abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134455272
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.

Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".

Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_134455448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:10 schreef Ordos20 het volgende:
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.

Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".

Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
Beetje remmen/sproeiers voluit knallen.
pi_134457096
Pasgeleden is de weg bij ons langs de wijk aangepast omdat er te veel werd geraced sinds de vorige(onzinnige) aanpassing. Je mag er 50, maar 100 kon gemakkelijk. Dus hebben ze er drempels neergelegd en kot er binnenkort een inhaalverbod.
Dat is maar goed ook: Ik reed net met netjes 50 km/u op een nette afstand achter iemand anders, komt er iemand achter mij rijden op nog geen meter afstand. Ik besloot dus om dan maar extra rustig over de drempels te gaan(met 40 km/u dus.. ) Vond die niet leuk. Na de 1e set drempels haalde hij mij in(met miniem snelheidsverschil) waardoor hij net voor de 2e set drempels weer voor mij zou kunnen komen te rijden. Hij vond het echter nodig om mij enorm af te snijden en vol op de remmen te gaan voor de 2e set drempels. (waardoor hij met 30 km/u over de drempels ging. )
Het was dat ik die afslag moest hebben en al het gas had losgelaten, anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.

Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134457587
Wat een crap weer gisteren. Was iemand bezig met een tractor om een sloot uit te baggeren, tractor stond aan de tegenligger kant. Wet van de sterkste geldt dan want ik kon mooi wachten tot alle koekblikken achter de tractor vandaan kwamen. Ook al had ik de toegang enigzins belemmerd door breed te staan, ze bleven doordrukken en scheve gezichten trekken -O- Soms wou ik dat ik een .50 op de motor had. >:)

Ik zwijg maar effe over een muts die van rechts kwam en vol de binnenbocht nam richting mijn kant op. Voorrang oke, maar niet op die manier. :N
  donderdag 19 december 2013 @ 22:40:30 #107
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134469457
Vandaag weer bijna een Fiat Pinda op m'n voorbumper. Reed achter de persoon aan, vervolgens nadat hij schijnbaar een straat in wilde, maar die miste, vol op de rem en gelijk achteruit. Het is dat ik oplette en ook gelijk achteruit ging en m'n reeds gemonteerde schipshoorn gebruikte, anders was zijn verzekering niet blij.
pi_134471695
Of net voor het einde van een 2-baans weg zie je sommige toch nog even 2 a 3 auto's inhalen voor het einde van de voegstrook. Dat zijn echt helden.
pi_134479542
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
pi_134479757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.

Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
Het lullige is dat jij dan volgens de verzekering fout zit 'omdat je niet genoeg afstand hebt gehouden'. Lekker is dat.
pi_134479820
Dat weet ik zo nog niet.. Bekend met het eendjesarrest?

Wel weer 1 reden extra waarom ik graag een dashcam wil. Dan is het namelijk wel goed duidelijk wie de schuldige was.
Alleen jammer dat een fatsoenlijke cam zo duur is. (70,- voor een full HD, die ik dan ook op de mountainbike kan gebruiken)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134596958
Sorry bestuurders op de A10 en A2 vanmorgen rond 05:45 dat ik jullie wakker maakte met mijn groot licht omdat jullie, lekker op de automatische piloot, in de middelste rijbaan reden :@
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 december 2013 @ 09:35:10 #113
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597071
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
  maandag 23 december 2013 @ 09:42:39 #114
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_134597165
quote:
13s.gif Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Dit is inderdaad zeer herkenbaar en die bestuurders zijn zich meestal van geen kwaad bewust dat ze van achteren niet zichtbaar zijn. Gelukkig nog geeneen geraakt w/
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_134597421
quote:
13s.gif Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Uberhaupt snap ik dagrijverlichting totaal niet, wat is er mis met je normale verlichting aan zetten? 8)7
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134597449
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 december 2013 @ 10:02:24 #117
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597470
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting. :')
pi_134597617
Ik moet toegeven dat het mezelf ook al een paar keer overkomen is dat ik met de dagrijverlichting reed ipv normale verlichting aan. Het probleem is gewoon dat het dashboard volledig verlicht is en je verlichting aan de voorzijde van je auto ziet. In combinatie met de straatverlichting valt dan niet op dat de lichtvlek afwijkt van de normale lichtvlek.

Die 3 factoren gecombineerd leiden ertoe dat je niet door hebt dat je van achteren dus compleet onzichtbaar bent.

Dan heb je dus nog mensen die seinen door 1x kort te knipperen waardoor je dus het idee hebt dat ze over een hobbel rijden met verkeerd afgestelde verlichting en duurt het vrij lang tot je door hebt dat ze eigenlijk aan het seinen zijn op jou.

Ik denk dat het al flink zou schelen als de dashboard verlichting niet meer automagisch aan gaat met de dagrijverlichting maar dat die pas aan gaat met het dimlicht.
  maandag 23 december 2013 @ 10:17:06 #119
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597728
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
pi_134598091
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
Automatische verlichting is ook een partij irritant. Rijd je onder een brug door springt gelijk die kerstboom aan aan de achterzijde. Moet ik weer kijken of die niet toevallig remt ipv automatische verlichting heeft.
  maandag 23 december 2013 @ 13:15:02 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134603155
Echt, dat vind ik altijd zo'n nutteloze functies: automatische verlichting of automatische ruitenwissers. Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen. Zo'n automatische systemen werken echt nooit op exact het moment dat jij dat zou willen.

Zelf rijd ik overigens ook ALTIJD met normaal dimlicht aan, zou geen enkele reden kunnen verzinnen om ze uit te zetten eigenlijk.
Don't let my username fool you...
  maandag 23 december 2013 @ 13:20:17 #122
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134603357
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Veel mensen kennelijk niet, dus...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134603444
Van die idioten die niet schijnen te begrijpen waarom er op sommige plekken witte kruizen op het wegdek staan, om dan vervolgens doodleuk een zijstraat of uitrit compleet te barricaderen :r

Of van die mensen die, wanneer je zelf voor zo'n vlak stopt omdat je er niet in één keer overheen kunt, achter je gaan toeteren en seinen daar je door moet rijden :')!
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 23 december 2013 @ 13:26:41 #124
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134603625
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Veel mensen kennelijk niet, dus...
Nee, maar nu vertrouwen ze wel op hun systemen, misschien nog wel gevaarlijker...
Don't let my username fool you...
pi_134604920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:44 schreef eP2e het volgende:

Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry :@

Was jij dat?
Wil je dat nooit meer doen?!geintje

Gisteren rond 3 uur 's nachts een rare nacht. Score: 1 achtervolging en 1 dronken persoon op de A20, te voet welteverstaan. Er waren al auto's erachter gaan rijden met alarmlichten aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134610417
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:02 schreef BigSmurf het volgende:

Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting. :')
Kun je nagaan hoe mensen hun rijgedrag verandert in de loop der jaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 16:16:24 ]
pi_134630312
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  dinsdag 24 december 2013 @ 07:56:25 #128
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_134640295
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:05 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Dus als je je verlichting en ruitenwissers automatisch laat gaan en de telefoon met rust laat, dan zou het toch moeten lukken om zo nu en dan richting aan te geven :D Behalve mensen die in bepaalde merken rijden, daar maakt het niet voor uit, die denken dat ze king of the road zijn en geven helemaal niks aan.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_134650867
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:29:21 #130
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134667604
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
Dat dus. :Y
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_134668918
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:29 schreef Descendent het volgende:

[..]

Dat dus. :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:37 schreef Daeron het volgende:

[..]

Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.

Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
  dinsdag 24 december 2013 @ 22:09:59 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134669433
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134669681
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 22:35:03 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134670294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:16 schreef PeuRac het volgende:

[..]

De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134670557
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 23:06:53 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134671402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Gebrek aan personeel/geld,
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:09:14 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134671460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..

En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu :? .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:11:07 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134671516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Ik heb het nog niet eens over auto's, ik heb het over die groep malloten die denken vogelvrij te zijn ten koste van automobilisten, en dat is niet eens vissen, dat is schepnetten vol takelen.. lees mijn post hierboven :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134671653
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
Dit soort populistische plannetjes zijn nergens voor nodig want nu wordt er ook al naar het verleden gekeken.
pi_134671699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Jij wilt ineens duizenden agenten per regio erbij hebben?

Mijn grootste ergenins is ook zeker mensen die onnodig links rijden, zeker bij 3 of meer rijbanen. Want mensen denken dat ze rustig in het midden kunnen blijven rijden :r wat nog erger is wanneer de spitsstrook rechts is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..

En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu :? .
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 23:21:58 #141
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134671828
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..
Pak een maand willekeurig kruisingen aan met een grote groep mensen, herkenbaar en onherkenbaar, en het is daarna wel aardig afgelopen. En fietsers/voetgangers van hun status zwakke verkeersdeelnemer ontdoen, zeker als ze zelf fout zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
Wat denk je van gewoon eens mensen zelf laten nadenken? Op wegen waar je harder kan rijden, ook gewoon doen. Je gaat niet dood als je 100 rijdt. Echter, hierdoor zullen de punten waar het ertoe doet, wel beter nageleefd worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134674695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest :P
Schip ahoy!
pi_134674747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest :P
Dat geloof ik wel, tijdje terug was ik vergeten dat ze er stonden, had ik haast en wilde oranje halen, dus ging er met 100 doorheen, werd ook nog eens rood. Dus zou 2x bingo zijn geweest, heb nu 2mdn later nog steeds niks gezien.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134674765
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Schip ahoy!
pi_134674786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Nogal ja :D

Gelukkig staan ze nu ook in Flitsmeister :X
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134674825
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Schip ahoy!
pi_134682505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 25 december 2013 @ 13:26:27 #148
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134683216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:56 schreef Daeron het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  woensdag 25 december 2013 @ 13:51:30 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134684160
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
If you can't pay the fine, don't do the crime.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 december 2013 @ 13:52:23 #150
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134684193
quote:
3s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

If you can't pay the fine, don't do the crime.
Naar die uitspraak was ik net op zoek, kon er niet opkomen. _O-
pi_134686960
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134701714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef Palomar het volgende:
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Rustig aan.
pi_134702649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')