quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met een smiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Je had vroeger bij de Large van die bordjes die je op kon steken met 'kom uit m'n kofferbak, trut' ofzoquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan
Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.
Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden?je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met eensmiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Dat soort kneuzen heb ik de laatste tijd ook weer achter me gehad... Ik ga er geen kilometer harder van rijden....quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Van die opgewonden standjes die met 180 aan komen vliegen en pas als ze anderhalve meter achter je zitten vol op de rem gaan
Doe maar rustig hoor. Ik ben aan het inhalen. Kan niet harder vanwege de auto voor me, kan niet aan de kant vanwege de auto rechts van me.
Serieus, wat is daar in godsnaam het doel van om zo agressief aan te komen rijden?je ziet 200 meter terug al dat je niet door kunt rijden, wellicht een goed plan om dan alvast het gas los te laten?
Af en toe zou ik wel eens een groot bord achterop de auto willen hebben met eensmiley van een meter bij een meter erop, die ik met een druk op de knop omhoog kan klappen als er weer eens zo'n malloot achter me zit.
Dat zou enorm brilliant zijnquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op zondag 24 november 2013 23:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb wel eens dat ik vind dat iemand irritant dicht achter me zit maar dat hij / zij net niet bumperkleeft.
Weet slecht hoe ik daar moet op reageren
Ik rij niet alleen op de snelweg hoorquote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.quote:Op maandag 25 november 2013 00:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik rij niet alleen op de snelweg hoor
Mehhhhhhquote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
quote:Op maandag 25 november 2013 00:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Doorrijden of naar rechts gaan.
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daarom dus doorrijden of naar rechts gaan.
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:40 schreef PAA-053 het volgende:
Waarschijnlijk een bekende (kleine) ergernis: ik rijd op de snelweg in de rechterstrook 120 km/h. Snelweg is bijna leeg want het is laat op de avond in een rustig deel van NL. Word ik ingehaald en de auto die mij inhaalt voegt voor me weer in op de rechterstrook. Vervolgens gaat madam daar 100 km/h rijden....
Die mensen, wie snapt ze. Ik in ieder geval niet!
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de wegquote:Op maandag 25 november 2013 01:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Twee net-niet-bumperklevende asomobilisten gespot.
Heel herkenbaar. Inderdaad bloed irritant!quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tot twee keer toe vandaag, volgens mij omdat het weer kouder begint te worden, mensen voor me gehad die onterecht voorrang geven aan fietsers. Staat een fietser rustig te wachten bij een oversteekplaats, gaat de auto voor me ineens op de rem want die arme fietser mag best eerst oversteken. Totaal onverwacht voor zowel mezelf, de andere automobilisten als de fietsers zelf, want die weten best dat ze geen voorrang hebben, ze stonden niet voor niets te wachten. Tenminste, als ik zelf op de fiets zit vind ik het óók irritant: als ik toch al stil sta reken ik er totaal niet op dat ik ineens alsnog moet gaan fietsen, bovendien voel ik me dan extra gehaast omdat ik weet dat er auto's staan te wachten.
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.quote:Op maandag 25 november 2013 08:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja want het is moeilijk rekening te houden met anderen op de weg
Kun je naar rechts, moet je naar rechts. Rij je max snelheid en probeer je in te halen met 1KM/pu verschil? Geef gas zodat je er daadwerkelijk voorbij gaat.
Nog erger, georganiseerde wielerkoersen en dan zo'n bejaarde met een fluo hesje dat wannabe-verkeersregelaar speelt, zwaaiend naar bekenden en totaal niet let op de wielrenners die yolo-style oversteken op het moment dat ik eraan kom.quote:Irritatie:
Mensen die zowat stoppen voor een rotonde waar niemand op rijdt.
Mensen die fietsers voorrang geven op een rotonde waar ze dat niet hebben.
bumperkleven is sowieso een no-go voor mij. Ik blijf altijd 2 of 3 autolengtes minimaal achter iemand op de snelweg. Als het kan gewoon 2 a 3 sec achter iemand. Zolang iemand gewoon netjes inhaalt maakt het me niet uit, maar soms doen ze er 2 minuten over om iemand voorbij te gaan of blijven ze zelfs op dezelfde snelheid rijden.quote:Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm in de gevaarzetting. Inhalen met een laag snelheidsverschil is niet gevaarlijk, Bumperkleven wel.
[..]
Blijkt toch uit dat veel overeenkomend irritant gedrag bestaat onder weggebruikers.quote:Op maandag 25 november 2013 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt hier af en toe wel een carrousel; elke week komen er wel dezelfde klachten langs, soms zelfs meerdere keren per dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |