De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
Ik was in der veronderstelling dat jij met 70 langs een stilstaande file knalde, hetgeen ik regelmatig zie gebeuren. Natuurlijk is de uitvoeger fout, maar zulk rijgedrag is ook gewoon niet veilig. Maar de situatie was anders dan ik in mijn gedachte had.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:
[..]
De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo.
[..]
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
O ja, ook zaterdag (het was een mooie dagquote:Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
quote:Op woensdag 20 november 2013 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war
/carequote:Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk!.
Gewoon omkieperen met je voorkant...quote:Op woensdag 20 november 2013 15:17 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg
Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst....quote:Op woensdag 20 november 2013 17:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Ik begrijp zijn tekst niet echtquote:Op woensdag 20 november 2013 17:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst....
Me neither...quote:Op woensdag 20 november 2013 17:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik begrijp zijn tekst niet echt
Ik ben zo grappig joh.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:43 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Me neither...
(maar lachwekkend is het wel)
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik ben zo grappig joh.
Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:17 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
Doe je dit de hele rit door?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten....
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met een smiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Je had vroeger bij de Large van die bordjes die je op kon steken met 'kom uit m'n kofferbak, trut' ofzoquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan
Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.
Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden?je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met eensmiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Dat soort kneuzen heb ik de laatste tijd ook weer achter me gehad... Ik ga er geen kilometer harder van rijden....quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan
Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.
Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden?je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met eensmiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Dat zou enorm brilliant zijnquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op zondag 24 november 2013 23:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb wel eens dat ik vind dat iemand irritant dicht achter me zit maar dat hij / zij net niet bumperkleeft.
Weet slecht hoe ik daar moet op reageren
Ik rij niet alleen op de snelweg hoorquote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op maandag 25 november 2013 00:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik rij niet alleen op de snelweg hoor
Mehhhhhhquote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
quote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:40 schreef PAA-053 het volgende:
Waarschijnlijk een bekende (kleine) ergernis: ik rijd op de snelweg in de rechterstrook 120 km/h. Snelweg is bijna leeg want het is laat op de avond in een rustig deel van NL. Word ik ingehaald en de auto die mij inhaalt voegt voor me weer in op de rechterstrook. Vervolgens gaat madam daar 100 km/h rijden....
Die mensen, wie snapt ze. Ik in ieder geval niet!
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de wegquote:Op maandag 25 november 2013 01:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.
Heel herkenbaar. Inderdaad bloed irritant!quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tot twee keer toe vandaag, volgens mij omdat het weer kouder begint te worden, mensen voor me gehad die onterecht voorrang geven aan fietsers. Staat een fietser rustig te wachten bij een oversteekplaats, gaat de auto voor me ineens op de rem want die arme fietser mag best eerst oversteken. Totaal onverwacht voor zowel mezelf, de andere automobilisten als de fietsers zelf, want die weten best dat ze geen voorrang hebben, ze stonden niet voor niets te wachten. Tenminste, als ik zelf op de fiets zit vind ik het óók irritant: als ik toch al stil sta reken ik er totaal niet op dat ik ineens alsnog moet gaan fietsen, bovendien voel ik me dan extra gehaast omdat ik weet dat er auto's staan te wachten.
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de weg
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Nog erger, georganiseerde wielerkoersen en dan zo'n bejaarde met een fluo hesje dat wannabe-verkeersregelaar speelt, zwaaiend naar bekenden en totaal niet let op de wielrenners die yolo-style oversteken op het moment dat ik eraan kom.quote:Irritatie:
Mensen die zowat stoppen voor een rotonde waar niemand op rijdt.
Mensen die fietsers voorrang geven op een rotonde waar ze dat niet hebben.
bumperkleven is sowieso een no-go voor mij. Ik blijf altijd 2 of 3 autolengtes minimaal achter iemand op de snelweg. Als het kan gewoon 2 a 3 sec achter iemand. Zolang iemand gewoon netjes inhaalt maakt het me niet uit, maar soms doen ze er 2 minuten over om iemand voorbij te gaan of blijven ze zelfs op dezelfde snelheid rijden.quote:Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.
[..]
Blijkt toch uit dat veel overeenkomend irritant gedrag bestaat onder weggebruikers.quote:Op maandag 25 november 2013 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt hier af en toe wel een carrousel; elke week komen er wel dezelfde klachten langs, soms zelfs meerdere keren per dag
Je verwacht het niet, ik trap dan ook iedere keer gewoon oncomfortabel op mijn rem omdat ik in principe ''te laat'' ben.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Irritatie:
Voor hardrijders is het inderdaad moeilijk rekening te houden met anderen. Hun haast hoeft niet mijn probleem te worden....quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Irritatie:
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.
En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Dit zijn ook mijn terugkerende ergernissen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.
En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Het erge is dat dat soort mensen je inderdaad bijna dwingen om iets te doen wat niet mag, zul je altijd zien dat je op zo'n moment net zelf de lul bent.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...
En middelste strook rijders....
Vaak gaan ze wel naar rechts als ik ze rechts heb ingehaald
Rijbewijs+ pak koekjes= snappie?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Dit hè...quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:10 schreef totalvamp het volgende:
vandaag iemand die links reed op een weg voor 100KM/PU
eerst 100 daarna 80, daarna 60, omdat er een bocht aan kwam...
Zou eigenlijk het filmpje ff van me camera moeten halen... Er zaten zeker 5 auto's in de knoop, omdat ze bijna niet meer konden invoegen op normale snelheid. Iemand achter me moest op de rem om achter de vrachwagen naast me te gaan rijden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit hè...![]()
Ik rijd elke morgen op de provinciale weg en daar is na ongeveer 3 km een strook om linksaf te gaan.
Er zijn serieus mensen die op dat hele stuk (3 km lang dus) niet naar 80 optrekken maar lekker tussen de 60 en 70 blijven hangen, omdat ze er dus drie kilometer later af moeten.
Blijkbaar heeft gas geven op een stuk van 3 km geen zin, omdat ze verderop toch weer moeten afremmen.
Dat er nog andere mensen op de weg rijden die gewoon wel 80 hopen te kunnen rijden, ontgaat dit soort mensen volledig.
Echt, ik zit nog liever achter een trekker, dan weet je tenminste waarom.
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Dit, als je ook maar een beetje kan nadenken ga je naar rechts om de ruimte te geven aan mensen die wel auto kunnen rijden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
Ik zie nu dat ik leidsche Rijn bedoelde in plaats van de meern, de meern zit aan de a12quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken.
helaas niet altijdquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
'Ik laat me niet opnaaien', maar ondertussen wel lekker de boel ophouden. Tot zover de zogenaamde emotieloze houding van dit soort zondagsrijders.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af
ik haal zelfs met de vrachtwagen daar wel eens mensen rechts in, die het hele stuk rustig op de 2de baan blijven cruisenquote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Ik ben laatst voor de verandering eens een paar keer met de auto op en neer naar mijn stage gegaan ipv met het OV, en echt, elke keer (behalve toen er file stond) kwam ik wel mensen tegen die lekker op strook 3 gingen hangen met 100 op de teller.
Op de A2 tussen Utrecht en Holendrecht.(5 rijstroken...)
En jij ging er met 150 langs?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Ik ben laatst voor de verandering eens een paar keer met de auto op en neer naar mijn stage gegaan ipv met het OV, en echt, elke keer (behalve toen er file stond) kwam ik wel mensen tegen die lekker op strook 3 gingen hangen met 100 op de teller.
105-115 op de teller (aka de gangbare snelheid op mijn strook). Kan niet zeggen dat het altijd aan de juiste kant was though.quote:
Klinkt meer als een bejaarde óf een petje...quote:Op donderdag 28 november 2013 15:34 schreef Gwywen het volgende:
Gisteravond trof ik er weer zo eentje die op de provinciale weg niet boven de 60 uitkwam omdat hij drie kilometer toch weer moest afremmen om linksaf te slaan.
Echter deze idioot was om te beginnen al vlak voor mij de weg op gedraaid vanuit een zijweggetje waar hij GEEN voorrang had, waardoor ik vol in de ankers moest (overigens was ik de achterste van een sliert auto's, geen idee waarom hij niet even kon wachten tot ik óók voorbij was).
Hierna ging hij dus op z'n gemakje 60 rijden vóór mij. (Waarschijnlijk als reactie op mijn waarschuwende grootlicht toen hij plotseling de weg op draaide en ik een ongeluk probeerde te voorkomen.)
Laat ik zachtjes uitdrukken dat ik enigszins weinig afstand hield in de hoop hem tot het verstand te brengen dat je op die weg heus 80 mag rijden.
Dit sorteerde geen enkel effect en toen de weg in zicht kwam waar hij linksaf moest (zoals ik al die tijd al had vermoed), ging hij "voor straf" op de rijbaan al afremmen, in plaats van daarmee te wachten tot hij op de uitvoegstrook reed. Ook gaf hij op dat moment uiteraard nog geen richting.
Ik ben bang dat deze man van het hardleerse type is, zich volledig in zijn recht voelde staan en mij als "de aso" heeft beschouwd, waar hij toch echt zelf maar liefst 3x in de fout ging (voorrang nemen, moedwillig te langzaam rijden en midden op de weg boven op z'n rem gaan staan).
Uitsteken zou leuk zijn, maar ik zou gewoon nóg blijer zijn als mensen eens over hun schouder keken vóór ze opzij bewegen...quote:Op woensdag 27 november 2013 09:06 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen,fietser die plotseling afslaat zonder echt zijn arm duidelijk uit te steken!![]()
Wat is dat toch met dit soort lui! Willen ze perse in het ziekenhuis belanden op de vroege ochtend?
Het is dat ik altijd alert ben op de vroege ochtend want anders had er nu een fietser onder mijn auto gelegen. Ik had al gezien dat de knurft met zijn koptelefoon! op een slappe -lage - pols beweging met zijn vinger (L) maakte dat hij zou afslaan en hield er dus rekening mee, maar voor hetzelfde geld ziet een ander dit gewoon niet en heb je de poppen aan het dansen.
Maximumsnelheid is daar 100, verkeer waaiert daar simpelweg uit over meer stroken omdat er meer stroken zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Uitwaaieren is één ding, maar als mensen je rechts in gaan halen en je overduidelijk niet de snelheid van de rest van het verkeer hebt is dat toch een teken. Het was ook niet alsof de strook rechts van hem overvol was...quote:Op donderdag 28 november 2013 16:18 schreef Luco het volgende:
[..]
Maximumsnelheid is daar 100, verkeer waaiert daar simpelweg uit over meer stroken omdat er meer stroken zijn.
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Uitsteken zou leuk zijn, maar ik zou gewoon nóg blijer zijn als mensen eens over hun schouder keken vóór ze opzij bewegen...
"Want als ik als fiets aangereden word, is de auto toch fout, hoe dan ook".quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief.Hun credo is: koptelefoon op en gaan en schijt aan de rest van het verkeer dat maar opzij gaat voor mij.
Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Weet ik, maar het is natuurlijk gewoon niet de bedoeling. En het hoeft ook niet nodig te zijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.
Ja, als.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:53 schreef John5 het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is natuurlijk gewoon niet de bedoeling. En het hoeft ook niet nodig te zijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houd.
Koptelefoon (in-ear) maakt dat ik wel 6x kijk voor ik iets raars ga doen met de fiets. Magoed, ik heb én een rijbewijs én een rijopleiding bij de blauwe vrienden gehad waardoor ik ineens wél het licht ging zien in verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief.Hun credo is: koptelefoon op en gaan en schijt aan de rest van het verkeer dat maar opzij gaat voor mij.
Laten we wel wezen: de meeste fietsers zijn scholieren in de gemiddelde stad en die hebben totaal niet door wat er buiten hun vriendengroepje gebeurd. Die weten de wetgeving dat betreft niet eens.quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
"Want als ik als fiets aangereden word, is de auto toch fout, hoe dan ook".
Dus als iemand anders zich als een anus gedraagt heb jij dat recht ook? Mafketel.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.
Nou inderdaad. Laatst kwam ik zo'n kudde scholieren tegen, ze kwamen vanuit een weggetje met toch heel duidelijk haaientanden en ik reed op de doorgaande weg, het leken verdorie wel gnoes die een rivier oversteken, geen een keek op of opzij, het kwebbelde maar en reed zonder te kijken door, ik denk dat het er wel honderd waren, en ik maar wachten, toeteren hielp ook niet trouwens, ze zaten volkomen in hun eigen wereldje.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Laten we wel wezen: de meeste fietsers zijn scholieren in de gemiddelde stad en die hebben totaal niet door wat er buiten hun vriendengroepje gebeurd. Die weten de wetgeving dat betreft niet eens.
Achter zo'n trage kudde fietsers aan rijden is ook bagger hoor, kun je bellen wat je wil maar opzij gaan gebeurt maar zelden, en vaak ook niet zonder verbaal protestquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Laatst kwam ik zo'n kudde scholieren tegen, ze kwamen vanuit een weggetje met toch heel duidelijk haaientanden en ik reed op de doorgaande weg, het leken verdorie wel gnoes die een rivier oversteken, geen een keek op of opzij, het kwebbelde maar en reed zonder te kijken door, ik denk dat het er wel honderd waren, en ik maar wachten, toeteren hielp ook niet trouwens, ze zaten volkomen in hun eigen wereldje.
Zou het filmpje wat die gast op de fiets gemaakt heeft ook online staan?quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor die kudde gnoe's op fietsen.
Mischien toch niet echt netjes, maarja, moeten ze maar uitkijken.
Zoals wanneer je op de snelweg rijdt en je wil een baantje opschuiven maar er rijdt een auto naast je. Dus dan richting aanwijzer aanzetten en even wachten?quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:
Dat doen sowieso teveel mensen. Richting aan als ze al bezig zijn met de manoeuvre.
Éérst richting aan, even wachten zodat iedereen kan anticiperen en dán pas handelen. Helaas snappen maar weinig mensen dat.
Wat was je dan van plan? Gewoon meteen naar links?quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals wanneer je op de snelweg rijdt en je wil een baantje opschuiven maar er rijdt een auto naast je. Dus dan richting aanwijzer aanzetten en even wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |