Uit het zakje van de euroshopper? (gvd hondenbrokken).quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:36 schreef robskem het volgende:
Ik eet nu kipsate en ga over 20 minuten sporten, bruine kotstgarantie
Ik ben geen stevige ontbijter.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik iets lekker vind is het ontbijten met de overgebleven chinees van de dag ervoor. Alles in 1 kom, saté dr over, magentron in en alles oplepelen. Jarenlange bulk ervaring zullen we maar zeggen
18-19 uur thuis is niet te laat om te trainen. Ik kom meestal tussen 19-20 uur thuis en zorg ervoor dat ik dan op mijn werk al iets goeds gegeten heb (goede hand noten) en pak thuis dan een lichte maaltijd, ben om 21 uur op zijn laatst in de gym, kom thuis en eet de rest met een shake.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Daar ben ik weer.Ik wil het trainen combineren met mijn veel te drukke werkdagen (ben doorgaans rond een uur 18-19 thuis). Is het verstandig om thuis eerst een volwaardige avondmaaltijd te nuttigen en erna (1-2 uur) te trainen, of kan ik beter ná het trainen eten?
Hardlopen deed ik vroeger vaak vroeg in de ochtend na het nuttigen van een banaan. Overdag/'s avonds was het minder fijn omdat er nog wel iets bleef hangen in mijn maag (na het eten) of te moe was (voor het eten, na een lange werkdag).
Sinds 2007 is het mogelijk om zonder enige doorverwijzing naar een fysiotherapeut te gaan. Wordt DTF(directe toegankelijkheid fysiotherapie) genoemd.quote:
yupquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:06 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Sinds 2007 is het mogelijk om zonder enige doorverwijzing naar een fysiotherapeut te gaan. Wordt DTF(directe toegankelijkheid fysiotherapie) genoemd.
Voor vergoeding van de behandeling moet je kijken hoe je verzekerd bent. Bij de meeste verzekeraars zijn de eerste 9 behandelingen gratis (vergoed). Dit geldt voor het gehele jaar. Tenzij je een chronische klacht hebt. Deze worden wel vergoed. Maar dan is een diagnose van een arts benodigd.
Zou je eiwit inname verhogen. Probeer 1.6-2gr per kg lichaamsgewicht (tenzij je meer dan 20%bf hebt dan kan vvm handiger zijn).quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:37 schreef MrGuma het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Ik ben aan het cutten; volgens MyFitnesspal zit ik dagelijks tussen de 215-280 carbs (vd 289 benodigd) en 80-120gr eiwit (ik verwacht +- 85-90kg lean mass te hebben).
En toch heb ik dat aparte smaakje in de mond die je krijgt bij een low-carb diet. Erg vervelend natuurlijk, dit trekt de dag erna ook niet weg als ik bv. wat dextro eet.
Kunnen er andere redenen zijn voor dit smaakje/geurtje?
(Eet)schema:
- Brinta/Havermout met 250ml hv melk
- 125gr rijst met 100gr kip, wat woksaus, ongezouten nootjes en wokgroente.
- superkrentenbol
- avondmaal (bij voorkeur +- 300gr gekookte pasta met saus en vlees (varieert, meestal tonijn/kip) - Anders groente met aardappelen en vlees.
- bak magere kwark.
Al met al zou ik ergens ronde 2k kcal moeten zitten. Hiermee val ik rond de 0.1-0.2kg per dag af. Dit doe ik niet de hele week door; 1-2x per week eet ik aan het einde vd. avond wat brood met pindakaas en jam, kaas etc.
Zou dat de mondgeur verklaren? (en mogelijk ook de semi-aanwezige geur als ik 's ochtends wakker wordt) Want het is wel zo dat ik de laatste dagen die bak kwark niet heel consequent heb opgegeten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou je eiwit inname verhogen. Probeer 1.6-2gr per kg lichaamsgewicht (tenzij je meer dan 20%bf hebt dan kan vvm handiger zijn).
Vooral in de cut is het van belang dat je eiwit inname hoog blijft. Dus aim voor 200gr ongeveer.
Met een liter melk, bak kwark en 300gr vlees zit je al op ~145gr eiwit.
Klopt. Dacht dat het 2007 was, maar een snelle google search zegt 2006.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:10 schreef RaymondK het volgende:
[..]
yup
moet je alleen ff een DTF formuliertje invullen bij je fysio
sinds 1 januari 2006 is dat trouwens![]()
gewoon zien als functioneel en snel etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:26 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Uit het zakje van de euroshopper? (gvd hondenbrokken).
Hoe krijg je nu al saté door je nek, tenzij je om 6 uur bent opgestaan en al had gewerkt 3-4 uur lang.
Naja er is wel verschil in sate.
bespaar je de tijd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:49 schreef MaidensTower het volgende:
Hoe meten jullie je vet- en spiermassa? Ik ga vanmiddag een uitgebreide check laten doen. Ben erg benieuwd hoe betrouwbaar de weegschaal van de sportschool is.
4-punts plooicheck + weegschaal moet wel een degelijk beeld geven. 4-punts laat ik altijd door een ander doen met zo'n drukmeter, omdat ik zelf af en toe verkeerd (te zacht of te hard) knijp en een verkeerde meting krijg. Tegenwoordig kijk ik er niet echt meer naar. Focus is voornamelijk toename in kracht en daar komt nou eenmaal veel vreten bij kijken. Zwak excuus, maar ik heb schijt. Cutten komt wel weer na mijn goals.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:49 schreef MaidensTower het volgende:
Hoe meten jullie je vet- en spiermassa? Ik ga vanmiddag een uitgebreide check laten doen. Ben erg benieuwd hoe betrouwbaar de weegschaal van de sportschool is.
nee, natuurlijk is dat niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:54 schreef Beach het volgende:
Toevallig vandaag laten meten mbv een apparaat en het was 15% terwijl aan m'n buik te zien het eerder 25% is.
Dus niet betrouwbaar.
een pod meting is wel redelijk betrouwbaar volgens mij...quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:56 schreef MaidensTower het volgende:
Het is een pod-meting ofzo
moet in een vaag ei zitten
meten ze dan het drijfvermogen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
een pod meting is wel redelijk betrouwbaar volgens mij...
onderwater meting is het beste
Correctie: BodPod metingquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
een pod meting is wel redelijk betrouwbaar volgens mij...
onderwater meting is het beste
ja met berekening Archimedes etcquote:
ja die zijn over het algemeen behoorlijk accuraatquote:
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:14 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ja die zijn over het algemeen behoorlijk accuraat
niet dat ik veel ervaring heb met vetpercentage meten, behalve het vet van de big tasty van mijn mondhoeken afveeg met een servetje ...... permabulker checking in
Zelfde hier. 37% vet! Zo vet ben ik helemaal niet!quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:15 schreef Questular het volgende:
De weegschaal thuis is geweldig voor zo een soort metingen.
Ik had laatst 45% vet, 65% spieren en nog iets... in ieder geval obse volgens dat ding. Ik kijk wel in de spiegel of mn moobs en zwemband minder zijn geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |