Ik rij niet alleen op de snelweg hoorquote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op maandag 25 november 2013 00:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik rij niet alleen op de snelweg hoor
Mehhhhhhquote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
quote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:40 schreef PAA-053 het volgende:
Waarschijnlijk een bekende (kleine) ergernis: ik rijd op de snelweg in de rechterstrook 120 km/h. Snelweg is bijna leeg want het is laat op de avond in een rustig deel van NL. Word ik ingehaald en de auto die mij inhaalt voegt voor me weer in op de rechterstrook. Vervolgens gaat madam daar 100 km/h rijden....
Die mensen, wie snapt ze. Ik in ieder geval niet!
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de wegquote:Op maandag 25 november 2013 01:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.
Heel herkenbaar. Inderdaad bloed irritant!quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tot twee keer toe vandaag, volgens mij omdat het weer kouder begint te worden, mensen voor me gehad die onterecht voorrang geven aan fietsers. Staat een fietser rustig te wachten bij een oversteekplaats, gaat de auto voor me ineens op de rem want die arme fietser mag best eerst oversteken. Totaal onverwacht voor zowel mezelf, de andere automobilisten als de fietsers zelf, want die weten best dat ze geen voorrang hebben, ze stonden niet voor niets te wachten. Tenminste, als ik zelf op de fiets zit vind ik het óók irritant: als ik toch al stil sta reken ik er totaal niet op dat ik ineens alsnog moet gaan fietsen, bovendien voel ik me dan extra gehaast omdat ik weet dat er auto's staan te wachten.
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de weg
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Nog erger, georganiseerde wielerkoersen en dan zo'n bejaarde met een fluo hesje dat wannabe-verkeersregelaar speelt, zwaaiend naar bekenden en totaal niet let op de wielrenners die yolo-style oversteken op het moment dat ik eraan kom.quote:Irritatie:
Mensen die zowat stoppen voor een rotonde waar niemand op rijdt.
Mensen die fietsers voorrang geven op een rotonde waar ze dat niet hebben.
bumperkleven is sowieso een no-go voor mij. Ik blijf altijd 2 of 3 autolengtes minimaal achter iemand op de snelweg. Als het kan gewoon 2 a 3 sec achter iemand. Zolang iemand gewoon netjes inhaalt maakt het me niet uit, maar soms doen ze er 2 minuten over om iemand voorbij te gaan of blijven ze zelfs op dezelfde snelheid rijden.quote:Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.
[..]
Blijkt toch uit dat veel overeenkomend irritant gedrag bestaat onder weggebruikers.quote:Op maandag 25 november 2013 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt hier af en toe wel een carrousel; elke week komen er wel dezelfde klachten langs, soms zelfs meerdere keren per dag
Je verwacht het niet, ik trap dan ook iedere keer gewoon oncomfortabel op mijn rem omdat ik in principe ''te laat'' ben.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Irritatie:
Voor hardrijders is het inderdaad moeilijk rekening te houden met anderen. Hun haast hoeft niet mijn probleem te worden....quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Irritatie:
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.
En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Dit zijn ook mijn terugkerende ergernissen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:13 schreef John5 het volgende:
Waar ik me hier in de buurt altijd de graftering aan erger zijn mensen die 60 gaan rijden op een 80km weg met inhaalverbod. En je doet er geen ene ruk aan.
En op de snelweg te vaak volk wat bij 3 banen gewoon op de middelste baan blijven rijden, bij voorkeur met 110, ongetwijfeld onder het mom van "je kunt er toch langs". Soms lijkt de rechterbaan wel een vluchtstrook, geen auto op te bekennen.
Het erge is dat dat soort mensen je inderdaad bijna dwingen om iets te doen wat niet mag, zul je altijd zien dat je op zo'n moment net zelf de lul bent.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik haal dat soort eppo's gewoon in hoor... Als het veilig kan...
En middelste strook rijders....
Vaak gaan ze wel naar rechts als ik ze rechts heb ingehaald
Rijbewijs+ pak koekjes= snappie?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Dit hè...quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:10 schreef totalvamp het volgende:
vandaag iemand die links reed op een weg voor 100KM/PU
eerst 100 daarna 80, daarna 60, omdat er een bocht aan kwam...
Zou eigenlijk het filmpje ff van me camera moeten halen... Er zaten zeker 5 auto's in de knoop, omdat ze bijna niet meer konden invoegen op normale snelheid. Iemand achter me moest op de rem om achter de vrachwagen naast me te gaan rijden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit hè...![]()
Ik rijd elke morgen op de provinciale weg en daar is na ongeveer 3 km een strook om linksaf te gaan.
Er zijn serieus mensen die op dat hele stuk (3 km lang dus) niet naar 80 optrekken maar lekker tussen de 60 en 70 blijven hangen, omdat ze er dus drie kilometer later af moeten.
Blijkbaar heeft gas geven op een stuk van 3 km geen zin, omdat ze verderop toch weer moeten afremmen.
Dat er nog andere mensen op de weg rijden die gewoon wel 80 hopen te kunnen rijden, ontgaat dit soort mensen volledig.
Echt, ik zit nog liever achter een trekker, dan weet je tenminste waarom.
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Laatst op de A2 bij De Meern, tig banen, hangt er iemand helemaal links. Ikniesnapnie.
Dit, als je ook maar een beetje kan nadenken ga je naar rechts om de ruimte te geven aan mensen die wel auto kunnen rijden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
Ik zie nu dat ik leidsche Rijn bedoelde in plaats van de meern, de meern zit aan de a12quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik zat laatst daar maar rondjes te rijden. Als je niet precies weet welke wegnummer/afrit moet hebben, kun je zo een verkeerd afrit pakken. En dan mag je lekker 15km doorrijden om te kunnen omkeren en weer een verkeerde afrit te pakken.
helaas niet altijdquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat soort pipo's reageert überhaupt nergens op, want volledig in de eigen belevingswereld.
'Ik laat me niet opnaaien', maar ondertussen wel lekker de boel ophouden. Tot zover de zogenaamde emotieloze houding van dit soort zondagsrijders.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:48 schreef daNpy het volgende:
Ja en als reactie van die persoon "ik laat me niet opnaaien" en gooit hij het gas er (nog meer) af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |