SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 19:13 schreef MaidensTower het volgende:
Is het verstandig om iemand met overgewicht aan de KT te zetten?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:47 schreef MaidensTower het volgende:
Nou, ik neig steeds te denken dat zij eerst veel cardio moeten doen om het overtollige weg te krijgen, maar dan moet ik denken aan de theorie die jullie mij hebben geleerd: KT + cardio en beneden onderhoud eten (cutten). Geldt dat voor iedereen?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:58 schreef robskem het volgende:
Je studeert toch voeding en diëtiek? Dus pak een studieboekDamnquote:
Ik zou gewoon stoppen als ik jou was, nu valt het nog binnen een half jaar ivm stufi enzo
[ Bericht 0% gewijzigd door -Menn0- op 12-12-2013 20:53:17 ],,/![]()
Ik heb bijna mijn P, dus waarom zou ik. Mijn studieboeken zijn eenzijdig. Ik leer van jullie veel meer. Kritisch zijn iig. Had mijn leraar wat linkjes van jullie doorgestuurd en hij vond het geweldig hoe 'pro-actief' ik was![]()
![]()
Ja.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:51 schreef Ethanolic het volgende:
Waar doe je dat Voeding en Dietiek? Den Haag zeker?![]()
Verdelen over de dag als je een klein meisje bent. Anders is dat vrij normaal (voor mij). Gaat wel wat prijzig worden met die kip zo.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:49 schreef MaidensTower het volgende:
Overigens schrik ik van mijn porties. Ik heb zojuist het volgende naar binnen gewerkt:
kip (250 gram)
satesaus
basmati rijst (150 gram rauw).
Dat is erg veel, maar ik raakte niet verzadigd met de helft na krachttraining (en 20 min heen + 20 min terug fietsen).
Moet ik mezelf aanleren om minder te eten of kan dit?![]()
Je kunt toch tegenwoordig zonder doorverwijzing van de huisarts naar de (sport)fysio?
Ivm vergoeding en zo? Of moet ik dat voor de zekerheid opzoeken in mijn polis?![]()
Ik ben 1.80 en weeg 72 kgquote:Op donderdag 12 december 2013 21:29 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Verdelen over de dag als je een klein meisje bent. Anders is dat vrij normaal (voor mij). Gaat wel wat prijzig worden met die kip zo.Mijn spiermassa is 45 kg.
![]()
Kritisch blijven, kom je een heel eind
Een studiegenoot van me (universitair medisch/wetenschappelijk) van toen ik nog studeerde werkt nu als onderzoeker bij Danone. Zijn research gaat over obesitas. Hij is zelf altijd een fatso geweest en is dat nog steeds. Triestheid: kennis is niet alles, je moet de gewoontes in je leven ook kunnen aanpassen om resultaat te bereiken.
Neemt niet weg dat hij in theorie heel veel weet; hij past het alleen voor zichzelf niet toe.Confidence through competence![]()
Jammer want je bent zelf het beste proefpersoon.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:44 schreef Stereotomy het volgende:
Kritisch blijven, kom je een heel eind
Een studiegenoot van me (universitair medisch/wetenschappelijk) werkt nu als onderzoeker bij Danone. Zijn research gaat over obesitas. Hij is zelf altijd een fatso geweest en is dat nog steeds. Triestheid: kennis is niet alles, je moet de gewoontes in je leven ook kunnen aanpassen om resultaat te bereiken.
Neemt niet weg dat hij in theorie heel veel weet; hij past het alleen voor zichzelf niet toe.![]()
Mwah, je resultaten worden skewed door allerlei psychologische processen, met name cognitieve dissonantie. Daarom: meten, meten, meten.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Jammer want je bent zelf het beste proefpersoon.Confidence through competence![]()
Eens met beide. Wij krijgen ook het vak Kritisch denken.
Op mezelf toepassen doe ik ookIk volg nu een boeiende minor Bewegen Roken Alcohol Voeding Ontspanning. Heb vakken zoals Zelfmanagement, bewegen, voeding e.d. Word soms gek van hoeveel informatie er rond gaat. Vind deze topic dan ook zeer interessant om die reden. Ik ben een van de weinige dames die aan KT doet. Heb vandaag Squats gedaan met 80 kg met losse halter. Kon niet goed doorzakken, maar dit is slechts het begin. Doel: 100kg!
![]()
Prima
En squats kun je wellicht het best wat minder zwaar doen, maar dan wel met je bovenbenen net over parallel heen. Zo worden alle spieren fatsoenlijk getrained, inclusief hamstrings. Nu ben je waarschijnlijk een kwart van je volledige beweging aan het maken, half-quadriceps dominant.Confidence through competence![]()
Haal je het met dat gewicht dat je dijbenen parallel aan de grond zijn? Kom je dan nog overeind?Confidence through competence![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:59 schreef Opblaaspop077 het volgende:
'Ass to the grass is the rule!'
Niet nodig, net iets voorbij parallel voor volledige activatie van de spieren.Confidence through competence![]()
60 kg is een net gewicht. zou van daaruit opbouwen met goede vorm.
Vorm gaat altijd boven gewicht. Natuurlijk zal de laatste rep van de laatste set nooit 100% elegant volgens het boekje gaan, maar 1) voorkom blessures en 2) voorkom jezelf voor de gek te houden door maar een kwart van je daadwerkelijke beweging te maken.
Beide zijn namelijk niet nuttig voor je progressie om een beter lichaam te krijgen.Confidence through competence![]()
Goede feedbackDank je wel.
Een meisje van de sportschool vroeg mij vandaag hoe ik zo goed weet hoe ik moet trainen. Ik zei dat ik Fok-matties hadZe vond het apart haha
![]()
ass to grass was meer een quote. Maar mij lukte dat wel nog met 100Kg 1rm low bar back back squat. Heb wel vrij korte benen en lange rug in verhouding.
Gelukkig kan ik nu niet eens meer backsquatten, of ja, ik durf het gewoon niet aan.
![]()
"I've got fok-buddies! Through the internet!"quote:Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef MaidensTower het volgende:
Een meisje van de sportschool vroeg mij vandaag hoe ik zo goed weet hoe ik moet trainen. Ik zei dat ik Fok-matties hadZe vond het apart haha
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Dan ben ik toch wel benieuwd welke matties hier hebben gezegd dat je quarter squats met 80 kg moet doen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef MaidensTower het volgende:
![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dan ben ik toch wel benieuwd welke matties hier hebben gezegd dat je quarter squats met 80 kg moet doen.![]()
Confidence through competence![]()
Nou, iemand zei dat ik wel veeeeeeel meer aankan dan ik zou denken. Dus elke week gooi ik er extra gewicht op. Mannen kijken mij met grote ogen aan. Nou begrijp ik waarom. Ik ben niet efficiënt bezig hehehe![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dan ben ik toch wel benieuwd welke matties hier hebben gezegd dat je quarter squats met 80 kg moet doen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Je moet het niet stoer doen, je moet het goed doenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef MaidensTower het volgende:
Nou, iemand zei dat ik wel veeeeeeel meer aankan dan ik zou denken. Dus elke week gooi ik er extra gewicht op. Mannen kijken mij met grote ogen aan. Nou begrijp ik waarom. Ik ben niet efficiënt bezig hehehe
MarMar is hier ook al lang niet meer. Die gooide elke week 10 kg op haar squat.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef MaidensTower het volgende:
Nou, iemand zei dat ik wel veeeeeeel meer aankan dan ik zou denken. Dus elke week gooi ik er extra gewicht op. Mannen kijken mij met grote ogen aan. Nou begrijp ik waarom. Ik ben niet efficiënt bezig hehehe![]()
I get the clue. Maar ik voel me echt stoer als ik aan KT doe. Geen idee hoe dat komt! Neurotransmitters?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je moet het niet stoer doen, je moet het goed doen![]()
Onzekerheid en egoboosts. Ik voelde me ook een hele pief toen ik aan 400 kg dood ijzer stond te trekken. Tegenwoordig ben ik weer een computernerd.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:19 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
I get the clue. Maar ik voel me echt stoer als ik aan KT doe. Geen idee hoe dat komt! Neurotransmitters?![]()
alles goed hier mensen, lang niet gepost hier , sorry
ziek druk geweest met liften, werk en handelen bitcoin/litecoin(inb4 ZetaOS)![]()
zit nu 8 weken in mijn schema... einde begint al in zicht te komen ... aangezien de reps steeds minder worden.
Deze week had ik:
pause bench 112,5kg 7/6/5/3 reps(moet 20 reps halen intotaal, min mogelijk setjes)
230kg deficit deadlift 7 reps(moet gewoon max reps doen, vanaf volgende week met gewoon conventional beginnen op 240)
pause squats 175kg 8/7/6 reps(moet hierop ook 20 reps halen in zo min mogelijk setjes).
Bedoeling is nu om door te gaan totdat ik in de triples/doubles/singles zone zit... en dan een moment uitkiezen om te gaan PR'en. Ik verwacht op squats en deadlift sowieso PR's ... bench weet ik echt niet...
Was ook nog ff een week uitgeschakeld door een verrekte onderrug spier... dat was echt zuur lol
Mn trainingsmaat en ik willen een tripod kopen .. zodat we goed kunnen filmen. We houden ergens in januari een "Mock meet" met diverse mensen .. en dan zullen de pogingen gefilmd gaan worden.. zal ze hier zeker weten plaatsen
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
dat zou wel ziekelijk zijnquote:Op donderdag 12 december 2013 23:18 schreef seto het volgende:
Hoe je het eerst had gepost dacht ik dat je 20 reps achter elkaar moest doen.
Lekkerrrr. Keep it up.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:09 schreef dreamerbulk het volgende:
alles goed hier mensen, lang niet gepost hier , sorry
ziek druk geweest met liften, werk en handelen bitcoin/litecoin(inb4 ZetaOS)![]()
zit nu 8 weken in mijn schema... einde begint al in zicht te komen ... aangezien de reps steeds minder worden.
Deze week had ik:
pause bench 112,5kg 7/6/5/3 reps(moet 20 reps halen intotaal, min mogelijk setjes)
230kg deficit deadlift 7 reps(moet gewoon max reps doen, vanaf volgende week met gewoon conventional beginnen op 240)
pause squats 175kg 8/7/6 reps(moet hierop ook 20 reps halen in zo min mogelijk setjes).
Bedoeling is nu om door te gaan totdat ik in de triples/doubles/singles zone zit... en dan een moment uitkiezen om te gaan PR'en. Ik verwacht op squats en deadlift sowieso PR's ... bench weet ik echt niet...
Was ook nog ff een week uitgeschakeld door een verrekte onderrug spier... dat was echt zuur lol
Mn trainingsmaat en ik willen een tripod kopen .. zodat we goed kunnen filmen. We houden ergens in januari een "Mock meet" met diverse mensen .. en dan zullen de pogingen gefilmd gaan worden.. zal ze hier zeker weten plaatsen
http://www.statiefshop.nl(...)movie-kit-black.html
Dat statief heb ik ook; compact en verrekte licht. Ik heb nog een houder over die erop kan voor je mobiel. Ik had de verkeerde gekocht. Je mag hem gratis hebben. Verzendkosten zijn voor jou.If not now, then when.![]()
die ziet er goed uit, zal ff overleggen met mijn trainingspartner..quote:Op donderdag 12 december 2013 23:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lekkerrrr. Keep it up.
http://www.statiefshop.nl(...)movie-kit-black.html
Dat statief heb ik ook; compact en verrekte licht. Ik heb nog een houder over die erop kan voor je mobiel. Ik had de verkeerde gekocht. Je mag hem gratis hebben. Verzendkosten zijn voor jou.
Mijn broer wou vandaag mijn 1e squat set filmen stiekem.. ik zag dat en toen zei ik .. opzouten niet bij mijn 1e set ... hij is nooit meer teruggekomen voor de navolgende sets
Verzendkosten zijn trouwens 1 euro besef ik mij. Fuck dat.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:32 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
die ziet er goed uit, zal ff overleggen met mijn trainingspartner..
Mijn broer wou vandaag mijn 1e squat set filmen stiekem.. ik zag dat en toen zei ik .. opzouten niet bij mijn 1e set ... hij is nooit meer teruggekomen voor de navolgende sets
Sad brother is sad.Ik heb juist het tegenovergestelde doordat het bloed goed rondgepompt is en alles warm is.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:34 schreef seto het volgende:
Eerste setje zou toch juist het beste gaan lijkt me?If not now, then when.![]()
1e werkset ben ik ook het sterkste ( heb dan al 7 setjes opwarm gehad ofzo)...quote:Op donderdag 12 december 2013 23:34 schreef seto het volgende:
Eerste setje zou toch juist het beste gaan lijkt me?
maar ik weet niet...als er dan een camera bij is... krijg dan een soort bij podiumvrees bij squats... dat ik dan echt moet presteren... ben gewoon niet gewend om gefilmd te worden.
Als ik de eerste set dan lekker in de pocket heb, dan is de 2e set een stuk relaxter.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Welke trainingsschema's/methodieken heb jij de afgelopen 5 jaar doorlopen? Je was ooit met SS begonnen en toen?quote:Op donderdag 12 december 2013 23:41 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
1e werkset ben ik ook het sterkste ( heb dan al 7 setjes opwarm gehad ofzo)...
maar ik weet niet...als er dan een camera bij is... krijg dan een soort bij podiumvrees bij squats... dat ik dan echt moet presteren... ben gewoon niet gewend om gefilmd te worden.
Als ik de eerste set dan lekker in de pocket heb, dan is de 2e set een stuk relaxter.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
in de juiste volgorde:quote:Op donderdag 12 december 2013 23:48 schreef McNulty het volgende:
[..]
Welke trainingsschema's/methodieken heb jij de afgelopen 5 jaar doorlopen? Je was ooit met SS begonnen en toen?
- 3 daagse brosplit zonder squats/deads
- SS + GOMAD ..smerige dreamerbulk waarbij de vet gains echt niet normaal waren lol
- lange cut op een 5 daagse brosplit met squats en deads, blessure gekregen.. half jaar niet kunnen squatten
- bulk op 5 daagse brosplit met squats/deads/compounds etc
- cut tot echt 7,nogwat % BF
- 2012 september PPL begonnen + bulk ... madgains van mijn leven
- 2013 oktober begonnen met meer powerlift gerichtte training, nog steeds bulkend
- 2014 Cube Method van Lilly doen, nog steeds bulkend
na mijn SS had ik wel echt veel kracht opgebouwd..maar ook echt een beuk vet lol, toch denk ik dat ik daar mijn meeste noob massa heb gepakt. Met PPL heb ik de meeste kracht gepakt, maar ook zeker leuk massa.
Niet echt veel bijzonders gedaan dus, maar wel mijn calorieen bijgehouden + altijd gaan ..niet slacken in de gym....en niet vies zijn van wat vet gains
[ Bericht 5% gewijzigd door dreamerbulk op 13-12-2013 00:07:51 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Kleine update, aangezien ik nu opzoek ben naar een nieuw schema. Zie hier veel dingen voorbij komen zoals 5/3/1, PPL, PHAT, PHUL ed.
Ben nu ong 11 maanden bezig met SL (met chins/dips) 5x5, inmiddels 3x5
Jan 2013 - Dec 2013
Gewicht: 53 kg - 67-68kg
Squat: 20 kg - 107.5kg
Deadlift 40 kg - 135 kg
Rows 30 kg - 70 kg
OHP 20 kg - 45 kg
Bench 20 kg - 65 kg
Had een blessure bij mn linker elleboog dus press oefeningen heb ik een tijd niet kunnen doen, maar ben ik nu weer aan t opbouwen.
Vooral het 3x squatten per week is nu erg slopend en lukt ook niet echt meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat nieuws. Zelf hebben we ook geen fatsoenlijk squat rack, dus squat ik vanuit een seated press machineOver een maand kan ik eindelijk verhuizen naar een fatsoenlijke gym. Ik wil zelf 3-4x per week gaan. Wat raden jullie aan? Zelf zat ik te denken aan PHUL, maar ben me nu aan t inlezen over 5/3/1
![]()
nette progressie voor een jaar op je squats en deads. Presses gaan altijd wel sloom zeker als er blessures bij betrokken raken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:11 schreef Nuggets het volgende:
Kleine update, aangezien ik nu opzoek ben naar een nieuw schema. Zie hier veel dingen voorbij komen zoals 5/3/1, PPL, PHAT, PHUL ed.
Ben nu ong 11 maanden bezig met SL (met chins/dips) 5x5, inmiddels 3x5
Jan 2013 - Dec 2013
Gewicht: 53 kg - 67-68kg
Squat: 20 kg - 107.5kg
Deadlift 40 kg - 135 kg
Rows 30 kg - 70 kg
OHP 20 kg - 45 kg
Bench 20 kg - 65 kg
Had een blessure bij mn linker elleboog dus press oefeningen heb ik een tijd niet kunnen doen, maar ben ik nu weer aan t opbouwen.
Vooral het 3x squatten per week is nu erg slopend en lukt ook niet echt meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat nieuws. Zelf hebben we ook geen fatsoenlijk squat rack, dus squat ik vanuit een seated press machineOver een maand kan ik eindelijk verhuizen naar een fatsoenlijke gym. Ik wil zelf 3-4x per week gaan. Wat raden jullie aan? Zelf zat ik te denken aan PHUL, maar ben me nu aan t inlezen over 5/3/1
PHUL ziet er leuk uit ...een combinatie van lichtere dagen en power/maxeffort dagen.
5/3/1 is ook zeker een goede aanrader...met BBB template ... maximale kracht en massa gainsBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Whut?quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:11 schreef Nuggets het volgende:
Zelf hebben we ook geen fatsoenlijk squat rack, dus squat ik vanuit een seated press machine![]()
Mooie stats trouwens. Zo zie je maar, geen fancy schema nodig als beginner, gewoon fullbody en gaan met die progressieve banaan.
denk vanuit zo'n ding dat ie bedoeldquote:
ik ben begonnen met squatten vanuit de handvaten van een diprek
sick!!quote:Op donderdag 12 december 2013 23:09 schreef dreamerbulk het volgende:
Deze week had ik:
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Meer zoietsquote:Op vrijdag 13 december 2013 01:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
denk vanuit zo'n ding dat ie bedoeld
[ afbeelding ]
ik ben begonnen met squatten vanuit de handvaten van een diprek![]()
![]()
Ik geniet wel hoor. 's Avonds een beetje op i-net rondhangen is ook relaxen.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ga jij eens even genieten daar?
(hoe is het met je barbell-afkick-verschijnselen?)![]()
Ik heb nog steeds afkickverschijnselen, of beter, ik kan niet wachten om weer onder de bar te zijn. Of erboven, whatever.![]()
Maar de kettlebell is een prima substitute. Uiteraard niet hetzelfde als een barbell, maar op zeker voel je dat je wat gedaan hebt na een KB workout.
Ik ben wat boeken van Pavel aan het lezen over de KB, ook om een wat beter idee te krijgen om een workout samen te stellen. Hoewel als je je alleen tot swings zou beperken je al een flinke workout kan hebben. Maar het is ook leuk om wat geschiedenis te lezen. De KB wordt al 300 jaar in rusland gebruikt voor krachttraining. In Rusland meten ze de KB in 'poods'. 1 pood is 16 kilo.
De dames in Rusland gebruikte de KB ook. Maria Lurs http://areaorion.blogspot(...)ory-marina-lurs.html juggled met 32kg KB's(!) en kon een one arm snatch doen met een 3 pood (48kg) KB.![]()
Sorry, ik hou van dit soort weetjes.![]()
![]()
Daar ben ik weer.Ik wil het trainen combineren met mijn veel te drukke werkdagen (ben doorgaans rond een uur 18-19 thuis). Is het verstandig om thuis eerst een volwaardige avondmaaltijd te nuttigen en erna (1-2 uur) te trainen, of kan ik beter ná het trainen eten?
Hardlopen deed ik vroeger vaak vroeg in de ochtend na het nuttigen van een banaan. Overdag/'s avonds was het minder fijn omdat er nog wel iets bleef hangen in mijn maag (na het eten) of te moe was (voor het eten, na een lange werkdag).![]()
![]()
Ik eet wel eerst en dan zo rond 20:00 trainen. Vind 2 uur trainen wel lang hoor. Ik train max 1 uur, doe dan ook geen cardioquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Daar ben ik weer.Ik wil het trainen combineren met mijn veel te drukke werkdagen (ben doorgaans rond een uur 18-19 thuis). Is het verstandig om thuis eerst een volwaardige avondmaaltijd te nuttigen en erna (1-2 uur) te trainen, of kan ik beter ná het trainen eten?
Hardlopen deed ik vroeger vaak vroeg in de ochtend na het nuttigen van een banaan. Overdag/'s avonds was het minder fijn omdat er nog wel iets bleef hangen in mijn maag (na het eten) of te moe was (voor het eten, na een lange werkdag).
Trouwens nog steeds moeilijk veel spierpijn in mijn benen. Leg press is duidelijk geen vervanger voor ATG squats. Ben blij dat ik weer kan squatten nu hopen dat mijn knie in elkaar blijft zitten. Bench nu weer 95kg 2x8 en 1x6. Bij 3x8 ga ik naar de 100kg! Eindelijk weer terug. Is toch een mentale barriere."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Ik denk dat dat meer een persoonlijke voorkeur is, ik train bv altijd meteen na het werk en pak daarna pas mn avond eten maar genoeg mensen eten eerst en gaan dan trainen het is maar net wat voor jou het fijnste is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Hardlopen deed ik vroeger vaak vroeg in de ochtend na het nuttigen van een banaan. Overdag/'s avonds was het minder fijn omdat er nog wel iets bleef hangen in mijn maag (na het eten) of te moe was (voor het eten, na een lange werkdag).![]()
2 uur trainen vind ik ook teveelIk hou het op 1 uur en dan drie keer per week met een dag ertussen. Probeer een extra cardiodag toe te voegen nu
![]()
![]()
Als ik mensen spreek die zeggen ook te trainen of vroeger te trainen, dan beweren ze altijd toch zeker wel 100kg te benchen. Ook al zien ze er uit alsof ze nooit een gewicht hebben getild. Word daar een beetje moe van. Bij ons zie ik zelden mensen met 100 of meer."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Gewoon vragen hoeveel ze deadliften.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:04 schreef ssebass het volgende:
Als ik mensen spreek die zeggen ook te trainen of vroeger te trainen, dan beweren ze altijd toch zeker wel 100kg te benchen. Ook al zien ze er uit alsof ze nooit een gewicht hebben getild. Word daar een beetje moe van. Bij ons zie ik zelden mensen met 100 of meer.
In m'n vorige gym stonden altijd een paar lui met grote ogen te kijken als je een 140 kg deadlift deed terwijl ze zelf 100+ kg benchen
PPP-splits
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Voor elke % BF die erbij komt wordt er 10kg bij het PR gefantaseerd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:04 schreef ssebass het volgende:
Als ik mensen spreek die zeggen ook te trainen of vroeger te trainen, dan beweren ze altijd toch zeker wel 100kg te benchen. Ook al zien ze er uit alsof ze nooit een gewicht hebben getild. Word daar een beetje moe van. Bij ons zie ik zelden mensen met 100 of meer.![]()
Ik heb 20% BF, hoeveel kan ik dan benchen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor elke % BF die erbij komt wordt er 10kg bij het PR gefantaseerd.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
2 keer de helftBehulpzaam als een waterkraan.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor elke % BF die erbij komt wordt er 10kg bij het PR gefantaseerd.400kgquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:14 schreef Champy het volgende:
[..]
Ik heb 20% BF, hoeveel kan ik dan benchen?
Dit is de formule:
je bf is 20%, je eckte PR is 200kg, dus 200kg + (20x10kg) is 400kg
volkomen legit
![]()
![]()
Even voor de duidelijkheid, ik bedoel niet dat ik 1 á 2 uur ga trainen, maar dat ik 1 á 2 uur ná het eten ga trainen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
400kg
Dit is de formule:
je bf is 20%, je eckte PR is 200kg, dus 200kg + (20x10kg) is 400kg
volkomen legit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil naar 10%, wordt het dan 300kg? Zou ik ook nog wel mee kunnen leven hoorOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
De helft voor het trainen en de andere helft na het trainen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:54 schreef MaidensTower het volgende:
Wat vind je van je maaltijd delen door twee?Wanneer eet je dan? Zie mijn vorige post, ik bedoelde dus 1 á 2 uur ná het eten te gaan trainen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik eet wel eerst en dan zo rond 20:00 trainen. Vind 2 uur trainen wel lang hoor. Ik train max 1 uur, doe dan ook geen cardio![]()
![]()
![]()
Stel je benched nu 100kg (uiteraard in de Smith, met een spotter die 90% van het gewicht voor je trekt en met een mini ROM), dan is je PR over x jaar ongezond eten, BF = 35%, 100 + 15 ×10 = 250kg.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:14 schreef Champy het volgende:
[..]
Ik heb 20% BF, hoeveel kan ik dan benchen?![]()
?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:38 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Je kunt toch tegenwoordig zonder doorverwijzing van de huisarts naar de (sport)fysio?
Ivm vergoeding en zo? Of moet ik dat voor de zekerheid opzoeken in mijn polis?![]()
Het liefst zo snel mogelijk!quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik bedoel niet dat ik 1 á 2 uur ga trainen, maar dat ik 1 á 2 uur ná het eten ga trainen.![]()
quote:quote:3. Wordt fysiotherapie voor volwassenen vanuit de basisverzekering vergoed?
Volwassenen met alleen een basisverzekering moeten in elk geval de eerste 20 behandelingen per aandoening (dus niet per jaar!) zelf betalen. Daarna worden de behandelingen alleen uit de basisverzekering vergoed als de aandoening op de lijst met chronische aandoeningen van de overheid voorkomt (zie vraag 4). Hoe hoog de vergoeding is, verschilt per zorgverzekeraar.http://www.consumentenbon(...)fysiotherapie/#item2quote:7. Heb ik een verwijsbrief nodig om naar een therapeut te gaan?
Nee, in de meeste gevallen niet. Soms is een verwijsbrief wel nodig als je naar een therapeut gaat met wie je zorgverzekeraar geen contract heeft afgesloten. Op dit moment hebben echter de meeste fysiotherapeuten een contract met de meeste zorgverzekeraars. Op de website van je zorgverzekeraar vindt je een overzicht van de zorgaanbieders waarmee een contract is afgesloten.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
Ik ben begin dit jaar naar de (sport)fysio gegaan zonder verwijzing van de huisarts. Alles werd vergoed door de zorgverzekeraar, maar ik heb dan ook een royale aanvullende verzekering.quote:
http://www.zilverenkruis.(...)-fysiotherapeut.aspx
http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.html
http://www.dsw.nl/Zorg/Pa(...)otherapie_faq&faq=37De eerste zin is volgens mij belangrijk.quote:Voor vergoeding van fysiotherapie voor een niet-chronische aandoening is geen verwijzing van een arts nodig. Voor behandeling van een chronische aandoening heeft u wel een verwijzing van uw (huis-)arts of medisch specialist nodig. Alleen een (huis-)arts of medisch specialist kan een chronische aandoening vaststellen.![]()
![]()
Dus bij KT kan je wel kort na het eten al sporten? Bij cardio moet ik dat namelijk niet proberen... Dan ben ik na nog geen vijf minuten al doodop.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:27 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Het liefst zo snel mogelijk!![]()
![]()
Waarom? Ik laat er 1 a 2 uur tussen zitten. Als ik meteen zou gaan nek ik bij het eerste squatsetje alles er al onder.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:27 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Het liefst zo snel mogelijk!![]()
Ik eet geen volle maaltijd, dus ik heb daar geen last van.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom? Ik laat er 1 a 2 uur tussen zitten. Als ik meteen zou gaan nek ik bij het eerste squatsetje alles er al onder.![]()
Serieus? Op dat tijdstip? Damn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:36 schreef robskem het volgende:
Ik eet nu kipsate en ga over 20 minuten sporten, bruine kotstgarantie![]()
Haha ik zie meteen een aantal gasten uit mijn oude sportschool voor mij. Spotter deed meer dan degene die de oefening deed. Dan ook idd 5cm up en 5cm down, en maar kreunenquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Stel je benched nu 100kg (uiteraard in de Smith, met een spotter die 90% van het gewicht voor je trekt en met een mini ROM), dan is je PR over x jaar ongezond eten, BF = 35%, 100 + 15 ×10 = 250kg.
"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Waarom niet? Als ik iets lekker vind is het ontbijten met de overgebleven chinees van de dag ervoor. Alles in 1 kom, saté dr over, magentron in en alles oplepelen. Jarenlange bulk ervaring zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Serieus? Op dat tijdstip? Damn.![]()
![]()
Uit het zakje van de euroshopper? (gvd hondenbrokken).quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:36 schreef robskem het volgende:
Ik eet nu kipsate en ga over 20 minuten sporten, bruine kotstgarantie
Hoe krijg je nu al saté door je nek, tenzij je om 6 uur bent opgestaan en al had gewerkt 3-4 uur lang.
Naja er is wel verschil in sate.![]()
Ik ben geen stevige ontbijter.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik iets lekker vind is het ontbijten met de overgebleven chinees van de dag ervoor. Alles in 1 kom, saté dr over, magentron in en alles oplepelen. Jarenlange bulk ervaring zullen we maar zeggen![]()
![]()
Ik snap het niet helemaal. Ik ben aan het cutten; volgens MyFitnesspal zit ik dagelijks tussen de 215-280 carbs (vd 289 benodigd) en 80-120gr eiwit (ik verwacht +- 85-90kg lean mass te hebben).
En toch heb ik dat aparte smaakje in de mond die je krijgt bij een low-carb diet. Erg vervelend natuurlijk, dit trekt de dag erna ook niet weg als ik bv. wat dextro eet.
Kunnen er andere redenen zijn voor dit smaakje/geurtje?
(Eet)schema:
- Brinta/Havermout met 250ml hv melk
- 125gr rijst met 100gr kip, wat woksaus, ongezouten nootjes en wokgroente.
- superkrentenbol
- avondmaal (bij voorkeur +- 300gr gekookte pasta met saus en vlees (varieert, meestal tonijn/kip) - Anders groente met aardappelen en vlees.
- bak magere kwark.
Al met al zou ik ergens ronde 2k kcal moeten zitten. Hiermee val ik rond de 0.1-0.2kg per dag af. Dit doe ik niet de hele week door; 1-2x per week eet ik aan het einde vd. avond wat brood met pindakaas en jam, kaas etc.![]()
18-19 uur thuis is niet te laat om te trainen. Ik kom meestal tussen 19-20 uur thuis en zorg ervoor dat ik dan op mijn werk al iets goeds gegeten heb (goede hand noten) en pak thuis dan een lichte maaltijd, ben om 21 uur op zijn laatst in de gym, kom thuis en eet de rest met een shake.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Sinds 2007 is het mogelijk om zonder enige doorverwijzing naar een fysiotherapeut te gaan. Wordt DTF(directe toegankelijkheid fysiotherapie) genoemd.quote:
Voor vergoeding van de behandeling moet je kijken hoe je verzekerd bent. Bij de meeste verzekeraars zijn de eerste 9 behandelingen gratis (vergoed). Dit geldt voor het gehele jaar. Tenzij je een chronische klacht hebt. Deze worden wel vergoed. Maar dan is een diagnose van een arts benodigd.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
yupquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:06 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Sinds 2007 is het mogelijk om zonder enige doorverwijzing naar een fysiotherapeut te gaan. Wordt DTF(directe toegankelijkheid fysiotherapie) genoemd.
Voor vergoeding van de behandeling moet je kijken hoe je verzekerd bent. Bij de meeste verzekeraars zijn de eerste 9 behandelingen gratis (vergoed). Dit geldt voor het gehele jaar. Tenzij je een chronische klacht hebt. Deze worden wel vergoed. Maar dan is een diagnose van een arts benodigd.
moet je alleen ff een DTF formuliertje invullen bij je fysio
sinds 1 januari 2006 is dat trouwens![]()
![]()
Zou je eiwit inname verhogen. Probeer 1.6-2gr per kg lichaamsgewicht (tenzij je meer dan 20%bf hebt dan kan vvm handiger zijn).quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:37 schreef MrGuma het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Ik ben aan het cutten; volgens MyFitnesspal zit ik dagelijks tussen de 215-280 carbs (vd 289 benodigd) en 80-120gr eiwit (ik verwacht +- 85-90kg lean mass te hebben).
En toch heb ik dat aparte smaakje in de mond die je krijgt bij een low-carb diet. Erg vervelend natuurlijk, dit trekt de dag erna ook niet weg als ik bv. wat dextro eet.
Kunnen er andere redenen zijn voor dit smaakje/geurtje?
(Eet)schema:
- Brinta/Havermout met 250ml hv melk
- 125gr rijst met 100gr kip, wat woksaus, ongezouten nootjes en wokgroente.
- superkrentenbol
- avondmaal (bij voorkeur +- 300gr gekookte pasta met saus en vlees (varieert, meestal tonijn/kip) - Anders groente met aardappelen en vlees.
- bak magere kwark.
Al met al zou ik ergens ronde 2k kcal moeten zitten. Hiermee val ik rond de 0.1-0.2kg per dag af. Dit doe ik niet de hele week door; 1-2x per week eet ik aan het einde vd. avond wat brood met pindakaas en jam, kaas etc.
Vooral in de cut is het van belang dat je eiwit inname hoog blijft. Dus aim voor 200gr ongeveer.
Met een liter melk, bak kwark en 300gr vlees zit je al op ~145gr eiwit.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Zou dat de mondgeur verklaren? (en mogelijk ook de semi-aanwezige geur als ik 's ochtends wakker wordt) Want het is wel zo dat ik de laatste dagen die bak kwark niet heel consequent heb opgegeten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou je eiwit inname verhogen. Probeer 1.6-2gr per kg lichaamsgewicht (tenzij je meer dan 20%bf hebt dan kan vvm handiger zijn).
Vooral in de cut is het van belang dat je eiwit inname hoog blijft. Dus aim voor 200gr ongeveer.
Met een liter melk, bak kwark en 300gr vlees zit je al op ~145gr eiwit.![]()
Klopt. Dacht dat het 2007 was, maar een snelle google search zegt 2006.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:10 schreef RaymondK het volgende:
[..]
yup
moet je alleen ff een DTF formuliertje invullen bij je fysio
sinds 1 januari 2006 is dat trouwens![]()
DTF formulier hoeft niet eens. Meestal gebeurt dat tijdens een intake gesprek en wordt gevraagd om een id-kaart en zorgpas mee te nemen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
gewoon zien als functioneel en snel etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:26 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Uit het zakje van de euroshopper? (gvd hondenbrokken).
Hoe krijg je nu al saté door je nek, tenzij je om 6 uur bent opgestaan en al had gewerkt 3-4 uur lang.
Naja er is wel verschil in sate.![]()
Hoe meten jullie je vet- en spiermassa? Ik ga vanmiddag een uitgebreide check laten doen. Ben erg benieuwd hoe betrouwbaar de weegschaal van de sportschool is.![]()
bespaar je de tijd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:49 schreef MaidensTower het volgende:
Hoe meten jullie je vet- en spiermassa? Ik ga vanmiddag een uitgebreide check laten doen. Ben erg benieuwd hoe betrouwbaar de weegschaal van de sportschool is.
die sportschool weegschaal / impedantiemeter gaat je laten zien hoeveel eelt je op je handen hebt, en hoeveel je gezweet hebt op dat moment.
Niks anders.
ja je gewicht, zal die ook laten zien...
of bedoel je dat je ergens een caliper meeting gaat laten doen?![]()
Toevallig vandaag laten meten mbv een apparaat en het was 15% terwijl aan m'n buik te zien het eerder 25% is.
Dus niet betrouwbaar.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
4-punts plooicheck + weegschaal moet wel een degelijk beeld geven. 4-punts laat ik altijd door een ander doen met zo'n drukmeter, omdat ik zelf af en toe verkeerd (te zacht of te hard) knijp en een verkeerde meting krijg. Tegenwoordig kijk ik er niet echt meer naar. Focus is voornamelijk toename in kracht en daar komt nou eenmaal veel vreten bij kijken. Zwak excuus, maar ik heb schijt. Cutten komt wel weer na mijn goals.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:49 schreef MaidensTower het volgende:
Hoe meten jullie je vet- en spiermassa? Ik ga vanmiddag een uitgebreide check laten doen. Ben erg benieuwd hoe betrouwbaar de weegschaal van de sportschool is.![]()
nee, natuurlijk is dat niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:54 schreef Beach het volgende:
Toevallig vandaag laten meten mbv een apparaat en het was 15% terwijl aan m'n buik te zien het eerder 25% is.
Dus niet betrouwbaar.
Even een praktijkvoorbeeldje wat me een jaar terug overkwam.
Ik was in een kast onder de trap bij m'n ouders een deurschakelaar aan het vervangen.
De 220 liep met een draadje onder de drempel door naar het stopcontact achter de deur.
Ik had haast, dacht niet goed na, en vergat voor ik begon de stekker uit het stopcontact te halen.
'k had de draden al lang en breed afgeknipt, aangestript, en opgerold met m'n vingers zodat ze onder het nieuwe schroefje konden, en op het allerlaatste moment kreeg ik opeens een oplawaai.
Zoveel eelt op m'n handen/vingers dat ik zo een koperdraadje vast kan pakken met 220 d'r op lol.
Op de goeie plekken uiteraard.
m.a.w. eelt geleid bijna niet, en als je niet gezweet hebt of zweet op dat moment is je huid droog en relatief zoutloos waardoor het gewoon veel minder geleid.
Zo'n impedantiemeter is gewoon complete bullshit. En geeft dan gewoon 1 of 2 % aan lol. Klaar om opgenomen te worden op de IC![]()
een pod meting is wel redelijk betrouwbaar volgens mij...quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:56 schreef MaidensTower het volgende:
Het is een pod-meting ofzo
moet in een vaag ei zitten
onderwater meting is het besteBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
meten ze dan het drijfvermogen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
een pod meting is wel redelijk betrouwbaar volgens mij...
onderwater meting is het beste![]()
Correctie: BodPod metingquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
een pod meting is wel redelijk betrouwbaar volgens mij...
onderwater meting is het beste![]()
![]()
ja met berekening Archimedes etcquote:Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
ja die zijn over het algemeen behoorlijk accuraatquote:
niet dat ik veel ervaring heb met vetpercentage meten, behalve het vet van de big tasty van mijn mondhoeken afveeg met een servetje ...... permabulker checking inBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
De weegschaal thuis is geweldig voor zo een soort metingen.
Ik had laatst 45% vet, 65% spieren en nog iets... in ieder geval obse volgens dat ding. Ik kijk wel in de spiegel of mn moobs en zwemband minder zijn geworden.![]()
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:14 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ja die zijn over het algemeen behoorlijk accuraat
niet dat ik veel ervaring heb met vetpercentage meten, behalve het vet van de big tasty van mijn mondhoeken afveeg met een servetje ...... permabulker checking inIk zal de resultaten wel hier posten.
![]()
Zelfde hier. 37% vet! Zo vet ben ik helemaal niet!quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:15 schreef Questular het volgende:
Ik had laatst 45% vet, 65% spieren en nog iets... in ieder geval obse volgens dat ding. Ik kijk wel in de spiegel of mn moobs en zwemband minder zijn geworden.![]()
Vetpercentage voor vrouwen is niet hetzelfde als voor mannen he, vrouwen hebben een hoger percentage.![]()
Ik zit op 29% volgens de weegschaal. Ik heb ietsiepietsie meer vet dan jij ja.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:25 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Zelfde hier. 37% vet! Zo vet ben ik helemaal niet!![]()
![]()
het vet is vaak ook verdeeld over de goede plekken ...nomsaiyinquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:26 schreef seto het volgende:
Vetpercentage voor vrouwen is niet hetzelfde als voor mannen, vrouwen hebben een hoger percentage.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Slib je dan niet uiteindelijk dicht van binnen als je permabulkt? Ik bedoel je zult niet alleen netjes groenten eten als je perma bulktquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:14 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ja die zijn over het algemeen behoorlijk accuraat
niet dat ik veel ervaring heb met vetpercentage meten, behalve het vet van de big tasty van mijn mondhoeken afveeg met een servetje ...... permabulker checking in![]()
![]()
Ja sorry, ik heb weinig tieten, geen buikje en slanke benen. Het zit alleen op mijn billen en heupenHet kan nooit 37% zijn. Eerder 30%.
![]()
Dat weet ik zo net nog nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:27 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
het vet is vaak ook verdeeld over de goede plekken ...nomsaiyin![]()
![]()
je kan ook groenten eten als je perma bulkt... zegt niets over de kwaliteit van het eten.. perma bulk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Slib je dan niet uiteindelijk dicht van binnen als je permabulkt? Ik bedoel je zult niet alleen netjes groenten eten als je perma bulkt
Wat is dichtslibben precies? Geloof je erin dat vet eten er voor zorgt dat je bloedvaten dichtslibben? Zo ja .. dan moet je nog maar eens research gaan doen
Een pizza kan net zoveel gezonde voedingswaarde hebben(nog zelfs meer) dan veel boterhammen met kaas....
maar om je vraag te beantwoorden, soms eet ik 75% "schoon eten(wat dat ook moge zijn lol)" , en 25% "fast food(wat dat ook moge zijn lol)" . Soms eet ik 25% "schoon" en 75% "fast food" ...
maar altijd genoeg fruit en micros krijg ik binnen
[ Bericht 5% gewijzigd door dreamerbulk op 13-12-2013 13:44:53 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
En weer een striae erbij. Invetten met cacaoboter, vitamine E, veel drinken etc. heeft allemaal geen nut lijkt wel. Misschien maar een grote lellijke tattoo erop laten zetten.![]()
![]()
striae zijn battlescars die je met trots kunt dragen, wees niet bang ... de echte kenners weten wel beter!quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Faeroer het volgende:
En weer een striae erbij. Invetten met cacaoboter, vitamine E, veel drinken etc. heeft allemaal geen nut lijkt wel. Misschien maar een grote lellijke tattoo erop laten zetten.
Zelfde geld voor eelt op handen en opengeschraapte schenenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Veni Vidi Vici over de lengte eroverheenquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Faeroer het volgende:
En weer een striae erbij. Invetten met cacaoboter, vitamine E, veel drinken etc. heeft allemaal geen nut lijkt wel. Misschien maar een grote lellijke tattoo erop laten zetten.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Lolquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Faeroer het volgende:
En weer een striae erbij. Invetten met cacaoboter, vitamine E, veel drinken etc. heeft allemaal geen nut lijkt wel. Misschien maar een grote lellijke tattoo erop laten zetten.
Dat gaat nog wel ff door hoor.
Sinds vorige week ook weer heerlijk rood onder m'n oksel halve cm breeden side chest, en soort van gesprongen aders op m'n bicep lol. Die gaan ook straie worden soon
![]()
Maar gelukkig heelt het bij mij echt super snel binnen een paar weken en bijna onzichtbaar.
Behalve dan side chest een beetje ribbelig. Soort jaarringen![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
striae zijn battlescars die je met trots kunt dragen, wees niet bang ... de echte kenners weten wel beter!
Zelfde geld voor eelt op handen en opengeschraapte schenen![]()
![]()
Mondgeur komt vaak voor bij ketose door de ketonen. Maar wanneer je meer dan 120gr koolhydraten eet zou dit niet voor moeten komen. Zeker niet bij 2x zoveel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:22 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Zou dat de mondgeur verklaren? (en mogelijk ook de semi-aanwezige geur als ik 's ochtends wakker wordt) Want het is wel zo dat ik de laatste dagen die bak kwark niet heel consequent heb opgegeten.
Een slechte mondgeur kan door meer dan alleen dieet worden veroorzaakt. Slechte mondhygiëne en medische mankementen zijn voorbeelden hiervan.
Maar wat je sowieso kan doen is regelmatig water drinken, tanden poetsen, flossen en het uitsluiten van medische oorzaken zoals dieet (ketose is uitgesloten), medicatie etc.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Bij een permabulk kan dat wel, maar dat heeft meer met de gewichtstoename te maken dan met het voedsel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Slib je dan niet uiteindelijk dicht van binnen als je permabulkt? Ik bedoel je zult niet alleen netjes groenten eten als je perma bulktOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Resultaten BodPod meting
Vetmassa: 24,8 kg = 33,8%
Gewicht: 73,5 kg
Lengte: 1.79 m
Energiebehoefte: 2061-2359 kcal
Eind januari even opnieuw
[ Bericht 16% gewijzigd door MaidensTower op 13-12-2013 15:17:31 ]![]()
Volgens mij was t stargazer die nu 5/3/1 doet. Doe je de BBB versie? Hoe bevalt het programma, of andere die het al hebben gedaan![]()
5/3/1 BBB is mooi spul, zoals de naam aangeeft kan het wel een saai programma zijn, echter kan je wel solide strength en mass gains verwachten. Zeker efficiënt en altijd motiverend omdat je elke keer weight/rep PR's kan zetten!..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
wat kost zo'n meting nou eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:54 schreef MaidensTower het volgende:
Resultaten BodPod meting
Vetmassa: 24,8 kg = 33,8%
Gewicht: 73,5 kg
Lengte: 1.79 m
Energiebehoefte: 2061-2359 kcal
Eind januari even opnieuwI just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Met saai heb ik geen probleem. Vind 't wel leuk en uitdagend.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:45 schreef Cataclyst het volgende:
5/3/1 BBB is mooi spul, zoals de naam aangeeft kan het wel een saai programma zijn, echter kan je wel solide strength en mass gains verwachten. Zeker efficiënt en altijd motiverend omdat je elke keer weight/rep PR's kan zetten!![]()
Ik heb hetzelfde, machtig gevoel om na zware werksetjes met een eventuele PR er nog eens een flink aantal reps uit te persen. Je krijgt wel echt flinke DOMS zeker de eerste cycle!quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Met saai heb ik geen probleem. Vind 't wel leuk en uitdagend...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Hoppa nieuw PR deadlift 5x150.![]()
Toch wel benieuwd wat m'n 1 rep max is. Volgende keer maar even proberen! Moet er nu even niet aan denken dat ik meer moet dan voor me uit staren
,,/![]()
Bij mij zegt hij 50% spier en het steeg heel langzaam in vet (vorig jaar 15% nu 18% volgens de weegschaal). fysiek zie je niet heel veel verschil maar ben wel ongeveer 10 Kg aangekomen. En daarin zit dus die 3% vet ongeveer wat best reeël is. Naja ik gebruik het niet echt. Er zijn meerdere manieren om bv je voedingbehoefte te berekenen. En of ik er goed uit zie of niet dat zegt de spiegel (en je geest) wel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:15 schreef Questular het volgende:
Congrats op naar de 200kg 1 RMquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:41 schreef -Menn0- het volgende:
Hoppa nieuw PR deadlift 5x150.![]()
Toch wel benieuwd wat m'n 1 rep max is. Volgende keer maar even proberen! Moet er nu even niet aan denken dat ik meer moet dan voor me uit staren![]()
Impedantiemetingen op consumentenweegschalen zijn ongeveer de meest onnauwkeurige metingen (in absolute getallen) die er zijn.Confidence through competence![]()
ditquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:40 schreef Stereotomy het volgende:
Impedantiemetingen op consumentenweegschalen zijn ongeveer de meest onnauwkeurige metingen (in absolute getallen) die er zijn.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Cool om zo terug te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
in de juiste volgorde:
- 3 daagse brosplit zonder squats/deads
- SS + GOMAD ..smerige dreamerbulk waarbij de vet gains echt niet normaal waren lol
- lange cut op een 5 daagse brosplit met squats en deads, blessure gekregen.. half jaar niet kunnen squatten
- bulk op 5 daagse brosplit met squats/deads/compounds etc
- cut tot echt 7,nogwat % BF
- 2012 september PPL begonnen + bulk ... madgains van mijn leven
- 2013 oktober begonnen met meer powerlift gerichtte training, nog steeds bulkend
- 2014 Cube Method van Lilly doen, nog steeds bulkend
na mijn SS had ik wel echt veel kracht opgebouwd..maar ook echt een beuk vet lol, toch denk ik dat ik daar mijn meeste noob massa heb gepakt. Met PPL heb ik de meeste kracht gepakt, maar ook zeker leuk massa.
Niet echt veel bijzonders gedaan dus, maar wel mijn calorieen bijgehouden + altijd gaan ..niet slacken in de gym....en niet vies zijn van wat vet gains![]()
FF inlezen over de Cube Method.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Voor mij nietsquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
wat kost zo'n meting nou eigenlijk?Geen idee hoeveel het kost.
![]()
Beetje lopen inlezen in 5/3/1, maar ik kan hier nog niet echt een oordeel over vellen. Volgens t-nation wordt er 10 pound per cycle van 4 weken voor deadlift en squat toegevoegd (5 pound voor bench en press). Lijkt mij vrij weinig i.v.t. SS. Ik zou mijn powercleans wel heel erg gaan missen denk ik.
Ben ergens in februari wel een beetje klaar met Starting Strength. Zin om richting olympic lifts te gaan en daar een schema omheen bouwen en/of zoeken. Het wachten is voornamelijk op wat meer squat en clean vooruitgang, hoewel dit echt bere slow gaat. Ik mis die explosieve power vaak in de training.![]()
http://danjohn.net/beginners/quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:09 schreef Faeroer het volgende:
Beetje lopen inlezen in 5/3/1, maar ik kan hier nog niet echt een oordeel over vellen. Volgens t-nation wordt er met 10 pound per cycle van 4 weken voor deadlift en squat toegevoegd (5 pound voor bench en press). Lijkt mij vrij weinig i.v.t. SS. Ik zou mijn powercleans wel heel erg gaan missen denk ik.
Ben ergens in februari wel een beetje klaar met Starting Strength. Zin om richting olympic lifts te gaan en daar een schema omheen bouwen en/of zoeken. Het wachten is voornamelijk op wat meer squat en clean vooruitgang, hoewel dit echt bere slow gaat. Ik mis die explosieve power vaak in de training.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Oly zonder platform en met alleen octaplates gaat zeker niet
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Je kan ook de I'm doing jack shit! 5/3/1 doen. Houdt in dat je squat, deadlift, bench press en overhead press uitvoert volgens 5/3/1 principe. Dat is alles.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:09 schreef Faeroer het volgende:
Beetje lopen inlezen in 5/3/1, maar ik kan hier nog niet echt een oordeel over vellen. Volgens t-nation wordt er 10 pound per cycle van 4 weken voor deadlift en squat toegevoegd (5 pound voor bench en press). Lijkt mij vrij weinig i.v.t. SS. Ik zou mijn powercleans wel heel erg gaan missen denk ik.
Ben ergens in februari wel een beetje klaar met Starting Strength. Zin om richting olympic lifts te gaan en daar een schema omheen bouwen en/of zoeken. Het wachten is voornamelijk op wat meer squat en clean vooruitgang, hoewel dit echt bere slow gaat. Ik mis die explosieve power vaak in de training.
Vervolgens voeg je wat oly lifts toe. Bij de squat voeg je bijv. de power cleans toe als assistentie en bij de deaflift snatches. Overhead press met push presses. Bench press heeft geen equivalent, wat je wel kan doen is wat bodyweight of weighted dips toevoegen als assistentie oefening.
Daarom heen nog wat extra trainen zoals de kuiten, buik, rows en een pull ups of muscle up voor de explosiviteit die met oly lifts benodigd is.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Het kan wel. Zie het probleem niet echt. Voor elke rep moet je toch resetten en is de bar goed te leggen. Voor reps op een deadlift lijkt het me wel schijt irritant.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:22 schreef Beach het volgende:
Oly zonder platform en met alleen octaplates gaat zeker nietOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik dacht altijd dat je de bar moest laten vallen, zoals je op tv ziet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het kan wel. Zie het probleem niet echt. Voor elke rep moet je toch resetten en is de bar goed te leggen. Voor reps op een deadlift lijkt het me wel schijt irritant.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Godver wat ben ik toch een droplul he. Mezelf helemal de tyfus in gezopen op donderdag met als gevolg dat ik de heel vrijdag ziek als een hond op m'n bed heb gelegen. Bye bye workoutEn ik zit op een 5/3/1 schema dus ik kan de week mooi als verloren beschouwen en volgende week opnieuw beginnen met mijn cycle.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
echt alsof dat ook maar iets uitmaakt....quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:42 schreef star_gazer het volgende:
Godver wat ben ik toch een droplul he. Mezelf helemal de tyfus in gezopen op donderdag met als gevolg dat ik de heel vrijdag ziek als een hond op m'n bed heb gelegen. Bye bye workoutEn ik zit op een 5/3/1 schema dus ik kan de week mooi als verloren beschouwen en volgende week opnieuw beginnen met mijn cycle.
ja, ok, je mentale dipje, maar verder maakt het toch werkelijk geen ruk uit man![]()
Had je niet gewoon vandaag kunnen gaan? Of morgen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:42 schreef star_gazer het volgende:
![]()
wat mij helpt na een dagje zuipen is keihard liften. Brak liften heb ik vele pr's mee doorbroken gek genoeg.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:42 schreef star_gazer het volgende:
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Je snapt natuurlijk dat je je progress op Starting Strength niey eeuwig kunt vasthouden...quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:09 schreef Faeroer het volgende:
Ben ergens in februari wel een beetje klaar met Starting Strength. Zin om richting olympic lifts te gaan en daar een schema omheen bouwen en/of zoeken. Het wachten is voornamelijk op wat meer squat en clean vooruitgang, hoewel dit echt bere slow gaat. Ik mis die explosieve power vaak in de training.Behulpzaam als een waterkraan.
Lekker dan, probeer na een week niet getrained te hebben 70KG squat 3x5 van 65 3x5, laatste rep in het 2e setje iets te ver voorover geleund dus al het gewicht uit m'n rug moeten drukken om niet om te donderen, auw
[ Bericht 0% gewijzigd door BredeBroeder op 14-12-2013 12:03:12 ]![]()
70 kg bicep curl. Is inderdaad veel, vandaar je nickname ook I guess.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:52 schreef BredeBroeder het volgende:
Lekker dan, probeer na een week niet getrained te hebben 70KG 3x5 van 65 3x5, laatste rep in het 2e setje iets te ver voorover geleund dus al het gewicht uit m'n rug moeten drukken om niet om te donderen, auw![]()
Oh, vergeten neer te zetten om wat voor oefening het gingquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:01 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
70 kg bicep curl. Is inderdaad veel, vandaar je nickname ook I guess.![]()
![]()
Haha zuipenquote:Op zaterdag 14 december 2013 09:42 schreef star_gazer het volgende:
Ik drink echt nooit meer, is me dat brakke kut gevoel niet waard(om over de gaaaainz nog maar te zwijgen)
,,/![]()
Ach, een dag niet/minder effectief kunnen trainen is geen ramp, verder heeft het geen "gainz" effecten. (Uitgezonderd alcoholisten die zich een paar keer per week lam zuipen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
(om over de gaaaainz nog maar te zwijgen))
![]()
Als die in je nek staat te hijgen, dan komt die laatste rep er echt wel uit.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:36 schreef seto het volgende:
Leuk stukje over de strength coach van de Alabama Crimson Tide, wat een vent![]()
![]()
Zo eens trainen. Bij USC moet je blijkbaar in één keer het gehele bedrag betalen wil je de meeste korting krijgen. Per maand bestaat ook niet.If not now, then when.![]()
Prachtig om te zien en kijk naar die faciliteiten... Om jaloers op te worden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:36 schreef seto het volgende:
Leuk stukje over de strength coach van de Alabama Crimson Tide, wat een ventIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zit er inderdaad nogal dicht tegenaan met squats, dus wellicht haal ik februari niet eens. Ben wel erg blij met mijn vooruitgang (kracht, eetgedrag, gezondheid) sinds SS, gezien ik daarvoor nog nooit écht gelift heb en gekeken heb naar wat eten überhaupt met het lichaam doet. Zeker een leerzame ervaring!quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk dat je je progress op Starting Strength niey eeuwig kunt vasthouden...
[ Bericht 19% gewijzigd door Faeroer op 14-12-2013 15:05:54 ]![]()
not srsquote:Op zaterdag 14 december 2013 13:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ach, een dag niet/minder effectief kunnen trainen is geen ramp, verder heeft het geen "gainz" effecten. (Uitgezonderd alcoholisten die zich een paar keer per week lam zuipen, natuurlijk.)
,,/![]()
Hoe lang ben je al bezig, hoe gaat t met de progressie?quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:45 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik zit er inderdaad nogal dicht tegenaan met squats, dus wellicht haal ik februari niet eens. Ben wel erg blij met mijn vooruitgang (kracht, eetgedrag, gezondheid) sinds SS, gezien ik daarvoor nog nooit écht gelift heb en gekeken heb naar wat eten überhaupt met het lichaam doet. Zeker een leerzame ervaring!![]()
Jongens kunnen jullie wat progress pics posten van jezelf? Er zit hier zoveel wijsheid in dit topic, dat jullie allemaal wel (semi)pro BB'ers moeten zijn.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s![]()
Sinds 12-07-2013 tot nu, met wat deloads er tussendoor en 1 week griep maar nominaal ~22 weken. Tweede helft van juli 2013 was voornamelijk maar een beetje aankloten en advies opvolgen van wie dan ook, daarna verdiepen in voeding en mezelf vol proppen met eten. Met name squats blijven een issue. Vorm wil er weleens tussendoor schieten richting soort hyperlordosis achtig iets.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:33 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Hoe lang ben je al bezig, hoe gaat t met de progressie?
Progressie heb ik altijd bijgehouden met een excelletje, want het geeft mij behoorlijk wat motivatie om te zien dat er vooruitgang is. Ik ben letterlijk begonnen vanaf een lege bar (13,5kg cheapo metaal) en heb nu een mooie 20 kg kwaliteitsbar met voldoende bumperplates. Dit was voornamelijk nodig door het lage gewicht en slechte fysieke gesteldheid na een studie/redbull dieet + schouder uit de kom. Nadeel van de progressie is dat de huid met name rond delts en rest van de armen en een beetje rond dijen niet voldoende heeft kunnen wennen aan de gewichtstoename.
Lengte: 193cm
Gewicht: 74kg (97,4kg)
Deadlift: 13,5kg vanaf schoenendozen (175kg)
Squat: 13,5kg (112,5kg)
Bench: 13,5kg (102,5kg)
Seated Press: 13,5kg (25,5kg, fraction plates)
OHP: 25,5kg (62,5kg)
PowerClean: 33,5kg (87,5kg)
Korte termijn: 100kg lichaamsgewicht behalen, vanaf daar weer vet te cutten.
Lange termijn: Succesvol (en explosief) kunnen uitvoeren van de olympische lifts en iets meer focus op mijn schouders om de zwakte eruit te blijven halen.
Einddoel:
[ Bericht 0% gewijzigd door Faeroer op 14-12-2013 19:21:39 ]![]()
jij begintquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:06 schreef Montelly het volgende:
Jongens kunnen jullie wat progress pics posten van jezelf? Er zit hier zoveel wijsheid in dit topic, dat jullie allemaal wel (semi)pro BB'ers moeten zijn.
![]()
Pff allang gedaan, pics zijn in GYM terug te vinden. Maar van jullie never nooit een pic gezien, behalve van Raytjequote:Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
waarschijnlijk omdat progressie pics gewoon voor jezelf zijn, anderen hebben er iig niks aan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:15 schreef Montelly het volgende:
[..]
Pff allang gedaan, pics zijn in GYM terug te vinden. Maar van jullie never nooit een pic gezien, behalve van Raytje![]()
Ben toch wel beetje benieuwd naar sommige user hier gezien mate van "knowhow". Kan alleen maar motiverend werken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat progressie pics gewoon voor jezelf zijn, anderen hebben er iig niks aan.Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
Trouwens superhandige voedingsschema van buildmybody.nl Vrijwel alles is te vinden.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
Dank je!quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:22 schreef Montelly het volgende:
Trouwens superhandige voedingsschema van buildmybody.nl Vrijwel alles is te vinden.
[ afbeelding ]![]()
Alsof iemand 100 topics gaat terugzoeken om jouw progressiepics te zien, no offense verder.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:15 schreef Montelly het volgende:
[..]
Pff allang gedaan, pics zijn in GYM terug te vinden. Maar van jullie never nooit een pic gezien, behalve van RaytjeBehulpzaam als een waterkraan.
Ohja sorry. Nee maar iemand zei dat er maximaal 30gram wordt verwerkt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:34 schreef seto het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk gram, en nee dat kan geen kwaad.![]()
dude, ik ga ze niet weer postenquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:15 schreef Montelly het volgende:
[..]
Pff allang gedaan, pics zijn in GYM terug te vinden. Maar van jullie never nooit een pic gezien, behalve van Raytje
nope, er is geen maximum lolquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:51 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ohja sorry. Nee maar iemand zei dat er maximaal 30gram wordt verwerkt.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Oke dacht ik zelf ook al! SS gaat lekker trouwens. Alle voeding- en trainingtargets gehaald.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:57 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nope, er is geen maximum lol![]()
![]()
Als je bij 70KG squat met je rug voorover ging is het dan tijd voor een spotter of tijd om in gewicht te reducerenM'n rug doet nog steeds pijn verdomme
![]()
tijd om je vorm te verbeteren lol, met een iets lichter gewichtquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je bij 70KG squat met je rug voorover ging is het dan tijd voor een spotter of tijd om in gewicht te reducerenM'n rug doet nog steeds pijn verdomme
meer upright position houden door je lats meer te spannen etcBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
nice man!quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:01 schreef Atemno het volgende:
[..]
Oke dacht ik zelf ook al! SS gaat lekker trouwens. Alle voeding- en trainingtargets gehaald.
ben benieuwd naar je resultaten over een paar maanden.
keep it up!!
Mijn pics al eens een paar keer gepost. Verder alleen maar ray, panzer, dreamer, snakey en star_gazer zien posten, de rest in gym eigk nooit.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:06 schreef Montelly het volgende:
Drinky is een baas![]()
Ja zou best kunnen, ik was al uitgestrekt met m;n benen terwijl m'n rug nog krom stond, alles uit m'n onderrug omhoog gedrukt anders zou ik omvallenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
tijd om je vorm te verbeteren lol
meer upright position houden door je lats meer te spannen etcZal ff naar m'n form kijken.
En nog ff iets over de BOR, ik doe dat ding nu op 70KG en die stang begint toch wel godverredomme zwaar te worden op m'n onderarmen, heb 't gevoel alsof het helemaal kapot getrokken wordt daar, hoort dat zo ofwat![]()
lol wtf.. ja dan heb je geen hip drive..quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, ik was al uitgestrekt met m;n benen terwijl m'n rug nog krom stond, alles uit m'n onderrug omhoog gedrukt anders zou ik omvallenZal ff naar m'n form kijken.
En nog ff iets over de BOR, ik doe dat ding nu op 70KG en die stang begint toch wel godverredomme zwaar te worden op m'n onderarmen, heb 't gevoel alsof het helemaal kapot getrokken wordt daar, hoort dat zo ofwat
lees en kijk over hip drive tijdens squat... je benen en heupen moet simultaan bewegen.
BOR op 70kg, doe je m met je rug horizontaal aan plafond, of meer in een schuine hoek?
armen zullen altijd branden jaBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Schuine hoek, eerst deadlift ik de stang naar m'n middel, ik zak een beetje door m'n knieen span m'n rug aan en ga ongeveer in een 45 graden hoek staanquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lol wtf.. ja dan heb je geen hip drive..
lees en kijk over hip drive tijdens squat... je benen en heupen moet simultaan bewegen.
BOR op 70kg, doe je m met je rug horizontaal aan plafond, of meer in een schuine hoek?
armen zullen altijd branden ja![]()
Hier klopt iets niet. Je hebt moeite met 70kg SQ maar doet wel een BOR op 70? Lijkt mij onmogelijk.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, ik was al uitgestrekt met m;n benen terwijl m'n rug nog krom stond, alles uit m'n onderrug omhoog gedrukt anders zou ik omvallenZal ff naar m'n form kijken.
En nog ff iets over de BOR, ik doe dat ding nu op 70KG en die stang begint toch wel godverredomme zwaar te worden op m'n onderarmen, heb 't gevoel alsof het helemaal kapot getrokken wordt daar, hoort dat zo ofwat![]()
Dat is óf geen squat, óf geen BOR.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
er gaat denk ik iets mis jaquote:Op zaterdag 14 december 2013 23:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet. Je hebt moeite met 70kg SQ maar doet wel een BOR op 70? Lijkt mij onmogelijk.
hop aboard the happy boat!!quote:Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Tsja, je kan van deze roided up gorilla vinden wat je wilt, maar goeie motivatie video's maakt hij wel
-
Doe maar s bor met overhand grip en rug parallel aan de vloer. En dan roeien ter hoogte van je borst. En dan niet jerken maar rustig roeien, dat is pas killing. Prob al moeite met 30 kg :p .quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lol wtf.. ja dan heb je geen hip drive..
armen zullen altijd branden ja![]()
Waarom dan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet. Je hebt moeite met 70kg SQ maar doet wel een BOR op 70? Lijkt mij onmogelijk.Ik denk dat die BOR dan fout is, die squat is sws goed
![]()
Het is vrij onwaarschijnlijk dat iemand hetzelfde rowt en squat. Qua verhouding zit daar iets verkeerd. Kan je de volgende keer een filmpje maken van je BOR? Ben wel benieuwd.quote:Op zondag 15 december 2013 10:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom dan?Ik denk dat die BOR dan fout is, die squat is sws goed
![]()
En no offense bredebroeder, maar ik betwijfel echt dat jij 70kg rows doet, dat lijkt me haast onmogelijk gezien je andere statsI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Zijn er mensen die zowel Whey perfection als İsolaatperfection gebruiken? Ik kreeg een gratis sample van het tweede in naturel smaak. Ik deed het door de brinta (uiteraard ff de mixer doorheen gehaald).
Ik vroeg me af of jullie het e.e.a. combineren. Ik ben nog vrij onervaren op dit gebied. Ik hou zelf Eetmeter bij sinds gisteren en registreer het als 100 gram tonijn, omdat de voedingswaarde er veel op lijkt. Het is bedoeld als aanvulling, want ik red mijn streven niet zo.![]()
Het heeft weinig zin om WP en IP te combineren. Je kunt wel Caseine en WP/IP combineren.quote:Op zondag 15 december 2013 13:12 schreef MaidensTower het volgende:
Zijn er mensen die zowel Whey perfection als İsolaatperfection gebruiken? Ik kreeg een gratis sample van het tweede in naturel smaak. Ik deed het door de brinta (uiteraard ff de mixer doorheen gehaald).![]()
Het is ook bedoeld als aanvulling. Nooit als vervanging. Gebruik zelf geen whey. Toen ik dat nog wel deed gebruikte ik een casseinemix. Nu al een flinke tijd zonder en maak ook nog steeds gains. Denk niet dat ik ooit nog aan de whey ga.quote:Op zondag 15 december 2013 13:12 schreef MaidensTower het volgende:
Zijn er mensen die zowel Whey perfection als İsolaatperfection gebruiken? Ik kreeg een gratis sample van het tweede in naturel smaak. Ik deed het door de brinta (uiteraard ff de mixer doorheen gehaald).
Ik vroeg me af of jullie het e.e.a. combineren. Ik ben nog vrij onervaren op dit gebied. Ik hou zelf Eetmeter bij sinds gisteren en registreer het als 100 gram tonijn, omdat de voedingswaarde er veel op lijkt. Het is bedoeld als aanvulling, want ik red mijn streven niet zo.![]()
En toen stond je voor lul in de sportschool![]()
55kg 1rm lukt nog net, 60kg 1rm ligt dat ding op mn borst voor een minuut tot eindelijk iemand naar boven komt :p![]()
Over de BOR gesproken, wie gebruikt hier echt een 90 graden hoek, dus horizontale rug? Ik gebruik altijd een 45 graden hoek, dan pak ik voor m'n gevoel meer m'n lats en rear delts mee.![]()
Dit is de eerste keer dat ik faalquote:Op zondag 15 december 2013 13:41 schreef robskem het volgende:
Bredebroeder zo vaak falen is niet goed, zorg eens voor een stabiele basis![]()
![]()
Ik, maar ik doe Pendlays.quote:Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef BigSmurf het volgende:
Over de BOR gesproken, wie gebruikt hier echt een 90 graden hoek, dus horizontale rug? Ik gebruik altijd een 45 graden hoek, dan pak ik voor m'n gevoel meer m'n lats en rear delts mee.![]()
Kan niemand voor je spotten terwijl je bencht?quote:Op zondag 15 december 2013 13:28 schreef BredeBroeder het volgende:
En toen stond je voor lul in de sportschool![]()
55kg 1rm lukt nog net, 60kg 1rm ligt dat ding op mn borst voor een minuut tot eindelijk iemand naar boven komt :pwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
gisteren met squaten....quote:Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik faal
btw waarom 1rm? Dus 1 x 55 en dan 1 x 60? Dacht dat je ss deed?![]()
Doe ook SSquote:Op zondag 15 december 2013 14:15 schreef robskem het volgende:
[..]
gisteren met squaten....
btw waarom 1rm? Dus 1 x 55 en dan 1 x 60? Dacht dat je ss deed?, was gewoon even testen hoeveel ik met 1 rep zou kunnen halen, 55 dus.
![]()
Niet altijdquote:Op zondag 15 december 2013 14:09 schreef McNulty het volgende:
[..]
Kan niemand voor je spotten terwijl je bencht?![]()
Niet doen, staat je progressie alleen maar in de weg.quote:Op zondag 15 december 2013 14:59 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Doe ook SS, was gewoon even testen hoeveel ik met 1 rep zou kunnen halen, 55 dus.
![]()
als jij met gestrekte benen eindigt en jouw rug staat nog gebogen ... dan is die squat sws niet goedquote:Op zondag 15 december 2013 10:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarom dan?Ik denk dat die BOR dan fout is, die squat is sws goed
Klopt, ik was ook vergeten om spanning op m'n spieren te houden, toen ik in de zit houding zat was alle spanning dus al weg.quote:Op zondag 15 december 2013 15:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
als jij met gestrekte benen eindigt en jouw rug staat nog gebogen ... dan is die squat sws niet goed![]()
Hoeveel reps/sets?quote:Op zondag 15 december 2013 15:31 schreef MaidensTower het volgende:
Full squats gedaan vandaag. K kon niet meer dan 40 kg excl. stang. Geen Smith machine
Van daaruit verder bouwen.Confidence through competence![]()
3 x 10.quote:Op zondag 15 december 2013 15:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoeveel reps/sets?
Van daaruit verder bouwen.
Het is zwaar joh![]()
![]()
Heb mijn squats weer eens laten filmen. De filmer heeft nogal last van Vertical video syndrome, maar dit was dus mijn laatste cycle van 5/3/1. Had een lichte blessure aan mijn adductoren van de zomer en de laatste maanden weer rustig opgebouwd vanaf 60kg.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Een squat uit het boekje als je het mij vraagt. Netjes.quote:Op zondag 15 december 2013 15:48 schreef Verbosity het volgende:
Heb mijn squats weer eens laten filmen. De filmer heeft nogal last van Vertical video syndrome, maar dit was dus mijn laatste cycle van 5/3/1. Had een lichte blessure aan mijn adductoren van de zomer en de laatste maanden weer rustig opgebouwd vanaf 60kg.![]()
Mooie squat, diepte is precies diep genoeg (upper hip crease below knee level), nice!quote:Op zondag 15 december 2013 15:48 schreef Verbosity het volgende:
Heb mijn squats weer eens laten filmen. De filmer heeft nogal last van Vertical video syndrome, maar dit was dus mijn laatste cycle van 5/3/1. Had een lichte blessure aan mijn adductoren van de zomer en de laatste maanden weer rustig opgebouwd vanaf 60kg.
Door die verhoogde hak lijkt het net alsof bij een enkele rep het gewicht naar je tenen verschuift, maar dat is optische illusie volgens mij.
Hoe wijd sta je ?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Merk dat ik bij het eindigen van de rep wat rechter op sta. Voor het beginnen van de squat ligt de bar dan niet meer boven de middenvoet. Tijdens het inademen (valsalva) moet ik dat iets compenseren met licht naar voren leunen.quote:Op zondag 15 december 2013 15:58 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Mooie squat, diepte is precies diep genoeg (upper hip crease below knee level), nice!
Door die verhoogde hak lijkt het net alsof bij een enkele rep het gewicht naar je tenen verschuift, maar dat is optische illusie volgens mij.
En sta ongeveer op schouderwijdte. Misschien een tikje smaller, maar merk dat ik dan fijner sta en beter kracht kan zetten.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
okokquote:Op zondag 15 december 2013 16:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Merk dat ik bij het eindigen van de rep wat rechter op sta. Voor het beginnen van de squat ligt de bar dan niet meer boven de middenvoet. Tijdens het inademen (valsalva) moet ik dat iets compenseren met licht naar voren leunen.
En sta ongeveer op schouderwijdte. Misschien een tikje smaller, maar merk dat ik dan fijner sta en beter kracht kan zetten.
maar hij is mooi hoor, 3 green lights, applaus waard
binnenkort zelf ook maar even wat footie van mijn squat laten schietenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Goeie techniek.
Voor een halve bench pressBehulpzaam als een waterkraan.
Whehequote:Op zondag 15 december 2013 18:58 schreef fathank het volgende:
Goeie techniek.
Voor een halve bench press![]()
![]()
Gast eet jij wel genoeg? 55kg lukte wel zei je.quote:Op zondag 15 december 2013 18:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Hier
Techniek is toch wel goed ( weer moeilijk te zien ik weet het )![]()
Ja, lukte ook. Zit nu op 3000 kcal per dag, van 63KG naar 65KG nuquote:Op zondag 15 december 2013 19:06 schreef Atemno het volgende:
[..]
Gast eet jij wel genoeg? 55kg lukte wel zei je.![]()
Hm toch vreemd want eerst liep je voor op schema en nu lopen we gelijk. Weeg wel wat meer trouwens. Iig niet meer pr'en en gewoon aan het schema houden.quote:Op zondag 15 december 2013 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, lukte ook. Zit nu op 3000 kcal per dag, van 63KG naar 65KG nu![]()
![]()
Ach het is toch geen wedstrijdquote:Op zondag 15 december 2013 19:12 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hm toch vreemd want eerst liep je voor op schema en nu lopen we gelijk. Weeg wel wat meer trouwens. Iig niet meer pr'en en gewoon aan het schema houden.![]()
![]()
Zo was het niet bedoeld. Najah ik wil iig geen tijd verdoen, ben benieuwd waar we over een tijd staan!quote:Op zondag 15 december 2013 19:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ach het is toch geen wedstrijd![]()
Mooi dat je zelf durft te zeggen dat je techniek wel goed is. Misschien moet je je eerst focussen op techniek ipv te gaan loaden. En vergeet dat filmpje niet van je 70kg BOR.quote:Op zondag 15 december 2013 18:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Hier
Techniek is toch wel goed ( weer moeilijk te zien ik weet het )![]()
quote:Op zondag 15 december 2013 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, lukte ook. Zit nu op 3000 kcal per dag, van 63KG naar 65KG nuEven dooreten en je CNS laten wennen aan benchen. Lijkt erg op stabiliteitsproblemen en niet zozeer op krachtproblemen. Geen idee of het aan de manier van filmen ligt, maar die barbell hangt al direct rechts (links op beeld).quote:![]()
/sarcasme ofwat, techniek leek me aardig goed. Schouderbladen ingetrokken, rug hol, voeten plat op de grond, polsen recht en onderarm parallel met de barbell.quote:Op zondag 15 december 2013 19:25 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Mooi dat je zelf durft te zeggen dat je techniek wel goed is. Misschien moet je je eerst focussen op techniek ipv te gaan loaden. En vergeet dat filmpje niet van je 70kg BOR.![]()
Oke, als jij zegt dat het goed is. Ik dacht meer dat je er als een zoutzak bij lag. Icm met een BOR van 70kg en het falen bij een SQ van 70 kg kom je sowieso al niet geloofwaardig over. Ik heb vooral het idee dat je te snel wil qua gewicht. De dingen die ik hiervoor noemde samen met dat DL filmpje zegt mij dat focus op techniek zwaar prioriteit heeft.quote:Op zondag 15 december 2013 19:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
/sarcasme ofwat, techniek leek me aardig goed. Schouderbladen ingetrokken, rug hol, voeten plat op de grond, polsen recht en onderarm parallel met de barbell.![]()
Zeg dan eens wat er fout is aan de techniek hierboven.quote:Op zondag 15 december 2013 19:39 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Oke, als jij zegt dat het goed is. Ik dacht meer dat je er als een zoutzak bij lag. Icm met een BOR van 70kg en het falen bij een SQ van 70 kg kom je sowieso al niet geloofwaardig over. Ik heb vooral het idee dat je te snel wil qua gewicht. De dingen die ik hiervoor noemde samen met dat DL filmpje zegt mij dat focus op techniek zwaar prioriteit heeft.![]()
Serieus kan je niks mee dat filmpje. En nogal ongeloofwaardig dat je 70 kg rowt als je nog geen 60 kg kan benchen. Dat is een beetje het puntquote:Op zondag 15 december 2013 19:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zeg dan eens wat er fout is aan de techniek hierboven."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Wat ik al zei:' ik dacht dat je er als een zoutzak bij lag' maar als jij zegt dat het goed is..dan zal dat wel zo zijn. Ik probeer je alleen te helpen.quote:Op zondag 15 december 2013 19:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zeg dan eens wat er fout is aan de techniek hierboven.![]()
Maak de volgende keer een filmpje met de filmer van voren, zodat je het wiebelende effect van je barbell beter kan vastleggen. Erg moeilijk om hoekfilmpjes te beoordelen. En voeg wat dips toe aan je schema.quote:Op zondag 15 december 2013 19:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zeg dan eens wat er fout is aan de techniek hierboven.![]()
Dips zitten er al tussen, zal binnenkort wel nog een filmpje doen.quote:Op zondag 15 december 2013 19:49 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Maak de volgende keer een filmpje met de filmer van voren, zodat je het wiebelende effect van je barbell beter kan vastleggen. Erg moeilijk om hoekfilmpjes te beoordelen. En voeg wat dips toe aan je schema.![]()
En btw 3000 intake is dat wel genoeg? Als ik jouw topic over opleiding lees dan lijk je naast kt nog veel beweging te krijgen? Heb je dat ook ingecalculeerd of gewoon een internetschema?![]()
Is genoeg ja, alleen vorige week heb ik dus dagelijks op ongeveer 2000 kcal geleefd misschien nog wel minder dus dat is gewoon zwaar foktop.quote:Op zondag 15 december 2013 20:00 schreef robskem het volgende:
En btw 3000 intake is dat wel genoeg? Als ik jouw topic over opleiding lees dan lijk je naast kt nog veel beweging te krijgen? Heb je dat ook ingecalculeerd of gewoon een internetschema?![]()
Hoelang heb je naar 130 kg toe moeten werken?quote:Op zondag 15 december 2013 15:48 schreef Verbosity het volgende:
Ziet er fokking noice uit trouwens.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Wel een poos al met al. Was begonnen met krachttraining voor het aansterken van mijn knie ter voorbereiding op een voorste kruisband plastiek. Na 5 maanden (operatie werd telkens verzet door mijn rijexamen, ziekte en een sportvakantie van de chirurg..) had ik een squat van ~100kg. Na de operatie weer rustig opgebouwd over 9 maanden tot 5x125kg squat(begin dit jaar).quote:Op maandag 16 december 2013 00:13 schreef McNulty het volgende:
[..]
Hoelang heb je naar 130 kg toe moeten werken?
Ziet er fokking noice uit trouwens.
Vervolgens in de zomer een kleine blessure opgelopen+cut waardoor ik vanaf 60kg squat begon en elke training 5kg toevoegde. Veel gelet op techniek en sinds ander halve maand 5/3/1 met de stats van mijn signature.
[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 16-12-2013 00:30:28 ]Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
MarMar is hier ook al lang niet meer. Die gooide elke week 10 kg op haar squat.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
MarMar is hier ook al lang niet meer. Die gooide elke week 10 kg op haar squat.![]()
Alleen maar sommige weken.![]()
"Sugar addiction is the Achilles heel of cancer cells"
Nog een onderzoek die hij postte http://www.plosone.org/ar(...)journal.pone.0065522If not now, then when.![]()
Ik. Maar 90 is beetje te veel van goede. Dan wordt t echt zwaar. En ik moet wat meer naar mijn navel roeien als nek(overdreven dan). zal t vast een stuk makkelijker worde. Sowieso is overhand zwaarder, werk je namelijk meer op de lats, en die zijn bij mij vrij zwak in verhouding.quote:Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef BigSmurf het volgende:
Over de BOR gesproken, wie gebruikt hier echt een 90 graden hoek, dus horizontale rug? Ik gebruik altijd een 45 graden hoek, dan pak ik voor m'n gevoel meer m'n lats en rear delts mee.
@hierboven.
Mooi filmpje, hopelijk wordt er snel wat mee gedaan. Suiker is sowieso gewoon echt vergif. Alhoewel ik mij wel zou moeten afvragen hoe t leven is zonder carbs. Echt totaal geen carbs dan. Natuurlijk niks vergeleken met kanker duh. Maar ik bedoel maar.
Trouwens. Alle cellen hebben glucose nodig(het lichaam kan ook glucose maken uit vet en eiwit) dus ook de goede cellen die continu sterven en reproduceren. Alleen met een glucose overschot gaan de kanker cellen ook sneller groeien (alle cellen) (vandaar veel carbs eten ipv eiwit als je wilt gainen :p )
Zou je lichaam zelf genoeg glucose kunnen maken om gezond te leven als je totaal geen koolhydraten in neemt? (In het filmpje is wel het bewijs van die gast die al5 jaar dat dieet volgt dus tja.).
Krijg wel tering honger atm zeg....
[ Bericht 10% gewijzigd door Opblaaspop077 op 16-12-2013 04:05:35 ]![]()
Het grootste probleem is uitzoeken wat je kunt eten en wat niet, en je daar aan houden.quote:Op maandag 16 december 2013 03:39 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Alhoewel ik mij wel zou moeten afvragen hoe t leven is zonder carbs. Echt totaal geen carbs dan. Natuurlijk niks vergeleken met kanker duh. Maar ik bedoel maar.
Verder went alles, al gaat het ene lichaam wat makkelijker met verandering om dan het andere.Uiteraard kun je gezond leven zonder KH. Je lichaam maakt ketonen aan als je een low-carb dieet volgt en gebruikt dit als brandstof (simpel gezegd).quote:Zou je lichaam zelf genoeg glucose kunnen maken om gezond te leven als je totaal geen koolhydraten in neemt? (In het filmpje is wel het bewijs van die gast die al5 jaar dat dieet volgt dus tja.).
Tijdens mij cut heb ik enkele maanden met ketose geexperimenteerd en dit ging heel goed. Ermee bulken zou ik niet doen, simpelweg omdat het zowel lastig als duur is om grote hoeveelheden low-carb/high fat producten te eten. Daarnaast geloof ik wel dat KH een rol spelen in het bulk-proces.
Voor iemand die niet sport is dit laatste niet relevant en kan een langdurig ketose dieet prima.![]()
ziet er ziek mooi uit zeg...quote:Op zondag 15 december 2013 15:48 schreef Verbosity het volgende:
Kan ook niet anders met zulks anatomisch-mechanische kennis![]()
![]()
![]()
Ook al wordt de bar unracked, je moet veel te hoog gaan met je armen. Je locked je ellenbogen zelfs, dat moet je echt niet doen. Met een zwaarder gewicht is dat een one way ticket to snap city.quote:Op zondag 15 december 2013 18:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Hier
Techniek is toch wel goed ( weer moeilijk te zien ik weet het )
Je ellenbogen flairen veel te ver naar buiten, hou ze iets dichter bij je lichaam, zo'n 45 graden. Als je gewend bent zo te benchen moet je waarschijnlijk even iets terug in gewicht om daar aan te wennen.
Denk eraan dat je negative je 'laadt' moment is. Zoals veel mensen laat je de bar gewoon zakken, maar de negative is ook een dynamische beweging. Dus dynamisch zakken, en van daaruit de bar snelheid geven naar boven. Denk maar aan een elastiek die je 'laadt' om daarna losgelaten te worden.
En kijk vooral veel BP filmpjes over techniek. Daar kan je nog heel erg veel aan doen.![]()
Netjes.quote:Op zondag 15 december 2013 15:48 schreef Verbosity het volgende:
Heb mijn squats weer eens laten filmen. De filmer heeft nogal last van Vertical video syndrome, maar dit was dus mijn laatste cycle van 5/3/1. Had een lichte blessure aan mijn adductoren van de zomer en de laatste maanden weer rustig opgebouwd vanaf 60kg.![]()
Heeft er iemand ervaring met DTP workout?
Nee het is niet e.o.a. ranzige fatburner of riod lol.
Het is van Kris Gethins (mateloos irritante gast maar oke)
Online was er iemand helemaal lieris van en toen ben ik er wat over gaan lezen.
Het is bedoelt voor 1 maand. en staat voor Dramatic Transformation process lol.![]()
![]()
Beetje onzinnig complex moeilijk gemaakt programma met supersets en alles maar het komt er opneer dat je echt extreem high volume traint, en jezelf dwingt die sets af te maken.
sets van 50 40 30 20 10 10 20 30 40 50 reps op en aflopens in gewicht.
Omdat ik wel wat uithoudingsvermogen in m'n sets kan gebruiken en momenteel toch m'n form aan het fixen ben, doe ik m'n eigen variant er op op m'n eigen oefeningen.
Als je ff tijd hebt zoekt dan op DTP, maar voglens mij heeft die hele Kris Gethins het totaal ongefundeerd opgezet. Er missen naemlijk spiergroepen, en al helemaal als je kijkt naar de onzinnige (in mijn ogen dan) exacte timing m.b.t. herstel tussen sets e.d.
Maar het idee er achter is wel aardig namelijk extreme High volume sets en dan afbouwend in volume opbouwend in gewicht naar een paar flinke werksets, en jezelf forced die high reps af te maken no mather what.
Om een beetje in te komen gisteren met 80kg squats gedaan op
repsets van 50 40 30 20 10 10 en netjes diep
Als je niet meer kan dan wacht je ff 5 sconden tot het zure ff weg is, en dan ga je weer. tot je die 50 hebt.
Ik kan je wel zeggen, ik wist nou ff niet meer of ik een emmer nodig had, of ik in een hoekje wilde gaan zitten janken, of om m'n moeder moest roepen lol.![]()
![]()
god damn, m'n quads nog nooit zo swole gevoelt lol
Daarna deed ik legg extention ook zo (alleen dan wel het gewicht op gegooit) en leg press
Helemaal dood na 1,5 uur lol.
Kan niet meer lopen nu.
Zal wel geen echte massa bouwen zoals hij claimt (ook het originele programma niet) maar het lijkt me wel iets wat je kan helpen als je stalt door bijv. uithoudingsvermogen op je sets o.i.d.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 16-12-2013 08:00:00 ]![]()
Ik denk dat je best wat minder wijd mag pakken...quote:Op zondag 15 december 2013 18:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Hier
Techniek is toch wel goed ( weer moeilijk te zien ik weet het )
't is goed voor je chest zo absoluut, maar als je hoger wilt in gewicht...
Probeer eens wat minder wijd?
En wat hoger op de bank gaan liggen volgens mij. Met die twee dingen corrigeer je dan al wat Snakey zegt denk ik, je moet de bar van veel te ver/hoog pakken waardoor het niet anders kan dat je schouderbladen niet meer gepinched zijn en je niet meer er op ligt goed...
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 16-12-2013 08:18:25 ]![]()
Ik heb een tijdje geleden een boek gelezen waar dit ook in voorkwam Raymond. Ik weet bij god niet meer welk boek het was, ik zal het opzoeken. Die gozert was in ieder geval niet irritant.![]()
Anyway, waar het op neerkwam is dat het prima kan werken, high volume training, als cycle. Ik geloof het ook wel, maar het is zo dat eigenlijk alles werkt, voor een week of 6. Langer zou ik het dan ook niet doen. En kijken wat het je brengt.
Om meer conditie/uithoudingsvermogen te krijgen zijn en meer wegen natuurlijk. Kettlebell bv.![]()
![]()
er zijn 100 varianten, en die gozer doet alsof hij het uitgevonden heeft vandaar dat ik hem nogal irritant vind. Plus hoe die praat lolquote:Op maandag 16 december 2013 08:00 schreef Snakey het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een boek gelezen waar dit ook in voorkwam Raymond. Ik weet bij god niet meer welk boek het was, ik zal het opzoeken. Die gozert was in ieder geval niet irritant.![]()
Anyway, waar het op neerkwam is dat het prima kan werken, high volume training, als cycle. Ik geloof het ook wel, maar het is zo dat eigenlijk alles werkt, voor een week of 6. Langer zou ik het dan ook niet doen. En kijken wat het je brengt.
Om meer conditie/uithoudingsvermogen te krijgen zijn en meer wegen natuurlijk. Kettlebell bv.
hij heeft ook 3 cardiosessies vwaarvan 1 met ketelbell.
Ik ga het op m'n eigen schema toepassen omdat ik zijn oefeningen gewoon niet vertrouw/volledig vind.
Benen was i.i.g. groot suc6 wat mij betreft, athans als ik dat feel van vandaag en de swole van gisteren mag geloven lol.
anderhalf uur voor ik klaar was, en nog 10 minuten aan tafel gezeten voor ik de moed gevonden had om de trap op naar de kleedkamer te gaan lol. Vooral die high reps op leg extentions man gdvr domme gees. eer dat je bij die 50 bent op redelijk gewicht, ben je al 10x gestopt voor een paar tellen lol.
Vandaag chest es proberen zo lol
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 16-12-2013 08:18:59 ]![]()
Dave Tate zegt dat het beter is om hoger te gaan liggen dan we geleerd worden. We worden geleerd met de ogen onder bar te gaan liggen, Tate zegt dat de kin of zelfs nog iets hoger (afhankelijk van de J hooks) beter is. Dit omdat het unracken dan een zo klein mogelijke afstand wordt. Makes sense, maar ik vind het niet zo prettig om eea reden. Zal wel gewenning zijn.quote:Op maandag 16 december 2013 07:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik denk dat je best wat minder wijd mag pakken...
't is goed voor je chest zo absoluut, maar als je hoger wilt in gewicht...
Probeer eens wat minder wijd?
En wat hoger op de bank gaan liggen volgens mij. Met die twee dingen corrigeer je dan al wat Snakey zegt denk ik, je moet de bar van veel te ver/hoog pakken waardoor het niet anders kan dat je schouderbladen niet meer gepinched zijn en je niet meer er op ligt goed...![]()
Ja precies, high volume trainen is geen vreemde ofzo. Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me niet iets wat je voor de lol doet.quote:Op maandag 16 december 2013 08:04 schreef RaymondK het volgende:
[..]
er zijn 100 varianten, en die gozer doet alsof hij het uitgevonden heeft vandaar dat ik hem nogal irritant vind. Plus hoe die praat lol
hij heeft ook 3 cardiosessies vwaarvan 1 met ketelbell.
Ik ga het op m'n eigen schema toepassen omdat ik zijn oefeningen gewoon niet vertrouw/volledig vind.
Benen was i.i.g. groot suc6 wat mij betreft, athans als ik dat feel van vandaag en de swole van gisteren mag geloven lol.
anderhalf uur voor ik klaar was, en nog 10 minuten aan tafel gezeten voor ik de moed gevonden had om de trap op naar de kleedkamer te gaan lol. Vooral die high reps op leg extentions man gdvr domme gees. eer dat je bij die 50 bent op redelijk gewicht, ben je al 10x gestopt voor een paar tellen lol.
Vandaag chest es proberen zo lol![]()
![]()
ja precies.quote:Op maandag 16 december 2013 08:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dave Tate zegt dat het beter is om hoger te gaan liggen dan we geleerd worden. We worden geleerd met de ogen onder bar te gaan liggen, Tate zegt dat de kin of zelfs nog iets hoger (afhankelijk van de J hooks) beter is. Dit omdat het unracken dan een zo klein mogelijke afstand wordt. Makes sense, maar ik vind het niet zo prettig om eea reden. Zal wel gewenning zijn.
waarsch. gewenning idd.
Je kan dan veel beter goed blijven liggen met unhooken.
Het is ook wel een beetje v.h. bankje afhankelijk.
Denk dat je het onprettig vind omdat je dan relatief toch dichter bij de rack mounts ligt met benchen.
Athans, dat vond ik in het begin, ik deed het ook heel lang fout.
Nu heb ik ook veel minder last van m'n schouder met benchen gewoon door die sjouderbladen beter te pinchen en te houden ook. En je kan bijna gelijk zwaarder...![]()
nou ja, de eerste keer vond ik het wel leuk i.i.g. weer eens wat anders na 4jr sets of 8 heavy as possible lol. maar ik zie nu al op tegen m'n schouderdag.quote:Op maandag 16 december 2013 08:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ja precies, high volume trainen is geen vreemde ofzo. Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me niet iets wat je voor de lol doet.
Volgens mij krijg ik instant Strechies van de swell terplekke lol.![]()
![]()
Ik weet normaal al niet meer hoe ik het heb op een schouderdag. Die verzuring is gewoon zo kut altijd lol.![]()
maar met 50 reps wordt dta nog veel erger lol.![]()
Ik lig wel hoog genoeg, voor mezelf dan. Ik heb geen probleem (meer) met unracken en toch gepinched te blijven liggen. Ik heb de bar op ongeveer neushoogte liggen. Maar met gewichten van over 100 kilo is het wel prettig als een spotter voor me unracked. En ja, zodra je dat goed hebt kan je gelijk zwaarder, en je form blijft stukken beter.quote:Op maandag 16 december 2013 08:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja precies.
waarsch. gewenning idd.
Je kan dan veel beter goed blijven liggen met unhooken.
Het is ook wel een beetje v.h. bankje afhankelijk.
Denk dat je het onprettig vind omdat je dan relatief toch dichter bij de rack mounts ligt met benchen.
Athans, dat vond ik in het begin, ik deed het ook heel lang fout.
Nu heb ik ook veel minder last van m'n schouder met benchen gewoon door die sjouderbladen beter te pinchen en te houden ook. En je kan bijna gelijk zwaarder...![]()
probeer de bar tegen de achterkant aan te draaien, en ook tegen de achterkant aandrukkend te unracken zeg maar.quote:Op maandag 16 december 2013 08:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik lig wel hoog genoeg, voor mezelf dan. Ik heb geen probleem (meer) met unracken en toch gepinched te blijven liggen. Ik heb de bar op ongeveer neushoogte liggen. Maar met gewichten van over 100 kilo is het wel prettig als een spotter voor me unracked. En ja, zodra je dat goed hebt kan je gelijk zwaarder, en je form blijft stukken beter.
Ik kon vroeger (tot een jaar terug) ook niet benchen zonder hulp bij unracken, maar zo lukt het me prima. Ik moet er niks van weten als iemand me helpt d'r mee nu lol![]()
Daar liep ik na 2 jaar helemaal op vast. 4 day split met sets van 8, zo zwaar mogelijk. Kwam geen gram verder. Full body met een knipoog richting PL training heeft me in bijna 4 maanden enorm geholpen. Van 90 naar een 120 kilo BP. Hoewel ik me in die maanden wel vooral op de BP heb gericht.quote:Op maandag 16 december 2013 08:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nou ja, de eerste keer vond ik het wel leuk i.i.g. weer eens wat anders na 4jr sets of 8 heavy as possible lol. maar ik zie nu al op tegen m'n schouderdag.
Volgens mij krijg ik instant Strechies van de swell terplekke lol.![]()
![]()
Ik weet normaal al niet meer hoe ik het heb op een schouderdag. Die verzuring is gewoon zo kut altijd lol.![]()
maar met 50 reps wordt dta nog veel erger lol.
Je moet niet te vaak of enorm van training veranderen, maar verandering helpt op zeker door grenzen heen te komen.![]()
yupquote:Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar liep ik na 2 jaar helemaal op vast. 4 day split met sets van 8, zo zwaar mogelijk. Kwam geen gram verder. Full body met een knipoog richting PL training heeft me in bijna 4 maanden enorm geholpen. Van 90 naar een 120 kilo BP. Hoewel ik me in die maanden wel vooral op de BP heb gericht.
Je moet niet te vaak of enorm van training veranderen, maar verandering helpt op zeker door grenzen heen te komen.
met name met benchen is het ook wel dat je het gewoon vaker per week moet doen (en zo ver mogelijk uit elkaar) om er echt beter in te worden...
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 16-12-2013 09:42:05 ]![]()
Ik deed maandag op 75 - 80%, 8 reps. Woensdag licht, dumbbells BP. Vrijdag heavy, 531. Enige waar ik een fout maakte was dat je niet meer dan 3 weken elke week voor de zwaarste lift moet gaan. Het is beter om je CNS een week rust te geven na 3 weken. En dat merkte ik want dan ging ik achteruit.quote:Op maandag 16 december 2013 08:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
yup
met name met benchen is het ook wel dat je het gewoon minstens 2x per week moet doen (en zo ver mogelijk uit elkaar) om er echt beter in te worden...
Volgend jaar dus een beter schema bij elkaar sprokkelen.![]()
![]()
Je pakt BOR toch sowieso altijd overhand grip? Een DL pak ik ook mixed grip, maar zolang je overhand volhoudt lijkt me dat de way to go.quote:Op maandag 16 december 2013 03:39 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Sowieso is overhand zwaarder, werk je namelijk meer op de lats, en die zijn bij mij vrij zwak in verhouding.
Trouwens flink ziek geweest dit weekend, niet getraind, amper gegeten, meteen 1,5kg eraf op de weegschaal. I know, dat is er zo weer aan, maar toch altijd weer grappig hoe snel dat gaat met vocht en alles.![]()
![]()
![]()
Mondaymorning squat session doneA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
oha die knieen gek op het eindquote:![]()
![]()
5x8x102.5kg deadlift, zo lang mogelijk double overhand. Man, man, man... Op het laatst pleurde het gewicht bijna letterlijk uit m'n handen
Wel fijn om een dubbel gelagerde barbell te hebben; onderaan even draaien om de onderamen weer op spanning te zetten. Scheelt veel
-
Een BOR met onderhandse grip activeert je lats meer. Ik doe ze daarom beide.quote:Op maandag 16 december 2013 10:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je pakt BOR toch sowieso altijd overhand grip? Een DL pak ik ook mixed grip, maar zolang je overhand volhoudt lijkt me dat de way to go.![]()
Nou ik let er toch wel bewust op dat ik ze naar buiten dwing hoor, ook met zwaar gewichtquote:Op maandag 16 december 2013 10:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gebeurt bij iedereen die zwaar squat.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Lol tijdens die 210kg squat dacht ik dat die kerel iets brak ofzo, maar dat waren de flitsters van fototoestellen op de achtergrondquote:
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
Kijk maar eens wat yt filmpjes met zware squats, het is zo goed als onvermijdelijk. Ik zeg niet dat het goed is (of fout), maar het is gewoon een feit.quote:Op maandag 16 december 2013 10:59 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Nou ik let er toch wel bewust op dat ik ze naar buiten dwing hoor, ook met zwaar gewicht![]()
Dat weet ik wel natuurlijk maar het is wel 1 van mn grootste aandachtpunten als ik aan het Squatten ben, ben echt bewust bezig die knieen naar buiten te duwen als ik omhoog kom.quote:Op maandag 16 december 2013 11:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat yt filmpjes met zware squats, het is zo goed als onvermijdelijk. Ik zeg niet dat het goed is (of fout), maar het is gewoon een feit.
Nou zit ik niet op het niveautje 230 front squat ook
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Is en blijft belangrijk, ongeacht je niveau.quote:Op maandag 16 december 2013 11:06 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel natuurlijk maar het is wel 1 van mn grootste aandachtpunten als ik aan het Squatten ben, ben echt bewust bezig die knieen naar buiten te duwen als ik omhoog kom.![]()
Geef ook toe dat het mij ook lichtjes gebeurde afgelopen zaterdag met de stang vol gewicht op mn nek, blijft een "gevaarlijk" iets om te zien ookquote:Op maandag 16 december 2013 11:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is en blijft belangrijk, ongeacht je niveau.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Zolan\g je maar hard genoeg blijft drukken om niet naar binnen te klappen is het op zich niet zo gevaarlijk. Maar ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die hun knieen op die manier verziekt hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 11:10 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Geef ook toe dat het mij ook lichtjes gebeurde afgelopen zaterdag met de stang vol gewicht op mn nek, blijft een "gevaarlijk" iets om te zien ook![]()
zie het regelmatig bij ons en dan zijn de gewichten niet eens bijster hoog, dan hou ik mn hart vast voor de wat hogere gewichten. Als ze daar ooit aan toe komen want als je knieen zo doen snap ik dat je niet hoger wilt / durftquote:Op maandag 16 december 2013 11:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zolan\g je maar hard genoeg blijft drukken om niet naar binnen te klappen is het op zich niet zo gevaarlijk. Maar ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die hun knieen op die manier verziekt hebben.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Het verschil zit er in dat jij waarschijnlijk een weekend warrior bent.
Hij is een olympisch gewichtheffer van wereldklasse. Meerjarig traject van training, en begeleiding.
Hij traint juist zo zwaar om zijn wedstrijddisciplines minder zwaar te laten voelen.
Hij is geen frontsquatter, het is een gewichtheffer.
Kijk eens naar zijn knieën bij het zetten van een nieuwe Olympisch Record in de Clean en jerk.
Zo'n man leeft voor dat moment.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Wow, wat een kracht en wilskracht. Geweldig om te zien.quote:Op maandag 16 december 2013 11:29 schreef 1517 het volgende:
Het verschil zit er in dat jij waarschijnlijk een weekend warrior bent.
Hij is een olympisch gewichtheffer van wereldklasse. Meerjarig traject van training, en begeleiding.
Hij traint juist zo zwaar om zijn wedstrijddisciplines minder zwaar te laten voelen.
Hij is geen frontsquatter, het is een gewichtheffer.
Kijk eens naar zijn knieën bij het zetten van een nieuwe Olympisch Record in de Clean en jerk.
Zo'n man leeft voor dat moment.![]()
Het gebeurt bij mij bij een kilo of 100 na de derde rep. Hoe ik er ook op let, het gebeurt. Als ik het niet doe, is het zitten geblazen.quote:Op maandag 16 december 2013 11:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat yt filmpjes met zware squats, het is zo goed als onvermijdelijk. Ik zeg niet dat het goed is (of fout), maar het is gewoon een feit."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ja, ik heb samen met een maat van mij dit één training gedaan. We deden dumbell rows en dumbell incline press (superset dus). Godverdomme, nog nooit zo bekaf geweest na die workout. Slechts 2 oefeningen en dan inderdaad eerst sets van 50,40,30,20,10 reps en dan 10,20,30,40,50 reps. Ik was echt helemaal gaar na die workout, alsof ik urenlang heb staan sprinten, was te merken dat ik geen conditie heb lol. Het is volgens mij wel een goede trainingsmethode om je spieren in de war te laten raken = nieuwe prikkelingen = gains. Ik zou het alleen niet gauw nog een keer doen.quote:Op maandag 16 december 2013 07:51 schreef RaymondK het volgende:
Heeft er iemand ervaring met DTP workout?
Nee het is niet e.o.a. ranzige fatburner of riod lol.
Het is van Kris Gethins (mateloos irritante gast maar oke)
Online was er iemand helemaal lieris van en toen ben ik er wat over gaan lezen.
Het is bedoelt voor 1 maand. en staat voor Dramatic Transformation process lol.![]()
![]()
Beetje onzinnig complex moeilijk gemaakt programma met supersets en alles maar het komt er opneer dat je echt extreem high volume traint, en jezelf dwingt die sets af te maken.
sets van 50 40 30 20 10 10 20 30 40 50 reps op en aflopens in gewicht.
Omdat ik wel wat uithoudingsvermogen in m'n sets kan gebruiken en momenteel toch m'n form aan het fixen ben, doe ik m'n eigen variant er op op m'n eigen oefeningen.
Als je ff tijd hebt zoekt dan op DTP, maar voglens mij heeft die hele Kris Gethins het totaal ongefundeerd opgezet. Er missen naemlijk spiergroepen, en al helemaal als je kijkt naar de onzinnige (in mijn ogen dan) exacte timing m.b.t. herstel tussen sets e.d.
Maar het idee er achter is wel aardig namelijk extreme High volume sets en dan afbouwend in volume opbouwend in gewicht naar een paar flinke werksets, en jezelf forced die high reps af te maken no mather what.
Om een beetje in te komen gisteren met 80kg squats gedaan op
repsets van 50 40 30 20 10 10 en netjes diep
Als je niet meer kan dan wacht je ff 5 sconden tot het zure ff weg is, en dan ga je weer. tot je die 50 hebt.
Ik kan je wel zeggen, ik wist nou ff niet meer of ik een emmer nodig had, of ik in een hoekje wilde gaan zitten janken, of om m'n moeder moest roepen lol.![]()
![]()
god damn, m'n quads nog nooit zo swole gevoelt lol
Daarna deed ik legg extention ook zo (alleen dan wel het gewicht op gegooit) en leg press
Helemaal dood na 1,5 uur lol.
Kan niet meer lopen nu.
Zal wel geen echte massa bouwen zoals hij claimt (ook het originele programma niet) maar het lijkt me wel iets wat je kan helpen als je stalt door bijv. uithoudingsvermogen op je sets o.i.d.190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
https://www.facebook.com/(...)689&sk=photos_stream
God damn![]()
Nieuwe gym is vandaag geopend op 5 minuten lopen van thuis
Spieren 'in de war laten raken' geloof ik niet in. De hele kracht van zo een schema is het beestachtig aantal volume.quote:Op maandag 16 december 2013 14:24 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Het is volgens mij wel een goede trainingsmethode om je spieren in de war te laten raken = nieuwe prikkelingen = gains. Ik zou het alleen niet gauw nog een keer doen...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
lolquote:Op maandag 16 december 2013 14:24 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ja, ik heb samen met een maat van mij dit één training gedaan. We deden dumbell rows en dumbell incline press (superset dus). Godverdomme, nog nooit zo bekaf geweest na die workout. Slechts 2 oefeningen en dan inderdaad eerst sets van 50,40,30,20,10 reps en dan 10,20,30,40,50 reps. Ik was echt helemaal gaar na die workout, alsof ik urenlang heb staan sprinten, was te merken dat ik geen conditie heb lol. Het is volgens mij wel een goede trainingsmethode om je spieren in de war te laten raken = nieuwe prikkelingen = gains. Ik zou het alleen niet gauw nog een keer doen.
dat houd me dus tegen om die hele routine zo exact te doen. Je mist gewoon enorm veel spieren die je pakt...
Ik ga niet een hele maand geen rear delts doen bijv...
Of een hele maand niet deadliften lol
maar die high rep range into low rep heavy set ff een maandje op m'n eigen oefeningen projecteren
ook al zal het wel zwaar over done gaan worden voor een aantal spiergroepen lol
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 16-12-2013 14:44:40 ]![]()
Ziet er wel tof uit, hebben ze een squat rack?quote:Op maandag 16 december 2013 14:29 schreef Champy het volgende:
God damn![]()
Nieuwe gym is vandaag geopend op 5 minuten lopen van thuis![]()
Lijkt er wel opquote:Op maandag 16 december 2013 14:41 schreef seto het volgende:
[..]
Ziet er wel tof uit, hebben ze een squat rack?
Nice!quote:Op maandag 16 december 2013 14:29 schreef Champy het volgende:
God damn![]()
Alleen Matrix apparatuur vind ik niet zo fijn, met name de BP. Dat hebben ze hier ook.Deathlift or Die.![]()
lolquote:Op maandag 16 december 2013 14:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nice!
Alleen Matrix apparatuur vind ik niet zo fijn, met name de BP. Dat hebben ze hier ook.
tilted backwards idd.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 16-12-2013 15:01:32 ]![]()
Ja en dat grote aantal volume is je lichaam totaal niet gewend als bodybuilder, omdat je normaal rond de 3-4 sets van 8-12 reps zit. Ik geloof er wel in.quote:Op maandag 16 december 2013 14:30 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Spieren 'in de war laten raken' geloof ik niet in. De hele kracht van zo een schema is het beestachtig aantal volume.190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
no bumperplates jeff?quote:Op maandag 16 december 2013 14:29 schreef Champy het volgende:
God damn![]()
Nieuwe gym is vandaag geopend op 5 minuten lopen van thuisI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Leuke filmpjes van XXL. Geen baanbrekende dingen, wel leuk te kijken.
http://forum.dutchbodybui(...)ining-basics-355210/Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Leuke speeltuin.quote:Op maandag 16 december 2013 14:29 schreef Champy het volgende:
God damn![]()
Geen squatrack/powercage = geen gymSoukidan op je oogbal.![]()
Chin-up met belt, wtfquote:Op maandag 16 december 2013 15:07 schreef Mr.J het volgende:
Leuke filmpjes van XXL. Geen baanbrekende dingen, wel leuk te kijken.
http://forum.dutchbodybui(...)ining-basics-355210/?
Edit: form laat nog wel wat te wensen over in de meeste oefeningen, staan veel betere filmpjes online dan dit.
[ Bericht 7% gewijzigd door Drinky op 16-12-2013 15:20:20 ]I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Die foto die ik plaatste was geen squatrack, was een smith, niet goed gezien. Ik verwacht dat ze ergens wel een "hardcore" hok hebben, was in de oude gym ookquote:Op maandag 16 december 2013 15:11 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Leuke speeltuin.
Geen squatrack/powercage = geen gymOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
Holy fuck. Mijn squat was echt shitty as fuck vandaag. Voelde mij ook niet echt zelfverzekerd tijdens het squatten. Heb de afgelopen week mijn deload ingewisseld voor rust - zaterdag beetje gedeadlift verder niks - dus wellicht komt het daardoor. Heb ook 20 minuten op redelijk snel tempo naar de gym gefietst, zou daar misschien ook door kunnen komen. Wellicht in het vervolg op leg days met de bus gaan?
Even iets anders. Kan iemand concreet uitleggen hoe ik een butt wink kan oplossen?If not now, then when.![]()
Was na mijn deload ook m'n ritme beetje kwijt, maar niet in kracht achteruit gegaan ondanks hondsziek te zijn. Fietsen op leg day is bij mij altijd killer omdat ik 2 bruggen op moet fietsen op een oude afgeragde trapfiets, beter gewoon de bus pakkenquote:Op maandag 16 december 2013 15:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Holy fuck. Mijn squat was echt shitty as fuck vandaag. Voelde mij ook niet echt zelfverzekerd tijdens het squatten. Heb de afgelopen week mijn deload ingewisseld voor rust - zaterdag beetje gedeadlift verder niks - dus wellicht komt het daardoor. Heb ook 20 minuten op redelijk snel tempo naar de gym gefietst, zou daar misschien ook door kunnen komen. Wellicht in het vervolg op leg days met de bus gaan?
Even iets anders. Kan iemand concreet uitleggen hoe ik een butt wink kan oplossen?.
Over buttwink, komt gewoon neer op flexibiliteit en ook wat actieve controle. Sinds dat ik stretch is het bij mij een stuk minder geworden.
Drinky is een baas![]()
Ik snap je punt wel, want immers moet je lichaam zich aanpassen aan de veranderende omstandigheden, adaptatie, (hoger volume in dit geval). Alleen hoe jij het verwoordde deed me denken aan 'muscle confusion', wat in mijn ogen onzin isquote:Op maandag 16 december 2013 14:55 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ja en dat grote aantal volume is je lichaam totaal niet gewend als bodybuilder, omdat je normaal rond de 3-4 sets van 8-12 reps zit. Ik geloof er wel in..
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Gewoon blijven geloven. Dan gaan die spieren er zelf ook in geloven en groeien.quote:Op maandag 16 december 2013 14:55 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ja en dat grote aantal volume is je lichaam totaal niet gewend als bodybuilder, omdat je normaal rond de 3-4 sets van 8-12 reps zit. Ik geloof er wel in.
Geloof zelf in het spaghetti monster....
But seriously. Er is geen enkel bewijs dat muscle confusion zorgt voor spier groei. Het hele idee is dat er een aanpassing moet komen waardoor de training PROGRESSIEF zwaarder wordt. Of dit in de vorm is van meer gewicht, reps, minder rust etc is hangt af van je doelen. Maar een oefening met iets als 50 naar 10 en dan weer naar 50 reps is tijdsverspilling voor een kracht atleet of bodybuilder.
Als je toch high reps gaat doen voor sarcoplastische hypertrofie voer dan max 20-25 reps voor ~3 sets.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dieper squatten en stretchen van spieren die jouw hierin beperken.quote:Op maandag 16 december 2013 15:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Even iets anders. Kan iemand concreet uitleggen hoe ik een butt wink kan oplossen?
Waarschijnlijk zijn dit de hamstrings die je moet rekken. Dit kan je perfect bij een deuropening of een hoek van een muur waar je naast kan liggen. Staan genoeg videos op youtube hiervan als je op hamstring wall/door stretch zoekt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Verbosity op 16-12-2013 17:56:18 ]Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dieper squatten is het probleem niet.quote:Op maandag 16 december 2013 16:40 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dieper squatten en stretchen van spieren die jouw hierin beperken.
Waarschijnlijk zijn dit de hamstrings die je moet rekken. Dit kan je perfect bij een deuropening of een hoek van een muur waar je naast kan liggen. Staan genoeg videos op youtube hiervan als je op hamstring wall/door stretch zoekt.
Ja, precies. Ik zat inderdaad ook te denken aan de hamstrings. Die maar eens even onder handen nemen.
Thanks!
If not now, then when.![]()
Ik ben dus Smolov Jr aan het doen voor benchpress en serieus elke workout komen er gasten naar me toe:
- "Waarom doe je maar setjes van 3 reps?" als ik 10x3 moet doen op zondag
- "Doe er wat gewicht bij man, dit gaat dik makkelijk" als ik op maandag 6x6 doe met 70%
- "Ik zag je eergisteren ook al bankdrukken, krijgen je spieren wel genoeg rust zo?"
Ik zeg maar steeds: "Ik doe een speciaal schema, zoek maar op Smolor Jr."![]()
Ik ken je probleem. Beste werkt toch om duidelijk te maken dat ze zich lekker met zichzelf moeten bemoeien. Ik bedoel, het is interessant om te zien hoe anderen trainen maar je bent er niet om vrienden te maken.quote:Op maandag 16 december 2013 20:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben dus Smolov Jr aan het doen voor benchpress en serieus elke workout komen er gasten naar me toe:
- "Waarom doe je maar setjes van 3 reps?" als ik 10x3 moet doen op zondag
- "Doe er wat gewicht bij man, dit gaat dik makkelijk" als ik op maandag 6x6 doe met 70%
- "Ik zag je eergisteren ook al bankdrukken, krijgen je spieren wel genoeg rust zo?"
Ik zeg maar steeds: "Ik doe een speciaal schema, zoek maar op Smolor Jr."![]()
Ik reageer altijd vriendelijk maar kortafquote:Op maandag 16 december 2013 20:38 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik ken je probleem. Beste werkt toch om duidelijk te maken dat ze zich lekker met zichzelf moeten bemoeien. Ik bedoel, het is interessant om te zien hoe anderen trainen maar je bent er niet om vrienden te maken.Ga geen uitgebreide gesprekken voeren inderdaad, daarvoor kom ik niet in de gym.
![]()
Weten jullie trouwens hoe Wendler 5/3/1 zich laat combineren met hardlopen?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Lees het boek eerst eens.quote:Op maandag 16 december 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
Weten jullie trouwens hoe Wendler 5/3/1 zich laat combineren met hardlopen?
Wordt geadviseerd om hill sprints te doen of hardlopen met een weighted vest.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: