Hier heb ik ook precies zo een zelfde situatie dus..quote:Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
Kan jequote:
Voor de eerste auto ja.quote:Op maandag 16 december 2013 10:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Jij rijdt alleen in de spits of wat?quote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend?quote:Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file
Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.quote:Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend?
Misschien moeten ze gewoon overal spitsstroken maken die alleen open gaan vanaf een punt waar het verkeer langzamer gaat rijden...quote:Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
Waarom loopt het dan na zo een file wel door? Omdat het tekort aan ruimte dus allemaal is opgehoopt in de file?quote:Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.quote:Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor
Irritant gedoe.
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppenquote:Op maandag 16 december 2013 13:25 schreef Light het volgende:
[..]
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
Ik ben zo een botte hond die houdt zijn hand al op de toeter als die een een persoon iets harder ziet doorrijden dan ''normaal''quote:Op maandag 16 december 2013 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppenMaar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was
quote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is
quote:Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file
Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.quote:Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Goed plan dan.quote:Op maandag 16 december 2013 17:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
[..]
[..]
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.
Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.
Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.
Net als die voor rechts rijden.
Graag ja, had laatst het toppunt: vrouw zette de auto gewoon midden op de weg zodat ik er zowel links als rechts niet meer voorbij kon en ging rustig eerst even pinnen.quote:Op maandag 16 december 2013 17:30 schreef Descendent het volgende:
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.
Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.
Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikersquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Iwanius het volgende:
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder.
Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers
Dat is zeker waar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers
1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel.
Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.
Voor een gepantserde auto moet je wel weer een apart rijbewijs hebben (soms).
Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee.
Nee, klopt, als je het zo stelt is om de zoveel jaar controleren eerlijker dan puntenrijbewijs.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.
Een puntenrijbewijs vind ik nooit eerlijk, want ik rij bijvoorbeeld 25-30k per jaar en heb veel meer kans om een punt kwijt te raken, daar heb ik ook veel meer last van. Dan bijvoorbeeld mijn schoonzusje, zij rijdt zelden of nooit. Toch stap ik niet graag bij haar in de auto.
Ik betwijfel ook of ik het zou halen hoorquote:
QFT.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers
Als je je als een asociaal gedraagt op de weg, ben je wat mij betreft ook onbekwaam. Want ook dan hou je je niet aan de regels.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:28 schreef Descendent het volgende:
[..]
QFT.
Hoewel het niet enkel onbekwaamheid is, maar ook gewoon asocialiteit -bestaat dat woord?- bij een aantal.
Ik denk overigens dat weinig van ons het rijbewijs nu nog zullen halen als we zonder oefening weer ervoor op zouden moeten. Niet omdat 'we' niet kunnen rijden;maar puur omdat je het echte rijden pas leert als je dat papiertje eenmaal hebt.
Het is niet mijn filmpje.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je komt zelf wel erg vlot aanrijden...
Je had die andere stilstaande vrachtwagen gemist?
Vroeger toen ik wel eens bij mijn grootouders in de auto zat, zaten zij vaak te klagen over wegversmallingen en voorrang. Volgens hen was het de (ongeschreven?) regel dat auto's die het dorp (quote:Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
In je spiegels kijken en zo.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Je leert je eigen gewoontes en misschien sla je sommige dingen over, of die ben je vergeten, je wordt laks, zulke dingen
Deden ze dat maar een stuk vaker en dan vooral gericht op mensen die hun auto niet in orde hebben. Als in, niet sneeuwvrij, verlichting niet goed, iets anders niet goed.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:04 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg controle op de weg. Toch vervelend dat men dit heeft op de vroege ochtend
Van alles stond er. Douane,Belastingdienst...
Welk overdreven kijk gedrag bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou zonder oefening inderdaad ook niet slagen en wel omdat ik het overdreven kijkgedrag dat je aanleert meteen overboord heb gegooid
Daarnaast hanteer ik ook niet het nieuwe rijden en op de snelweg ga ik nog wel eens te hard.
Maar ik rij (denk ik) wel altijd veilig, want op mijn snelheid na hou ik me eigenlijk prima aan de regels. Altijd richting, nooit kleven, altijd op de spitsstrook als die open is...
Ben zelfs ooit door iemand beticht van onnodig rechts rijden
Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 viewsquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het is niet mijn filmpje.
Hoe dan ook, verkeerstechnisch is de andere verkeerd. Inhalen = speciale handeling: doorgaand/normaal verkeer altijd voorrang. En de vrachtwagen staat ook niet stil. Maar die stopt omdat die weet dat ie wordt ingehaald en dat het krapjes wordt.
Iemand retweette het op Twitter.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 views
Twee hele domme fouten van twee hele domme bestuurders.quote:
Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert.
Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.
Daarom ben ik ook voor een boetesysteem die gerelateerd is aan diens inkomen.
Netto inkomen wel te verstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |