Jij had een uitspraak van mij te goed:quote:Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.
Thanks voor de links, interessant, leuk en ik zit te lezen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij had een uitspraak van mij te goed:
klikje doen
en de officiële
Rechts inhalen = file.
In deze laatste casus wel, maar dat is zoals ik het stel. Ben er vandaag ook over de spitsstrook tussen Uitgeest en Alkmaar (A9) een stuk of 20 voorbij gelopen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thanks voor de links, interessant en ik zit te lezen.
Maar gebruik jij dat = niet al een paar keer verkeerd?
Ja dat is natuurlijk een maffe situatie waar wij automobilisten denken dat zodra een weg meer dan twee rijbanen heeft, alleen vrachtwagens op de rechtse baan mogen rijden. Maar als we naar die uitspraak kijken, doe jij niks verkeerdsquote:Op maandag 2 december 2013 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In deze laatste casus wel, maar dat is zoals ik het stel. Ben er vandaag ook over de spitsstrook tussen Uitgeest en Alkmaar (A9) een stuk of 20 voorbij gelopen.
Behalve dat ik gewoon 130 blijf rijden, niet nee. Ik word sowieso een beetje moe van die stroken daar, kom er iedere ten minste 1x overheen en ze presteren het ook om bijv. zondagochtend om half 8 open te zijn. Dan rijden er welgeteld 3 auto's. Lekker 130+ dus. Of dinsdagnacht om half 3... Dan zit er niemand op de weg. En voor de omwonenden hoeven ze het ook niet te doen, die zijn er niet (Nouja, 3 huizen bij Uitgeest, de rest is industrie, en een paar vrijstaande boerderijen binnen een straal van 2 km van de snelweg).quote:Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk een maffe situatie waar wij automobilisten denken dat zodra een weg meer dan twee rijbanen heeft, alleen vrachtwagens op de rechtse baan mogen rijden. Maar als we naar die uitspraak kijken, doe jij niks verkeerds(right?)
Ik hoop dat niet dat je de ochtendervaring van Anne bedoelt in PTA want die had het zelfde.quote:Op maandag 2 december 2013 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Mongolen die de spiegel van je geparkeerde auto af rijden en dan niet genoeg ruggengraat hebben om er een briefje op te plakken
Wat een kk mongolenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ders_op_de_A2__.html
quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
jezus zoiets heb ik ook mogen meemaken. Ben blij dat ik toen de snellere auto had. 1 of andere mongool in een golf 3 was me de hele tijd aan het afsnijden en constant proberen me net niet te raken.quote:
Dat ik dat bedoelde ik wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik hoop dat niet dat je de ochtendervaring van Anne bedoelt in PTA want die had het zelfde.
Dit soort lui mogen van mij echt heel hard verongelukken. Idioten....quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Wtf? Stilstaan op de snelweg?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:20 schreef starla het volgende:
[..]
Dit soort lui mogen van mij echt heel hard verongelukken. Idioten....
Ik begrijp echt niet dat je je eraan stoort. Knipperen is toch kansloos want mensen begrijpen het toch niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:20 schreef Anne het volgende:
Dat nog niemand heeft geklaagd over mistachterlichten...
Vandaag eentje voor mij, dus ik knipper even met groot licht. Remt ze, om daarna in te voegen op de rechterrijstrook.
Fine by me.. dan haal ik je in en ben ik tenminste van je irritante felle licht af, maar dat was eigenlijk mijn bedoeling niet. Gelukkig had ze de mistachterlichten aan de voorzijde niet aan, want ze reed daarna de gehele weg achter mij.
Het lijken soms net remlichten, het verblindt als je er achter staat bij het stoplicht..quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat je je eraan stoort. Knipperen is toch kansloos want mensen begrijpen het toch niet.
Ik heb er echt geen last van ofzo.
Dat valt toch wel mee man.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het lijken soms net remlichten, het verblindt als je er achter staat bij het stoplicht..
Gadverdamme smerige hondenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.quote:
Ik vraag me wel eens af of mensen dat nou doen op grond van domheid, onwetendheid of onkunde, of hufterigheid?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:20 schreef Anne het volgende:
Dat nog niemand heeft geklaagd over mistachterlichten...
Vandaag eentje voor mij, dus ik knipper even met groot licht. Remt ze, om daarna in te voegen op de rechterrijstrook.
Fine by me.. dan haal ik je in en ben ik tenminste van je irritante felle licht af, maar dat was eigenlijk mijn bedoeling niet. Gelukkig had ze de mistachterlichten aan de voorzijde niet aan, want ze reed daarna de gehele weg achter mij.
ik zeg toch niet dat ik t niet begrijp? Ik zeg alleen dat het gros van de mensen het niet begrijpt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.
En dat jij ook al de hint niet begrijpt van iemand die met groot licht naar je knippert, zegt iets over jou, niet over mij.
Maar het werkt af en toe wel (en eigenlijk in dit geval ook voor mij, een soort van), dus het proberen waard..quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ik zeg toch niet dat ik t niet begrijp? Ik zeg alleen dat het gros van de mensen het niet begrijpt.
Ik vind dat soort lui vreselijk vervelend en irritant.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:37 schreef BigSmurf het volgende:
Opa en oma Kwebbel reden net voor me. Binnen de bebouwde kom, en ze wilden ergens langs de weg fileparkeren. Normaal gooi je dan je knipperlicht uit als je een plekje ziet, remt zo dicht mogelijk langs de parkeervakken af, dan weet het achteroprijdende verkeer waar ze aan toe zijn. Maar nee, gewoon lekker je gas los laten, steeds langzamer rijden, geen knipperlicht, tot je 25-30 km/h rijdt en dan ga je zoeken of er ergens een plekje is.
En dan ook nog dik handgebaren en "blabla" gebaren maken als je toetert van "joh, wat ga je nou doen?". Rijbewijs gehaald in 1800.
Ik was niet eens gehaast, en ik zat ook niet dicht op z'n bumper. Ik toeterde alleen even kort in de zin van "wat gaan we doen?". Lijkt me vrij logisch als iemand al een seconde of 10 met 25 km/h door de bebouwde kom rijdt zonder enig knipper- of waarschuwingslicht, en er is geen mogelijkheid om in te halen ivm tegemoetkomend verkeer.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind dat soort lui vreselijk vervelend en irritant.
Maar aan de andere kant, het is toch van de zotte dat iemand die de weg zoekt en dus niet de maximale snelheid rijdt, meteen een agressieve bumperklever zoals ik op zijn bek heeft...
Mogen zichzelf of elkaar helemaal dood rijden....quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Je haalt in, gaat er voor rijden en zet even je mistachterlicht aan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.
En dat jij ook al de hint niet begrijpt van iemand die met groot licht naar je knippert, zegt iets over jou, niet over mij.
Alleen mistlicht en geen gewoon licht? Onmogelijk imo.quote:Op zondag 8 december 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:
Ja hoor, de eerste sukkel met alleen mistlicht...
"omdat het mag"
Die zijn inderdaad een eigen klacht waard... En dan vooral die fijne aftermarket shitzooi die gewoon volle bak blijft branden als iemand richting aangeeft, of zelfs icm normaal licht niet dimt.quote:Op zondag 8 december 2013 09:33 schreef Ridocar het volgende:
Ja, stadslichten wel. 't Was niet zo erg zoals die dagrijlichten, want dan brandt er verder helemaal niets anders.
Als je goed had gelezen had ik in eerste instantie niet in kunnen halen, dan wordt dat een beetje lastig.quote:Op zondag 8 december 2013 07:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Je haalt in, gaat er voor rijden en zet even je mistachterlicht aan.
Dat helpt prima.
Bij mist gewoon toegestaan.quote:Op zondag 8 december 2013 09:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Alleen mistlicht en geen gewoon licht? Onmogelijk imo.
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.quote:Op zondag 8 december 2013 11:32 schreef BlackLining het volgende:
Domme vader die zijn kind niet in bedwang heeft. Rent er ineens zo'n koter tussen de geparkeerde auto's door de weg op. Flink op de rem en op de toetert geramd, kind schrok zich wezenloos, zal ie niet snel nog eens doen denk ik. Prima, goed afgelopen, kind ook weer wat geleerd.
Komt ineens de vader van dat joch met stoom uit zijn oren de hoek om. Hoe ik het wel in mijn hoofd haalde om zijn zoontje zo te laten schrikken en dat hij me wel ff van die motor af zou douwen
Kneus. Voed gewoon je kind normaal op en hou het bij jeLekker voorbeeld ben je ook met je roadrage.
Doe die vader er maar 2, kind heeft zijn omgeving nog niet in de gaten.quote:Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.
Dat kind verdient een klap voor ze kop en die vader ook
Je moet juist kwaad worden op die vader.quote:Op zondag 8 december 2013 15:26 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n kind ziet de gevaren nog niet, maar die vader moet dan niet kwaad worden. Hij was misschien gewoon geschrokken maar toch.
Kind niet, dat moet nog leren waar gevaar zit. Die is zich al dood geschrokken en doet dat niet nog eens. Lesje geleerd en goed afgelopen. De vader echter had ten eerste zijn kind moeten leren dat ie niet zomaar de straat op mag rennen, hij had het kind tegen moeten houden en uitleggen waarom. Waarom je kwaad denkt te moeten worden op mij ontgaat mij volledig.quote:Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.
Dat kind verdient een klap voor ze kop en die vader ook
Een antiklacht: Van het weekend reed er voor me iemand met mistachterlicht, na 3 keer flitsen met mijn mistlampen voor begreep-ie de hint en deed ie zijn mistlamp uit. Het werkt dus inderdaad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar het werkt af en toe wel (en eigenlijk in dit geval ook voor mij, een soort van), dus het proberen waard..
En heelhuids overleeft of toch brokken aan de auto?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:14 schreef Gwywen het volgende:
De oogst van een ritje van twintig minuten vanmorgen, tussen 8:00 en 8:20 (zon was dus nog niet op)
3 auto's zonder licht
2 fietsers mét licht (van de 100 of zo)
Zouden meer mensen moeten doen, juist door kort op elkaar te gaan zitten creëer je file.quote:Op maandag 9 december 2013 07:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
Wilde die niet gewoon een constante snelheid rijden? Dat werkt namelijk veel beter in de file als je tenminste het geluk hebt dat niemand er tussen schiet. Ik ga regelmatig stationair rollend in de één door een file. Constante snelheid. Werkt veel beter dan steeds optrekken en weer stil gaan staan. Ook voor de mensen achter je trouwens.quote:Op maandag 9 december 2013 07:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
nee, door telkens op je rem te stampen als je binnen 100 meter van je voorganger komt (en met invoegers gebeurt dat veel) maak je file.quote:Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, juist door kort op elkaar te gaan zitten creëer je file.
Ja en dat moeten remmen voorkom je door afstand te houden. Leuk dat je denkt alles beter te weten maar ga niet dingen lopen corrigeren die niet fout zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 10:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
nee, door telkens op je rem te stampen als je binnen 100 meter van je voorganger komt (en met invoegers gebeurt dat veel) maak je file.
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.quote:Op maandag 9 december 2013 10:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wilde die niet gewoon een constante snelheid rijden? Dat werkt namelijk veel beter in de file als je tenminste het geluk hebt dat niemand er tussen schiet. Ik ga regelmatig stationair rollend in de één door een file. Constante snelheid. Werkt veel beter dan steeds optrekken en weer stil gaan staan. Ook voor de mensen achter je trouwens.
Kijk maar eens hoe de gemiddelde vrachtwagenchauffeur door de file gaat. Die doen dat een stuk efficiënter en rustiger dan opgefokte automobilisten.
Als de voorste in rij zijn rem ook maar licht aantikt, kan daarna de achterste vol in het anker. En toen kwam er weer een kilometer file bij.
het was degene die voor me reed die continue op zijn rem stond om een groot gat te houden, dus voegen er meer in, nog meer remmen, etc.quote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja en dat moeten remmen voorkom je door afstand te houden. Leuk dat je denkt alles beter te weten maar ga niet dingen lopen corrigeren die niet fout zijn.
Het werkt bij elke snelheidquote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.
Misschien in deze specifieke situatie, maar die context gaf je niet en had xzaz dus gewoon gelijkquote:Op maandag 9 december 2013 10:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
het was degene die voor me reed die continue op zijn rem stond om een groot gat te houden, dus voegen er meer in, nog meer remmen, etc.
maar jij gaat, als ik je zo hoor, niet direct op je rem staan als er iemand tussen komtquote:Op maandag 9 december 2013 17:16 schreef DDriver het volgende:
Ik houd ook altijd wel een afstandje hoor, misschien is 100 wat overdreven maar ik tuf liever rustig door dan gas,rem,gas,rem,gas,remm
Nee oké, dan is het anders. Maar ik stoor me er juist mateloos aan als ik probeer een constante snelheid te houden en men perst zich er zomaar tussen.quote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.
Ah, de zgn. 60 rijder, rijdt binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 kmh en is zo ergens rond die leeftijd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:05 schreef Gwywen het volgende:
Andere ergernis, of eerder iets dat me verbaasde, was een automobilist die op de provinciale weg zo rond de 65 km/h bleef rijden, zich niets aantrok van de sliert auto's achter hem (dubbele doorgetrokken streep), maar in het dorpje waar die weg zich op een gegeven moment doorheen slingert, óók gewoon 65 bleef rijden. Cruise control op 65 en karren maar, zo iets. Denk ik.
Als het niet nodig is niet nee, maar je hebt altijd wat die graftakken die heeeeel lang twijfelen en op het laatst toch maar besluiten om zich ervoor te gooien. Dan heb je geen keus meer.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar jij gaat, als ik je zo hoor, niet direct op je rem staan als er iemand tussen komt
Ah, maar dat biedt perspectieven. Tegen de tijd dat ze 80 zijn rijden ze dan hopelijk wel 80 op de provinciale weg.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, de zgn. 60 rijder, rijdt binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 kmh en is zo ergens rond die leeftijd.
Claxon + Groot licht neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:48 schreef xzaz het volgende:
Vandaag nog, mevrouw (ik reed er later langs) deed met 20km/h verschil even een knipperlichtje naar links aan, niet kijkend wat er aan komt van achteren gewoon hop ervoor gooien, ik erachter en vol ik me ankers omdat ik niet naar rechts kon uitwijken. Tada, achter me file vorming![]()
Toen ik er later langsreed ook strakke blik naar voren.![]()
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,118.65,,0,3.47
Je auto gaat niet kapot van die streep hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:05 schreef Gwywen het volgende:
Mijn irritatie bestond er vanmorgen uit dat de straatlantaarns al uit gingen terwijl het nog donker was. Gelukkig geen auto's of fietsers zonder licht gezien. Of misschien waren ze er wel, maar zag ik ze nu echt niet. Ook niets gevoeld trouwens dus het zal wel niet.
Andere ergernis, of eerder iets dat me verbaasde, was een automobilist die op de provinciale weg zo rond de 65 km/h bleef rijden, zich niets aantrok van de sliert auto's achter hem (dubbele doorgetrokken streep), maar in het dorpje waar die weg zich op een gegeven moment doorheen slingert, óók gewoon 65 bleef rijden. Cruise control op 65 en karren maar, zo iets. Denk ik.
Niet dommer; maar wel erg geduldig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je auto gaat niet kapot van die streep hoor.
Mensen die achter zo'n mongool blijven hangen vind ik nog dommer dan zon langzaamrijder.
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:31 schreef Descendent het volgende:
Niet dommer; maar wel erg geduldig.
Ook afhankelijk van hoe lang je achter zo'n trage bejaarde rijdt natuurlijk en hoeveel haast je hebt.
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.
Zo'n streep is best wel een dure grap.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
Ik ook. Daarom zei ik ook meestal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
En omdat fietsers "zwakke" verkeersdeelnemers zijn, wordt de automobilist straks schuldig verklaard aan het veroorzaken van dit ongeval?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg heeft het recht gezegevierd, als je al kunt spreken van "recht".![]()
Ambulance voor een fietser die met koptelefoon op (en waarschijnlijk mobielscherm kijkend) door rood reed en geschept werd door een auto die mocht doorrijden. Tja...hoe vervelend ook voor de fietser maar niet de verkeersregels respecteren is vragen om moeilijkheden.
Wij moesten dus even wachten omdat de weg geblokkeerd was.
Nee, alleen aansprakelijk. Voelt hetzelfde (je moet nog steeds betalen), maar juridisch gezien anders.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Gwywen het volgende:
En omdat fietsers "zwakke" verkeersdeelnemers zijn, wordt de automobilist straks schuldig verklaard aan het veroorzaken van dit ongeval?
Klopt, ze liggen er voor Duurzaam Veilig alias Duurzaam Debiel. Het principe als voorbeeld: Verneuk een stroomweg zo dat er geen doorstroming meer in zit en de snelheid eruit is. Tevens trap je de fietsers de weg op in plaats van op hun eigen fietspad, zodat de veiligheid ook ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef exelletor het volgende:
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.![]()
(bron)quote:Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Er is sprake van ernstige belemmering als het zicht minder is dan 200 meter.
Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
De boetes:
Onnodig mistlicht voeren ¤ 90,-
Onnodig mistachterlicht voeren ¤ 130,–
Je bron klopt niet...quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
De info in je bron klopt niet. Ik had het beter kunnen verwoorden inderdaad.quote:
Voor mistlicht aan de voorzijde is GEEN afstand in de wet opgenomen.quote:Artikel 34
1.
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Dat had ik van de week ook. kon er nog net om heen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:29 schreef knep het volgende:
Oh ja ergernis van vanmorgen:
En een achterlijke idioot die op een rotonde geparkeerd had om te bellen, met de verlichting uit NB![]()
.
Ze horen ook op stand 0 te staan, de rest richt alleen omlaag, dat is voor wanneer je dusdanig zwaar beladen bent met goederen, mensen of een aanhangwagen dat de neus omhoog komt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
Waarom doe je dat dan ookquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:58 schreef Iwanius het volgende:
Heb ik weer. Koptelefoon op en rijdend op een fiets op de weg (in de stad) en ineens afslaan zonder ook maar om te kijken of een handbeweging voor de richting duidelijk aan te geven.
Meestal kun je ze al ruim van tevoren herkennen.. Ze fietsen vaak ook midden op de weg ipv aan de kant, dat helpt ook wel..quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Ik snap dat ook niet, dan zie je toch geen reet? Dat moet voor jezelf toch ook niet prettig rijden zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:30 schreef Daeron het volgende:
Vanochtend weer de nodige mensen gespot die alleen de voorruit half vrij gemaakt hadden. Kan daar niet eens extra op gecontroleerd gaan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |