abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 december 2013 @ 14:00:54 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134288013
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134288945
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.
Why not echt?
Rustig aan.
pi_134289147
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:

[..]

Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho.... :P
Dit ook.. Dan heb je een heel overzichtelijke kruising moet je stil gaan staan, zie je geen hond dan mag je fijn doorrijden.
Rustig aan.
  zondag 15 december 2013 @ 14:30:47 #4
206580 Luxuria
pi_134289300
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2013 14:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Why not echt?
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
pi_134289333
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:41 schreef xzaz het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook veel ruimte laat tussen mijn voorganger en mij. Helaas zijn het juist de mensen die er zich altijd tussen willen proppen waardoor ik 1) op de rem moet of 2) me gas moet loslaten. Ik heb daar nog niet zoveel last van maar de gene achter mij wel.

Dat je altijd 'opeens' kan doorrijden is dus de schuld van een automobilist die zich er tussen wilt proppen bij iemand die juist bezig is met doorrijden en zo het harmonica effect van een file kan oplossen.
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Rustig aan.
pi_134289362
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
In dit deel van het land toch minder last van denk ik..
Ik zie ook nooit fietsers die het een slim plan vinden om zonder te kijken een straat te kruisen.

Hoewel... Wel soms gezien, voornamelijk tokkies.. Niet zo boeiend dus.
Rustig aan.
pi_134289378
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
  zondag 15 december 2013 @ 14:33:30 #8
206580 Luxuria
pi_134289394
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Dat valt wel mee hoor.
pi_134289443
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
pi_134289448
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ach, meestal zijn kruisingen verhoogt, staan er stoplichten...
Meestal zorgt de specifieke verkeerssituatie er al voor dat je niet zo hard rijdt.
Rustig aan.
pi_134289519
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.

Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.

[ Bericht 12% gewijzigd door kingtoppie op 15-12-2013 14:45:51 ]
Rustig aan.
pi_134289811
quote:

[..]

Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sindsdien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.

Of bedoel je dat niet. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_134289837
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Drie criteria?
Invoegen op het eind, pas snelheid aan en voeg om en om in.
Dat lukt niet, zal wel komen door de bij voorbaat al aanwezige irritatie.

Andere kant, we staan maar af graag vijftig cm van onze voorganger af in de file, gaat het voor het gevoel toch een stuk sneller terwijl het alleen maar meer file oplevert
pi_134289882
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sinds dien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.

Of bedoel je dat niet. :@
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.

Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.

Wat er in de praktijk gewoon enorm veel gebeurt is dat de ritser met een snelheid verschil van meer dan 40km/h aan komt rijden en op het laatst in de ankers gaat en hem er tussen duwt.
Soort van verkeersverkrachting :@
Rustig aan.
pi_134290071
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.

Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
pi_134290081
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.

Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
pi_134290139
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling. :')
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.

Nu weer goed?
Rustig aan.
pi_134290262
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling. :')
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.

Nu weer goed?
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd

Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
  zondag 15 december 2013 @ 14:58:40 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134290314
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134290323
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd

Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp op :? Wijs maar weer naar mij met je vinger |:(
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
Rustig aan.
pi_134290406
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
Ik zie meestal gewoon mensen correct ritsen eigenlijk (1 om 1), niet helemaal op het einde maar nog wel met een gaatje van 50 meter tot de verdrijvingsvakken, het lijkt mij eerlijk gezegd ook prettiger om nog enige speling te behouden voor als er iets gebeurt.
Rustig aan.
pi_134290495
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp op :? Wijs maar weer naar mij met je vinger |:(
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
Jup ;(
pi_134290519
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jup ;(
..? Zand erover? _O-
Rustig aan.
pi_134290629
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

..? Zand erover? _O-
Uiteraard plus wat zuurstof voor mij :9
pi_134290653
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard plus wat zuurstof voor mij :9
In vloeibare vorm?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
pi_134290797
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Dat kan, maar dan gaat het alsnog veel efficiencter wanneer iedereen het op de juiste manier zou doen en dat zou wel degelijk een snellere doorstroming betekenen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134290937
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:

Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch? En als het niet super super druk is dan is er vaak genoeg ruimte over om gewoon in te voegen zonder iemand te ''hinderen''

Ik denk dat sommigen in dit topic teveel waarde hechten aan het schoolvoorbeeld van het ritsen.. Ik ben meer van het naar voren kijken en zien wat er gebeurt en daarop anticiperen.

Bij de A12 staat ook een bord ''de gehele invoegstrook benutten''
Als ik niemand hinder voeg ik in, als ik langer de tijd nodig heb om snelheid te maken / een mooi plekje op te zoeken dan blijf ik er wel langer op rijden.
Rustig aan.
pi_134318506
Grappig dit. Ergens in een straat waar je inrijdt staat een auto te toeteren schijnbaar om iemand op te halen die met hem/haar meerijdt. Echter dat toeteren is naar alle waarschijnlijkheid al een tijdje bezig omdat de buurman boos buiten ruzie staat te maken met die automobilist die hem (zo te horen) uit zijn slaap heeft gehaald. :D
  maandag 16 december 2013 @ 08:40:59 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134318597
quote:

[..]

Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
pi_134318888
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
  maandag 16 december 2013 @ 09:57:26 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134319590
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch?
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134319678
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Moet je Italianen eens zien.. Met z'n 5'en naast elkaar op een 3 baans weg is niet heel ongewoon daar..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_134319931
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik hou er rekening mee en laat er dan eentje netjes tussen, volgens mij is dat ook de bedoeling. Dat vervolgens drie anderen denken 'o dat gebakje laat mensen ervoor want die rijdt toch niet door' zodat ik vol in de ankers moet, kan ik ook niet helpen :D Ik heb dan wel een gebakje maar mijn 50 is even snel als hun 50.
Tap tap tap
  maandag 16 december 2013 @ 10:12:57 #34
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134319952
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Fransen rijden gewoon prima hoor, zolang je maar je knipperlicht gebruikt als inhaalsignaal rijden ze vrijwel hetzelfde als Nederlanders (doorrijden waar het kan), en zeker in de kleine dorpjes zijn ze supervriendelijk (ga maar voor, nee ga jij maar voor). Frankrijk =/ Parijs. Als Fransen een nummerplaat zien met het departementnummer van Parijs, dan laten ze hem er 9 van de 10 keer ook niet tussen. :')
pi_134320047
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Tap tap tap
pi_134321068
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Rustig aan.
pi_134321142
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
nt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangswe
Je moet gewoon voorlangskruisen joh :o
Rustig aan.
pi_134322679
whut
Tap tap tap
pi_134322718
quote:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Jij kwam van rechts, dus had voorrang.
pi_134322744
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je moet gewoon voorlangskruisen joh :o
Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
pi_134323068
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Rustig aan.
pi_134323088
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
pi_134323178
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
Vaak staat er een bord naast dat de ene kant voorrang heeft op de andere kant.
Anders degene die er het eerste is ja... Met een beetje sociaal denken dan hou je ook nog rekening met de snelheid van beide voertuigen en of het de verdere verkeerssituatie nog beinvloed..

Hier heb je zo een wegversmalling als je vanaf een doorgaande weg de straat inrijdt.. Als daar rijvorming komt dan staat de doorgaande weg stil dus dan is het bijvoorbeeld sociaal die mensen even voor te laten.
Eigenlijk zou je willen zien dat op dat soort punten voorrang regels gelden voor verkeer van de andere kant maargoed.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 12:08:22 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134323183
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Meestal staat er een bord bij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134323322
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 12:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Meestal staat er een bord bij.
Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
pi_134323551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Rustig aan.
pi_134323657
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Als ik linksaf sla en de auto die voor mij van links komt, slaat ook linksaf, wordt het een interessante kruising.
Tap tap tap
pi_134323789
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
pi_134323795
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
pi_134323815
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
:')
Rustig aan.
pi_134323852
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
Hier heb ik ook precies zo een zelfde situatie dus..
Lijkt mij inderdaad ook een mooiere oplossing krijgt het verkeer vanaf de doorgaande weg voorrang.
Rustig aan.
pi_134323855
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kan je :') doen, maar helaas heb je situatie niet goed in de gaten. Sowieso had CL voorrang dus had hij gewoon moeten wachten.
  maandag 16 december 2013 @ 12:50:34 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
pi_134324761
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
Jij rijdt alleen in de spits of wat? :P
Mja oke met files is dat wel erg...
Alleen tjah.. Het kan vaak gewoon vloeiender allemaal.. Expres allerlei auto's inhalen om zo laat mogelijk in te voegen waardoor mensen op de rem moeten terwijl je een halve tel netjes kon invoegen in een gat zogezegd... Scheelt een hoop gerem.

Dat het verkeer na het ritsen opeens goed kan doorrijden zegt ook wel iets over dat ritsen eigenlijk.. Niet ideaal gebeurt, er ligt genoeg asfalt voor het verkeer maar er moet alsnog geremd worden voor het ritsen.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 12:59:27 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324841
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
pi_134324956
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend? :)
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 13:03:42 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324981
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend? :)
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
pi_134325135
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
Misschien moeten ze gewoon overal spitsstroken maken die alleen open gaan vanaf een punt waar het verkeer langzamer gaat rijden...

Op het punt waar het nog doorrijdt mensen al laten ritsen.?
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 13:17:23 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134325461
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
pi_134325656
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Waarom loopt het dan na zo een file wel door? Omdat het tekort aan ruimte dus allemaal is opgehoopt in de file?

Ik denk dat als je het probleem verplaatst dat mensen dus ipv 100kmh aankomen rijden naar een file van 10km/h naar mensen die 80 komen aanrijden bij een file van 30 km/h... en die laatste is sneller weg toch?

Dus dan kun je toch beter dat probleem verplaatsen?
Rustig aan.
pi_134325844
quote:
Whut.
Irritant gedoe.
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
pi_134327245
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:25 schreef Light het volgende:

[..]

Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppen :') Maar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was :D
Tap tap tap
pi_134327283
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppen :') Maar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was :D
Ik ben zo een botte hond die houdt zijn hand al op de toeter als die een een persoon iets harder ziet doorrijden dan ''normaal''
Rustig aan.
pi_134333737
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor de eerste auto ja.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.

Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.

Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.

Net als die voor rechts rijden.
pi_134333819
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]

[..]

[..]

Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.

Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.

Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.

Net als die voor rechts rijden.
Goed plan dan.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 17:30:08 #66
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134334825
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.

Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.

Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 16 december 2013 @ 17:32:37 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134334930
Bestuurders die de spitsstrook niet snappen waardoor je 2 rijstroken naar links moet en weer 2 naar rechts. Bloedirritant. En als je er rechts voorbij gaat loop je het risico op een dikke prent.
pi_134355998
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder. :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:17:35 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134358350
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 17:30 schreef Descendent het volgende:
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.

Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.

Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Graag ja, had laatst het toppunt: vrouw zette de auto gewoon midden op de weg zodat ik er zowel links als rechts niet meer voorbij kon en ging rustig eerst even pinnen. |:(

En waarom denken jonge vrouwen in kleine autootjes altijd dat ze onsterfelijk zijn in hun fragiele koekblikjes? Vanmorgen weer zo'n Peugeot 106 van halverwege de jaren 90 zonder ABS, airbags of andere veiligheidsvoorzieningen die op een halve meter achter me reed op de linkerbaan van de snelweg, terwijl ik al 140 reed waar 120 is toegestaan. En nee, ik kan niet door mijn voorganger heen. De hint door middel van het knipperen van mijn mistachterlichten begreep ze ook al niet, maar ze bleef wel stoïcijns voor zich kijken toen ik eindelijk eens ruimte had om naar rechts te gaan en ze me inhaalde. |:(
Don't let my username fool you...
pi_134358677
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Iwanius het volgende:
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder. :D
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_134359167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel. :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:20:50 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134362232
quote:

[..]

Dat is zeker waar.
pi_134363742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel. :P
1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.

Voor een gepantserde auto moet je wel weer een apart rijbewijs hebben (soms).
pi_134364217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:01 schreef PeuRac het volgende:

[..]

1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.

Voor een gepantserde auto moet je wel weer een apart rijbewijs hebben (soms).
Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee. ;)
pi_134364664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee. ;)
Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.

Een puntenrijbewijs vind ik nooit eerlijk, want ik rij bijvoorbeeld 25-30k per jaar en heb veel meer kans om een punt kwijt te raken, daar heb ik ook veel meer last van. Dan bijvoorbeeld mijn schoonzusje, zij rijdt zelden of nooit. Toch stap ik niet graag bij haar in de auto.
pi_134367393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:25 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.

Een puntenrijbewijs vind ik nooit eerlijk, want ik rij bijvoorbeeld 25-30k per jaar en heb veel meer kans om een punt kwijt te raken, daar heb ik ook veel meer last van. Dan bijvoorbeeld mijn schoonzusje, zij rijdt zelden of nooit. Toch stap ik niet graag bij haar in de auto.
Nee, klopt, als je het zo stelt is om de zoveel jaar controleren eerlijker dan puntenrijbewijs.
Gewoon elke keer dat je je rijbewijs moet verlengen, ook opnieuw examen doen om te bewijzen dat je 'm nog steeds verdient. :)
pi_134367578
o god doe me dat niet aan :D
Tap tap tap
pi_134367893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:36 schreef CherryLips het volgende:
o god doe me dat niet aan :D
Ik betwijfel ook of ik het zou halen hoor :@
pi_134368102
Ik ben natuurlijk een fantastische rijder die nooit fouten maakt, dus ik haal 'm op mijn sloffen O-)
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:28:13 #80
318842 Descendent
pi_134369820
quote:

[..]

QFT.
Hoewel het niet enkel onbekwaamheid is, maar ook gewoon asocialiteit -bestaat dat woord? :? - bij een aantal.

Ik denk overigens dat weinig van ons het rijbewijs nu nog zullen halen als we zonder oefening weer ervoor op zouden moeten. Niet omdat 'we' niet kunnen rijden;maar puur omdat je het echte rijden pas leert als je dat papiertje eenmaal hebt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_134369941
Je leert je eigen gewoontes en misschien sla je sommige dingen over, of die ben je vergeten, je wordt laks, zulke dingen :D
Tap tap tap
pi_134369947
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:28 schreef Descendent het volgende:

[..]

QFT.
Hoewel het niet enkel onbekwaamheid is, maar ook gewoon asocialiteit -bestaat dat woord? :? - bij een aantal.

Ik denk overigens dat weinig van ons het rijbewijs nu nog zullen halen als we zonder oefening weer ervoor op zouden moeten. Niet omdat 'we' niet kunnen rijden;maar puur omdat je het echte rijden pas leert als je dat papiertje eenmaal hebt.
Als je je als een asociaal gedraagt op de weg, ben je wat mij betreft ook onbekwaam. Want ook dan hou je je niet aan de regels.
pi_134374628
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_134378601
Ik zou zonder oefening inderdaad ook niet slagen en wel omdat ik het overdreven kijkgedrag dat je aanleert meteen overboord heb gegooid :P
Daarnaast hanteer ik ook niet het nieuwe rijden en op de snelweg ga ik nog wel eens te hard.

Maar ik rij (denk ik) wel altijd veilig, want op mijn snelheid na hou ik me eigenlijk prima aan de regels. Altijd richting, nooit kleven, altijd op de spitsstrook als die open is...
Ben zelfs ooit door iemand beticht van onnodig rechts rijden _O-
pi_134378604
quote:
Je komt zelf wel erg vlot aanrijden...
Je had die andere stilstaande vrachtwagen gemist?
pi_134378756
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je komt zelf wel erg vlot aanrijden...
Je had die andere stilstaande vrachtwagen gemist?
Het is niet mijn filmpje. :P

Hoe dan ook, verkeerstechnisch is de andere verkeerd. Inhalen = speciale handeling: doorgaand/normaal verkeer altijd voorrang. En de vrachtwagen staat ook niet stil. Maar die stopt omdat die weet dat ie wordt ingehaald en dat het krapjes wordt.
  woensdag 18 december 2013 @ 08:21:24 #88
286527 Double.D
Als de tijd rijp is....
pi_134394108
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Vroeger toen ik wel eens bij mijn grootouders in de auto zat, zaten zij vaak te klagen over wegversmallingen en voorrang. Volgens hen was het de (ongeschreven?) regel dat auto's die het dorp ( :') ) verlaten voorrang hebben. In jouw geval zou ik dus zeggen dat degene die de woonwijk verliet, voorrang zou hebben.

Nu weet ik niet of die regel ten eerste waar is zo niet vervallen/uit de tijd is maar ik kon er wel logica in vinden.
pi_134395730
Vanmorgen vroeg controle op de weg. Toch vervelend dat men dit heeft op de vroege ochtend
Van alles stond er. Douane,Belastingdienst...
pi_134396196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Je leert je eigen gewoontes en misschien sla je sommige dingen over, of die ben je vergeten, je wordt laks, zulke dingen :D
In je spiegels kijken en zo.
pi_134398310
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:04 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg controle op de weg. Toch vervelend dat men dit heeft op de vroege ochtend
Van alles stond er. Douane,Belastingdienst...
Deden ze dat maar een stuk vaker en dan vooral gericht op mensen die hun auto niet in orde hebben. Als in, niet sneeuwvrij, verlichting niet goed, iets anders niet goed.
pi_134412896
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou zonder oefening inderdaad ook niet slagen en wel omdat ik het overdreven kijkgedrag dat je aanleert meteen overboord heb gegooid :P
Daarnaast hanteer ik ook niet het nieuwe rijden en op de snelweg ga ik nog wel eens te hard.

Maar ik rij (denk ik) wel altijd veilig, want op mijn snelheid na hou ik me eigenlijk prima aan de regels. Altijd richting, nooit kleven, altijd op de spitsstrook als die open is...
Ben zelfs ooit door iemand beticht van onnodig rechts rijden _O-
Welk overdreven kijk gedrag bedoel je eigenlijk?

Ik kan me volgens mij iets vaag herinneren dat je van de rijinstructeur in je spiegels moest kijken voordat je een rotonde opreed?

[ Bericht 3% gewijzigd door kingtoppie op 18-12-2013 18:39:44 ]
Rustig aan.
pi_134416215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:

[..]

Het is niet mijn filmpje. :P

Hoe dan ook, verkeerstechnisch is de andere verkeerd. Inhalen = speciale handeling: doorgaand/normaal verkeer altijd voorrang. En de vrachtwagen staat ook niet stil. Maar die stopt omdat die weet dat ie wordt ingehaald en dat het krapjes wordt.
Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 views
pi_134416237
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 views
Iemand retweette het op Twitter. :)
pi_134418432
quote:
Twee hele domme fouten van twee hele domme bestuurders.

Trouwens, zijn we vandaag allemaal massaal dement geworden? Net toen in het donker naar huis reed 4 auto's zonder licht tegen gekomen. Twee heb ik na veel seinen zover kunnen krijgen dat het licht aan ging, de andere twee zelfs dat niet :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_134439148
Laagstaande zon, massa's idioten die opeens overal 20 gaan rijden omdat ze de zonnebril die ze in de zomer wel op hebben in de winter plotseling kwijt zijn of zo iets. Of hij staat niet bij de nieuwste wintermode :?

Eikels die denken dat je aan het bumperkleven bent terwijl je er nog 30 meter achter zit bij amper 45 km/u (in de stad) en dan gaan handelen (expres vertragen waardoor je juist op hun bumper komt te zitten en voornamelijk veel gebaren dat je afstand moet houden). Valt me op dat het eigenlijk exclusief mutsen zijn in koekblikjes die zich iets te snel bedreigd voelen...

Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry :@
pi_134439949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert. :)
Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.
Daarom ben ik ook voor een boetesysteem die gerelateerd is aan diens inkomen.

Netto inkomen wel te verstaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2013 09:01:33 ]
pi_134443950
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.
Daarom ben ik ook voor een boetesysteem die gerelateerd is aan diens inkomen.

Netto inkomen wel te verstaan.
Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.

Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
  donderdag 19 december 2013 @ 13:35:22 #99
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134447465
Inderdaad; boetes beloven werkt niet; handhaven wél.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134447802
Na vandaag 400km in Noord Nederland te hebben gereden valt het me op dat mensen dat veel minder goed kijken en vaker de auto ervoor horen of niet naar rechts gaan.

Maar rustig de auto met 100 naar links gooien :(
pi_134449491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Hoe krijg je het geregeld? Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.
pi_134453038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe krijg je het geregeld?

Geen idee. Ik was om 7:30 de deur uit en kwam zo'n 11u later weer terug, en in de tussentijd was die auto er. Hoorde van benedenbuur dat ie er al een paar uur stond (sinds 14:00 iig). Ik gok dat er gebeld is naar 0900 8844 - dit is geen wijk waar de politie veel langskomt. Dat is aan de andere kant van de grote weg hiero. :7

quote:
Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.
Au. Je mag het niet zeggen, maar je zou wensen dat er een vrachtwagen nét even iets te ruim door die keerlus gaat. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_134455272
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.

Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".

Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
pi_134455448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:10 schreef Ordos20 het volgende:
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.

Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".

Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
Beetje remmen/sproeiers voluit knallen.
pi_134457096
Pasgeleden is de weg bij ons langs de wijk aangepast omdat er te veel werd geraced sinds de vorige(onzinnige) aanpassing. Je mag er 50, maar 100 kon gemakkelijk. Dus hebben ze er drempels neergelegd en kot er binnenkort een inhaalverbod.
Dat is maar goed ook: Ik reed net met netjes 50 km/u op een nette afstand achter iemand anders, komt er iemand achter mij rijden op nog geen meter afstand. Ik besloot dus om dan maar extra rustig over de drempels te gaan(met 40 km/u dus.. ) Vond die niet leuk. Na de 1e set drempels haalde hij mij in(met miniem snelheidsverschil) waardoor hij net voor de 2e set drempels weer voor mij zou kunnen komen te rijden. Hij vond het echter nodig om mij enorm af te snijden en vol op de remmen te gaan voor de 2e set drempels. (waardoor hij met 30 km/u over de drempels ging. )
Het was dat ik die afslag moest hebben en al het gas had losgelaten, anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.

Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134457587
Wat een crap weer gisteren. Was iemand bezig met een tractor om een sloot uit te baggeren, tractor stond aan de tegenligger kant. Wet van de sterkste geldt dan want ik kon mooi wachten tot alle koekblikken achter de tractor vandaan kwamen. Ook al had ik de toegang enigzins belemmerd door breed te staan, ze bleven doordrukken en scheve gezichten trekken -O- Soms wou ik dat ik een .50 op de motor had. >:)

Ik zwijg maar effe over een muts die van rechts kwam en vol de binnenbocht nam richting mijn kant op. Voorrang oke, maar niet op die manier. :N
  donderdag 19 december 2013 @ 22:40:30 #107
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134469457
Vandaag weer bijna een Fiat Pinda op m'n voorbumper. Reed achter de persoon aan, vervolgens nadat hij schijnbaar een straat in wilde, maar die miste, vol op de rem en gelijk achteruit. Het is dat ik oplette en ook gelijk achteruit ging en m'n reeds gemonteerde schipshoorn gebruikte, anders was zijn verzekering niet blij.
pi_134471695
Of net voor het einde van een 2-baans weg zie je sommige toch nog even 2 a 3 auto's inhalen voor het einde van de voegstrook. Dat zijn echt helden.
pi_134479542
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
pi_134479757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.

Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
Het lullige is dat jij dan volgens de verzekering fout zit 'omdat je niet genoeg afstand hebt gehouden'. Lekker is dat.
pi_134479820
Dat weet ik zo nog niet.. Bekend met het eendjesarrest?

Wel weer 1 reden extra waarom ik graag een dashcam wil. Dan is het namelijk wel goed duidelijk wie de schuldige was.
Alleen jammer dat een fatsoenlijke cam zo duur is. (70,- voor een full HD, die ik dan ook op de mountainbike kan gebruiken)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134596958
Sorry bestuurders op de A10 en A2 vanmorgen rond 05:45 dat ik jullie wakker maakte met mijn groot licht omdat jullie, lekker op de automatische piloot, in de middelste rijbaan reden :@
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 december 2013 @ 09:35:10 #113
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597071
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
  maandag 23 december 2013 @ 09:42:39 #114
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_134597165
quote:
13s.gif Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Dit is inderdaad zeer herkenbaar en die bestuurders zijn zich meestal van geen kwaad bewust dat ze van achteren niet zichtbaar zijn. Gelukkig nog geeneen geraakt w/
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_134597421
quote:
13s.gif Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Uberhaupt snap ik dagrijverlichting totaal niet, wat is er mis met je normale verlichting aan zetten? 8)7
pi_134597449
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 december 2013 @ 10:02:24 #117
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597470
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting. :')
pi_134597617
Ik moet toegeven dat het mezelf ook al een paar keer overkomen is dat ik met de dagrijverlichting reed ipv normale verlichting aan. Het probleem is gewoon dat het dashboard volledig verlicht is en je verlichting aan de voorzijde van je auto ziet. In combinatie met de straatverlichting valt dan niet op dat de lichtvlek afwijkt van de normale lichtvlek.

Die 3 factoren gecombineerd leiden ertoe dat je niet door hebt dat je van achteren dus compleet onzichtbaar bent.

Dan heb je dus nog mensen die seinen door 1x kort te knipperen waardoor je dus het idee hebt dat ze over een hobbel rijden met verkeerd afgestelde verlichting en duurt het vrij lang tot je door hebt dat ze eigenlijk aan het seinen zijn op jou.

Ik denk dat het al flink zou schelen als de dashboard verlichting niet meer automagisch aan gaat met de dagrijverlichting maar dat die pas aan gaat met het dimlicht.
  maandag 23 december 2013 @ 10:17:06 #119
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597728
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
pi_134598091
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
Automatische verlichting is ook een partij irritant. Rijd je onder een brug door springt gelijk die kerstboom aan aan de achterzijde. Moet ik weer kijken of die niet toevallig remt ipv automatische verlichting heeft.
  maandag 23 december 2013 @ 13:15:02 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134603155
Echt, dat vind ik altijd zo'n nutteloze functies: automatische verlichting of automatische ruitenwissers. Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen. Zo'n automatische systemen werken echt nooit op exact het moment dat jij dat zou willen.

Zelf rijd ik overigens ook ALTIJD met normaal dimlicht aan, zou geen enkele reden kunnen verzinnen om ze uit te zetten eigenlijk.
  maandag 23 december 2013 @ 13:20:17 #122
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134603357
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Veel mensen kennelijk niet, dus...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134603444
Van die idioten die niet schijnen te begrijpen waarom er op sommige plekken witte kruizen op het wegdek staan, om dan vervolgens doodleuk een zijstraat of uitrit compleet te barricaderen :r

Of van die mensen die, wanneer je zelf voor zo'n vlak stopt omdat je er niet in één keer overheen kunt, achter je gaan toeteren en seinen daar je door moet rijden :')!
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 23 december 2013 @ 13:26:41 #124
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134603625
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Veel mensen kennelijk niet, dus...
Nee, maar nu vertrouwen ze wel op hun systemen, misschien nog wel gevaarlijker...
pi_134604920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:44 schreef eP2e het volgende:

Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry :@

Was jij dat?
Wil je dat nooit meer doen?!geintje

Gisteren rond 3 uur 's nachts een rare nacht. Score: 1 achtervolging en 1 dronken persoon op de A20, te voet welteverstaan. Er waren al auto's erachter gaan rijden met alarmlichten aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134610417
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:02 schreef BigSmurf het volgende:

Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting. :')
Kun je nagaan hoe mensen hun rijgedrag verandert in de loop der jaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 16:16:24 ]
pi_134630312
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  dinsdag 24 december 2013 @ 07:56:25 #128
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_134640295
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:05 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Dus als je je verlichting en ruitenwissers automatisch laat gaan en de telefoon met rust laat, dan zou het toch moeten lukken om zo nu en dan richting aan te geven :D Behalve mensen die in bepaalde merken rijden, daar maakt het niet voor uit, die denken dat ze king of the road zijn en geven helemaal niks aan.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_134650867
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:29:21 #130
318842 Descendent
pi_134667604
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:

Dat dus. :Y
pi_134668918
quote:

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:29 schreef Descendent het volgende:

[..]

Dat dus. :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:37 schreef Daeron het volgende:

[..]

Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.

Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
  dinsdag 24 december 2013 @ 22:09:59 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134669433
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134669681
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 22:35:03 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134670294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:16 schreef PeuRac het volgende:

[..]

De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134670557
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 23:06:53 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134671402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Gebrek aan personeel/geld,
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:09:14 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134671460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..

En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu :? .
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:11:07 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134671516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Ik heb het nog niet eens over auto's, ik heb het over die groep malloten die denken vogelvrij te zijn ten koste van automobilisten, en dat is niet eens vissen, dat is schepnetten vol takelen.. lees mijn post hierboven :)
pi_134671653
quote:

Dit soort populistische plannetjes zijn nergens voor nodig want nu wordt er ook al naar het verleden gekeken.
pi_134671699
quote:

[..]

Jij wilt ineens duizenden agenten per regio erbij hebben?

Mijn grootste ergenins is ook zeker mensen die onnodig links rijden, zeker bij 3 of meer rijbanen. Want mensen denken dat ze rustig in het midden kunnen blijven rijden :r wat nog erger is wanneer de spitsstrook rechts is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..

En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu :? .
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 23:21:58 #141
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134671828
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Pak een maand willekeurig kruisingen aan met een grote groep mensen, herkenbaar en onherkenbaar, en het is daarna wel aardig afgelopen. En fietsers/voetgangers van hun status zwakke verkeersdeelnemer ontdoen, zeker als ze zelf fout zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
Wat denk je van gewoon eens mensen zelf laten nadenken? Op wegen waar je harder kan rijden, ook gewoon doen. Je gaat niet dood als je 100 rijdt. Echter, hierdoor zullen de punten waar het ertoe doet, wel beter nageleefd worden.
The summer is magic!

pi_134674695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest :P
Schip ahoy!
pi_134674747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest :P
Dat geloof ik wel, tijdje terug was ik vergeten dat ze er stonden, had ik haast en wilde oranje halen, dus ging er met 100 doorheen, werd ook nog eens rood. Dus zou 2x bingo zijn geweest, heb nu 2mdn later nog steeds niks gezien.
pi_134674765
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Schip ahoy!
pi_134674786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Nogal ja :D

Gelukkig staan ze nu ook in Flitsmeister :X
pi_134674825
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Schip ahoy!
pi_134682505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
  woensdag 25 december 2013 @ 13:26:27 #148
318842 Descendent
pi_134683216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:56 schreef Daeron het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
  woensdag 25 december 2013 @ 13:51:30 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134684160
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

If you can't pay the fine, don't do the crime.
  woensdag 25 december 2013 @ 13:52:23 #150
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134684193
quote:
3s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

If you can't pay the fine, don't do the crime.
Naar die uitspraak was ik net op zoek, kon er niet opkomen. _O-
pi_134686960
quote:

[..]

ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.
pi_134701714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef Palomar het volgende:
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Rustig aan.
pi_134702649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
pi_134702852
Week geleden reed ik naar huis, kom ik door een woonwijk. Het was donker en er staan allemaal auto's geparkeerd aan de kant van de weg, opeens komt er tussen de geparkeerde auto's een fietser zonder der lichten aan zo de weg op voor mijn auto. Het is dat ik het net zag want dat meisje op de fiets keek er niet naar om. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2013 00:55:01 ]
pi_134702940
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:45 schreef Palomar het volgende:

[..]

probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
Oh..
Heb juist het gevoel dat die babyboomers allemaal juist het tuig zijn van de maatschappij.
Rustig aan.
pi_134704231
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen ;(
Tap tap tap
  donderdag 26 december 2013 @ 01:35:12 #157
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134704293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:33 schreef CherryLips het volgende:
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen ;(
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
pi_134704338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Veel binnenspiegels ja, niet alle :P
Tap tap tap
  donderdag 26 december 2013 @ 01:37:57 #159
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134704380
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Veel binnenspiegels ja, niet alle :P
Ah lastig, dan maar pijn lijden ;(
pi_134706674
quote:

[..]

Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
pi_134706970
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
Zweden, Finland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije hanteren dit.
sig verwijderd door FA
pi_134714047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
pi_134719153
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:05 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Schip ahoy!
pi_134719594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:11 schreef JF_ het volgende:

[..]

Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.

Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.

''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Rustig aan.
pi_134738903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.

Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.

''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134743468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor ;)
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).

quote:

[..]

Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.

quote:

[..]
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).

quote:

[..]

Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...

quote:

[..]

Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 13:51:26 ]
pi_134745749
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).

Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
'And I called your name,
pi_134745921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
pi_134746522
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
'And I called your name,
pi_134747948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
True, maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het wel of geen voorrang verlenen stond hier even los van. Mij ging het erom dat de verzekering in eerste instantie betaald.
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 15:52:19 #171
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134748464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Welk hendeltje
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_134748585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Welk hendeltje
:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 15:57:56 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 27 december 2013 @ 16:32:13 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134750223
quote:
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.
Tuurlijk :') Ergens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.

quote:
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.

quote:

Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.

Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
quote:
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten :') ).
The summer is magic!

Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 16:42:23 #174
pi_134750667
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:48:32 #175
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134750934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.

Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 16:51:33 #176
pi_134751087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.

[ afbeelding ]
Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt :D
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:52:09 #177
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134751110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt :D
Doet doe je toch al niet als het donker is.
pi_134751161
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:

Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
pi_134751503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tuurlijk :') Ergens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.

quote:

[..]

Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.

Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.

quote:

De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.
Hier ben ik het deels mee eens. Je moet inderdaad niet klagen over een situatie die er al is voordat je er woonde. Het wordt echter een ander verhaal als die situatie dusdanig veranderd dat de overlast (fors) toeneemt. Dus ergens hebben die gemeentes ook wel weer een punt.

quote:
Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...

quote:

Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten :') ).
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.

Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
Bij automatisch dimmende spiegels heb je dat knopje toch ook niet nodig? Van spiegels zonder het lipje had ik nog nooit gehoord.
pi_134759058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Dat was helemaal een feest ja. Gelukkig was er in de jaren daarvoor op die weg ook niks gebeurd aan werkzaamheden :') elke 2-3 jaar verzinnen ze wel weer wat nieuws.
pi_134770052
Voetgangers die bij een zebrapad aanstalten maken om over te steken als je aankomt rijden en dan toch niet oversteken omdat ze toch liever naar het scherm van hun mobiel kijken omdat er schijnbaar iets interessanter op staat. |:(
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:47:50 #182
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134770255
Detectielussen die zo dicht op het stoplicht liggen dat het licht pas op groen gaat als je al afgeremd bent naar 20-30 km/h. :{
  FOK!fotograaf zaterdag 28 december 2013 @ 00:11:34 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134771527
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.
Oja? Even kijken, ik mis hier onderbouwing, het enige wat je doet is roepen dat wat ik zeg niet waar is.
quote:
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.
Hier val je mij persoonlijk aan, terwijl uit je post duidelijk wordt dat je mijn reactie niet gelezen hebt, aangezien ik iets anders aan geef dan waarop jij reageert.
quote:
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...
En nogmaals roepen dat wat ik zeg niet waar is, terwijl enig argument waarom het niet waar zou zijn, ontbreekt. Tevens verdraai je wat ik zeg, want ik had het over meerdere wegen in het algemeen, terwijl jij roept dat ik het over 1 specifieke weg heb (welke dan?).
quote:
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.
Ga lekker ergens anders lopen trollen ofzo.
The summer is magic!

pi_134773504
Al zou het wel op eigen ervaringen gebaseerd zijn:
Daar is dit topic voor bedoeld -> (Je eigen) irritaties op de weg.

Ik ga de discussie tussen jullie twee bij deze in ieder geval afkappen, want er wordt nu gesneerd en zoals je aan de topicpointer kunt zien is dat niet gewenst.
pi_134807935
Goed. Volgend ervaring.

Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
pi_134808041
Is niet verboden, moeten ze dan maar een ander plekje opzoeken terwijl hun telefoon rammelt om jou niet te irriteren?
pi_134808105
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.

Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:48:41 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134809820
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:15 schreef DW457 het volgende:

[..]

Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn |:(
pi_134810665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn |:(
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie belt :') of nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit _O-
  zondag 29 december 2013 @ 00:10:39 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134810735
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.

zou het beter zijn als hij náást zijn auto gaat staan bellen? Of 25 meter verderop? Nee he? En dus is er niks mis met mensen die in een stilstaande auto staan te bellen. Bellen doe je op een P.
  zondag 29 december 2013 @ 00:13:07 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134810845
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie belt :') of nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit _O-
Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto :{
pi_134810875
Even iwanius bijvallen.

Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Rustig aan.
pi_134810948
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto :{
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
pi_134811258
Wonen in het centrum O+ mensen die op visite komen en dan vijf minuten voor de slagboom blijven staan wachten tot iemand hem open komt doen en de auto op de parkeerplaats bij gebrek aan plek (goh alle plekken staan op huisnummer) maar op een niet-bestaande plek neerzetten. Ga dan in ieder geval even opzij als er een bewoner aankomt die ook het terrein op wil. Ik ga echt die slagboom niet omhoog doen voor een vreemde.
Voor de slagboom zit een verbreding van de weg, als er een tegenligger komt dan kan die even aan de kant. Maar die verbreding is op zaterdagmiddag een dubbele parkeerplaats geworden waardoor bewoners zich in allerlei bochten moeten wringen als er een tegenligger is.
Mensen O+
Tap tap tap
pi_134818969
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:15 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
Prima oplossing toch? Eigen risico van die mensen, moet je maar niet op privéterrein gaan staan.
Schip ahoy!
  zondag 29 december 2013 @ 11:15:26 #196
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134819462
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.

Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Wat als even naar huis een uur rijden is?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134822153
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.

Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan? :?

Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
  zondag 29 december 2013 @ 13:12:07 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134823062
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef swollywood het volgende:

[..]

Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan? :?

Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
Of als je als een échte winkel-autist je vrouw/vriendin/minnares net hebt laten uitstappen om even snel wat boodschapjes te doen voor de avond.

Mensen kunnen altijd goed oordelen vanaf hun eigen bestuurdersstoel, maar enig begrip of inlevingsvermogen is er niet bij; het is alleen maar ikke ikke ikke.. IK heb een parkeerplek nodig, dus jij pleurt maar effe snel op; IK heb haast, dus jij rot maar snel weer naar rechts, zodat ik weer lekker te hard kan gaan rijden. Offe.. en dat is ook altijd wel een kewle; IK heb haast, dus als jij nou gewoon effe te hard gaat rijden, kan ik dat ook.

Automobilisten zijn net mensen af en toe :')
  zondag 29 december 2013 @ 13:18:36 #199
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134823343
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?

Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
pi_134823489
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?

Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.

Je hebt de gemeente ermee, mij niet.
  zondag 29 december 2013 @ 13:24:07 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134823548
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:22 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.

Je hebt de gemeente ermee, mij niet.
Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk. :)
pi_134823685
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:24 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk. :)
Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.
  zondag 29 december 2013 @ 13:29:34 #203
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134823743
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.
Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.
pi_134823844
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:29 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.
Met een eigen plek heb je daar geen last van, tenzij dit dus. Tegenwoordig hangen er ook camera's, sindsdien is het beter en hoop dat het (automatische)hek binnenkort geplaatst word zoals beloofd, dan zou de ellende over moeten zijn. Het is trouwens alleen op zaterdag zo erg eigenlijk, de meeste andere dagen is het niet zo erg gelukkig :)
  zondag 29 december 2013 @ 13:44:37 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134824305
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:

Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terecht ^O^
  zondag 29 december 2013 @ 13:55:01 #206
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_134824726
mensen die niet helpen als een medeweggebruiker pech krijgt op de rotonde;

zondag 29 december 2013 @ 14:03:30 #207
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134825076
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terecht ^O^
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels. :P
pi_134825133
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:

We worden met z'n allen steeds socialer. :N
Flesje bier
pi_134825209
quote:

Top dat je haar helpt! :Y
  zondag 29 december 2013 @ 14:06:50 #210
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134825237
quote:

Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.
  zondag 29 december 2013 @ 14:29:51 #211
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134826481
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.
Als je zo krap zit voor een belangrijke afspraak vind je die afspraak helemaal niet belangrijk. Dan was je eerder vertrokken. Daarbij, even een minuutje helpen, daar heb je altijd tijd voor. Asociaal geneuzel.
pi_134827068
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 14:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je zo krap zit voor een belangrijke afspraak vind je die afspraak helemaal niet belangrijk. Dan was je eerder vertrokken. Daarbij, even een minuutje helpen, daar heb je altijd tijd voor. Asociaal geneuzel.
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.

Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
  zondag 29 december 2013 @ 14:59:03 #213
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134827877
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.

Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
Precies dit.
pi_134830025
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels. :P
Onzin. Ook als je wacht in een auto met draaiende motor is het parkeren. Dat t in de praktijk nooit zo gezien wordt is wat anders :)
pi_134830181
quote:

[..]
Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!
  zondag 29 december 2013 @ 16:02:31 #216
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134830690
quote:

[..]

Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.
pi_134831188
Onbemande tankstation(dus betalen aan de pomp en geen tankshop bij het tankstation). De aso zet zijn auto iets te ver naar voren, waardoor ik moeite heb om mijn auto netjes bij de pomp te krijgen(parkeer het liefst met de tankdop aan de kant van de pomp). Vervolgens laat die zijn auto gewoon staan en loopt weg. Toen ik aankwam, was hij al nergens te bekennen en toen ik wegreed nog steeds niet. Sleutels in het contactslot, dat wel. :') Maar van eigendom van anderen moet je afblijven, toch? })

Zoiets was het dus:

pi_134831570
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:13 schreef exelletor het volgende:
Onbemande tankstation(dus betalen aan de pomp en geen tankshop bij het tankstation). De aso zet zijn auto iets te ver naar voren, waardoor ik moeite heb om mijn auto netjes bij de pomp te krijgen(parkeer het liefst met de tankdop aan de kant van de pomp). Vervolgens laat die zijn auto gewoon staan en loopt weg. Toen ik aankwam, was hij al nergens te bekennen en toen ik wegreed nog steeds niet. Sleutels in het contactslot, dat wel. :') Maar van eigendom van anderen moet je afblijven, toch? })

Zoiets was het dus:

[ afbeelding ]
Had je 'm beter aan de andere kant van die 'aso' kunnen zetten.
sig verwijderd door FA
pi_134831754
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 16:21 schreef Ambrosius het volgende:
Had je 'm beter aan de andere kant van die 'aso' kunnen zetten.
Klopt, was ook een inschattingsfout van mijn kant. :)
pi_134833199
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 15:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!
Ook dat is zeker waar. Toch zijn er nog genoeg mensen die doorrijden bij het zien van een ongeval.

quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 16:02 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.
Zeker, in dit geval niet, maar het kan wel zomaar opeens veel langer duren dan verwacht. Zo kan het gebeuren dat je iemand wil helpen, de auto naar een veilige plek wil duwen en dat er onverhoopt iemand tegen die auto aan rijdt, of dat de auto opeens blokkeert midden op de weg (je weet immers niet waarom de auto stilstaat of [hier zelf wat invullen]. Bij een pechgeval denk ik toch echt eerst aan mezelf. Ik ga toch echt niet die mooie baan mislopen omdat ik te laat kom op een sollicitatiegesprek omdat ik iemand heb geholpen met een pechgeval (omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).

Nogmaals, dit geldt voor mij enkel en alleen bij pechgevallen.
  zondag 29 december 2013 @ 17:22:45 #221
330857 J.James
graag verwijderen
pi_134834392
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook dat is zeker waar. Toch zijn er nog genoeg mensen die doorrijden bij het zien van een ongeval.

[..]

Zeker, in dit geval niet, maar het kan wel zomaar opeens veel langer duren dan verwacht. Zo kan het gebeuren dat je iemand wil helpen, de auto naar een veilige plek wil duwen en dat er onverhoopt iemand tegen die auto aan rijdt, of dat de auto opeens blokkeert midden op de weg (je weet immers niet waarom de auto stilstaat of [hier zelf wat invullen]. Bij een pechgeval denk ik toch echt eerst aan mezelf. Ik ga toch echt niet die mooie baan mislopen omdat ik te laat kom op een sollicitatiegesprek omdat ik iemand heb geholpen met een pechgeval (omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).

Nogmaals, dit geldt voor mij enkel en alleen bij pechgevallen.
Maar stel je komt terug van je sollicitatiegesprek, of was van plan boodschappen te doen en het is nog ver voor sluitingstijd, zou je dan wel helpen?
Als je haast hebt of je wilt niet te laat komen, prima. Maar als dat allemaal niet aan de orde is, zou je dan wel helpen?
  zondag 29 december 2013 @ 17:57:42 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134836011
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:

[..]
omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).

Wat is dit nou weer voor een aanname? Autos met onderhoud gaan nooit stuk? Hebben nooit pech?

Als je krap zit in de tijd voor een belangrijke afspraak vond je die afspraak blijkbaar niet belangrijk genoeg omdat je geen speling hebt genomen in je reistijd.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134838616
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:22 schreef J.James het volgende:

[..]

Maar stel je komt terug van je sollicitatiegesprek, of was van plan boodschappen te doen en het is nog ver voor sluitingstijd, zou je dan wel helpen?
Als je haast hebt of je wilt niet te laat komen, prima. Maar als dat allemaal niet aan de orde is, zou je dan wel helpen?
Dat is iets heel anders. Een sollicitatiegesprek (om maar bij het voorbeeld te blijven), vind ik erg belangrijk, is bepalend voor mijn toekomst etc.. Boodschappen doen, nee, dat is niet urgent, dus dan is het hop, autootje aan de kant en handen uit de mouwen (mits mijn eigen veiligheid niet in gevaar komt dat is, die gaat altijd voor).
Ik heb het in mijn voorbeeld dus enkel over echt belangrijke afspraken waardoor ik niet zou stoppen (denk hierbij dus aan sollicitatiegesprekken, tentamens, bevallingen, trouwerijen, etc., dit is voor iedereen anders).

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:57 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een aanname? Autos met onderhoud gaan nooit stuk? Hebben nooit pech?

Als je krap zit in de tijd voor een belangrijke afspraak vond je die afspraak blijkbaar niet belangrijk genoeg omdat je geen speling hebt genomen in je reistijd.
Hier ga je de mist in. Dat van mij was geen aanname, maar een voorbeeld van een reden waardoor hij (of zij) stilstaat met pech. Jouw opmerking dat ik een afspraak niet belangrijk zou vinden omdat ik geen tijd zou hebben om te stoppen is wel een (onterechte) aanname.
Ik plan namelijk altijd fors wat marge in als ik op weg ben naar een belangrijke afspraak. Deze marge van tijd plan ik in voor het geval dat ik te maken krijg met zaken waar ik geen invloed op heb, zoals een plotselinge file, noodweer of kernramp. Die marge gebruik ik dus alleen voor dat soort zaken en tast ik liever niet aan: ik weet immers niet wat me die reis nog te wachten staat. Het stoppen bij een pechgeval vind ik niet belangrijk genoeg om de voor mij belangrijkere afspraak in gevaar te brengen.
pi_134840384
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:15 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat als even naar huis een uur rijden is?
Ligt eraan waarvoor je belt en of er even snel een ander mooi idee beschikbaar is.. Beetje dubbelstilstaan is niet zo erg bijvoorbeeld...
Rustig aan.
  zondag 29 december 2013 @ 19:50:32 #225
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134841124
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ligt eraan waarvoor je belt en of er even snel een ander mooi idee beschikbaar is.. Beetje dubbelstilstaan is niet zo erg bijvoorbeeld...
Geheid dat dan iemand hier begint te posten dat iemand in z'n auto de doorgang of zijn uitrit blokkeerde doordat hij niet de moeite nam even een parkeerplekje op te zoeken op een parkeerterrein :').
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 19:52:05 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_134841208
stoor mezelf nogal aan Nederlanders die niet weten dat je in Duitsland 100 mag buiten de bebouwde kom..
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 december 2013 @ 20:13:03 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134842234
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:52 schreef derLudolf het volgende:
stoor mezelf nogal aan Nederlanders die niet weten dat je in Duitsland 100 mag buiten de bebouwde kom..
Mág... hóeft niet he.. dat is precies hetzelfde als hier in .nl hoor :)
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 20:28:52 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_134843407
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2013 20:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mág... hóeft niet he.. dat is precies hetzelfde als hier in .nl hoor :)
dat klopt maar ze rijden vaak? stijf 80... Vaak genoeg mensen gehoord die dat niet wisten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 december 2013 @ 20:31:49 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134843691
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

dat klopt maar ze rijden vaak? stijf 80... Vaak genoeg mensen gehoord die dat niet wisten
Sja, dan heb je pech als je erachter zit. Maar je mag er ook gewoon inhalen... net als in .nl :P
  zondag 29 december 2013 @ 20:37:47 #230
330857 J.James
graag verwijderen
pi_134844196
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er staan toch van die borden als je de grens overgaat? Daar staat het duidelijk op aangegeven volgens mij.
  zondag 29 december 2013 @ 20:44:09 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134844695
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:37 schreef J.James het volgende:

[..]

Er staan toch van die borden als je de grens overgaat? Daar staat het duidelijk op aangegeven volgens mij.
Er staan ook zat borden langs die wegen, maar een mens is een gewoontedier he ;)
  zondag 29 december 2013 @ 20:49:03 #232
330857 J.James
graag verwijderen
pi_134845103
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 20:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er staan ook zat borden langs die wegen, maar een mens is een gewoontedier he ;)
Geen idee, het is alweer even geleden dat ik in Duitsland geweest ben. Ik weet alleen dat we hier in Nederland niet altijd een bord met een getal hebben als je ergens een plaats of dorp uit rijdt.
  zondag 29 december 2013 @ 20:50:01 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134845206
Deutsche Gründigkeit; voor een kruising een bord met 70, en erna ook, en een stukkie verderop dan weer 100.
pi_134845277
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
Deutsche Gründigkeit; voor een kruising een bord met 70, en erna ook, en een stukkie verderop dan weer 100.
Maar dat bord met 100 staat er dan niet ;).
  zondag 29 december 2013 @ 20:52:34 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134845382
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2013 20:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar dat bord met 100 staat er dan niet ;).
Hmkay, einde 70 dan.. maar er staan ook vaak zat bordjes met 100 erop hoor :Y
pi_134846565
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:49 schreef J.James het volgende:

[..]

Geen idee, het is alweer even geleden dat ik in Duitsland geweest ben. Ik weet alleen dat we hier in Nederland niet altijd een bord met een getal hebben als je ergens een plaats of dorp uit rijdt.
De standaardregels worden al bij de grens uitgelegd:

pi_134848742
Net op de A16, een Gelegenheidsinstructeur TM. Vier rijstroken, en een automobilist blijft op rijstrook 3 hangen. Komt er eentje eerst vlak erachter bumperkleven en seinen, haalt links in met ontzettend veel richtingaanwijzergebruik, gaat vervolgens vlak voor zijn 'leerling' rijden en doet nog wat trucjes met zijn richtingaanwijzer.

Zielig figuur, met z'n gevaarzettend rijgedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 29 december 2013 @ 22:06:17 #238
318842 Descendent
pi_134850980
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Op sommige van die wegen ga ik niet met plezier 100. Smal, hobbelig en onoverzichtelijk.
pi_134852239
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:32 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Met een eigen plek heb je daar geen last van, tenzij dit dus. Tegenwoordig hangen er ook camera's, sindsdien is het beter en hoop dat het (automatische)hek binnenkort geplaatst word zoals beloofd, dan zou de ellende over moeten zijn. Het is trouwens alleen op zaterdag zo erg eigenlijk, de meeste andere dagen is het niet zo erg gelukkig :)
Ik heb dus een hek voor de parkeerplaats en dan komt er dus gewoon visite langs, en als de plekken voor bezoekers vol zijn, parkeren ze de auto's gewoon aan de zijkanten waardoor bewoners (ik) zich in allerlei bochten moet wringen om in of uit hun plekken te komen. Er zijn hier al blokken geplaatst en borden met "parkeren alleen in de vakken" maar daar houdt niet iedereen zich dus aan.
Tap tap tap
pi_134852310
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb dus een hek voor de parkeerplaats en dan komt er dus gewoon visite langs, en als de plekken voor bezoekers vol zijn, parkeren ze de auto's gewoon aan de zijkanten waardoor bewoners (ik) zich in allerlei bochten moet wringen om in of uit hun plekken te komen. Er zijn hier al blokken geplaatst en borden met "parkeren alleen in de vakken" maar daar houdt niet iedereen zich dus aan.
Hmm, dat is ruk. Bezoek moet de auto voor die van mij zetten :)
pi_134853076
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:24 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hmm, dat is ruk. Bezoek moet de auto voor die van mij zetten :)
Dat kan hier dus niet, dan kunnen de buren er niet meer uit. Door de weekse zijn er overdag wel een paar vrije plekken voor bezoek, misschien s avonds ook wel, maar in het weekend niet. En sommige mensen hebben meerdere auto's en een parkeerplaats, dus veel vrije plekken zijn standaard bezet. Nadeel van in het centrum wonen. Gelukkig weet ik wel plekjes waar je in ieder geval na zessen gratis kunt parkeren en op zondag is het sowieso gratis, maar zatdagmiddag krijg ik dus nooit bezoek :P
Tap tap tap
pi_134853254
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat kan hier dus niet, dan kunnen de buren er niet meer uit. Door de weekse zijn er overdag wel een paar vrije plekken voor bezoek, misschien s avonds ook wel, maar in het weekend niet. En sommige mensen hebben meerdere auto's en een parkeerplaats, dus veel vrije plekken zijn standaard bezet. Nadeel van in het centrum wonen. Gelukkig weet ik wel plekjes waar je in ieder geval na zessen gratis kunt parkeren en op zondag is het sowieso gratis, maar zatdagmiddag krijg ik dus nooit bezoek :P
Ach, hier zijn ook nog 4 Q-parks in het centrum, 3 zijn op 5 minuten lopen, dus bezoek moet dan maar gewoon betalen. Met een feestje oid regel ik wel altijd extra plekken bij eigenaar van de parkeerplaats.
pi_134853580
Ja zo'n Q Park zit ernaast :D en aan de andere kant nog een parkeerplaats maar daar mag je max 40 minuten parkeren. M'n zus zet hem dus altijd in de ondergrondse parkeergarage als er bij mij geen plek meer is.
Tap tap tap
pi_134857388
Inderdaad en het station is ook 5 minuten lopen, dus als ze niet willen betalen voor het parkeren, moeten ze maar met de trein komen :+
pi_134860478
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo is ooit de spiegel van mijn vorige auto kapot gegaan. Achter de flat zijn 7 parkeervakken, maar de stoep ernaast wordt ook vaak als een parkeervak gebruikt. De parkeerplaats is eigenlijk bedoelt voor de bewoners, maar iedereen kan er komen, dus zaterdagmiddag staat het daar vol met auto's van mensen die gaan winkelen.

Overigens zet ik m'n auto altijd in de gratis parkeergarage. Staat die tenminste binnen. :7
pi_134862102
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 00:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zo is ooit de spiegel van mijn vorige auto kapot gegaan. Achter de flat zijn 7 parkeervakken, maar de stoep ernaast wordt ook vaak als een parkeervak gebruikt. De parkeerplaats is eigenlijk bedoelt voor de bewoners, maar iedereen kan er komen, dus zaterdagmiddag staat het daar vol met auto's van mensen die gaan winkelen.

Overigens zet ik m'n auto altijd in de gratis parkeergarage. Staat die tenminste binnen. :7
Dat is wel bazig, maar is die parkeergarage wel 24/7 open?
pi_134863907
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ach, hier zijn ook nog 4 Q-parks in het centrum, 3 zijn op 5 minuten lopen, dus bezoek moet dan maar gewoon betalen. Met een feestje oid regel ik wel altijd extra plekken bij eigenaar van de parkeerplaats.
Dat vind ik wel altijd ruk, als bezoek dan ook nog parkeergeld moet dokken als ze bij mij op bezoek komen :{.
Schip ahoy!
pi_134865910
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 02:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is wel bazig, maar is die parkeergarage wel 24/7 open?
Ja, de parkeergarage is niet alleen voor het winkelend publiek, maar ook voor in de inwoners van de flats.
pi_134866149
Als er een gratis parkeergarage was, zou ik hem daar ook wel neerzetten ja :D Ik moet om een rij auto's heenlopen om de voorruit te kunnen krabben want ik kan met m'n dikke lijf niet voorbij de spiegels tussen twee auto's.
Tap tap tap
pi_134866202
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
pi_134866275
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
Ok. Jij moet het zwaar hebben.
sig verwijderd door FA
pi_134866853
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2013 11:07:19 ]
pi_134866870
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 10:44 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ok. Jij moet het zwaar hebben.
Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
pi_134866943
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
pi_134867078
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).
Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
pi_134867248
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:08 schreef DW457 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
pi_134867352
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:12 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
Dat is weer een heel ander verhaal. Ik heb al eens eerder in dit topic aangekaart dat het rijgedrag beter wordt naarmate je naar het noorden gaat (Duitsland, Zweden, Denemarken etc.) en het slechter wordt als je naar het zuiden gaat (België, Frankrijk (brr), ect.).

Mijn punt is echter wel dat het erg gevaarlijk is om rechts in te halen omdat linkrijzombies standaard slecht in hun spiegels kijken, laat staan de rechter spiegel waar ze niemand verwachten. Het is dus niet de vraag of het een keer fout gaat, maar wanneer...

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..." :') Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.

Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
pi_134867611
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

[..]

"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..." :') Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.

Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
De klap harder heb je helemaal gelijk in. Het is alleen nog gevaarlijker om met te weinig snelheidsverschil in te halen. Hoe groter het snelheidsverschil, hoe groter de klap misschien, maar hoe kleinere kans ook op een klap. Kijk maar naar een motor. Die kan feilloos snel inhalen. De kans dat daarmee iets gebeurt is erg klein. Diezelfde motor loopt in de binnenstad bij lage snelheden een onevenredig veel hoger risico n ik durf te stellen dat motorrijden in de stad levensgevaarlijk kan zijn. Toch zijn de snelheden laag. Ik wil maar zeggen, de correlatie tussen snelheid en ongevallen wordt schromelijk overdreven. Kijk weer even naar Duitsland, daar zijn op een aantal snelwegen totaal geen grenzen en rara .. De veiligheid is niet minder dan in NL, getuige de statistieken. Gek he

[ Bericht 14% gewijzigd door borderlinedancer op 30-12-2013 11:42:09 ]
pi_134868209
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
pi_134868481
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
pi_134868653
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:57 schreef borderlinedancer het volgende:
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
pi_134868787
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:03 schreef Morrigan het volgende:
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
Nooit last van?
Je moet ook de 3 rechterbanen gewoon niet gebruiken daar. :+
Rustig aan.
pi_134868874
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
Oeh met inhalen mag je de maximum snelheid overschrijden? *O*

Nee even zonder dollen.. Dat is best vaak nog wel iets wat ik wel doe, maar tegelijkertijd is het toch absurd dat je een boete riskeert omdat er iemand achter je rijdt?
Rustig aan.
pi_134869013
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:33 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat vind ik wel altijd ruk, als bezoek dan ook nog parkeergeld moet dokken als ze bij mij op bezoek komen :{.
Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe :D
  maandag 30 december 2013 @ 12:44:21 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134869902

Waar zouden de letters "NP" toch voor staan waar ik op sta?
En die rare gele vlek in de muur, dat is toch geen gezicht? |:(

Morron.
pi_134869931
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 12:17 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe :D
Ik ben allang blij dat ik een eigen plek heb :D
Tap tap tap
  maandag 30 december 2013 @ 12:55:11 #267
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_134870296
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:44 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]

Morron.
Net Plek
pi_134870332
quote:
[ afbeelding ]

Morron.
Nice.

Heb je geen overijverige BOA in de buurt? :P
pi_134870581
quote:
[ afbeelding ]

Morron.
No Problem natuurlijk, dat weet toch iedereen. :N
  maandag 30 december 2013 @ 13:05:41 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134870665
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:56 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Nice.

Heb je geen overijverige BOA in de buurt? :P
Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
  maandag 30 december 2013 @ 13:16:33 #271
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134871099
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
pi_134871134
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsen :) hehehe
  maandag 30 december 2013 @ 13:25:05 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871482
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:16 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
Het eerste.
Van de week stond hij er ook al, maar was er ook een vrachtwagen aan het lossen.
Hij kon simpel achteruit eruit rijden (zoals ie nu staat), maar heeft staan keren: stoep op, stoep af, stoep op, stoep af. Na 5x steken was hij er uit :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:25:26 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871498
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef borderlinedancer het volgende:
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsen :) hehehe
Ik heb 2 plaatsen, maar wel in een andere garage :P
  maandag 30 december 2013 @ 13:27:45 #275
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134871598
Ik heb vanwege een tekort aan parkeerplaatsen hier op het woonerf mijn voortuin voorzien van 2 stroken stenen. Een tijdje geleden kwam parkeerbeheer langs met de mededeling dat ik mijn auto daar niet mag neerzetten omdat het volgens hun gemeentegrond is. Het is een huurhuis, dus ik heb de corporatie gebeld met de vraag of dat wel zo is. Blijkt niet zo te zijn, ik kreeg een kaart van het kadaster opgestuurd. 2 weken later stonden ze er weer, met het bonnenboekje in de hand :') Ik heb ze vriendelijk proberen uit te leggen dat het eigen grond is en dat het juist een plek vrij houdt zodat buurtgenoten gewoon hun auto's kwijt kunnen. Maar met dat volk is echt niet te praten, ik wist niet dat parkeerbeheer ook als sociale werkplaats gebruikt wordt.. Die bon werd geschreven, ondanks dat ik de kaart liet zien. Bezwaar gemaakt en niet hoeven te betalen uiteraard.
Maar die parkeerwachters heb ik een paar keer laten komen (op momenten dat er niemand verkeerd geparkeerd stond uiteraard) in de stromende regen. Nu komen ze niet meer :D Kutvolk...
  maandag 30 december 2013 @ 13:29:42 #276
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134871689
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:27 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb vanwege een tekort aan parkeerplaatsen hier op het woonerf mijn voortuin voorzien van 2 stroken stenen. Een tijdje geleden kwam parkeerbeheer langs met de mededeling dat ik mijn auto daar niet mag neerzetten omdat het volgens hun gemeentegrond is. Het is een huurhuis, dus ik heb de corporatie gebeld met de vraag of dat wel zo is. Blijkt niet zo te zijn, ik kreeg een kaart van het kadaster opgestuurd. 2 weken later stonden ze er weer, met het bonnenboekje in de hand :') Ik heb ze vriendelijk proberen uit te leggen dat het eigen grond is en dat het juist een plek vrij houdt zodat buurtgenoten gewoon hun auto's kwijt kunnen. Maar met dat volk is echt niet te praten, ik wist niet dat parkeerbeheer ook als sociale werkplaats gebruikt wordt.. Die bon werd geschreven, ondanks dat ik de kaart liet zien. Bezwaar gemaakt en niet hoeven te betalen uiteraard.
Maar die parkeerwachters heb ik een paar keer laten komen (op momenten dat er niemand verkeerd geparkeerd stond uiteraard) in de stromende regen. Nu komen ze niet meer :D Kutvolk...
Hoezo is het nou weer kutvolk? Ze zijn niet van de gemeentelijke kadaster. Ze doen gewoon hun werk en maken een fout in de veronderstelling dat je op gemeentegrond staat. Terechte bon voor fout parkeren als je in hun ogen fout staat geparkeerd. Gelukkig kan je in Nederland netjes je gelijk halen. What's the deal?
  maandag 30 december 2013 @ 13:29:57 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871705
Inderdaad, simpele zielen met een hesje aan die meteen denken dat ze macht hebben.
Het gevaarlijke van dat soort mensen is dat ze altijd gelijk moeten hebben, want toegeven dat ze een foutje maken (menselijk iets) is afbreuk aan hun status.
  maandag 30 december 2013 @ 13:30:44 #278
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134871734
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, simpele zielen met een hesje aan die meteen denken dat ze macht hebben.
Het gevaarlijke van dat soort mensen is dat ze altijd gelijk moeten hebben, want toegeven dat ze een foutje maken (menselijk iets) is afbreuk aan hun status.
Ze hebben ook macht ;) Net zoals jij macht heb om tegen de boete bezwaar aan te maken.
pi_134871889
Jezus wat een ellende daar ! Waarom betalen jullie je blauw om in NL te mogen wonen. En dan in ellenlange files staan om op je werk te komen
  maandag 30 december 2013 @ 13:36:40 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134871955
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:34 schreef borderlinedancer het volgende:
Jezus wat een ellende daar ! Waarom betalen jullie je blauw om in NL te mogen wonen. En dan in ellenlange files staan om op je werk te komen
Ja, want in de rest van de wereld hoef je geen belasting te betalen en staan er geen files :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:37:13 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871980
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ze hebben ook macht ;) Net zoals jij macht heb om tegen de boete bezwaar aan te maken.
Als ze gewoon toegeven is alle ellende niet nodig.

Waarom moet ik weer extra handelingen gaan verrichten omdat iemand anders fout zit en dit niet toe wil geven? Slaat toch nergens op :N
  maandag 30 december 2013 @ 13:37:15 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134871983
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:34 schreef borderlinedancer het volgende:
Omdat we niet allemaal de gastarbeider uit willen hangen in een ander land.
  maandag 30 december 2013 @ 13:38:07 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872024
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als ze gewoon toegeven is alle ellende niet nodig.

Waarom moet ik weer extra handelingen gaan verrichten omdat iemand anders fout zit en dit niet toe wil geven? Slaat toch nergens op :N
Omdat hun in de veronderstelling zijn dat ze goed zitten. Als hun elke keer toe moeten geven wanneer een of andere idioot met een papiertje aankomt hoeven ze hun bonnetjes niet meer mee te nemen ;)
  maandag 30 december 2013 @ 13:39:05 #284
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872067
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoezo is het nou weer kutvolk? Ze zijn niet van de gemeentelijke kadaster. Ze doen gewoon hun werk en maken een fout in de veronderstelling dat je op gemeentegrond staat. Terechte bon voor fout parkeren als je in hun ogen fout staat geparkeerd. Gelukkig kan je in Nederland netjes je gelijk halen. What's the deal?
The deal is dat ze volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en niet voor rede vatbaar zijn. De eerste keer kan dat inderdaad gebeuren, ze weten ook niet alles. Maar als ze dan terug naar kantoor gaan zouden ze aan hun baas kunnen vragen hoe het nou zit. Neen, ik, de nukubu, weet er niets van en moet gewoon m'n mond houden.
Sowieso, als je tijdens een gesprek moet gaan dreigen en je stem moet verheffen val je wat mij betreft onder het kopje 'kutvolk'.
Vooral de vrouw die er bij was: stereotype dikke reet, het vocabulair van een 12-jarige en gelijk schreeuwen.

Daarom is het kutvolk.
  maandag 30 december 2013 @ 13:40:32 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134872138
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat hun in de veronderstelling zijn dat ze goed zitten. Als hun elke keer toe moeten geven wanneer een of andere idioot met een papiertje aankomt hoeven ze hun bonnetjes niet meer mee te nemen ;)
Als iemand met een kadastraal uittreksel komt ben je tamelijk hoog gevallen als je meent dat je iemand moet bekeuren omdat hij op zijn eigen grond parkeert.
  maandag 30 december 2013 @ 13:40:34 #286
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872140
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gelijk toegeven schiet niet op nee. Maar even je feiten checken voordat je terug komt om te gaan schrijven is te veel gevraagd?
  maandag 30 december 2013 @ 13:42:39 #287
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872224
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:39 schreef Mano_ het volgende:

[..]

The deal is dat ze volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en niet voor rede vatbaar zijn. De eerste keer kan dat inderdaad gebeuren, ze weten ook niet alles. Maar als ze dan terug naar kantoor gaan zouden ze aan hun baas kunnen vragen hoe het nou zit. Neen, ik, de nukubu, weet er niets van en moet gewoon m'n mond houden.
Sowieso, als je tijdens een gesprek moet gaan dreigen en je stem moet verheffen val je wat mij betreft onder het kopje 'kutvolk'.
Vooral de vrouw die er bij was: stereotype dikke reet, het vocabulair van een 12-jarige en gelijk schreeuwen.

Daarom is het kutvolk.
Oh, ze zijn er zeker op geselecteerd; maar die mensen krijgen ook wat over hun heen op een dag ze zullen dan ook niks tollereren. Doet me denken aan het verhaal waar me zusje op een gegeven moment mee kwam. Ze vroeg aan een ME'er wat er aan de hand was waarop hij antwoorden 'opdonderen' en waar ze nog een duw na kreeg. Ze stond versteld :D

Die mensen zijn er niet voor om met een picwick thee lekker te kletsen en te onderhandelen over cm'ters van het kadaster.

En ja het zijn niet zulke snuggere volk.

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Gelijk toegeven schiet niet op nee. Maar even je feiten checken voordat je terug komt om te gaan schrijven is te veel gevraagd?
Kan niet voor hun spreken maar het lijkt mij dat een kadaster lezen nog een lastige zaak is ;). Nogmaals; ze zijn er voor om bonnen uit te schrijven niet om een onderzoek in te stellen. Dat is niet hun taakbeschrijving.

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als iemand met een kadastraal uittreksel komt ben je tamelijk hoog gevallen als je meent dat je iemand moet bekeuren omdat hij op zijn eigen grond parkeert.
Oh, die had ik ook kunnen maken en laten zien.
  maandag 30 december 2013 @ 13:44:19 #288
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872306
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:42 schreef xzaz het volgende:

[..]

Oh, ze zijn er zeker op geselecteerd; maar die mensen krijgen ook wat over hun heen op een dag ze zullen dan ook niks tollereren. Doet me denken aan het verhaal waar me zusje op een gegeven moment mee kwam. Ze vroeg aan een ME'er wat er aan de hand was waarop hij antwoorden 'opdonderen' en waar ze nog een duw na kreeg. Ze stond versteld :D

Die mensen zijn er niet voor om met een picwick thee lekker te kletsen en te onderhandelen over cm'ters van het kadaster.

En ja het zijn niet zulke snuggere volk.
Als je geen normaal gesprek kan voeren moet je niet in de publieke sector gaan werken.

Daarnaast is het toch al een vreemde gedachte dat een voortuin gemeentegrond zou zijn?
  maandag 30 december 2013 @ 13:46:06 #289
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872385
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je geen normaal gesprek kan voeren moet je niet in de publieke sector gaan werken.
Ik weet niet precies hoe dit gesprek is verlopen maar ik heb er hier voor het huis wel eentje gehad die begon het gesprek met "He kankerwijf, wat is dit" :') Tja, dan schiet je je doel voorbij.

Het normaal bespreken van de zaak kunnen ze ook niet; ze kunnen je wel attenderen op het feit dat je bezwaar aan kan maken. Iets wat de politie ook doet bij, bijvoorbeeld, een verkeersovertreding.
pi_134872387
quote:
3s.gif Op maandag 30 december 2013 13:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat we niet allemaal de gastarbeider uit willen hangen in een ander land.
Je hebt echt geen idee. Nooit van vrij verkeer gehoord in de EU? Je mag wonen en werken waar je wil in alle Schengen landen. In NL zijn veel goede dingen, het zijn de meest open mensen van de EU dat weet ik inmiddels wel. Maar ik woon niet ver vd grens. Voor wat je in NL kwijt bent om te wonen en autorijden krijg je hier het dubbele, gratis. Heb hier 1600 Kuub huis, 6 parkeerplatsen 3 garages, en 2 supercars. Zou ik in NL wonen,mocht ik blij zijn in een rijtjeshuis te wonen. Want vrijstaand kost daar een belachelijk bedrag. Files hebben ze hier natuurlijk ook en niet alles is geweldig, maar in NL betaal je gewoon veeeel te veel, trust.

Groet, gastarbeider
  maandag 30 december 2013 @ 13:47:11 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872433
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]
[ Tekst met allerlei gebral]
Wat vergelijk je nou met elkaar?
  maandag 30 december 2013 @ 13:47:51 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134872465
Laat hem nou, hij wil graag even patsen hoe goed hij het voor elkaar heeft.

"Wauw, you're noteworthy!"
  maandag 30 december 2013 @ 13:50:33 #293
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872585
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe dit gesprek is verlopen maar ik heb er hier voor het huis wel eentje gehad die begon het gesprek met "He kankerwijf, wat is dit" :') Tja, dan schiet je je doel voorbij.

Het normaal bespreken van de zaak kunnen ze ook niet; ze kunnen je wel attenderen op het feit dat je bezwaar aan kan maken. Iets wat de politie ook doet bij, bijvoorbeeld, een verkeersovertreding.
Dan hoef je inderdaad niet te rekenen op een normaal gesprek nee :D
Het was eigenlijk meer andersom, driftig aanbellen en gelijk belerend kwaken dat ze klachten over wildparkeerders hebben en dat mijn auto daar niet mag staan. Ik snap dat ze niet in discussie kunnen gaan, dan zouden ze nooit wat gedaan krijgen. De eerste keer kreeg ik ook enkel een waarschuwing toen ik zei dat ik 'm wel weg zou zetten. Heb ik ook gedaan, want toen moest ik de woningbouw nog bellen en ik kan het uiteraard ook mis hebben. Maar als ze dan 2 weken later terug komen mag je er toch vanuit gaan dat ze de zaken hebben nagetrokken?
  maandag 30 december 2013 @ 13:52:06 #294
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872658
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee. Nooit van vrij verkeer gehoord in de EU? Je mag wonen en werken waar je wil in alle Schengen landen. In NL zijn veel goede dingen, het zijn de meest open mensen van de EU dat weet ik inmiddels wel. Maar ik woon niet ver vd grens. Voor wat je in NL kwijt bent om te wonen en autorijden krijg je hier het dubbele, gratis. Heb hier 1600 Kuub huis, 6 parkeerplatsen 3 garages, en 2 supercars. Zou ik in NL wonen,mocht ik blij zijn in een rijtjeshuis te wonen. Want vrijstaand kost daar een belachelijk bedrag. Files hebben ze hier natuurlijk ook en niet alles is geweldig, maar in NL betaal je gewoon veeeel te veel, trust.

Groet, gastarbeider
Zelden zulks een baas gezien _O_ *O* _O_
Goed bezig man, we willen allemaal wel dat we het zo goed hebben als jij. Zwaar jaloers man. Jij hebt het gemaakt, terecht dat je dat van de daken schreeuwt. _O_ _O_
pi_134872672
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef daNpy het volgende:
Laat hem nou, hij wil graag even patsen hoe goed hij het voor elkaar heeft.

"Wauw, you're noteworthy!"
Nietwaar. Jullie kunnen dat allemaal. Ik stel me juist gelijk aan een rijtjeshuisbezitter. Snap je dat? Als je in NL een huis van 4 ton hebt en zou verkopen, krijg je daar hier een vrijstaand hyis voor terug en hou je nog 1-2 ton over. Koop daar leuke autos voor, waar je minder belasting voor kwijt bent dan een dieseltje of gas in NL. Jaja zelfs op gas, de schoonste vorm van autorijden wordt ij NL bestraft!!!
  maandag 30 december 2013 @ 13:52:39 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872679
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dan hoef je inderdaad niet te rekenen op een normaal gesprek nee :D
Het was eigenlijk meer andersom, driftig aanbellen en gelijk belerend kwaken dat ze klachten over wildparkeerders hebben en dat mijn auto daar niet mag staan. Ik snap dat ze niet in discussie kunnen gaan, dan zouden ze nooit wat gedaan krijgen. De eerste keer kreeg ik ook enkel een waarschuwing toen ik zei dat ik 'm wel weg zou zetten. Heb ik ook gedaan, want toen moest ik de woningbouw nog bellen en ik kan het uiteraard ook mis hebben. Maar als ze dan 2 weken later terug komen mag je er toch vanuit gaan dat ze de zaken hebben nagetrokken?
Ik denk dat de gemeentelijke processen niet zo zijn dat ze elke bekeuring uitvoerig bespreken. Maar goed dat kan ik mis hebben.

We hebben hier in de straat ook 2 woning waar de auto voor de deur staat, zeg maar op gemeentelijke grond. Maar de gemeente heeft deze plekken wel toegewezen aan auto's. Is ook altijd gedonder over.
  maandag 30 december 2013 @ 13:53:28 #297
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872713
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:52 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Nietwaar. Jullie kunnen dat allemaal. Ik stel me juist gelijk aan een rijtjeshuisbezitter. Snap je dat? Als je in NL een huis van 4 ton hebt en zou verkopen, krijg je daar hier een vrijstaand hyis voor terug en hou je nog 1-2 ton over. Koop daar leuke autos voor, waar je minder belasting voor kwijt bent dan een dieseltje of gas in NL. Jaja zelfs op gas, de schoonste vorm van autorijden wordt ij NL bestraft!!!
Deze man zit gewoon op een zolderkamer in Amsterdam van 3x5 :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:55:38 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872868
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 13:52 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zelden zulks een baas gezien _O_ *O* _O_
Goed bezig man, we willen allemaal wel dat we het zo goed hebben als jij. Zwaar jaloers man. Jij hebt het gemaakt, terecht dat je dat van de daken schreeuwt. _O_ _O_
Dank Mano!! Nee ik wil me niet op de schouders kloppen, ik heb eerlijk gezegd ook wat meegelift op de stijgende huizenprijzen tussen 1998 en 2007. Het is dus niet zo dat ik zo geweldig ben, ik zeg juist dat ik voor NL begrippen gewoon modaal ben, mischien net wat daarboven. Maar meer ook niet. Maar het verschil in bezit hier in DE vs. NL is belachelijk! In BE net zo, daar wordt een auto met veel cylinderinhoud zo zwaar belast dat je daar niet veel supercars ziet. Terwijl de uitstoot niet groot is, niemand rijdt zn kanon voor woonwerk verkeer. Snap dus niet dat dat bestraft moet worden. Om te zwijgen van BPM in NL ... Voor wat??? We hebben onze belastingen toch al betaald bij ons inkomen. Jatterij dat is het
  maandag 30 december 2013 @ 13:59:06 #300
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872970
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:57 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dank Mano!! Nee ik wil me niet op de schouders kloppen, ik heb eerlijk gezegd ook wat meegelift op de stijgende huizenprijzen tussen 1998 en 2007. Het is dus niet zo dat ik zo geweldig ben, ik zeg juist dat ik voor NL begrippen gewoon modaal ben, mischien net wat daarboven. Maar meer ook niet. Maar het verschil in bezit hier in DE vs. NL is belachelijk! In BE net zo, daar wordt een auto met veel cylinderinhoud zomzwaar belast dat je daar niet veel supercars ziet. Terwijl de uitstoot niet groot is, niemand rijdt zn kanon voor woonwerk verkeer. Snap dus niet dat dat bestraft moet worden. Om te zwijgen van BPM in NL ... Voor wat??? We hebben onze belastingen toch al betaald bij ons inkomen. Jatterij dat is het
Vertel eens meer man! Plaats een foto's ben nu wel heel erg benieuwd naar je success! ^O^ _O_ _O_ ^O^
pi_134873124
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Vertel eens meer man! Plaats een foto's ben nu wel heel erg benieuwd naar je success! ^O^ _O_ _O_ ^O^
Je noemt dat onterecht mijn succes .. Heb net op juiste moment mn rijtjeshuis verkocht, velen met mij! Kijk in Kleve, dat is een NL enclave! Wil best nog meer over vertellen als je wil? Maar ik klop mezelf absoluut niet op de borst. Gewoon net op tijd zijn met switchen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')