De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
Ik was in der veronderstelling dat jij met 70 langs een stilstaande file knalde, hetgeen ik regelmatig zie gebeuren. Natuurlijk is de uitvoeger fout, maar zulk rijgedrag is ook gewoon niet veilig. Maar de situatie was anders dan ik in mijn gedachte had.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Even nogmaals m'n reactie uit het vorige topic:
[..]
De hoofdrijstroken waren 50, de twee afritstroken waren 70. Verkeer reed 20-30, ik reed dus 65-70 (toevoeging: met het verkeer meerijdend 70, en de afrit was niet leeg ofzo), en die gast komt vanaf bijna stilstand ineens de afrit op. Dan ben ik niet fout hoor kneus. Omgekeerde wereld enzo.
[..]
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat van de stad was alleen maar om aan te geven dat het feit dat je een bepaalde snelheid mag rijden volgens de plaatselijke Vmax, die snelheid niet automatisch een verantwoordelijke snelheid is. Dat is van meer omstandigheden afhankelijk.
O ja, ook zaterdag (het was een mooie dagquote:Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit is overigens niet de teneur in deze topics, de meeste posters gaan ervan uit dat iemand die onder de toegestane snelheid rijdt een slak is die iedereen ophoudt.
quote:Op woensdag 20 november 2013 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel door Sinterklaas gekomen zijn, iedereen in de war
/carequote:Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aargh, heb ik in mijn post in vorige topic toch nog rijbanen en -stroken door elkaar gehaald. Ergerlijk!.
Gewoon omkieperen met je voorkant...quote:Op woensdag 20 november 2013 15:17 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend hadden we er weer eentje hoor... een of andere mafkees die weer met 80 km/u wil invoegen op de snelweg
Het was donker en behoorlijk druk, maar het verkeer reed aardig door (~120 km/u) en dan zit er zo'n klapjosti voor je die het gaspedaal niet gebruikt...
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik rij binnen de bebouwde kom vaak genoeg op de cruise? Voet al bij de rem, en het rijdt echt een stuk zuiniger. Gewoon voet bij de rem houden en zorgen dat je op blijft letten, dan ben je echt niet langzamer in je response dan wanneer je van gas naar rem gaat.
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst....quote:Op woensdag 20 november 2013 17:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou ik weet niet hoe die wegen er dan uit zien, maar dat zal reuze meevallen lijkt mij.
Ik begrijp zijn tekst niet echtquote:Op woensdag 20 november 2013 17:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha, ik ga helemaal stuk om zijn tekst....
Me neither...quote:Op woensdag 20 november 2013 17:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik begrijp zijn tekst niet echt
Ik ben zo grappig joh.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:43 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Me neither...
(maar lachwekkend is het wel)
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik ben zo grappig joh.
Wat snap je niet? De bebouwde kom hier is behoorlijk recht toe recht aan, dus kan je op diverse stukken gewoon een kilometer op de CC rijden. Voet al bij de rem voor plotselinge situaties.
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:17 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lijkt me een onhandige houding, maar goed wie ben ik?
Jij zal het wel gewend zijn.....
Doe je dit de hele rit door?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Kan ik me indenken, gewoon gewenning. Ben een soort van CC-autist, en dat wordt elke keer weer aangesterkt door mensen die met 60 een tunneltje inrijden en er met 40 uitkomen.
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Doe je dit de hele rit door?
Lijkt me pijnlijk voor je voeten....
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nee, alleen binnen de BK, op provinciale of snelwegen uiteraard niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |