abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 november 2013 @ 10:22:42 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133438982
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_133439008
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk! :(.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:26:23 #3
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133439065
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees :')
De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
pi_133439206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:

[..]

De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo. :')

[..]

Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Ik was in der veronderstelling dat jij met 70 langs een stilstaande file knalde, hetgeen ik regelmatig zie gebeuren. Natuurlijk is de uitvoeger fout, maar zulk rijgedrag is ook gewoon niet veilig. Maar de situatie was anders dan ik in mijn gedachte had.

Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 20 november 2013 @ 10:34:26 #5
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133439265
Dan begrijpen we elkaar.
pi_133439348
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_133439623
Van het weekend stond het in het centrum potdicht. Kon ik eindelijk rechtsaf, was een of andere pipo daar aan het spookrijden om een bus in te halen (geen idee waar hij er weer tussen wilde, aangezien alles vaststond) en kwam dus aan mijn kant van de vluchtheuvel uit O+ Sjonnies in pauperbakken O+ Gelukkig stonden we allebei op tijd stil :')

Even later, in de woonwijk, weg van rechts, onoverzichtelijk (echt he, mensen die op de hoek wonen en daar dan de hoogst en dikst mogelijke heg neerzetten?), ik kruip langs de zijweg... komt er een meisje op de fiets om de hoek zeilen, reed aan de linkerkant van de weg en wilde de bocht dus zo strak mogelijk nemen, en ze keek ook nog eens achterom. Ja, daar stond ik. Ik stond stil. Zij niet. Zij ging zo hard op de rem dat ze bijna met de fiets tegen de vlakte ging.

Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war ;(
Tap tap tap
pi_133439708
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
O ja, ook zaterdag (het was een mooie dag O+ ) Avond, mistig, de doorgaande weg vanaf de snelweg ligt deels open en er zijn omleidingen, je wordt doodgegooid met borden en palen en wegwijzers en pijlen, en de verlichting is daar 's avonds uit. Nu waren ze dus met een ander deel van de weg bezig dus ik kende deze lay-out nog niet. Ik kom daar aanrijden, er stonden borden met 50 ipv 80, maar dikke doei. Het was mistig, ik zag alleen maar roodwitte pijlen en had echt het idee dat de weg daar aan het eind ophield. Vervolgens bleek er toch een doorgang te zijn en was het net alsof ik op de verkeerde weghelft uitkwam, en het was best smal. Dus ik reed er dertig, ik zag echt geen zak. Zit er iemand zowat in m'n kofferbak te duwen met z´n SUV dat ik door moest rijden. Voordeel was wel dat hij zulke bouwlampen op de auto had dat ik weer wat beter kon zien waar de weg naartoe ging :')
Tap tap tap
pi_133440122
Edit: verkeerd gelezen
  woensdag 20 november 2013 @ 11:44:02 #10
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133441038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war ;(
:D
pi_133447490
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk! :(.
/care
pi_133448000
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg :r

Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
  woensdag 20 november 2013 @ 16:00:41 #13
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_133449957
Fietsers!! Langharig tuig op de fiets; Ook voor jullie geldt rood licht LUL.

(situatie: sta bij een driesprong met stoplichten, ik wil rechts af; links naast mij een grote vrachtwagen die linksaf wil.
Mijn licht springt op groen, ik trek op en kan in de rem vanwege een puisterige %$# puber die vanaf links op de fiets ff door rood gaat. Had m dr bijna onder; en kon m dus niet zien aankomen door die vrachtwagen naast me. :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_133453766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:17 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg :r

Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
Gewoon omkieperen met je voorkant...
Doe ik ook..... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_133453908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Rustig aan.
pi_133453996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst.... _O-
pi_133454053
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst.... _O-
Ik begrijp zijn tekst niet echt :@
Rustig aan.
pi_133454104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik begrijp zijn tekst niet echt :@
Me neither...
(maar lachwekkend is het wel :P )
  woensdag 20 november 2013 @ 18:01:15 #19
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133454700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:43 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Me neither...
(maar lachwekkend is het wel :P )
Ik ben zo grappig joh. :P

Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
pi_133455303
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik ben zo grappig joh. :P

Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
  woensdag 20 november 2013 @ 18:20:31 #21
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133455384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:17 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
pi_133455497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten.... :P
  woensdag 20 november 2013 @ 20:14:01 #23
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133460107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten.... :P
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet. :P
pi_133496478
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet. :P
:+
Rustig aan.
pi_133501639
Mensen die spontaan gas vergeten te geven als de weg iets omhoog loopt. Vervolgens ga je ze inhalen (ik rijd op de snelweg 90% van de tijd lekker op CC) komen ze er achter dat ze toch wel gas moeten geven.. Tot de weg ophoud met naar beneden gaan .. rijden ze weer in de weg :+

En dan ook lekker op het middelste baantje blijven rijden natuurlijk. Kan me daar zo aan irriteren, gebruik godverdomme lekker je CC als je die hebt op de snelweg. Of zorg gewoon voor een stabiele rechtervoet!!!!!!!

Elke dag op de A2 bij Vianen erger ik me daar wel weer in aan.. Zo'n brug is heel eng natuurlijk o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')