Hoe krijg je het geregeld? Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert.
Geen idee. Ik was om 7:30 de deur uit en kwam zo'n 11u later weer terug, en in de tussentijd was die auto er. Hoorde van benedenbuur dat ie er al een paar uur stond (sinds 14:00 iig). Ik gok dat er gebeld is naar 0900 8844 - dit is geen wijk waar de politie veel langskomt. Dat is aan de andere kant van de grote weg hiero.quote:
Au. Je mag het niet zeggen, maar je zou wensen dat er een vrachtwagen nét even iets te ruim door die keerlus gaat.quote:Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.
Beetje remmen/sproeiers voluit knallen.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:10 schreef Ordos20 het volgende:
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.
Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".
Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
Het lullige is dat jij dan volgens de verzekering fout zit 'omdat je niet genoeg afstand hebt gehouden'. Lekker is dat.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.
Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
Dit is inderdaad zeer herkenbaar en die bestuurders zijn zich meestal van geen kwaad bewust dat ze van achteren niet zichtbaar zijn. Gelukkig nog geeneen geraaktquote:Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Uberhaupt snap ik dagrijverlichting totaal niet, wat is er mis met je normale verlichting aan zetten?quote:Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting.quote:Op maandag 23 december 2013 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Automatische verlichting is ook een partij irritant. Rijd je onder een brug door springt gelijk die kerstboom aan aan de achterzijde. Moet ik weer kijken of die niet toevallig remt ipv automatische verlichting heeft.quote:Op maandag 23 december 2013 10:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
Veel mensen kennelijk niet, dus...quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Nee, maar nu vertrouwen ze wel op hun systemen, misschien nog wel gevaarlijker...quote:Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Veel mensen kennelijk niet, dus...
Was jij dat?quote:Op donderdag 19 december 2013 07:44 schreef eP2e het volgende:
Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry![]()
Kun je nagaan hoe mensen hun rijgedrag verandert in de loop der jaren.quote:Op maandag 23 december 2013 10:02 schreef BigSmurf het volgende:
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting.
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Dus als je je verlichting en ruitenwissers automatisch laat gaan en de telefoon met rust laat, dan zou het toch moeten lukken om zo nu en dan richting aan te gevenquote:Op maandag 23 december 2013 23:05 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Dat dus.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:
"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:37 schreef Daeron het volgende:
[..]
Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.
Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).quote:
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Ik heb het nog niet eens over auto's, ik heb het over die groep malloten die denken vogelvrij te zijn ten koste van automobilisten, en dat is niet eens vissen, dat is schepnetten vol takelen.. lees mijn post hierbovenquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).
Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Dit soort populistische plannetjes zijn nergens voor nodig want nu wordt er ook al naar het verleden gekeken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:
"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
Jij wilt ineens duizenden agenten per regio erbij hebben?quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).
Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..
En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu.
Pak een maand willekeurig kruisingen aan met een grote groep mensen, herkenbaar en onherkenbaar, en het is daarna wel aardig afgelopen. En fietsers/voetgangers van hun status zwakke verkeersdeelnemer ontdoen, zeker als ze zelf fout zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..
Wat denk je van gewoon eens mensen zelf laten nadenken? Op wegen waar je harder kan rijden, ook gewoon doen. Je gaat niet dood als je 100 rijdt. Echter, hierdoor zullen de punten waar het ertoe doet, wel beter nageleefd worden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
Dat geloof ik wel, tijdje terug was ik vergeten dat ze er stonden, had ik haast en wilde oranje halen, dus ging er met 100 doorheen, werd ook nog eens rood. Dus zou 2x bingo zijn geweest, heb nu 2mdn later nog steeds niks gezien.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest
Nogal jaquote:Op woensdag 25 december 2013 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest.
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijdenquote:Op woensdag 25 december 2013 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom ben ik zo blij met zelf kijkenToen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *quote:
If you can't pay the fine, don't do the crime.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Naar die uitspraak was ik net op zoek, kon er niet opkomen.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
If you can't pay the fine, don't do the crime.
ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef Palomar het volgende:
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben'Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rijquote:Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Oh..quote:Op donderdag 26 december 2013 00:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:33 schreef CherryLips het volgende:
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen
Veel binnenspiegels ja, niet allequote:Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
Ah lastig, dan maar pijn lijdenquote:Op donderdag 26 december 2013 01:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel binnenspiegels ja, niet alle
Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Zweden, Finland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije hanteren dit.quote:Op donderdag 26 december 2013 07:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...quote:Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden
Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:11 schreef JF_ het volgende:
[..]
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoorquote:Op donderdag 26 december 2013 17:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.
Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.
''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:38 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
True, maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het wel of geen voorrang verlenen stond hier even los van. Mij ging het erom dat de verzekering in eerste instantie betaald.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
Welk hendeltjequote:Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
quote:
Tuurlijkquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijtenquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltjequote:Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."
Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdtquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.
[ afbeelding ]
Doet doe je toch al niet als het donker is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt
Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:
Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."
Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
TuurlijkErgens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.
Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.
Hier ben ik het deels mee eens. Je moet inderdaad niet klagen over een situatie die er al is voordat je er woonde. Het wordt echter een ander verhaal als die situatie dusdanig veranderd dat de overlast (fors) toeneemt. Dus ergens hebben die gemeentes ook wel weer een punt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten).
Bij automatisch dimmende spiegels heb je dat knopje toch ook niet nodig? Van spiegels zonder het lipje had ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
Dat was helemaal een feest ja. Gelukkig was er in de jaren daarvoor op die weg ook niks gebeurd aan werkzaamhedenquote:Op donderdag 26 december 2013 16:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Oja? Even kijken, ik mis hier onderbouwing, het enige wat je doet is roepen dat wat ik zeg niet waar is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.
Hier val je mij persoonlijk aan, terwijl uit je post duidelijk wordt dat je mijn reactie niet gelezen hebt, aangezien ik iets anders aan geef dan waarop jij reageert.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.
En nogmaals roepen dat wat ik zeg niet waar is, terwijl enig argument waarom het niet waar zou zijn, ontbreekt. Tevens verdraai je wat ik zeg, want ik had het over meerdere wegen in het algemeen, terwijl jij roept dat ik het over 1 specifieke weg heb (welke dan?).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...
Ga lekker ergens anders lopen trollen ofzo.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.
Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijnquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie beltquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn
zou het beter zijn als hij náást zijn auto gaat staan bellen? Of 25 meter verderop? Nee he? En dus is er niks mis met mensen die in een stilstaande auto staan te bellen. Bellen doe je op een P.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.
Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Nee, ze zitten vaak ook niet in de autoquote:Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie beltof nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto
Prima oplossing toch? Eigen risico van die mensen, moet je maar niet op privéterrein gaan staan.quote:Op zondag 29 december 2013 00:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
Wat als even naar huis een uur rijden is?quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.
Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan?quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.
Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Of als je als een échte winkel-autist je vrouw/vriendin/minnares net hebt laten uitstappen om even snel wat boodschapjes te doen voor de avond.quote:Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan?![]()
Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.quote:Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?
Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |