Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdtquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.
[ afbeelding ]
Doet doe je toch al niet als het donker is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt
Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:
Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."
Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
TuurlijkErgens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.
Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.
Hier ben ik het deels mee eens. Je moet inderdaad niet klagen over een situatie die er al is voordat je er woonde. Het wordt echter een ander verhaal als die situatie dusdanig veranderd dat de overlast (fors) toeneemt. Dus ergens hebben die gemeentes ook wel weer een punt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten).
Bij automatisch dimmende spiegels heb je dat knopje toch ook niet nodig? Van spiegels zonder het lipje had ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
Dat was helemaal een feest ja. Gelukkig was er in de jaren daarvoor op die weg ook niks gebeurd aan werkzaamhedenquote:Op donderdag 26 december 2013 16:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Oja? Even kijken, ik mis hier onderbouwing, het enige wat je doet is roepen dat wat ik zeg niet waar is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.
Hier val je mij persoonlijk aan, terwijl uit je post duidelijk wordt dat je mijn reactie niet gelezen hebt, aangezien ik iets anders aan geef dan waarop jij reageert.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.
En nogmaals roepen dat wat ik zeg niet waar is, terwijl enig argument waarom het niet waar zou zijn, ontbreekt. Tevens verdraai je wat ik zeg, want ik had het over meerdere wegen in het algemeen, terwijl jij roept dat ik het over 1 specifieke weg heb (welke dan?).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...
Ga lekker ergens anders lopen trollen ofzo.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.
Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijnquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie beltquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn
zou het beter zijn als hij náást zijn auto gaat staan bellen? Of 25 meter verderop? Nee he? En dus is er niks mis met mensen die in een stilstaande auto staan te bellen. Bellen doe je op een P.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.
Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Nee, ze zitten vaak ook niet in de autoquote:Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie beltof nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto
Prima oplossing toch? Eigen risico van die mensen, moet je maar niet op privéterrein gaan staan.quote:Op zondag 29 december 2013 00:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
Wat als even naar huis een uur rijden is?quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.
Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan?quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.
Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Of als je als een échte winkel-autist je vrouw/vriendin/minnares net hebt laten uitstappen om even snel wat boodschapjes te doen voor de avond.quote:Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan?![]()
Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.quote:Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?
Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |