En heelhuids overleeft of toch brokken aan de auto?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:14 schreef Gwywen het volgende:
De oogst van een ritje van twintig minuten vanmorgen, tussen 8:00 en 8:20 (zon was dus nog niet op)
3 auto's zonder licht
2 fietsers mét licht (van de 100 of zo)
Zouden meer mensen moeten doen, juist door kort op elkaar te gaan zitten creëer je file.quote:Op maandag 9 december 2013 07:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
Wilde die niet gewoon een constante snelheid rijden? Dat werkt namelijk veel beter in de file als je tenminste het geluk hebt dat niemand er tussen schiet. Ik ga regelmatig stationair rollend in de één door een file. Constante snelheid. Werkt veel beter dan steeds optrekken en weer stil gaan staan. Ook voor de mensen achter je trouwens.quote:Op maandag 9 december 2013 07:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
nee, door telkens op je rem te stampen als je binnen 100 meter van je voorganger komt (en met invoegers gebeurt dat veel) maak je file.quote:Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, juist door kort op elkaar te gaan zitten creëer je file.
Ja en dat moeten remmen voorkom je door afstand te houden. Leuk dat je denkt alles beter te weten maar ga niet dingen lopen corrigeren die niet fout zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 10:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
nee, door telkens op je rem te stampen als je binnen 100 meter van je voorganger komt (en met invoegers gebeurt dat veel) maak je file.
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.quote:Op maandag 9 december 2013 10:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wilde die niet gewoon een constante snelheid rijden? Dat werkt namelijk veel beter in de file als je tenminste het geluk hebt dat niemand er tussen schiet. Ik ga regelmatig stationair rollend in de één door een file. Constante snelheid. Werkt veel beter dan steeds optrekken en weer stil gaan staan. Ook voor de mensen achter je trouwens.
Kijk maar eens hoe de gemiddelde vrachtwagenchauffeur door de file gaat. Die doen dat een stuk efficiënter en rustiger dan opgefokte automobilisten.
Als de voorste in rij zijn rem ook maar licht aantikt, kan daarna de achterste vol in het anker. En toen kwam er weer een kilometer file bij.
het was degene die voor me reed die continue op zijn rem stond om een groot gat te houden, dus voegen er meer in, nog meer remmen, etc.quote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja en dat moeten remmen voorkom je door afstand te houden. Leuk dat je denkt alles beter te weten maar ga niet dingen lopen corrigeren die niet fout zijn.
Het werkt bij elke snelheidquote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.
Misschien in deze specifieke situatie, maar die context gaf je niet en had xzaz dus gewoon gelijkquote:Op maandag 9 december 2013 10:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
het was degene die voor me reed die continue op zijn rem stond om een groot gat te houden, dus voegen er meer in, nog meer remmen, etc.
maar jij gaat, als ik je zo hoor, niet direct op je rem staan als er iemand tussen komtquote:Op maandag 9 december 2013 17:16 schreef DDriver het volgende:
Ik houd ook altijd wel een afstandje hoor, misschien is 100 wat overdreven maar ik tuf liever rustig door dan gas,rem,gas,rem,gas,remm
Nee oké, dan is het anders. Maar ik stoor me er juist mateloos aan als ik probeer een constante snelheid te houden en men perst zich er zomaar tussen.quote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.
Ah, de zgn. 60 rijder, rijdt binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 kmh en is zo ergens rond die leeftijd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:05 schreef Gwywen het volgende:
Andere ergernis, of eerder iets dat me verbaasde, was een automobilist die op de provinciale weg zo rond de 65 km/h bleef rijden, zich niets aantrok van de sliert auto's achter hem (dubbele doorgetrokken streep), maar in het dorpje waar die weg zich op een gegeven moment doorheen slingert, óók gewoon 65 bleef rijden. Cruise control op 65 en karren maar, zo iets. Denk ik.
Als het niet nodig is niet nee, maar je hebt altijd wat die graftakken die heeeeel lang twijfelen en op het laatst toch maar besluiten om zich ervoor te gooien. Dan heb je geen keus meer.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar jij gaat, als ik je zo hoor, niet direct op je rem staan als er iemand tussen komt
Ah, maar dat biedt perspectieven. Tegen de tijd dat ze 80 zijn rijden ze dan hopelijk wel 80 op de provinciale weg.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, de zgn. 60 rijder, rijdt binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 kmh en is zo ergens rond die leeftijd.
Claxon + Groot licht neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:48 schreef xzaz het volgende:
Vandaag nog, mevrouw (ik reed er later langs) deed met 20km/h verschil even een knipperlichtje naar links aan, niet kijkend wat er aan komt van achteren gewoon hop ervoor gooien, ik erachter en vol ik me ankers omdat ik niet naar rechts kon uitwijken. Tada, achter me file vorming![]()
Toen ik er later langsreed ook strakke blik naar voren.![]()
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,118.65,,0,3.47
Je auto gaat niet kapot van die streep hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:05 schreef Gwywen het volgende:
Mijn irritatie bestond er vanmorgen uit dat de straatlantaarns al uit gingen terwijl het nog donker was. Gelukkig geen auto's of fietsers zonder licht gezien. Of misschien waren ze er wel, maar zag ik ze nu echt niet. Ook niets gevoeld trouwens dus het zal wel niet.
Andere ergernis, of eerder iets dat me verbaasde, was een automobilist die op de provinciale weg zo rond de 65 km/h bleef rijden, zich niets aantrok van de sliert auto's achter hem (dubbele doorgetrokken streep), maar in het dorpje waar die weg zich op een gegeven moment doorheen slingert, óók gewoon 65 bleef rijden. Cruise control op 65 en karren maar, zo iets. Denk ik.
Niet dommer; maar wel erg geduldig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je auto gaat niet kapot van die streep hoor.
Mensen die achter zo'n mongool blijven hangen vind ik nog dommer dan zon langzaamrijder.
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:31 schreef Descendent het volgende:
Niet dommer; maar wel erg geduldig.
Ook afhankelijk van hoe lang je achter zo'n trage bejaarde rijdt natuurlijk en hoeveel haast je hebt.
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.
Zo'n streep is best wel een dure grap.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
Ik ook. Daarom zei ik ook meestal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
En omdat fietsers "zwakke" verkeersdeelnemers zijn, wordt de automobilist straks schuldig verklaard aan het veroorzaken van dit ongeval?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg heeft het recht gezegevierd, als je al kunt spreken van "recht".![]()
Ambulance voor een fietser die met koptelefoon op (en waarschijnlijk mobielscherm kijkend) door rood reed en geschept werd door een auto die mocht doorrijden. Tja...hoe vervelend ook voor de fietser maar niet de verkeersregels respecteren is vragen om moeilijkheden.
Wij moesten dus even wachten omdat de weg geblokkeerd was.
Nee, alleen aansprakelijk. Voelt hetzelfde (je moet nog steeds betalen), maar juridisch gezien anders.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Gwywen het volgende:
En omdat fietsers "zwakke" verkeersdeelnemers zijn, wordt de automobilist straks schuldig verklaard aan het veroorzaken van dit ongeval?
Klopt, ze liggen er voor Duurzaam Veilig alias Duurzaam Debiel. Het principe als voorbeeld: Verneuk een stroomweg zo dat er geen doorstroming meer in zit en de snelheid eruit is. Tevens trap je de fietsers de weg op in plaats van op hun eigen fietspad, zodat de veiligheid ook ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef exelletor het volgende:
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.![]()
(bron)quote:Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Er is sprake van ernstige belemmering als het zicht minder is dan 200 meter.
Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
De boetes:
Onnodig mistlicht voeren ¤ 90,-
Onnodig mistachterlicht voeren ¤ 130,–
Je bron klopt niet...quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
De info in je bron klopt niet. Ik had het beter kunnen verwoorden inderdaad.quote:
Voor mistlicht aan de voorzijde is GEEN afstand in de wet opgenomen.quote:Artikel 34
1.
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Dat had ik van de week ook. kon er nog net om heen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:29 schreef knep het volgende:
Oh ja ergernis van vanmorgen:
En een achterlijke idioot die op een rotonde geparkeerd had om te bellen, met de verlichting uit NB![]()
.
Ze horen ook op stand 0 te staan, de rest richt alleen omlaag, dat is voor wanneer je dusdanig zwaar beladen bent met goederen, mensen of een aanhangwagen dat de neus omhoog komt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
Waarom doe je dat dan ookquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:58 schreef Iwanius het volgende:
Heb ik weer. Koptelefoon op en rijdend op een fiets op de weg (in de stad) en ineens afslaan zonder ook maar om te kijken of een handbeweging voor de richting duidelijk aan te geven.
Meestal kun je ze al ruim van tevoren herkennen.. Ze fietsen vaak ook midden op de weg ipv aan de kant, dat helpt ook wel..quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |