Why not echt?quote:Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.
Dit ook.. Dan heb je een heel overzichtelijke kruising moet je stil gaan staan, zie je geen hond dan mag je fijn doorrijden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.quote:
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.quote:Op maandag 9 december 2013 15:41 schreef xzaz het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook veel ruimte laat tussen mijn voorganger en mij. Helaas zijn het juist de mensen die er zich altijd tussen willen proppen waardoor ik 1) op de rem moet of 2) me gas moet loslaten. Ik heb daar nog niet zoveel last van maar de gene achter mij wel.
Dat je altijd 'opeens' kan doorrijden is dus de schuld van een automobilist die zich er tussen wilt proppen bij iemand die juist bezig is met doorrijden en zo het harmonica effect van een file kan oplossen.
In dit deel van het land toch minder last van denk ik..quote:Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?quote:Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie opquote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Ach, meestal zijn kruisingen verhoogt, staan er stoplichten...quote:Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Drie criteria?quote:Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sindsdien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.quote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Invoegen op het eind, pas snelheid aan en voeg om en om in.quote:
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.quote:Op zondag 15 december 2013 14:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sinds dien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.
Of bedoel je dat niet.
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.quote:Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.
Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.quote:Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.
Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling.quote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofdquote:Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling.![]()
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.
Nu weer goed?
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp opquote:Op zondag 15 december 2013 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd
Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
Ik zie meestal gewoon mensen correct ritsen eigenlijk (1 om 1), niet helemaal op het einde maar nog wel met een gaatje van 50 meter tot de verdrijvingsvakken, het lijkt mij eerlijk gezegd ook prettiger om nog enige speling te behouden voor als er iets gebeurt.quote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
Jupquote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp opWijs maar weer naar mij met je vinger
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
In vloeibare vorm?quote:Op zondag 15 december 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uiteraard plus wat zuurstof voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
Dat kan, maar dan gaat het alsnog veel efficiencter wanneer iedereen het op de juiste manier zou doen en dat zou wel degelijk een snellere doorstroming betekenen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.
"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch? En als het niet super super druk is dan is er vaak genoeg ruimte over om gewoon in te voegen zonder iemand te ''hinderen''quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.
"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.quote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.quote:Op zondag 15 december 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch?
Moet je Italianen eens zien.. Met z'n 5'en naast elkaar op een 3 baans weg is niet heel ongewoon daar..quote:Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Ik hou er rekening mee en laat er dan eentje netjes tussen, volgens mij is dat ook de bedoeling. Dat vervolgens drie anderen denken 'o dat gebakje laat mensen ervoor want die rijdt toch niet door' zodat ik vol in de ankers moet, kan ik ook niet helpenquote:Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Fransen rijden gewoon prima hoor, zolang je maar je knipperlicht gebruikt als inhaalsignaal rijden ze vrijwel hetzelfde als Nederlanders (doorrijden waar het kan), en zeker in de kleine dorpjes zijn ze supervriendelijk (ga maar voor, nee ga jij maar voor). Frankrijk =/ Parijs. Als Fransen een nummerplaat zien met het departementnummer van Parijs, dan laten ze hem er 9 van de 10 keer ook niet tussen.quote:Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.quote:Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |