De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
Ik was in der veronderstelling dat jij met 70 langs een stilstaande file knalde, hetgeen ik regelmatig zie gebeuren. Natuurlijk is de uitvoeger fout, maar zulk rijgedrag is ook gewoon niet veilig. Maar de situatie was anders dan ik in mijn gedachte had.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:
[..]
De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo.
[..]
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
O ja, ook zaterdag (het was een mooie dagquote:Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
quote:Op woensdag 20 november 2013 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war
/carequote:Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk!.
Gewoon omkieperen met je voorkant...quote:Op woensdag 20 november 2013 15:17 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg
Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst....quote:Op woensdag 20 november 2013 17:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Ik begrijp zijn tekst niet echtquote:Op woensdag 20 november 2013 17:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst....
Me neither...quote:Op woensdag 20 november 2013 17:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik begrijp zijn tekst niet echt
Ik ben zo grappig joh.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:43 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Me neither...
(maar lachwekkend is het wel)
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik ben zo grappig joh.
Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:17 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
Doe je dit de hele rit door?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten....
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met een smiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Je had vroeger bij de Large van die bordjes die je op kon steken met 'kom uit m'n kofferbak, trut' ofzoquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan
Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.
Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden?je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met eensmiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Dat soort kneuzen heb ik de laatste tijd ook weer achter me gehad... Ik ga er geen kilometer harder van rijden....quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan
Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.
Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden?je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met eensmiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Dat zou enorm brilliant zijnquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op zondag 24 november 2013 23:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb wel eens dat ik vind dat iemand irritant dicht achter me zit maar dat hij / zij net niet bumperkleeft.
Weet slecht hoe ik daar moet op reageren
Ik rij niet alleen op de snelweg hoorquote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op maandag 25 november 2013 00:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik rij niet alleen op de snelweg hoor
Mehhhhhhquote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
quote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:40 schreef PAA-053 het volgende:
Waarschijnlijk een bekende (kleine) ergernis: ik rijd op de snelweg in de rechterstrook 120 km/h. Snelweg is bijna leeg want het is laat op de avond in een rustig deel van NL. Word ik ingehaald en de auto die mij inhaalt voegt voor me weer in op de rechterstrook. Vervolgens gaat madam daar 100 km/h rijden....
Die mensen, wie snapt ze. Ik in ieder geval niet!
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de wegquote:Op maandag 25 november 2013 01:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.
Heel herkenbaar. Inderdaad bloed irritant!quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tot twee keer toe vandaag, volgens mij omdat het weer kouder begint te worden, mensen voor me gehad die onterecht voorrang geven aan fietsers. Staat een fietser rustig te wachten bij een oversteekplaats, gaat de auto voor me ineens op de rem want die arme fietser mag best eerst oversteken. Totaal onverwacht voor zowel mezelf, de andere automobilisten als de fietsers zelf, want die weten best dat ze geen voorrang hebben, ze stonden niet voor niets te wachten. Tenminste, als ik zelf op de fiets zit vind ik het óók irritant: als ik toch al stil sta reken ik er totaal niet op dat ik ineens alsnog moet gaan fietsen, bovendien voel ik me dan extra gehaast omdat ik weet dat er auto's staan te wachten.
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de weg
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Nog erger, georganiseerde wielerkoersen en dan zo'n bejaarde met een fluo hesje dat wannabe-verkeersregelaar speelt, zwaaiend naar bekenden en totaal niet let op de wielrenners die yolo-style oversteken op het moment dat ik eraan kom.quote:Irritatie:
Mensen die zowat stoppen voor een rotonde waar niemand op rijdt.
Mensen die fietsers voorrang geven op een rotonde waar ze dat niet hebben.
bumperkleven is sowieso een no-go voor mij. Ik blijf altijd 2 of 3 autolengtes minimaal achter iemand op de snelweg. Als het kan gewoon 2 a 3 sec achter iemand. Zolang iemand gewoon netjes inhaalt maakt het me niet uit, maar soms doen ze er 2 minuten over om iemand voorbij te gaan of blijven ze zelfs op dezelfde snelheid rijden.quote:Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.
[..]
Blijkt toch uit dat veel overeenkomend irritant gedrag bestaat onder weggebruikers.quote:Op maandag 25 november 2013 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt hier af en toe wel een carrousel; elke week komen er wel dezelfde klachten langs, soms zelfs meerdere keren per dag
Je verwacht het niet, ik trap dan ook iedere keer gewoon oncomfortabel op mijn rem omdat ik in principe ''te laat'' ben.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Irritatie:
Voor hardrijders is het inderdaad moeilijk rekening te houden met anderen. Hun haast hoeft niet mijn probleem te worden....quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Irritatie:
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.
En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Dit zijn ook mijn terugkerende ergernissen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.
En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Het erge is dat dat soort mensen je inderdaad bijna dwingen om iets te doen wat niet mag, zul je altijd zien dat je op zo'n moment net zelf de lul bent.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...
En middelste strook rijders....
Vaak gaan ze wel naar rechts als ik ze rechts heb ingehaald
Rijbewijs+ pak koekjes= snappie?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Dit hè...quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:10 schreef totalvamp het volgende:
vandaag iemand die links reed op een weg voor 100KM/PU
eerst 100 daarna 80, daarna 60, omdat er een bocht aan kwam...
Zou eigenlijk het filmpje ff van me camera moeten halen... Er zaten zeker 5 auto's in de knoop, omdat ze bijna niet meer konden invoegen op normale snelheid. Iemand achter me moest op de rem om achter de vrachwagen naast me te gaan rijden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit hè...![]()
Ik rijd elke morgen op de provinciale weg en daar is na ongeveer 3 km een strook om linksaf te gaan.
Er zijn serieus mensen die op dat hele stuk (3 km lang dus) niet naar 80 optrekken maar lekker tussen de 60 en 70 blijven hangen, omdat ze er dus drie kilometer later af moeten.
Blijkbaar heeft gas geven op een stuk van 3 km geen zin, omdat ze verderop toch weer moeten afremmen.
Dat er nog andere mensen op de weg rijden die gewoon wel 80 hopen te kunnen rijden, ontgaat dit soort mensen volledig.
Echt, ik zit nog liever achter een trekker, dan weet je tenminste waarom.
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Dit, als je ook maar een beetje kan nadenken ga je naar rechts om de ruimte te geven aan mensen die wel auto kunnen rijden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
Ik zie nu dat ik leidsche Rijn bedoelde in plaats van de meern, de meern zit aan de a12quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken.
helaas niet altijdquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
'Ik laat me niet opnaaien', maar ondertussen wel lekker de boel ophouden. Tot zover de zogenaamde emotieloze houding van dit soort zondagsrijders.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af
ik haal zelfs met de vrachtwagen daar wel eens mensen rechts in, die het hele stuk rustig op de 2de baan blijven cruisenquote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Ik ben laatst voor de verandering eens een paar keer met de auto op en neer naar mijn stage gegaan ipv met het OV, en echt, elke keer (behalve toen er file stond) kwam ik wel mensen tegen die lekker op strook 3 gingen hangen met 100 op de teller.
Op de A2 tussen Utrecht en Holendrecht.(5 rijstroken...)
En jij ging er met 150 langs?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Ik ben laatst voor de verandering eens een paar keer met de auto op en neer naar mijn stage gegaan ipv met het OV, en echt, elke keer (behalve toen er file stond) kwam ik wel mensen tegen die lekker op strook 3 gingen hangen met 100 op de teller.
105-115 op de teller (aka de gangbare snelheid op mijn strook). Kan niet zeggen dat het altijd aan de juiste kant was though.quote:
Klinkt meer als een bejaarde óf een petje...quote:Op donderdag 28 november 2013 15:34 schreef Gwywen het volgende:
Gisteravond trof ik er weer zo eentje die op de provinciale weg niet boven de 60 uitkwam omdat hij drie kilometer toch weer moest afremmen om linksaf te slaan.
Echter deze idioot was om te beginnen al vlak voor mij de weg op gedraaid vanuit een zijweggetje waar hij GEEN voorrang had, waardoor ik vol in de ankers moest (overigens was ik de achterste van een sliert auto's, geen idee waarom hij niet even kon wachten tot ik óók voorbij was).
Hierna ging hij dus op z'n gemakje 60 rijden vóór mij. (Waarschijnlijk als reactie op mijn waarschuwende grootlicht toen hij plotseling de weg op draaide en ik een ongeluk probeerde te voorkomen.)
Laat ik zachtjes uitdrukken dat ik enigszins weinig afstand hield in de hoop hem tot het verstand te brengen dat je op die weg heus 80 mag rijden.
Dit sorteerde geen enkel effect en toen de weg in zicht kwam waar hij linksaf moest (zoals ik al die tijd al had vermoed), ging hij "voor straf" op de rijbaan al afremmen, in plaats van daarmee te wachten tot hij op de uitvoegstrook reed. Ook gaf hij op dat moment uiteraard nog geen richting.
Ik ben bang dat deze man van het hardleerse type is, zich volledig in zijn recht voelde staan en mij als "de aso" heeft beschouwd, waar hij toch echt zelf maar liefst 3x in de fout ging (voorrang nemen, moedwillig te langzaam rijden en midden op de weg boven op z'n rem gaan staan).
Uitsteken zou leuk zijn, maar ik zou gewoon nóg blijer zijn als mensen eens over hun schouder keken vóór ze opzij bewegen...quote:Op woensdag 27 november 2013 09:06 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen,fietser die plotseling afslaat zonder echt zijn arm duidelijk uit te steken!![]()
Wat is dat toch met dit soort lui! Willen ze perse in het ziekenhuis belanden op de vroege ochtend?
Het is dat ik altijd alert ben op de vroege ochtend want anders had er nu een fietser onder mijn auto gelegen. Ik had al gezien dat de knurft met zijn koptelefoon! op een slappe -lage - pols beweging met zijn vinger (L) maakte dat hij zou afslaan en hield er dus rekening mee, maar voor hetzelfde geld ziet een ander dit gewoon niet en heb je de poppen aan het dansen.
Maximumsnelheid is daar 100, verkeer waaiert daar simpelweg uit over meer stroken omdat er meer stroken zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Uitwaaieren is één ding, maar als mensen je rechts in gaan halen en je overduidelijk niet de snelheid van de rest van het verkeer hebt is dat toch een teken. Het was ook niet alsof de strook rechts van hem overvol was...quote:Op donderdag 28 november 2013 16:18 schreef Luco het volgende:
[..]
Maximumsnelheid is daar 100, verkeer waaiert daar simpelweg uit over meer stroken omdat er meer stroken zijn.
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Uitsteken zou leuk zijn, maar ik zou gewoon nóg blijer zijn als mensen eens over hun schouder keken vóór ze opzij bewegen...
"Want als ik als fiets aangereden word, is de auto toch fout, hoe dan ook".quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief.Hun credo is: koptelefoon op en gaan en schijt aan de rest van het verkeer dat maar opzij gaat voor mij.
Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Weet ik, maar het is natuurlijk gewoon niet de bedoeling. En het hoeft ook niet nodig te zijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.
Ja, als.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:53 schreef John5 het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is natuurlijk gewoon niet de bedoeling. En het hoeft ook niet nodig te zijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houd.
Koptelefoon (in-ear) maakt dat ik wel 6x kijk voor ik iets raars ga doen met de fiets. Magoed, ik heb én een rijbewijs én een rijopleiding bij de blauwe vrienden gehad waardoor ik ineens wél het licht ging zien in verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief.Hun credo is: koptelefoon op en gaan en schijt aan de rest van het verkeer dat maar opzij gaat voor mij.
Laten we wel wezen: de meeste fietsers zijn scholieren in de gemiddelde stad en die hebben totaal niet door wat er buiten hun vriendengroepje gebeurd. Die weten de wetgeving dat betreft niet eens.quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
"Want als ik als fiets aangereden word, is de auto toch fout, hoe dan ook".
Dus als iemand anders zich als een anus gedraagt heb jij dat recht ook? Mafketel.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.
Nou inderdaad. Laatst kwam ik zo'n kudde scholieren tegen, ze kwamen vanuit een weggetje met toch heel duidelijk haaientanden en ik reed op de doorgaande weg, het leken verdorie wel gnoes die een rivier oversteken, geen een keek op of opzij, het kwebbelde maar en reed zonder te kijken door, ik denk dat het er wel honderd waren, en ik maar wachten, toeteren hielp ook niet trouwens, ze zaten volkomen in hun eigen wereldje.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Laten we wel wezen: de meeste fietsers zijn scholieren in de gemiddelde stad en die hebben totaal niet door wat er buiten hun vriendengroepje gebeurd. Die weten de wetgeving dat betreft niet eens.
Achter zo'n trage kudde fietsers aan rijden is ook bagger hoor, kun je bellen wat je wil maar opzij gaan gebeurt maar zelden, en vaak ook niet zonder verbaal protestquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Laatst kwam ik zo'n kudde scholieren tegen, ze kwamen vanuit een weggetje met toch heel duidelijk haaientanden en ik reed op de doorgaande weg, het leken verdorie wel gnoes die een rivier oversteken, geen een keek op of opzij, het kwebbelde maar en reed zonder te kijken door, ik denk dat het er wel honderd waren, en ik maar wachten, toeteren hielp ook niet trouwens, ze zaten volkomen in hun eigen wereldje.
Zou het filmpje wat die gast op de fiets gemaakt heeft ook online staan?quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor die kudde gnoe's op fietsen.
Mischien toch niet echt netjes, maarja, moeten ze maar uitkijken.
Zoals wanneer je op de snelweg rijdt en je wil een baantje opschuiven maar er rijdt een auto naast je. Dus dan richting aanwijzer aanzetten en even wachten?quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:
Dat doen sowieso teveel mensen. Richting aan als ze al bezig zijn met de manoeuvre.
Éérst richting aan, even wachten zodat iedereen kan anticiperen en dán pas handelen. Helaas snappen maar weinig mensen dat.
Wat was je dan van plan? Gewoon meteen naar links?quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals wanneer je op de snelweg rijdt en je wil een baantje opschuiven maar er rijdt een auto naast je. Dus dan richting aanwijzer aanzetten en even wachten?
Ik wacht totdat er plek is, ik ga niet meteen als een mongool mijn richtingaanwijzer gebruiken en mijn buurman of -vrouw veel schrik aanjagenquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat was je dan van plan? Gewoon meteen naar links?
Punt is dat veel mensen hun richtingaanwijzer aanzetten in dezelfde beweging als dat ze het stuur draaien. En da's leuk, maar heeft erg weinig nut.
Een bus heeft voorrang op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet. Dus als je een bus ziet staan, moet je er al rekening mee houden dat hij wel 's zou kunnen gaan rijden. Een bus (ook touringcar geloof ik) is de enige waar geldt: knipper aan is voorrang.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:14 schreef JaimyLee het volgende:
Ik had verwacht dat m'n eerste irritatie die ik het echt waard vond om te posten niet een irritatie zou zijn die komt door iemand die betaald word om te rijden..
Ik reed op een weg van twee rijstroken binnen de bebouwde kom. Eén rijstrook de ene kant op, andere de andere kant op. Om de 200 meter oid is er een bushalte, waarvan sommige een uitrijhaven hebben zodat de bus de weg niet blokkeert. Daar stond een bus, en zoals iedereen weet, heeft de bus voorrang als hij de weg weer op wilt komen, binnen de bebouwde kom.
Ik reed netjes 50, en op het moment dat ik zo'n 3 meter achter hem ben, gaan ineens de knipperlichten naar links aan en begint hij te rijden.
Maar als je 50 rijd kan je natuurlijk niet binnen 3 meter stoppenDus ik rijd nog door, maar bus komt al ver genoeg naar links zodat ik op de andere rijstrook moet gaan rijden. Bus nog leuk claxonneren natuurlijk..
Ik hield er zeker rekening mee dat hij zou kunnen gaan rijden, maar zolang zijn knipper nog naar rechts staat, kan en mag ik er langs. Als hij dan op het moment dat ik op 3 meter afstand ben zijn knipper naar links veranderd en begint te rijden, kan ik toch nooit op tijd stoppen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:45 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Een bus heeft voorrang op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet. Dus als je een bus ziet staan, moet je er al rekening mee houden dat hij wel 's zou kunnen gaan rijden. Een bus (ook touringcar geloof ik) is de enige waar geldt: knipper aan is voorrang.
De buschauffeur zat dus goed
Dat voorrang nemen is in principe wel toegestaan in dit geval.Of het ook handig en netjes en charmant is, is een tweede...quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:53 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik hield er zeker rekening mee dat hij zou kunnen gaan rijden, maar zolang zijn knipper nog naar rechts staat, kan en mag ik er langs. Als hij dan op het moment dat ik op 3 meter afstand ben zijn knipper naar links veranderd en begint te rijden, kan ik toch nooit op tijd stoppen?
Ik snap dat hij voorrang heeft, maar als je op het moment dat er een auto 3 meter achter je zit ineens je bus de rijbaan op gooit, kan ik niet echt zien dat je goed ziet.
En natuurlijk is er ook nog een verschil tussen voorrang nemen en voorrang krijgen. Nemen is wat hij deed, en ik kon hem die voorrang niet geven.
Maar alleen binnen de bebouwde kom toch?quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:45 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Een bus heeft voorrang op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet. Dus als je een bus ziet staan, moet je er al rekening mee houden dat hij wel 's zou kunnen gaan rijden. Een bus (ook touringcar geloof ik) is de enige waar geldt: knipper aan is voorrang.
voor zover ik weet wel jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar alleen binnen de bebouwde kom toch?
kloptquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar alleen binnen de bebouwde kom toch?
Eensquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:02 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat voorrang nemen is in principe wel toegestaan in dit geval.Of het ook handig en netjes en charmant is, is een tweede...
(Ik snap wat je bedoelt hoor, ik zou er ook zo over denken, maar die chauffeur zal al zo vaak dit soort dingen meemaken dat het 'm allemaal aan z'n reet zal roesten...)
ja nee niet echtquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:45 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
zo hebben bussen hier verderop nogal wel eens schijt aan voorrangsregels voor fietsers op de rotonde, dus er ligt een paar keer per jaar een wit laken op de wegquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:45 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Sowieso ben ik wel van mening dat als het je allemaal geen reet boeit, dat je dan sowieso fout zit
True storyquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja nee niet echt
dat je voorrang hebt betekend niet dat je een ander maar van de weg af mag rijden, heb het bijna wekelijks in de binnenstad van leiden wel, gewoon lomp opzij zetten ipv spiegelen of ze uberhaupt wel voorrang kunnen geven
Was het op dat moment druk, cq had die bus genoeg alternatieven om er op een normale manier tussen te komen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:53 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik hield er zeker rekening mee dat hij zou kunnen gaan rijden, maar zolang zijn knipper nog naar rechts staat, kan en mag ik er langs. Als hij dan op het moment dat ik op 3 meter afstand ben zijn knipper naar links veranderd en begint te rijden, kan ik toch nooit op tijd stoppen?
Ik snap dat hij voorrang heeft, maar als je op het moment dat er een auto 3 meter achter je zit ineens je bus de rijbaan op gooit, kan ik niet echt zien dat je goed ziet.
En natuurlijk is er ook nog een verschil tussen voorrang nemen en voorrang krijgen. Nemen is wat hij deed, en ik kon hem die voorrang niet geven.
Het was niet heel erg druk. Ik reed derde in een treintje van 4 auto's. De 4e had nog genoeg tijd en ruimte om voorrang te geven, na hem was er sowieso een zee van ruimte.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:53 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Was het op dat moment druk, cq had die bus genoeg alternatieven om er op een normale manier tussen te komen?
Als ex-lijnbuschauffeur (stads- en streekvervoer) kan ik je uit ervaring melden, dat het soms de enige mogelijkheid is om er tussen te komen, want vooral bij drukte zijn er maar weinig die je de ruimte gunnen...
Als dat echter in jouw geval niet aan de orde was, heb jij groot gelijk w.m.b..
Natuurlijk heb je voorrang, maar het kan soms ook handig/netjes zijn om mensen de ruimte te geven een vrachtwagen in te halen. Even van het gas kost jou 10 seconden en het scheelt een medeweggebruiker een hoop stress/ergernis.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:54 schreef Gwywen het volgende:
Ik merk wel eens dat mensen denken dat ze een soort "voorrang" creëren wanneer ze hun richtingaanwijzer aanzetten. Als ik ze dan links voorbij ga terwijl zij zich klem rijden op een vrachtwagen, worden ze boos.
In theorie heb ik niks te maken met iemand die van baan wil wisselen. Ik ben niet verplicht om af te remmen of opzij te gaan. Zij moeten anticiperen tot er ruimte is, en als ze dat te laat doen hebben ze pech.
Nou nee.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:45 schreef Turbomuis het volgende:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:04 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Nou nee.
Een bus mag geen voorrang nemen dus als er een aanrijding ontstaan was dan zat die buschauffeur fout.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bushalte#Verkeersregels_in_Nederlandquote:Iedere autobus (ook een touringcar) heeft binnen de bebouwde kom voorrang wanneer deze met de richtingaanwijzer aangeeft dat hij van een bushalte wil wegrijden. In het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 staat niet expliciet vermeld dat deze regel geldt voor achteropkomend verkeer, dus het geldt ook voor verkeer dat de bus van voren nadert.
Je mag geen voorrang nemen en zeker niet als het verkeer het niet verwacht.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:45 schreef Daeron het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bushalte#Verkeersregels_in_Nederland
Ik zag laatst een truck met oplegger die z'n hele combinatie met een zwaai naar de linkerbaan moest gooien vanwege zo'n idioot.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:29 schreef Perunage het volgende:
Mijn beklag over lamballen die hun koekblik met 60-70 km/h de snelweg opgooien en invoegen. Reed achter zo'n imbeciel, waardoor zelfs vrachtverkeer in de ankers moest voor deze doldwaze actie.
Als je net zo duidelijk rijdt dat als je typt dan hou ik mijn hart vast.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:45 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme bijna in een auto geparkeerd vanmiddag
Er reed een domme kut in haar hok achter een bus. Ik kwam de domme kut en de bus tegemoet. In verband met zichtbaarheid stuur ik de motor naar uiterst rechts op de weg zodat ik kan zien wat er achter de bus zit een andersom. Ik zag de achterkant van een auto, dus die zat sowieso al te dicht achter de bus.
En ineens draait dat achterlijke mens zonder richting ineens naar links om af te slaan. Ondanks dat ik al voorbereid was op ellende omdat ze zo dicht achter bus zat, moest ik vól in de ankers, voorvork compleet door zijn veren en met stuiterend voorwiel drie centimeter voor de rechter deur tot stilstand komen. Krijg ik nog een middelvinger terug van die debiel toen ik mijn ongenoegen liet blijken.
Achterlijk wijf met stront in haar ogen. Ben blij dat ik mijn positie op de weg in orde had en al enigszins voorzag wat er ging gebeuren anders was ik er vól opgeklapt
Ach, niet zeuren. Heb het een keer opnieuw geformuleerd en er staat een en ander niet meer in de juiste volgorde inderdaad, maar dat is in jouw post niet anders. Even duidelijk rijden dat als je typt?quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:30 schreef Travel. het volgende:
[..]
Als je net zo duidelijk rijdt dat als je typt dan hou ik mijn hart vast.
Welk gedeelte van zijn post was lastig voor jou?quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:30 schreef Travel. het volgende:
[..]
Als je net zo duidelijk rijdt dat als je typt dan hou ik mijn hart vast.
quote:Op zondag 1 december 2013 02:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, niet zeuren. Heb het een keer opnieuw geformuleerd en er staat een en ander niet meer in de juiste volgorde inderdaad, maar dat is in jouw post niet anders. Even duidelijk rijden dat als je typt?
Gaat toch heen johquote:
Pakketdiensten zijn vaak ook wel klachtwaardig. Busje ff snel op de stoep zetten waardoor niemand er langs kan of een weg blokkeren.quote:Op maandag 2 december 2013 10:01 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg op doorreis door Rotterdam en even daar gestopt om wat af te geven staat een of andere gek met zijn busje half op de stoep (schijnbaar pakket - bezorg - dienst?) zodat niet alleen de al smalle weg waar de trambaan loopt alsnog voor de helft geblokkeerd wordt, maar ook een fiks deel van de stoep!
Dat gebeurt hier op het industrieterrein in Valkenswaard dagelijks. Kom je er aan rijden, staat er een vrachtauto met alarmlichten uit te laden (of soms gewoon stil omdat hij een brief moet afgeven en nog even staat te keuvelen). Lekker veilig, 1 rijbaan gewoon dicht. En altijd net voor een bocht zodat er omheen rijden levensgevaarlijk is.quote:Op maandag 2 december 2013 10:01 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg op doorreis door Rotterdam en even daar gestopt om wat af te geven staat een of andere gek met zijn busje half op de stoep (schijnbaar pakket - bezorg - dienst?) zodat niet alleen de al smalle weg waar de trambaan loopt alsnog voor de helft geblokkeerd wordt, maar ook een fiks deel van de stoep!
De naam alarmlichten is dan ook niet correct. Dat zijn de allesmaglampjes.quote:Op maandag 2 december 2013 10:29 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier op het industrieterrein in Valkenswaard dagelijks. Kom je er aan rijden, staat er een vrachtauto met alarmlichten uit te laden (of soms gewoon stil omdat hij een brief moet afgeven en nog even staat te keuvelen). Lekker veilig, 1 rijbaan gewoon dicht. En altijd net voor een bocht zodat er omheen rijden levensgevaarlijk is.
Sinds wanneer mag je alles als je maar je alarmlichten aandoet? dit viel me laatst op: verboden te parkeren? daar staat een auto met alarmlichten. Je staat schuin op de weg voor een stoplicht? alarmalichten (in plaats van veilig gaan staan of een piepklien stukje omrijden). Midden op straat je auto neerzetten en even het weekend bespreken met een vriend? Alarmlichten. De verkeerde kant oprijden/tegen het verkeer in omdat je te beroerd bent om een stukje om te rijden? Alarmlichten. Het lijkt wel een vrijbrief!
Ah ja, ik heb dat ooit gehad bij wegwerkzaamheden van Groningen naar Heerenveen. Een opgeschoten Toyota Aygo reed links van mij, op mijn snelheid. Een 500 meter verderop werd hun baan bij de mijne gevoegd om als 1 baan langs de werkzaamheden te rijden. Ik reed normaal, hij bleef naast mij hangen en gooide hem zonder poespas naar links om mij af te snijden/in mij te rijden. En toeteren en middelvinger en alles (let wel, er reed niemand achter mij................ ik heb altijd geleerd dat als je een special verrichting moet uitvoeren, wat invoegen is, je voorrang moet verlenen?)quote:Op maandag 2 december 2013 11:51 schreef goed_volk het volgende:
Gister weer een leuke.
Ik hou er van om gewoon relaxed op de rechter baan te tuffen, rond de 100-110. Geen gezeur of gedram en het scheelt in de stookkosten. Als ik een keer ergens langs wil, wacht ik rustig op een plekje en geef gas bij, zodat ik in hetzelfde tempo als de rest voorbij kan. Volgens mij zit ik niemand in de weg.
Maar blijkbaar wel die blauwe passat van de kattenoppas die in wilde voegen.... Ik rij dus langs een invoegstrook ter hoogte van Nieuwerbrug, met voor en achter mij ruim 100 meter leegte. De passat met de dierenvriendin gaat om de een of andere reden exact naast mij rijden aan het begin van de blokmarkering en blijft hier hangen tot het einde van de invoegstrook. Op dat moment wordt het stuur rücksichtslos naar links gegooid met een enkele knipper. Ik moet vol op de rem om een aanrijding te voorkomen. Door de achterruit van de passat zie ik nog en opgestoken middelvinger.
En bedankt he. Weer zo'n debiel die zijn rijbewijs bij een pak cornflakes heeft gehad...
Klaag je om te klagen of had je er daadwerkelijk last van? Je kunt ze ook gewoon rechts voorbij hoor.quote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef no1uknow het volgende:
Ik blijf me zo ontzettend irriteren aan al die mensen die op de 2e of 3e baan blijven plakken terwijl er rechts zo gigantisch veel ruimte is. Zelfs een treintje van 5 auto's gespot op de A9 op de middenbaan, terwijl rechts helemaal leeg was, niet eens een vrachtwagen in de verte wat nog een plausibele verklaring zou zijn voor het middenbaan rijden.
Ik trek me gewoon niets meer aan van die linksplakkers, rechtsom of linksom ik ga er gewoon omheen.quote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef no1uknow het volgende:
Ik blijf me zo ontzettend irriteren aan al die mensen die op de 2e of 3e baan blijven plakken terwijl er rechts zo gigantisch veel ruimte is. Zelfs een treintje van 5 auto's gespot op de A9 op de middenbaan, terwijl rechts helemaal leeg was, niet eens een vrachtwagen in de verte wat nog een plausibele verklaring zou zijn voor het middenbaan rijden.
Dus dat!quote:Op maandag 2 december 2013 14:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik trek me gewoon niets meer aan van die linksplakkers, rechtsom of linksom ik ga er gewoon omheen.
Wat zou dat voor verschil maken?quote:Op maandag 2 december 2013 13:51 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Klaag je om te klagen of had je er daadwerkelijk last van?
En als het er eentje is die alleen op het midden rijdt, eerst even een seintje met groot licht... En ja, dat mag volgens het verdrag van Wenen (en dat verdrag staat weer boven de nationale wetgeving).quote:Op maandag 2 december 2013 14:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik trek me gewoon niets meer aan van die linksplakkers, rechtsom of linksom ik ga er gewoon omheen.
Hoe kan zo'n situatie ontstaan?quote:Op maandag 2 december 2013 15:49 schreef bokkepoot het volgende:
Waar ik ook gestoord van word is als ik naar rechts wil, en een karretje mee heb. En dat er dan mensen rechts gaan inhalen en dan de dooie hoek inkruipen.
Meestal trap ik het gas dan in en rijd ik ze wel klem met de eerste beste die dan rechts rijd
Hilarisch, lolbroekquote:Op maandag 2 december 2013 13:51 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Klaag je om te klagen of had je er daadwerkelijk last van? Je kunt ze ook gewoon rechts voorbij hoor.
Ik doe dat eigenlijk best vaak... Onder het mom van file rijden... Met een gangetje of 120 inhalen op een 120 weg met auto's die 100 rijden oid.quote:
Volgens mij mag je sowieso rechts niet inhalen tenzij het anders gevaarlijk wordt. Hoe tenenkrommend het gedrag van de andere piraten ook isquote:Op maandag 2 december 2013 19:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik doe dat eigenlijk best vaak... Onder het mom van file rijden... Met een gangetje of 120 inhalen op een 120 weg met auto's die 100 rijden oid.
Vraag me eigenlijk af of ik theoretisch zelfs fout zit met die beredenering![]()
Onder file mag dat gewoon, en volgens mij is het file wanneer mensen onder de toegestane maximale snelheid autorijden?quote:Op maandag 2 december 2013 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij mag je sowieso rechts niet inhalen tenzij het anders gevaarlijk wordt. Hoe tenenkrommend het gedrag van de andere piraten ook is
Haha, dat laatste is natuurlijk niet waar. Dan rijdt 95% van Nederland twee keer dag heel de weg in de file.quote:Op maandag 2 december 2013 19:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Onder file mag dat gewoon, en volgens mij is het file wanneer mensen onder de toegestane maximale snelheid autorijden?
Motherfuckers.quote:Op maandag 2 december 2013 19:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Haha, dat laatste is natuurlijk niet waar. Dan rijd 95% van Nederland twee keer dag heel de weg in de file.
Richtingaanwijzer aan in de bus is gas geven en rijden, niet eerst nog op verkeer wachten, want die zijn verplicht voorrang te verlenen.. Heeft niks met voorrang nemen te maken van de bus.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:14 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je mag geen voorrang nemen en zeker niet als het verkeer het niet verwacht.
Dus meteen wegrijden als je je richtingaanwijzer aanzet is niet de bedoeling.
Mja dat zal best. Maar als ik er één keer per jaar een zou vangen voor rechts inhalen is het me dat geld wel waard in frustratie die het me scheelt. En op de motor kun je er relatief veilig voorbij in de zin dat je er veel sneller langs bent.quote:Op maandag 2 december 2013 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
Het gestoorde is nog dat de prent voor recht inhalen nog steeds hoger is als die voor het niet rechts houden, en dat geldt ook voor de kans dat je hem krijgt.
Sorry maar als iemand al voorbij je is en je snijdt iemand af dan snij je iemand dus af...quote:Op maandag 2 december 2013 19:50 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Richtingaanwijzer aan in de bus is gas geven en rijden, niet eerst nog op verkeer wachten, want die zijn verplicht voorrang te verlenen.. Heeft niks met voorrang nemen te maken van de bus.
Helaas, dat is wel waar. In RVV 1990 en aanvullende zooi staat nergens gedefinieerd hoe hard auto's moeten rijden om een file te zijn. Dus als je met zijn allen 110 rijdt op de A7 en niet harder kan, rijd je ook in een file.quote:Op maandag 2 december 2013 19:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Haha, dat laatste is natuurlijk niet waar. Dan rijdt 95% van Nederland twee keer dag heel de weg in de file.
Als iemand er al voorbij is, hoe kan je die dan afsnijden?quote:Op maandag 2 december 2013 19:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sorry maar als iemand al voorbij je is en je snijdt iemand af dan snij je iemand dus af...
Lijkt mij niet de bedoeling, knipperlicht aanzetten en gasgeven prima, verkeer wat al naast je zit voorrang geven.
Motoren zijn bijna over het algemeen suïcidale mafketels die anderen in gevaar brengen. Doch geen groot gevaarquote:Op maandag 2 december 2013 19:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja dat zal best. Maar als ik er één keer per jaar een zou vangen voor rechts inhalen is het me dat geld wel waard in frustratie die het me scheelt. En op de motor kun je er relatief veilig voorbij in de zin dat je er veel sneller langs bent.
Blijft natuurlijk wel belachelijk over die twee boetes, maar ik kan me daar weinig druk om maken.
Volgens mij wordt als richtlijn < 50kmu gebruikt op de autosnelweg.quote:Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas, dat is wel waar. In RVV 1990 en aanvullende zooi staat nergens gedefinieerd hoe hard auto's moeten rijden om een file te zijn. Dus als je met zijn allen 110 rijdt op de A7 en niet harder kan, rijd je ook in een file.
Ja terecht, beetje uit redelijkheid inschatten of iemand voor je kan remmen, zo ja, dan ervoor knallen, prima toch.quote:Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Maar verkeer dat van achter nog even gauw er voorbij wil daar ga ik dus wel gewoon met m'n neus voor staan..
Euh, nee. Het overige verkeer dient de bus gelegenheid te geven in te voegen. En alhoewel buschauffeurs dat interpreteren als voorrang, is dat het niet. Als een buschauffeur wil wegrijden van een halte, zal hij dit veilig moeten kunnen doen, dus niet meteen gas geven hem erop duwen, want verkeer dat ernaast zit, kan hem niet veilig de gelegenheid geven in te voegen. Als je hem hier dus in prakt, zorg dat je het op beeld hebt en dat er direct een schadeformulier getekend wordt. Vervoersmaatschappijen hebben opeens altijd allerlei getuigen die zich nadien bekend blijken te maken.quote:Op maandag 2 december 2013 19:50 schreef Jofunu-kun het volgende:
Richtingaanwijzer aan in de bus is gas geven en rijden, niet eerst nog op verkeer wachten, want die zijn verplicht voorrang te verlenen.. Heeft niks met voorrang nemen te maken van de bus.
Niet bij de kantonrechter, enkel in de definitie van de VID.quote:Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij wordt als richtlijn < 50kmu gebruikt op de autosnelweg.
Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.quote:Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas, dat is wel waar. In RVV 1990 en aanvullende zooi staat nergens gedefinieerd hoe hard auto's moeten rijden om een file te zijn. Dus als je met zijn allen 110 rijdt op de A7 en niet harder kan, rijd je ook in een file.
Het is geen gelegenheids voorrang, het is wettelijk bepaalde voorrang. Anders zou ik het verkeerd geleerd moeten hebben van de CCVquote:Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Euh, nee. Het overige verkeer dient de bus gelegenheid te geven in te voegen. En alhoewel buschauffeurs dat interpreteren als voorrang, is dat het niet. Als een buschauffeur wil wegrijden van een halte, zal hij dit veilig moeten kunnen doen, dus niet meteen gas geven hem erop duwen, want verkeer dat ernaast zit, kan hem niet veilig de gelegenheid geven in te voegen.
Zelfde geldt voor invoegen: Je moet mag iemand niet hinderen bij het invoegen. Dat betekent dus dat hij zelf een plekje moet zoeken waarin hij past en jij dit niet mag dicht rijden. Het betekent niet, alhoewel veel mensen dat wel denken, dat zij voorrang hebben bij invoegen of dat een ander hun moet helpen. Als zij niet kunnen invoegen, moeten ze aan het begin van de invoegstrook wachten totdat er zich een gelegenheid aan dient tot invoegen. Wat je veel ziet gebeuren, met 60 naar links komen waarop het verkeer op de rechter rijstrook naar links toe moet, is dus ook fout. Prak je hem daarin, dan is de invoeger fout. Prakt iemand hem echter in jou op het moment dat jij invoeghulp geeft, ben jij fout. Jij doet een bijzondere manoeuvre en dient daarbij het overige verkeer niet te hinderen (dus niet met 90 naar links op een 130 weg).
[..]
Niet bij de kantonrechter, enkel in de definitie van de VID.
ERGERNIS!quote:Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je moet mag iemand niet hinderen bij het invoegen. Dat betekent dus dat hij zelf een plekje moet zoeken waarin hij past en jij dit niet mag dicht rijden. Het betekent niet, alhoewel veel mensen dat wel denken, dat zij voorrang hebben bij invoegen of dat een ander hun moet helpen. Als zij niet kunnen invoegen, moeten ze aan het begin van de invoegstrook wachten totdat er zich een gelegenheid aan dient tot invoegen. Wat je veel ziet gebeuren, met 60 naar links komen waarop het verkeer op de rechter rijstrook naar links toe moet, is dus ook fout. Prak je hem daarin, dan is de invoeger fout. Prakt iemand hem echter in jou op het moment dat jij invoeghulp geeft, ben jij fout. Jij doet een bijzondere manoeuvre en dient daarbij het overige verkeer niet te hinderen (dus niet met 90 naar links op een 130 weg).
Ik ga eens kijken of ik de uitspraak van de kantonrechter hierover kan vinden. Er is al iemand die dit heeft laten voorkomen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.
Haha die is mooi.quote:Op maandag 2 december 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
ERGERNIS!
Ik rij cruise control +- 100 op de GPS.
Komt er iemand via de invoegstrook naast mij rijden, ipv dat hij snelheid geeft of gas loslaat, snijdt hij mij fijn af om op de snelweg te komen, *plaats hier scheldwoorden*
Dat geldt alleen bij de lijnbus voor zover ik weet?quote:Op maandag 2 december 2013 19:50 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het is dan ook GEEN voorrang! Het is de gelegenheid geven tot. Als jij hem dus de weg op stuurt en meteen een aanrijding hebt aan de voorkant van de bus, zit jij fout. Jammer genoeg heb je de vervoerders die heel kinderachtig gaan doen met handjeklap met de verzekering en niet bestaande getuigen (daarom dashcam en direct schadeformulier invullen).quote:Op maandag 2 december 2013 20:03 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het is geen gelegenheids voorrang, het is wettelijk bepaalde voorrang. Anders zou ik het verkeerd geleerd moeten hebben van de CCV
Als jij invoegt moet jij toch een gaatje zoeken of ben ik een halve tamme? Ik rij constante snelheid over meerdere kilometers.quote:Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha die is mooi.
Die andere automobilist kan zo maar even een scheldkannonade plaatsen over jouw rijgedrag
Nee, ook voor touringcars, omdat de automobilist niet kan zien of ik treinstremming rij in opdracht van de lijndienst bedrijven, of als extra ingezette bus rij op die lijn.quote:Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij de lijnbus voor zover ik weet?
Ik heb soms ook de indruk dat mensen denken bij het invoegen "ik kom van rechts, en rechts heeft voorrang, dus..."quote:Op maandag 2 december 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
ERGERNIS!
Ik rij cruise control +- 100 op de GPS.
Komt er iemand via de invoegstrook naast mij rijden, ipv dat hij snelheid geeft of gas loslaat, snijdt hij mij fijn af om op de snelweg te komen, *plaats hier scheldwoorden*
Gast, het is wel voorrang. Ga ajb je theorie opnieuw leren.quote:Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is dan ook GEEN voorrang! Het is de gelegenheid geven tot. Als jij hem dus de weg op stuurt en meteen een aanrijding hebt aan de voorkant van de bus, zit jij fout. Jammer genoeg heb je de vervoerders die heel kinderachtig gaan doen met handjeklap met de verzekering en niet bestaande getuigen (daarom dashcam en direct schadeformulier invullen).
Zelfde geldt met invoegen. Komt er een invoeger aan en ga ik die het onmogelijk maken in te voegen, zit ik fout, niet hij. Rijd ik op de CC en komt er iemand naast mij rijden, zit hij fout.
Ik hoor meer mensen klagen als de persoon op de rechterbaan geen plek maakt voor de invoeger(s) terwijl hij of zij wel ruimte heeftquote:Op maandag 2 december 2013 20:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij invoegt moet jij toch een gaatje zoeken of ben ik een halve tamme? Ik rij constante snelheid over meerdere kilometers.
Bij mijn weten staat dat altijd duidelijk achter de ruiten aangegeven, anders mag er ook geen gebruik gemaakt worden van busbanen etc. Plus dat treinstemming niet onder de definitie van lijnbus valt.quote:Op maandag 2 december 2013 20:07 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Nee, ook voor touringcars, omdat de automobilist niet kan zien of ik treinstremming rij in opdracht van de lijndienst bedrijven, of als extra ingezette bus rij op die lijn.
Nee, ook niet voor een lijnbus.quote:Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij de lijnbus voor zover ik weet?
Doe jij dat even a.u.b. En zoek dan meteen artikel 56 even op. Ohnee, doe ik wel voor je:quote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Gast, het is wel voorrang. Ga ajb je theorie opnieuw leren.
Precies, tenzij buiten de bebouwde komquote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ja, LIJN BUS, touringcar echt nietquote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
ALLE bussen die van een halte wegrijdenquote:
Mooi, nooit meer dus op het allerlaatste moment op de rem stampenquote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, ook niet voor een lijnbus.
[..]
Doe jij dat even a.u.b. En zoek dan meteen artikel 56 even op. Ohnee, doe ik wel voor je:
Artikel 56
1. Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.
2. Het eerste lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne of een uitvaartstoet van motorvoertuigen.
Is al gebeurd hierbovenquote:Op maandag 2 december 2013 20:11 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
ALLE bussen die van een halte wegrijden![]()
![]()
Zoek het maar op.
Je hoeft geen ruimte te maken. Artikel 54.quote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoor meer mensen klagen als de persoon op de rechterbaan geen plek maakt voor de invoeger(s) terwijl hij of zij wel ruimte heeft.
Autobus. Definitie autobus volgens RVV:quote:
Hebben we hem weerquote:Op maandag 2 december 2013 20:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mooi, nooit meer dus op het allerlaatste moment op de rem stampen
Sleutelwoord even duidelijk gemaakt voor je.. Wat snap je nu nog niet?quote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, ook niet voor een lijnbus.
[..]
Doe jij dat even a.u.b. En zoek dan meteen artikel 56 even op. Ohnee, doe ik wel voor je:
Artikel 56
1. Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.
2. Het eerste lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne of een uitvaartstoet van motorvoertuigen.
Oke, dus toch voor alles, maar ik hoef iig geen noodstop meer te maken omdat zo'n debiel voorrang neemt.quote:Op maandag 2 december 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hoeft geen ruimte te maken. Artikel 54.
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
[..]
Autobus. Definitie autobus volgens RVV:
autobus: motorvoertuig, ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen, de bestuurder daaronder niet begrepen;
quote:Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Artikel 56
Ander stukje voor je bold gemaakt: Voornemen om weg te rijden kenbaar maken = niet gas geven en knipper uitzetten tegelijk.quote:Op maandag 2 december 2013 20:12 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Sleutelwoord even duidelijk gemaakt voor je.. Wat snap je nu nog niet?
Joh?quote:Op maandag 2 december 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hoeft geen ruimte te maken. Artikel 54.
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
http://lmgtfy.com/?q=RVV+1990+definitiesquote:Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
Maar ik zoek nog de definitie van bestuurder, bijzondere manoeuvre, achteruitrijden en rijstrook
Daarnet haalde je mij bijzonder hard en gevaarlijk in met je gekopieerde tekst die jij er per abuis bijplakt. Krijg je eindelijk een verzoekje en nu trek je aan de handrem zonder in de spiegels te kijken. Wegpiraatquote:Op maandag 2 december 2013 20:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=RVV+1990+definities
Zorg ervoor dat je dan wel een knappe dashcam hebt en meteen laat tekenen op het schadeformulier. En dan bij voorkeur het voorste deel van de bus pakken, dat jij al naast hem zat toen de knipper aan ging.quote:Op maandag 2 december 2013 20:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Oke, dus toch voor alles, maar ik hoef iig geen noodstop meer te maken omdat zo'n debiel voorrang neemt.
Nah, als je remsporen op het asfalt hebt en er nogsteeds naast/in zit, dan is het ook wel duidelijk. Heb 2x eerder zo'n ongeluk mee gemaakt (kon beide keren echt niet meer ontwijken).quote:Op maandag 2 december 2013 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je dan wel een knappe dashcam hebt en meteen laat tekenen op het schadeformulier. En dan bij voorkeur het voorste deel van de bus pakken.
En dat is dan onterecht want het invoegend verkeer dient het overige verkeer voor te laten gaan.quote:Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha die is mooi.
Die andere automobilist kan zo maar even een scheldkannonade plaatsen over jouw rijgedrag
Doch dient het verkeer op de hoofdrijbaan het invoegend verkeer het invoegen niet onmogelijk te maken. En dat, dat lezen veel mensen als voorrang.quote:Op maandag 2 december 2013 20:23 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En dat is dan onterecht want het invoegend verkeer dient het overige verkeer voor te laten gaan.
Ik had moeten weten dat het woord motor als een rode lap op een stier werkt natuurlijk. Dom van me, maar daar ging het natuurlijk niet om.quote:Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Motoren zijn bijna over het algemeen suïcidale mafketels die anderen in gevaar brengen. Doch geen groot gevaar
Mooi hoor dat motoren langs files mogen rijden maar met welke snelheden dit gebeurt... Of zelfs als de matrixborden 70 aangeven en niemand zachter dan vijftig rijdt nog steeds tussen de auto's door slalommen of gewoon op stuurmanskunst twee in één keer inhalen.
En je bent inderdaad makkelijker wendbaar maar je bent wel een stuk moeilijker zichtbaar, zeker als je een stuk harder dan de rest van het verkeer rondracet
Zeker, hoewel als de weg vrij is men elkaar wel een beetje zou kunnen helpen. Let op, "zou kunnen".quote:Op maandag 2 december 2013 20:23 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En dat is dan onterecht want het invoegend verkeer dient het overige verkeer voor te laten gaan.
Dat doet KT toch niet als hij zijn snelheid aanhoudt...quote:Op maandag 2 december 2013 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doch dient het verkeer op de hoofdrijbaan het invoegend verkeer het invoegen niet onmogelijk te maken. En dat, dat lezen veel mensen als voorrang.
Als je bijvoorbeeld van 2 rijbanen naar 3 rijbanen gaat.quote:
Klopt, dat is correct.quote:Op maandag 2 december 2013 20:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat doet KT toch niet als hij zijn snelheid aanhoudt...
Als hij zijn snelheid aan zou passen aan de invoeger heb je een punt.
Ja heel dom van je als je van iedereen verlangt er niks van te mogen vinden en jouw posting geheel in zijn waarde te moeten laten. Heel dom en wat een lelijk rode vlag, jammer dat jij zo typisch als "alle" "motorrijders" in de verdediging schiet, domboquote:Op maandag 2 december 2013 20:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had moeten weten dat het woord motor als een rode lap op een stier werkt natuurlijk. Dom van me, maar daar ging het natuurlijk niet om.
Gezeur altijd deze discussie.quote:Op maandag 2 december 2013 20:23 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Denk om je hart jongen, denk om je hartquote:Op maandag 2 december 2013 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja heel dom van je als je van iedereen verlangt er niks van te mogen vinden en jouw posting geheel in zijn waarde te moeten laten. Heel dom en wat een lelijk rode vlag, jammer dat jij zo typisch als "alle" "motorrijders" in de verdediging schiet, dombo
Je maakt er zelf gezeur van, ik geef toch aan dat ik wel altijd ruimte maak indien mogelijk ...quote:Op maandag 2 december 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gezeur altijd deze discussie.
Je hoeft als je al op de snelweg zit inderdaad echt geen ruimte te maken. Echter, even een baantje naar links gaan als je daarbij tenminste niemand hindert noemt men sociaal. Kwestie van de doorgang verbeteren. Iedereen kan gewoon doorrijden en dat baantje opschuiven ga je echt niet dood van.
Tenzij he met dat opschuiven iemand zou hinderen, want dan moet je het natuurlijk niet doen.
De letter van de wet is in deze discussie irrelevant.
Dat is ie niet. Het mij lukt mij zelfs met een volbeladen auto/aanhanger combinatie (en geen eens een hele sterke, maar wel zware combinatie) om met voldoende snelheid in te voegen op de A27 bij Oosterhout... Dan moet het een C1/Aygo of wat dan ook ook wel lukken om op een normale invoegstrook met minimaal 100 in te voegen. Ik ben dan dus ook iemand die, zeker aan het begin van de invoegstrook en buiten de spits, niet aan de kant gaat. In de spits wil ik wel eens uitzonderingen maken omdat het dan druk is, maar daar buiten: Gebruik lekker je gaspedaal ofzo...quote:Op maandag 2 december 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:
De letter van de wet is in deze discussie irrelevant.
Ik had kunnen weten dat je zo kinderachtig zou reageren en dat spijt mijquote:Op maandag 2 december 2013 20:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denk om je hart jongen, denk om je hart
Helemaal mee eens, ik wil me ook best prima aanpassen, maar iemand die met een veel lagere snelheid wil invoegen, daar maak ik geen ruimte voor. Want daar onstaan juist files en ongeluken door.quote:Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is ie niet. Het mij lukt zelfs met een volbeladen auto/aanhanger combinatie (en geen eens een hele sterke, maar wel zware combinatie) om met voldoende snelheid in te voegen op de A27 bij Oosterhout... Dan moet het een C1/Aygo of wat dan ook ook wel lukken om op een normale invoegstrook met minimaal 100 in te voegen. Ik ben dan dus ook iemand die, zeker aan het begin van de invoegstrook en buiten de spits, niet aan de kant gaat. In de spits wil ik wel eens uitzonderingen maken omdat het dan druk is, maar daar buiten: Gebruik lekker je gaspedaal ofzo...
Jij had een uitspraak van mij te goed:quote:Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.
Thanks voor de links, interessant, leuk en ik zit te lezen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij had een uitspraak van mij te goed:
klikje doen
en de officiële
Rechts inhalen = file.
In deze laatste casus wel, maar dat is zoals ik het stel. Ben er vandaag ook over de spitsstrook tussen Uitgeest en Alkmaar (A9) een stuk of 20 voorbij gelopen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thanks voor de links, interessant en ik zit te lezen.
Maar gebruik jij dat = niet al een paar keer verkeerd?
Ja dat is natuurlijk een maffe situatie waar wij automobilisten denken dat zodra een weg meer dan twee rijbanen heeft, alleen vrachtwagens op de rechtse baan mogen rijden. Maar als we naar die uitspraak kijken, doe jij niks verkeerdsquote:Op maandag 2 december 2013 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In deze laatste casus wel, maar dat is zoals ik het stel. Ben er vandaag ook over de spitsstrook tussen Uitgeest en Alkmaar (A9) een stuk of 20 voorbij gelopen.
Behalve dat ik gewoon 130 blijf rijden, niet nee. Ik word sowieso een beetje moe van die stroken daar, kom er iedere ten minste 1x overheen en ze presteren het ook om bijv. zondagochtend om half 8 open te zijn. Dan rijden er welgeteld 3 auto's. Lekker 130+ dus. Of dinsdagnacht om half 3... Dan zit er niemand op de weg. En voor de omwonenden hoeven ze het ook niet te doen, die zijn er niet (Nouja, 3 huizen bij Uitgeest, de rest is industrie, en een paar vrijstaande boerderijen binnen een straal van 2 km van de snelweg).quote:Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk een maffe situatie waar wij automobilisten denken dat zodra een weg meer dan twee rijbanen heeft, alleen vrachtwagens op de rechtse baan mogen rijden. Maar als we naar die uitspraak kijken, doe jij niks verkeerds(right?)
Ik hoop dat niet dat je de ochtendervaring van Anne bedoelt in PTA want die had het zelfde.quote:Op maandag 2 december 2013 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Mongolen die de spiegel van je geparkeerde auto af rijden en dan niet genoeg ruggengraat hebben om er een briefje op te plakken
Wat een kk mongolenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ders_op_de_A2__.html
quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
jezus zoiets heb ik ook mogen meemaken. Ben blij dat ik toen de snellere auto had. 1 of andere mongool in een golf 3 was me de hele tijd aan het afsnijden en constant proberen me net niet te raken.quote:
Dat ik dat bedoelde ik wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik hoop dat niet dat je de ochtendervaring van Anne bedoelt in PTA want die had het zelfde.
Dit soort lui mogen van mij echt heel hard verongelukken. Idioten....quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Wtf? Stilstaan op de snelweg?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:20 schreef starla het volgende:
[..]
Dit soort lui mogen van mij echt heel hard verongelukken. Idioten....
Ik begrijp echt niet dat je je eraan stoort. Knipperen is toch kansloos want mensen begrijpen het toch niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:20 schreef Anne het volgende:
Dat nog niemand heeft geklaagd over mistachterlichten...
Vandaag eentje voor mij, dus ik knipper even met groot licht. Remt ze, om daarna in te voegen op de rechterrijstrook.
Fine by me.. dan haal ik je in en ben ik tenminste van je irritante felle licht af, maar dat was eigenlijk mijn bedoeling niet. Gelukkig had ze de mistachterlichten aan de voorzijde niet aan, want ze reed daarna de gehele weg achter mij.
Het lijken soms net remlichten, het verblindt als je er achter staat bij het stoplicht..quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat je je eraan stoort. Knipperen is toch kansloos want mensen begrijpen het toch niet.
Ik heb er echt geen last van ofzo.
Dat valt toch wel mee man.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het lijken soms net remlichten, het verblindt als je er achter staat bij het stoplicht..
Gadverdamme smerige hondenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.quote:
Ik vraag me wel eens af of mensen dat nou doen op grond van domheid, onwetendheid of onkunde, of hufterigheid?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:20 schreef Anne het volgende:
Dat nog niemand heeft geklaagd over mistachterlichten...
Vandaag eentje voor mij, dus ik knipper even met groot licht. Remt ze, om daarna in te voegen op de rechterrijstrook.
Fine by me.. dan haal ik je in en ben ik tenminste van je irritante felle licht af, maar dat was eigenlijk mijn bedoeling niet. Gelukkig had ze de mistachterlichten aan de voorzijde niet aan, want ze reed daarna de gehele weg achter mij.
ik zeg toch niet dat ik t niet begrijp? Ik zeg alleen dat het gros van de mensen het niet begrijpt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.
En dat jij ook al de hint niet begrijpt van iemand die met groot licht naar je knippert, zegt iets over jou, niet over mij.
Maar het werkt af en toe wel (en eigenlijk in dit geval ook voor mij, een soort van), dus het proberen waard..quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ik zeg toch niet dat ik t niet begrijp? Ik zeg alleen dat het gros van de mensen het niet begrijpt.
Ik vind dat soort lui vreselijk vervelend en irritant.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:37 schreef BigSmurf het volgende:
Opa en oma Kwebbel reden net voor me. Binnen de bebouwde kom, en ze wilden ergens langs de weg fileparkeren. Normaal gooi je dan je knipperlicht uit als je een plekje ziet, remt zo dicht mogelijk langs de parkeervakken af, dan weet het achteroprijdende verkeer waar ze aan toe zijn. Maar nee, gewoon lekker je gas los laten, steeds langzamer rijden, geen knipperlicht, tot je 25-30 km/h rijdt en dan ga je zoeken of er ergens een plekje is.
En dan ook nog dik handgebaren en "blabla" gebaren maken als je toetert van "joh, wat ga je nou doen?". Rijbewijs gehaald in 1800.
Ik was niet eens gehaast, en ik zat ook niet dicht op z'n bumper. Ik toeterde alleen even kort in de zin van "wat gaan we doen?". Lijkt me vrij logisch als iemand al een seconde of 10 met 25 km/h door de bebouwde kom rijdt zonder enig knipper- of waarschuwingslicht, en er is geen mogelijkheid om in te halen ivm tegemoetkomend verkeer.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind dat soort lui vreselijk vervelend en irritant.
Maar aan de andere kant, het is toch van de zotte dat iemand die de weg zoekt en dus niet de maximale snelheid rijdt, meteen een agressieve bumperklever zoals ik op zijn bek heeft...
Mogen zichzelf of elkaar helemaal dood rijden....quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Je haalt in, gaat er voor rijden en zet even je mistachterlicht aan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond dus van niet. Het is een behoorlijk fel irritant licht, in het donker.
En dat jij ook al de hint niet begrijpt van iemand die met groot licht naar je knippert, zegt iets over jou, niet over mij.
Alleen mistlicht en geen gewoon licht? Onmogelijk imo.quote:Op zondag 8 december 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:
Ja hoor, de eerste sukkel met alleen mistlicht...
"omdat het mag"
Die zijn inderdaad een eigen klacht waard... En dan vooral die fijne aftermarket shitzooi die gewoon volle bak blijft branden als iemand richting aangeeft, of zelfs icm normaal licht niet dimt.quote:Op zondag 8 december 2013 09:33 schreef Ridocar het volgende:
Ja, stadslichten wel. 't Was niet zo erg zoals die dagrijlichten, want dan brandt er verder helemaal niets anders.
Als je goed had gelezen had ik in eerste instantie niet in kunnen halen, dan wordt dat een beetje lastig.quote:Op zondag 8 december 2013 07:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Je haalt in, gaat er voor rijden en zet even je mistachterlicht aan.
Dat helpt prima.
Bij mist gewoon toegestaan.quote:Op zondag 8 december 2013 09:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Alleen mistlicht en geen gewoon licht? Onmogelijk imo.
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.quote:Op zondag 8 december 2013 11:32 schreef BlackLining het volgende:
Domme vader die zijn kind niet in bedwang heeft. Rent er ineens zo'n koter tussen de geparkeerde auto's door de weg op. Flink op de rem en op de toetert geramd, kind schrok zich wezenloos, zal ie niet snel nog eens doen denk ik. Prima, goed afgelopen, kind ook weer wat geleerd.
Komt ineens de vader van dat joch met stoom uit zijn oren de hoek om. Hoe ik het wel in mijn hoofd haalde om zijn zoontje zo te laten schrikken en dat hij me wel ff van die motor af zou douwen
Kneus. Voed gewoon je kind normaal op en hou het bij jeLekker voorbeeld ben je ook met je roadrage.
Doe die vader er maar 2, kind heeft zijn omgeving nog niet in de gaten.quote:Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.
Dat kind verdient een klap voor ze kop en die vader ook
Je moet juist kwaad worden op die vader.quote:Op zondag 8 december 2013 15:26 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n kind ziet de gevaren nog niet, maar die vader moet dan niet kwaad worden. Hij was misschien gewoon geschrokken maar toch.
Kind niet, dat moet nog leren waar gevaar zit. Die is zich al dood geschrokken en doet dat niet nog eens. Lesje geleerd en goed afgelopen. De vader echter had ten eerste zijn kind moeten leren dat ie niet zomaar de straat op mag rennen, hij had het kind tegen moeten houden en uitleggen waarom. Waarom je kwaad denkt te moeten worden op mij ontgaat mij volledig.quote:Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hem dat ook hebt gezegt. Van die achterlijke lui die denken dat hub kroost nooit iets fout doet.
Dat kind verdient een klap voor ze kop en die vader ook
Een antiklacht: Van het weekend reed er voor me iemand met mistachterlicht, na 3 keer flitsen met mijn mistlampen voor begreep-ie de hint en deed ie zijn mistlamp uit. Het werkt dus inderdaad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar het werkt af en toe wel (en eigenlijk in dit geval ook voor mij, een soort van), dus het proberen waard..
En heelhuids overleeft of toch brokken aan de auto?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:14 schreef Gwywen het volgende:
De oogst van een ritje van twintig minuten vanmorgen, tussen 8:00 en 8:20 (zon was dus nog niet op)
3 auto's zonder licht
2 fietsers mét licht (van de 100 of zo)
Zouden meer mensen moeten doen, juist door kort op elkaar te gaan zitten creëer je file.quote:Op maandag 9 december 2013 07:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
Wilde die niet gewoon een constante snelheid rijden? Dat werkt namelijk veel beter in de file als je tenminste het geluk hebt dat niemand er tussen schiet. Ik ga regelmatig stationair rollend in de één door een file. Constante snelheid. Werkt veel beter dan steeds optrekken en weer stil gaan staan. Ook voor de mensen achter je trouwens.quote:Op maandag 9 december 2013 07:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die kosten wat kost 100 meter afstand tot hun voorganger willen houden... In de fucking file.
nee, door telkens op je rem te stampen als je binnen 100 meter van je voorganger komt (en met invoegers gebeurt dat veel) maak je file.quote:Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, juist door kort op elkaar te gaan zitten creëer je file.
Ja en dat moeten remmen voorkom je door afstand te houden. Leuk dat je denkt alles beter te weten maar ga niet dingen lopen corrigeren die niet fout zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 10:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
nee, door telkens op je rem te stampen als je binnen 100 meter van je voorganger komt (en met invoegers gebeurt dat veel) maak je file.
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.quote:Op maandag 9 december 2013 10:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wilde die niet gewoon een constante snelheid rijden? Dat werkt namelijk veel beter in de file als je tenminste het geluk hebt dat niemand er tussen schiet. Ik ga regelmatig stationair rollend in de één door een file. Constante snelheid. Werkt veel beter dan steeds optrekken en weer stil gaan staan. Ook voor de mensen achter je trouwens.
Kijk maar eens hoe de gemiddelde vrachtwagenchauffeur door de file gaat. Die doen dat een stuk efficiënter en rustiger dan opgefokte automobilisten.
Als de voorste in rij zijn rem ook maar licht aantikt, kan daarna de achterste vol in het anker. En toen kwam er weer een kilometer file bij.
het was degene die voor me reed die continue op zijn rem stond om een groot gat te houden, dus voegen er meer in, nog meer remmen, etc.quote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja en dat moeten remmen voorkom je door afstand te houden. Leuk dat je denkt alles beter te weten maar ga niet dingen lopen corrigeren die niet fout zijn.
Het werkt bij elke snelheidquote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.
Misschien in deze specifieke situatie, maar die context gaf je niet en had xzaz dus gewoon gelijkquote:Op maandag 9 december 2013 10:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
het was degene die voor me reed die continue op zijn rem stond om een groot gat te houden, dus voegen er meer in, nog meer remmen, etc.
maar jij gaat, als ik je zo hoor, niet direct op je rem staan als er iemand tussen komtquote:Op maandag 9 december 2013 17:16 schreef DDriver het volgende:
Ik houd ook altijd wel een afstandje hoor, misschien is 100 wat overdreven maar ik tuf liever rustig door dan gas,rem,gas,rem,gas,remm
Nee oké, dan is het anders. Maar ik stoor me er juist mateloos aan als ik probeer een constante snelheid te houden en men perst zich er zomaar tussen.quote:Op maandag 9 december 2013 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij stond telkens op zijn rem. Daarbij werden we links en rechts voorbij gereden. Werkt overigens alleen met langzaam rijdende files, boven de 30 a 40 kmh werkt t niet. Doe het zelf ook namelijk.
Ah, de zgn. 60 rijder, rijdt binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 kmh en is zo ergens rond die leeftijd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:05 schreef Gwywen het volgende:
Andere ergernis, of eerder iets dat me verbaasde, was een automobilist die op de provinciale weg zo rond de 65 km/h bleef rijden, zich niets aantrok van de sliert auto's achter hem (dubbele doorgetrokken streep), maar in het dorpje waar die weg zich op een gegeven moment doorheen slingert, óók gewoon 65 bleef rijden. Cruise control op 65 en karren maar, zo iets. Denk ik.
Als het niet nodig is niet nee, maar je hebt altijd wat die graftakken die heeeeel lang twijfelen en op het laatst toch maar besluiten om zich ervoor te gooien. Dan heb je geen keus meer.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar jij gaat, als ik je zo hoor, niet direct op je rem staan als er iemand tussen komt
Ah, maar dat biedt perspectieven. Tegen de tijd dat ze 80 zijn rijden ze dan hopelijk wel 80 op de provinciale weg.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, de zgn. 60 rijder, rijdt binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 kmh en is zo ergens rond die leeftijd.
Claxon + Groot licht neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:48 schreef xzaz het volgende:
Vandaag nog, mevrouw (ik reed er later langs) deed met 20km/h verschil even een knipperlichtje naar links aan, niet kijkend wat er aan komt van achteren gewoon hop ervoor gooien, ik erachter en vol ik me ankers omdat ik niet naar rechts kon uitwijken. Tada, achter me file vorming![]()
Toen ik er later langsreed ook strakke blik naar voren.![]()
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,118.65,,0,3.47
Je auto gaat niet kapot van die streep hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:05 schreef Gwywen het volgende:
Mijn irritatie bestond er vanmorgen uit dat de straatlantaarns al uit gingen terwijl het nog donker was. Gelukkig geen auto's of fietsers zonder licht gezien. Of misschien waren ze er wel, maar zag ik ze nu echt niet. Ook niets gevoeld trouwens dus het zal wel niet.
Andere ergernis, of eerder iets dat me verbaasde, was een automobilist die op de provinciale weg zo rond de 65 km/h bleef rijden, zich niets aantrok van de sliert auto's achter hem (dubbele doorgetrokken streep), maar in het dorpje waar die weg zich op een gegeven moment doorheen slingert, óók gewoon 65 bleef rijden. Cruise control op 65 en karren maar, zo iets. Denk ik.
Niet dommer; maar wel erg geduldig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je auto gaat niet kapot van die streep hoor.
Mensen die achter zo'n mongool blijven hangen vind ik nog dommer dan zon langzaamrijder.
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:31 schreef Descendent het volgende:
Niet dommer; maar wel erg geduldig.
Ook afhankelijk van hoe lang je achter zo'n trage bejaarde rijdt natuurlijk en hoeveel haast je hebt.
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.
Zo'n streep is best wel een dure grap.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
Ik ook. Daarom zei ik ook meestal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
En omdat fietsers "zwakke" verkeersdeelnemers zijn, wordt de automobilist straks schuldig verklaard aan het veroorzaken van dit ongeval?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg heeft het recht gezegevierd, als je al kunt spreken van "recht".![]()
Ambulance voor een fietser die met koptelefoon op (en waarschijnlijk mobielscherm kijkend) door rood reed en geschept werd door een auto die mocht doorrijden. Tja...hoe vervelend ook voor de fietser maar niet de verkeersregels respecteren is vragen om moeilijkheden.
Wij moesten dus even wachten omdat de weg geblokkeerd was.
Nee, alleen aansprakelijk. Voelt hetzelfde (je moet nog steeds betalen), maar juridisch gezien anders.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Gwywen het volgende:
En omdat fietsers "zwakke" verkeersdeelnemers zijn, wordt de automobilist straks schuldig verklaard aan het veroorzaken van dit ongeval?
Klopt, ze liggen er voor Duurzaam Veilig alias Duurzaam Debiel. Het principe als voorbeeld: Verneuk een stroomweg zo dat er geen doorstroming meer in zit en de snelheid eruit is. Tevens trap je de fietsers de weg op in plaats van op hun eigen fietspad, zodat de veiligheid ook ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef exelletor het volgende:
De doorgetrokken streep ligt daar meestal ook niet voor niks.![]()
(bron)quote:Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Er is sprake van ernstige belemmering als het zicht minder is dan 200 meter.
Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
De boetes:
Onnodig mistlicht voeren ¤ 90,-
Onnodig mistachterlicht voeren ¤ 130,–
Je bron klopt niet...quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
De info in je bron klopt niet. Ik had het beter kunnen verwoorden inderdaad.quote:
Voor mistlicht aan de voorzijde is GEEN afstand in de wet opgenomen.quote:Artikel 34
1.
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Dat had ik van de week ook. kon er nog net om heen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:29 schreef knep het volgende:
Oh ja ergernis van vanmorgen:
En een achterlijke idioot die op een rotonde geparkeerd had om te bellen, met de verlichting uit NB![]()
.
Ze horen ook op stand 0 te staan, de rest richt alleen omlaag, dat is voor wanneer je dusdanig zwaar beladen bent met goederen, mensen of een aanhangwagen dat de neus omhoog komt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
(bron)
Weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn imho.
Ook irritant: sinds er standaard verstelbare koplampen op auto's zitten, heeft praktisch iedereen ze fijn in de hoogste stand staan. Heerlijk verblindend, lijkt wel of ze met grootlicht rijden.
Waarom doe je dat dan ookquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:58 schreef Iwanius het volgende:
Heb ik weer. Koptelefoon op en rijdend op een fiets op de weg (in de stad) en ineens afslaan zonder ook maar om te kijken of een handbeweging voor de richting duidelijk aan te geven.
Meestal kun je ze al ruim van tevoren herkennen.. Ze fietsen vaak ook midden op de weg ipv aan de kant, dat helpt ook wel..quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.quote:Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik reed erachter!Maar goed, ik ben zo bedreven in het autorijden dat ik op tijd e.e.a. wist te ontwijken. Maar je begrijpt dat ik binnensmonds vloekte.
Ik snap dat ook niet, dan zie je toch geen reet? Dat moet voor jezelf toch ook niet prettig rijden zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:30 schreef Daeron het volgende:
Vanochtend weer de nodige mensen gespot die alleen de voorruit half vrij gemaakt hadden. Kan daar niet eens extra op gecontroleerd gaan worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |