Doelde meer op jouw mening over dit:quote:Op woensdag 18 december 2013 07:42 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Milk the new sports drink a review research review
What are good sources of protein speed of digestion pt1.html
Lees en leer.
Boek is uit. Maar het kunnen ook weighted vests zijn. Het komt bij mij vooral over als snelheidswerk. Dus ik ga er gewoon duurloopjes bij doen en wat intervaltrainingswerk. Dan moet het wel goedkomen. Interval/snelheidswerk vind ik altijd wat belastender voor je benen dan het duurloopwerk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb het nog even terug gelezen. Was geen weighted vest maar een prowler. Maar die heb je waarschijnlijk ook niet.
Starting strengthquote:Op woensdag 18 december 2013 10:07 schreef Questular het volgende:
Weet iemand trouwens een boek waarin je info kunt vinden over oefeningen, het lichaam en voeding maar dan geschreven in "jip en janneke" taal? Ik ben niet zo een pc lezer dus iets in een boek vorm zou fijn zijn
Het beeldmateriaal (video) dat erbij hoort is ook erg nuttig voor beginners. Althans, ik vind het nuttig voor mezelf.quote:
http://www.abebooks.co.uk(...)fn_sr=para¶_l=90quote:Op woensdag 18 december 2013 10:28 schreef Questular het volgende:
Helaas niet te verkrijgen in Nederland
Enige wat slecht kan zijn zover ik weet is de overmatige calcium consumptie. En dat dit te compenseren is met meer magnesium en eiwitten maar die krijg je al binnen met de melk. En conclusies worden niet goed gesteld. Van melk krijg je kanker... omdat er veel calcium inzit wat de kans op kanker doet verhogen. Melk is daar niet de schuldige maar het calcium.quote:Op woensdag 18 december 2013 07:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Doelde meer op jouw mening over dit:
http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php
De PDF en de video's zijn gelukkig worden gelukkig aangeboden door een piratenvriend.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:28 schreef Questular het volgende:
Helaas niet te verkrijgen in Nederland
Hm oke. Maar casein was slecht ofzo? En hoe weet ik of ik intolerant ben? Drink een liter per melk maar merk niksquote:Op woensdag 18 december 2013 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Enige wat slecht kan zijn zover ik weet is de overmatige calcium consumptie. En dat dit te compenseren is met meer magnesium en eiwitten maar die krijg je al binnen met de melk. En conclusies worden niet goed gesteld. Van melk krijg je kanker... omdat er veel calcium inzit wat de kans op kanker doet verhogen. Melk is daar niet de schuldige maar het calcium.
Ben je lactose intolerant? Drink dan geen melk... ;')
En (koe)melk is niet bedoeld voor de mens om te consumeren. Maar dat kan je over elk product zeggen. Tomaat? Nee dat hoort zich voort te planten. Het groeit niet omdat er mensen in de buurt zij. Behalve moedermelk dan want dat is wel voor een baby bestemt.
Zo heeft hij wel meer non argumenten. De ene keer haalt hij een instantie aan omdat die in zijn voordeel spreekt. De andere keer wanneer het niet goed uitkomt is het slechts een mening van die instantie.
Van wat ik weet, ga je dan heel erg ruften en zulke grappen. Waarschijnlijk heb je er geen last van.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:47 schreef Atemno het volgende:
[..]
En hoe weet ik of ik intolerant ben? Drink een liter per melk maar merk niks
Herkenbaarquote:Op woensdag 18 december 2013 12:22 schreef daeh het volgende:
Ik ben mijn benen relatief wat zwaarder gaan trainen (heerlijk, veel eerder moeten doen). Maar nu heb ik wel regelmatig dat er een spiertje in mijn bovenbenen nogal spastisch doet. Hebben meer mensen dit of hebben jullie er wel eens van gehoord? Volgens Google heb ik nu last van stres of doe ik te weinig met mijn benen.
Helemaal als het je ooglid is. Om ramgek van te worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:41 schreef Questular het volgende:
[..]
HerkenbaarSoms trilt zo een spiertje dagen... echt irritant
Haha dat heb ik wel. Ga 2x per dag naar de wc en flink ruften. Maar verder?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:24 schreef daeh het volgende:
[..]
Van wat ik weet, ga je dan heel erg ruften en zulke grappen. Waarschijnlijk heb je er geen last van.
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:07 schreef Atemno het volgende:
[..]
Haha dat heb ik wel. Ga 2x per dag naar de wc en flink ruften. Maar verder?
dat is gewoon vermoeidheid toch? slaap je te weinig?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Helemaal als het je ooglid is. Om ramgek van te worden.
Ontlasting is wel groen. En veel scheten. Geen buikkrampen of diarree.. dus?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.
Sterke copy paste van de wikipedia, van het 'LACTOSE INTOLERANTIE' artikel. Meneer zegt dat ie 1 liter zuivel kan drinken, als je 1 liter zuivel kunt drinken per dag ben je absoluut NIET lactose intolerant (je schijt dan dag in dag uit je de tiefus).quote:Op woensdag 18 december 2013 13:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.
Ah oke, chill. Nja ik moet wel veel vaker moet ik eerlijk zeggen. 2x per dag is niet absurd veel/tyfes veel?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sterke copy paste van de wikipedia, van het 'LACTOSE INTOLERANTIE' artikel. Meneer zegt dat ie 1 liter zuivel kan drinken, als je 1 liter zuivel kunt drinken per dag ben je absoluut NIET lactose intolerant (je schijt dan dag in dag uit je de tiefus).
Je hebt me door, en ik maar doen alsof ik dit helemaal zelf heb getypt..quote:Op woensdag 18 december 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sterke copy paste van de wikipedia, van het 'LACTOSE INTOLERANTIE' artikel. Meneer zegt dat ie 1 liter zuivel kan drinken, als je 1 liter zuivel kunt drinken per dag ben je absoluut NIET lactose intolerant (je schijt dan dag in dag uit je de tiefus).
Nee, is vrij normaal voor bodybuild begrippen.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:43 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ah oke, chill. Nja ik moet wel veel vaker moet ik eerlijk zeggen. 2x per dag is niet absurd veel/tyfes veel?
?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wie kan voor mij dat filmpje vinden van zo'n Asian looking dude (best klein en voormalig lifter) die echt super easy 300kg+ squats doet?
(Olympic) weightlifters en atleten zal je niet tot nauwelijks lowbar zien doen idd, powerlifters daarentegen wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:33 schreef kidkash19 het volgende:
Kicke filmpje, het gemak ook.
Blijf het toch apart vinden dat Rippetoe de low bar zo aanraadt terwijl ik amper world class weightlifters en athletes dit zie doen.
Ikzelf doe ook gewoon high bar, voelt beter en veiliger
weinig low bars hier ookquote:Op woensdag 18 december 2013 15:56 schreef Yamcha het volgende:
[..]
(Olympic) weightlifters en atleten zal je niet tot nauwelijks lowbar zien doen idd, powerlifters daarentegen wel.
Weet je wel hoe lowbar eruit ziet? Ik zie op 2:20, 2:30, 3:00, 3:10, 3:50, 4:05 allemaal lowbar.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
weinig low bars hier ook
ben gewoon benieuwd naar wie er nu correct is, low bar is voor mij absoluut niet prettig en blijkbaar zien vele sporters er ook niet veel nut in
Dat heb ik vaak genoeg ook al is genoeg slaap hoor.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat is gewoon vermoeidheid toch? slaap je te weinig?
stress dan? dacht dat het vooral door die 2 dingen kwam. kan het mis hebben. ik had het vroeger wel eens, maar nu nooit meer.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:27 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Dat heb ik vaak genoeg ook al is genoeg slaap hoor.
Hmmmm ok dan heb ik die paar cm duidelijk gemist, is wat duidelijker nu danquote:Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Weet je wel hoe lowbar eruit ziet? Ik zie op 2:20, 2:30, 3:00, 3:10, 3:50, 4:05 allemaal lowbar.
High bar is de bar op de traps (zie xiaojun in het filmpje hierboven), lowbar is net achter de traps op de rear delts. Het scheelt vaak maar een paar centimeter.
Gewoon wat extra eiwit pakken, en bijhouden hoeveel calorieën je eet. Als je merkt dat je langzaam afvalt hou je dat aantal calorieën aan.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:03 schreef Dark_Killah het volgende:
Tevens een vraag van mijn kant;
Aangezien ik op mijn sportschool niet de mogelijkheid heb een vet % meting te doen, en ik sowieso vooral voor de spiegel train weet ik niet precies wat mijn vet % is. Ik ben echter in de afgelopen 6 maanden ongeveer 6/7kg aangekomen, en weeg nu 61kg. Ik heb dit voor elkaar gegeten zonder vast voedingsschema; wel probeerde ik elke doordeweekse dag aan mijn macro's te komen.
Nu zou ik vanaf 1 januari echter voor een aantal gelegenheden een maandje willen cutten om mijn buikspieren (weer) zichtbaar te krijgen. Ik vraag mij echter af of dit haalbaar is zonder mijn vetpercentage bij te houden (en dus ook VVM) en een voedingsschema op te stellen. Of dat ik dan het risico loop op veel spierafbraak. Mijn idee was om in deze periode te letten op K/V maar m'n eiwitinname wel gelijk te houden, en daarnaast te beginnen met cardio.
Excuses als dit toch eigenlijk in het Fitness topic hoorde. Ik heb maar de eerste de beste eruit gekozen.
Correct, probeer het zo en zolang je blijft dalen in vet% ook zo houden! Wanneer je een plateau bereikt, eerst cardio wat opvoeren (in tijd, niet intensiteit).quote:Op woensdag 18 december 2013 17:29 schreef Dark_Killah het volgende:
edit: Ja dat bedoelde ik eigenlijk; ik ga 1 v/d 2 (cardio) doen en niet allebei (cardio én minder eten) omdat het risico op afbraak dan vergroot wordt, right?
Nee, dit is hem niet, alhoewel deze ook impressive is. Ik heb het over een filmpje die in ieder geval niet van deze kwaliteit is, gozer is ook veel kleiner, squat snel en explosief, was vroeger een weightlifter, maar nu niet meer. Ik zag hem eerder zo vaak op YouTube en nu kan ik hem gewoon niet eens vinden.quote:
vrijwel alle wereldrecords met powerlifting squats zijn op lowbar gezetquote:Op woensdag 18 december 2013 15:33 schreef kidkash19 het volgende:
Kicke filmpje, het gemak ook.
Blijf het toch apart vinden dat Rippetoe de low bar zo aanraadt terwijl ik amper world class weightlifters en athletes dit zie doen.
Ikzelf doe ook gewoon high bar, voelt beter en veiliger
Elke dag 300 crunches voor de plaatselijke vetverbranding.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:12 schreef Dark_Killah het volgende:
Okay, maar ik hou mij wel aan mijn normale caloriebehoefte dan? En de cardio zou het vet dan weg moeten krijgen?
Idalberto Arranda?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, dit is hem niet, alhoewel deze ook impressive is. Ik heb het over een filmpje die in ieder geval niet van deze kwaliteit is, gozer is ook veel kleiner, squat snel en explosief, was vroeger een weightlifter, maar nu niet meer. Ik zag hem eerder zo vaak op YouTube en nu kan ik hem gewoon niet eens vinden.
Standaard SS is ook gewoon ruk, hoop hype om er vervolgens compleet uit proporties uit te zien...quote:Op woensdag 18 december 2013 18:24 schreef Faeroer het volgende:
Wat is SS toch saai zeg. Nog 1 maandje (tot 15 januari) doorzetten en dan zit er eindelijk een half jaar op. Tijd voor iets anders.
Volgens mij weet ik wel welke je bedoelt, is het een beetje een oud filmpje?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, dit is hem niet, alhoewel deze ook impressive is. Ik heb het over een filmpje die in ieder geval niet van deze kwaliteit is, gozer is ook veel kleiner, squat snel en explosief, was vroeger een weightlifter, maar nu niet meer. Ik zag hem eerder zo vaak op YouTube en nu kan ik hem gewoon niet eens vinden.
voor een beginnend lifter is het ideaal om de grote compounds te leren en basiskracht op te bouwen..quote:Op woensdag 18 december 2013 18:39 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Standaard SS is ook gewoon ruk, hoop hype om er vervolgens compleet uit proporties uit te zien...
Hoezo? Ik doe armen en rear delts erbij + rows. Heb je voorbeelden/argumenten?quote:Op woensdag 18 december 2013 18:39 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Standaard SS is ook gewoon ruk, hoop hype om er vervolgens compleet uit proporties uit te zien...
Dat is lang! Respect en deed je ook wat andere oefeningen + at je altijd goed? En resultaten(tot nu toe) in pics en/of stats op de lifts en/of gewicht vp.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:24 schreef Faeroer het volgende:
Wat is SS toch saai zeg. Nog 1 maandje (tot 15 januari) doorzetten en dan zit er eindelijk een half jaar op. Tijd voor iets anders.
wat hij zegt is meer een hype...waarvan een paar kut voorbeelden te zien zijn. Duizenden mensen hebben goede resultaten behaald met SS. Uiteraard krijgt chest niet zoveel werk als benen bijv, maar benen zijn ook een grote spiergroep. Chest kan later mooi de focus krijgen op een ander schemaquote:Op woensdag 18 december 2013 19:00 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoezo? Ik doe armen en rear delts erbij + rows. Heb je voorbeelden/argumenten?
Dan ga je al meer richting babylover's versie, al een stuk beter.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:00 schreef Atemno het volgende:
[..]
Hoezo? Ik doe armen en rear delts erbij + rows. Heb je voorbeelden/argumenten?
Ook weer zo'n kreet, 'duizenden mensen met goede resultaten'. Als dat zo is, waar zijn de bewijzen dan? Nog nooit een progressie foto van een jaar tegengekomen van iemand die het programma volgt, die er netjes bijstaat.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
wat hij zegt is meer een hype...waarvan een paar kut voorbeelden te zien zijn. Duizenden mensen hebben goede resultaten behaald met SS. Uiteraard krijgt chest niet zoveel werk als benen bijv, maar benen zijn ook een grote spiergroep. Chest kan later mooi de focus krijgen op een ander schema
Dat niet, ik denk dat elke debiel wel snapt dat 4l melk per dag niet echt helpt bij een mooi lichaam.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef seto het volgende:
Jij bent er zeker zo één die denkt dat GOMAD deel van SS is?
het heeft voor mij jaren geleden de basis gelegd voor mijn fysiek die vandaag de dag er zeker goed uitziet... daarnaast heeft het bijgedragen aan mijn kracht. Zo ook bij mensen uit mijn directe omgeving. Ik kwam met heel veel kracht uit dat programma, dus voor kracht is het helemaal ideaal.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ook weer zo'n kreet, 'duizenden mensen met goede resultaten'. Als dat zo is, waar zijn de bewijzen dan? Nog nooit een progressie foto van een jaar tegengekomen van iemand die het programma volgt, die er netjes bijstaat.
Ik zie alleen benen die uit proporties zijn, matige upper back en dunne armen.
Als basis prima, maar het is gewoon zonde om het niet wat uit te breiden.
heb GOMAD gedaan toentertijd en dat was werkelijk fantastischquote:Op woensdag 18 december 2013 19:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Dat niet, ik denk dat elke debiel wel snapt dat 4l melk per dag niet echt helpt bij een mooi lichaam.
Ik vind het gewoon niet een programma dat in balans is.
Ik denk niet dat je doorhebt dat het programma 'Starting Strength' niet bedoeld is om een mooi en esthetisch lichaam te krijgen, maar om je kracht op te bouwen. Progressiefoto's hebben dus niet zoveel nut, als je kijkt naar de getallen van de lifts daarentegen..quote:Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ook weer zo'n kreet, 'duizenden mensen met goede resultaten'. Als dat zo is, waar zijn de bewijzen dan? Nog nooit een progressie foto van een jaar tegengekomen van iemand die het programma volgt, die er netjes bijstaat.
Ik zie alleen benen die uit proporties zijn, matige upper back en dunne armen.
Als basis prima, maar het is gewoon zonde om het niet wat uit te breiden.
Die getallen haal je alleen als je je buitensporig vatsig eet. Niet top voor bodybuilders dus. Beginners kun je 2x zo hard belasten als SS doet, het slaat compleet door in simpel willen zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:32 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je doorhebt dat het programma 'Starting Strength' niet bedoeld is om een mooi en esthetisch lichaam te krijgen, maar om je kracht op te bouwen. Progressiefoto's hebben dus niet zoveel nut, als je kijkt naar de getallen van de lifts daarentegen..
Je wilt massa bij dat gewicht, kracht komt vanzelf.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:43 schreef Sapstengel het volgende:
Daarnaast bevat de naam het woord "starting", dus een programma om mee te beginnen als je met je 1.85 70kg geraamte de gym binnen komt. Kun je mooi even wat kracht opbouwen, optimaal profiteren van de noobgains en daarna een ander schema pakken.
Buitensporig vatsig eten..valt wel mee,quote:Op woensdag 18 december 2013 19:47 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Die getallen haal je alleen als je je buitensporig vatsig eet. Niet top voor bodybuilders dus. Beginners kun je 2x zo hard belasten als SS doet, het slaat compleet door in simpel willen zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor zware compound-lifts, maar ik vind het gewoon te basic.
Kut forum.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik ga wel weer lekker naar dbb, wat een rippetoe knuffelaars hier zeg...
jij komt hier zelf schreeuwen.. is iemand niet met je eens .. ga je huilen in een hoekjequote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Strong username to post correlation.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Niks schreeuwen, ben het gewoon niet eens met het standaard advies dat beginners SS moeten doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
jij komt hier zelf schreeuwen.. is iemand niet met je eens .. ga je huilen in een hoekje
quote:Op woensdag 18 december 2013 19:50 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Strong username to post correlation.
PM de link maar tegen die tijd!quote:Op woensdag 18 december 2013 19:58 schreef Diabox het volgende:
Oh ja, trouwens, voor de geïnteresseerden: Big Cat en ik starten binnenkort ons eigen bodybuild forum. Doelstelling is ergens in januari, maar we hebben het allebei vrij druk. Onderscheidende factor is dat wij er al onze kennis spuwen, en er 'n shitload aan up2date sticky materiaal komt van onze hand. Wat er al op de planning staat is: metabolisme, k/e/v uitleg, creatine, betaine, omega 3 vetzuren, arachidonzuur, beta-alanine, wat zijn AAS?, HPG as, HPT as, wat is hypogonadie?, nakuren, SERMs, hCG, waar moet ik op letten tijdens een kuur?, vochtbalans elektrolyten en zuur-base evenwicht, elementaire celbiologie, elementaire biochemie, elementaire statistiek, elementaire biomechanica, elementaire toxicologie.
Dat feel in je hamstrings na low bar squatsquote:Op woensdag 18 december 2013 17:58 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
vrijwel alle wereldrecords met powerlifting squats zijn op lowbar gezet
vrijwel alle elite pl'ers doen lowbar
het scheelt idd maar een paar centimeter... maar met lowbar kan je veel meer gebruik maken van je posterior chain .
Maar voor olympic movements is het een totaal zinloze oefening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |