam naar 120, 130 kg in 4 maanden, maar de laatste twee weken haalde ik ineens 160 en vandaag 190 kg. Hoe kan dat ineens? Ik eet nog hetzelfde, uitvoering hetzelfde.. Reps wel iets minder. Bij 190 haalde ik 8 reps ipv 10 normaal, maar dit was niet tot failure. Zit dat puur tussen de oren? Want fysiek kun je niet zo snel ontwikkelen lijkt me. Ik heb hetzelfde bij leg extension. Daar zit ik ook vrijwel op de max van het apparaat.![]()
squatsquote:Op woensdag 18 december 2013 00:12 schreef the85mc het volgende:
Hoi, ik heb een vraag. Ik doe sinds een maand of 5 KT in de sportschool, een splitschema. Nu zag ik langzame progressie, af en toe kon ik gewichten verhogen. Maar sinds 2 weken heb ik ineens flinke progressie in benen. Met legpress bijvoorbeeld, ik ging langzaam naar 120, 130 kg in 4 maanden, maar de laatste twee weken haalde ik ineens 160 en vandaag 190 kg. Hoe kan dat ineens? Ik eet nog hetzelfde, uitvoering hetzelfde.. Reps wel iets minder. Bij 190 haalde ik 8 reps ipv 10 normaal, maar dit was niet tot failure. Zit dat puur tussen de oren? Want fysiek kun je niet zo snel ontwikkelen lijkt me. Ik heb hetzelfde bij leg extension. Daar zit ik ook vrijwel op de max van het apparaat.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja klopt, zal nu ook wel moeten omdat de apparaten niet zwaarder kunnen.. Ik was/ben beetje huiverig daarvoor omdat je met slechte vorm je rug behoorlijk kunt vernaggelen. Dus daarom was ik benen met apparaten gaan trainen, de rest train ik wel met dumbells en barbells.quote:
Edit: mijn vraag was dus hoe je ineens zo'n toename kan krijgen.. O ja,het enige wat ik wel anders eet zijn supplementen, wat meer b vitamines en alles in 1 met zink en dat soort spul. Zoveel effect kan dat niet hebben lijkt me.![]()
Qua kracht kunnen er zeker in de beginnersfase groeispurten zijn...quote:Op woensdag 18 december 2013 00:23 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja klopt, zal nu ook wel moeten omdat de apparaten niet zwaarder kunnen.. Ik was/ben beetje huiverig daarvoor omdat je met slechte vorm je rug behoorlijk kunt vernaggelen. Dus daarom was ik benen met apparaten gaan trainen, de rest train ik wel met dumbells en barbells.
Edit: mijn vraag was dus hoe je ineens zo'n toename kan krijgen.. O ja,het enige wat ik wel anders eet zijn supplementen, wat meer b vitamines en alles in 1 met zink en dat soort spul. Zoveel effect kan dat niet hebben lijkt me.
daarnaast kan het ook mogelijk zijn dat je de ene dag meer carb loaded/sodium bloated was etc.
Zulke enorme sprongen zullen na verloop van tijd verdwijnen
Bij mijn gym heb je z'n verhoogd bankje zonder voorpoten die op een rek staat en daaronder een barbell waardoor je als het waren liggende rows doet. Die voel je echt zoveel beter dan BOR's. Wellicht is dat een optie.If not now, then when.![]()
das wel nice ja.. dan voel je ze echt heel goedquote:Op woensdag 18 december 2013 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bij mijn gym heb je z'n verhoogd bankje zonder voorpoten die op een rek staat en daaronder een barbell waardoor je als het waren liggende rows doet. Die voel je echt zoveel beter dan BOR's. Wellicht is dat een optie.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zijn inderdaad de betere voor geisolerd, kan je niet uit de benen en rug compenseren zoals vele doen. Met name bij Yates rows komt het veel voor dat mensen hun benen strekken en het gewicht proberen te shruggen. Geweldig als je meer gewicht erop wilt gooien. Iets minder als je bedenkt dat de rhomboids, lattisimus en 2/3 van de traps minder werk hoeven te doen en een kleinere rom waarmee je minder traint.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Zo kun je ze ook doen: http://instagram.com/p/hfMIzEiZGJ/ Alhoewel je met deze stance wel andere spieren pakt? Dan zou je de dumbells moeten draaien of een barbell eronder moeten leggen.If not now, then when.![]()
Een andere stance vergt geen andere spieren. Is een van de meest gemaakte fouten. Er zit meer nuance in verschillende stances.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo kun je ze ook doen: http://instagram.com/p/hfMIzEiZGJ/ Alhoewel je met deze stance wel andere spieren pakt? Dan zou je de dumbells moeten draaien of een barbell eronder moeten leggen.
Neem de squat als voorbeeld. Bij een front squat worden de quadriceps meer geactiveerd en zal er meer kracht en hypertrofie ontstaan in de quadriceps. Bij een back squat wordt er in verhoudings iets minder quadriceps gebruikt en ontstaat er alsnog meer kracht en hypertrofie.
Bij beide oefeningen krijg je meer kracht en hypertrofie van de quadriceps. De front squat hebben hierin een lichte voorsprong wat betreft het isoleren van de quads. Hetzelfde geldt voor de bent over rows en pull downs. Hoe wijder de grip, des te meer activatie van de lats en hoe smaller de grip des te meer rear delt activatie. underhand grip/supinated grip=meer biceps.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Indeed. Al een poos geleden dat ik die heb gelezen. Maar sowieso een aanrader.quote:Op woensdag 18 december 2013 02:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Thanks.
Super nice deze series http://suppversity.blogsp(...)ries-latissimus.html
Verbo is terug?
Even een vraag voor Stereo en de voedingskenners onder ons. Is (volle)melk nou echt zo'n slecht product en belemmerd het de opname van whey? Ik neem het altijd samen.![]()
Milk the new sports drink a review research reviewquote:Op woensdag 18 december 2013 06:58 schreef Atemno het volgende:
Even een vraag voor Stereo en de voedingskenners onder ons. Is (volle)melk nou echt zo'n slecht product en belemmerd het de opname van whey? Ik neem het altijd samen.
What are good sources of protein speed of digestion pt1.html
Lees en leer.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Doelde meer op jouw mening over dit:quote:Op woensdag 18 december 2013 07:42 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Milk the new sports drink a review research review
What are good sources of protein speed of digestion pt1.html
Lees en leer.
http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php![]()
Boek is uit. Maar het kunnen ook weighted vests zijn. Het komt bij mij vooral over als snelheidswerk. Dus ik ga er gewoon duurloopjes bij doen en wat intervaltrainingswerk. Dan moet het wel goedkomen. Interval/snelheidswerk vind ik altijd wat belastender voor je benen dan het duurloopwerk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb het nog even terug gelezen. Was geen weighted vest maar een prowler. Maar die heb je waarschijnlijk ook niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Weet iemand trouwens een boek waarin je info kunt vinden over oefeningen, het lichaam en voeding maar dan geschreven in "jip en janneke" taal? Ik ben niet zo een pc lezer dus iets in een boek vorm zou fijn zijn![]()
![]()
Starting strengthquote:Op woensdag 18 december 2013 10:07 schreef Questular het volgende:
Weet iemand trouwens een boek waarin je info kunt vinden over oefeningen, het lichaam en voeding maar dan geschreven in "jip en janneke" taal? Ik ben niet zo een pc lezer dus iets in een boek vorm zou fijn zijnA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Het beeldmateriaal (video) dat erbij hoort is ook erg nuttig voor beginners. Althans, ik vind het nuttig voor mezelf.quote:![]()
![]()
Zeer gepaste informatie voor beginners.
Het leert je veilig de basis bewegingen.
Geeft ook tips over gedrag in de gym, omgang met materiaal.
Voorkomt beginnersfouten en beginnersgedrag.
er is ook veel begeleiden beeldmateriaal op YT beschikbaar.
Boek is op internet te vinden en printableA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
http://www.abebooks.co.uk(...)fn_sr=para¶_l=90quote:Op woensdag 18 december 2013 10:28 schreef Questular het volgende:
Helaas niet te verkrijgen in Nederland
verzenden ook naar NL.
Amazon.de heeft 'm geloof ik ook maar daar is ie rete duur.![]()
Enige wat slecht kan zijn zover ik weet is de overmatige calcium consumptie. En dat dit te compenseren is met meer magnesium en eiwitten maar die krijg je al binnen met de melk. En conclusies worden niet goed gesteld. Van melk krijg je kanker... omdat er veel calcium inzit wat de kans op kanker doet verhogen. Melk is daar niet de schuldige maar het calcium.quote:Op woensdag 18 december 2013 07:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Doelde meer op jouw mening over dit:
http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php
Ben je lactose intolerant? Drink dan geen melk... ;')
En (koe)melk is niet bedoeld voor de mens om te consumeren. Maar dat kan je over elk product zeggen. Tomaat? Nee dat hoort zich voort te planten. Het groeit niet omdat er mensen in de buurt zij. Behalve moedermelk dan want dat is wel voor een baby bestemt.
Zo heeft hij wel meer non argumenten. De ene keer haalt hij een instantie aan omdat die in zijn voordeel spreekt. De andere keer wanneer het niet goed uitkomt is het slechts een mening van die instantie.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
De PDF en de video's zijn gelukkig worden gelukkig aangeboden door een piratenvriend.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:28 schreef Questular het volgende:
Helaas niet te verkrijgen in Nederland![]()
Hm oke. Maar casein was slecht ofzo? En hoe weet ik of ik intolerant ben? Drink een liter per melk maar merk niksquote:Op woensdag 18 december 2013 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Enige wat slecht kan zijn zover ik weet is de overmatige calcium consumptie. En dat dit te compenseren is met meer magnesium en eiwitten maar die krijg je al binnen met de melk. En conclusies worden niet goed gesteld. Van melk krijg je kanker... omdat er veel calcium inzit wat de kans op kanker doet verhogen. Melk is daar niet de schuldige maar het calcium.
Ben je lactose intolerant? Drink dan geen melk... ;')
En (koe)melk is niet bedoeld voor de mens om te consumeren. Maar dat kan je over elk product zeggen. Tomaat? Nee dat hoort zich voort te planten. Het groeit niet omdat er mensen in de buurt zij. Behalve moedermelk dan want dat is wel voor een baby bestemt.
Zo heeft hij wel meer non argumenten. De ene keer haalt hij een instantie aan omdat die in zijn voordeel spreekt. De andere keer wanneer het niet goed uitkomt is het slechts een mening van die instantie.![]()
Ik ben mijn benen relatief wat zwaarder gaan trainen (heerlijk, veel eerder moeten doen). Maar nu heb ik wel regelmatig dat er een spiertje in mijn bovenbenen nogal spastisch doet. Hebben meer mensen dit of hebben jullie er wel eens van gehoord? Volgens Google heb ik nu last van stres of doe ik te weinig met mijn benen.
![]()
Van wat ik weet, ga je dan heel erg ruften en zulke grappen. Waarschijnlijk heb je er geen last van.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:47 schreef Atemno het volgende:
[..]
En hoe weet ik of ik intolerant ben? Drink een liter per melk maar merk niks![]()
Herkenbaarquote:Op woensdag 18 december 2013 12:22 schreef daeh het volgende:
Ik ben mijn benen relatief wat zwaarder gaan trainen (heerlijk, veel eerder moeten doen). Maar nu heb ik wel regelmatig dat er een spiertje in mijn bovenbenen nogal spastisch doet. Hebben meer mensen dit of hebben jullie er wel eens van gehoord? Volgens Google heb ik nu last van stres of doe ik te weinig met mijn benen.
Soms trilt zo een spiertje dagen... echt irritant
![]()
![]()
Helemaal als het je ooglid is. Om ramgek van te worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:41 schreef Questular het volgende:
[..]
HerkenbaarSoms trilt zo een spiertje dagen... echt irritant
Behulpzaam als een waterkraan.
Haha dat heb ik wel. Ga 2x per dag naar de wc en flink ruften. Maar verder?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:24 schreef daeh het volgende:
[..]
Van wat ik weet, ga je dan heel erg ruften en zulke grappen. Waarschijnlijk heb je er geen last van.![]()
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:07 schreef Atemno het volgende:
[..]
Haha dat heb ik wel. Ga 2x per dag naar de wc en flink ruften. Maar verder?![]()
Welke whey gebruiken jullie?190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
dat is gewoon vermoeidheid toch? slaap je te weinig?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Helemaal als het je ooglid is. Om ramgek van te worden.![]()
Ontlasting is wel groen. En veel scheten. Geen buikkrampen of diarree.. dus?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.![]()
gisteren 240kg deadlift 6 reps , 20kg van mijn oude pr af... nothing but a peanut whooo
en ook nog 190kg deadlift stance boxsquats gedaan, 10 reps whooooBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Sterke copy paste van de wikipedia, van het 'LACTOSE INTOLERANTIE' artikel. Meneer zegt dat ie 1 liter zuivel kan drinken, als je 1 liter zuivel kunt drinken per dag ben je absoluut NIET lactose intolerant (je schijt dan dag in dag uit je de tiefus).quote:Op woensdag 18 december 2013 13:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.![]()
Ah oke, chill. Nja ik moet wel veel vaker moet ik eerlijk zeggen. 2x per dag is niet absurd veel/tyfes veel?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sterke copy paste van de wikipedia, van het 'LACTOSE INTOLERANTIE' artikel. Meneer zegt dat ie 1 liter zuivel kan drinken, als je 1 liter zuivel kunt drinken per dag ben je absoluut NIET lactose intolerant (je schijt dan dag in dag uit je de tiefus).![]()
Je hebt me door, en ik maar doen alsof ik dit helemaal zelf heb getypt..quote:Op woensdag 18 december 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sterke copy paste van de wikipedia, van het 'LACTOSE INTOLERANTIE' artikel. Meneer zegt dat ie 1 liter zuivel kan drinken, als je 1 liter zuivel kunt drinken per dag ben je absoluut NIET lactose intolerant (je schijt dan dag in dag uit je de tiefus).
Kun je ook zwak copy pasten trouwens?![]()
Nee, is vrij normaal voor bodybuild begrippen.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:43 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ah oke, chill. Nja ik moet wel veel vaker moet ik eerlijk zeggen. 2x per dag is niet absurd veel/tyfes veel?![]()
![]()
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Wie kan voor mij dat filmpje vinden van zo'n Asian looking dude (best klein en voormalig lifter) die echt super easy 300kg+ squats doet?If not now, then when.![]()
?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wie kan voor mij dat filmpje vinden van zo'n Asian looking dude (best klein en voormalig lifter) die echt super easy 300kg+ squats doet?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Kicke filmpje, het gemak ook.
Blijf het toch apart vinden dat Rippetoe de low bar zo aanraadt terwijl ik amper world class weightlifters en athletes dit zie doen.
Ikzelf doe ook gewoon high bar, voelt beter en veiligerIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
(Olympic) weightlifters en atleten zal je niet tot nauwelijks lowbar zien doen idd, powerlifters daarentegen wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:33 schreef kidkash19 het volgende:
Blijf het toch apart vinden dat Rippetoe de low bar zo aanraadt terwijl ik amper world class weightlifters en athletes dit zie doen.
Ikzelf doe ook gewoon high bar, voelt beter en veiligerSoukidan op je oogbal.![]()
weinig low bars hier ookquote:Op woensdag 18 december 2013 15:56 schreef Yamcha het volgende:
[..]
(Olympic) weightlifters en atleten zal je niet tot nauwelijks lowbar zien doen idd, powerlifters daarentegen wel.
ben gewoon benieuwd naar wie er nu correct is, low bar is voor mij absoluut niet prettig en blijkbaar zien vele sporters er ook niet veel nut inIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Weet je wel hoe lowbar eruit ziet? Ik zie op 2:20, 2:30, 3:00, 3:10, 3:50, 4:05 allemaal lowbar.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
weinig low bars hier ook
ben gewoon benieuwd naar wie er nu correct is, low bar is voor mij absoluut niet prettig en blijkbaar zien vele sporters er ook niet veel nut in
High bar is de bar op de traps (zie xiaojun in het filmpje hierboven), lowbar is net achter de traps op de rear delts. Het scheelt vaak maar een paar centimeter.Soukidan op je oogbal.![]()
Dat heb ik vaak genoeg ook al is genoeg slaap hoor.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat is gewoon vermoeidheid toch? slaap je te weinig?![]()
stress dan? dacht dat het vooral door die 2 dingen kwam. kan het mis hebben. ik had het vroeger wel eens, maar nu nooit meer.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:27 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Dat heb ik vaak genoeg ook al is genoeg slaap hoor.![]()
Hmmmm ok dan heb ik die paar cm duidelijk gemist, is wat duidelijker nu danquote:Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Weet je wel hoe lowbar eruit ziet? Ik zie op 2:20, 2:30, 3:00, 3:10, 3:50, 4:05 allemaal lowbar.
High bar is de bar op de traps (zie xiaojun in het filmpje hierboven), lowbar is net achter de traps op de rear delts. Het scheelt vaak maar een paar centimeter.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik heb het zelf vaak na een uur of 10 (achter een computer) werken, maar op drukke dagen is het inderdaad vaak erger dan op rustigere dagen. Meestal is het na een maaltijd en een douche wel weer weg trouwens voor de rest van de week. Erg vervelend in elk geval.![]()
Tevens een vraag van mijn kant;
Aangezien ik op mijn sportschool niet de mogelijkheid heb een vet % meting te doen, en ik sowieso vooral voor de spiegel train weet ik niet precies wat mijn vet % is. Ik ben echter in de afgelopen 6 maanden ongeveer 6/7kg aangekomen, en weeg nu 61kg. Ik heb dit voor elkaar gegeten zonder vast voedingsschema; wel probeerde ik elke doordeweekse dag aan mijn macro's te komen.
Nu zou ik vanaf 1 januari echter voor een aantal gelegenheden een maandje willen cutten om mijn buikspieren (weer) zichtbaar te krijgen. Ik vraag mij echter af of dit haalbaar is zonder mijn vetpercentage bij te houden (en dus ook VVM) en een voedingsschema op te stellen. Of dat ik dan het risico loop op veel spierafbraak. Mijn idee was om in deze periode te letten op K/V maar m'n eiwitinname wel gelijk te houden, en daarnaast te beginnen met cardio.
Excuses als dit toch eigenlijk in het Fitness topic hoorde. Ik heb maar de eerste de beste eruit gekozen.![]()
Gewoon wat extra eiwit pakken, en bijhouden hoeveel calorieën je eet. Als je merkt dat je langzaam afvalt hou je dat aantal calorieën aan.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:03 schreef Dark_Killah het volgende:
Tevens een vraag van mijn kant;
Aangezien ik op mijn sportschool niet de mogelijkheid heb een vet % meting te doen, en ik sowieso vooral voor de spiegel train weet ik niet precies wat mijn vet % is. Ik ben echter in de afgelopen 6 maanden ongeveer 6/7kg aangekomen, en weeg nu 61kg. Ik heb dit voor elkaar gegeten zonder vast voedingsschema; wel probeerde ik elke doordeweekse dag aan mijn macro's te komen.
Nu zou ik vanaf 1 januari echter voor een aantal gelegenheden een maandje willen cutten om mijn buikspieren (weer) zichtbaar te krijgen. Ik vraag mij echter af of dit haalbaar is zonder mijn vetpercentage bij te houden (en dus ook VVM) en een voedingsschema op te stellen. Of dat ik dan het risico loop op veel spierafbraak. Mijn idee was om in deze periode te letten op K/V maar m'n eiwitinname wel gelijk te houden, en daarnaast te beginnen met cardio.
Excuses als dit toch eigenlijk in het Fitness topic hoorde. Ik heb maar de eerste de beste eruit gekozen.![]()
Okay, maar ik hou mij wel aan mijn normale caloriebehoefte dan? En de cardio zou het vet dan weg moeten krijgen?![]()
Een sixpeck op een skinny mofo telt net zo min als dikke tieten op een vrouw van 100+ kg.
Of ben je 1.50 Meter?Behulpzaam als een waterkraan.
Voor de 1000e keer het maakt geen moer uit hoe je een kcal tekort creëert. Fanwel door minder te eten, danwel door extra cardioBehulpzaam als een waterkraan.
Ik heb de plaatjes gezien ja. Ben 1.67 en wil verder nog wel massa aanzetten. Heb mij daar echter het afgelopen half jaar mee bezig gehouden, en wil nu eens de andere kant proberen. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe het eruit ziet als ik weer terug ga naar het lage vet %.
edit: Ja dat bedoelde ik eigenlijk; ik ga 1 v/d 2 (cardio) doen en niet allebei (cardio én minder eten) omdat het risico op afbraak dan vergroot wordt, right?![]()
Correct, probeer het zo en zolang je blijft dalen in vet% ook zo houden! Wanneer je een plateau bereikt, eerst cardio wat opvoeren (in tijd, niet intensiteit).quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Dark_Killah het volgende:
edit: Ja dat bedoelde ik eigenlijk; ik ga 1 v/d 2 (cardio) doen en niet allebei (cardio én minder eten) omdat het risico op afbraak dan vergroot wordt, right?![]()
Nee, dit is hem niet, alhoewel deze ook impressive is. Ik heb het over een filmpje die in ieder geval niet van deze kwaliteit is, gozer is ook veel kleiner, squat snel en explosief, was vroeger een weightlifter, maar nu niet meer. Ik zag hem eerder zo vaak op YouTube en nu kan ik hem gewoon niet eens vinden.quote:
If not now, then when.![]()
vrijwel alle wereldrecords met powerlifting squats zijn op lowbar gezetquote:Op woensdag 18 december 2013 15:33 schreef kidkash19 het volgende:
Ikzelf doe ook gewoon high bar, voelt beter en veiliger
vrijwel alle elite pl'ers doen lowbar
het scheelt idd maar een paar centimeter... maar met lowbar kan je veel meer gebruik maken van je posterior chain .
Maar voor olympic movements is het een totaal zinloze oefening
[ Bericht 5% gewijzigd door dreamerbulk op 18-12-2013 18:21:45 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Elke dag 300 crunches voor de plaatselijke vetverbranding.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:12 schreef Dark_Killah het volgende:
Okay, maar ik hou mij wel aan mijn normale caloriebehoefte dan? En de cardio zou het vet dan weg moeten krijgen?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Wat is SS toch saai zeg. Nog 1 maandje (tot 15 januari) doorzetten en dan zit er eindelijk een half jaar op. Tijd voor iets anders.![]()
![]()
Idalberto Arranda?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, dit is hem niet, alhoewel deze ook impressive is. Ik heb het over een filmpje die in ieder geval niet van deze kwaliteit is, gozer is ook veel kleiner, squat snel en explosief, was vroeger een weightlifter, maar nu niet meer. Ik zag hem eerder zo vaak op YouTube en nu kan ik hem gewoon niet eens vinden.Soukidan op je oogbal.![]()
Standaard SS is ook gewoon ruk, hoop hype om er vervolgens compleet uit proporties uit te zien...quote:Op woensdag 18 december 2013 18:24 schreef Faeroer het volgende:
Wat is SS toch saai zeg. Nog 1 maandje (tot 15 januari) doorzetten en dan zit er eindelijk een half jaar op. Tijd voor iets anders.![]()
Volgens mij weet ik wel welke je bedoelt, is het een beetje een oud filmpje?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, dit is hem niet, alhoewel deze ook impressive is. Ik heb het over een filmpje die in ieder geval niet van deze kwaliteit is, gozer is ook veel kleiner, squat snel en explosief, was vroeger een weightlifter, maar nu niet meer. Ik zag hem eerder zo vaak op YouTube en nu kan ik hem gewoon niet eens vinden.
Die Idalberto kan het ook wel zijn indd.![]()
voor een beginnend lifter is het ideaal om de grote compounds te leren en basiskracht op te bouwen..quote:Op woensdag 18 december 2013 18:39 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Standaard SS is ook gewoon ruk, hoop hype om er vervolgens compleet uit proporties uit te zien...
het heet niet voor niets "starting strength"
squat is 1 van de moeilijkste oefeningen om correct aan te leren, met 3x per week leer je deze perfect aan. Plus het principe progressive overload wordt zo makkelijk aangeleerd aan de traineeBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hoezo? Ik doe armen en rear delts erbij + rows. Heb je voorbeelden/argumenten?quote:Op woensdag 18 december 2013 18:39 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Standaard SS is ook gewoon ruk, hoop hype om er vervolgens compleet uit proporties uit te zien...![]()
Dat is lang! Respect en deed je ook wat andere oefeningen + at je altijd goed? En resultaten(tot nu toe) in pics en/of stats op de lifts en/of gewicht vp.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:24 schreef Faeroer het volgende:
wat hij zegt is meer een hype...waarvan een paar kut voorbeelden te zien zijn. Duizenden mensen hebben goede resultaten behaald met SS. Uiteraard krijgt chest niet zoveel werk als benen bijv, maar benen zijn ook een grote spiergroep. Chest kan later mooi de focus krijgen op een ander schemaquote:Op woensdag 18 december 2013 19:00 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoezo? Ik doe armen en rear delts erbij + rows. Heb je voorbeelden/argumenten?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Dan ga je al meer richting babylover's versie, al een stuk beter.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:00 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoezo? Ik doe armen en rear delts erbij + rows. Heb je voorbeelden/argumenten?
De standaard versie is echt TE basic, juist voor beginners. Plus werkt het simpelweg voor teveel mensen niet omdat het eten wat er bij hoort gewoon absurd is. Men zegt gewoon standaard tegen beginners dat SS goed is, maar je wordt gewoon modder vet als je het programma correct volgt...![]()
Ook weer zo'n kreet, 'duizenden mensen met goede resultaten'. Als dat zo is, waar zijn de bewijzen dan? Nog nooit een progressie foto van een jaar tegengekomen van iemand die het programma volgt, die er netjes bijstaat.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
wat hij zegt is meer een hype...waarvan een paar kut voorbeelden te zien zijn. Duizenden mensen hebben goede resultaten behaald met SS. Uiteraard krijgt chest niet zoveel werk als benen bijv, maar benen zijn ook een grote spiergroep. Chest kan later mooi de focus krijgen op een ander schema
Ik zie alleen benen die uit proporties zijn, matige upper back en dunne armen.
Als basis prima, maar het is gewoon zonde om het niet wat uit te breiden.![]()
Dat niet, ik denk dat elke debiel wel snapt dat 4l melk per dag niet echt helpt bij een mooi lichaam.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef seto het volgende:
Jij bent er zeker zo één die denkt dat GOMAD deel van SS is?
Ik vind het gewoon niet een programma dat in balans is.![]()
het heeft voor mij jaren geleden de basis gelegd voor mijn fysiek die vandaag de dag er zeker goed uitziet... daarnaast heeft het bijgedragen aan mijn kracht. Zo ook bij mensen uit mijn directe omgeving. Ik kwam met heel veel kracht uit dat programma, dus voor kracht is het helemaal ideaal.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ook weer zo'n kreet, 'duizenden mensen met goede resultaten'. Als dat zo is, waar zijn de bewijzen dan? Nog nooit een progressie foto van een jaar tegengekomen van iemand die het programma volgt, die er netjes bijstaat.
Als basis prima, maar het is gewoon zonde om het niet wat uit te breiden.
puur en alleen als basis en kennismaking met weightlifting vind ik het een goed programmaBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
heb GOMAD gedaan toentertijd en dat was werkelijk fantastischquote:Op woensdag 18 december 2013 19:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Dat niet, ik denk dat elke debiel wel snapt dat 4l melk per dag niet echt helpt bij een mooi lichaam.
Ik vind het gewoon niet een programma dat in balans is.
Ik denk niet dat je doorhebt dat het programma 'Starting Strength' niet bedoeld is om een mooi en esthetisch lichaam te krijgen, maar om je kracht op te bouwen. Progressiefoto's hebben dus niet zoveel nut, als je kijkt naar de getallen van de lifts daarentegen..quote:Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ook weer zo'n kreet, 'duizenden mensen met goede resultaten'. Als dat zo is, waar zijn de bewijzen dan? Nog nooit een progressie foto van een jaar tegengekomen van iemand die het programma volgt, die er netjes bijstaat.
Als basis prima, maar het is gewoon zonde om het niet wat uit te breiden.Soukidan op je oogbal.![]()
Daarnaast bevat de naam het woord "starting", dus een programma om mee te beginnen als je met je 1.85 70kg geraamte de gym binnen komt. Kun je mooi even wat kracht opbouwen, optimaal profiteren van de noobgains en daarna een ander schema pakken.![]()
Die getallen haal je alleen als je je buitensporig vatsig eet. Niet top voor bodybuilders dus. Beginners kun je 2x zo hard belasten als SS doet, het slaat compleet door in simpel willen zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:32 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je doorhebt dat het programma 'Starting Strength' niet bedoeld is om een mooi en esthetisch lichaam te krijgen, maar om je kracht op te bouwen. Progressiefoto's hebben dus niet zoveel nut, als je kijkt naar de getallen van de lifts daarentegen..
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor zware compound-lifts, maar ik vind het gewoon te basic.![]()
Je wilt massa bij dat gewicht, kracht komt vanzelf.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:43 schreef Sapstengel het volgende:
Daarnaast bevat de naam het woord "starting", dus een programma om mee te beginnen als je met je 1.85 70kg geraamte de gym binnen komt. Kun je mooi even wat kracht opbouwen, optimaal profiteren van de noobgains en daarna een ander schema pakken.![]()
Buitensporig vatsig eten..valt wel mee,quote:Op woensdag 18 december 2013 19:47 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Die getallen haal je alleen als je je buitensporig vatsig eet. Niet top voor bodybuilders dus. Beginners kun je 2x zo hard belasten als SS doet, het slaat compleet door in simpel willen zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor zware compound-lifts, maar ik vind het gewoon te basic.
btw..dit topic is niet alleen voor bodybuilders , ook voor powerlifters:)Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Kut forum.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik ga wel weer lekker naar dbb, wat een rippetoe knuffelaars hier zeg...![]()
jij komt hier zelf schreeuwen.. is iemand niet met je eens .. ga je huilen in een hoekjequote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik ga wel weer lekker naar dbb, wat een rippetoe knuffelaars hier zeg...Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Strong username to post correlation.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik ga wel weer lekker naar dbb, wat een rippetoe knuffelaars hier zeg...Soukidan op je oogbal.![]()
Niks schreeuwen, ben het gewoon niet eens met het standaard advies dat beginners SS moeten doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
jij komt hier zelf schreeuwen.. is iemand niet met je eens .. ga je huilen in een hoekje![]()
quote:Op woensdag 18 december 2013 19:50 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Strong username to post correlation.![]()
![]()
Oh ja, trouwens, voor de geïnteresseerden: Big Cat en ik starten binnenkort ons eigen bodybuild forum. Doelstelling is ergens in januari, maar we hebben het allebei vrij druk. Onderscheidende factor is dat wij er al onze kennis spuwen, en er 'n shitload aan up2date sticky materiaal komt van onze hand. Wat er al op de planning staat is: metabolisme, k/e/v uitleg, creatine, betaine, omega 3 vetzuren, arachidonzuur, beta-alanine, wat zijn AAS?, HPG as, HPT as, wat is hypogonadie?, nakuren, SERMs, hCG, waar moet ik op letten tijdens een kuur?, vochtbalans elektrolyten en zuur-base evenwicht, elementaire celbiologie, elementaire biochemie, elementaire statistiek, elementaire biomechanica, elementaire toxicologie.![]()
PM de link maar tegen die tijd!quote:Op woensdag 18 december 2013 19:58 schreef Diabox het volgende:
Oh ja, trouwens, voor de geïnteresseerden: Big Cat en ik starten binnenkort ons eigen bodybuild forum. Doelstelling is ergens in januari, maar we hebben het allebei vrij druk. Onderscheidende factor is dat wij er al onze kennis spuwen, en er 'n shitload aan up2date sticky materiaal komt van onze hand. Wat er al op de planning staat is: metabolisme, k/e/v uitleg, creatine, betaine, omega 3 vetzuren, arachidonzuur, beta-alanine, wat zijn AAS?, HPG as, HPT as, wat is hypogonadie?, nakuren, SERMs, hCG, waar moet ik op letten tijdens een kuur?, vochtbalans elektrolyten en zuur-base evenwicht, elementaire celbiologie, elementaire biochemie, elementaire statistiek, elementaire biomechanica, elementaire toxicologie.,,/![]()
Dat feel in je hamstrings na low bar squatsquote:Op woensdag 18 december 2013 17:58 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
vrijwel alle wereldrecords met powerlifting squats zijn op lowbar gezet
vrijwel alle elite pl'ers doen lowbar
het scheelt idd maar een paar centimeter... maar met lowbar kan je veel meer gebruik maken van je posterior chain .
Maar voor olympic movements is het een totaal zinloze oefening
Bij front squat merk je gelijk wat het gebrek aan hip drive voor invloed op je kracht heeft.
Vandaag trouwens de Olympic lifts geprobeerd op Olympic wikse( dus niet op brute kracht). Godver wat is het lastig om na de clean gelijk terug te zakken in squat positie, werkt voor mij voor geen meter. Jerk doe ik ook gewoon brute forced ipv onder de bar te duiken. Iemand hier tips om over de angst van een bar op je kop heen te komen? Met laag gewicht geen probleem, maar zodra ik serieus gewicht pak is het 3x niks
Drinky is een baas![]()
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:58 schreef Diabox het volgende:
Oh ja, trouwens, voor de geïnteresseerden: Big Cat en ik starten binnenkort ons eigen bodybuild forum. Doelstelling is ergens in januari, maar we hebben het allebei vrij druk. Onderscheidende factor is dat wij er al onze kennis spuwen, en er 'n shitload aan up2date sticky materiaal komt van onze hand. Wat er al op de planning staat is: metabolisme, k/e/v uitleg, creatine, betaine, omega 3 vetzuren, arachidonzuur, beta-alanine, wat zijn AAS?, HPG as, HPT as, wat is hypogonadie?, nakuren, SERMs, hCG, waar moet ik op letten tijdens een kuur?, vochtbalans elektrolyten en zuur-base evenwicht, elementaire celbiologie, elementaire biochemie, elementaire statistiek, elementaire biomechanica, elementaire toxicologie.
Op MASS wordt jammer genoeg niet meer zo vaak een artikel geplaatst.If not now, then when.![]()
Vaker doenquote:Op woensdag 18 december 2013 20:35 schreef Drinky het volgende:
Iemand hier tips om over de angst van een bar op je kop heen te komen? Met laag gewicht geen probleem, maar zodra ik serieus gewicht pak is het 3x niks![]()
![]()
Ben jij GetXXL?quote:Op woensdag 18 december 2013 19:58 schreef Diabox het volgende:
Oh ja, trouwens, voor de geïnteresseerden: Big Cat en ik starten binnenkort ons eigen bodybuild forum. Doelstelling is ergens in januari, maar we hebben het allebei vrij druk. Onderscheidende factor is dat wij er al onze kennis spuwen, en er 'n shitload aan up2date sticky materiaal komt van onze hand. Wat er al op de planning staat is: metabolisme, k/e/v uitleg, creatine, betaine, omega 3 vetzuren, arachidonzuur, beta-alanine, wat zijn AAS?, HPG as, HPT as, wat is hypogonadie?, nakuren, SERMs, hCG, waar moet ik op letten tijdens een kuur?, vochtbalans elektrolyten en zuur-base evenwicht, elementaire celbiologie, elementaire biochemie, elementaire statistiek, elementaire biomechanica, elementaire toxicologie.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Massa komt ook vanzelf als je aan kracht werkt.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:48 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Je wilt massa bij dat gewicht, kracht komt vanzelf.
Wat ik hier zie zijn gasten die in de gym komen voor het eerst, gaan bankdrukken en daarna 3 verschillende biceps curls en rear delt flies en andere dumbbell oefeningen doen.
Pak gewoon de compounds zwaar, eet veel en dan kun je na een aantal maanden alsnog assistance of isolatie toevoegen.![]()
Klopt, ik had een artikel in the making over de biochemie van creatine, die eigenlijk ook vrij ver is, maar kom er echt niet meer aan toe i.v.m. m'n master + m'n bedrijfje om hem af te maken.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Op MASS wordt jammer genoeg niet meer zo vaak een artikel geplaatst.
Big Cat heeft het druk gehad met z'n wedstrijd prep, wat je vooral futloos maakt waardoor je totaal geen zin hebt in artikelen schrijven. Hij heeft een flink stuk gepend m.b.t. TRT, maar nochtans niet afgemaakt. En momenteel heeft ie ook nog niet z'n zinnen gezet op het schrijven. Bedoeling is wel dat binnenkort op te pikken.
In principe, zodra ik ben afgestudeerd, komt er 'n stuk meer werk van mij. Daarnaast zal dit ook direct Big Cat wat meer motiveren.
Forum daarentegen kost wat minder tijd zodra het staat; posten is niet zo gek veel moeite.
In the meanwhile blijf ik wel up2date en lees ik nog aardig wat.Ja.quote:![]()
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Klopt, ik had een artikel in the making over de biochemie van creatine, die eigenlijk ook vrij ver is, maar kom er echt niet meer aan toe i.v.m. m'n master + m'n bedrijfje om hem af te maken.
Big Cat heeft het druk gehad met z'n wedstrijd prep, wat je vooral futloos maakt waardoor je totaal geen zin hebt in artikelen schrijven. Hij heeft een flink stuk gepend m.b.t. TRT, maar nochtans niet afgemaakt. En momenteel heeft ie ook nog niet z'n zinnen gezet op het schrijven. Bedoeling is wel dat binnenkort op te pikken.
In principe, zodra ik ben afgestudeerd, komt er 'n stuk meer werk van mij. Daarnaast zal dit ook direct Big Cat wat meer motiveren.
Forum daarentegen kost wat minder tijd zodra het staat; posten is niet zo gek veel moeite.
In the meanwhile blijf ik wel up2date en lees ik nog aardig wat.
[..]
Ja.
Beloof me alleen dat je het forum niet in paint maakt.
Succes met je studie.
Bois wat is een goed schema om te beginnen met oly liften?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Wordt standaard theme met 'n ander logo'tje.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
Beloof me alleen dat je het forum niet in paint maakt.
Succes met je studie.![]()
een schema wat je zelf maaktquote:Op woensdag 18 december 2013 22:26 schreef Beach het volgende:
Bois wat is een goed schema om te beginnen met oly liften?![]()
Dat is echt minder. Ik kom echt zelden forums tegen die van kwaliteit zijn. Dit is echt zoveel beter: http://www.invisionpower.com/quote:Op woensdag 18 december 2013 22:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Wordt standaard theme met 'n ander logo'tje.If not now, then when.![]()
Dat zijn ook standaard themes, maar dan voor IP board. Ga zelf phpBB gebruiken.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is echt minder. Ik kom echt zelden forums tegen die van kwaliteit zijn. Dit is echt zoveel beter: http://www.invisionpower.com/![]()
damn, stond ik net met mijn 90kg deficit DLquote:Op woensdag 18 december 2013 13:38 schreef dreamerbulk het volgende:
gisteren 240kg deadlift 6 reps , 20kg van mijn oude pr af... nothing but a peanut whooo
en ook nog 190kg deadlift stance boxsquats gedaan, 10 reps whoooo![]()
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
heerlijk..quote:Op woensdag 18 december 2013 20:35 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat feel in je hamstrings na low bar squats
Bij front squat merk je gelijk wat het gebrek aan hip drive voor invloed op je kracht heeft.
sowieso al het gewicht dat opgevangen wordt door posterior chain in the hole met lowbar...heel fijn.
ja bij front squat is het echt bruut quad work voornamelijkBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
verschil moet er wezen, kwestie van het verschil kleiner makenquote:Op woensdag 18 december 2013 22:43 schreef stinkie het volgende:
[..]
damn, stond ik net met mijn 90kg deficit DL![]()
doe je standaard deficits nu voor je deadlifts? Lekker he?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
nutswingers is de term brahquote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik ga wel weer lekker naar dbb, wat een rippetoe knuffelaars hier zeg...we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
wissel af, maar laat het ook leiden door welke schijven beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:45 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
verschil moet er wezen, kwestie van het verschil kleiner maken
doe je standaard deficits nu voor je deadlifts? Lekker he?
Dit was met de 10kg schijven, met 15 kan ik iets meer gewicht pakken.
Daarnaast doe ik nu 4*10 dus sowieso wat lager in gewicht dan met normale DL. Maar ik probeer beide toch wel 1 keer in de week te doen.
Geeft wel een heel goed gevoel qua vorm. Het 'voelt' alsof ik meer achterover hang in beginstand, maar ik ram echt mijn hielen door de grond tijdens drive. En dat voelt
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
klopt, bij deficit leer je die vorm pas echt lekker aanquote:Op woensdag 18 december 2013 22:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
wissel af, maar laat het ook leiden door welke schijven beschikbaar zijn.
Dit was met de 10kg schijven, met 15 kan ik iets meer gewicht pakken.
Daarnaast doe ik nu 4*10 dus sowieso wat lager in gewicht dan met normale DL. Maar ik probeer beide toch wel 1 keer in de week te doen.
Geeft wel een heel goed gevoel qua vorm. Het 'voelt' alsof ik meer achterover hang in beginstand, maar ik ram echt mijn hielen door de grond tijdens drive. En dat voeltBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja, jij moet minder gaan liftenquote:Op woensdag 18 december 2013 22:45 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
kwestie van het verschil kleiner maken
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb trouwens behoorlijke DOMS in mijn adductors (binnenkant bovenbeen) door het squatten afgelopen maandag. Is dit normaal of komt dit omdat ik mijn glutes niet genoeg activeer?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Nog Anderhalve dag werken en dan genoeg tijd om een nieuw schema in elkaar te flansen. Gister stiekem al wat aan de trx gehangen en nog geen reactie in de schouder. Gaat de goeie kant op dus. Volgende week maar eens rustig de tijd nemen om weer wat licht barbell werk te doen en wat stretches etc. alles zit muurvast na bijna 3 maanden niks doen. Vooral de onderrug begint toch wel vervelend te worden.Behulpzaam als een waterkraan.
Het risico op afbraak wordt vergroot naarmate je je calorie tekort opvoert. Of dit door cardio of door minder eten gebeurd maakt niets uit. Het risico van enkel cardio doen is dat je, zoals velen doen, de waarde van cardio overschat. Tenzij je cardio erg leuk vind en je conditie etc wil verbeteren (of andere redenen hebt om het te doen), zou je kunnen beginnen met een calorie tekort te creeren door enkel minder te eten en dit kun je dan eventueel uitbreiden met cardio.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Dark_Killah het volgende:
plus ook de fysieke inspanning die erbijkomt en dus impact op je herstel kan hebben...quote:Op donderdag 19 december 2013 08:08 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Het risico op afbraak wordt vergroot naarmate je je calorie tekort opvoert. Of dit door cardio of door minder eten gebeurd maakt niets uit. Het risico van enkel cardio doen is dat je, zoals velen doen, de waarde van cardio overschat. Tenzij je cardio erg leuk vind en je conditie etc wil verbeteren (of andere redenen hebt om het te doen), zou je kunnen beginnen met een calorie tekort te creeren door enkel minder te eten en dit kun je dan eventueel uitbreiden met cardio.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 19-12-2013 09:13:15 ]![]()
Man, man, man...
Eerst 3x5 deadlifts en daarna 5x10x72.5kg squat. Ik kon bijna niet meer staan erna. Toch nog wat chins en glute bridges eruit geperst, maar die squats zijn echt ongelooflijk killing. Echt conditie werk."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Beest. Alleen jammer van die muziek
Ik wil ook zo'n ruimte om te trainen. Lijkt me best lekker om zo'n barbell op de grond te laten stuiteren
quote:"bodybuilding"
brb lifting with a mindset attained through fallacies, marketing and advertising
brb not looking like u lift unless u have no shirt on (1% of the time)
brb loooking like you spend 4 hours a day in the gym
brb caring excessively about the way you look (vain)
brb need to diet and stay cut year round to look "good"
brb get domineered by larger males in social situations with your 150LBS ripped frame
brb go to beach look like every other zyzz fanboy who discovered clen
lifting heavy
brb all male interaction centres around dominance and ascendancy whether portrayed through wealth, physical appearance, women etc (note words like hey "mate" "buddy" "champ"
brb functional strength also "how much can you bench bro" etc
brb look big in clothes
brb not carying too much about the way you look (alpha)
brb intimidate smartasses etc
brb look like a traditional and customary "alpha" "man of the house" etc
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=141428161![]()
"You can be 175 pounds SHREDDED, but with a T shirt on you just look like a skinny phaggot" - Mark Rippetoe![]()
ooh, ik dacht dat je een ervaren lifter was, je moet iig een schema zoeken van iemand met hetzelfde body type.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:53 schreef Beach het volgende:
[..]
En je denkt dat ik dat zelf kan??![]()
9 maanden zou ik niet erg ervaren noemenquote:Op donderdag 19 december 2013 12:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, ik dacht dat je een ervaren lifter was, je moet iig een schema zoeken van iemand met hetzelfde body type.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Godverdommequote:Ik val bijna flauw als ik dat 5x moet deadliften
-
-> powerlifting topicquote:Op donderdag 19 december 2013 12:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=141428161
Oh wacht..."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Want zijn jouw stats nu na 9 maanden SS?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:55 schreef Beach het volgende:
[..]
9 maanden zou ik niet erg ervaren noemen![]()
Beroerd, en ik heb niet 9 maanden SS gedaan. Meer SL.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:58 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Want zijn jouw stats nu na 9 maanden SS?
Benchen doe ik niet (meer), was 55 en toen deed het teveel pijn. Squat onlangs naar atg gedaan dus moet ik eerst weer leren opbouwen (62.5 nu), Frontsquat ook naar atg gedaan (52.5). Deadlift 100. OHP 35Bor 62.5.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Kom op, 100 kg deadlift na 9 maanden? Ben je een meisje?Behulpzaam als een waterkraan.
Vanwege mijn bizar smalle polsen zat ik even te kijken wat de ideale maten voor mij zijn en daar zit aangezien ik mijzelf nog steeds veel te smal vind maar niet veel progressie boek. Net even berekent met dit:
Grecian ideal calculator
http://www.bodybuilding.com/fun/drobson207.htm
Chest en biceps zijn wel goed blijkbaar. Taille nog even 15cm te veel... oeps. Rest niet gemeten.
Hoop niet dat dit mijn genetic max is, want daar zou ik niet blij mee zijn. Word al tijden niet echt breder. Moet wel wat gaan afvallen zo te zien."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
nee 2x kleine blessurequote:Op donderdag 19 december 2013 14:11 schreef fathank het volgende:
Kom op, 100 kg deadlift na 9 maanden? Ben je een meisje?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Hoelang train je al dan? Daar zit je toch pas na 3/4 jaar aan?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef ssebass het volgende:
Vanwege mijn bizar smalle polsen zat ik even te kijken wat de ideale maten voor mij zijn en daar zit aangezien ik mijzelf nog steeds veel te smal vind maar niet veel progressie boek. Net even berekent met dit:
Grecian ideal calculator
Chest en biceps zijn wel goed blijkbaar. Taille nog even 15cm te veel... oeps. Rest niet gemeten.
Hoop niet dat dit mijn genetic max is, want daar zou ik niet blij mee zijn. Word al tijden niet echt breder. Moet wel wat gaan afvallen zo te zien.![]()
Je moet niet teveel naar dat soort dingen kijken, want ze slaan vaak helemaal nergens op lol.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef ssebass het volgende:
Grecian ideal calculator
Hoop niet dat dit mijn genetic max is, want daar zou ik niet blij mee zijn. Word al tijden niet echt breder. Moet wel wat gaan afvallen zo te zien.
Als ik die natty generator van Scooby e.d. moet geloven was ik 15kg geleden al klaar geweest
Die dingen zijn volgens mij nergens op gebaseerd...![]()
Ja en die dingen gaan uit van een IFBB 3% bodyfat fysique lijkt meMet de ideale maten voor aesthetics.
![]()
Nee die van scooby niet dacht ik. Zou ik bij12% op 96kg moeten zitten max natty lolquote:Op donderdag 19 december 2013 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja en die dingen gaan uit van een IFBB 3% bodyfat fysique lijkt meMet de ideale maten voor aesthetics.
ja als je op je 12e gecastreerd bent tijdens het paardrijden misschien![]()
![]()
Ik snap Wendlers 1RM calculatie niet:
Hij zegt:
w * r * 1/3 + w = 1RM
Deadlift voorbeeld:
100 * 5 * 1/3 + 100 =
500 * (1/3) + 100 =
266,67kg 1RM
Sorry, maar ik denk dat ik 150kg niet eens kan 1RM'en.
Never mind, .0333. Dat maakt het logischer. 116 dan. Owkee, hier heb ik twee dagen overheen gelezen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Even een vraagje. Als ik mijn boterhammen met pindakaas vervang voor boterhammen met kipfilet scheelt dat dagelijks nogal in calorieën. Hoe heeft dit invloed op mijn hongergevoel? Aangezien het volume van het voedsel ongeveer gelijk blijft. Of maakt dat gee reet uit voor honger? Of is het niet zo simpel?Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
Pindakaas verzadigd als de neten, plakjes kipfilet een stuk minder.Behulpzaam als een waterkraan.
Honger? In Africa hebben ze honger.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:16 schreef Champy het volgende:
Even een vraagje. Als ik mijn boterhammen met pindakaas vervang voor boterhammen met kipfilet scheelt dat dagelijks nogal in calorieën. Hoe heeft dit invloed op mijn hongergevoel? Aangezien het volume van het voedsel ongeveer gelijk blijft. Of maakt dat gee reet uit voor honger? Of is het niet zo simpel?![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 december 2013 03:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, jij moet minder gaan liften
Moeten ze harder werken, maar das een andere discussiequote:Op donderdag 19 december 2013 15:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Honger? In Africa hebben ze honger.
hgh is one helluva drugquote:Op donderdag 19 december 2013 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hij had ook smalle polsen in de before foto:
[ afbeelding ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef ssebass het volgende:
Grecian ideal calculator
Hoop niet dat dit mijn genetic max is, want daar zou ik niet blij mee zijn. Word al tijden niet echt breder. Moet wel wat gaan afvallen zo te zien.
Nou, geloof me, in Nederland heb d'r ook 1 hongerquote:Op donderdag 19 december 2013 15:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Honger? In Africa hebben ze honger.
[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 19-12-2013 15:40:43 ]![]()
Haha. Dat geloof ik best.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nou, geloof me, in Nederland heb d'r ook 1 honger
![]()
![]()
Binnenkort weer even langs de Turkse slager voor kilo's beef?
![]()
elke week ja.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:42 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Haha. Dat geloof ik best.Binnenkort weer even langs de Turkse slager voor kilo's beef?
![]()
![]()
![]()
ik heb ook wel redelijk slanke polsjes ja, 7 inch ofzoquote:Op donderdag 19 december 2013 15:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Kan ik ook wel gebruiken, wat grotere polsen.
Brb WTB HGHBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
maakt je biceps dikker, hebbie zelf gezegdquote:Op donderdag 19 december 2013 15:49 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik heb ook wel redelijk slanke polsjes ja, 7 inch ofzo
niet zeuren dus![]()
![]()
Vandaag die nieuwe van Jacked3d ff uitproberen![]()
![]()
![]()
Haha ja ik ook man. Als ik in de spiegel m'n pols recht van voren bekijk is het net een twijgjequote:Op donderdag 19 december 2013 15:49 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik heb ook wel redelijk slanke polsjes ja, 7 inch ofzo![]()
![]()
Ja maar jullie zijn rasecto's. Ik ben een endo met miezerige polsjesquote:Op donderdag 19 december 2013 15:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha ja ik ook man. Als ik in de spiegel m'n pols recht van voren bekijk is het net een twijgje
Deathlift or Die.![]()
Hou op over polsen
De gemiddelde 12-jarige heeft nog dikkere polsen dan ik (Maar dat komt omdat al die kutkoters tegenwoordig Obese muddafukkas zijn)Behulpzaam als een waterkraan.
truequote:Op donderdag 19 december 2013 15:52 schreef RaymondK het volgende:
[..]
maakt je biceps dikker, hebbie zelf gezegd
niet zeuren dus![]()
![]()
Vandaag die nieuwe van Jacked3d ff uitproberen![]()
![]()
succes met de jackedBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
kan nooit zo dun zijn als een gozer die net naast me zat hierquote:Op donderdag 19 december 2013 15:56 schreef fathank het volgende:
Hou op over polsen
De gemiddelde 12-jarige heeft nog dikkere polsen dan ik
![]()
![]()
![]()
Er is niemand hier die zegt dat ie gigantische polsen heeft. Zijn ze echt zo klein of vinden we ze zo klein?
"the day you started lifting is the day you became forever small because you’ll never be as big as you want to be"
— Dom Mazzetti aka Brofessor.Deathlift or Die.![]()
Ik denk dat ik win met dunste polsenquote:Op donderdag 19 december 2013 15:56 schreef fathank het volgende:
Hou op over polsen
De gemiddelde 12-jarige heeft nog dikkere polsen dan ik (Maar dat komt omdat al die kutkoters tegenwoordig Obese muddafukkas zijn)
17 cm omtrek. Nu jij weer
Of toch du vader?![]()
zo, die smaakt wel heel erg naar bubblegum zeg.quote:
collega hier "zo heeft er iemand een kauwgompje genomen?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik heb 21 cm, denk gemiddeldquote:Op donderdag 19 december 2013 16:14 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik denk dat ik win met dunste polsen
17 cm omtrek. Nu jij weer![]()
Pff train al lang. Zo'n zes jaar denk ik. Begin jaren heel intensief met uiteindelijk split zes keer per week. Twee keer lang (half jaar) uitgeweest met zware blessures, gescheurde enkelbanden en gescheurde schouderbanden. Nu laatste jaren 2-3 keer per week full body compounds.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:25 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoelang train je al dan? Daar zit je toch pas na 3/4 jaar aan?Is dat serieus dezelfde gast? Dus het is wel mogelijk. Of is die ene foto gewoon voor zijn pubertijd...quote:Op donderdag 19 december 2013 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hij had ook smalle polsen in de before foto:
[ afbeelding ]Nee dat blijkt. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je moet niet teveel naar dat soort dingen kijken, want ze slaan vaak helemaal nergens op lol.
Als ik die natty generator van Scooby e.d. moet geloven was ik 15kg geleden al klaar geweest
Die dingen zijn volgens mij nergens op gebaseerd...quote:Op donderdag 19 december 2013 15:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha ja ik ook man. Als ik in de spiegel m'n pols recht van voren bekijk is het net een twijgjequote:Op donderdag 19 december 2013 15:55 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ja maar jullie zijn rasecto's. Ik ben een endo met miezerige polsjesBen dus niet de enige. Mijn polsen zijn 16-17 cmquote:Op donderdag 19 december 2013 15:56 schreef fathank het volgende:
Hou op over polsen
De gemiddelde 12-jarige heeft nog dikkere polsen dan ik (Maar dat komt omdat al die kutkoters tegenwoordig Obese muddafukkas zijn)Zie echt van die koeien van vrouwen lopen met veel dikkere polsen....
"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
http://danjohn.net/beginners/quote:Op woensdag 18 december 2013 22:26 schreef Beach het volgende:
Bois wat is een goed schema om te beginnen met oly liften?
Pro tip: leer eerst overhead squatten en cleanenTogether We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Ja is dezelfde gast, Brandon Lilly. En was niet voor z'n puberteit, geloof dat hij iets van 18-19 was in die before foto.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef ssebass het volgende:
Is dat serieus dezelfde gast? Dus het is wel mogelijk. Of is die ene foto gewoon voor zijn pubertijd...
Maarja puberteit zegt ook niet alles. Wat een grotere rol speelt is de HGH en alle andere gearEn een dieet van rond de 8000kcal.
![]()
Thanks braquote:Op donderdag 19 december 2013 16:29 schreef Klokov het volgende:
[..]
http://danjohn.net/beginners/
Pro tip: leer eerst overhead squatten en cleanen
Eens op zoek naar die dvd('s)
Cleanen kan ik wel, niet enorm goed met perfecte vorm maar redelijk en met 50kg. Overhead squat paar keer geprobeerd maar, voelt wel zwaar voor de schouders.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Polsen kunnen wel groeien ja. Maatje van mij was vroeger een skinny ecto en ik vroeg hem gisteren toevallig nog of zijn polsen gegroeid waren gezien het nu berenpolsen zijn. Ik heb zelf ook niet zulke dikke polsen. We're all gonna make it brahs.Matige post dit Henkie.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:11 schreef fathank het volgende:
Kom op, 100 kg deadlift na 9 maanden? Ben je een meisje?If not now, then when.![]()
Gisteravond dus eindelijk naar de sportschool geweest. Mijn poging vorige week vrijdag werd helaas tegengehouden door een auto die mij heeft geschept waar ik een lichtgekneusde pols en lichte hersenschudding aan heb overgehouden. De sportschool was op het moment van het ongeluk reeds gesloten kwam ik achteraf achter. Wist ik veel dat de sportschool op vrijdag eerder sluit...![]()
Deadlift vond ik toch wat lastig met die pols van me, maar het squatten ging wel goed. Nou ja, ik voelde me niet echt op m'n gemak met een barbell zonder gewichten (dus alleen de stang). Gestopt met 2 reps met 2x15kg -> dat was blijkbaar iets teveel van het goede voor deze newbie. Het doel van gisteren was om een beetje feeling te krijgen met dat gedeelte van de sportschool, en niet het daadwerkelijk beginnen met een schema (Starting Strength): missie geslaagd dus.
Vanavond of morgen maar eens een serieus schema voor mezelf maken (gebaseerd op Starting Strength) en een logboek of iets dergelijks regelen.![]()
![]()
Kan het zijn dat door squatten/legpressen je hamstrings veel korter worden? Ik heb nu nog wat spierpijn erin, en ik kan amper de grond aanraken met mijn vingers, terwijl dat normaal echt makkelijk gaat. Of trekt dat wel bij als de spierpijn verdwijnt?![]()
Subjectieve dingen als hongergevoel is typisch iets wat anderen niet voor je kunnen beslissen.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:16 schreef Champy het volgende:
Even een vraagje. Als ik mijn boterhammen met pindakaas vervang voor boterhammen met kipfilet scheelt dat dagelijks nogal in calorieën. Hoe heeft dit invloed op mijn hongergevoel? Aangezien het volume van het voedsel ongeveer gelijk blijft. Of maakt dat gee reet uit voor honger? Of is het niet zo simpel?Confidence through competence![]()
Hoezo matig? Na 9 maanden serieus liften zou je echt wel meer van de grond af mogen krijgen. Blessures en andere gezondheidsissues daargelaten.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Polsen kunnen wel groeien ja. Maatje van mij was vroeger een skinny ecto en ik vroeg hem gisteren toevallig nog of zijn polsen gegroeid waren gezien het nu berenpolsen zijn. Ik heb zelf ook niet zulke dikke polsen. We're all gonna make it brahs.
[..]
Matige post dit Henkie.Behulpzaam als een waterkraan.
1) Goed bezigquote:Op donderdag 19 december 2013 17:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteravond dus eindelijk naar de sportschool geweest. Mijn poging vorige week vrijdag werd helaas tegengehouden door een auto die mij heeft geschept waar ik een lichtgekneusde pols en lichte hersenschudding aan heb overgehouden. De sportschool was op het moment van het ongeluk reeds gesloten kwam ik achteraf achter. Wist ik veel dat de sportschool op vrijdag eerder sluit...![]()
Deadlift vond ik toch wat lastig met die pols van me, maar het squatten ging wel goed. Nou ja, ik voelde me niet echt op m'n gemak met een barbell zonder gewichten (dus alleen de stang). Gestopt met 2 reps met 2x15kg -> dat was blijkbaar iets teveel van het goede voor deze newbie. Het doel van gisteren was om een beetje feeling te krijgen met dat gedeelte van de sportschool, en niet het daadwerkelijk beginnen met een schema (Starting Strength): missie geslaagd dus.
Vanavond of morgen maar eens een serieus schema voor mezelf maken (gebaseerd op Starting Strength) en een logboek of iets dergelijks regelen.
2) Niemand geeft een fuck om wat je doet in de gym, dus gewoon lege stang is prima
3) Logbook mee = uitstekend. Elk respectabel trainingsprogramma voor beginners of gevorderden raadt aan je progressie bij te houden, en terecht.Confidence through competence![]()
Is geen max. Ik heb vrij smalle polsen (17 cm) Maar borst,nek en bovenbenen zijn behoorlijk wat groter dan 'ideaal'. Helaas taille ookquote:Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef ssebass het volgende:
Grecian ideal calculator
Hoop niet dat dit mijn genetic max is, want daar zou ik niet blij mee zijn. Word al tijden niet echt breder. Moet wel wat gaan afvallen zo te zien.en mijn biceps te klein haha.
![]()
Het gewoon onnodig om dan gelijk te reageren zoals jij deed.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo matig? Na 9 maanden serieus liften zou je echt wel meer van de grond af mogen krijgen. Blessures en andere gezondheidsissues daargelaten.Mja, care.
Hangt van je lengte af uiteraard hequote:Op donderdag 19 december 2013 18:11 schreef seto het volgende:
Kleine polsen heb je pas onder de 15cm omtrek hoor denk ik.
En 't is maar wat je met polsen bedoelt. Als je van de ene condyl naar de andere meet (alleen bot), dan lopen daar geen spieren overheen die kunnen groeien. De onderarm kan uiteraard wel flink groeien, waardoor je polsen dikker lijken. Maar de enige manier om je polsen puur te laten groeien, is wat bf% aanzetten.Confidence through competence![]()
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Alsof jij altijd zo tactvol bent.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gewoon onnodig om dan gelijk te reageren zoals jij deed.Mja, care.
Good Morningsquote:Op donderdag 19 december 2013 17:56 schreef the85mc het volgende:
Kan het zijn dat door squatten/legpressen je hamstrings veel korter worden? Ik heb nu nog wat spierpijn erin, en ik kan amper de grond aanraken met mijn vingers, terwijl dat normaal echt makkelijk gaat. Of trekt dat wel bij als de spierpijn verdwijnt?![]()
vanavond moest ik met 180kg pause squats doen ..
wou minimaal 6 reps halen want vorige reps pr was 5(niet pause.. gewoon normale squat, 2 maand terug)
eerste 5 gingen echt ziek explosief omhoog.. zonder rust bovenaan, bij de 6e verscheen er een damp/waas voor mijn ogen alsof ik in de sauna zat, rep 7 voelde ik mijn benen niet meer, toen dacht ik fuck it ... 8 reps,... bam 9 reps totaal.
10 reps zou naderhand gezien misschien gelukt zijn, maar op dat moment ...dan was ik bij de 10e rep gewoon k.o. gegaan denk ik.
9 reps 180kg pause squats, not bad brad.jpgBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Very nice, nou op naar de volgende PR's!!quote:Op donderdag 19 december 2013 22:01 schreef dreamerbulk het volgende:
vanavond moest ik met 180kg pause squats doen ..
wou minimaal 6 reps halen want vorige reps pr was 5(niet pause.. gewoon normale squat, 2 maand terug)
eerste 5 gingen echt ziek explosief omhoog.. zonder rust bovenaan, bij de 6e verscheen er een damp/waas voor mijn ogen alsof ik in de sauna zat, rep 7 voelde ik mijn benen niet meer, toen dacht ik fuck it ... 8 reps,... bam 9 reps totaal.
10 reps zou naderhand gezien misschien gelukt zijn, maar op dat moment ...dan was ik bij de 10e rep gewoon k.o. gegaan denk ik.
9 reps 180kg pause squats, not bad brad.jpgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Do I even lift?
Lekker bezig Dreamer! Ben benieuwd hoeveel kg je gaat pakken aan 't eind.If not now, then when.![]()
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Do I even lift?
Lekker bezig Dreamer! Ben benieuwd hoeveel kg je gaat pakken aan 't eind.thanks! Nog 4 weken en dan zit ik bij mijn oude 1rm van 200kg, dus die zou ik dan moeten reppen...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Very nice, nou op naar de volgende PR's!!
ik hoop minimaal 220kg, maar 210 zou ik al blij zijn. uitschieter naar 230 zou ook geen overbodige luxe zijn![]()
we zullen zien
![]()
![]()
Wat is jouw squat 1RM?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
die was ong. 10-12 weken geleden 200kgquote:
als ik 20kg in 10 weken erop leg... dan dank ik dat aan de pause squats ... en vele calorieen. maar vooral pause squats hebben mij een hoop goede vorm teruggegeven. Plus dat ik voor het eerst werk volgens een powerlift achtig principe.
Bench heel weinig gains..goede squatter..goede deadlifter.. slechte bencher... kan niet alles hebben
Bench is ook mijn zwakste lift. Volgens mij is het bij de bench in dat geval belangrijk om veel assists en bench varianten te doen. Wat denk jij? Heb zelf een paar keer pin presses gedaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:43 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
die was ong. 10-12 weken geleden 200kg
als ik 20kg in 10 weken erop leg... dan dank ik dat aan de pause squats ... en vele calorieen. maar vooral pause squats hebben mij een hoop goede vorm teruggegeven. Plus dat ik voor het eerst werk volgens een powerlift achtig principe.
Bench heel weinig gainskan niet alles hebben
Aan de ene kant denk ik dat assists goed kunnen helpen, aan de andere kant geloof ik ook in het principe; wil je sterker worden op een oefening.. dan moet je hem vaker doen.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bench is ook mijn zwakste lift. Volgens mij is het bij de bench in dat geval belangrijk om veel assists en bench varianten te doen. Wat denk jij? Heb zelf een paar keer pin presses gedaan.
Ik doe nu zelf 1x small grip en 1x normal grip per week.
triceps/delts versterken kan zeker meehelpen aan bench... ook lats versterken(maar bij lats ligt t probleem niet bij mij) ... ik heb behoorlijke spandwijdte.. maar hou niet van excuses, dus blijf gewoon doorrammen. Maar ik moet toegeven ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan bench... totaal geen liefde voor; misschien ligt daar het probleem ook
Ik ben dan ook alles behalve een bench kenner eerlijk gezegd, leuk doel voor 2014 om daar meer focus op te leggen. Heb een paar goede e-books gekregen over benchen(dave tate etc.) .. zit die ook te lezen, moet ze nog in praktijk brengen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja, daar heb je op zich ook wel gelijk in, kijk naar Smolov bijv. Maar heb ook eens gelezen, volgens mij in Cube of Wendler dat sommige lifters bijvoorbeeld vooral bezig zijn met deficit DL's en op de meet zelf pas deadliften.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik dat assists goed kunnen helpen, aan de andere kant geloof ik ook in het principe; wil je sterker worden op een oefening.. dan moet je hem vaker doen.
Ik doe nu zelf 1x small grip en 1x normal grip per week.
triceps/delts versterken kan zeker meehelpen aan bench... ook lats versterken(maar bij lats ligt t probleem niet bij mij) ... ik heb behoorlijke spandwijdte.. maar hou niet van excuses, dus blijf gewoon doorrammen. Maar ik moet toegeven ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan bench... totaal geen liefde voor; misschien ligt daar het probleem ookIf not now, then when.![]()
Ja smolov jr. is echt een kort peak programma gericht op competities om snel te kunnen peaken... je houdt daarna meestal 50 -75% van je gains over.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, daar heb je op zich ook wel gelijk in, kijk naar Smolov bijv. Maar heb ook eens gelezen, volgens mij in Cube of Wendler dat de sommige lifters bijvoorbeeld vooral bezig zijn met deficit DL's en op de meet pas deadliften.
Dat klopt ook, westside bijv doen ze alleen maar box squats.. en op competitie pas gewone squat.
Qua bench is het verstandig om op small grip sterker te worden, dan wordt je automatisch ook sterker op je wide grip.. dus dat probeer ik al wel toe te passen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Bij mij zit de weak spot in het midden van de ROM. Dus voor mij zijn pin presses dan belangrijk, omdat je daarbij vanaf het midden presst. Volgens mij betekent het ook dat ik mijn triceps nog meer moet trainen (wat ik al doe, 2x p.w.), maar dit weet Verbosity sowieso wel.
ja dan zouden pin presses idd winstgevend moeten zijn!quote:Op donderdag 19 december 2013 23:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bij mij zit de weak spot in het midden van de ROM. Dus voor mij zijn pin presses dan belangrijk, omdat je daarbij vanaf het midden presst. Volgens mij betekent het ook dat ik mijn triceps nog meer moet trainen (wat ik al doe, 2x p.w.), maar dit weet Verbosity sowieso wel.
Legdrive is ook belangrijk, maar best moeilijk aan te leren.. kost veel tijd.
bij is het midden ook wel t zwakste heb ik t idee
en ja 2014 wordt een topjaar!
Merk zelf dat vooral frequentie het probleem is bij benchen. Een keer per week benchen is toch te weinig voor mij, zelfde wil ik toepassen op de squat. Wil binnen kort weer op een full body achtig/ppl achtig schema trainen. Met 1x in de week de main lift en 1x in de week een variant.
Maandag: Squat+bench variant+squat assist
Woensdag: Deadlift+OHP en bovenrug.
Vrijdag: Bench+ squat variant+bench assist
Varianten gaan iets in de vorm van front squat / pause squat en incline bench / pause bench worden.
Assistance iets in de trend van squat=goodmornings, single leg press. bench=dips, dumbbell pres. deadlift=defecit deadlift, sumo deadlift.
Main lifts op 5/3/1 manier, varianten op 3x5 en assistance op 8-12 reps waarschijnlijk maar kan ik nog altijd aanpassen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
dat lijkt me wel een solide programma op die manier.. vooral die varianten erbij lijkt me erg lekker naast de gewone compounds.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:10 schreef Verbosity het volgende:
Merk zelf dat vooral frequentie het probleem is bij benchen. Een keer per week benchen is toch te weinig voor mij, zelfde wil ik toepassen op de squat. Wil binnen kort weer op een full body achtig/ppl achtig schema trainen. Met 1x in de week de main lift en 1x in de week een variant.
Maandag: Squat+bench variant+squat assist
Woensdag: Deadlift+OHP en bovenrug.
Vrijdag: Bench+ squat variant+bench assist
Varianten gaan iets in de vorm van front squat / pause squat en incline bench / pause bench worden.
Assistance iets in de trend van squat=goodmornings, single leg press. bench=dips, dumbbell pres. deadlift=defecit deadlift, sumo deadlift.
Main lifts op 5/3/1 manier, varianten op 3x5 en assistance op 8-12 reps waarschijnlijk maar kan ik nog altijd aanpassen.
zelf denk ik ook dat frequentie het belangrijkste is bij een compound die achterblijft in gains.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Op zich denk ik dat het geen liefde voor de bench hebben wel meespeelt in je prestatie. Ikzelf heb het bij de squat; soms vind ik hem leuk, maar soms haat ik hem. In het eerste geval gaat het dan altijd ook erg lekker en in het tweede geval ontzettend kut.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ja dan zouden pin presses idd winstgevend moeten zijn!
Legdrive is ook belangrijk, maar best moeilijk aan te leren.. kost veel tijd.
bij is het midden ook wel t zwakste heb ik t idee
en ja 2014 wordt een topjaar!
Anthony Robbins zegt dat mensen voornamelijk door twee grote emoties bepaalde keuzes maken: pain and pleasure. Heel simpel voorbeeld: wanneer Jan een sigaret opsteekt dan associeert Jan plezier bij het roken (ontspannen, lekker) en daarom blijft die ook roken, echter wanneer Jan besluit op een gegeven moment pijn met het roken te associëren dan is de kans tig keer groter dat hij stopt omdat het zoveel 'pijn' doet (kans op ziekten, stinkt, slijm, duur). Hetzelfde met afvallen/dik zijn; hoe meer pijn je associeert met het dik zijn, hoe meer gemotiveerd je bent om er iets aan te doen.
Het is een primitieve uitleg, maar je snapt denk ik ongeveer wel wat ik bedoel. Mindblowing experience toen ik het in zijn boek las. Zo een simpele doch krachtige tool.If not now, then when.![]()
Mooi beschreven!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Op zich denk ik dat het geen liefde voor de bench hebben wel meespeelt in je prestatie. Ikzelf heb het bij de squat; soms vind ik hem leuk, maar soms haat ik hem. In het eerste geval gaat het dan altijd ook erg lekker en in het tweede geval ontzettend kut.
Anthony Robbins zegt dat mensen voornamelijk door twee grote emoties bepaalde keuzes maken: pain and pleasure. Heel simpel voorbeeld: wanneer Jan een sigaret opsteekt dan associeert Jan plezier bij het roken (ontspannen, lekker) en daarom blijft die ook roken, echter wanneer Jan besluit op een gegeven moment pijn met het roken te associëren dan is de kans tig keer groter dat hij stopt omdat het zoveel 'pijn' doet (kans op ziekten, stinkt, slijm, duur). Hetzelfde met afvallen/dik zijn; hoe meer pijn je associeert met het dik zijn, hoe meer gemotiveerd je bent om er iets aan te doen.
Het is een primitieve uitleg, maar je snapt denk ik ongeveer wel wat ik bedoel. Mindblowing experience toen ik het in zijn boek las. Zo een simpele doch krachtige tool.
Denk zelf ook dat daar voornamelijk het probleem ligt, dave tate had zijn hele leven een hekel aan deadlift en was daar dan ook geen ster op geworden.
2014 moet het jaar worden waarbij ik liefde ontwikkel voor de bench.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zo hé, dacht altijd dat Pavlov die theorie had bedacht.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Op zich denk ik dat het geen liefde voor de bench hebben wel meespeelt in je prestatie. Ikzelf heb het bij de squat; soms vind ik hem leuk, maar soms haat ik hem. In het eerste geval gaat het dan altijd ook erg lekker en in het tweede geval ontzettend kut.
Het is een primitieve uitleg, maar je snapt denk ik ongeveer wel wat ik bedoel. Mindblowing experience toen ik het in zijn boek las. Zo een simpele doch krachtige tool.
http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_conditioningOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
It's all in the mind. Komt goed!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Mooi beschreven!
Denk zelf ook dat daar voornamelijk het probleem ligt, dave tate had zijn hele leven een hekel aan deadlift en was daar dan ook geen ster op geworden.
2014 moet het jaar worden waarbij ik liefde ontwikkel voor de bench.Het zou mij ook niks verbazen als Tony het van hem heeft.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zo hé, dacht altijd dat Pavlov die theorie had bedacht.
Als je Anthony Robbins niet kent is dit een goed begin: http://www.ted.com/talks/(...)e_do_what_we_do.htmlIf not now, then when.![]()
Zover ik weet zijn sticking points niet alleen te verwijten aan een spier, maar ook aan techniek en explosiviteit. Is dus moeilijk te zeggen op basis van de weak spot aan te geven wat het zwakst is.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bij mij zit de weak spot in het midden van de ROM. Dus voor mij zijn pin presses dan belangrijk, omdat je daarbij vanaf het midden presst. Volgens mij betekent het ook dat ik mijn triceps nog meer moet trainen (wat ik al doe, 2x p.w.), maar dit weet Verbosity sowieso wel.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Staat ook allemaal in zijn boek ja.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zo hé, dacht altijd dat Pavlov die theorie had bedacht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_conditioningAlright, thanks.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn sticking points niet alleen te verwijten aan een spier, maar ook aan techniek en explosiviteit. Is dus moeilijk te zeggen op basis van de weak spot aan te geven wat het zwakst is.If not now, then when.![]()
Dat is het verhaal waar Pavlov om bekend staat. Wanneer de hond van Pavlov aan kwam lopen begon de hond te kwijlen, omdat hij eten verwachtte. Dus wou hij dit uitproberen met een belletje. Telkens wanneer hij eten bracht rinkelde hij een bel. De hond begon uiteindelijk altijd te kwijlen wanneer een bel rinkelt. Dit kwam omdat hij de bel associeert met eten.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
It's all in the mind. Komt goed!
[..]
Het zou mij ook niks verbazen als Tony het van hem heeft.
Als je Anthony Robbins niet kent is dit een goed begin: http://www.ted.com/talks/(...)e_do_what_we_do.html
Zie dat je de link al hebt gelezen
Verbo is terug?
Klinkt heel bekend ja.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat is het verhaal waar Pavlov om bekend staat. Wanneer de hond van Pavlov aan kwam lopen begon de hond te kwijlen, omdat hij eten verwachtte. Dus wou hij dit uitproberen met een belletje. Telkens wanneer hij eten bracht rinkelde hij een bel. De hond begon uiteindelijk altijd te kwijlen wanneer een bel rinkelt. Dit kwam omdat hij de bel associeert met eten.
dat heb ik dus altijd wanneer ik een Burger King logo zie... kwijlen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat is het verhaal waar Pavlov om bekend staat. Wanneer de hond van Pavlov aan kwam lopen begon de hond te kwijlen, omdat hij eten verwachtte. Dus wou hij dit uitproberen met een belletje. Telkens wanneer hij eten bracht rinkelde hij een bel. De hond begon uiteindelijk altijd te kwijlen wanneer een bel rinkelt. Dit kwam omdat hij de bel associeert met eten.
Zie dat je de link al hebt gelezenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik heb ook echt bijna al die TED presentaties gezien.Dem cardio sessions.
Goed marketingteam hebben ze daar zeg.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:23 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat heb ik dus altijd wanneer ik een Burger King logo zie... kwijlen.Hehehe.
Ik ging stuk om die posters met een hamburger op een skateboardquote:Op vrijdag 20 december 2013 00:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb ook echt bijna al die TED presentaties gezien.Dem cardio sessions.
[..]
Goed marketingteam hebben ze daar zeg.Hehehe.
![]()
![]()
Is een van de bekendste theorieën. Maar moest het leren voor mijn studie. Die conditionering is op heel veel toe te passen. Zo leer je een patiënt beter te begrijpen en kan je zijn gedrag proberen aan te passen. Maar in sommige gevallen kan het ook een behandeling op zich zijn.quote:
Voor mensen met insomnia wordt slaap onthouding als oplossing gegeven. Dit doen zo omdat ze het bed waar ze uren in liggen zonder in slaap te vallen conditioneren aan geen slaap.
p.s. Wanneer zo iemand in bed ligt moet hij ook geen andere dingen gaan doen zoals lezen of een smart phone gebruiken. En op een specifieke tijd uit bed stappen is hierbij van belang bijvoorbeeld elke ochtend om 7 uur.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Zeer interessant allemaal ja. Tony gaat het er ook heel diep op in. Zeker een aanrader zijn boeken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Is een van de bekendste theorieën. Maar moest het leren voor mijn studie. Die conditionering is op heel veel toe te passen. Zo leer je een patiënt beter te begrijpen en kan je zijn gedrag proberen aan te passen. Maar in sommige gevallen kan het ook een behandeling op zich zijn.
Voor mensen met insomnia wordt slaap onthouding als oplossing gegeven. Dit doen zo omdat ze het bed waar ze uren in liggen zonder in slaap te vallen conditioneren aan geen slaap.
p.s. Wanneer zo iemand in bed ligt moet hij ook geen andere dingen gaan doen zoals lezen of een smart phone gebruiken. En op een specifieke tijd uit bed stappen is hierbij van belang bijvoorbeeld elke ochtend om 7 uur.If not now, then when.![]()
-
De dag na de dag na leg day is vaak nog erger.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoe ik me voel na de 5x10x72.5kg squats gisteren.
[ afbeelding ]
Off-topic, morgen even kickbokslesje nemen ipv normale workout, kijken hoeveel ik er nog van bak tegenwoordig. Kickboksen 2x geprobeerd ofzo maar normaal boksen 2 jaar lang gedaan, betekent ook gelijk dat ik een zieke binge sessie daarna kan doen.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ik heb een schouderblessure te pakken. Gister tijdens training nergens last van en 's avonds begon mijn rechter schouder opeens te protesteren.
Als ik mijn arm optil voel ik allemaal steken in mijn schouder. Vanochtend toen ik trui aandeed, deed echt pijn.
Wat is het verstandigst om te doen? Week rust en dan weer proberen en bij aanhoudende problemen naar de HA?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2013 09:16:54 ]![]()
Wie heeft er tips voor een goede gym in Utrecht. Een basic gym met vooral barbells, apparaten zijn niet nodig. Je wordt om je oren geslagen met healthclubs (:')) maar een simpele gym met squatrek is niet te vinden, word er gek van.![]()
bij mij ook, loopt ook uit verhouding met de overige lifts.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bench is ook mijn zwakste lift. Volgens mij is het bij de bench in dat geval belangrijk om veel assists en bench varianten te doen. Wat denk jij? Heb zelf een paar keer pin presses gedaan.
En borst trainen vind ik dus echt geen reet aan, werkt ook niet. Saai. Ik zie de variatie mogelijkheden ook niet, het is een bench of een fly, dan heb je de bewegingen wel gehad.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
all-in fitness in zuilen. Heb nog geen betere kunnen vinden in Utrecht en ook geen behoefte naar. Hebben 1 squat rack en 1 power rackquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:34 schreef H1N1 het volgende:
Wie heeft er tips voor een goede gym in Utrecht. Een basic gym met vooral barbells, apparaten zijn niet nodig. Je wordt om je oren geslagen met healthclubs (:')) maar een simpele gym met squatrek is niet te vinden, word er gek van.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Danku, woon in Pijlsweerd dus is voor mij niet al te ver. Dat wordt m denk ik!quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:46 schreef Drinky het volgende:
[..]
all-in fitness in zuilen. Heb nog geen betere kunnen vinden in Utrecht en ook geen behoefte naar. Hebben 1 squat rack en 1 power rack![]()
Dan vooral je rug/lats trainen, en aan je form werken. Voor elke push twee pulls, werkt prima.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
bij mij ook, loopt ook uit verhouding met de overige lifts.
En borst trainen vind ik dus echt geen reet aan, werkt ook niet. Saai. Ik zie de variatie mogelijkheden ook niet, het is een bench of een fly, dan heb je de bewegingen wel gehad.
Het is alleen maar saai omdat je geen progressie maakt.![]()
![]()
Vooral explsosiviteit. Dit is een goed boek voor de BP. http://www.amazon.com/gp/product/B00E9DRBWE/ref=kinw_myk_ro_titlequote:Op vrijdag 20 december 2013 00:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn sticking points niet alleen te verwijten aan een spier, maar ook aan techniek en explosiviteit. Is dus moeilijk te zeggen op basis van de weak spot aan te geven wat het zwakst is.![]()
Ik vond mijn PR van 140kg 5 reps al sick. Niemand ooit meer dan dat zien squatten in mijn gym. Dat was +- half jaar geleden, voor mijn rugblessure. Zit nu weer op 110kg.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:43 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
die was ong. 10-12 weken geleden 200kg
200kg, sick man.Ga je nog filmpjes posten?
Deathlift or Die.![]()
Misschien een domme vraag maargoed.
Ik lees nu dat mensen whey voor de training nemen en(of niet) erna. Ik neem het altijd erna maar wat is nu beter?![]()
Ik train bij de workout. Ook squatrek, bench, incline bench, losse dumbels, barbells etc. Soms wel redelijk druk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:34 schreef H1N1 het volgende:
Wie heeft er tips voor een goede gym in Utrecht. Een basic gym met vooral barbells, apparaten zijn niet nodig. Je wordt om je oren geslagen met healthclubs (:')) maar een simpele gym met squatrek is niet te vinden, word er gek van.
Vrienden van me trainen bij all-in.![]()
Dat is echt te weinig voor je. Minimaal 2x per week. Je focus ligt niet op de BP en daarom loop je bench achter op de rest van je liftst.Small en wide gripe zijn trouwens niet de benches voor je. Dat is een beetje spelen met de bar. Pak je bench zoals ze goed voelen voor je, en werk van daaruit.Ik weet zeker dat je je 140 makkelijk op kan brengen naar een 160, en up. Je moet echt harder duwen, speed, denk aan speed. Ellenbogen dicht bij je lijf, en speed! En blijf benchen, minimaal 2x per week.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:51 schreef dreamerbulk het volgende:
Ik doe nu zelf 1x small grip en 1x normal grip per week.Als je sterk wil benchen wordt het wel tijd voor je focus inderdaad.quote:moet ze nog in praktijk brengen.![]()
Volgens mij gaat het er gewoon om dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Of je ze nu net voor of na de tranining pakt maakt weinig uit.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:28 schreef Atemno het volgende:
Misschien een domme vraag maargoed.
Ik lees nu dat mensen whey voor de training nemen en(of niet) erna. Ik neem het altijd erna maar wat is nu beter?
Correct me if im wrong![]()
![]()
Nope, dat klopt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er gewoon om dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Of je ze nu net voor of na de tranining pakt maakt weinig uit.
Correct me if im wrong![]()
Helemaal gehad met gyms. Nog meer machines en nog meer fitness bullshit. Zo ziek van die kutapparaten. Simpele barbell met bumperplates is er niet bij tegenwoordig. 1 squatrack met losse schroeven en een barbell die zo krom als een banaan is.
Deadliften: "Kijk je wel uit voor de vloer?"
Benchen: "Doe je wel netjes de klemmen op de barbell?"
Ik leg wel een squatrack in de tuin neer, schijt.![]()
![]()
Daarom zocht ik dus basic gym. Genoeg van de healthclubs.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Faeroer het volgende:
Helemaal gehad met gyms. Nog meer machines en nog meer fitness bullshit. Zo ziek van die kutapparaten. Simpele barbell met bumperplates is er niet bij tegenwoordig. 1 squatrack met losse schroeven en een barbell die zo krom als een banaan is.
Helaas komt het mereendeel van de sporters voor de apparaten, de groepslessen en de vreemde halve skippybal trx training zone oefeningen die je kunt doen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Faeroer het volgende:
Rug gaat primaquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan vooral je rug/lats trainen, en aan je form werken. Voor elke push twee pulls, werkt prima.
Het is alleen maar saai omdat je geen progressie maakt.Borst doet niet veel, hoewel ik de laatste weken wel iets progressie heb. Alleen progressie blijft achter tov rug en benen.
Gewoon trainen zoals je wil trainen en dat gezeik negeren. Houd vanzelf op. Of je moet echt een vorm van 3* niks hebben en elk gewicht op de grond flikkeren.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Faeroer het volgende:
Ik leg wel een squatrack in de tuin neer, schijt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Vorm is prima. Alleen die eigenaar gooit daar liever glute-press en vagina-press machines van boven de ¤ 6.000 neer, dan een paar squatrekken die niet staan te wiebelen van ellende en metaalmoeheid.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
Gewoon trainen zoals je wil trainen en dat gezeik negeren. Houd vanzelf op. Of je moet echt een vorm van 3* niks hebben en elk gewicht op de grond flikkeren.![]()
![]()
Zo na 6 weken rustig aan wegens wat lichamelijk ongemak, weer aan het trainen. Spier in onderarm bleek dus een peesblessure te zijn dus ik kan helaas niet alles, pull ups mis ik stiekem wel.
Peesblessure in schouder is wel in remissie dus dat schiet dan wel lekker op.
Na 6 weken heb ik toch weinig in kracht ingeleverd; 1 rm's bp 90 sq 140 dl 160
Bp doe ik voorlopig nog maar rustig aan. Doel is om eind 2014 overal minimaal 20 kg er bij te hebben. Sinds ik een kleine heb merk ik dat ik misschien voorheen wel te veel trainde, neem nu meer rust.
Sinds de HC een Basicfit is geworden voel ik me oudhad van die nieuwe aanwas de vader kunnen zijn. Ik denk dat ik mij maar laat omscholen tot fysio want ik zie een grote groep potentiële klanten rondlopen.....
![]()
Waar train je? Ik wil die vagina-press weleens zien.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:13 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Vorm is prima. Alleen die eigenaar gooit daar liever glute-press en vagina-press machines van boven de ¤ 6.000 neer, dan een paar squatrekken die niet staan te wiebelen van ellende en metaalmoeheid.![]()
Waar woon je? In vrijwel elke stad is wel een fatsoenlijke gym.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:13 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Vorm is prima. Alleen die eigenaar gooit daar liever glute-press en vagina-press machines van boven de ¤ 6.000 neer, dan een paar squatrekken die niet staan te wiebelen van ellende en metaalmoeheid.![]()
Herc, Den Haagquote:Op vrijdag 20 december 2013 13:23 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Waar train je? Ik wil die vagina-press weleens zien.![]()
![]()
Rust tot het over is. En als het niet langzaam minder wordt naar de fysio.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:16 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik heb een schouderblessure te pakken. Gister tijdens training nergens last van en 's avonds begon mijn rechter schouder opeens te protesteren.
Als ik mijn arm optil voel ik allemaal steken in mijn schouder. Vanochtend toen ik trui aandeed, deed echt pijn.
Wat is het verstandigst om te doen? Week rust en dan weer proberen en bij aanhoudende problemen naar de HA?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: