abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 december 2013 @ 14:00:54 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134288013
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134288945
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.
Why not echt?
Rustig aan.
pi_134289147
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:

[..]

Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho.... :P
Dit ook.. Dan heb je een heel overzichtelijke kruising moet je stil gaan staan, zie je geen hond dan mag je fijn doorrijden.
Rustig aan.
  zondag 15 december 2013 @ 14:30:47 #4
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134289300
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2013 14:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Why not echt?
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134289333
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:41 schreef xzaz het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook veel ruimte laat tussen mijn voorganger en mij. Helaas zijn het juist de mensen die er zich altijd tussen willen proppen waardoor ik 1) op de rem moet of 2) me gas moet loslaten. Ik heb daar nog niet zoveel last van maar de gene achter mij wel.

Dat je altijd 'opeens' kan doorrijden is dus de schuld van een automobilist die zich er tussen wilt proppen bij iemand die juist bezig is met doorrijden en zo het harmonica effect van een file kan oplossen.
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Rustig aan.
pi_134289362
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
In dit deel van het land toch minder last van denk ik..
Ik zie ook nooit fietsers die het een slim plan vinden om zonder te kijken een straat te kruisen.

Hoewel... Wel soms gezien, voornamelijk tokkies.. Niet zo boeiend dus.
Rustig aan.
pi_134289378
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
  zondag 15 december 2013 @ 14:33:30 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134289394
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Dat valt wel mee hoor.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134289443
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
pi_134289448
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Ach, meestal zijn kruisingen verhoogt, staan er stoplichten...
Meestal zorgt de specifieke verkeerssituatie er al voor dat je niet zo hard rijdt.
Rustig aan.
pi_134289519
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.

Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.

[ Bericht 12% gewijzigd door kingtoppie op 15-12-2013 14:45:51 ]
Rustig aan.
pi_134289811
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sindsdien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.

Of bedoel je dat niet. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_134289837
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Drie criteria?
Invoegen op het eind, pas snelheid aan en voeg om en om in.
Dat lukt niet, zal wel komen door de bij voorbaat al aanwezige irritatie.

Andere kant, we staan maar af graag vijftig cm van onze voorganger af in de file, gaat het voor het gevoel toch een stuk sneller terwijl het alleen maar meer file oplevert
pi_134289882
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sinds dien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.

Of bedoel je dat niet. :@
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.

Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.

Wat er in de praktijk gewoon enorm veel gebeurt is dat de ritser met een snelheid verschil van meer dan 40km/h aan komt rijden en op het laatst in de ankers gaat en hem er tussen duwt.
Soort van verkeersverkrachting :@
Rustig aan.
pi_134290071
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.

Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
pi_134290081
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.

Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134290139
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling. :')
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.

Nu weer goed?
Rustig aan.
pi_134290262
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling. :')
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.

Nu weer goed?
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd

Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
  zondag 15 december 2013 @ 14:58:40 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134290314
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134290323
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd

Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp op :? Wijs maar weer naar mij met je vinger |:(
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
Rustig aan.
pi_134290406
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
Ik zie meestal gewoon mensen correct ritsen eigenlijk (1 om 1), niet helemaal op het einde maar nog wel met een gaatje van 50 meter tot de verdrijvingsvakken, het lijkt mij eerlijk gezegd ook prettiger om nog enige speling te behouden voor als er iets gebeurt.
Rustig aan.
pi_134290495
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp op :? Wijs maar weer naar mij met je vinger |:(
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
Jup ;(
pi_134290519
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jup ;(
..? Zand erover? _O-
Rustig aan.
pi_134290629
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

..? Zand erover? _O-
Uiteraard plus wat zuurstof voor mij :9
pi_134290653
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard plus wat zuurstof voor mij :9
In vloeibare vorm?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
pi_134290797
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Dat kan, maar dan gaat het alsnog veel efficiencter wanneer iedereen het op de juiste manier zou doen en dat zou wel degelijk een snellere doorstroming betekenen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134290937
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch? En als het niet super super druk is dan is er vaak genoeg ruimte over om gewoon in te voegen zonder iemand te ''hinderen''

Ik denk dat sommigen in dit topic teveel waarde hechten aan het schoolvoorbeeld van het ritsen.. Ik ben meer van het naar voren kijken en zien wat er gebeurt en daarop anticiperen.

Bij de A12 staat ook een bord ''de gehele invoegstrook benutten''
Als ik niemand hinder voeg ik in, als ik langer de tijd nodig heb om snelheid te maken / een mooi plekje op te zoeken dan blijf ik er wel langer op rijden.
Rustig aan.
pi_134318506
Grappig dit. Ergens in een straat waar je inrijdt staat een auto te toeteren schijnbaar om iemand op te halen die met hem/haar meerijdt. Echter dat toeteren is naar alle waarschijnlijkheid al een tijdje bezig omdat de buurman boos buiten ruzie staat te maken met die automobilist die hem (zo te horen) uit zijn slaap heeft gehaald. :D
  maandag 16 december 2013 @ 08:40:59 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134318597
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
pi_134318888
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
  maandag 16 december 2013 @ 09:57:26 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134319590
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch?
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134319678
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Moet je Italianen eens zien.. Met z'n 5'en naast elkaar op een 3 baans weg is niet heel ongewoon daar..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_134319931
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Ik hou er rekening mee en laat er dan eentje netjes tussen, volgens mij is dat ook de bedoeling. Dat vervolgens drie anderen denken 'o dat gebakje laat mensen ervoor want die rijdt toch niet door' zodat ik vol in de ankers moet, kan ik ook niet helpen :D Ik heb dan wel een gebakje maar mijn 50 is even snel als hun 50.
Tap tap tap
  maandag 16 december 2013 @ 10:12:57 #34
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134319952
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Fransen rijden gewoon prima hoor, zolang je maar je knipperlicht gebruikt als inhaalsignaal rijden ze vrijwel hetzelfde als Nederlanders (doorrijden waar het kan), en zeker in de kleine dorpjes zijn ze supervriendelijk (ga maar voor, nee ga jij maar voor). Frankrijk =/ Parijs. Als Fransen een nummerplaat zien met het departementnummer van Parijs, dan laten ze hem er 9 van de 10 keer ook niet tussen. :')
pi_134320047
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Tap tap tap
pi_134321068
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')