abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133852537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:14 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je mag geen voorrang nemen en zeker niet als het verkeer het niet verwacht.
Dus meteen wegrijden als je je richtingaanwijzer aanzet is niet de bedoeling.
Richtingaanwijzer aan in de bus is gas geven en rijden, niet eerst nog op verkeer wachten, want die zijn verplicht voorrang te verlenen.. Heeft niks met voorrang nemen te maken van de bus.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_133852593
quote:
13s.gif Op maandag 2 december 2013 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
Het gestoorde is nog dat de prent voor recht inhalen nog steeds hoger is als die voor het niet rechts houden, en dat geldt ook voor de kans dat je hem krijgt. :')
Mja dat zal best. Maar als ik er één keer per jaar een zou vangen voor rechts inhalen is het me dat geld wel waard in frustratie die het me scheelt. En op de motor kun je er relatief veilig voorbij in de zin dat je er veel sneller langs bent.

Blijft natuurlijk wel belachelijk over die twee boetes, maar ik kan me daar weinig druk om maken.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133852738
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:50 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Richtingaanwijzer aan in de bus is gas geven en rijden, niet eerst nog op verkeer wachten, want die zijn verplicht voorrang te verlenen.. Heeft niks met voorrang nemen te maken van de bus.
Sorry maar als iemand al voorbij je is en je snijdt iemand af dan snij je iemand dus af...

Lijkt mij niet de bedoeling, knipperlicht aanzetten en gasgeven prima, verkeer wat al naast je zit voorrang geven.
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 19:57:08 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133852799
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:46 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Haha, dat laatste is natuurlijk niet waar. Dan rijdt 95% van Nederland twee keer dag heel de weg in de file.
Helaas, dat is wel waar. In RVV 1990 en aanvullende zooi staat nergens gedefinieerd hoe hard auto's moeten rijden om een file te zijn. Dus als je met zijn allen 110 rijdt op de A7 en niet harder kan, rijd je ook in een file.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133852871
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Sorry maar als iemand al voorbij je is en je snijdt iemand af dan snij je iemand dus af...

Lijkt mij niet de bedoeling, knipperlicht aanzetten en gasgeven prima, verkeer wat al naast je zit voorrang geven.
Als iemand er al voorbij is, hoe kan je die dan afsnijden?
Tuurlijk moet je wel kijken of er niet nog iemand halverwege zit, anders ben je heel dom bezig..
Maar verkeer dat van achter nog even gauw er voorbij wil daar ga ik dus wel gewoon met m'n neus voor staan..
pi_133852881
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja dat zal best. Maar als ik er één keer per jaar een zou vangen voor rechts inhalen is het me dat geld wel waard in frustratie die het me scheelt. En op de motor kun je er relatief veilig voorbij in de zin dat je er veel sneller langs bent.

Blijft natuurlijk wel belachelijk over die twee boetes, maar ik kan me daar weinig druk om maken.
Motoren zijn bijna over het algemeen suïcidale mafketels die anderen in gevaar brengen. Doch geen groot gevaar

Mooi hoor dat motoren langs files mogen rijden maar met welke snelheden dit gebeurt... Of zelfs als de matrixborden 70 aangeven en niemand zachter dan vijftig rijdt nog steeds tussen de auto's door slalommen of gewoon op stuurmanskunst twee in één keer inhalen.
En je bent inderdaad makkelijker wendbaar maar je bent wel een stuk moeilijker zichtbaar, zeker als je een stuk harder dan de rest van het verkeer rondracet
pi_133852883
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Helaas, dat is wel waar. In RVV 1990 en aanvullende zooi staat nergens gedefinieerd hoe hard auto's moeten rijden om een file te zijn. Dus als je met zijn allen 110 rijdt op de A7 en niet harder kan, rijd je ook in een file.
Volgens mij wordt als richtlijn < 50kmu gebruikt op de autosnelweg.
pi_133852982
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Maar verkeer dat van achter nog even gauw er voorbij wil daar ga ik dus wel gewoon met m'n neus voor staan..
Ja terecht, beetje uit redelijkheid inschatten of iemand voor je kan remmen, zo ja, dan ervoor knallen, prima toch.
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:01:29 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853006
quote:
Euh, nee. Het overige verkeer dient de bus gelegenheid te geven in te voegen. En alhoewel buschauffeurs dat interpreteren als voorrang, is dat het niet. Als een buschauffeur wil wegrijden van een halte, zal hij dit veilig moeten kunnen doen, dus niet meteen gas geven hem erop duwen, want verkeer dat ernaast zit, kan hem niet veilig de gelegenheid geven in te voegen. Als je hem hier dus in prakt, zorg dat je het op beeld hebt en dat er direct een schadeformulier getekend wordt. Vervoersmaatschappijen hebben opeens altijd allerlei getuigen die zich nadien bekend blijken te maken.
Zelfde geldt voor invoegen: Je moet mag iemand niet hinderen bij het invoegen. Dat betekent dus dat hij zelf een plekje moet zoeken waarin hij past en jij dit niet mag dicht rijden. Het betekent niet, alhoewel veel mensen dat wel denken, dat zij voorrang hebben bij invoegen of dat een ander hun moet helpen. Als zij niet kunnen invoegen, moeten ze aan het begin van de invoegstrook wachten totdat er zich een gelegenheid aan dient tot invoegen. Wat je veel ziet gebeuren, met 60 naar links komen waarop het verkeer op de rechter rijstrook naar links toe moet, is dus ook fout. Prak je hem daarin, dan is de invoeger fout. Prakt iemand hem echter in jou op het moment dat jij invoeghulp geeft, ben jij fout. Jij doet een bijzondere manoeuvre en dient daarbij het overige verkeer niet te hinderen (dus niet met 90 naar links op een 130 weg).

quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Volgens mij wordt als richtlijn < 50kmu gebruikt op de autosnelweg.
Niet bij de kantonrechter, enkel in de definitie van de VID.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133853044
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.
pi_133853093
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Euh, nee. Het overige verkeer dient de bus gelegenheid te geven in te voegen. En alhoewel buschauffeurs dat interpreteren als voorrang, is dat het niet. Als een buschauffeur wil wegrijden van een halte, zal hij dit veilig moeten kunnen doen, dus niet meteen gas geven hem erop duwen, want verkeer dat ernaast zit, kan hem niet veilig de gelegenheid geven in te voegen.
Zelfde geldt voor invoegen: Je moet mag iemand niet hinderen bij het invoegen. Dat betekent dus dat hij zelf een plekje moet zoeken waarin hij past en jij dit niet mag dicht rijden. Het betekent niet, alhoewel veel mensen dat wel denken, dat zij voorrang hebben bij invoegen of dat een ander hun moet helpen. Als zij niet kunnen invoegen, moeten ze aan het begin van de invoegstrook wachten totdat er zich een gelegenheid aan dient tot invoegen. Wat je veel ziet gebeuren, met 60 naar links komen waarop het verkeer op de rechter rijstrook naar links toe moet, is dus ook fout. Prak je hem daarin, dan is de invoeger fout. Prakt iemand hem echter in jou op het moment dat jij invoeghulp geeft, ben jij fout. Jij doet een bijzondere manoeuvre en dient daarbij het overige verkeer niet te hinderen (dus niet met 90 naar links op een 130 weg).

[..]

Niet bij de kantonrechter, enkel in de definitie van de VID.
Het is geen gelegenheids voorrang, het is wettelijk bepaalde voorrang. Anders zou ik het verkeerd geleerd moeten hebben van de CCV
pi_133853163
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je moet mag iemand niet hinderen bij het invoegen. Dat betekent dus dat hij zelf een plekje moet zoeken waarin hij past en jij dit niet mag dicht rijden. Het betekent niet, alhoewel veel mensen dat wel denken, dat zij voorrang hebben bij invoegen of dat een ander hun moet helpen. Als zij niet kunnen invoegen, moeten ze aan het begin van de invoegstrook wachten totdat er zich een gelegenheid aan dient tot invoegen. Wat je veel ziet gebeuren, met 60 naar links komen waarop het verkeer op de rechter rijstrook naar links toe moet, is dus ook fout. Prak je hem daarin, dan is de invoeger fout. Prakt iemand hem echter in jou op het moment dat jij invoeghulp geeft, ben jij fout. Jij doet een bijzondere manoeuvre en dient daarbij het overige verkeer niet te hinderen (dus niet met 90 naar links op een 130 weg).
ERGERNIS!

Ik rij cruise control +- 100 op de GPS.
Komt er iemand via de invoegstrook naast mij rijden, ipv dat hij snelheid geeft of gas loslaat, snijdt hij mij fijn af om op de snelweg te komen, *plaats hier scheldwoorden*
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:05:00 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853191
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus omdat het niet gedefinieerd is, is het tegendeel waar? Nou wens mij succes morgen in de historische 220.000 km file in de ochtendspits.
Ik ga eens kijken of ik de uitspraak van de kantonrechter hierover kan vinden. Er is al iemand die dit heeft laten voorkomen.
Levert je overigens meteen een leuke casus op. Agent bekend maken met het feit dat hij willens en wetens jou een foute overtreding oplegt, gaat hij daarmee toch door, zou je in theorie een burgerarrest moeten kunnen uitvoeren.

Artikel 53 lid 1 Sv:
In geval van ontdekking op heeter daad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.

Artikel 365 Sr:
De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
The summer is magic!

pi_133853290
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

ERGERNIS!

Komt er iemand via de invoegstrook naast mij rijden, ipv dat hij snelheid geeft of gas loslaat, snijdt hij mij fijn af om op de snelweg te komen, *plaats hier scheldwoorden*
Haha die is mooi.
Die andere automobilist kan zo maar even een scheldkannonade plaatsen over jouw rijgedrag :D
pi_133853297
quote:

[..]

Dat geldt alleen bij de lijnbus voor zover ik weet?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:06:59 #166
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853301
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:03 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Het is geen gelegenheids voorrang, het is wettelijk bepaalde voorrang. Anders zou ik het verkeerd geleerd moeten hebben van de CCV
Het is dan ook GEEN voorrang! Het is de gelegenheid geven tot. Als jij hem dus de weg op stuurt en meteen een aanrijding hebt aan de voorkant van de bus, zit jij fout. Jammer genoeg heb je de vervoerders die heel kinderachtig gaan doen met handjeklap met de verzekering en niet bestaande getuigen (daarom dashcam en direct schadeformulier invullen).
Zelfde geldt met invoegen. Komt er een invoeger aan en ga ik die het onmogelijk maken in te voegen, zit ik fout, niet hij. Rijd ik op de CC en komt er iemand naast mij rijden, zit hij fout.
The summer is magic!

pi_133853337
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Haha die is mooi.
Die andere automobilist kan zo maar even een scheldkannonade plaatsen over jouw rijgedrag :D
Als jij invoegt moet jij toch een gaatje zoeken of ben ik een halve tamme? Ik rij constante snelheid over meerdere kilometers.
Rustig aan.
pi_133853338
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee, ook voor touringcars, omdat de automobilist niet kan zien of ik treinstremming rij in opdracht van de lijndienst bedrijven, of als extra ingezette bus rij op die lijn.
pi_133853372
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

ERGERNIS!

Ik heb soms ook de indruk dat mensen denken bij het invoegen "ik kom van rechts, en rechts heeft voorrang, dus..."
pi_133853376
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het is dan ook GEEN voorrang! Het is de gelegenheid geven tot. Als jij hem dus de weg op stuurt en meteen een aanrijding hebt aan de voorkant van de bus, zit jij fout. Jammer genoeg heb je de vervoerders die heel kinderachtig gaan doen met handjeklap met de verzekering en niet bestaande getuigen (daarom dashcam en direct schadeformulier invullen).
Zelfde geldt met invoegen. Komt er een invoeger aan en ga ik die het onmogelijk maken in te voegen, zit ik fout, niet hij. Rijd ik op de CC en komt er iemand naast mij rijden, zit hij fout.
Gast, het is wel voorrang. Ga ajb je theorie opnieuw leren. :')
pi_133853390
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij invoegt moet jij toch een gaatje zoeken of ben ik een halve tamme? Ik rij constante snelheid over meerdere kilometers.
Ik hoor meer mensen klagen als de persoon op de rechterbaan geen plek maakt voor de invoeger(s) terwijl hij of zij wel ruimte heeft
pi_133853412
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:07 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Nee, ook voor touringcars, omdat de automobilist niet kan zien of ik treinstremming rij in opdracht van de lijndienst bedrijven, of als extra ingezette bus rij op die lijn.
Bij mijn weten staat dat altijd duidelijk achter de ruiten aangegeven, anders mag er ook geen gebruik gemaakt worden van busbanen etc. Plus dat treinstemming niet onder de definitie van lijnbus valt.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:09:46 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133853421
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee, ook niet voor een lijnbus.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Doe jij dat even a.u.b. En zoek dan meteen artikel 56 even op. Ohnee, doe ik wel voor je:
Artikel 56

1. Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.

2. Het eerste lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne of een uitvaartstoet van motorvoertuigen.
The summer is magic!

pi_133853449
quote:

[..]

Precies, tenzij buiten de bebouwde kom
pi_133853464
quote:

[..]

Ja, LIJN BUS, touringcar echt niet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')