abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134449491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert. :)
Hoe krijg je het geregeld? Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.
Don't let my username fool you...
pi_134453038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe krijg je het geregeld?

Geen idee. Ik was om 7:30 de deur uit en kwam zo'n 11u later weer terug, en in de tussentijd was die auto er. Hoorde van benedenbuur dat ie er al een paar uur stond (sinds 14:00 iig). Ik gok dat er gebeld is naar 0900 8844 - dit is geen wijk waar de politie veel langskomt. Dat is aan de andere kant van de grote weg hiero. :7

quote:
Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.
Au. Je mag het niet zeggen, maar je zou wensen dat er een vrachtwagen nét even iets te ruim door die keerlus gaat. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_134455272
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.

Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".

Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_134455448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:10 schreef Ordos20 het volgende:
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.

Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".

Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
Beetje remmen/sproeiers voluit knallen.
pi_134457096
Pasgeleden is de weg bij ons langs de wijk aangepast omdat er te veel werd geraced sinds de vorige(onzinnige) aanpassing. Je mag er 50, maar 100 kon gemakkelijk. Dus hebben ze er drempels neergelegd en kot er binnenkort een inhaalverbod.
Dat is maar goed ook: Ik reed net met netjes 50 km/u op een nette afstand achter iemand anders, komt er iemand achter mij rijden op nog geen meter afstand. Ik besloot dus om dan maar extra rustig over de drempels te gaan(met 40 km/u dus.. ) Vond die niet leuk. Na de 1e set drempels haalde hij mij in(met miniem snelheidsverschil) waardoor hij net voor de 2e set drempels weer voor mij zou kunnen komen te rijden. Hij vond het echter nodig om mij enorm af te snijden en vol op de remmen te gaan voor de 2e set drempels. (waardoor hij met 30 km/u over de drempels ging. )
Het was dat ik die afslag moest hebben en al het gas had losgelaten, anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.

Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134457587
Wat een crap weer gisteren. Was iemand bezig met een tractor om een sloot uit te baggeren, tractor stond aan de tegenligger kant. Wet van de sterkste geldt dan want ik kon mooi wachten tot alle koekblikken achter de tractor vandaan kwamen. Ook al had ik de toegang enigzins belemmerd door breed te staan, ze bleven doordrukken en scheve gezichten trekken -O- Soms wou ik dat ik een .50 op de motor had. >:)

Ik zwijg maar effe over een muts die van rechts kwam en vol de binnenbocht nam richting mijn kant op. Voorrang oke, maar niet op die manier. :N
  donderdag 19 december 2013 @ 22:40:30 #107
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134469457
Vandaag weer bijna een Fiat Pinda op m'n voorbumper. Reed achter de persoon aan, vervolgens nadat hij schijnbaar een straat in wilde, maar die miste, vol op de rem en gelijk achteruit. Het is dat ik oplette en ook gelijk achteruit ging en m'n reeds gemonteerde schipshoorn gebruikte, anders was zijn verzekering niet blij.
pi_134471695
Of net voor het einde van een 2-baans weg zie je sommige toch nog even 2 a 3 auto's inhalen voor het einde van de voegstrook. Dat zijn echt helden.
pi_134479542
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
pi_134479757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.

Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
Het lullige is dat jij dan volgens de verzekering fout zit 'omdat je niet genoeg afstand hebt gehouden'. Lekker is dat.
pi_134479820
Dat weet ik zo nog niet.. Bekend met het eendjesarrest?

Wel weer 1 reden extra waarom ik graag een dashcam wil. Dan is het namelijk wel goed duidelijk wie de schuldige was.
Alleen jammer dat een fatsoenlijke cam zo duur is. (70,- voor een full HD, die ik dan ook op de mountainbike kan gebruiken)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134596958
Sorry bestuurders op de A10 en A2 vanmorgen rond 05:45 dat ik jullie wakker maakte met mijn groot licht omdat jullie, lekker op de automatische piloot, in de middelste rijbaan reden :@
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 december 2013 @ 09:35:10 #113
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597071
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
  maandag 23 december 2013 @ 09:42:39 #114
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_134597165
quote:
13s.gif Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Dit is inderdaad zeer herkenbaar en die bestuurders zijn zich meestal van geen kwaad bewust dat ze van achteren niet zichtbaar zijn. Gelukkig nog geeneen geraakt w/
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_134597421
quote:
13s.gif Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Uberhaupt snap ik dagrijverlichting totaal niet, wat is er mis met je normale verlichting aan zetten? 8)7
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134597449
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 december 2013 @ 10:02:24 #117
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597470
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting. :')
pi_134597617
Ik moet toegeven dat het mezelf ook al een paar keer overkomen is dat ik met de dagrijverlichting reed ipv normale verlichting aan. Het probleem is gewoon dat het dashboard volledig verlicht is en je verlichting aan de voorzijde van je auto ziet. In combinatie met de straatverlichting valt dan niet op dat de lichtvlek afwijkt van de normale lichtvlek.

Die 3 factoren gecombineerd leiden ertoe dat je niet door hebt dat je van achteren dus compleet onzichtbaar bent.

Dan heb je dus nog mensen die seinen door 1x kort te knipperen waardoor je dus het idee hebt dat ze over een hobbel rijden met verkeerd afgestelde verlichting en duurt het vrij lang tot je door hebt dat ze eigenlijk aan het seinen zijn op jou.

Ik denk dat het al flink zou schelen als de dashboard verlichting niet meer automagisch aan gaat met de dagrijverlichting maar dat die pas aan gaat met het dimlicht.
  maandag 23 december 2013 @ 10:17:06 #119
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134597728
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
pi_134598091
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
Automatische verlichting is ook een partij irritant. Rijd je onder een brug door springt gelijk die kerstboom aan aan de achterzijde. Moet ik weer kijken of die niet toevallig remt ipv automatische verlichting heeft.
  maandag 23 december 2013 @ 13:15:02 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134603155
Echt, dat vind ik altijd zo'n nutteloze functies: automatische verlichting of automatische ruitenwissers. Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen. Zo'n automatische systemen werken echt nooit op exact het moment dat jij dat zou willen.

Zelf rijd ik overigens ook ALTIJD met normaal dimlicht aan, zou geen enkele reden kunnen verzinnen om ze uit te zetten eigenlijk.
Don't let my username fool you...
  maandag 23 december 2013 @ 13:20:17 #122
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134603357
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Veel mensen kennelijk niet, dus...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134603444
Van die idioten die niet schijnen te begrijpen waarom er op sommige plekken witte kruizen op het wegdek staan, om dan vervolgens doodleuk een zijstraat of uitrit compleet te barricaderen :r

Of van die mensen die, wanneer je zelf voor zo'n vlak stopt omdat je er niet in één keer overheen kunt, achter je gaan toeteren en seinen daar je door moet rijden :')!
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 23 december 2013 @ 13:26:41 #124
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_134603625
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Veel mensen kennelijk niet, dus...
Nee, maar nu vertrouwen ze wel op hun systemen, misschien nog wel gevaarlijker...
Don't let my username fool you...
pi_134604920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:44 schreef eP2e het volgende:

Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry :@

Was jij dat?
Wil je dat nooit meer doen?!geintje

Gisteren rond 3 uur 's nachts een rare nacht. Score: 1 achtervolging en 1 dronken persoon op de A20, te voet welteverstaan. Er waren al auto's erachter gaan rijden met alarmlichten aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134610417
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:02 schreef BigSmurf het volgende:

Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting. :')
Kun je nagaan hoe mensen hun rijgedrag verandert in de loop der jaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 16:16:24 ]
pi_134630312
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  dinsdag 24 december 2013 @ 07:56:25 #128
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_134640295
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:05 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Dus als je je verlichting en ruitenwissers automatisch laat gaan en de telefoon met rust laat, dan zou het toch moeten lukken om zo nu en dan richting aan te geven :D Behalve mensen die in bepaalde merken rijden, daar maakt het niet voor uit, die denken dat ze king of the road zijn en geven helemaal niks aan.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_134650867
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:29:21 #130
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134667604
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
Dat dus. :Y
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_134668918
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:29 schreef Descendent het volgende:

[..]

Dat dus. :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:37 schreef Daeron het volgende:

[..]

Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.

Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
  dinsdag 24 december 2013 @ 22:09:59 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134669433
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134669681
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 22:35:03 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134670294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:16 schreef PeuRac het volgende:

[..]

De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134670557
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 23:06:53 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134671402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Gebrek aan personeel/geld,
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:09:14 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134671460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..

En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu :? .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:11:07 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134671516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Ik heb het nog niet eens over auto's, ik heb het over die groep malloten die denken vogelvrij te zijn ten koste van automobilisten, en dat is niet eens vissen, dat is schepnetten vol takelen.. lees mijn post hierboven :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134671653
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:

"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
Dit soort populistische plannetjes zijn nergens voor nodig want nu wordt er ook al naar het verleden gekeken.
pi_134671699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Jij wilt ineens duizenden agenten per regio erbij hebben?

Mijn grootste ergenins is ook zeker mensen die onnodig links rijden, zeker bij 3 of meer rijbanen. Want mensen denken dat ze rustig in het midden kunnen blijven rijden :r wat nog erger is wanneer de spitsstrook rechts is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..

En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu :? .
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2013 @ 23:21:58 #141
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134671828
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..
Pak een maand willekeurig kruisingen aan met een grote groep mensen, herkenbaar en onherkenbaar, en het is daarna wel aardig afgelopen. En fietsers/voetgangers van hun status zwakke verkeersdeelnemer ontdoen, zeker als ze zelf fout zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
Wat denk je van gewoon eens mensen zelf laten nadenken? Op wegen waar je harder kan rijden, ook gewoon doen. Je gaat niet dood als je 100 rijdt. Echter, hierdoor zullen de punten waar het ertoe doet, wel beter nageleefd worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134674695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest :P
Schip ahoy!
pi_134674747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest :P
Dat geloof ik wel, tijdje terug was ik vergeten dat ze er stonden, had ik haast en wilde oranje halen, dus ging er met 100 doorheen, werd ook nog eens rood. Dus zou 2x bingo zijn geweest, heb nu 2mdn later nog steeds niks gezien.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134674765
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Schip ahoy!
pi_134674786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Nogal ja :D

Gelukkig staan ze nu ook in Flitsmeister :X
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134674825
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Schip ahoy!
pi_134682505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 25 december 2013 @ 13:26:27 #148
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134683216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:56 schreef Daeron het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  woensdag 25 december 2013 @ 13:51:30 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134684160
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
If you can't pay the fine, don't do the crime.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 december 2013 @ 13:52:23 #150
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134684193
quote:
3s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

If you can't pay the fine, don't do the crime.
Naar die uitspraak was ik net op zoek, kon er niet opkomen. _O-
pi_134686960
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134701714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef Palomar het volgende:
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Rustig aan.
pi_134702649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
pi_134702852
Week geleden reed ik naar huis, kom ik door een woonwijk. Het was donker en er staan allemaal auto's geparkeerd aan de kant van de weg, opeens komt er tussen de geparkeerde auto's een fietser zonder der lichten aan zo de weg op voor mijn auto. Het is dat ik het net zag want dat meisje op de fiets keek er niet naar om. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2013 00:55:01 ]
pi_134702940
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:45 schreef Palomar het volgende:

[..]

probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
Oh..
Heb juist het gevoel dat die babyboomers allemaal juist het tuig zijn van de maatschappij.
Rustig aan.
pi_134704231
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen ;(
Tap tap tap
  donderdag 26 december 2013 @ 01:35:12 #157
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134704293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:33 schreef CherryLips het volgende:
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen ;(
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
pi_134704338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
Veel binnenspiegels ja, niet alle :P
Tap tap tap
  donderdag 26 december 2013 @ 01:37:57 #159
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134704380
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Veel binnenspiegels ja, niet alle :P
Ah lastig, dan maar pijn lijden ;(
pi_134706674
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
pi_134706970
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
Zweden, Finland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije hanteren dit.
sig verwijderd door FA
pi_134714047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
pi_134719153
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:05 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Schip ahoy!
pi_134719594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:11 schreef JF_ het volgende:

[..]

Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.

Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.

''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Rustig aan.
pi_134738903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.

Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.

''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134743468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor ;)
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 13:51:26 ]
pi_134745749
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).

Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134745921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
pi_134746522
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134747948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
True, maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het wel of geen voorrang verlenen stond hier even los van. Mij ging het erom dat de verzekering in eerste instantie betaald.
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 15:52:19 #171
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134748464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
Welk hendeltje
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_134748585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Welk hendeltje
:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 15:57:56 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 27 december 2013 @ 16:32:13 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134750223
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.
Tuurlijk :') Ergens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.

quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.

quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:

Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.

Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten :') ).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 16:42:23 #174
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134750667
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:48:32 #175
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134750934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.

  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 16:51:33 #176
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134751087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.

[ afbeelding ]
Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt :D
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:52:09 #177
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134751110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt :D
Doet doe je toch al niet als het donker is.
pi_134751161
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:
:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
pi_134751503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tuurlijk :') Ergens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.

Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.
Hier ben ik het deels mee eens. Je moet inderdaad niet klagen over een situatie die er al is voordat je er woonde. Het wordt echter een ander verhaal als die situatie dusdanig veranderd dat de overlast (fors) toeneemt. Dus ergens hebben die gemeentes ook wel weer een punt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten :') ).
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.

Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
Bij automatisch dimmende spiegels heb je dat knopje toch ook niet nodig? Van spiegels zonder het lipje had ik nog nooit gehoord.
pi_134759058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Dat was helemaal een feest ja. Gelukkig was er in de jaren daarvoor op die weg ook niks gebeurd aan werkzaamheden :') elke 2-3 jaar verzinnen ze wel weer wat nieuws.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134770052
Voetgangers die bij een zebrapad aanstalten maken om over te steken als je aankomt rijden en dan toch niet oversteken omdat ze toch liever naar het scherm van hun mobiel kijken omdat er schijnbaar iets interessanter op staat. |:(
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:47:50 #182
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134770255
Detectielussen die zo dicht op het stoplicht liggen dat het licht pas op groen gaat als je al afgeremd bent naar 20-30 km/h. :{
  FOK!fotograaf zaterdag 28 december 2013 @ 00:11:34 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134771527
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.
Oja? Even kijken, ik mis hier onderbouwing, het enige wat je doet is roepen dat wat ik zeg niet waar is.
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.
Hier val je mij persoonlijk aan, terwijl uit je post duidelijk wordt dat je mijn reactie niet gelezen hebt, aangezien ik iets anders aan geef dan waarop jij reageert.
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...
En nogmaals roepen dat wat ik zeg niet waar is, terwijl enig argument waarom het niet waar zou zijn, ontbreekt. Tevens verdraai je wat ik zeg, want ik had het over meerdere wegen in het algemeen, terwijl jij roept dat ik het over 1 specifieke weg heb (welke dan?).
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.
Ga lekker ergens anders lopen trollen ofzo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134773504
Al zou het wel op eigen ervaringen gebaseerd zijn:
Daar is dit topic voor bedoeld -> (Je eigen) irritaties op de weg.

Ik ga de discussie tussen jullie twee bij deze in ieder geval afkappen, want er wordt nu gesneerd en zoals je aan de topicpointer kunt zien is dat niet gewenst.
pi_134807935
Goed. Volgend ervaring.

Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
pi_134808041
Is niet verboden, moeten ze dan maar een ander plekje opzoeken terwijl hun telefoon rammelt om jou niet te irriteren?
pi_134808105
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.

Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:48:41 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134809820
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:15 schreef DW457 het volgende:

[..]

Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134810665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn |:(
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie belt :') of nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit _O-
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 29 december 2013 @ 00:10:39 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134810735
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.

Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
zou het beter zijn als hij náást zijn auto gaat staan bellen? Of 25 meter verderop? Nee he? En dus is er niks mis met mensen die in een stilstaande auto staan te bellen. Bellen doe je op een P.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 29 december 2013 @ 00:13:07 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134810845
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie belt :') of nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit _O-
Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134810875
Even iwanius bijvallen.

Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Rustig aan.
pi_134810948
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto :{
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134811258
Wonen in het centrum O+ mensen die op visite komen en dan vijf minuten voor de slagboom blijven staan wachten tot iemand hem open komt doen en de auto op de parkeerplaats bij gebrek aan plek (goh alle plekken staan op huisnummer) maar op een niet-bestaande plek neerzetten. Ga dan in ieder geval even opzij als er een bewoner aankomt die ook het terrein op wil. Ik ga echt die slagboom niet omhoog doen voor een vreemde.
Voor de slagboom zit een verbreding van de weg, als er een tegenligger komt dan kan die even aan de kant. Maar die verbreding is op zaterdagmiddag een dubbele parkeerplaats geworden waardoor bewoners zich in allerlei bochten moeten wringen als er een tegenligger is.
Mensen O+
Tap tap tap
pi_134818969
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:15 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
Prima oplossing toch? Eigen risico van die mensen, moet je maar niet op privéterrein gaan staan.
Schip ahoy!
  zondag 29 december 2013 @ 11:15:26 #196
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134819462
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.

Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Wat als even naar huis een uur rijden is?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134822153
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.

Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan? :?

Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
  zondag 29 december 2013 @ 13:12:07 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134823062
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef swollywood het volgende:

[..]

Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan? :?

Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
Of als je als een échte winkel-autist je vrouw/vriendin/minnares net hebt laten uitstappen om even snel wat boodschapjes te doen voor de avond.

Mensen kunnen altijd goed oordelen vanaf hun eigen bestuurdersstoel, maar enig begrip of inlevingsvermogen is er niet bij; het is alleen maar ikke ikke ikke.. IK heb een parkeerplek nodig, dus jij pleurt maar effe snel op; IK heb haast, dus jij rot maar snel weer naar rechts, zodat ik weer lekker te hard kan gaan rijden. Offe.. en dat is ook altijd wel een kewle; IK heb haast, dus als jij nou gewoon effe te hard gaat rijden, kan ik dat ook.

Automobilisten zijn net mensen af en toe :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 29 december 2013 @ 13:18:36 #199
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134823343
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?

Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
pi_134823489
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?

Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.

Je hebt de gemeente ermee, mij niet.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')