Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk.quote:Op zondag 29 december 2013 13:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.
Je hebt de gemeente ermee, mij niet.
Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk.
Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.quote:Op zondag 29 december 2013 13:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.
Met een eigen plek heb je daar geen last van, tenzij dit dus. Tegenwoordig hangen er ook camera's, sindsdien is het beter en hoop dat het (automatische)hek binnenkort geplaatst word zoals beloofd, dan zou de ellende over moeten zijn. Het is trouwens alleen op zaterdag zo erg eigenlijk, de meeste andere dagen is het niet zo erg gelukkigquote:Op zondag 29 december 2013 13:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.
Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terechtquote:Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?
Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels.quote:Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terecht
We worden met z'n allen steeds socialer.quote:Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:
mensen die niet helpen als een medeweggebruiker pech krijgt op de rotonde;
Top dat je haar helpt!quote:Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:
Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:
quote:Op zondag 29 december 2013 14:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.quote:Op zondag 29 december 2013 14:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je zo krap zit voor een belangrijke afspraak vind je die afspraak helemaal niet belangrijk. Dan was je eerder vertrokken. Daarbij, even een minuutje helpen, daar heb je altijd tijd voor. Asociaal geneuzel.
Precies dit.quote:Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.
Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
Onzin. Ook als je wacht in een auto met draaiende motor is het parkeren. Dat t in de praktijk nooit zo gezien wordt is wat andersquote:Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels.
Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!quote:Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.quote:Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.
Had je 'm beter aan de andere kant van die 'aso' kunnen zetten.quote:Op zondag 29 december 2013 16:13 schreef exelletor het volgende:
Onbemande tankstation(dus betalen aan de pomp en geen tankshop bij het tankstation). De aso zet zijn auto iets te ver naar voren, waardoor ik moeite heb om mijn auto netjes bij de pomp te krijgen(parkeer het liefst met de tankdop aan de kant van de pomp). Vervolgens laat die zijn auto gewoon staan en loopt weg. Toen ik aankwam, was hij al nergens te bekennen en toen ik wegreed nog steeds niet. Sleutels in het contactslot, dat wel.Maar van eigendom van anderen moet je afblijven, toch?
![]()
Zoiets was het dus:
[ afbeelding ]
Klopt, was ook een inschattingsfout van mijn kant.quote:Op zondag 29 december 2013 16:21 schreef Ambrosius het volgende:
Had je 'm beter aan de andere kant van die 'aso' kunnen zetten.
Ook dat is zeker waar. Toch zijn er nog genoeg mensen die doorrijden bij het zien van een ongeval.quote:Op zondag 29 december 2013 15:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!
Zeker, in dit geval niet, maar het kan wel zomaar opeens veel langer duren dan verwacht. Zo kan het gebeuren dat je iemand wil helpen, de auto naar een veilige plek wil duwen en dat er onverhoopt iemand tegen die auto aan rijdt, of dat de auto opeens blokkeert midden op de weg (je weet immers niet waarom de auto stilstaat of [hier zelf wat invullen]. Bij een pechgeval denk ik toch echt eerst aan mezelf. Ik ga toch echt niet die mooie baan mislopen omdat ik te laat kom op een sollicitatiegesprek omdat ik iemand heb geholpen met een pechgeval (omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).quote:Op zondag 29 december 2013 16:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.
Maar stel je komt terug van je sollicitatiegesprek, of was van plan boodschappen te doen en het is nog ver voor sluitingstijd, zou je dan wel helpen?quote:Op zondag 29 december 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook dat is zeker waar. Toch zijn er nog genoeg mensen die doorrijden bij het zien van een ongeval.
[..]
Zeker, in dit geval niet, maar het kan wel zomaar opeens veel langer duren dan verwacht. Zo kan het gebeuren dat je iemand wil helpen, de auto naar een veilige plek wil duwen en dat er onverhoopt iemand tegen die auto aan rijdt, of dat de auto opeens blokkeert midden op de weg (je weet immers niet waarom de auto stilstaat of [hier zelf wat invullen]. Bij een pechgeval denk ik toch echt eerst aan mezelf. Ik ga toch echt niet die mooie baan mislopen omdat ik te laat kom op een sollicitatiegesprek omdat ik iemand heb geholpen met een pechgeval (omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).
Nogmaals, dit geldt voor mij enkel en alleen bij pechgevallen.
Wat is dit nou weer voor een aanname? Autos met onderhoud gaan nooit stuk? Hebben nooit pech?quote:Op zondag 29 december 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:
[..]
omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).
Dat is iets heel anders. Een sollicitatiegesprek (om maar bij het voorbeeld te blijven), vind ik erg belangrijk, is bepalend voor mijn toekomst etc.. Boodschappen doen, nee, dat is niet urgent, dus dan is het hop, autootje aan de kant en handen uit de mouwen (mits mijn eigen veiligheid niet in gevaar komt dat is, die gaat altijd voor).quote:Op zondag 29 december 2013 17:22 schreef J.James het volgende:
[..]
Maar stel je komt terug van je sollicitatiegesprek, of was van plan boodschappen te doen en het is nog ver voor sluitingstijd, zou je dan wel helpen?
Als je haast hebt of je wilt niet te laat komen, prima. Maar als dat allemaal niet aan de orde is, zou je dan wel helpen?
Hier ga je de mist in. Dat van mij was geen aanname, maar een voorbeeld van een reden waardoor hij (of zij) stilstaat met pech. Jouw opmerking dat ik een afspraak niet belangrijk zou vinden omdat ik geen tijd zou hebben om te stoppen is wel een (onterechte) aanname.quote:Op zondag 29 december 2013 17:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een aanname? Autos met onderhoud gaan nooit stuk? Hebben nooit pech?
Als je krap zit in de tijd voor een belangrijke afspraak vond je die afspraak blijkbaar niet belangrijk genoeg omdat je geen speling hebt genomen in je reistijd.
Ligt eraan waarvoor je belt en of er even snel een ander mooi idee beschikbaar is.. Beetje dubbelstilstaan is niet zo erg bijvoorbeeld...quote:Op zondag 29 december 2013 11:15 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat als even naar huis een uur rijden is?
Geheid dat dan iemand hier begint te posten dat iemand in z'n auto de doorgang of zijn uitrit blokkeerde doordat hij niet de moeite nam even een parkeerplekje op te zoeken op een parkeerterreinquote:Op zondag 29 december 2013 19:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ligt eraan waarvoor je belt en of er even snel een ander mooi idee beschikbaar is.. Beetje dubbelstilstaan is niet zo erg bijvoorbeeld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |