ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef Palomar het volgende:
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben'Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rijquote:Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Oh..quote:Op donderdag 26 december 2013 00:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:33 schreef CherryLips het volgende:
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen
Veel binnenspiegels ja, niet allequote:Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
Ah lastig, dan maar pijn lijdenquote:Op donderdag 26 december 2013 01:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel binnenspiegels ja, niet alle
Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Zweden, Finland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije hanteren dit.quote:Op donderdag 26 december 2013 07:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...quote:Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden
Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:11 schreef JF_ het volgende:
[..]
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoorquote:Op donderdag 26 december 2013 17:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.
Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.
''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:38 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
True, maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het wel of geen voorrang verlenen stond hier even los van. Mij ging het erom dat de verzekering in eerste instantie betaald.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
Welk hendeltjequote:Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
quote:
Tuurlijkquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijtenquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltjequote:Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."
Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |