abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134321142
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
nt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangswe
Je moet gewoon voorlangskruisen joh :o
Rustig aan.
pi_134322679
whut
Tap tap tap
pi_134322718
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Jij kwam van rechts, dus had voorrang.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134322744
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je moet gewoon voorlangskruisen joh :o
Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134323068
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Rustig aan.
pi_134323088
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
pi_134323178
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
Vaak staat er een bord naast dat de ene kant voorrang heeft op de andere kant.
Anders degene die er het eerste is ja... Met een beetje sociaal denken dan hou je ook nog rekening met de snelheid van beide voertuigen en of het de verdere verkeerssituatie nog beinvloed..

Hier heb je zo een wegversmalling als je vanaf een doorgaande weg de straat inrijdt.. Als daar rijvorming komt dan staat de doorgaande weg stil dus dan is het bijvoorbeeld sociaal die mensen even voor te laten.
Eigenlijk zou je willen zien dat op dat soort punten voorrang regels gelden voor verkeer van de andere kant maargoed.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 12:08:22 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134323183
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
Meestal staat er een bord bij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134323322
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 12:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Meestal staat er een bord bij.
Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
pi_134323551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Rustig aan.
pi_134323657
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Als ik linksaf sla en de auto die voor mij van links komt, slaat ook linksaf, wordt het een interessante kruising.
Tap tap tap
pi_134323789
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
pi_134323795
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134323815
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
:')
Rustig aan.
pi_134323852
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
Hier heb ik ook precies zo een zelfde situatie dus..
Lijkt mij inderdaad ook een mooiere oplossing krijgt het verkeer vanaf de doorgaande weg voorrang.
Rustig aan.
pi_134323855
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:')
Kan je :') doen, maar helaas heb je situatie niet goed in de gaten. Sowieso had CL voorrang dus had hij gewoon moeten wachten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 16 december 2013 @ 12:50:34 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134324761
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
Jij rijdt alleen in de spits of wat? :P
Mja oke met files is dat wel erg...
Alleen tjah.. Het kan vaak gewoon vloeiender allemaal.. Expres allerlei auto's inhalen om zo laat mogelijk in te voegen waardoor mensen op de rem moeten terwijl je een halve tel netjes kon invoegen in een gat zogezegd... Scheelt een hoop gerem.

Dat het verkeer na het ritsen opeens goed kan doorrijden zegt ook wel iets over dat ritsen eigenlijk.. Niet ideaal gebeurt, er ligt genoeg asfalt voor het verkeer maar er moet alsnog geremd worden voor het ritsen.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 12:59:27 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324841
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134324956
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend? :)
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 13:03:42 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324981
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend? :)
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134325135
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
Misschien moeten ze gewoon overal spitsstroken maken die alleen open gaan vanaf een punt waar het verkeer langzamer gaat rijden...

Op het punt waar het nog doorrijdt mensen al laten ritsen.?
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 13:17:23 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134325461
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134325656
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Waarom loopt het dan na zo een file wel door? Omdat het tekort aan ruimte dus allemaal is opgehoopt in de file?

Ik denk dat als je het probleem verplaatst dat mensen dus ipv 100kmh aankomen rijden naar een file van 10km/h naar mensen die 80 komen aanrijden bij een file van 30 km/h... en die laatste is sneller weg toch?

Dus dan kun je toch beter dat probleem verplaatsen?
Rustig aan.
pi_134325844
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
pi_134327245
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:25 schreef Light het volgende:

[..]

Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppen :') Maar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was :D
Tap tap tap
pi_134327283
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppen :') Maar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was :D
Ik ben zo een botte hond die houdt zijn hand al op de toeter als die een een persoon iets harder ziet doorrijden dan ''normaal''
Rustig aan.
pi_134333737
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.

Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.

Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.

Net als die voor rechts rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134333819
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]

[..]

[..]

Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.

Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.

Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.

Net als die voor rechts rijden.
Goed plan dan.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 17:30:08 #66
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134334825
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.

Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.

Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 16 december 2013 @ 17:32:37 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134334930
Bestuurders die de spitsstrook niet snappen waardoor je 2 rijstroken naar links moet en weer 2 naar rechts. Bloedirritant. En als je er rechts voorbij gaat loop je het risico op een dikke prent.
pi_134355998
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder. :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:17:35 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134358350
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 17:30 schreef Descendent het volgende:
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.

Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.

Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Graag ja, had laatst het toppunt: vrouw zette de auto gewoon midden op de weg zodat ik er zowel links als rechts niet meer voorbij kon en ging rustig eerst even pinnen. |:(

En waarom denken jonge vrouwen in kleine autootjes altijd dat ze onsterfelijk zijn in hun fragiele koekblikjes? Vanmorgen weer zo'n Peugeot 106 van halverwege de jaren 90 zonder ABS, airbags of andere veiligheidsvoorzieningen die op een halve meter achter me reed op de linkerbaan van de snelweg, terwijl ik al 140 reed waar 120 is toegestaan. En nee, ik kan niet door mijn voorganger heen. De hint door middel van het knipperen van mijn mistachterlichten begreep ze ook al niet, maar ze bleef wel stoļcijns voor zich kijken toen ik eindelijk eens ruimte had om naar rechts te gaan en ze me inhaalde. |:(
Don't let my username fool you...
pi_134358677
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Iwanius het volgende:
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder. :D
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_134359167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel. :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:20:50 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134362232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
Dat is zeker waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')