Je bron klopt niet...quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
De info in je bron klopt niet. Ik had het beter kunnen verwoorden inderdaad.quote:
Voor mistlicht aan de voorzijde is GEEN afstand in de wet opgenomen.quote:Artikel 34
1.
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Dat had ik van de week ook. kon er nog net om heen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:29 schreef knep het volgende:
Oh ja ergernis van vanmorgen:
En een achterlijke idioot die op een rotonde geparkeerd had om te bellen, met de verlichting uit NB![]()
.
Ze horen ook op stand 0 te staan, de rest richt alleen omlaag, dat is voor wanneer je dusdanig zwaar beladen bent met goederen, mensen of een aanhangwagen dat de neus omhoog komt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
Waarom doe je dat dan ookquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:58 schreef Iwanius het volgende:
Heb ik weer. Koptelefoon op en rijdend op een fiets op de weg (in de stad) en ineens afslaan zonder ook maar om te kijken of een handbeweging voor de richting duidelijk aan te geven.
Meestal kun je ze al ruim van tevoren herkennen.. Ze fietsen vaak ook midden op de weg ipv aan de kant, dat helpt ook wel..quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Ik snap dat ook niet, dan zie je toch geen reet? Dat moet voor jezelf toch ook niet prettig rijden zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:30 schreef Daeron het volgende:
Vanochtend weer de nodige mensen gespot die alleen de voorruit half vrij gemaakt hadden. Kan daar niet eens extra op gecontroleerd gaan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |