abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:42:09 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133892809
Ik reed er daarstraks ook achter eentje (van de tientallen), begon net voor mij een vrachtwagen in te halen, en ik reed harder als hij, dus hij ging voor de vrachtwagen weer naar rechts, en ik weer voor hem, en tegelijkertijd gooit die vrachtwagen hem een bak licht in zijn nek als protest, en ik knipperde een keertje of 4,5 naar hem met mijn mistachterlichten (ik heb dubbele achter), en nog geen 3 tellen later ging de hele kermis uit, dus de boodschap kwam wel aan.

Hadden denk ik 100 -150 meter zicht, en op een onverlichte snelweg is dat mistlampie dan bijzonder storend vind ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133902710
De oogst van een ritje van twintig minuten vanmorgen, tussen 8:00 en 8:20 (zon was dus nog niet op)
3 auto's zonder licht
2 fietsers mét licht (van de 100 of zo)
  zaterdag 7 december 2013 @ 11:37:26 #228
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134012176
Opa en oma Kwebbel reden net voor me. Binnen de bebouwde kom, en ze wilden ergens langs de weg fileparkeren. Normaal gooi je dan je knipperlicht uit als je een plekje ziet, remt zo dicht mogelijk langs de parkeervakken af, dan weet het achteroprijdende verkeer waar ze aan toe zijn. Maar nee, gewoon lekker je gas los laten, steeds langzamer rijden, geen knipperlicht, tot je 25-30 km/h rijdt en dan ga je zoeken of er ergens een plekje is.

En dan ook nog dik handgebaren en "blabla" gebaren maken als je toetert van "joh, wat ga je nou doen?". Rijbewijs gehaald in 1800. :|W
pi_134012765
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 11:37 schreef BigSmurf het volgende:
Opa en oma Kwebbel reden net voor me. Binnen de bebouwde kom, en ze wilden ergens langs de weg fileparkeren. Normaal gooi je dan je knipperlicht uit als je een plekje ziet, remt zo dicht mogelijk langs de parkeervakken af, dan weet het achteroprijdende verkeer waar ze aan toe zijn. Maar nee, gewoon lekker je gas los laten, steeds langzamer rijden, geen knipperlicht, tot je 25-30 km/h rijdt en dan ga je zoeken of er ergens een plekje is.

En dan ook nog dik handgebaren en "blabla" gebaren maken als je toetert van "joh, wat ga je nou doen?". Rijbewijs gehaald in 1800. :|W
Ik vind dat soort lui vreselijk vervelend en irritant.

Maar aan de andere kant, het is toch van de zotte dat iemand die de weg zoekt en dus niet de maximale snelheid rijdt, meteen een agressieve bumperklever zoals ik op zijn bek heeft...
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:24:36 #230
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134013012
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind dat soort lui vreselijk vervelend en irritant.

Maar aan de andere kant, het is toch van de zotte dat iemand die de weg zoekt en dus niet de maximale snelheid rijdt, meteen een agressieve bumperklever zoals ik op zijn bek heeft...
Ik was niet eens gehaast, en ik zat ook niet dicht op z'n bumper. Ik toeterde alleen even kort in de zin van "wat gaan we doen?". Lijkt me vrij logisch als iemand al een seconde of 10 met 25 km/h door de bebouwde kom rijdt zonder enig knipper- of waarschuwingslicht, en er is geen mogelijkheid om in te halen ivm tegemoetkomend verkeer.
pi_134013021
Vanmorgen vroeg ondanks de vroege rust een oud opaatje in zijn klein autootje die bijna stapvoets voor mij reed binnen de bebouwde kom. |:(
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:23:55 #232
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134022146
Het was vandaag inderdaad bejaardendag op de weg blijkbaar....
1 bejaarde die gewoon de weg overstak zonder te kijken; zonder volgens mij uberhaupt een idee van wat er om m heen gebeurde -en mij daardoor van t gas af dwong-; is op zich niet erg; maar ik denk dan: Wat als ik nu niet goed had opgelet? Ik zelf een Opa Kwebbel -zie hierboven- was?

2. Kom aanrijden binnen de BB. Zie een Daihatsu Sirion voor mij snel dichterbij komen; ik reed 55.
Die waren al van t gas af gegeaan omdat er 100 meter verderop een compleet overzichtelijk zebrapad was waar in de verste verte geen voetganger in de buurt was...... :% 50 m na t zebrapad ging het gas er weer op.... d.w.z. gingen ze toch zeker binnen 10 seconden van 20 naar 35 km. u :')

Haast had ik niet; maar ik vraag me altijd af waarom die mensen nog autorijden (2) of zelfstandig aan t verkeer mogen deelnemen (1).
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  FOK!fotograaf zondag 8 december 2013 @ 01:16:46 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134037958
Kom de snelweg af, regionale 80 weg op. Komt een auto aan, dus laat die voor gaan, duurde wel lang. Rijdt het netaan 50 op de teller. Op het eerste het beste punt dat ik er voorbij kon, ben ik er dus ook voorbij gegaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134038223
quote:
Mogen zichzelf of elkaar helemaal dood rijden.... :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134040850
Ja hoor, de eerste sukkel met alleen mistlicht...

"omdat het mag"
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 8 december 2013 @ 07:49:53 #236
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_134040904
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.
En dat jij ook al de hint niet begrijpt van iemand die met groot licht naar je knippert, zegt iets over jou, niet over mij.
Je haalt in, gaat er voor rijden en zet even je mistachterlicht aan.
Dat helpt prima.
pi_134041085
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:
Ja hoor, de eerste sukkel met alleen mistlicht...

"omdat het mag"
Alleen mistlicht en geen gewoon licht? Onmogelijk imo.
sig verwijderd door FA
pi_134041235
Ja, stadslichten wel. 't Was niet zo erg zoals die dagrijlichten, want dan brandt er verder helemaal niets anders.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134041343
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 09:33 schreef Ridocar het volgende:
Ja, stadslichten wel. 't Was niet zo erg zoals die dagrijlichten, want dan brandt er verder helemaal niets anders.
Die zijn inderdaad een eigen klacht waard... En dan vooral die fijne aftermarket shitzooi die gewoon volle bak blijft branden als iemand richting aangeeft, of zelfs icm normaal licht niet dimt.
In het eerste geval zie je de knipperlichten vaak niet meer, in het tweede zie je heel de auto niet behalve twee vlekken die je hele nachtzicht om zeep helpen.

Overigens kunnen fietsers er tegenwoordig ook een handje van - uiteraard ben ik blij dat ze eindelijk licht aan hebben, maar waarom dan gelijk zo'n gruwelijk fel puntbronnetje dat alle kanten op schijnt behalve naar beneden op de weg? Je ziet dat er iets aankomt, maar ik kan daar echt geen snelheid of afstand op schatten totdat ze toevallig aangelicht worden door een andere auto of een zeldzame straatlantaarn.
pi_134042478
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 07:49 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Je haalt in, gaat er voor rijden en zet even je mistachterlicht aan.
Dat helpt prima.
Als je goed had gelezen had ik in eerste instantie niet in kunnen halen, dan wordt dat een beetje lastig.
pi_134042592
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 09:01 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Alleen mistlicht en geen gewoon licht? Onmogelijk imo.
Bij mist gewoon toegestaan. ;)
pi_134042637
Domme vader die zijn kind niet in bedwang heeft. Rent er ineens zo'n koter tussen de geparkeerde auto's door de weg op. Flink op de rem en op de toetert geramd, kind schrok zich wezenloos, zal ie niet snel nog eens doen denk ik. Prima, goed afgelopen, kind ook weer wat geleerd.

Komt ineens de vader van dat joch met stoom uit zijn oren de hoek om. Hoe ik het wel in mijn hoofd haalde om zijn zoontje zo te laten schrikken en dat hij me wel ff van die motor af zou douwen :')

Kneus. Voed gewoon je kind normaal op en hou het bij je :{ Lekker voorbeeld ben je ook met je roadrage.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_134047474
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 11:32 schreef BlackLining het volgende:
Domme vader die zijn kind niet in bedwang heeft. Rent er ineens zo'n koter tussen de geparkeerde auto's door de weg op. Flink op de rem en op de toetert geramd, kind schrok zich wezenloos, zal ie niet snel nog eens doen denk ik. Prima, goed afgelopen, kind ook weer wat geleerd.

Komt ineens de vader van dat joch met stoom uit zijn oren de hoek om. Hoe ik het wel in mijn hoofd haalde om zijn zoontje zo te laten schrikken en dat hij me wel ff van die motor af zou douwen :')

Kneus. Voed gewoon je kind normaal op en hou het bij je :{ Lekker voorbeeld ben je ook met je roadrage.
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.

Dat kind verdient een klap voor ze kop en die vader ook
  FOK!fotograaf zondag 8 december 2013 @ 14:50:11 #244
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134048224
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.

Doe die vader er maar 2, kind heeft zijn omgeving nog niet in de gaten.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134049207
Zo'n kind ziet de gevaren nog niet, maar die vader moet dan niet kwaad worden. Hij was misschien gewoon geschrokken maar toch.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf zondag 8 december 2013 @ 15:27:55 #246
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134049248
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:26 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n kind ziet de gevaren nog niet, maar die vader moet dan niet kwaad worden. Hij was misschien gewoon geschrokken maar toch.
Je moet juist kwaad worden op die vader.
The summer is magic!

pi_134049708
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Kind niet, dat moet nog leren waar gevaar zit. Die is zich al dood geschrokken en doet dat niet nog eens. Lesje geleerd en goed afgelopen. De vader echter had ten eerste zijn kind moeten leren dat ie niet zomaar de straat op mag rennen, hij had het kind tegen moeten houden en uitleggen waarom. Waarom je kwaad denkt te moeten worden op mij ontgaat mij volledig.

Heb hem dat ook verteld dat ie op zijn zoon moet letten. Kreeg ik te horen dat ik mee niet moest bemoeien met zijn opvoeding. Ben maar hoofdschuddend doorgereden :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  FOK!fotograaf maandag 9 december 2013 @ 07:36:43 #248
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134072107
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
The summer is magic!

pi_134072815
Vanmorgen hadden we er weer een: petje in bestelbusje die invoegd zonder te kijken. Kostte me bijna mijn spatbord rechtsvoor... Trieste mensen.
pi_134073229
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar het werkt af en toe wel (en eigenlijk in dit geval ook voor mij, een soort van), dus het proberen waard..
Een antiklacht: Van het weekend reed er voor me iemand met mistachterlicht, na 3 keer flitsen met mijn mistlampen voor begreep-ie de hint en deed ie zijn mistlamp uit. Het werkt dus inderdaad.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')