SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.quote:Op maandag 16 december 2013 21:22 schreef Verbosity het volgende:
Lees het boek eerst eens.
Wordt geadviseerd om hill sprints te doen of hardlopen met een weighted vest.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
2x stevige rugzak pakken, volgooien met zand (of flesjes water) en aan beide kanten aan doen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.![]()
![]()
Hallo vrienden
Iemand toevallig zin om naar m'n (eerste) voedingsschematje te kijken?
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kleine achtergrond misschien handig inderdaad:quote:
Gewicht: 62 half, leeftijd: 25, lengte: 1.70m, BMI: 21,5.
Qua sport. Van +/- 19-21 'gefitnesst'. Toen van 54kg naar 67kg 'gegroeid' zonder écht eetschema e.d. (wel netjes eiwitten). Ja ik was (ben) zo'n klein dun ventje. Ondanks dat het nu niet veel meer is put ik toch hoop uit het groeien van toen. Er was potentie, laten we maar zeggen
Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken. Eigenlijk niet bodybuidling persé.. maar wel massa, explosiviteit en omdat het toch ook over spiermassa opbouwen gaat heb ik het hier maar gepost ipv fitness afdeling.![]()
De bedoeling was om dieper te squatten zodat je enigszins kan voelen wat de beperkende factor is. Niet dat je structureel dieper squat, zou wel een optie kunnen zijn. Want met een squat breng je de structuren op rek anders zou je die buttwink niet krijgen. Maar beter ga je gericht te werk en stretch je de fuck uit je hammies.quote:Op maandag 16 december 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dieper squatten is het probleem niet.
Ja, precies. Ik zat inderdaad ook te denken aan de hamstrings. Die maar eens even onder handen nemen.
Thanks!Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.
Eieren, volle melk, pinda's, havermout, worst (mini salami, chorizo), kaas om maar een paar dingen te noemen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.![]()
Tegenwoordig eet ik idd dagelijks pinda's (50 gram) is echt maar een klein handje en makkelijk om weg te krijgen. Ideaal. Helemaal omdat ik gewoonweg niks met (veel) eten heb (nooit gehad), maar ik heb het er uiteraard wel voor over.quote:Op maandag 16 december 2013 22:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.
Eieren, volle melk, pinda's, havermout, worst (mini salami, chorizo), kaas om maar een paar dingen te noemen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.
Probleem dat ik met zuivel heb is dat m'n huid het niet kan hebben. Die kwark en brinta zijn wat dat betreft echt max.Thx voor answer
![]()
![]()
Ik eet idd 2x een schaaltje van 50 gram. Ergens in de middag en na het avondeten, toch weer 600kcal.
En die in de avond merk ik niet eens, eet ik zo op als ik achter m'n computer zit.![]()
Heb ook weer vanalles op m'n moeder's (quote:Op maandag 16 december 2013 22:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.)boodschappenlijstje geschreven.
Laatste tijd veel te weinig gegeten, ook een tijdje weinig naar de sportschool geweest maar dat heb ik iig weer opgepakt.
Ecto genetics zijn kutHeb ook heel weinig honger, als ik niet oplet zit ik maar op de 1500-2000 kcal ofzo
Maar als ik eenmaal aan het eten ben gaat over t algemeen alles er wel in
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ik heb nu juist hoe meer ik eet, hoe erger de honger is. Zit op 3500/dag, maar meestal zit het meer rond de 4000![]()
![]()
Vandaag weer deadlift-dag, zat al tijdje te dubben tussen sumo en conventional, en merk dat ik met sumo veel 'smoother' lift en dat ik makkelijk in de startpositie kom, wat bij conventional een ander verhaal is helaas..
Enig idee wat de 'grote' verschillen zijn tussen de twee stijlen? Mentaal toch stukje zonde als ik weet dat je bij conventional bijv meer spier x, y, aanspreekt..
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Aangezien 't bijna kerst is en ik nog steeds niets op m'n lijstje heb staan zei iemand tegen me waarom ik niet "zo'n gewicht" vroeg. Op zich wel een leuk idee om een ez curl bar te vragen, dan weet ik tenminste nog iets.
Maar ik vraag me af of het wel nut heeft. Ik train nu maar 1 a 2 keer in de week (erg druk met studie+werk helaas) dus dat betekent dat er nog dagen over zijn waar ik thuis eventueel lekker met de ez-curl bar aan de slag zou kunnen, toch? Ik doe SS + chinups/dips dus doe verder geen isolatie oefeningen.
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?![]()
Als je al iets zou vragen zou ik een fatsoenlijke bar met rek vragen/kopen alleen zit je dan al gelijk aan redelijke bedragen. Een EZ bar only imo not worth the moneyquote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef DannyDeko het volgende:
Aangezien 't bijna kerst is en ik nog steeds niets op m'n lijstje heb staan zei iemand tegen me waarom ik niet "zo'n gewicht" vroeg. Op zich wel een leuk idee om een ez curl bar te vragen, dan weet ik tenminste nog iets.
Maar ik vraag me af of het wel nut heeft. Ik train nu maar 1 a 2 keer in de week (erg druk met studie+werk helaas) dus dat betekent dat er nog dagen over zijn waar ik thuis eventueel lekker met de ez-curl bar aan de slag zou kunnen, toch? Ik doe SS + chinups/dips dus doe verder geen isolatie oefeningen.
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?![]()
Conventional deadlift: Torso is horizontaler, heup staat verder naar achteren, meer dorsiflexie van de enkel (omhoog brengen van de enkel).quote:Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag weer deadlift-dag, zat al tijdje te dubben tussen sumo en conventional, en merk dat ik met sumo veel 'smoother' lift en dat ik makkelijk in de startpositie kom, wat bij conventional een ander verhaal is helaas..
Enig idee wat de 'grote' verschillen zijn tussen de twee stijlen? Mentaal toch stukje zonde als ik weet dat je bij conventional bijv meer spier x, y, aanspreekt..
Als gevolg gebruik je meer hamstrings, glutes en spinale erectors en minder de quadriceps en adductoren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sumo deadlift: Torso is verticaler, heupen staan verder naar voren, minder dorsiflexie (strekt het enkel gewricht dus), voeten staan verder en naar buiten gedraaid (exorotatie)
Hierbij gebruik je meer quadriceps en adductoren en minder hamstrings, glutes en spinale erectors.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Let er wel op dat dit allemaal in verhouding is en dat je ook met sumo deadlifts sterke hamstrings en glutes kan bouwen. Van alle spieren wordt veel kracht gevraagd, echter bij de een niet is meer of minder dan bij de andere variant.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Had ik ook, maar dat was ook alleen maar omdat ik in een soort survival mode zat wat betreft gewicht en eten. Nu vreet ik meer dan de gemiddelde gezinstafel bij elkaar, gewoonweg omdat ik honger heb.quote:Op maandag 16 december 2013 22:52 schreef Pastapipos het volgende:
Ecto genetics zijn kutHeb ook heel weinig honger, als ik niet oplet zit ik maar op de 1500-2000 kcal ofzo
Maar als ik eenmaal aan het eten ben gaat over t algemeen alles er wel in
In het begin mag je als ecto zeker wat eten gaan forceren/proppen, anders went je maag er nooit aan en zal je bijna niets ontwikkelen.
![]()
Ja klopt, komt ook deels omdat ik laatste tijd dus voeding heb verwaarloosd. Zal wss vanzelf weer snel een gewoonte worden. Had eerst sowieso ook meer honger toen ik meer atquote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Had ik ook, maar dat was ook alleen maar omdat ik in een soort survival mode zat wat betreft gewicht en eten. Nu vreet ik meer dan de gemiddelde gezinstafel bij elkaar, gewoonweg omdat ik honger heb.In het begin mag je als ecto zeker wat eten gaan forceren/proppen, anders went je maag er nooit aan en zal je bijna niets ontwikkelen.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Wat wil je met een ez-curl bar bereiken dan?quote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef DannyDeko het volgende:
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?
Enige wat er echt mee te trainen valt zijn je biceps en triceps de rest valt gemakkelijker te trainen met een rechte stang. Dus zou eerder een rechte stang vragen waarmee je de biceps en triceps ook goed kan trainen.
Of je er veel progressie mee zal bereiken hangt af van je doel. Hypertrofie van je armen spieren wil wel enigszins. Zal niet veel zijn maar wel wat. Voor kracht kan je beter je tijd besteden aan SS in een sportschool.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Iedereen die lift zou verplicht een anatomie boek en Starting Strength moeten lezen. Dan zou 95% van de vragen niet meer gesteld worden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heb het nog even terug gelezen. Was geen weighted vest maar een prowler. Maar die heb je waarschijnlijk ook niet.quote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Kijk dit was de reactie die ik zocht! Helemaal helder, bedankt. Dat wordt dus sumo pullen voor mij, voelt veel natuurlijker aanquote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Conventional deadlift: Torso is horizontaler, heup staat verder naar achteren, meer dorsiflexie van de enkel (omhoog brengen van de enkel).
Als gevolg gebruik je meer hamstrings, glutes en spinale erectors en minder de quadriceps en adductoren.
Sumo deadlift: Torso is verticaler, heupen staan verder naar voren, minder dorsiflexie (strekt het enkel gewricht dus), voeten staan verder en naar buiten gedraaid (exorotatie)
Hierbij gebruik je meer quadriceps en adductoren en minder hamstrings, glutes en spinale erectors.
Let er wel op dat dit allemaal in verhouding is en dat je ook met sumo deadlifts sterke hamstrings en glutes kan bouwen. Van alle spieren wordt veel kracht gevraagd, echter bij de een niet is meer of minder dan bij de andere variant.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Zorg er wel voor dat je ook de conventionele deadlift uitvoert voor het extra ontwikkelen van je posterior chain (hamstrings, glutes en spinale erectors). Sumo deadlift kan je eigenlijk zien als een mix van een squat en deadlift.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:25 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Kijk dit was de reactie die ik zocht! Helemaal helder, bedankt. Dat wordt dus sumo pullen voor mij, voelt veel natuurlijker aan
Het zal natuurlijker aanvoelen omdat je minder mobiliteit nodig hebt in je lage rug wat de meeste mensen niet gewend zijn. Zijn vaak geneigd om bij het hurken/bukken de rug te bollen i.p.v. de hamstrings en glutes aan te spannen en ontspannen ze deze juist. Met een sumo deadlift hoef je minder ver te buigen met de rug omdat de heupen lager staan door de wijde stance.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: