abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 december 2013 @ 14:00:54 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134288013
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134288945
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.
Why not echt?
Rustig aan.
pi_134289147
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:

[..]

Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho.... :P
Dit ook.. Dan heb je een heel overzichtelijke kruising moet je stil gaan staan, zie je geen hond dan mag je fijn doorrijden.
Rustig aan.
  zondag 15 december 2013 @ 14:30:47 #4
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134289300
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2013 14:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Why not echt?
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134289333
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:41 schreef xzaz het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook veel ruimte laat tussen mijn voorganger en mij. Helaas zijn het juist de mensen die er zich altijd tussen willen proppen waardoor ik 1) op de rem moet of 2) me gas moet loslaten. Ik heb daar nog niet zoveel last van maar de gene achter mij wel.

Dat je altijd 'opeens' kan doorrijden is dus de schuld van een automobilist die zich er tussen wilt proppen bij iemand die juist bezig is met doorrijden en zo het harmonica effect van een file kan oplossen.
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Rustig aan.
pi_134289362
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
In dit deel van het land toch minder last van denk ik..
Ik zie ook nooit fietsers die het een slim plan vinden om zonder te kijken een straat te kruisen.

Hoewel... Wel soms gezien, voornamelijk tokkies.. Niet zo boeiend dus.
Rustig aan.
pi_134289378
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
  zondag 15 december 2013 @ 14:33:30 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134289394
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Dat valt wel mee hoor.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134289443
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
pi_134289448
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Ach, meestal zijn kruisingen verhoogt, staan er stoplichten...
Meestal zorgt de specifieke verkeerssituatie er al voor dat je niet zo hard rijdt.
Rustig aan.
pi_134289519
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.

Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.

[ Bericht 12% gewijzigd door kingtoppie op 15-12-2013 14:45:51 ]
Rustig aan.
pi_134289811
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sindsdien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.

Of bedoel je dat niet. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_134289837
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Drie criteria?
Invoegen op het eind, pas snelheid aan en voeg om en om in.
Dat lukt niet, zal wel komen door de bij voorbaat al aanwezige irritatie.

Andere kant, we staan maar af graag vijftig cm van onze voorganger af in de file, gaat het voor het gevoel toch een stuk sneller terwijl het alleen maar meer file oplevert
pi_134289882
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sinds dien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.

Of bedoel je dat niet. :@
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.

Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.

Wat er in de praktijk gewoon enorm veel gebeurt is dat de ritser met een snelheid verschil van meer dan 40km/h aan komt rijden en op het laatst in de ankers gaat en hem er tussen duwt.
Soort van verkeersverkrachting :@
Rustig aan.
pi_134290071
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.

Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
pi_134290081
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.

Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134290139
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling. :')
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.

Nu weer goed?
Rustig aan.
pi_134290262
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling. :')
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.

Nu weer goed?
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd

Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
  zondag 15 december 2013 @ 14:58:40 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134290314
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134290323
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd

Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp op :? Wijs maar weer naar mij met je vinger |:(
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
Rustig aan.
pi_134290406
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
Ik zie meestal gewoon mensen correct ritsen eigenlijk (1 om 1), niet helemaal op het einde maar nog wel met een gaatje van 50 meter tot de verdrijvingsvakken, het lijkt mij eerlijk gezegd ook prettiger om nog enige speling te behouden voor als er iets gebeurt.
Rustig aan.
pi_134290495
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp op :? Wijs maar weer naar mij met je vinger |:(
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
Jup ;(
pi_134290519
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jup ;(
..? Zand erover? _O-
Rustig aan.
pi_134290629
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

..? Zand erover? _O-
Uiteraard plus wat zuurstof voor mij :9
pi_134290653
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard plus wat zuurstof voor mij :9
In vloeibare vorm?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
pi_134290797
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Dat kan, maar dan gaat het alsnog veel efficiencter wanneer iedereen het op de juiste manier zou doen en dat zou wel degelijk een snellere doorstroming betekenen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134290937
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.

"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch? En als het niet super super druk is dan is er vaak genoeg ruimte over om gewoon in te voegen zonder iemand te ''hinderen''

Ik denk dat sommigen in dit topic teveel waarde hechten aan het schoolvoorbeeld van het ritsen.. Ik ben meer van het naar voren kijken en zien wat er gebeurt en daarop anticiperen.

Bij de A12 staat ook een bord ''de gehele invoegstrook benutten''
Als ik niemand hinder voeg ik in, als ik langer de tijd nodig heb om snelheid te maken / een mooi plekje op te zoeken dan blijf ik er wel langer op rijden.
Rustig aan.
pi_134318506
Grappig dit. Ergens in een straat waar je inrijdt staat een auto te toeteren schijnbaar om iemand op te halen die met hem/haar meerijdt. Echter dat toeteren is naar alle waarschijnlijkheid al een tijdje bezig omdat de buurman boos buiten ruzie staat te maken met die automobilist die hem (zo te horen) uit zijn slaap heeft gehaald. :D
  maandag 16 december 2013 @ 08:40:59 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134318597
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
pi_134318888
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
  maandag 16 december 2013 @ 09:57:26 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134319590
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch?
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134319678
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Moet je Italianen eens zien.. Met z'n 5'en naast elkaar op een 3 baans weg is niet heel ongewoon daar..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_134319931
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Ik hou er rekening mee en laat er dan eentje netjes tussen, volgens mij is dat ook de bedoeling. Dat vervolgens drie anderen denken 'o dat gebakje laat mensen ervoor want die rijdt toch niet door' zodat ik vol in de ankers moet, kan ik ook niet helpen :D Ik heb dan wel een gebakje maar mijn 50 is even snel als hun 50.
Tap tap tap
  maandag 16 december 2013 @ 10:12:57 #34
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134319952
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Fransen rijden gewoon prima hoor, zolang je maar je knipperlicht gebruikt als inhaalsignaal rijden ze vrijwel hetzelfde als Nederlanders (doorrijden waar het kan), en zeker in de kleine dorpjes zijn ze supervriendelijk (ga maar voor, nee ga jij maar voor). Frankrijk =/ Parijs. Als Fransen een nummerplaat zien met het departementnummer van Parijs, dan laten ze hem er 9 van de 10 keer ook niet tussen. :')
pi_134320047
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Tap tap tap
pi_134321068
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Rustig aan.
pi_134321142
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
nt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangswe
Je moet gewoon voorlangskruisen joh :o
Rustig aan.
pi_134322679
whut
Tap tap tap
pi_134322718
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Jij kwam van rechts, dus had voorrang.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134322744
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je moet gewoon voorlangskruisen joh :o
Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134323068
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Rustig aan.
pi_134323088
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
pi_134323178
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
Vaak staat er een bord naast dat de ene kant voorrang heeft op de andere kant.
Anders degene die er het eerste is ja... Met een beetje sociaal denken dan hou je ook nog rekening met de snelheid van beide voertuigen en of het de verdere verkeerssituatie nog beinvloed..

Hier heb je zo een wegversmalling als je vanaf een doorgaande weg de straat inrijdt.. Als daar rijvorming komt dan staat de doorgaande weg stil dus dan is het bijvoorbeeld sociaal die mensen even voor te laten.
Eigenlijk zou je willen zien dat op dat soort punten voorrang regels gelden voor verkeer van de andere kant maargoed.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 12:08:22 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134323183
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling. }:|
Meestal staat er een bord bij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134323322
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 12:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Meestal staat er een bord bij.
Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
pi_134323551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Rustig aan.
pi_134323657
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Als ik linksaf sla en de auto die voor mij van links komt, slaat ook linksaf, wordt het een interessante kruising.
Tap tap tap
pi_134323789
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
pi_134323795
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En dan kan het niet? :')
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134323815
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
:')
Rustig aan.
pi_134323852
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
Hier heb ik ook precies zo een zelfde situatie dus..
Lijkt mij inderdaad ook een mooiere oplossing krijgt het verkeer vanaf de doorgaande weg voorrang.
Rustig aan.
pi_134323855
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:')
Kan je :') doen, maar helaas heb je situatie niet goed in de gaten. Sowieso had CL voorrang dus had hij gewoon moeten wachten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 16 december 2013 @ 12:50:34 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134324761
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
Jij rijdt alleen in de spits of wat? :P
Mja oke met files is dat wel erg...
Alleen tjah.. Het kan vaak gewoon vloeiender allemaal.. Expres allerlei auto's inhalen om zo laat mogelijk in te voegen waardoor mensen op de rem moeten terwijl je een halve tel netjes kon invoegen in een gat zogezegd... Scheelt een hoop gerem.

Dat het verkeer na het ritsen opeens goed kan doorrijden zegt ook wel iets over dat ritsen eigenlijk.. Niet ideaal gebeurt, er ligt genoeg asfalt voor het verkeer maar er moet alsnog geremd worden voor het ritsen.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 12:59:27 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324841
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134324956
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend? :)
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 13:03:42 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134324981
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend? :)
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134325135
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
Misschien moeten ze gewoon overal spitsstroken maken die alleen open gaan vanaf een punt waar het verkeer langzamer gaat rijden...

Op het punt waar het nog doorrijdt mensen al laten ritsen.?
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 13:17:23 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134325461
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134325656
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Waarom loopt het dan na zo een file wel door? Omdat het tekort aan ruimte dus allemaal is opgehoopt in de file?

Ik denk dat als je het probleem verplaatst dat mensen dus ipv 100kmh aankomen rijden naar een file van 10km/h naar mensen die 80 komen aanrijden bij een file van 30 km/h... en die laatste is sneller weg toch?

Dus dan kun je toch beter dat probleem verplaatsen?
Rustig aan.
pi_134325844
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor :D
Irritant gedoe.
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
pi_134327245
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:25 schreef Light het volgende:

[..]

Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppen :') Maar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was :D
Tap tap tap
pi_134327283
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppen :') Maar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was :D
Ik ben zo een botte hond die houdt zijn hand al op de toeter als die een een persoon iets harder ziet doorrijden dan ''normaal''
Rustig aan.
pi_134333737
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is :P
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file :P

Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.

Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.

Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.

Net als die voor rechts rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134333819
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]

[..]

[..]

Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.

Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.

Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.

Net als die voor rechts rijden.
Goed plan dan.
Rustig aan.
  maandag 16 december 2013 @ 17:30:08 #66
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134334825
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.

Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.

Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 16 december 2013 @ 17:32:37 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134334930
Bestuurders die de spitsstrook niet snappen waardoor je 2 rijstroken naar links moet en weer 2 naar rechts. Bloedirritant. En als je er rechts voorbij gaat loop je het risico op een dikke prent.
pi_134355998
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder. :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:17:35 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134358350
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 17:30 schreef Descendent het volgende:
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.

Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.

Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Graag ja, had laatst het toppunt: vrouw zette de auto gewoon midden op de weg zodat ik er zowel links als rechts niet meer voorbij kon en ging rustig eerst even pinnen. |:(

En waarom denken jonge vrouwen in kleine autootjes altijd dat ze onsterfelijk zijn in hun fragiele koekblikjes? Vanmorgen weer zo'n Peugeot 106 van halverwege de jaren 90 zonder ABS, airbags of andere veiligheidsvoorzieningen die op een halve meter achter me reed op de linkerbaan van de snelweg, terwijl ik al 140 reed waar 120 is toegestaan. En nee, ik kan niet door mijn voorganger heen. De hint door middel van het knipperen van mijn mistachterlichten begreep ze ook al niet, maar ze bleef wel stoïcijns voor zich kijken toen ik eindelijk eens ruimte had om naar rechts te gaan en ze me inhaalde. |:(
Don't let my username fool you...
pi_134358677
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Iwanius het volgende:
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder. :D
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_134359167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel. :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:20:50 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134362232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
Dat is zeker waar.
pi_134363742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel. :P
1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.

Voor een gepantserde auto moet je wel weer een apart rijbewijs hebben (soms).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134364217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:01 schreef PeuRac het volgende:

[..]

1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.

Voor een gepantserde auto moet je wel weer een apart rijbewijs hebben (soms).
Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee. ;)
pi_134364664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee. ;)
Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.

Een puntenrijbewijs vind ik nooit eerlijk, want ik rij bijvoorbeeld 25-30k per jaar en heb veel meer kans om een punt kwijt te raken, daar heb ik ook veel meer last van. Dan bijvoorbeeld mijn schoonzusje, zij rijdt zelden of nooit. Toch stap ik niet graag bij haar in de auto.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134367393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:25 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.

Een puntenrijbewijs vind ik nooit eerlijk, want ik rij bijvoorbeeld 25-30k per jaar en heb veel meer kans om een punt kwijt te raken, daar heb ik ook veel meer last van. Dan bijvoorbeeld mijn schoonzusje, zij rijdt zelden of nooit. Toch stap ik niet graag bij haar in de auto.
Nee, klopt, als je het zo stelt is om de zoveel jaar controleren eerlijker dan puntenrijbewijs.
Gewoon elke keer dat je je rijbewijs moet verlengen, ook opnieuw examen doen om te bewijzen dat je 'm nog steeds verdient. :)
pi_134367578
o god doe me dat niet aan :D
Tap tap tap
pi_134367893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:36 schreef CherryLips het volgende:
o god doe me dat niet aan :D
Ik betwijfel ook of ik het zou halen hoor :@
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134368102
Ik ben natuurlijk een fantastische rijder die nooit fouten maakt, dus ik haal 'm op mijn sloffen O-)
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:28:13 #80
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134369820
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers :P
QFT.
Hoewel het niet enkel onbekwaamheid is, maar ook gewoon asocialiteit -bestaat dat woord? :? - bij een aantal.

Ik denk overigens dat weinig van ons het rijbewijs nu nog zullen halen als we zonder oefening weer ervoor op zouden moeten. Niet omdat 'we' niet kunnen rijden;maar puur omdat je het echte rijden pas leert als je dat papiertje eenmaal hebt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_134369941
Je leert je eigen gewoontes en misschien sla je sommige dingen over, of die ben je vergeten, je wordt laks, zulke dingen :D
Tap tap tap
pi_134369947
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:28 schreef Descendent het volgende:

[..]

QFT.
Hoewel het niet enkel onbekwaamheid is, maar ook gewoon asocialiteit -bestaat dat woord? :? - bij een aantal.

Ik denk overigens dat weinig van ons het rijbewijs nu nog zullen halen als we zonder oefening weer ervoor op zouden moeten. Niet omdat 'we' niet kunnen rijden;maar puur omdat je het echte rijden pas leert als je dat papiertje eenmaal hebt.
Als je je als een asociaal gedraagt op de weg, ben je wat mij betreft ook onbekwaam. Want ook dan hou je je niet aan de regels.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_134374628
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_134378601
Ik zou zonder oefening inderdaad ook niet slagen en wel omdat ik het overdreven kijkgedrag dat je aanleert meteen overboord heb gegooid :P
Daarnaast hanteer ik ook niet het nieuwe rijden en op de snelweg ga ik nog wel eens te hard.

Maar ik rij (denk ik) wel altijd veilig, want op mijn snelheid na hou ik me eigenlijk prima aan de regels. Altijd richting, nooit kleven, altijd op de spitsstrook als die open is...
Ben zelfs ooit door iemand beticht van onnodig rechts rijden _O-
pi_134378604
quote:
Je komt zelf wel erg vlot aanrijden...
Je had die andere stilstaande vrachtwagen gemist?
pi_134378756
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je komt zelf wel erg vlot aanrijden...
Je had die andere stilstaande vrachtwagen gemist?
Het is niet mijn filmpje. :P

Hoe dan ook, verkeerstechnisch is de andere verkeerd. Inhalen = speciale handeling: doorgaand/normaal verkeer altijd voorrang. En de vrachtwagen staat ook niet stil. Maar die stopt omdat die weet dat ie wordt ingehaald en dat het krapjes wordt.
  woensdag 18 december 2013 @ 08:21:24 #88
286527 Double.D
Als de tijd rijp is....
pi_134394108
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
Vroeger toen ik wel eens bij mijn grootouders in de auto zat, zaten zij vaak te klagen over wegversmallingen en voorrang. Volgens hen was het de (ongeschreven?) regel dat auto's die het dorp ( :') ) verlaten voorrang hebben. In jouw geval zou ik dus zeggen dat degene die de woonwijk verliet, voorrang zou hebben.

Nu weet ik niet of die regel ten eerste waar is zo niet vervallen/uit de tijd is maar ik kon er wel logica in vinden.
pi_134395730
Vanmorgen vroeg controle op de weg. Toch vervelend dat men dit heeft op de vroege ochtend
Van alles stond er. Douane,Belastingdienst...
pi_134396196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Je leert je eigen gewoontes en misschien sla je sommige dingen over, of die ben je vergeten, je wordt laks, zulke dingen :D
In je spiegels kijken en zo.
pi_134398310
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:04 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg controle op de weg. Toch vervelend dat men dit heeft op de vroege ochtend
Van alles stond er. Douane,Belastingdienst...
Deden ze dat maar een stuk vaker en dan vooral gericht op mensen die hun auto niet in orde hebben. Als in, niet sneeuwvrij, verlichting niet goed, iets anders niet goed.
pi_134412896
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou zonder oefening inderdaad ook niet slagen en wel omdat ik het overdreven kijkgedrag dat je aanleert meteen overboord heb gegooid :P
Daarnaast hanteer ik ook niet het nieuwe rijden en op de snelweg ga ik nog wel eens te hard.

Maar ik rij (denk ik) wel altijd veilig, want op mijn snelheid na hou ik me eigenlijk prima aan de regels. Altijd richting, nooit kleven, altijd op de spitsstrook als die open is...
Ben zelfs ooit door iemand beticht van onnodig rechts rijden _O-
Welk overdreven kijk gedrag bedoel je eigenlijk?

Ik kan me volgens mij iets vaag herinneren dat je van de rijinstructeur in je spiegels moest kijken voordat je een rotonde opreed?

[ Bericht 3% gewijzigd door kingtoppie op 18-12-2013 18:39:44 ]
Rustig aan.
pi_134416215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:

[..]

Het is niet mijn filmpje. :P

Hoe dan ook, verkeerstechnisch is de andere verkeerd. Inhalen = speciale handeling: doorgaand/normaal verkeer altijd voorrang. En de vrachtwagen staat ook niet stil. Maar die stopt omdat die weet dat ie wordt ingehaald en dat het krapjes wordt.
Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 views
pi_134416237
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 views
Iemand retweette het op Twitter. :)
pi_134418432
quote:
Twee hele domme fouten van twee hele domme bestuurders.

Trouwens, zijn we vandaag allemaal massaal dement geworden? Net toen in het donker naar huis reed 4 auto's zonder licht tegen gekomen. Twee heb ik na veel seinen zover kunnen krijgen dat het licht aan ging, de andere twee zelfs dat niet :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_134439148
Laagstaande zon, massa's idioten die opeens overal 20 gaan rijden omdat ze de zonnebril die ze in de zomer wel op hebben in de winter plotseling kwijt zijn of zo iets. Of hij staat niet bij de nieuwste wintermode :?

Eikels die denken dat je aan het bumperkleven bent terwijl je er nog 30 meter achter zit bij amper 45 km/u (in de stad) en dan gaan handelen (expres vertragen waardoor je juist op hun bumper komt te zitten en voornamelijk veel gebaren dat je afstand moet houden). Valt me op dat het eigenlijk exclusief mutsen zijn in koekblikjes die zich iets te snel bedreigd voelen...

Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry :@
pi_134439949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert. :)
Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.
Daarom ben ik ook voor een boetesysteem die gerelateerd is aan diens inkomen.

Netto inkomen wel te verstaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2013 09:01:33 ]
pi_134443950
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.
Daarom ben ik ook voor een boetesysteem die gerelateerd is aan diens inkomen.

Netto inkomen wel te verstaan.
Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.

Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
  donderdag 19 december 2013 @ 13:35:22 #99
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134447465
Inderdaad; boetes beloven werkt niet; handhaven wél.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134447802
Na vandaag 400km in Noord Nederland te hebben gereden valt het me op dat mensen dat veel minder goed kijken en vaker de auto ervoor horen of niet naar rechts gaan.

Maar rustig de auto met 100 naar links gooien :(
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')