abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134472628
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:43 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

die was ong. 10-12 weken geleden 200kg

als ik 20kg in 10 weken erop leg... dan dank ik dat aan de pause squats ... en vele calorieen. maar vooral pause squats hebben mij een hoop goede vorm teruggegeven. Plus dat ik voor het eerst werk volgens een powerlift achtig principe.

Bench heel weinig gains :( kan niet alles hebben
Bench is ook mijn zwakste lift. Volgens mij is het bij de bench in dat geval belangrijk om veel assists en bench varianten te doen. Wat denk jij? Heb zelf een paar keer pin presses gedaan.
If not now, then when.
pi_134472750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Bench is ook mijn zwakste lift. Volgens mij is het bij de bench in dat geval belangrijk om veel assists en bench varianten te doen. Wat denk jij? Heb zelf een paar keer pin presses gedaan.
Aan de ene kant denk ik dat assists goed kunnen helpen, aan de andere kant geloof ik ook in het principe; wil je sterker worden op een oefening.. dan moet je hem vaker doen.

Ik doe nu zelf 1x small grip en 1x normal grip per week.

triceps/delts versterken kan zeker meehelpen aan bench... ook lats versterken(maar bij lats ligt t probleem niet bij mij) ... ik heb behoorlijke spandwijdte.. maar hou niet van excuses, dus blijf gewoon doorrammen. Maar ik moet toegeven ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan bench... totaal geen liefde voor; misschien ligt daar het probleem ook :P

Ik ben dan ook alles behalve een bench kenner eerlijk gezegd, leuk doel voor 2014 om daar meer focus op te leggen. Heb een paar goede e-books gekregen over benchen(dave tate etc.) .. zit die ook te lezen, moet ze nog in praktijk brengen.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_134472889
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:51 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Aan de ene kant denk ik dat assists goed kunnen helpen, aan de andere kant geloof ik ook in het principe; wil je sterker worden op een oefening.. dan moet je hem vaker doen.

Ik doe nu zelf 1x small grip en 1x normal grip per week.

triceps/delts versterken kan zeker meehelpen aan bench... ook lats versterken(maar bij lats ligt t probleem niet bij mij) ... ik heb behoorlijke spandwijdte.. maar hou niet van excuses, dus blijf gewoon doorrammen. Maar ik moet toegeven ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan bench... totaal geen liefde voor; misschien ligt daar het probleem ook :P
Ja, daar heb je op zich ook wel gelijk in, kijk naar Smolov bijv. Maar heb ook eens gelezen, volgens mij in Cube of Wendler dat sommige lifters bijvoorbeeld vooral bezig zijn met deficit DL's en op de meet zelf pas deadliften.
If not now, then when.
pi_134472960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, daar heb je op zich ook wel gelijk in, kijk naar Smolov bijv. Maar heb ook eens gelezen, volgens mij in Cube of Wendler dat de sommige lifters bijvoorbeeld vooral bezig zijn met deficit DL's en op de meet pas deadliften.
Ja smolov jr. is echt een kort peak programma gericht op competities om snel te kunnen peaken... je houdt daarna meestal 50 -75% van je gains over.

Dat klopt ook, westside bijv doen ze alleen maar box squats.. en op competitie pas gewone squat.

Qua bench is het verstandig om op small grip sterker te worden, dan wordt je automatisch ook sterker op je wide grip.. dus dat probeer ik al wel toe te passen.
pi_134473051
Bij mij zit de weak spot in het midden van de ROM. Dus voor mij zijn pin presses dan belangrijk, omdat je daarbij vanaf het midden presst. Volgens mij betekent het ook dat ik mijn triceps nog meer moet trainen (wat ik al doe, 2x p.w.), maar dit weet Verbosity sowieso wel. :P
If not now, then when.
pi_134473067
2014 wordt zeker een mooi jaar gozer!
If not now, then when.
pi_134473251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bij mij zit de weak spot in het midden van de ROM. Dus voor mij zijn pin presses dan belangrijk, omdat je daarbij vanaf het midden presst. Volgens mij betekent het ook dat ik mijn triceps nog meer moet trainen (wat ik al doe, 2x p.w.), maar dit weet Verbosity sowieso wel. :P
ja dan zouden pin presses idd winstgevend moeten zijn!

Legdrive is ook belangrijk, maar best moeilijk aan te leren.. kost veel tijd.

bij is het midden ook wel t zwakste heb ik t idee

en ja 2014 wordt een topjaar! ^O^
pi_134473586
Yup een jaar vol gains en PR's _O_
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:10:21 #259
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134473592
Merk zelf dat vooral frequentie het probleem is bij benchen. Een keer per week benchen is toch te weinig voor mij, zelfde wil ik toepassen op de squat. Wil binnen kort weer op een full body achtig/ppl achtig schema trainen. Met 1x in de week de main lift en 1x in de week een variant.

Maandag: Squat+bench variant+squat assist
Woensdag: Deadlift+OHP en bovenrug.
Vrijdag: Bench+ squat variant+bench assist

Varianten gaan iets in de vorm van front squat / pause squat en incline bench / pause bench worden.
Assistance iets in de trend van squat=goodmornings, single leg press. bench=dips, dumbbell pres. deadlift=defecit deadlift, sumo deadlift.

Main lifts op 5/3/1 manier, varianten op 3x5 en assistance op 8-12 reps waarschijnlijk maar kan ik nog altijd aanpassen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_134473678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:10 schreef Verbosity het volgende:
Merk zelf dat vooral frequentie het probleem is bij benchen. Een keer per week benchen is toch te weinig voor mij, zelfde wil ik toepassen op de squat. Wil binnen kort weer op een full body achtig/ppl achtig schema trainen. Met 1x in de week de main lift en 1x in de week een variant.

Maandag: Squat+bench variant+squat assist
Woensdag: Deadlift+OHP en bovenrug.
Vrijdag: Bench+ squat variant+bench assist

Varianten gaan iets in de vorm van front squat / pause squat en incline bench / pause bench worden.
Assistance iets in de trend van squat=goodmornings, single leg press. bench=dips, dumbbell pres. deadlift=defecit deadlift, sumo deadlift.

Main lifts op 5/3/1 manier, varianten op 3x5 en assistance op 8-12 reps waarschijnlijk maar kan ik nog altijd aanpassen.
dat lijkt me wel een solide programma op die manier.. vooral die varianten erbij lijkt me erg lekker naast de gewone compounds.

zelf denk ik ook dat frequentie het belangrijkste is bij een compound die achterblijft in gains.
pi_134473780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:01 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

ja dan zouden pin presses idd winstgevend moeten zijn!

Legdrive is ook belangrijk, maar best moeilijk aan te leren.. kost veel tijd.

bij is het midden ook wel t zwakste heb ik t idee

en ja 2014 wordt een topjaar! ^O^
Op zich denk ik dat het geen liefde voor de bench hebben wel meespeelt in je prestatie. Ikzelf heb het bij de squat; soms vind ik hem leuk, maar soms haat ik hem. In het eerste geval gaat het dan altijd ook erg lekker en in het tweede geval ontzettend kut.

Anthony Robbins zegt dat mensen voornamelijk door twee grote emoties bepaalde keuzes maken: pain and pleasure. Heel simpel voorbeeld: wanneer Jan een sigaret opsteekt dan associeert Jan plezier bij het roken (ontspannen, lekker) en daarom blijft die ook roken, echter wanneer Jan besluit op een gegeven moment pijn met het roken te associëren dan is de kans tig keer groter dat hij stopt omdat het zoveel 'pijn' doet (kans op ziekten, stinkt, slijm, duur). Hetzelfde met afvallen/dik zijn; hoe meer pijn je associeert met het dik zijn, hoe meer gemotiveerd je bent om er iets aan te doen.

Het is een primitieve uitleg, maar je snapt denk ik ongeveer wel wat ik bedoel. Mindblowing experience toen ik het in zijn boek las. Zo een simpele doch krachtige tool.
If not now, then when.
pi_134473853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Op zich denk ik dat het geen liefde voor de bench hebben wel meespeelt in je prestatie. Ikzelf heb het bij de squat; soms vind ik hem leuk, maar soms haat ik hem. In het eerste geval gaat het dan altijd ook erg lekker en in het tweede geval ontzettend kut.

Anthony Robbins zegt dat mensen voornamelijk door twee grote emoties bepaalde keuzes maken: pain and pleasure. Heel simpel voorbeeld: wanneer Jan een sigaret opsteekt dan associeert Jan plezier bij het roken (ontspannen, lekker) en daarom blijft die ook roken, echter wanneer Jan besluit op een gegeven moment pijn met het roken te associëren dan is de kans tig keer groter dat hij stopt omdat het zoveel 'pijn' doet (kans op ziekten, stinkt, slijm, duur). Hetzelfde met afvallen/dik zijn; hoe meer pijn je associeert met het dik zijn, hoe meer gemotiveerd je bent om er iets aan te doen.

Het is een primitieve uitleg, maar je snapt denk ik ongeveer wel wat ik bedoel. Mindblowing experience toen ik het in zijn boek las. Zo een simpele doch krachtige tool.
Mooi beschreven!

Denk zelf ook dat daar voornamelijk het probleem ligt, dave tate had zijn hele leven een hekel aan deadlift en was daar dan ook geen ster op geworden.

2014 moet het jaar worden waarbij ik liefde ontwikkel voor de bench.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:16:56 #263
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134473868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zo hé, dacht altijd dat Pavlov die theorie had bedacht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_conditioning
Verbo is terug?
pi_134473972
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:16 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Mooi beschreven!

Denk zelf ook dat daar voornamelijk het probleem ligt, dave tate had zijn hele leven een hekel aan deadlift en was daar dan ook geen ster op geworden.

2014 moet het jaar worden waarbij ik liefde ontwikkel voor de bench.
It's all in the mind. Komt goed!

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:16 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het zou mij ook niks verbazen als Tony het van hem heeft. :)

Als je Anthony Robbins niet kent is dit een goed begin: http://www.ted.com/talks/(...)e_do_what_we_do.html
If not now, then when.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:19:43 #265
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134473977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zover ik weet zijn sticking points niet alleen te verwijten aan een spier, maar ook aan techniek en explosiviteit. Is dus moeilijk te zeggen op basis van de weak spot aan te geven wat het zwakst is.
Verbo is terug?
pi_134474010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:16 schreef Verbosity het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_conditioning
Staat ook allemaal in zijn boek ja. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn sticking points niet alleen te verwijten aan een spier, maar ook aan techniek en explosiviteit. Is dus moeilijk te zeggen op basis van de weak spot aan te geven wat het zwakst is.
Alright, thanks.
If not now, then when.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:22:11 #267
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134474057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

It's all in the mind. Komt goed!

[..]

Het zou mij ook niks verbazen als Tony het van hem heeft. :)

Als je Anthony Robbins niet kent is dit een goed begin: http://www.ted.com/talks/(...)e_do_what_we_do.html
Dat is het verhaal waar Pavlov om bekend staat. Wanneer de hond van Pavlov aan kwam lopen begon de hond te kwijlen, omdat hij eten verwachtte. Dus wou hij dit uitproberen met een belletje. Telkens wanneer hij eten bracht rinkelde hij een bel. De hond begon uiteindelijk altijd te kwijlen wanneer een bel rinkelt. Dit kwam omdat hij de bel associeert met eten.

Zie dat je de link al hebt gelezen :P
Verbo is terug?
pi_134474100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat is het verhaal waar Pavlov om bekend staat. Wanneer de hond van Pavlov aan kwam lopen begon de hond te kwijlen, omdat hij eten verwachtte. Dus wou hij dit uitproberen met een belletje. Telkens wanneer hij eten bracht rinkelde hij een bel. De hond begon uiteindelijk altijd te kwijlen wanneer een bel rinkelt. Dit kwam omdat hij de bel associeert met eten.
Klinkt heel bekend ja. *)
If not now, then when.
pi_134474120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zie dat je de link al hebt gelezen :P
dat heb ik dus altijd wanneer ik een Burger King logo zie... kwijlen.
pi_134474178
Ik heb ook echt bijna al die TED presentaties gezien. :') Dem cardio sessions.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:23 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

dat heb ik dus altijd wanneer ik een Burger King logo zie... kwijlen.
Goed marketingteam hebben ze daar zeg. :D Hehehe.
If not now, then when.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:26:55 #271
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134474235
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb ook echt bijna al die TED presentaties gezien. :') Dem cardio sessions.

[..]

Goed marketingteam hebben ze daar zeg. :D Hehehe.
Ik ging stuk om die posters met een hamburger op een skateboard :')
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:36:47 #272
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134474600
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Klinkt heel bekend ja. *)
Is een van de bekendste theorieën. Maar moest het leren voor mijn studie. Die conditionering is op heel veel toe te passen. Zo leer je een patiënt beter te begrijpen en kan je zijn gedrag proberen aan te passen. Maar in sommige gevallen kan het ook een behandeling op zich zijn.

Voor mensen met insomnia wordt slaap onthouding als oplossing gegeven. Dit doen zo omdat ze het bed waar ze uren in liggen zonder in slaap te vallen conditioneren aan geen slaap.

p.s. Wanneer zo iemand in bed ligt moet hij ook geen andere dingen gaan doen zoals lezen of een smart phone gebruiken. En op een specifieke tijd uit bed stappen is hierbij van belang bijvoorbeeld elke ochtend om 7 uur.
Verbo is terug?
pi_134475440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:36 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Is een van de bekendste theorieën. Maar moest het leren voor mijn studie. Die conditionering is op heel veel toe te passen. Zo leer je een patiënt beter te begrijpen en kan je zijn gedrag proberen aan te passen. Maar in sommige gevallen kan het ook een behandeling op zich zijn.

Voor mensen met insomnia wordt slaap onthouding als oplossing gegeven. Dit doen zo omdat ze het bed waar ze uren in liggen zonder in slaap te vallen conditioneren aan geen slaap.

p.s. Wanneer zo iemand in bed ligt moet hij ook geen andere dingen gaan doen zoals lezen of een smart phone gebruiken. En op een specifieke tijd uit bed stappen is hierbij van belang bijvoorbeeld elke ochtend om 7 uur.
Zeer interessant allemaal ja. Tony gaat het er ook heel diep op in. Zeker een aanrader zijn boeken.
If not now, then when.
  vrijdag 20 december 2013 @ 01:26:48 #274
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_134475911
Hoe ik me voel na de 5x10x72.5kg squats gisteren.

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 20 december 2013 @ 01:33:41 #275
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_134476040
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoe ik me voel na de 5x10x72.5kg squats gisteren.

[ afbeelding ]
De dag na de dag na leg day is vaak nog erger.

Off-topic, morgen even kickbokslesje nemen ipv normale workout, kijken hoeveel ik er nog van bak tegenwoordig. Kickboksen 2x geprobeerd ofzo maar normaal boksen 2 jaar lang gedaan, betekent ook gelijk dat ik een zieke binge sessie daarna kan doen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')