SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.quote:Op maandag 16 december 2013 21:22 schreef Verbosity het volgende:
Lees het boek eerst eens.
Wordt geadviseerd om hill sprints te doen of hardlopen met een weighted vest.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
2x stevige rugzak pakken, volgooien met zand (of flesjes water) en aan beide kanten aan doen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.![]()
![]()
Hallo vrienden
Iemand toevallig zin om naar m'n (eerste) voedingsschematje te kijken?
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kleine achtergrond misschien handig inderdaad:quote:
Gewicht: 62 half, leeftijd: 25, lengte: 1.70m, BMI: 21,5.
Qua sport. Van +/- 19-21 'gefitnesst'. Toen van 54kg naar 67kg 'gegroeid' zonder écht eetschema e.d. (wel netjes eiwitten). Ja ik was (ben) zo'n klein dun ventje. Ondanks dat het nu niet veel meer is put ik toch hoop uit het groeien van toen. Er was potentie, laten we maar zeggen
Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken. Eigenlijk niet bodybuidling persé.. maar wel massa, explosiviteit en omdat het toch ook over spiermassa opbouwen gaat heb ik het hier maar gepost ipv fitness afdeling.![]()
De bedoeling was om dieper te squatten zodat je enigszins kan voelen wat de beperkende factor is. Niet dat je structureel dieper squat, zou wel een optie kunnen zijn. Want met een squat breng je de structuren op rek anders zou je die buttwink niet krijgen. Maar beter ga je gericht te werk en stretch je de fuck uit je hammies.quote:Op maandag 16 december 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dieper squatten is het probleem niet.
Ja, precies. Ik zat inderdaad ook te denken aan de hamstrings. Die maar eens even onder handen nemen.
Thanks!Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.
Eieren, volle melk, pinda's, havermout, worst (mini salami, chorizo), kaas om maar een paar dingen te noemen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.![]()
Tegenwoordig eet ik idd dagelijks pinda's (50 gram) is echt maar een klein handje en makkelijk om weg te krijgen. Ideaal. Helemaal omdat ik gewoonweg niks met (veel) eten heb (nooit gehad), maar ik heb het er uiteraard wel voor over.quote:Op maandag 16 december 2013 22:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.
Eieren, volle melk, pinda's, havermout, worst (mini salami, chorizo), kaas om maar een paar dingen te noemen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.
Probleem dat ik met zuivel heb is dat m'n huid het niet kan hebben. Die kwark en brinta zijn wat dat betreft echt max.Thx voor answer
![]()
![]()
Ik eet idd 2x een schaaltje van 50 gram. Ergens in de middag en na het avondeten, toch weer 600kcal.
En die in de avond merk ik niet eens, eet ik zo op als ik achter m'n computer zit.![]()
Heb ook weer vanalles op m'n moeder's (quote:Op maandag 16 december 2013 22:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In plaats van brood zijn er veel alternatieven om de kcals uit te halen.
Ik eet zelf nooit brood of rijst of pasta, neem alleen melk met havermout en dat soort dingen.)boodschappenlijstje geschreven.
Laatste tijd veel te weinig gegeten, ook een tijdje weinig naar de sportschool geweest maar dat heb ik iig weer opgepakt.
Ecto genetics zijn kutHeb ook heel weinig honger, als ik niet oplet zit ik maar op de 1500-2000 kcal ofzo
Maar als ik eenmaal aan het eten ben gaat over t algemeen alles er wel in
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ik heb nu juist hoe meer ik eet, hoe erger de honger is. Zit op 3500/dag, maar meestal zit het meer rond de 4000![]()
![]()
Vandaag weer deadlift-dag, zat al tijdje te dubben tussen sumo en conventional, en merk dat ik met sumo veel 'smoother' lift en dat ik makkelijk in de startpositie kom, wat bij conventional een ander verhaal is helaas..
Enig idee wat de 'grote' verschillen zijn tussen de twee stijlen? Mentaal toch stukje zonde als ik weet dat je bij conventional bijv meer spier x, y, aanspreekt..
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Aangezien 't bijna kerst is en ik nog steeds niets op m'n lijstje heb staan zei iemand tegen me waarom ik niet "zo'n gewicht" vroeg. Op zich wel een leuk idee om een ez curl bar te vragen, dan weet ik tenminste nog iets.
Maar ik vraag me af of het wel nut heeft. Ik train nu maar 1 a 2 keer in de week (erg druk met studie+werk helaas) dus dat betekent dat er nog dagen over zijn waar ik thuis eventueel lekker met de ez-curl bar aan de slag zou kunnen, toch? Ik doe SS + chinups/dips dus doe verder geen isolatie oefeningen.
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?![]()
Als je al iets zou vragen zou ik een fatsoenlijke bar met rek vragen/kopen alleen zit je dan al gelijk aan redelijke bedragen. Een EZ bar only imo not worth the moneyquote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef DannyDeko het volgende:
Aangezien 't bijna kerst is en ik nog steeds niets op m'n lijstje heb staan zei iemand tegen me waarom ik niet "zo'n gewicht" vroeg. Op zich wel een leuk idee om een ez curl bar te vragen, dan weet ik tenminste nog iets.
Maar ik vraag me af of het wel nut heeft. Ik train nu maar 1 a 2 keer in de week (erg druk met studie+werk helaas) dus dat betekent dat er nog dagen over zijn waar ik thuis eventueel lekker met de ez-curl bar aan de slag zou kunnen, toch? Ik doe SS + chinups/dips dus doe verder geen isolatie oefeningen.
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?![]()
Conventional deadlift: Torso is horizontaler, heup staat verder naar achteren, meer dorsiflexie van de enkel (omhoog brengen van de enkel).quote:Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag weer deadlift-dag, zat al tijdje te dubben tussen sumo en conventional, en merk dat ik met sumo veel 'smoother' lift en dat ik makkelijk in de startpositie kom, wat bij conventional een ander verhaal is helaas..
Enig idee wat de 'grote' verschillen zijn tussen de twee stijlen? Mentaal toch stukje zonde als ik weet dat je bij conventional bijv meer spier x, y, aanspreekt..
Als gevolg gebruik je meer hamstrings, glutes en spinale erectors en minder de quadriceps en adductoren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sumo deadlift: Torso is verticaler, heupen staan verder naar voren, minder dorsiflexie (strekt het enkel gewricht dus), voeten staan verder en naar buiten gedraaid (exorotatie)
Hierbij gebruik je meer quadriceps en adductoren en minder hamstrings, glutes en spinale erectors.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Let er wel op dat dit allemaal in verhouding is en dat je ook met sumo deadlifts sterke hamstrings en glutes kan bouwen. Van alle spieren wordt veel kracht gevraagd, echter bij de een niet is meer of minder dan bij de andere variant.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Had ik ook, maar dat was ook alleen maar omdat ik in een soort survival mode zat wat betreft gewicht en eten. Nu vreet ik meer dan de gemiddelde gezinstafel bij elkaar, gewoonweg omdat ik honger heb.quote:Op maandag 16 december 2013 22:52 schreef Pastapipos het volgende:
Ecto genetics zijn kutHeb ook heel weinig honger, als ik niet oplet zit ik maar op de 1500-2000 kcal ofzo
Maar als ik eenmaal aan het eten ben gaat over t algemeen alles er wel in
In het begin mag je als ecto zeker wat eten gaan forceren/proppen, anders went je maag er nooit aan en zal je bijna niets ontwikkelen.
![]()
Ja klopt, komt ook deels omdat ik laatste tijd dus voeding heb verwaarloosd. Zal wss vanzelf weer snel een gewoonte worden. Had eerst sowieso ook meer honger toen ik meer atquote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Had ik ook, maar dat was ook alleen maar omdat ik in een soort survival mode zat wat betreft gewicht en eten. Nu vreet ik meer dan de gemiddelde gezinstafel bij elkaar, gewoonweg omdat ik honger heb.In het begin mag je als ecto zeker wat eten gaan forceren/proppen, anders went je maag er nooit aan en zal je bijna niets ontwikkelen.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Wat wil je met een ez-curl bar bereiken dan?quote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef DannyDeko het volgende:
Wat denken jullie, de moeite waard of niet?
Enige wat er echt mee te trainen valt zijn je biceps en triceps de rest valt gemakkelijker te trainen met een rechte stang. Dus zou eerder een rechte stang vragen waarmee je de biceps en triceps ook goed kan trainen.
Of je er veel progressie mee zal bereiken hangt af van je doel. Hypertrofie van je armen spieren wil wel enigszins. Zal niet veel zijn maar wel wat. Voor kracht kan je beter je tijd besteden aan SS in een sportschool.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Iedereen die lift zou verplicht een anatomie boek en Starting Strength moeten lezen. Dan zou 95% van de vragen niet meer gesteld worden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heb het nog even terug gelezen. Was geen weighted vest maar een prowler. Maar die heb je waarschijnlijk ook niet.quote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow? Ik doe geen hill sprints en ik heb geen weighted vest, al wil ik dat laatste wel eens gaan gebruiken bij o.a. intervaltrainingen. Ik ga ff piraatbaaien.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Kijk dit was de reactie die ik zocht! Helemaal helder, bedankt. Dat wordt dus sumo pullen voor mij, voelt veel natuurlijker aanquote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Conventional deadlift: Torso is horizontaler, heup staat verder naar achteren, meer dorsiflexie van de enkel (omhoog brengen van de enkel).
Als gevolg gebruik je meer hamstrings, glutes en spinale erectors en minder de quadriceps en adductoren.
Sumo deadlift: Torso is verticaler, heupen staan verder naar voren, minder dorsiflexie (strekt het enkel gewricht dus), voeten staan verder en naar buiten gedraaid (exorotatie)
Hierbij gebruik je meer quadriceps en adductoren en minder hamstrings, glutes en spinale erectors.
Let er wel op dat dit allemaal in verhouding is en dat je ook met sumo deadlifts sterke hamstrings en glutes kan bouwen. Van alle spieren wordt veel kracht gevraagd, echter bij de een niet is meer of minder dan bij de andere variant.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Zorg er wel voor dat je ook de conventionele deadlift uitvoert voor het extra ontwikkelen van je posterior chain (hamstrings, glutes en spinale erectors). Sumo deadlift kan je eigenlijk zien als een mix van een squat en deadlift.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:25 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Kijk dit was de reactie die ik zocht! Helemaal helder, bedankt. Dat wordt dus sumo pullen voor mij, voelt veel natuurlijker aan
Het zal natuurlijker aanvoelen omdat je minder mobiliteit nodig hebt in je lage rug wat de meeste mensen niet gewend zijn. Zijn vaak geneigd om bij het hurken/bukken de rug te bollen i.p.v. de hamstrings en glutes aan te spannen en ontspannen ze deze juist. Met een sumo deadlift hoef je minder ver te buigen met de rug omdat de heupen lager staan door de wijde stance.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
![]()
![]()
![]()
I love that gym
[ Bericht 1% gewijzigd door kidkash19 op 17-12-2013 11:17:02 ]Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Helpt zo een spotter nu echt als het mis gaat? + stel de stang valt naar achter dan vang je hem vooral met je gezicht op als spotter zijnde.![]()
het is niet voor je evenwicht, maar om je net ff door dat dooie punt te helpen als het zou moeten...quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef Questular het volgende:
Helpt zo een spotter nu echt als het mis gaat? + stel de stang valt naar achter dan vang je hem vooral met je gezicht op als spotter zijnde.
moet wel zeggen dat het mentaal heel erg helpt als iemand spot met squat
als stang naar achter dan spotter dood denk![]()
![]()
Mentaal en dode punt inderdaad, gewoon laten vallen dat gewicht en de spotter waarchuwenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
lolquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Mentaal en dode punt inderdaad, gewoon laten vallen dat gewicht en de spotter waarchuwen
njjjjjhnhhaaaaaaa "komt i"![]()
quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Hallo vrienden
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 16 december 2013 21:53 schreef BurungElang het volgende:
Hallo vrienden
Doel = voornamelijk spiermassa, vet is daarbij bijkomstigheid imo. M'n weightgainer zit hierbij nog niet inbegrepen (ik weet dat er veel tegen weightgainer zijn.. maar ik, tsja.. vind ze wel handig). Avondeten is "wat de pot schaft", dus heb voor dit schema macaroni ingevuld. Wat ik nu vooral klote vind is al het (bruin)brood (12 snee per dag). Tips zouden zeer welkom zijn, als ik het eten op orde heb kan het pas interessant worden.100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.![]()
bereid per 100gram is dat ongeveer 130kcalsquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:17 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
[..]
100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.
zal best tien procent kunnen schelen afhankelijk hoe een nat papje of het geworden is, maar 340 is het echt niet
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=828![]()
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/zilvervlies-rijst-lassiequote:Op dinsdag 17 december 2013 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
bereid per 100gram is dat ongeveer 130kcals
zal best tien procent kunnen schelen afhankelijk hoe een nat papje of het geworden is, maar 340 is het echt niet
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=828![]()
Dat is ongekookt 100gram wat ze in jouw link bedoelen. Daar zit iets meer dan een factor 2 tussen dat klopt wel per gewicht ook ongeveer....quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:32 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/zilvervlies-rijst-lassie
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 17-12-2013 12:40:35 ]![]()
if not dan zit ik op 5700 i.p.v. 5200 lolquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat is ongekookt 100gram wat ze in jouw link bedoelen. Daar zit iets meer dan een factor 2 tussen dat klopt wel per gewicht ook....
zal wel niet![]()
5.200, hoe flik je dat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
if not dan zit ik op 5700 i.p.v. 5200 lol
zal wel nietZit zelf op de ~4.100.
![]()
geen enkel probleem meequote:Op dinsdag 17 december 2013 12:42 schreef Faeroer het volgende:
[..]
5.200, hoe flik je dat?Zit zelf op de ~4.100.
gewoon door etenliters volle melk enz enz
![]()
Net even je keukenprinces video bekeken. Ik begrijp het nu beter.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
geen enkel probleem mee
gewoon door etenliters volle melk enz enz
Geweldige video! Zitten toch wel goede ideetjes in, die ik zal gaan proberen. Koken voor een hele week zal mij nog niet gaan lukken, maar ik kook nu elke dag en kom hierdoor vaak in tijdnood + geen zin etc.
![]()
gewoon koken en eten hoe je zelf het makkelijkst vind hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:54 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Net even je keukenprinces video bekeken. Ik begrijp het nu beter.Geweldige video! Zitten toch wel goede ideetjes in, die ik zal gaan proberen. Koken voor een hele week zal mij nog niet gaan lukken, maar ik kook nu elke dag en kom hierdoor vaak in tijdnood + geen zin etc.
WSaarsch. vind je het niet te vreten zoals ik het maak namelijk lol
't was meer gewoon "zo doe ik het" hehe
maar idd. bijv. gewoon X maal 7 maaltijden maken in 1x per week die je zo kan opeten is gewoon veel makkeljker dan elke dag in de keuken, elke dag je keuken vies enz enz![]()
Mijn fout inderdaad, niet goed ingevuld!quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:17 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
[..]
100 gram zilvervliesrijst is bij ons in de winkel 342 kcals (??)
of bedoel je 100 gram gekookt? Maar das wel erg weinig rijst.
Zo'n pakje van 450 gram kook ik voor 4 dagen. Dus dat is ongekookt 112 gram idd.
Deed het schema via mijn voedingscentrum.nl vond het aantal kcal al weinig.
Edit; hmm zie dat die pakken 400 gram zijn, dus ongekookt 100g per dag. Eens ff aanpassen in het schema.
[ Bericht 3% gewijzigd door BurungElang op 17-12-2013 13:56:36 ]![]()
Heel ff overnieuw voor de zekerheid, want mijn VWO-verleden trekt dit niet (aka Raymond zit moeilijk te doen).
Ik vreet dagelijks een kookbuiltje Lassie zilvervliesrijst (zonder plastic), 125 gram.
Achterop staat 100 gram = 342 kcals. Dus 1 zakje 125 gram is ongeveer 400 kcals. Gekookt zal dit niet veel afwijken toch, want water.
Of ben ik nou achterlijk?![]()
yup wijkt niks af, gewoon het ongekookte gewicht meten en gebruiken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:54 schreef BeamofLight het volgende:
Heel ff overnieuw voor de zekerheid, want mijn VWO-verleden trekt dit niet (aka Raymond zit moeilijk te doen).
Ik vreet dagelijks een kookbuiltje Lassie zilvervliesrijst (zonder plastic), 125 gram.
Achterop staat 100 gram = 342 kcals. Dus 1 zakje 125 gram is ongeveer 400 kcals. Gekookt zal dit niet veel afwijken toch, want water.
Of ben ik nou achterlijk?I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
gekookt gaat het 2,5 x zoveel wegen ongeveerquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:54 schreef BeamofLight het volgende:
Of ben ik nou achterlijk?
Als die Lassie luitjes van ongekookt gewicht zijn uitgegaan in hun tabel (waar het wel heel sterk oplijkt in jouw geval, maar ik wel idioot vind eigenlijk) zit je een factor 2,5 verkeerd.
Of is het hele vette rijst?![]()
Ik kom wel meer sources van zo'n 120kcal per 100gram tegen gekookt. dat is dus zo'n 40gram ongekookt...
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 17-12-2013 14:08:19 ]![]()
Hoelang is kip eigenlijk houdbaar in de koelkast nadat het gebakken is?
Ik bereid nu steeds kip en rijst voor 4 dagen voor... Maar de kip wordt er nou niet echt malser op iedere dag![]()
![]()
Ik hou 2-3 dagen aan voor bereidde kip in de koelkast. Als het langer moet gooi ik het in de vriezer.![]()
Dat merk je vanzelf, zeker bij kip.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef BurungElang het volgende:
Hoelang is kip eigenlijk houdbaar in de koelkast nadat het gebakken is?
Ik bereid nu steeds kip en rijst voor 4 dagen voor... Maar de kip wordt er nou niet echt malser op iedere dag![]()
![]()
Overigens wat tips voor het koken van rijst:
- volg niet de Nederlandse gebruiksaanwijzing, srs
- Voor porties tot 160g ongekookt kun je de kleinst mogelijke pan gebruiken ( van et Ikea pannensetje)
- doe ongeveer 0,5 EL olie bij de rijst om te zorgen dat het niet aan de pan blijft plakken
- naar smaak, doe er wat zout bij.
- zelf koop ik zakken van 4,5kg basmati en meng het met 5 losse kg zakken van zilvervliesrijst. Deze mix geeft je het volume en enigszins zachtheid van witte rijst, maar vult veel beter dan witte rijst alleen.
- vul de pan met rijst, olie en zout en daarna met water. De hoeveelheid water kun je meten door je wijsvinger op de rijst te leggen en de pan met water vullen tot net voorbij het eerste vingerkootje.
- laat de rijst met het water op een hard vuurtje koken totdat het water net is weggetrokken, doe dan een deksel op de pan en zet het vuur op halfzacht. Meestal begin ik zelf dan pas met het koken van mijn vles want zodra mijn vlees gaar is, is mijn rijst het ook.
Mijn moeder heeft overigens ook nog een recept voor rijst waarbij je de onderkant van de pan met aardappelschifjejs bekleed. Het resultaat is echt ongelofelijk lekker( al onze Nederlandse vrienden willen het recept hiervan hebben en zelf kan ik die shit ook nooit laten staan). Zeker handig voor de bulkers onder ons, zal van de week wel om het recept vragen aangezien ik het zelf nooit maak omdat ik anders niet genoeg rijst kan maken( low carbs)
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Jasmijn rijst:quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:16 schreef Drinky het volgende:
- Voor porties tot 160g ongekookt kun je de kleinst mogelijke pan gebruiken ( van et Ikea pannensetje)
- doe ongeveer 0,5 EL olie bij de rijst om te zorgen dat het niet aan de pan blijft plakken
- zelf koop ik zakken van 4,5kg basmati en meng het met 5 losse kg zakken van zilvervliesrijst. Deze mix geeft je het volume en enigszins zachtheid van witte rijst, maar vult veel beter dan witte rijst alleen.
- vul de pan met rijst, olie en zout en daarna met water. De hoeveelheid water kun je meten door je wijsvinger op de rijst te leggen en de pan met water vullen tot net voorbij het eerste vingerkootje.
- laat de rijst met het water op een hard vuurtje koken totdat het water net is weggetrokken, doe dan een deksel op de pan en zet het vuur op halfzacht. Meestal begin ik zelf dan pas met het koken van mijn vles want zodra mijn vlees gaar is, is mijn rijst het ook.
Mijn moeder heeft overigens ook nog een recept voor rijst waarbij je de onderkant van de pan met aardappelschifjejs bekleed. Het resultaat is echt ongelofelijk lekker( al onze Nederlandse vrienden willen het recept hiervan hebben en zelf kan ik die shit ook nooit laten staan). Zeker handig voor de bulkers onder ons, zal van de week wel om het recept vragen aangezien ik het zelf nooit maak omdat ik anders niet genoeg rijst kan maken( low carbs)
1) De juiste hoeveelheid per persoon is 1 afgestreken koffiekopje
2) water opwarmen totdat het kookt, de rijst erin en 8 min zachtjes koken met de deksel erop
3) rijst in de fijnzeef gooien totdat het water eruit is en zout naar smaak aanbrengen
4) terug in de pan en met de deksel erop 15 min laten nastomen
nu heb je heerlijke niet te droge rijst.![]()
Zo wordt de rijst ook niet te droog (komt voornamelijk vanwege de zilvervliesrijst die het vocht minder goed opneemt), en zelfs met alleen basmati is het erg goed te doen. Rijstcultuur alles, als mijn huisgenoten rijst maken (zoals hoe jij het hebt aangegeven) is het vaak meer pap dan rijst en het maakt een bende van de panquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jasmijn rijst:
1) De juiste hoeveelheid per persoon is 1 afgestreken koffiekopje
2) water opwarmen totdat het kookt, de rijst erin en 8 min zachtjes koken met de deksel erop
3) rijst in de fijnzeef gooien totdat het water eruit is en zout naar smaak aanbrengen
4) terug in de pan en met de deksel erop 15 min laten nastomen
nu heb je heerlijke niet te droge rijst.
Drinky is een baas![]()
Klinkt te moeilijk als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:16 schreef Drinky het volgende:
Ik gooi mijn pan voor de helft met water, laat het koken en zodra het kookt 1kg rijst erin, wekker op 8 min, afgieten, klaar. Geen geklonte, aangebakte of papperige rijst.![]()
de minuten zijn gewoon belangrijk, kook je het te lang, dan heb je pap.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zo wordt de rijst ook niet te droog (komt voornamelijk vanwege de zilvervliesrijst die het vocht minder goed opneemt), en zelfs met alleen basmati is het erg goed te doen. Rijstcultuur alles, als mijn huisgenoten rijst maken (zoals hoe jij het hebt aangegeven) is het vaak meer pap dan rijst en het maakt een bende van de pan
Het is iig failproof dan dat wat gerotzooi met de hoeveelheid water.![]()
Mwah is niet echt gerotzooi, je hebt het snel door(gewoon even je vinger in het water dippen) en het is bijna niet te verneuken. Ik heb de Nederlandse manier al een aantal keer geprobeerd maar vind de rijst er niet echt lekker op wordenquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de minuten zijn gewoon belangrijk, kook je het te lang, dan heb je pap.
Het is iig failproof dan dat wat gerotzooi met de hoeveelheid water.
Drinky is een baas![]()
Rijstkoker.
Rijst erin, water erin. Douchen, afdrogen, trainingsbroek en tshirt aan. Vlees in de wok, groente in de wok. Rijst en kruiden/saus erbij ff roeren klaar.
15 mins tops.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Vandaag faalde mijn grip op de deadlift (5/3/1) voor het eerst in tijden weer waardoor ik mn rep out niet volledig af heb kunnen maken. Nu weer na elke rug dag een 100 kg barbell vasthouden voor setjes om de grip op de deadlift te verbeteren.
Iemand wellicht nog andere tips voor grip strength op de deadlift, uitvoerbaar in een normale gym (e.g. geen farmerswalk equipment etc)?![]()
Spuug, of schreeuwen tegen barbell. Werkt altijd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef moonhammer het volgende:
Vandaag faalde mijn grip op de deadlift (5/3/1) voor het eerst in tijden weer waardoor ik mn rep out niet volledig af heb kunnen maken. Nu weer na elke rug dag een 100 kg barbell vasthouden voor setjes om de grip op de deadlift te verbeteren.
Iemand wellicht nog andere tips voor grip strength op de deadlift, uitvoerbaar in een normale gym (e.g. geen farmerswalk equipment etc)?![]()
Magnesium bal scoren?Behulpzaam als een waterkraan.
static holds doenquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef moonhammer het volgende:
Iemand wellicht nog andere tips voor grip strength op de deadlift, uitvoerbaar in een normale gym (e.g. geen farmerswalk equipment etc)?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik neem mijn woorden over 70KG BOR terugBleek dus niet echt een BOR te zijn. Filmpjes komen zo wel, incl. deadlift met goede form.
![]()
waardeer je eerlijkheid, met die instelling ga je ver komen met krachttrainingquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:36 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik neem mijn woorden over 70KG BOR terugBleek dus niet echt een BOR te zijn. Filmpjes komen zo wel, incl. deadlift met goede form.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weerquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:38 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
waardeer je eerlijkheid, met die instelling ga je ver komen met krachttraining![]()
![]()
Het gewicht gaat niet snel genoeg op de grond?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weer![]()
![]()
zit je vol met lucht als je naar beneden gaat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weer
probeer echt een 3D ademteug te nemen... dus dat je hele core gevuld raakt met luchtBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hou die stang zowel op de heen- als terugweg zo dicht mogelijk langs je. Dat is de grootste fout die jij maakte in de video.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
't enige probleem waar ik nog op stuit is het naar beneden brengen van de bar tijdens de DL, heb dan toch de neiging om m'n rug te bollen om het gewicht sneller op de grond te krijgen, dus toch rugpijn weerOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
dit ook jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hou die stang zowel op de heen- als terugweg zo dicht mogelijk langs je. Dat is de grootste fout die jij maakte in de video.
zodra de stang ook maar iets van je lichaam/benen af komt komt de spanning lekker op je wervels te staanBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit ook ja
zodra de stang ook maar iets van je lichaam/benen af komt komt de spanning lekker op je wervels te staan
Volgensmij moet die BOR veel verder "bent over"![]()
![]()
Zoek eens op yates rows want zo voor je ze nu uit. En zoek dan eens op een bent over row waar de rug horizontaal is. Wat je kan doen is pendlay rows uitvoeren op die manier moet je rug wel horizontaal staan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:00 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Volgensmij moet die BOR veel verder "bent over"![]()
Op de terugweg met je deadlift: kantel eerst voorover met je rug en zodra je voorbij de knieën bent kan je die naar voren toe brengen. Wat je nu doet is telkens knieën naar voren brengen, waardoor ze later in de weg komen te zitten.
P.s. stretch je hamstrings en kantel je bekken meer (donald duck houding).Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Pff, horizontale rug is wel killingquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zoek eens op yates rows want zo voor je ze nu uit. En zoek dan eens op een bent over row waar de rug horizontaal is. Wat je kan doen is pendlay rows uitvoeren op die manier moet je rug wel horizontaal staan.
Op de terugweg met je deadlift: kantel eerst voorover met je rug en zodra je voorbij de knieën bent kan je die naar voren toe brengen. Wat je nu doet is telkens knieën naar voren brengen, waardoor ze later in de weg komen te zitten.
P.s. stretch je hamstrings en kantel je bekken meer (donald duck houding)., mag dan weer met 40KG gaan stoeien denk
en thx voor de tip, is de houding voor de rest goed?![]()
Bij de BOR hef je de schouders om het gewicht extra omhoog te brengen terwijl schouders naar achteren de enige bedoeling is. Maar dit is simpel op te lossen door pendlay rows te doen waarbij je horizontaal staat met je rug. Dan heeft het heffen van je schouders geen enkel nut meer en zal. Probeer dan eraan te denken om de ellebogen naar achteren te halen i.p.v. het gewicht zo hoog mogelijk tillen. Dus zo ver mogelijk de ellebogen bij elkaar te brengen achter je rug alsof je ze elkaar wil laten raken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Pff, horizontale rug is wel killing, mag dan weer met 40KG gaan stoeien denk
en thx voor de tip, is de houding voor de rest goed?
Bij de deadlift wordt het al beter, alleen is je onderrug nog steeds licht gebold. Kan komen door twee dingen. Dat je er niet actief op let dat je je bekken gekanteld houdt of dat je hamstrings verkort zijn.
De houding die hoort is op het plaatje te zien aan de linker kant. Hierop is een lichte holling (lordose) te zien van de onderrug.
Bij jou zie je juist een bolling(kyphose) van je onderrug en bekken. Heb even twee rode lijnen erin gezet van de correcte houding voor de onderrug en middenrug en de houding die jij aanneemt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hoi, ik heb een vraag. Ik doe sinds een maand of 5 KT in de sportschool, een splitschema. Nu zag ik langzame progressie, af en toe kon ik gewichten verhogen. Maar sinds 2 weken heb ik ineens flinke progressie in benen. Met legpress bijvoorbeeld, ik ging langzaam naar 120, 130 kg in 4 maanden, maar de laatste twee weken haalde ik ineens 160 en vandaag 190 kg. Hoe kan dat ineens? Ik eet nog hetzelfde, uitvoering hetzelfde.. Reps wel iets minder. Bij 190 haalde ik 8 reps ipv 10 normaal, maar dit was niet tot failure. Zit dat puur tussen de oren? Want fysiek kun je niet zo snel ontwikkelen lijkt me. Ik heb hetzelfde bij leg extension. Daar zit ik ook vrijwel op de max van het apparaat.![]()
squatsquote:Op woensdag 18 december 2013 00:12 schreef the85mc het volgende:
Hoi, ik heb een vraag. Ik doe sinds een maand of 5 KT in de sportschool, een splitschema. Nu zag ik langzame progressie, af en toe kon ik gewichten verhogen. Maar sinds 2 weken heb ik ineens flinke progressie in benen. Met legpress bijvoorbeeld, ik ging langzaam naar 120, 130 kg in 4 maanden, maar de laatste twee weken haalde ik ineens 160 en vandaag 190 kg. Hoe kan dat ineens? Ik eet nog hetzelfde, uitvoering hetzelfde.. Reps wel iets minder. Bij 190 haalde ik 8 reps ipv 10 normaal, maar dit was niet tot failure. Zit dat puur tussen de oren? Want fysiek kun je niet zo snel ontwikkelen lijkt me. Ik heb hetzelfde bij leg extension. Daar zit ik ook vrijwel op de max van het apparaat.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja klopt, zal nu ook wel moeten omdat de apparaten niet zwaarder kunnen.. Ik was/ben beetje huiverig daarvoor omdat je met slechte vorm je rug behoorlijk kunt vernaggelen. Dus daarom was ik benen met apparaten gaan trainen, de rest train ik wel met dumbells en barbells.quote:
Edit: mijn vraag was dus hoe je ineens zo'n toename kan krijgen.. O ja,het enige wat ik wel anders eet zijn supplementen, wat meer b vitamines en alles in 1 met zink en dat soort spul. Zoveel effect kan dat niet hebben lijkt me.![]()
Qua kracht kunnen er zeker in de beginnersfase groeispurten zijn...quote:Op woensdag 18 december 2013 00:23 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja klopt, zal nu ook wel moeten omdat de apparaten niet zwaarder kunnen.. Ik was/ben beetje huiverig daarvoor omdat je met slechte vorm je rug behoorlijk kunt vernaggelen. Dus daarom was ik benen met apparaten gaan trainen, de rest train ik wel met dumbells en barbells.
Edit: mijn vraag was dus hoe je ineens zo'n toename kan krijgen.. O ja,het enige wat ik wel anders eet zijn supplementen, wat meer b vitamines en alles in 1 met zink en dat soort spul. Zoveel effect kan dat niet hebben lijkt me.
daarnaast kan het ook mogelijk zijn dat je de ene dag meer carb loaded/sodium bloated was etc.
Zulke enorme sprongen zullen na verloop van tijd verdwijnen
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Bij mijn gym heb je z'n verhoogd bankje zonder voorpoten die op een rek staat en daaronder een barbell waardoor je als het waren liggende rows doet. Die voel je echt zoveel beter dan BOR's. Wellicht is dat een optie.If not now, then when.![]()
das wel nice ja.. dan voel je ze echt heel goedquote:Op woensdag 18 december 2013 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bij mijn gym heb je z'n verhoogd bankje zonder voorpoten die op een rek staat en daaronder een barbell waardoor je als het waren liggende rows doet. Die voel je echt zoveel beter dan BOR's. Wellicht is dat een optie.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zijn inderdaad de betere voor geisolerd, kan je niet uit de benen en rug compenseren zoals vele doen. Met name bij Yates rows komt het veel voor dat mensen hun benen strekken en het gewicht proberen te shruggen. Geweldig als je meer gewicht erop wilt gooien. Iets minder als je bedenkt dat de rhomboids, lattisimus en 2/3 van de traps minder werk hoeven te doen en een kleinere rom waarmee je minder traint.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Zo kun je ze ook doen: http://instagram.com/p/hfMIzEiZGJ/ Alhoewel je met deze stance wel andere spieren pakt? Dan zou je de dumbells moeten draaien of een barbell eronder moeten leggen.If not now, then when.![]()
Een andere stance vergt geen andere spieren. Is een van de meest gemaakte fouten. Er zit meer nuance in verschillende stances.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo kun je ze ook doen: http://instagram.com/p/hfMIzEiZGJ/ Alhoewel je met deze stance wel andere spieren pakt? Dan zou je de dumbells moeten draaien of een barbell eronder moeten leggen.
Neem de squat als voorbeeld. Bij een front squat worden de quadriceps meer geactiveerd en zal er meer kracht en hypertrofie ontstaan in de quadriceps. Bij een back squat wordt er in verhoudings iets minder quadriceps gebruikt en ontstaat er alsnog meer kracht en hypertrofie.
Bij beide oefeningen krijg je meer kracht en hypertrofie van de quadriceps. De front squat hebben hierin een lichte voorsprong wat betreft het isoleren van de quads. Hetzelfde geldt voor de bent over rows en pull downs. Hoe wijder de grip, des te meer activatie van de lats en hoe smaller de grip des te meer rear delt activatie. underhand grip/supinated grip=meer biceps.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Indeed. Al een poos geleden dat ik die heb gelezen. Maar sowieso een aanrader.quote:Op woensdag 18 december 2013 02:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Thanks.
Super nice deze series http://suppversity.blogsp(...)ries-latissimus.html
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Even een vraag voor Stereo en de voedingskenners onder ons. Is (volle)melk nou echt zo'n slecht product en belemmerd het de opname van whey? Ik neem het altijd samen.![]()
Milk the new sports drink a review research reviewquote:Op woensdag 18 december 2013 06:58 schreef Atemno het volgende:
Even een vraag voor Stereo en de voedingskenners onder ons. Is (volle)melk nou echt zo'n slecht product en belemmerd het de opname van whey? Ik neem het altijd samen.
What are good sources of protein speed of digestion pt1.html
Lees en leer.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Doelde meer op jouw mening over dit:quote:Op woensdag 18 december 2013 07:42 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Milk the new sports drink a review research review
What are good sources of protein speed of digestion pt1.html
Lees en leer.
http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php![]()
Boek is uit. Maar het kunnen ook weighted vests zijn. Het komt bij mij vooral over als snelheidswerk. Dus ik ga er gewoon duurloopjes bij doen en wat intervaltrainingswerk. Dan moet het wel goedkomen. Interval/snelheidswerk vind ik altijd wat belastender voor je benen dan het duurloopwerk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb het nog even terug gelezen. Was geen weighted vest maar een prowler. Maar die heb je waarschijnlijk ook niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Weet iemand trouwens een boek waarin je info kunt vinden over oefeningen, het lichaam en voeding maar dan geschreven in "jip en janneke" taal? Ik ben niet zo een pc lezer dus iets in een boek vorm zou fijn zijn![]()
![]()
Starting strengthquote:Op woensdag 18 december 2013 10:07 schreef Questular het volgende:
Weet iemand trouwens een boek waarin je info kunt vinden over oefeningen, het lichaam en voeding maar dan geschreven in "jip en janneke" taal? Ik ben niet zo een pc lezer dus iets in een boek vorm zou fijn zijnA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Het beeldmateriaal (video) dat erbij hoort is ook erg nuttig voor beginners. Althans, ik vind het nuttig voor mezelf.quote:![]()
![]()
Zeer gepaste informatie voor beginners.
Het leert je veilig de basis bewegingen.
Geeft ook tips over gedrag in de gym, omgang met materiaal.
Voorkomt beginnersfouten en beginnersgedrag.
er is ook veel begeleiden beeldmateriaal op YT beschikbaar.
Boek is op internet te vinden en printableA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
http://www.abebooks.co.uk(...)fn_sr=para¶_l=90quote:Op woensdag 18 december 2013 10:28 schreef Questular het volgende:
Helaas niet te verkrijgen in Nederland
verzenden ook naar NL.
Amazon.de heeft 'm geloof ik ook maar daar is ie rete duur.![]()
Enige wat slecht kan zijn zover ik weet is de overmatige calcium consumptie. En dat dit te compenseren is met meer magnesium en eiwitten maar die krijg je al binnen met de melk. En conclusies worden niet goed gesteld. Van melk krijg je kanker... omdat er veel calcium inzit wat de kans op kanker doet verhogen. Melk is daar niet de schuldige maar het calcium.quote:Op woensdag 18 december 2013 07:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Doelde meer op jouw mening over dit:
http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php
Ben je lactose intolerant? Drink dan geen melk... ;')
En (koe)melk is niet bedoeld voor de mens om te consumeren. Maar dat kan je over elk product zeggen. Tomaat? Nee dat hoort zich voort te planten. Het groeit niet omdat er mensen in de buurt zij. Behalve moedermelk dan want dat is wel voor een baby bestemt.
Zo heeft hij wel meer non argumenten. De ene keer haalt hij een instantie aan omdat die in zijn voordeel spreekt. De andere keer wanneer het niet goed uitkomt is het slechts een mening van die instantie.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
De PDF en de video's zijn gelukkig worden gelukkig aangeboden door een piratenvriend.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:28 schreef Questular het volgende:
Helaas niet te verkrijgen in Nederland![]()
Hm oke. Maar casein was slecht ofzo? En hoe weet ik of ik intolerant ben? Drink een liter per melk maar merk niksquote:Op woensdag 18 december 2013 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Enige wat slecht kan zijn zover ik weet is de overmatige calcium consumptie. En dat dit te compenseren is met meer magnesium en eiwitten maar die krijg je al binnen met de melk. En conclusies worden niet goed gesteld. Van melk krijg je kanker... omdat er veel calcium inzit wat de kans op kanker doet verhogen. Melk is daar niet de schuldige maar het calcium.
Ben je lactose intolerant? Drink dan geen melk... ;')
En (koe)melk is niet bedoeld voor de mens om te consumeren. Maar dat kan je over elk product zeggen. Tomaat? Nee dat hoort zich voort te planten. Het groeit niet omdat er mensen in de buurt zij. Behalve moedermelk dan want dat is wel voor een baby bestemt.
Zo heeft hij wel meer non argumenten. De ene keer haalt hij een instantie aan omdat die in zijn voordeel spreekt. De andere keer wanneer het niet goed uitkomt is het slechts een mening van die instantie.![]()
Ik ben mijn benen relatief wat zwaarder gaan trainen (heerlijk, veel eerder moeten doen). Maar nu heb ik wel regelmatig dat er een spiertje in mijn bovenbenen nogal spastisch doet. Hebben meer mensen dit of hebben jullie er wel eens van gehoord? Volgens Google heb ik nu last van stres of doe ik te weinig met mijn benen.
![]()
Van wat ik weet, ga je dan heel erg ruften en zulke grappen. Waarschijnlijk heb je er geen last van.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:47 schreef Atemno het volgende:
[..]
En hoe weet ik of ik intolerant ben? Drink een liter per melk maar merk niks![]()
Herkenbaarquote:Op woensdag 18 december 2013 12:22 schreef daeh het volgende:
Ik ben mijn benen relatief wat zwaarder gaan trainen (heerlijk, veel eerder moeten doen). Maar nu heb ik wel regelmatig dat er een spiertje in mijn bovenbenen nogal spastisch doet. Hebben meer mensen dit of hebben jullie er wel eens van gehoord? Volgens Google heb ik nu last van stres of doe ik te weinig met mijn benen.
Soms trilt zo een spiertje dagen... echt irritant
![]()
![]()
Helemaal als het je ooglid is. Om ramgek van te worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:41 schreef Questular het volgende:
[..]
HerkenbaarSoms trilt zo een spiertje dagen... echt irritant
Behulpzaam als een waterkraan.
Haha dat heb ik wel. Ga 2x per dag naar de wc en flink ruften. Maar verder?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:24 schreef daeh het volgende:
[..]
Van wat ik weet, ga je dan heel erg ruften en zulke grappen. Waarschijnlijk heb je er geen last van.![]()
Lactose is een stof die bijdraagt aan een hoge osmotische waarde in de darmen en kan bovendien als voedingsbron voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bevordert in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:07 schreef Atemno het volgende:
[..]
Haha dat heb ik wel. Ga 2x per dag naar de wc en flink ruften. Maar verder?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: