abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134200929

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
  FOK!fotograaf donderdag 12 december 2013 @ 20:39:33 #2
159915 -Menn0-
MNO
pi_134202327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:13 schreef MaidensTower het volgende:
Is het verstandig om iemand met overgewicht aan de KT te zetten?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:47 schreef MaidensTower het volgende:
Nou, ik neig steeds te denken dat zij eerst veel cardio moeten doen om het overtollige weg te krijgen, maar dan moet ik denken aan de theorie die jullie mij hebben geleerd: KT + cardio en beneden onderhoud eten (cutten). Geldt dat voor iedereen?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:58 schreef robskem het volgende:
Je studeert toch voeding en diëtiek? Dus pak een studieboek ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:17 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

:@

Kak. Haha
Damn :')

Ik zou gewoon stoppen als ik jou was, nu valt het nog binnen een half jaar ivm stufi enzo :')

[ Bericht 0% gewijzigd door -Menn0- op 12-12-2013 20:53:17 ]
,,/
  donderdag 12 december 2013 @ 20:51:42 #3
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_134203295
Waar doe je dat Voeding en Dietiek? Den Haag zeker?
Deathlift or Die.
pi_134205273
Ik heb bijna mijn P, dus waarom zou ik. Mijn studieboeken zijn eenzijdig. Ik leer van jullie veel meer. Kritisch zijn iig. Had mijn leraar wat linkjes van jullie doorgestuurd en hij vond het geweldig hoe 'pro-actief' ik was :')
pi_134205284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:51 schreef Ethanolic het volgende:
Waar doe je dat Voeding en Dietiek? Den Haag zeker?
Ja.
pi_134205470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:49 schreef MaidensTower het volgende:
Overigens schrik ik van mijn porties. Ik heb zojuist het volgende naar binnen gewerkt:
kip (250 gram)
satesaus
basmati rijst (150 gram rauw).

Dat is erg veel, maar ik raakte niet verzadigd met de helft na krachttraining (en 20 min heen + 20 min terug fietsen).

Moet ik mezelf aanleren om minder te eten of kan dit?
Verdelen over de dag als je een klein meisje bent. Anders is dat vrij normaal (voor mij). Gaat wel wat prijzig worden met die kip zo.
pi_134205984
Je kunt toch tegenwoordig zonder doorverwijzing van de huisarts naar de (sport)fysio?
Ivm vergoeding en zo? Of moet ik dat voor de zekerheid opzoeken in mijn polis?
pi_134206015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:29 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Verdelen over de dag als je een klein meisje bent. Anders is dat vrij normaal (voor mij). Gaat wel wat prijzig worden met die kip zo.
Ik ben 1.80 en weeg 72 kg :) Mijn spiermassa is 45 kg.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:44:50 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_134206319
Kritisch blijven, kom je een heel eind :)

Een studiegenoot van me (universitair medisch/wetenschappelijk) van toen ik nog studeerde werkt nu als onderzoeker bij Danone. Zijn research gaat over obesitas. Hij is zelf altijd een fatso geweest en is dat nog steeds. Triestheid: kennis is niet alles, je moet de gewoontes in je leven ook kunnen aanpassen om resultaat te bereiken.

Neemt niet weg dat hij in theorie heel veel weet; hij past het alleen voor zichzelf niet toe.
Confidence through competence
pi_134206478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:44 schreef Stereotomy het volgende:
Kritisch blijven, kom je een heel eind :)

Een studiegenoot van me (universitair medisch/wetenschappelijk) werkt nu als onderzoeker bij Danone. Zijn research gaat over obesitas. Hij is zelf altijd een fatso geweest en is dat nog steeds. Triestheid: kennis is niet alles, je moet de gewoontes in je leven ook kunnen aanpassen om resultaat te bereiken.

Neemt niet weg dat hij in theorie heel veel weet; hij past het alleen voor zichzelf niet toe.
Jammer want je bent zelf het beste proefpersoon.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:48:30 #11
55709 Stereotomy
pi_134206526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Jammer want je bent zelf het beste proefpersoon.
Mwah, je resultaten worden skewed door allerlei psychologische processen, met name cognitieve dissonantie. Daarom: meten, meten, meten.
pi_134206784
Eens met beide. Wij krijgen ook het vak Kritisch denken.

Op mezelf toepassen doe ik ook :) Ik volg nu een boeiende minor Bewegen Roken Alcohol Voeding Ontspanning. Heb vakken zoals Zelfmanagement, bewegen, voeding e.d. Word soms gek van hoeveel informatie er rond gaat. Vind deze topic dan ook zeer interessant om die reden. Ik ben een van de weinige dames die aan KT doet. Heb vandaag Squats gedaan met 80 kg met losse halter. Kon niet goed doorzakken, maar dit is slechts het begin. Doel: 100kg!
  donderdag 12 december 2013 @ 21:55:45 #13
55709 Stereotomy
pi_134206893
Prima :)

En squats kun je wellicht het best wat minder zwaar doen, maar dan wel met je bovenbenen net over parallel heen. Zo worden alle spieren fatsoenlijk getrained, inclusief hamstrings. Nu ben je waarschijnlijk een kwart van je volledige beweging aan het maken, half-quadriceps dominant.
pi_134206968
Ah kut. En ik maar trots zijn op het feit dat ik zo zwaar train :D
  donderdag 12 december 2013 @ 21:58:41 #15
55709 Stereotomy
pi_134207022
Haal je het met dat gewicht dat je dijbenen parallel aan de grond zijn? Kom je dan nog overeind?
pi_134207078
'Ass to the grass is the rule!'
  donderdag 12 december 2013 @ 22:00:38 #17
55709 Stereotomy
pi_134207136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:59 schreef Opblaaspop077 het volgende:
'Ass to the grass is the rule!'

Niet nodig, net iets voorbij parallel voor volledige activatie van de spieren.
pi_134207196
Nee, dat lukt me net met 60 kg. En dan loop ik bijna te kreunen :')
  donderdag 12 december 2013 @ 22:04:01 #19
55709 Stereotomy
pi_134207320
60 kg is een net gewicht. zou van daaruit opbouwen met goede vorm.

Vorm gaat altijd boven gewicht. Natuurlijk zal de laatste rep van de laatste set nooit 100% elegant volgens het boekje gaan, maar 1) voorkom blessures en 2) voorkom jezelf voor de gek te houden door maar een kwart van je daadwerkelijke beweging te maken.

Beide zijn namelijk niet nuttig voor je progressie om een beter lichaam te krijgen.
pi_134207420
Goede feedback :) Dank je wel.

Een meisje van de sportschool vroeg mij vandaag hoe ik zo goed weet hoe ik moet trainen. Ik zei dat ik Fok-matties had :@ Ze vond het apart haha
pi_134207458
ass to grass was meer een quote. Maar mij lukte dat wel nog met 100Kg 1rm low bar back back squat :') . Heb wel vrij korte benen en lange rug in verhouding.
Gelukkig kan ik nu niet eens meer backsquatten, of ja, ik durf het gewoon niet aan :+ .
pi_134207472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef MaidensTower het volgende:

Een meisje van de sportschool vroeg mij vandaag hoe ik zo goed weet hoe ik moet trainen. Ik zei dat ik Fok-matties had :@ Ze vond het apart haha
"I've got fok-buddies! Through the internet!"
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134207491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef MaidensTower het volgende:

Dan ben ik toch wel benieuwd welke matties hier hebben gezegd dat je quarter squats met 80 kg moet doen. :D
  donderdag 12 december 2013 @ 22:08:13 #24
55709 Stereotomy
pi_134207514
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dan ben ik toch wel benieuwd welke matties hier hebben gezegd dat je quarter squats met 80 kg moet doen. :D
:D :@
pi_134207706
Nou, iemand zei dat ik wel veeeeeeel meer aankan dan ik zou denken. Dus elke week gooi ik er extra gewicht op. Mannen kijken mij met grote ogen aan. Nou begrijp ik waarom. Ik ben niet efficiënt bezig hehehe
  donderdag 12 december 2013 @ 22:13:19 #26
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_134207742
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 12 december 2013 @ 22:14:50 #27
55709 Stereotomy
pi_134207820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef MaidensTower het volgende:
Nou, iemand zei dat ik wel veeeeeeel meer aankan dan ik zou denken. Dus elke week gooi ik er extra gewicht op. Mannen kijken mij met grote ogen aan. Nou begrijp ik waarom. Ik ben niet efficiënt bezig hehehe
Je moet het niet stoer doen, je moet het goed doen :)
pi_134207825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef MaidensTower het volgende:
MarMar is hier ook al lang niet meer. Die gooide elke week 10 kg op haar squat.
pi_134208048
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je moet het niet stoer doen, je moet het goed doen :)
I get the clue. Maar ik voel me echt stoer als ik aan KT doe. Geen idee hoe dat komt! Neurotransmitters?
  donderdag 12 december 2013 @ 22:20:13 #30
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134208087
Endorfines.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_134208108
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:19 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

I get the clue. Maar ik voel me echt stoer als ik aan KT doe. Geen idee hoe dat komt! Neurotransmitters?
Onzekerheid en egoboosts. Ik voelde me ook een hele pief toen ik aan 400 kg dood ijzer stond te trekken. Tegenwoordig ben ik weer een computernerd.
pi_134210760
alles goed hier mensen, lang niet gepost hier , sorry :P

ziek druk geweest met liften, werk en handelen bitcoin/litecoin(inb4 ZetaOS) _O-

zit nu 8 weken in mijn schema... einde begint al in zicht te komen ... aangezien de reps steeds minder worden.

Deze week had ik:

pause bench 112,5kg 7/6/5/3 reps(moet 20 reps halen intotaal, min mogelijk setjes)

230kg deficit deadlift 7 reps(moet gewoon max reps doen, vanaf volgende week met gewoon conventional beginnen op 240)

pause squats 175kg 8/7/6 reps(moet hierop ook 20 reps halen in zo min mogelijk setjes).

Bedoeling is nu om door te gaan totdat ik in de triples/doubles/singles zone zit... en dan een moment uitkiezen om te gaan PR'en. Ik verwacht op squats en deadlift sowieso PR's ... bench weet ik echt niet...

Was ook nog ff een week uitgeschakeld door een verrekte onderrug spier... dat was echt zuur lol

Mn trainingsmaat en ik willen een tripod kopen .. zodat we goed kunnen filmen. We houden ergens in januari een "Mock meet" met diverse mensen .. en dan zullen de pogingen gefilmd gaan worden.. zal ze hier zeker weten plaatsen :)
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
  donderdag 12 december 2013 @ 23:18:43 #33
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134211241
Hoe je het eerst had gepost dacht ik dat je 20 reps achter elkaar moest doen.
Seto is zo ene baas he
pi_134211586
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:18 schreef seto het volgende:
Hoe je het eerst had gepost dacht ik dat je 20 reps achter elkaar moest doen.
dat zou wel ziekelijk zijn :D
pi_134211673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:09 schreef dreamerbulk het volgende:
alles goed hier mensen, lang niet gepost hier , sorry :P

ziek druk geweest met liften, werk en handelen bitcoin/litecoin(inb4 ZetaOS) _O-

zit nu 8 weken in mijn schema... einde begint al in zicht te komen ... aangezien de reps steeds minder worden.

Deze week had ik:

pause bench 112,5kg 7/6/5/3 reps(moet 20 reps halen intotaal, min mogelijk setjes)

230kg deficit deadlift 7 reps(moet gewoon max reps doen, vanaf volgende week met gewoon conventional beginnen op 240)

pause squats 175kg 8/7/6 reps(moet hierop ook 20 reps halen in zo min mogelijk setjes).

Bedoeling is nu om door te gaan totdat ik in de triples/doubles/singles zone zit... en dan een moment uitkiezen om te gaan PR'en. Ik verwacht op squats en deadlift sowieso PR's ... bench weet ik echt niet...

Was ook nog ff een week uitgeschakeld door een verrekte onderrug spier... dat was echt zuur lol

Mn trainingsmaat en ik willen een tripod kopen .. zodat we goed kunnen filmen. We houden ergens in januari een "Mock meet" met diverse mensen .. en dan zullen de pogingen gefilmd gaan worden.. zal ze hier zeker weten plaatsen :)
Lekkerrrr. Keep it up.

http://www.statiefshop.nl(...)movie-kit-black.html

Dat statief heb ik ook; compact en verrekte licht. Ik heb nog een houder over die erop kan voor je mobiel. Ik had de verkeerde gekocht. Je mag hem gratis hebben. Verzendkosten zijn voor jou.
If not now, then when.
pi_134211862
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lekkerrrr. Keep it up.

http://www.statiefshop.nl(...)movie-kit-black.html

Dat statief heb ik ook; compact en verrekte licht. Ik heb nog een houder over die erop kan voor je mobiel. Ik had de verkeerde gekocht. Je mag hem gratis hebben. Verzendkosten zijn voor jou.
die ziet er goed uit, zal ff overleggen met mijn trainingspartner..

Mijn broer wou vandaag mijn 1e squat set filmen stiekem.. ik zag dat en toen zei ik .. opzouten niet bij mijn 1e set ... hij is nooit meer teruggekomen voor de navolgende sets ;(
  donderdag 12 december 2013 @ 23:34:36 #37
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134211957
Eerste setje zou toch juist het beste gaan lijkt me? :P
Seto is zo ene baas he
pi_134212021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:32 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

die ziet er goed uit, zal ff overleggen met mijn trainingspartner..

Mijn broer wou vandaag mijn 1e squat set filmen stiekem.. ik zag dat en toen zei ik .. opzouten niet bij mijn 1e set ... hij is nooit meer teruggekomen voor de navolgende sets ;(
Verzendkosten zijn trouwens 1 euro besef ik mij. Fuck dat. :')

Sad brother is sad. ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:34 schreef seto het volgende:
Ik heb juist het tegenovergestelde doordat het bloed goed rondgepompt is en alles warm is.
If not now, then when.
pi_134212225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:34 schreef seto het volgende:
1e werkset ben ik ook het sterkste ( heb dan al 7 setjes opwarm gehad ofzo)...

maar ik weet niet...als er dan een camera bij is... krijg dan een soort bij podiumvrees bij squats... dat ik dan echt moet presteren... ben gewoon niet gewend om gefilmd te worden.

Als ik de eerste set dan lekker in de pocket heb, dan is de 2e set een stuk relaxter.
pi_134212456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:41 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

1e werkset ben ik ook het sterkste ( heb dan al 7 setjes opwarm gehad ofzo)...

maar ik weet niet...als er dan een camera bij is... krijg dan een soort bij podiumvrees bij squats... dat ik dan echt moet presteren... ben gewoon niet gewend om gefilmd te worden.

Als ik de eerste set dan lekker in de pocket heb, dan is de 2e set een stuk relaxter.
Welke trainingsschema's/methodieken heb jij de afgelopen 5 jaar doorlopen? Je was ooit met SS begonnen en toen?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_134212799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:48 schreef McNulty het volgende:

[..]

Welke trainingsschema's/methodieken heb jij de afgelopen 5 jaar doorlopen? Je was ooit met SS begonnen en toen?
in de juiste volgorde:

- 3 daagse brosplit zonder squats/deads :')
- SS + GOMAD ..smerige dreamerbulk waarbij de vet gains echt niet normaal waren lol
- lange cut op een 5 daagse brosplit met squats en deads, blessure gekregen.. half jaar niet kunnen squatten
- bulk op 5 daagse brosplit met squats/deads/compounds etc
- cut tot echt 7,nogwat % BF
- 2012 september PPL begonnen + bulk ... madgains van mijn leven
- 2013 oktober begonnen met meer powerlift gerichtte training, nog steeds bulkend
- 2014 Cube Method van Lilly doen, nog steeds bulkend

na mijn SS had ik wel echt veel kracht opgebouwd..maar ook echt een beuk vet lol, toch denk ik dat ik daar mijn meeste noob massa heb gepakt. Met PPL heb ik de meeste kracht gepakt, maar ook zeker leuk massa.

Niet echt veel bijzonders gedaan dus, maar wel mijn calorieen bijgehouden + altijd gaan ..niet slacken in de gym....en niet vies zijn van wat vet gains :P

[ Bericht 5% gewijzigd door dreamerbulk op 13-12-2013 00:07:51 ]
pi_134213056
Kleine update, aangezien ik nu opzoek ben naar een nieuw schema. Zie hier veel dingen voorbij komen zoals 5/3/1, PPL, PHAT, PHUL ed.

Ben nu ong 11 maanden bezig met SL (met chins/dips) 5x5, inmiddels 3x5

Jan 2013 - Dec 2013
Gewicht: 53 kg - 67-68kg
Squat: 20 kg - 107.5kg
Deadlift 40 kg - 135 kg
Rows 30 kg - 70 kg
OHP 20 kg - 45 kg
Bench 20 kg - 65 kg

Had een blessure bij mn linker elleboog dus press oefeningen heb ik een tijd niet kunnen doen, maar ben ik nu weer aan t opbouwen.

Vooral het 3x squatten per week is nu erg slopend en lukt ook niet echt meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat nieuws. Zelf hebben we ook geen fatsoenlijk squat rack, dus squat ik vanuit een seated press machine :') Over een maand kan ik eindelijk verhuizen naar een fatsoenlijke gym. Ik wil zelf 3-4x per week gaan. Wat raden jullie aan? Zelf zat ik te denken aan PHUL, maar ben me nu aan t inlezen over 5/3/1
pi_134213272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:11 schreef Nuggets het volgende:
Kleine update, aangezien ik nu opzoek ben naar een nieuw schema. Zie hier veel dingen voorbij komen zoals 5/3/1, PPL, PHAT, PHUL ed.

Ben nu ong 11 maanden bezig met SL (met chins/dips) 5x5, inmiddels 3x5

Jan 2013 - Dec 2013
Gewicht: 53 kg - 67-68kg
Squat: 20 kg - 107.5kg
Deadlift 40 kg - 135 kg
Rows 30 kg - 70 kg
OHP 20 kg - 45 kg
Bench 20 kg - 65 kg

Had een blessure bij mn linker elleboog dus press oefeningen heb ik een tijd niet kunnen doen, maar ben ik nu weer aan t opbouwen.

Vooral het 3x squatten per week is nu erg slopend en lukt ook niet echt meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat nieuws. Zelf hebben we ook geen fatsoenlijk squat rack, dus squat ik vanuit een seated press machine :') Over een maand kan ik eindelijk verhuizen naar een fatsoenlijke gym. Ik wil zelf 3-4x per week gaan. Wat raden jullie aan? Zelf zat ik te denken aan PHUL, maar ben me nu aan t inlezen over 5/3/1
nette progressie voor een jaar op je squats en deads. Presses gaan altijd wel sloom zeker als er blessures bij betrokken raken.

PHUL ziet er leuk uit ...een combinatie van lichtere dagen en power/maxeffort dagen.

5/3/1 is ook zeker een goede aanrader...met BBB template ... maximale kracht en massa gains
  vrijdag 13 december 2013 @ 00:56:59 #44
55709 Stereotomy
pi_134213831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:11 schreef Nuggets het volgende:
Zelf hebben we ook geen fatsoenlijk squat rack, dus squat ik vanuit een seated press machine :')
Whut? :P Mooie stats trouwens. Zo zie je maar, geen fancy schema nodig als beginner, gewoon fullbody en gaan met die progressieve banaan.
pi_134214055
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:56 schreef Stereotomy het volgende:
seated press machine
denk vanuit zo'n ding dat ie bedoeld

ik ben begonnen met squatten vanuit de handvaten van een diprek _O-
  vrijdag 13 december 2013 @ 03:58:26 #46
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_134214703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:09 schreef dreamerbulk het volgende:

Deze week had ik:

sick!! _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_134214765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 01:16 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

denk vanuit zo'n ding dat ie bedoeld

[ afbeelding ]

ik ben begonnen met squatten vanuit de handvaten van een diprek _O-
Meer zoiets

vrijdag 13 december 2013 @ 06:51:54 #48
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134214913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ga jij eens even genieten daar?
(hoe is het met je barbell-afkick-verschijnselen?)
Ik geniet wel hoor. 's Avonds een beetje op i-net rondhangen is ook relaxen. :P

Ik heb nog steeds afkickverschijnselen, of beter, ik kan niet wachten om weer onder de bar te zijn. Of erboven, whatever. :P

Maar de kettlebell is een prima substitute. Uiteraard niet hetzelfde als een barbell, maar op zeker voel je dat je wat gedaan hebt na een KB workout.

Ik ben wat boeken van Pavel aan het lezen over de KB, ook om een wat beter idee te krijgen om een workout samen te stellen. Hoewel als je je alleen tot swings zou beperken je al een flinke workout kan hebben. Maar het is ook leuk om wat geschiedenis te lezen. De KB wordt al 300 jaar in rusland gebruikt voor krachttraining. In Rusland meten ze de KB in 'poods'. 1 pood is 16 kilo.

De dames in Rusland gebruikte de KB ook. Maria Lurs http://areaorion.blogspot(...)ory-marina-lurs.html juggled met 32kg KB's(!) en kon een one arm snatch doen met een 3 pood (48kg) KB. :D

Sorry, ik hou van dit soort weetjes. :P
pi_134216643
Daar ben ik weer. :P Ik wil het trainen combineren met mijn veel te drukke werkdagen (ben doorgaans rond een uur 18-19 thuis). Is het verstandig om thuis eerst een volwaardige avondmaaltijd te nuttigen en erna (1-2 uur) te trainen, of kan ik beter ná het trainen eten?

Hardlopen deed ik vroeger vaak vroeg in de ochtend na het nuttigen van een banaan. Overdag/'s avonds was het minder fijn omdat er nog wel iets bleef hangen in mijn maag (na het eten) of te moe was (voor het eten, na een lange werkdag). :P
pi_134216735
Wat vind je van je maaltijd delen door twee? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')