abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 november 2013 @ 10:22:42 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133438982
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_133439008
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk! :(.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:26:23 #3
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133439065
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees :')
De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
pi_133439206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:

[..]

De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo. :')

[..]

Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Ik was in der veronderstelling dat jij met 70 langs een stilstaande file knalde, hetgeen ik regelmatig zie gebeuren. Natuurlijk is de uitvoeger fout, maar zulk rijgedrag is ook gewoon niet veilig. Maar de situatie was anders dan ik in mijn gedachte had.

Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 20 november 2013 @ 10:34:26 #5
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133439265
Dan begrijpen we elkaar.
pi_133439348
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_133439623
Van het weekend stond het in het centrum potdicht. Kon ik eindelijk rechtsaf, was een of andere pipo daar aan het spookrijden om een bus in te halen (geen idee waar hij er weer tussen wilde, aangezien alles vaststond) en kwam dus aan mijn kant van de vluchtheuvel uit O+ Sjonnies in pauperbakken O+ Gelukkig stonden we allebei op tijd stil :')

Even later, in de woonwijk, weg van rechts, onoverzichtelijk (echt he, mensen die op de hoek wonen en daar dan de hoogst en dikst mogelijke heg neerzetten?), ik kruip langs de zijweg... komt er een meisje op de fiets om de hoek zeilen, reed aan de linkerkant van de weg en wilde de bocht dus zo strak mogelijk nemen, en ze keek ook nog eens achterom. Ja, daar stond ik. Ik stond stil. Zij niet. Zij ging zo hard op de rem dat ze bijna met de fiets tegen de vlakte ging.

Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war ;(
Tap tap tap
pi_133439708
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
O ja, ook zaterdag (het was een mooie dag O+ ) Avond, mistig, de doorgaande weg vanaf de snelweg ligt deels open en er zijn omleidingen, je wordt doodgegooid met borden en palen en wegwijzers en pijlen, en de verlichting is daar 's avonds uit. Nu waren ze dus met een ander deel van de weg bezig dus ik kende deze lay-out nog niet. Ik kom daar aanrijden, er stonden borden met 50 ipv 80, maar dikke doei. Het was mistig, ik zag alleen maar roodwitte pijlen en had echt het idee dat de weg daar aan het eind ophield. Vervolgens bleek er toch een doorgang te zijn en was het net alsof ik op de verkeerde weghelft uitkwam, en het was best smal. Dus ik reed er dertig, ik zag echt geen zak. Zit er iemand zowat in m'n kofferbak te duwen met z´n SUV dat ik door moest rijden. Voordeel was wel dat hij zulke bouwlampen op de auto had dat ik weer wat beter kon zien waar de weg naartoe ging :')
Tap tap tap
pi_133440122
Edit: verkeerd gelezen
  woensdag 20 november 2013 @ 11:44:02 #10
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133441038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war ;(
:D
pi_133447490
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk! :(.
/care
pi_133448000
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg :r

Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
  woensdag 20 november 2013 @ 16:00:41 #13
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_133449957
Fietsers!! Langharig tuig op de fiets; Ook voor jullie geldt rood licht LUL.

(situatie: sta bij een driesprong met stoplichten, ik wil rechts af; links naast mij een grote vrachtwagen die linksaf wil.
Mijn licht springt op groen, ik trek op en kan in de rem vanwege een puisterige %$# puber die vanaf links op de fiets ff door rood gaat. Had m dr bijna onder; en kon m dus niet zien aankomen door die vrachtwagen naast me. :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_133453766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:17 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg :r

Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
Gewoon omkieperen met je voorkant...
Doe ik ook..... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_133453908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Rustig aan.
pi_133453996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst.... _O-
pi_133454053
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst.... _O-
Ik begrijp zijn tekst niet echt :@
Rustig aan.
pi_133454104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik begrijp zijn tekst niet echt :@
Me neither...
(maar lachwekkend is het wel :P )
  woensdag 20 november 2013 @ 18:01:15 #19
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133454700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:43 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Me neither...
(maar lachwekkend is het wel :P )
Ik ben zo grappig joh. :P

Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
pi_133455303
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik ben zo grappig joh. :P

Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
  woensdag 20 november 2013 @ 18:20:31 #21
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133455384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:17 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
pi_133455497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten.... :P
  woensdag 20 november 2013 @ 20:14:01 #23
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133460107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten.... :P
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet. :P
pi_133496478
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet. :P
:+
Rustig aan.
pi_133501639
Mensen die spontaan gas vergeten te geven als de weg iets omhoog loopt. Vervolgens ga je ze inhalen (ik rijd op de snelweg 90% van de tijd lekker op CC) komen ze er achter dat ze toch wel gas moeten geven.. Tot de weg ophoud met naar beneden gaan .. rijden ze weer in de weg :+

En dan ook lekker op het middelste baantje blijven rijden natuurlijk. Kan me daar zo aan irriteren, gebruik godverdomme lekker je CC als je die hebt op de snelweg. Of zorg gewoon voor een stabiele rechtervoet!!!!!!!

Elke dag op de A2 bij Vianen erger ik me daar wel weer in aan.. Zo'n brug is heel eng natuurlijk o|O
pi_133508515
Waarschijnlijk een bekende (kleine) ergernis: ik rijd op de snelweg in de rechterstrook 120 km/h. Snelweg is bijna leeg want het is laat op de avond in een rustig deel van NL. Word ik ingehaald en de auto die mij inhaalt voegt voor me weer in op de rechterstrook. Vervolgens gaat madam daar 100 km/h rijden....
Die mensen, wie snapt ze. Ik in ieder geval niet!
pi_133508771
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan :')

Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.

Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden? :') je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?

Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met een :') smiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.

[ Bericht 19% gewijzigd door BlackLining op 22-11-2013 11:01:40 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133509346
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met een smiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
:D

Ik zou zeggen breng dat op de markt, ik koop er 1!
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:56:36 #29
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133510106
Tot twee keer toe vandaag, volgens mij omdat het weer kouder begint te worden, mensen voor me gehad die onterecht voorrang geven aan fietsers. Staat een fietser rustig te wachten bij een oversteekplaats, gaat de auto voor me ineens op de rem want die arme fietser mag best eerst oversteken. Totaal onverwacht voor zowel mezelf, de andere automobilisten als de fietsers zelf, want die weten best dat ze geen voorrang hebben, ze stonden niet voor niets te wachten. Tenminste, als ik zelf op de fiets zit vind ik het óók irritant: als ik toch al stil sta reken ik er totaal niet op dat ik ineens alsnog moet gaan fietsen, bovendien voel ik me dan extra gehaast omdat ik weet dat er auto's staan te wachten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133510333
quote:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan :')

Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.

Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden? :') je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?

Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met een :') smiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Je had vroeger bij de Large van die bordjes die je op kon steken met 'kom uit m'n kofferbak, trut' ofzo :D
Tap tap tap
pi_133510380
Gister bijna een fietser onder de wielen gehad, geen lichten, donkere kleren, geen reflectors, geen verlichting op de weg want dat gaat tegenwoordig allemaal uit 's avonds en hij zat verstopt achter zo'n spijl (?) van m'n auto. Ik heb serieus die kant op gekeken, nee, reed niemand, hup. Hij stond gelukkig stil en m'n zus naast me zag hem toen ook. Nondeju zeg. Heb de rest van de weg heel voorzichtig gereden weer :')
Tap tap tap
pi_133596222
Een MB Vito met een glasrek dat continu in de slipstream van vrachtauto's gaat hangen. Bumperklevend enzo.
Ik ben maar even 70 gaan rijden, want irritant.
Dat hielp in mijn geval wel (Vito zoutte op, maar ging achter de volgende trailer twee meter achter de bumper hangen)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133596530
quote:

Dat soort kneuzen heb ik de laatste tijd ook weer achter me gehad... Ik ga er geen kilometer harder van rijden....
:N
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_133596544
quote:

Dat zou enorm brilliant zijn _O-
Rustig aan.
pi_133596699
Ik heb wel eens dat ik vind dat iemand irritant dicht achter me zit maar dat hij / zij net niet bumperkleeft.

Weet slecht hoe ik daar moet op reageren :o
Rustig aan.
pi_133597133
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 23:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb wel eens dat ik vind dat iemand irritant dicht achter me zit maar dat hij / zij net niet bumperkleeft.

Weet slecht hoe ik daar moet op reageren :o
Doorrijden of naar rechts gaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133597454
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik rij niet alleen op de snelweg hoor :o
Rustig aan.
  Spellchecker maandag 25 november 2013 @ 00:34:19 #38
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_133597697
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 00:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik rij niet alleen op de snelweg hoor :o
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
Tevens -purist.
pi_133597718
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Mehhhhhh :')
Rustig aan.
  Spellchecker maandag 25 november 2013 @ 00:35:56 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_133597728
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 00:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mehhhhhh :')
7.gif
Tevens -purist.
pi_133597737
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 00:35 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:)
Rustig aan.
pi_133598681
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.
pi_133598726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:40 schreef PAA-053 het volgende:
Waarschijnlijk een bekende (kleine) ergernis: ik rijd op de snelweg in de rechterstrook 120 km/h. Snelweg is bijna leeg want het is laat op de avond in een rustig deel van NL. Word ik ingehaald en de auto die mij inhaalt voegt voor me weer in op de rechterstrook. Vervolgens gaat madam daar 100 km/h rijden....
Die mensen, wie snapt ze. Ik in ieder geval niet!
Heel herkenbaar :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_133600213
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 01:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

[..]

Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de weg :')
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.

Irritatie:
Mensen die zowat stoppen voor een rotonde waar niemand op rijdt.
Mensen die fietsers voorrang geven op een rotonde waar ze dat niet hebben.
  maandag 25 november 2013 @ 09:27:37 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133600704
Het lijkt hier af en toe wel een carrousel; elke week komen er wel dezelfde klachten langs, soms zelfs meerdere keren per dag :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133600913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tot twee keer toe vandaag, volgens mij omdat het weer kouder begint te worden, mensen voor me gehad die onterecht voorrang geven aan fietsers. Staat een fietser rustig te wachten bij een oversteekplaats, gaat de auto voor me ineens op de rem want die arme fietser mag best eerst oversteken. Totaal onverwacht voor zowel mezelf, de andere automobilisten als de fietsers zelf, want die weten best dat ze geen voorrang hebben, ze stonden niet voor niets te wachten. Tenminste, als ik zelf op de fiets zit vind ik het óók irritant: als ik toch al stil sta reken ik er totaal niet op dat ik ineens alsnog moet gaan fietsen, bovendien voel ik me dan extra gehaast omdat ik weet dat er auto's staan te wachten.
Heel herkenbaar. Inderdaad bloed irritant!
pi_133601705
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.
quote:
Irritatie:
Nog erger, georganiseerde wielerkoersen en dan zo'n bejaarde met een fluo hesje dat wannabe-verkeersregelaar speelt, zwaaiend naar bekenden en totaal niet let op de wielrenners die yolo-style oversteken op het moment dat ik eraan kom.
Op een dag rem ik niet meer. Maar dan denk ik dat ik heel wat uit te leggen heb als de hulpdiensten een bosje wielrenners onder de auto moeten pulken. Geen goed idee, maar wel verleidelijk...

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 25-11-2013 10:28:06 ]
pi_133601784
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.

[..]

bumperkleven is sowieso een no-go voor mij. Ik blijf altijd 2 of 3 autolengtes minimaal achter iemand op de snelweg. Als het kan gewoon 2 a 3 sec achter iemand. Zolang iemand gewoon netjes inhaalt maakt het me niet uit, maar soms doen ze er 2 minuten over om iemand voorbij te gaan of blijven ze zelfs op dezelfde snelheid rijden.

Dan kom ik wel steeds dichterbij of ga er rechts voorbij :)

mijn vriendin is wel een bumperklever :') maar alleen als mensen echt niet doorrijden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 10:34:39 ]
pi_133603403
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt hier af en toe wel een carrousel; elke week komen er wel dezelfde klachten langs, soms zelfs meerdere keren per dag :')
Blijkt toch uit dat veel overeenkomend irritant gedrag bestaat onder weggebruikers.
Rustig aan.
pi_133603404
Reed vorige week achter zo'n aarzelend iemand (overal 20 km te zacht rijden, bij elk zijweggetje en elke bocht afremmen, je kent ze wel), een eindje verderop was een spoorovergang, je raadt het al, gaat deze rare vent midden op het spoor boven op zijn rem staan. Dat is toch wel de laatste plaats waar je verwacht dat iemand gaat remmen, zeker gezien het feit dat ik een trein zag aankomen en de lichten al begonnen te knipperen.
Misschien wilde hij zelfmoord gaan plegen of zo, maar laat mij daar aub buiten.
pi_133603508
quote:

[..]

Irritatie:
Je verwacht het niet, ik trap dan ook iedere keer gewoon oncomfortabel op mijn rem omdat ik in principe ''te laat'' ben.
Rustig aan.
pi_133634899
Autorijders die doodleuk in een gewone straat staan te toeteren voor iemand (ophalen) en doodleuk blijven staan als ze zien dat er een aantal auto's ook door die straat moeten..Alsof er geen lege plekken zijn waar je even je auto aan de kant kunt zetten. :{ En volharden hé door niet aan de kant te gaan staan als je achter ze stopt.
pi_133635172
quote:

[..]

Irritatie:
Voor hardrijders is het inderdaad moeilijk rekening te houden met anderen. Hun haast hoeft niet mijn probleem te worden.... ;)
pi_133638483
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.

En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_133638894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.

En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...

En middelste strook rijders.... :')
Vaak gaan ze wel naar rechts als ik ze rechts heb ingehaald :P
pi_133639980
quote:

Dit zijn ook mijn terugkerende ergernissen.
En vrachtwagens die om de grensovergang (met tol) bij Duitsland te omzeilen, binnendoor over piepkleine boerenweggetjes gaan rijden. Waar je niet of nauwelijks kunt inhalen, en je dus kilometerslang achter zo'n slome mastodont moet blijven hangen.
pi_133640294
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...

En middelste strook rijders.... :')
Vaak gaan ze wel naar rechts als ik ze rechts heb ingehaald :P
Het erge is dat dat soort mensen je inderdaad bijna dwingen om iets te doen wat niet mag, zul je altijd zien dat je op zo'n moment net zelf de lul bent.
pi_133640704
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Tap tap tap
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:09:59 #59
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_133648422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Rijbewijs+ pak koekjes= snappie? :P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_133655279
vandaag iemand die links reed op een weg voor 100KM/PU

eerst 100 daarna 80, daarna 60, omdat er een bocht aan kwam... en stug door blijven kachelen terwijl er een hele file achteraan groeit. Ik kon niet eens meer de vrachtwagen naast me inhalen om van baan te wisselen (stukje bij den haag richting zoetermeer). Iedereen kwam elkaar dus met verschillende snelheden tegemoet.
pi_133659352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:10 schreef totalvamp het volgende:
vandaag iemand die links reed op een weg voor 100KM/PU

eerst 100 daarna 80, daarna 60, omdat er een bocht aan kwam...
Dit hè... }:|
Ik rijd elke morgen op de provinciale weg en daar is na ongeveer 3 km een strook om linksaf te gaan.
Er zijn serieus mensen die op dat hele stuk (3 km lang dus) niet naar 80 optrekken maar lekker tussen de 60 en 70 blijven hangen, omdat ze er dus drie kilometer later af moeten.
Blijkbaar heeft gas geven op een stuk van 3 km geen zin, omdat ze verderop toch weer moeten afremmen.
Dat er nog andere mensen op de weg rijden die gewoon wel 80 hopen te kunnen rijden, ontgaat dit soort mensen volledig.
Echt, ik zit nog liever achter een trekker, dan weet je tenminste waarom.
pi_133660447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dit hè... }:|
Ik rijd elke morgen op de provinciale weg en daar is na ongeveer 3 km een strook om linksaf te gaan.
Er zijn serieus mensen die op dat hele stuk (3 km lang dus) niet naar 80 optrekken maar lekker tussen de 60 en 70 blijven hangen, omdat ze er dus drie kilometer later af moeten.
Blijkbaar heeft gas geven op een stuk van 3 km geen zin, omdat ze verderop toch weer moeten afremmen.
Dat er nog andere mensen op de weg rijden die gewoon wel 80 hopen te kunnen rijden, ontgaat dit soort mensen volledig.
Echt, ik zit nog liever achter een trekker, dan weet je tenminste waarom.
Zou eigenlijk het filmpje ff van me camera moeten halen... Er zaten zeker 5 auto's in de knoop, omdat ze bijna niet meer konden invoegen op normale snelheid. Iemand achter me moest op de rem om achter de vrachwagen naast me te gaan rijden.

Als ik achter de persoon had gereden had ik getoeterd, is gewoon gevaarlijk.
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:48:15 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133660852
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Spellchecker dinsdag 26 november 2013 @ 23:43:48 #64
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_133663342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af :')
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
Tevens -purist.
pi_133663428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken. ;(
pi_133664973
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
Dit, als je ook maar een beetje kan nadenken ga je naar rechts om de ruimte te geven aan mensen die wel auto kunnen rijden.
pi_133666749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:46 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken. ;(
Ik zie nu dat ik leidsche Rijn bedoelde in plaats van de meern, de meern zit aan de a12 :D
Ik heb een tijdje in leidsche Rijn gewoon, doen moest ik afslag Vleuten hebben. Zo'n anderhalf jaar geleden hadden ze de afslag verplaatst, mooi was dat :D moest ik doorrijden naar Breukelen en weer terug. En al m'n familie en vrienden in de weken daarop ook.
Tap tap tap
  woensdag 27 november 2013 @ 08:52:11 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133667554
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

helaas niet altijd ;(
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133667650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
'Ik laat me niet opnaaien', maar ondertussen wel lekker de boel ophouden. Tot zover de zogenaamde emotieloze houding van dit soort zondagsrijders.
pi_133667752
Vanmorgen,fietser die plotseling afslaat zonder echt zijn arm duidelijk uit te steken! :(
Wat is dat toch met dit soort lui! Willen ze perse in het ziekenhuis belanden op de vroege ochtend?

Het is dat ik altijd alert ben op de vroege ochtend want anders had er nu een fietser onder mijn auto gelegen. Ik had al gezien dat de knurft met zijn koptelefoon! op een slappe -lage - pols beweging met zijn vinger (L) maakte dat hij zou afslaan en hield er dus rekening mee, maar voor hetzelfde geld ziet een ander dit gewoon niet en heb je de poppen aan het dansen.
pi_133676295
http://www.gva.be/regio-a(...)hting-antwerpen.aspx

Hierdoor dus vanochtend 3 uur erover gedaan om op mijn werk te komen...

Kost me normaal anderhalf uur en zonder spits 1 uur...
pi_133681727
Ik ben laatst voor de verandering eens een paar keer met de auto op en neer naar mijn stage gegaan ipv met het OV, en echt, elke keer (behalve toen er file stond) kwam ik wel mensen tegen die lekker op strook 3 gingen hangen met 100 op de teller.

Op de A2 tussen Utrecht en Holendrecht. :') (5 rijstroken...)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_133684422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef Omentuva het volgende:
Ik ben laatst voor de verandering eens een paar keer met de auto op en neer naar mijn stage gegaan ipv met het OV, en echt, elke keer (behalve toen er file stond) kwam ik wel mensen tegen die lekker op strook 3 gingen hangen met 100 op de teller.

ik haal zelfs met de vrachtwagen daar wel eens mensen rechts in, die het hele stuk rustig op de 2de baan blijven cruisen :P (meestal oudjes en dan staat me cc op 83 :{ )
Funkmode!
pi_133684483
-

[ Bericht 100% gewijzigd door aadspagaat op 27-11-2013 19:30:21 ]
Funkmode!
  FOK!fotograaf woensdag 27 november 2013 @ 20:15:59 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133686592
Filevorming bij afritten en dan auto's die nog ruim 150 meter voor zich hebben en alvast gaan kruipen... Rij verdomme dan zo ver door dat mensen de afrit ook gewoon op kunnen. |:( |:(
Bij stoplichten ook, 2 auto's afstand houden als je als laatste staat voor mij. Terwijl ik mijn knipperlicht aan heb en dus door jou net niet de andere rijstrook op kan. :(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133709810
quote:

En jij ging er met 150 langs? })
  donderdag 28 november 2013 @ 14:45:11 #77
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_133710426
Ik ben zelf iemand die flink doorrijdt en bijna altijd harder dan de toegestane snelheid.
Als er dan iemand achter me gaat kleven kan ik daar echt niet tegen.
Vanochtend ook, op een bosweg waar je 60 mag, reed ik al 80. Zat er nog een droplul achter me te kleven.
Toen heb ik expres het gas losgelaten en ben tegen de 60 gaan rijden, in de hoop dat ik hem ontzettend dwars zit.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_133711606
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En jij ging er met 150 langs? })
105-115 op de teller (aka de gangbare snelheid op mijn strook). Kan niet zeggen dat het altijd aan de juiste kant was though. O-)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_133711681
Gisteravond trof ik er weer zo eentje die op de provinciale weg niet boven de 60 uitkwam omdat hij drie kilometer toch weer moest afremmen om linksaf te slaan.
Echter deze idioot was om te beginnen al vlak voor mij de weg op gedraaid vanuit een zijweggetje waar hij GEEN voorrang had, waardoor ik vol in de ankers moest (overigens was ik de achterste van een sliert auto's, geen idee waarom hij niet even kon wachten tot ik óók voorbij was).
Hierna ging hij dus op z'n gemakje 60 rijden vóór mij. (Waarschijnlijk als reactie op mijn waarschuwende grootlicht toen hij plotseling de weg op draaide en ik een ongeluk probeerde te voorkomen.)
Laat ik zachtjes uitdrukken dat ik enigszins weinig afstand hield in de hoop hem tot het verstand te brengen dat je op die weg heus 80 mag rijden.
Dit sorteerde geen enkel effect en toen de weg in zicht kwam waar hij linksaf moest (zoals ik al die tijd al had vermoed), ging hij "voor straf" op de rijbaan al afremmen, in plaats van daarmee te wachten tot hij op de uitvoegstrook reed. Ook gaf hij op dat moment uiteraard nog geen richting.

Ik ben bang dat deze man van het hardleerse type is, zich volledig in zijn recht voelde staan en mij als "de aso" heeft beschouwd, waar hij toch echt zelf maar liefst 3x in de fout ging (voorrang nemen, moedwillig te langzaam rijden en midden op de weg boven op z'n rem gaan staan).
  donderdag 28 november 2013 @ 15:36:42 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133711734
Jup en dat soort mensen meent echt altijd gelijk te hebben/in het recht te staan.
Een discussie is niet mogelijk, ze zien alleen wat jij fout doet (te hard rijden, bumperkleven, groot licht seinen etc).
  donderdag 28 november 2013 @ 15:47:10 #81
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_133712044
Gisteren in Amsterdam op de Overtoom om twaalf uur in de nacht een wijf dat onregelmatige snelheid aanhield, naar bekenden ging zwaaien terwijl ze afremde en stil bleef staan, rechts voorsorteren en dan ineens weer naar het midden rukken... Bloedirritant en gevaarlijk als er meer mensen reden.

Als ik agent was geweest had ik die persoon toch graag even rijbewijs, kentekenpapieren willen inzien en even blazen, ik kan er nog kwaad om worden :D

Iets verderop een dikke BWM die minstens 10 seconden wachtte terwijl het licht al op groen sprong. Ik heb hem op het laatste moment maar voorbijgereden ipv op rechts te blijven hangen, waarna hij kennelijk eindelijk wakker werd.

Ja, dat was weer leuk :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Skull-splitter op 28-11-2013 15:53:59 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 28 november 2013 @ 15:50:11 #82
12888 Skull-splitter
pi_133712119
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:34 schreef Gwywen het volgende:
Gisteravond trof ik er weer zo eentje die op de provinciale weg niet boven de 60 uitkwam omdat hij drie kilometer toch weer moest afremmen om linksaf te slaan.
Echter deze idioot was om te beginnen al vlak voor mij de weg op gedraaid vanuit een zijweggetje waar hij GEEN voorrang had, waardoor ik vol in de ankers moest (overigens was ik de achterste van een sliert auto's, geen idee waarom hij niet even kon wachten tot ik óók voorbij was).
Hierna ging hij dus op z'n gemakje 60 rijden vóór mij. (Waarschijnlijk als reactie op mijn waarschuwende grootlicht toen hij plotseling de weg op draaide en ik een ongeluk probeerde te voorkomen.)
Laat ik zachtjes uitdrukken dat ik enigszins weinig afstand hield in de hoop hem tot het verstand te brengen dat je op die weg heus 80 mag rijden.
Dit sorteerde geen enkel effect en toen de weg in zicht kwam waar hij linksaf moest (zoals ik al die tijd al had vermoed), ging hij "voor straf" op de rijbaan al afremmen, in plaats van daarmee te wachten tot hij op de uitvoegstrook reed. Ook gaf hij op dat moment uiteraard nog geen richting.

Ik ben bang dat deze man van het hardleerse type is, zich volledig in zijn recht voelde staan en mij als "de aso" heeft beschouwd, waar hij toch echt zelf maar liefst 3x in de fout ging (voorrang nemen, moedwillig te langzaam rijden en midden op de weg boven op z'n rem gaan staan).
Klinkt meer als een bejaarde óf een petje...

quote:
15s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:06 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen,fietser die plotseling afslaat zonder echt zijn arm duidelijk uit te steken! :(
Wat is dat toch met dit soort lui! Willen ze perse in het ziekenhuis belanden op de vroege ochtend?

Het is dat ik altijd alert ben op de vroege ochtend want anders had er nu een fietser onder mijn auto gelegen. Ik had al gezien dat de knurft met zijn koptelefoon! op een slappe -lage - pols beweging met zijn vinger (L) maakte dat hij zou afslaan en hield er dus rekening mee, maar voor hetzelfde geld ziet een ander dit gewoon niet en heb je de poppen aan het dansen.
Uitsteken zou leuk zijn, maar ik zou gewoon nóg blijer zijn als mensen eens over hun schouder keken vóór ze opzij bewegen...
pi_133712959
quote:

Maximumsnelheid is daar 100, verkeer waaiert daar simpelweg uit over meer stroken omdat er meer stroken zijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133716798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:18 schreef Luco het volgende:

[..]

Maximumsnelheid is daar 100, verkeer waaiert daar simpelweg uit over meer stroken omdat er meer stroken zijn.
Uitwaaieren is één ding, maar als mensen je rechts in gaan halen en je overduidelijk niet de snelheid van de rest van het verkeer hebt is dat toch een teken. Het was ook niet alsof de strook rechts van hem overvol was...
pi_133735693
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:

Uitsteken zou leuk zijn, maar ik zou gewoon nóg blijer zijn als mensen eens over hun schouder keken vóór ze opzij bewegen...
Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief. :') Hun credo is: koptelefoon op en gaan en schijt aan de rest van het verkeer dat maar opzij gaat voor mij.
pi_133735795
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Alsof ze dat überhaupt zouden overwegen als alternatief. :') Hun credo is: koptelefoon op en gaan en schijt aan de rest van het verkeer dat maar opzij gaat voor mij.
"Want als ik als fiets aangereden word, is de auto toch fout, hoe dan ook".
pi_133737280
quote:

Jawel hoor. Je auto gaat niet kapot als je over die streep rijdt hoor.
pi_133737307
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Weet ik, maar het is natuurlijk gewoon niet de bedoeling. En het hoeft ook niet nodig te zijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houd.
pi_133737321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:53 schreef John5 het volgende:

[..]

Weet ik, maar het is natuurlijk gewoon niet de bedoeling. En het hoeft ook niet nodig te zijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houd.
Ja, als.
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:46:03 #90
12888 Skull-splitter
pi_133741435
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Koptelefoon (in-ear) maakt dat ik wel 6x kijk voor ik iets raars ga doen met de fiets. Magoed, ik heb én een rijbewijs én een rijopleiding bij de blauwe vrienden gehad waardoor ik ineens wél het licht ging zien in verkeersinzicht.

Als fietser moet je je gewoon verdomd bewust zijn van hoe kwetsbaar je bent en alleen lomp gaan doen als je werkelijk in je recht staat om mensen die niet opletten scherp te houden...
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:48:23 #91
12888 Skull-splitter
pi_133741480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]

"Want als ik als fiets aangereden word, is de auto toch fout, hoe dan ook".
Laten we wel wezen: de meeste fietsers zijn scholieren in de gemiddelde stad en die hebben totaal niet door wat er buiten hun vriendengroepje gebeurd. Die weten de wetgeving dat betreft niet eens.

Ik pleur mijn fiets ook wel eens voor een auto als iemand twijfelend komt aanrijden en niet stopt terwijl ik duidelijk voorrang heb. Afgelopen jaar 1x tegen een auto aangereden omdat iemand op het laatste moment een dot gas gaf terwijl ik voorrang had, hem aankeek omdat hij zo treuzelde. Die reed ook gewoon door :')

quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dus als iemand anders zich als een anus gedraagt heb jij dat recht ook? Mafketel.
pi_133742053
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Laten we wel wezen: de meeste fietsers zijn scholieren in de gemiddelde stad en die hebben totaal niet door wat er buiten hun vriendengroepje gebeurd. Die weten de wetgeving dat betreft niet eens.
Nou inderdaad. Laatst kwam ik zo'n kudde scholieren tegen, ze kwamen vanuit een weggetje met toch heel duidelijk haaientanden en ik reed op de doorgaande weg, het leken verdorie wel gnoes die een rivier oversteken, geen een keek op of opzij, het kwebbelde maar en reed zonder te kijken door, ik denk dat het er wel honderd waren, en ik maar wachten, toeteren hielp ook niet trouwens, ze zaten volkomen in hun eigen wereldje.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:16:44 #93
12888 Skull-splitter
pi_133742277
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Laatst kwam ik zo'n kudde scholieren tegen, ze kwamen vanuit een weggetje met toch heel duidelijk haaientanden en ik reed op de doorgaande weg, het leken verdorie wel gnoes die een rivier oversteken, geen een keek op of opzij, het kwebbelde maar en reed zonder te kijken door, ik denk dat het er wel honderd waren, en ik maar wachten, toeteren hielp ook niet trouwens, ze zaten volkomen in hun eigen wereldje.
Achter zo'n trage kudde fietsers aan rijden is ook bagger hoor, kun je bellen wat je wil maar opzij gaan gebeurt maar zelden, en vaak ook niet zonder verbaal protest :')

Ach, zodra ze hun eerste rijlessen bij schemering krijgen zien ze eindelijk hoe kwetsbaar fietsers zijn, vooral zonder licht O+
pi_133742782
Er is maar 1 oplossing voor die kudde gnoe's op fietsen.
Mischien toch niet echt netjes, maarja, moeten ze maar uitkijken. :')
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:10:56 #95
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_133743774
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor die kudde gnoe's op fietsen.
Mischien toch niet echt netjes, maarja, moeten ze maar uitkijken. :')
Zou het filmpje wat die gast op de fiets gemaakt heeft ook online staan? :@
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:14:41 #96
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133750372
Ik had verwacht dat m'n eerste irritatie die ik het echt waard vond om te posten niet een irritatie zou zijn die komt door iemand die betaald word om te rijden..

Ik reed op een weg van twee rijstroken binnen de bebouwde kom. Eén rijstrook de ene kant op, andere de andere kant op. Om de 200 meter oid is er een bushalte, waarvan sommige een uitrijhaven hebben zodat de bus de weg niet blokkeert. Daar stond een bus, en zoals iedereen weet, heeft de bus voorrang als hij de weg weer op wilt komen, binnen de bebouwde kom.
Ik reed netjes 50, en op het moment dat ik zo'n 3 meter achter hem ben, gaan ineens de knipperlichten naar links aan en begint hij te rijden.
Maar als je 50 rijd kan je natuurlijk niet binnen 3 meter stoppen :D Dus ik rijd nog door, maar bus komt al ver genoeg naar links zodat ik op de andere rijstrook moet gaan rijden. Bus nog leuk claxonneren natuurlijk..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133753516
Dat doen sowieso teveel mensen. Richting aan als ze al bezig zijn met de manoeuvre.

Éérst richting aan, even wachten zodat iedereen kan anticiperen en dán pas handelen. Helaas snappen maar weinig mensen dat.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133753878
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:
Dat doen sowieso teveel mensen. Richting aan als ze al bezig zijn met de manoeuvre.

Éérst richting aan, even wachten zodat iedereen kan anticiperen en dán pas handelen. Helaas snappen maar weinig mensen dat.
Zoals wanneer je op de snelweg rijdt en je wil een baantje opschuiven maar er rijdt een auto naast je. Dus dan richting aanwijzer aanzetten en even wachten?
pi_133754035
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zoals wanneer je op de snelweg rijdt en je wil een baantje opschuiven maar er rijdt een auto naast je. Dus dan richting aanwijzer aanzetten en even wachten?
Wat was je dan van plan? Gewoon meteen naar links?

Punt is dat veel mensen hun richtingaanwijzer aanzetten in dezelfde beweging als dat ze het stuur draaien. En da's leuk, maar heeft erg weinig nut.
pi_133754489
Ik merk wel eens dat mensen denken dat ze een soort "voorrang" creëren wanneer ze hun richtingaanwijzer aanzetten. Als ik ze dan links voorbij ga terwijl zij zich klem rijden op een vrachtwagen, worden ze boos.
In theorie heb ik niks te maken met iemand die van baan wil wisselen. Ik ben niet verplicht om af te remmen of opzij te gaan. Zij moeten anticiperen tot er ruimte is, en als ze dat te laat doen hebben ze pech. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')