het is niet voor je evenwicht, maar om je net ff door dat dooie punt te helpen als het zou moeten...quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef Questular het volgende:
Helpt zo een spotter nu echt als het mis gaat? + stel de stang valt naar achter dan vang je hem vooral met je gezicht op als spotter zijnde.
lolquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Mentaal en dode punt inderdaad, gewoon laten vallen dat gewicht en de spotter waarchuwen
quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Hallo vrienden
Iemand toevallig zin om naar m'n (eerste) voedingsschematje te kijken?
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Hallo vrienden
Iemand toevallig zin om naar m'n (eerste) voedingsschematje te kijken?
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.
bereid per 100gram is dat ongeveer 130kcalsquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:17 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
[..]
100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/zilvervlies-rijst-lassiequote:Op dinsdag 17 december 2013 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
bereid per 100gram is dat ongeveer 130kcals
zal best tien procent kunnen schelen afhankelijk hoe een nat papje of het geworden is, maar 340 is het echt niet
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=828
Dat is ongekookt 100gram wat ze in jouw link bedoelen. Daar zit iets meer dan een factor 2 tussen dat klopt wel per gewicht ook ongeveer....quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:32 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/zilvervlies-rijst-lassie
if not dan zit ik op 5700 i.p.v. 5200 lolquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat is ongekookt 100gram wat ze in jouw link bedoelen. Daar zit iets meer dan een factor 2 tussen dat klopt wel per gewicht ook....
5.200, hoe flik je dat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
if not dan zit ik op 5700 i.p.v. 5200 lol
zal wel niet
geen enkel probleem meequote:Op dinsdag 17 december 2013 12:42 schreef Faeroer het volgende:
[..]
5.200, hoe flik je dat?Zit zelf op de ~4.100.
Net even je keukenprinces video bekeken. Ik begrijp het nu beter.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
geen enkel probleem mee
gewoon door etenliters volle melk enz enz
gewoon koken en eten hoe je zelf het makkelijkst vind hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:54 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Net even je keukenprinces video bekeken. Ik begrijp het nu beter.Geweldige video! Zitten toch wel goede ideetjes in, die ik zal gaan proberen. Koken voor een hele week zal mij nog niet gaan lukken, maar ik kook nu elke dag en kom hierdoor vaak in tijdnood + geen zin etc.
Mijn fout inderdaad, niet goed ingevuld!quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:17 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
[..]
100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)
yup wijkt niks af, gewoon het ongekookte gewicht meten en gebruiken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:54 schreef BeamofLight het volgende:
Heel ff overnieuw voor de zekerheid, want mijn VWO-verleden trekt dit niet (aka Raymond zit moeilijk te doen).
Ik vreet dagelijks een kookbuiltje Lassie zilvervliesrijst (zonder plastic), 125 gram.
Achterop staat 100 gram = 342 kcals. Dus 1 zakje 125 gram is ongeveer 400 kcals. Gekookt zal dit niet veel afwijken toch, want water.
Of ben ik nou achterlijk?
gekookt gaat het 2,5 x zoveel wegen ongeveerquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:54 schreef BeamofLight het volgende:
Heel ff overnieuw voor de zekerheid, want mijn VWO-verleden trekt dit niet (aka Raymond zit moeilijk te doen).
Ik vreet dagelijks een kookbuiltje Lassie zilvervliesrijst (zonder plastic), 125 gram.
Achterop staat 100 gram = 342 kcals. Dus 1 zakje 125 gram is ongeveer 400 kcals. Gekookt zal dit niet veel afwijken toch, want water.
Of ben ik nou achterlijk?
Dat merk je vanzelf, zeker bij kip.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef BurungElang het volgende:
Hoelang is kip eigenlijk houdbaar in de koelkast nadat het gebakken is?
Ik bereid nu steeds kip en rijst voor 4 dagen voor... Maar de kip wordt er nou niet echt malser op iedere dag
Jasmijn rijst:quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:16 schreef Drinky het volgende:
Overigens wat tips voor het koken van rijst:
- volg niet de Nederlandse gebruiksaanwijzing, srs
- Voor porties tot 160g ongekookt kun je de kleinst mogelijke pan gebruiken ( van et Ikea pannensetje)
- doe ongeveer 0,5 EL olie bij de rijst om te zorgen dat het niet aan de pan blijft plakken
- naar smaak, doe er wat zout bij.
- zelf koop ik zakken van 4,5kg basmati en meng het met 5 losse kg zakken van zilvervliesrijst. Deze mix geeft je het volume en enigszins zachtheid van witte rijst, maar vult veel beter dan witte rijst alleen.
- vul de pan met rijst, olie en zout en daarna met water. De hoeveelheid water kun je meten door je wijsvinger op de rijst te leggen en de pan met water vullen tot net voorbij het eerste vingerkootje.
- laat de rijst met het water op een hard vuurtje koken totdat het water net is weggetrokken, doe dan een deksel op de pan en zet het vuur op halfzacht. Meestal begin ik zelf dan pas met het koken van mijn vles want zodra mijn vlees gaar is, is mijn rijst het ook.
Mijn moeder heeft overigens ook nog een recept voor rijst waarbij je de onderkant van de pan met aardappelschifjejs bekleed. Het resultaat is echt ongelofelijk lekker( al onze Nederlandse vrienden willen het recept hiervan hebben en zelf kan ik die shit ook nooit laten staan). Zeker handig voor de bulkers onder ons, zal van de week wel om het recept vragen aangezien ik het zelf nooit maak omdat ik anders niet genoeg rijst kan maken( low carbs)
Zo wordt de rijst ook niet te droog (komt voornamelijk vanwege de zilvervliesrijst die het vocht minder goed opneemt), en zelfs met alleen basmati is het erg goed te doen. Rijstcultuur alles, als mijn huisgenoten rijst maken (zoals hoe jij het hebt aangegeven) is het vaak meer pap dan rijst en het maakt een bende van de panquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jasmijn rijst:
1) De juiste hoeveelheid per persoon is 1 afgestreken koffiekopje
2) water opwarmen totdat het kookt, de rijst erin en 8 min zachtjes koken met de deksel erop
3) rijst in de fijnzeef gooien totdat het water eruit is en zout naar smaak aanbrengen
4) terug in de pan en met de deksel erop 15 min laten nastomen
nu heb je heerlijke niet te droge rijst.
Klinkt te moeilijk als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:16 schreef Drinky het volgende:
Overigens wat tips voor het koken van rijst:
- volg niet de Nederlandse gebruiksaanwijzing, srs
- Voor porties tot 160g ongekookt kun je de kleinst mogelijke pan gebruiken ( van et Ikea pannensetje)
- doe ongeveer 0,5 EL olie bij de rijst om te zorgen dat het niet aan de pan blijft plakken
- naar smaak, doe er wat zout bij.
- zelf koop ik zakken van 4,5kg basmati en meng het met 5 losse kg zakken van zilvervliesrijst. Deze mix geeft je het volume en enigszins zachtheid van witte rijst, maar vult veel beter dan witte rijst alleen.
- vul de pan met rijst, olie en zout en daarna met water. De hoeveelheid water kun je meten door je wijsvinger op de rijst te leggen en de pan met water vullen tot net voorbij het eerste vingerkootje.
- laat de rijst met het water op een hard vuurtje koken totdat het water net is weggetrokken, doe dan een deksel op de pan en zet het vuur op halfzacht. Meestal begin ik zelf dan pas met het koken van mijn vles want zodra mijn vlees gaar is, is mijn rijst het ook.
Mijn moeder heeft overigens ook nog een recept voor rijst waarbij je de onderkant van de pan met aardappelschifjejs bekleed. Het resultaat is echt ongelofelijk lekker( al onze Nederlandse vrienden willen het recept hiervan hebben en zelf kan ik die shit ook nooit laten staan). Zeker handig voor de bulkers onder ons, zal van de week wel om het recept vragen aangezien ik het zelf nooit maak omdat ik anders niet genoeg rijst kan maken( low carbs)
de minuten zijn gewoon belangrijk, kook je het te lang, dan heb je pap.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zo wordt de rijst ook niet te droog (komt voornamelijk vanwege de zilvervliesrijst die het vocht minder goed opneemt), en zelfs met alleen basmati is het erg goed te doen. Rijstcultuur alles, als mijn huisgenoten rijst maken (zoals hoe jij het hebt aangegeven) is het vaak meer pap dan rijst en het maakt een bende van de pan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |