abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133853553
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, ook niet voor een lijnbus.

[..]

Doe jij dat even a.u.b. En zoek dan meteen artikel 56 even op. Ohnee, doe ik wel voor je:
Artikel 56

1. Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.

2. Het eerste lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne of een uitvaartstoet van motorvoertuigen.
Sleutelwoord even duidelijk gemaakt voor je.. Wat snap je nu nog niet?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_133853578
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je hoeft geen ruimte te maken. Artikel 54.

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

[..]

Autobus. Definitie autobus volgens RVV:
autobus: motorvoertuig, ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen, de bestuurder daaronder niet begrepen;
Oke, dus toch voor alles, maar ik hoef iig geen noodstop meer te maken omdat zo'n debiel voorrang neemt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:13:50 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853627
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Doe jij dat even a.u.b. En zoek dan meteen artikel 56 even op. Ohnee, doe ik wel voor je:
Artikel 56

1. Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:12 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Sleutelwoord even duidelijk gemaakt voor je.. Wat snap je nu nog niet?
Ander stukje voor je bold gemaakt: Voornemen om weg te rijden kenbaar maken = niet gas geven en knipper uitzetten tegelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133853628
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je hoeft geen ruimte te maken. Artikel 54.

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Joh?
Je draaft door en je leest niet.

Maar ik zoek nog de definitie van bestuurder, bijzondere manoeuvre, achteruitrijden en rijstrook
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:14:52 #185
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853688
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
Maar ik zoek nog de definitie van bestuurder, bijzondere manoeuvre, achteruitrijden en rijstrook
http://lmgtfy.com/?q=RVV+1990+definities
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133853762
quote:
Daarnet haalde je mij bijzonder hard en gevaarlijk in met je gekopieerde tekst die jij er per abuis bijplakt. Krijg je eindelijk een verzoekje en nu trek je aan de handrem zonder in de spiegels te kijken. Wegpiraat :(
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:18:18 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853853
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Oke, dus toch voor alles, maar ik hoef iig geen noodstop meer te maken omdat zo'n debiel voorrang neemt.
Zorg ervoor dat je dan wel een knappe dashcam hebt en meteen laat tekenen op het schadeformulier. En dan bij voorkeur het voorste deel van de bus pakken, dat jij al naast hem zat toen de knipper aan ging.
The summer is magic!

pi_133853907
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je dan wel een knappe dashcam hebt en meteen laat tekenen op het schadeformulier. En dan bij voorkeur het voorste deel van de bus pakken.
Nah, als je remsporen op het asfalt hebt en er nogsteeds naast/in zit, dan is het ook wel duidelijk. Heb 2x eerder zo'n ongeluk mee gemaakt (kon beide keren echt niet meer ontwijken).
pi_133854109
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Haha die is mooi.
Die andere automobilist kan zo maar even een scheldkannonade plaatsen over jouw rijgedrag :D
En dat is dan onterecht want het invoegend verkeer dient het overige verkeer voor te laten gaan.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:27:30 #190
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133854260
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:23 schreef muhahaha het volgende:

[..]

En dat is dan onterecht want het invoegend verkeer dient het overige verkeer voor te laten gaan.
Doch dient het verkeer op de hoofdrijbaan het invoegend verkeer het invoegen niet onmogelijk te maken. En dat, dat lezen veel mensen als voorrang.
The summer is magic!

pi_133854269
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Motoren zijn bijna over het algemeen suïcidale mafketels die anderen in gevaar brengen. Doch geen groot gevaar

Mooi hoor dat motoren langs files mogen rijden maar met welke snelheden dit gebeurt... Of zelfs als de matrixborden 70 aangeven en niemand zachter dan vijftig rijdt nog steeds tussen de auto's door slalommen of gewoon op stuurmanskunst twee in één keer inhalen.
En je bent inderdaad makkelijker wendbaar maar je bent wel een stuk moeilijker zichtbaar, zeker als je een stuk harder dan de rest van het verkeer rondracet
Ik had moeten weten dat het woord motor als een rode lap op een stier werkt natuurlijk. Dom van me, maar daar ging het natuurlijk niet om.

Rechts inhalen is mijn inziens vaak vooral geval vanwege het risico dat de linksplakkert juist op dat moment wakker wordt en naar rechts gaat. Met een auto, lang en relatief sloom, is de tijd dat je je in de rechter dode hoek bevindt gewoon heel erg lang vergeleken met een motor. Die zijn, hoe vervelend jij ze ook vindt, met een fractie van een seconde weer uit de gevarenzone.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133854272
quote:

[..]

Zeker, hoewel als de weg vrij is men elkaar wel een beetje zou kunnen helpen. Let op, "zou kunnen".
Zoals wel meer situaties in het verkeer of leven, hoeft niet maar helpt wel. Of je overtreed niet perse een wet of regel maar netjes is het ook weer niet
pi_133854288
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Doch dient het verkeer op de hoofdrijbaan het invoegend verkeer het invoegen niet onmogelijk te maken. En dat, dat lezen veel mensen als voorrang.
Dat doet KT toch niet als hij zijn snelheid aanhoudt...

Als hij zijn snelheid aan zou passen aan de invoeger heb je een punt.
  maandag 2 december 2013 @ 20:30:32 #194
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_133854371
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe kan zo'n situatie ontstaan?
Als je bijvoorbeeld van 2 rijbanen naar 3 rijbanen gaat.

Ook als ik aan het inhalen ben en de auto die ik inhaal de snelweg verlaat..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:31:23 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133854400
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:28 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat doet KT toch niet als hij zijn snelheid aanhoudt...

Als hij zijn snelheid aan zou passen aan de invoeger heb je een punt.
Klopt, dat is correct. ^O^
The summer is magic!

pi_133854416
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik had moeten weten dat het woord motor als een rode lap op een stier werkt natuurlijk. Dom van me, maar daar ging het natuurlijk niet om.

Ja heel dom van je als je van iedereen verlangt er niks van te mogen vinden en jouw posting geheel in zijn waarde te moeten laten. Heel dom en wat een lelijk rode vlag, jammer dat jij zo typisch als "alle" "motorrijders" in de verdediging schiet, dombo
pi_133854452
quote:

[..]

Gezeur altijd deze discussie.

Je hoeft als je al op de snelweg zit inderdaad echt geen ruimte te maken. Echter, even een baantje naar links gaan als je daarbij tenminste niemand hindert noemt men sociaal. Kwestie van de doorgang verbeteren. Iedereen kan gewoon doorrijden en dat baantje opschuiven ga je echt niet dood van.

Tenzij he met dat opschuiven iemand zou hinderen, want dan moet je het natuurlijk niet doen.

De letter van de wet is in deze discussie irrelevant.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133854498
quote:
16s.gif Op maandag 2 december 2013 20:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja heel dom van je als je van iedereen verlangt er niks van te mogen vinden en jouw posting geheel in zijn waarde te moeten laten. Heel dom en wat een lelijk rode vlag, jammer dat jij zo typisch als "alle" "motorrijders" in de verdediging schiet, dombo
Denk om je hart jongen, denk om je hart ;)
pi_133854514
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gezeur altijd deze discussie.

Je hoeft als je al op de snelweg zit inderdaad echt geen ruimte te maken. Echter, even een baantje naar links gaan als je daarbij tenminste niemand hindert noemt men sociaal. Kwestie van de doorgang verbeteren. Iedereen kan gewoon doorrijden en dat baantje opschuiven ga je echt niet dood van.

Tenzij he met dat opschuiven iemand zou hinderen, want dan moet je het natuurlijk niet doen.

Je maakt er zelf gezeur van, ik geef toch aan dat ik wel altijd ruimte maak indien mogelijk ...

Alleen het hoeft dus niet, frustreer je dus niet als iemand ervoor kiest dat niet te doen.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:35:14 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133854592
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:32 schreef BlackLining het volgende:

Dat is ie niet. Het mij lukt mij zelfs met een volbeladen auto/aanhanger combinatie (en geen eens een hele sterke, maar wel zware combinatie) om met voldoende snelheid in te voegen op de A27 bij Oosterhout... Dan moet het een C1/Aygo of wat dan ook ook wel lukken om op een normale invoegstrook met minimaal 100 in te voegen. Ik ben dan dus ook iemand die, zeker aan het begin van de invoegstrook en buiten de spits, niet aan de kant gaat. In de spits wil ik wel eens uitzonderingen maken omdat het dan druk is, maar daar buiten: Gebruik lekker je gaspedaal ofzo...
The summer is magic!

pi_133854674
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Denk om je hart jongen, denk om je hart ;)
Ik had kunnen weten dat je zo kinderachtig zou reageren en dat spijt mij :)
pi_133854747
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is ie niet. Het mij lukt zelfs met een volbeladen auto/aanhanger combinatie (en geen eens een hele sterke, maar wel zware combinatie) om met voldoende snelheid in te voegen op de A27 bij Oosterhout... Dan moet het een C1/Aygo of wat dan ook ook wel lukken om op een normale invoegstrook met minimaal 100 in te voegen. Ik ben dan dus ook iemand die, zeker aan het begin van de invoegstrook en buiten de spits, niet aan de kant gaat. In de spits wil ik wel eens uitzonderingen maken omdat het dan druk is, maar daar buiten: Gebruik lekker je gaspedaal ofzo...
Helemaal mee eens, ik wil me ook best prima aanpassen, maar iemand die met een veel lagere snelheid wil invoegen, daar maak ik geen ruimte voor. Want daar onstaan juist files en ongeluken door.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:38:36 #203
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133854783
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.
Jij had een uitspraak van mij te goed:
klikje doen
en de officiële

Rechts inhalen = file.
The summer is magic!

pi_133854961
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij had een uitspraak van mij te goed:
klikje doen
en de officiële

Rechts inhalen = file.
Thanks voor de links, interessant, leuk en ik zit te lezen.

Maar gebruik jij dat = niet al een paar keer verkeerd?

Stel: tweebaansweg, rechts 100 meter verderop een vrachtwagen die ingehaald wordt door een slome dwaas. Dit zorgt voor een "file" van 6 à 7 auto's die ook de vrachtwagen willen inhalen omdat die slome maar net iets harder rijdt dan de vrachtwagen.
Mag je nu rechts die auto's inhalen? Ja ?
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:44:01 #205
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133855062
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Thanks voor de links, interessant en ik zit te lezen.

Maar gebruik jij dat = niet al een paar keer verkeerd?
In deze laatste casus wel, maar dat is zoals ik het stel. Ben er vandaag ook over de spitsstrook tussen Uitgeest en Alkmaar (A9) een stuk of 20 voorbij gelopen.
The summer is magic!

pi_133855228
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In deze laatste casus wel, maar dat is zoals ik het stel. Ben er vandaag ook over de spitsstrook tussen Uitgeest en Alkmaar (A9) een stuk of 20 voorbij gelopen.
Ja dat is natuurlijk een maffe situatie waar wij automobilisten denken dat zodra een weg meer dan twee rijbanen heeft, alleen vrachtwagens op de rechtse baan mogen rijden. Maar als we naar die uitspraak kijken, doe jij niks verkeerds :D (right?)
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:51:43 #207
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133855512
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk een maffe situatie waar wij automobilisten denken dat zodra een weg meer dan twee rijbanen heeft, alleen vrachtwagens op de rechtse baan mogen rijden. Maar als we naar die uitspraak kijken, doe jij niks verkeerds :D (right?)
Behalve dat ik gewoon 130 blijf rijden, niet nee. Ik word sowieso een beetje moe van die stroken daar, kom er iedere ten minste 1x overheen en ze presteren het ook om bijv. zondagochtend om half 8 open te zijn. Dan rijden er welgeteld 3 auto's. Lekker 130+ dus. Of dinsdagnacht om half 3... Dan zit er niemand op de weg. En voor de omwonenden hoeven ze het ook niet te doen, die zijn er niet (Nouja, 3 huizen bij Uitgeest, de rest is industrie, en een paar vrijstaande boerderijen binnen een straal van 2 km van de snelweg).
The summer is magic!

pi_133868866
quote:
13s.gif Op maandag 2 december 2013 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Mongolen die de spiegel van je geparkeerde auto af rijden en dan niet genoeg ruggengraat hebben om er een briefje op te plakken :r
Ik hoop dat niet dat je de ochtendervaring van Anne bedoelt in PTA want die had het zelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 09:47:03 ]
pi_133880857
Dat nog niemand heeft geklaagd over mistachterlichten...

Vandaag eentje voor mij, dus ik knipper even met groot licht. Remt ze, om daarna in te voegen op de rechterrijstrook :').
Fine by me.. dan haal ik je in en ben ik tenminste van je irritante felle licht af, maar dat was eigenlijk mijn bedoeling niet. Gelukkig had ze de mistachterlichten aan de voorzijde niet aan, want ze reed daarna de gehele weg achter mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 03-12-2013 20:15:49 ]
pi_133884519
Maar ze gebruiken wel netjes hun richtingaanwijzer :Y
pi_133885835
quote:
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:39 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Wat een kk mongolen :r
jezus zoiets heb ik ook mogen meemaken. Ben blij dat ik toen de snellere auto had. 1 of andere mongool in een golf 3 was me de hele tijd aan het afsnijden en constant proberen me net niet te raken.

Toen maar ff flink gas gegeven en weggereden =/

(dit was trouwens de aanleiding voor mij om een dashcam te kopen)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 19:59:28 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:16:49 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133886887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:46 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik hoop dat niet dat je de ochtendervaring van Anne bedoelt in PTA want die had het zelfde.
Dat ik dat bedoelde ik wel. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133887114
quote:
Dit soort lui mogen van mij echt heel hard verongelukken. Idioten....
I feel kinda Locrian today
pi_133889739
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:20 schreef starla het volgende:

[..]

Dit soort lui mogen van mij echt heel hard verongelukken. Idioten....
Wtf? Stilstaan op de snelweg?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')